** Talviunelmista Plussanneet Marraskuu 2008 **

Paapu: Kiitos. :heart: älä vielä lisää..jos huominen testi on viel plussaa ni sitte voit lisätä. :) :whistle: En oo käyny siellä kirjottelemassa ku sitä Vauvakuume mutta ei vielä palstaa ei oo vissii enää käytössä? Eikä mulla oo niitä kerhotunnuksia tai mitään... Lähetähän kaikille terveisiä sinne!! :heart:
 
Red Dragon: Ihan näpsäkän näköisiä, eikä ole hinnalla pilattu! :) Ja paljon eri värivaihtoehtoja. Noista valitsisin varmaanki ne deluxet. :)

Mitäs mieltä te ootte näistä? http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=1286
Ite oon tykästyny noihin hirveesti, ainoo miinus on, että värivaihtoehtoja ei ole paljookaan.. Mutta muuten noi on kivat. :)
 
Nyt tuli linkitysfiilis. :D Tässäki on kivat.. http://www.enfantti.fi/product_info.php?cPath=63_82&products_id=548&osCsid=2dfdf220dc72a7396385a23268a77b9a
Mut onks noi jotenki haperon oloiset?

Kuinka pitkiä te muuten ootte? ..Vaik nykyää vissii kaikissa vaunuissa saa säädettyy sitä työntöaisaa?
 
miina: Jos pitäisi valita jommat kummat vaunut, niin valitsisin nuo jovi air -vaunut. Noissa toisissa se kori oli noilla neppareilla kiinni.. Ja meillä oli kerran vaunut, jossa oli neppareilla.. Ja jos painavampia tuotteita laittoi, ni aukesvat.

Mitä sie tarkoitat, että kun kirjoittaa, ni se tulee siihen? :whistle:
 
Red Dragon: Nii tarkotin sillee että aina ku kirjotan tänne jotain, ni että se laskuri ois siinä tekstin lisäks sitte kans? Ku mun mielestä monella on niin? :) Minkä merkkiset vaunut teillä on ollu käytössä?
 
miina: Ensimmäiset vaunut, mitkä meillä oli, ne oli jotkut carena-malli. Ja ihan perseestä! Oli sen verran raskasta työntää. Lähtivät heti myyntiin. Ja, kun laittoi rattaiksi, ni selkänojaa ei saanut ylös vaan se jäi osittain taka-asentoon.

Sit kuopukselle ostettiin Traxx Marlin 4, ja niihin ollaan todella tyytyväisiä. Ostettiin lämpöpussi noihin. Mutta nyt haluan uudet, koska pidän varalla nuo toiset. Traxx Marlineissa on kääntyvä etuakseli.. Mitä herkkua työnnellä ahtaissa kaupoissa, väentungoksissa yms. Linkki vaunuista.

http://www.vauvat.net/kuvat/panther4/

Ainoa, mikä noissa on huonoa, pieni tavarakori.
 
Mahtuuko mukaan? :heart: Itse plussasin syysunelmoijista. Laskettu aika on 16.9. ja toista odotan, synnärinä NKL. Viikkoja on kasassa tänään 12+6. Ultrassa olen ehtinyt käymään jo kahteen kertaan, kun neuvolassa sitkeästi laskivat viikot menkoista.. Eka käynti osui viikoilla 6+3 muistaakseni, kävinkin siitä silloin unelmoijissa kertomassa. Karkauspäivänä kävin sitten "oikeassa" np-ultrassa ja kaikki näytti olevan ihan ok. Huomenna olen taas menossa neuvolaan.

Koska olette ajatelleet töissä kertoa?
 
Tulin vähä aikaa sit lenkiltä ja pelästyin ihan hirveesti ku kunnon hulahdukset tuli just ku pääsin kotiovelle! :eek: Nooh sitte äkkiä tarkistaa tilanne ja valkkariahan se vaan oli! Anteeks ku näin useesti jaksan näistä peloista ym. puhua ja valittaa, mut tuntuu siltä ja se onki niin etten voi oikee kenellekkään muulle puhua näistä asioista, paitsi tietysti miehelle..

Mitäs Red Dragon ne sun lapsukaiset on tuumannu ku isi sanoo että masussa on vauva? :heart:

Tänne vaan kamiliya :wave:
 
Tervehdys!

miina Nuo hulahdukset kuulostaa tosi tutuilta, itsekin aina paniikissa pitää juosta vessaan. Onneksi täälläkin on ollu vaan suurimmaksi osaksi valkkaria. :)

kamiliya Tervetuloa! :wave:

Töissä kertomisesta sen verran että itse kerroin jo heti kun tuonne töihin menin, tosin vaan parille tyypille, mutta yllättäen siellä sit jo kaikki tietääkin. Miulla on tuo työ sellasta että joutuu olemaan tekemisissä myrkyllisten aineiden kanssa niin pitää niitä sitten vältellä , joten pakko kertoa melkein heti.

