** Talviunelmista Plussanneet Marraskuu 2008 **

miina: Tää on kyl vähän hiljainen, mutta katotaan nyt piristyiskö tää pino jossain vaiheessa vai onko tämä hiljainen pino :D

Itsellä tää väsymys meinaa viedä kaikki voimat.. anopin luonakin meinasin nukahtaa sohvalle ja nyt taidan jo nukkumaan mennä, kerran tytötkin jo nukkuu. :wave:
 
Mä luulen, että pino aktivoituu hiukan myöhemmin. Kun ihmisiä tulee lisää jne. Pinot on yleensä alkuun aika hiljaisia.

Itselläni painajaismaisen huonosti nukuttu yö takana. Joka ikistä paikkaa kolotti niin, että nukahdin sitten vasta seitsemältä aamulla ja tosiaan äsken nousin ylös. Onneksi sairaslomalla niin ei tarvitse silmät ristissä mennä töihin.

onko teillä jo varhaisultria varattuna ta np-ultrat tulossa? se on vaan niin ihanaa nähdä omaa pikkuistaan. Mulla tuskin enää ultria on tiedossa, mahdollisesti vaan kokoarvioultra viikolla 36-37. Mutta nyt kun tuo kohdunkasvuvauhti on tasoittunut niin ei ole takeita että enää silloin ultrataan.

Hauskaa työpäivää kaikille töihin menijöille/töissä olijoille. Minä yritän täällä kuluttaa aikaa.

katrinainen ja kirppunen 31+0
 
Huomenta päivää!

Olin eilen illalla iltavuorossa töissä ja kyllä kävi ihan hirmuisesti jalkoihin, kun seisoi 7 tuntia putkeen. Pitäs varmaan ottaa nyt jo käyttöön nuo tukisukat, saa nähdä että kuinka pitkään menee kun tuo iskias taas alkaa vihoittelemaan. Johtuu varmaan tästä painosta että näin aikasin jo alkaa nuo jalkakivut, pitäs vaan laihduttaa. :(

Mie ajattelin tänään varata tuota np-ultran aikaa, jos muistan soittoaikana soitella. Tuppaa vähän aina unohtumaan nuo. RD kyseli tuosta ajankohdasta ja täällä se on 11 viikon jälkeen. En tiedä kuinka paljon on vaihtelua paikkakunnittain tuossa.

Nyt pitäs yrittää siivota ja saada pikkuneiti untenmaille.

Hauskaa päivää kaikille. :wave:

 
Mulla oli eka neuvola muuten kanssa vasta viikolla 9 tai 10. Oli mielestäni kauhean myöhään, mutta mukavaa oli silloin kun oli jo niin "pitkällä". Tuntui ihan oikealta kaikki jo. Mutta mä olinkin ihan puusta pudonnut ekat viikot, hyvä kun tajusin, että olen raskaana. :LOL:
 
onks neuvoloita noin harvoin? Iha tylsää :p mä voisin käydä siel aina vaiks joka vko tai ees kahe vko välein :p

mul ei taaskaa mitää oireita.. joskus mahakipuilua mut sitäki aika vähän.. mitään vuotoja ei oo tullu paitti vvuotoo runsaammin ku yleensä mut ei sitäkään juurikaan hirmusesti.. onkohan kaikki hyvin.. hitsi ku tietäis ees :p
 
Mitä useempi lapsi on niin sitä harvemmin tuolla neuvolassa tarvii käydä, huomasin sen tuossa edellisessä raskaudessa. Jostain syystä olettivat että miulle kaikki on niin selvää että tarvis käydä vissiin kerran kahdessa kuukaudessa, vaikka meillä ikäeroa keskimmäisen ja kuopuksen välillä on 7 vuotta, että kyllähän nuo siinä ajassa ehtii jo unohtua. Nyt ajattelin että varmaan tän neljännen kanssa sanoovat että ei tarvi tulla ollenkaan, kun kyllähän sinä nyt jo neljänne kohdalla nämä jutut tiedät. :LOL:

Että miracle ota kuule kaikki irti vaan noista neuvolakäynneistä. ;)
 
Mut mie luulen, että joudun käymään useammin, kerran molemmis raskauksis oli myrkytys :ashamed: :'( . Kuopuksen kohdalla vaan kävi niin, että kys:is iso lääkärijoukko tutki papereita yms, ja tulivat siihen tulokseen, että mulla tuskin mitään myrkytystä oli, mutta papereihin laitetaan, että osaavat seurata jatkossa.
Koska kys:issä ei valkuaista ollut ollenkaan ja arvot oli normaalit muutenkin, mutta aina täällä neuvolaan mennes, verenpaine oli vähän koholla ja valkuaista virtsassa loppu aikana.
Mutta kun olen muiden kanssa keskustellut, joilla on ollut myös raskausmyrkytys ja kuulleet mun verenpaineet, ni olleet: Eihän sulla oo ollenkaan koholla.. Ja kun kuulin heidän arvot, ni olin: :eek:
 
Sillon varmaan joutuukin käymään useemmin, jos on noita erikoisjuttuja. Toivotaan ettei tähän raskauteen kuitenkaan moista siulle Red Dragon tule. Miulla nuo on menneet melko kivuttomasti kaikki, joten siitä kai päätteleevät ettei mitään erikoista seurantaa tarvita ja vähennetään käyntejä ennestäänkin, tosin olisi se itse kyllä kiva käydä useemminkin neuvolassa, olisi jotain odotettavaa ja pääsisi kuulemaan useemmin tuota sydäntä. :D Se on niin mukavan kuulosta. :heart:
 
Oon kans tänää pähkäilly noita neuvolajuttuja, että mitenkäs se yleensä menee että millon sinne kannattaa soitella.. Aattelin odottaa nyt ainaki viikon tai kaks jos niin pitkälle pötkitään ja sitten soitan. :)
 
Angel Eyes: Toivossa on hyvä elää, mutta luulenpa, että tässäkin raskaudessa tulee raskausmyrkytys. Ku epäilivät sitä, että istukkani jotenkin aiheuttaa sen :'(
En koskaan pääse kokemaan sitä ihanuutta, kun pitää laskea minuutit, milloin lähteä sairaalaan. Mutta taas toisaalta on ollut hyvä olla jo valmiina sairaalassa :D
Kuopuksen kohdalla, ku jouduin KYS:iin tarkastukseen, ni sanoin suoraan lääkärille, että saavat käynnistää, koska en oo jäämässä sinne. Tutki paikat ja sanoi, että turhaan hän mua kotio päästää, ku paikat on auki 2 cm, ja olisin saattanut tulla synnyttää jo seuraavalla viikolla :D
 
Täällä yksi joka haluis pinoon mukaan... oon vähä sekouksessa, et miten pääsee? Mut huomenna ollaan sitten rv.6 neuvolassa kävin jo viikko sitten, koska mulla on ns. riskiraskaus... Olen 22v. eka lapsi kyseessä. Asun hki ja synnytyspaikka on kättäri.
 
Kiitoksia, mä sairastan syömishäiriötä, joka on aika huonossa vaiheessa niin se on tietty aika riskiä, ku mulla on lääkkeitä käytössä yms. Niin niistä sitten puhutaan huolella ja mun ja vauvan tilaa seurataan tiiviisti.
 

Yhteistyössä