(.) Joo, oli ensimmäinen neuvola. Sain sieltä nivaskan papereita ja lähetteitä verikokeisiin. Ei kuunneltu sydänääniä, ainut mitä katottiin oli paineet ja hb. Kivoja uutisia oli että täälläkin on siirrytty tuohon kahteen ultraan, eli parin viikon päästä jo pääsisi vaavia kurkkimaan. :D Ensimmäinen lääkäri olisi 27.3. Ja RD jos viitsit tuohon listaan päivittää miulle uuden lasketun ajan, eli 14.10 olisi. Ei tuolla neuvolassa ota huomioon tuota kierron pituutta, mutta sen mukaan nyt mennään.

Jaksuja kaikille,

AngelEyes ja masukki 8+6
 
töissä kertomisesta mulla on ainakin semmoinen kokemus, että kun yhdelle töissä kertoo niin pian huomaa, että kaikki katselevat kauhean merkitsevästi. Joku aina juoruaa. =)

varhaisultrasta olisi kuulema paras viikoilla 7-9, mutta tietenkin voi varata aiemminkin. Syke vaan saattaa joskus jäädä aiemmin löytymättä, jos hedelmöittyminen on tapahtunut myöhemmin. Ja se saattaa lisätä omaa hermoilua. Mulla syke näkyi jo 5+4 viikoilla, mutta mut ultrattiin silloin rankan verenvuodon takia. Ja sama juttu tehtiin viikolla 8, kaikki oli onneksi kummassakin ultrassa hyvin. mutta henk.koht. mielekkäämpi oli viikon 8 ultra, pikkuinen alkoi jo näyttää ihmisen alulta.

Onnitteluja kaikille uusille mukaan hyppääville. Täällä on varmaan pian odottajia pitkin koko raskausaikaa. :D Kukaan ei ole unohtanut ihania, kesä-, syys- ja talviodottajien pinoja. :heart:

katrinainen ja kirppunen 30+6
 
Mie soitin äsken nla-ajan.. Ja se on vasta 11.4.2008 :| . Toisaalta oisin halunnut jo päästä aiemmin, mutta kun ennen 10 raskausviikkoa pitää käydä.. eli tuolloin ois viikot ehkä 9+5.. Ku täti sanoi, että tänään on 5+1.. :eek: Niinhän se on, kun menkoista laskee.. tai no, mie saan 6+1. Eli mitenkähän se nyt siis oikein on :headwall:

katrinainen: Jospa tänne uskaltaisi kaikki kesä-, syys- ja talviodottajat tulla mukaan. Jotka haluaa tulla rupatatelee :D

miina: Tänne saa tulla purkamaan tuntojaan ja se on tämän pinon tarkoituskin, että saa vaihtaa kuulumisia ja kertoa omia tuntojaan yms.

angel eyes: Miepä päivittelen lasketunajan oikein =)
 
miekii sit tuun tänne kans :) eli LA ois siis 13.11 tekayn laskurilla ja sen mukaan ois ny sit rv 4+4 menos :) Nla-ajan sain 28. pvälle tätä kuuta jo!! Ja mies tulee mukaan :) Isukille ja äidille kerrottu jo, ja olivat todella mielissään! =) ensimmäisen haamuni tekayn laskurin mukaan sain kotitesti.fi:n testiin jo rv 3+5! =)

Ja ihana ku on tää pino mis on vanhoja tuttuja! Toivot. tulee paljon viel lisää :)

miracle+ pallero 4+4
 
miracle: Tervetuloa joukkoon! :flower:

Mie kuitenkin vaihdoin oman lasketunajan siihen 8.11.2008.. Mutta miten tää on mahdollista.. Meilletuleevauva.net:in kautta tulee 6+1 ja my lilypie 6+1. Ja itse kanssa kalenterista laskien saan 6+1. Laskenkohan mie ihan väärin?
Kun sitten taas audin tekay:n mukaan ois 5+2.

ota tuostakin selvää, ku ois se ensmäinen ultra pian :D

miina: Lapsukaiset on jo anopille juorunnu, että äidin mahas kasvaa vauva.. Ja en mie tiiä ymmärtääkö ne nyt miten sen asian. Odottaavat, että saavat vauvan kaa leikkiä.. Mutta saattaa olla eri fiilikset sitten, kun toinen syntyy.
 
RD, kai ne muut laskurit sit ei vaan ota huomioon kierron pitutta eli mullaki just pidempi kierto kuin se 28 ni sen vuoks varmaa vkoja ois vähempi oikeesti mut voiha olla et ne siltikin kahtoo neuvolas ne vkot vain niide menkkoje mukaan.. tiiä sit..
 
miracle Miulla just sen takia siirtyi tuo la 5 päivää aiemmaksi, kun eivät tosiaan neuvolassa ota sitä kierron pituutta huomioon. Neuvolakorttiin tuo kierto merkittiin, mutta muuten mennään sen mukaan että 40 viikkoa viimesten kuukautisten alkamisesta.

AngelEyes ja masukki 8+6
 

Yhteistyössä