** Talviunelmasta 2008-2009 - haaveilevat (vol. 1) **

tikruliini: mie olen kyl aina ajatellu etten haluu mikään luuviulu olla. laskureiden mukaan minunki pitäis saada pois jotain 20 kiloa mut olisin tyytyväinen jos saisin 10. oon 172 pitkä ja haluisin painaa 75.. vaikka laskureiden mukaan mun kai pitäisi painaa 65 niin minusta se on kyllä ihan liian vähän varsinkin ku en ole mikään siro rakenteeltani. ei oteta stressiä painosta vaan ollaan iloisia että ollaan terveitä. hiljaa hyvä tulee. :wave:
 
tikruliini: vähän aina harmittaa kun joillekkin se painonpudotus on tosi helppoa eikä paino yleensä nouse ollenkaan vaikka syö mitä. niiden on varmasti vaikea ymmärtää miks enemmän painavat (inhoon sanaa lihava ) :kieh: ei vaan ala laihduttamaan. mun mies voi syödä ja juoda mitä vaan eikä liho. ärsyttää..
 
Kyllä se täti tänään rupesi ovia kolkuttelemaan kunnolla. Eli kp 1 ja yk 8 varmaankin sitten nyt. Tämä kierto onkin sitten viimeinen mahdollisuus/tilaisuus raskautua alle vuoden yrittämisen jälkeen. Vuosi tuleepi pian siis täyteen :'( Enpä uskonut että tässä näin käy...

Työkuvioita olen miettinyt tähän asti niin, että nykyisessä hommassa olisin pysynyt (lue:kituutellut), jos tärppi olisi käynyt --> sitten "helpompi" odotella äitiysloman alkua. Nyt kyllä suunta muuttuu, työpaikka vaihtoon ja elämää suunnitellaan eteenpäin ilman raskaus-ajatuksia
:D Ja jos joskus raskaudun, raskaus ja odotus istutetaan sitten kuvioihin miten sattuukin sopimaan.

Mihinköhän sitä sitten ensin pitäisi ottaa yhteyttä lapsettomuustutkimuksia silmällä pitäen? Terveyskeskukseenko? (Eipä ole niin kiire, että yksityiselle vielä maksaisin)

Tsemppiä teille muille !

Ystävänpäivätoivotukset :heart: !
 
Alkuperäinen kirjoittaja tikruliini:
Kävin äsken laskemassa painoindeksiä niin en olisi uskonut että minun olisi hyvä pudottaa 24-30kg. Olen ajatellut että kymmenisen kiloa riittäisi. Tulee pitkä taival saada tuon verran painoa pois.
millä sivuilla kävit laskemassa bmi:n? sanottiinko oikeen ett ois joku kg määrä syytä pudottaa? en oo tommoseen ennen törmänny...
mä sain bmi 21 ja silti haluisin vähän pudottaa... :ashamed:
tai no kiinteyttää. ja kovasti oon jumpannu! ihmettelen sitä iteki kuinka oon jaksanut, ehkä kaikki ylimääränen tarmo on nyt saatu tohon urheiluun...ku ei kerran voi edes koittaa raskautumista....
voi ku ne menkat alkais ens viikolla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja caffee81:
Tulin vaan teille kertomaan, että kävin ti siellä Clomien seurantaulrassa ja voin hieman huokaista helpotuksesta, sillä Clomit auttaa =) Lääkäri löysi vasemmasta munasarjasta 1,9cm:sen muniksen, joka oli jo aika lähellä irtoamista :D Peittoja on tuuleteltu, mutta saapa nähdä että onnistaisko vihdoinkin...
jee ihania hyviä uutisia!
 
Bumba En tiedä onko paikkakuntakohtaisia eroja näissä asioissa, mutta gynen kauttahan sitä mennään. Tk:n gynelle vaan aikaa, siitä se lähtee. Meillä ei gynelle varmaan pääsekään ilman yleislääkärin lähetettä, tai sit pitää mennä neuvolan kautta niinku minä olin tekemässä. (En tosin jaksanu oottaa vaan yksityiseltä sain sit lähetteen.)
 
Hyvää ystävänpäivää alkuun kaikille :flower:

Selkä alkaa korjaantua, kun vaan muistaa kipulääkkeet ottaa säännöllisesti, ettei pääse kipu valloillee.
Ikäviäkin uutisia tuli tänään...enoni nukkui pois tapaturman seurauksena :'( Jotenkin tuntuu ettei ole vielä sisäistänyt koko asiaa...elämä on arvaamaton.
No eipä nyt oikeestaan muuta...
 
Moiksista!

Tuohon painokeskusteluun.. Olen ite 172 cm pitkä ja painan 56 kiloa. Tosi pieni ja siro. (tanssinut koko iän) ainut rasva on takapuolessa. Voi kiesus kun saisin vähän ylimääräistä pehmeyttä. Treenailen kyllä jatkuvasti salilla punttia, että saisin vähän lihasta luiden päälle. Mun pitäis syödä niin paljon, että en millään pysty siihen.. tai ainakin siltä tuntuu.
Kultainen keskitie olisi paras.. ihan terveyden kannaltakin.

Tehokkain ravintovinkki on muuten se että syö kuusi kertaa päivässä. n. 3 tunnin välein. Jos haluu laihduttaa. Se on aivan ehdoton juttu! :)
Hiilarit tosi pienelle määrälle ja protskuja lisää..
Liikuntaa kohtuudella.. johan alkaa tapahtua!! ;)
 
Jep Miracle, vesi on tosi tärkeä!! 1-2 litraa.. yksi litrakin on tosi hyvä. Ei liikaa, ettei tärkeät aineet huuhtoudu.. Sanovat että pitäis juoda vettä runsaasti jos haluu raskaaksi. En kyllä tiedä tuon tieteellistä perustetta. Oliskohan se ollu perhesuunn. sivuilla?
 
Erzille lämmin osanotto :hug:

Menispä nämä päivät nyt äkkiä..en malttais oottaa,kun pääsee testailemaan =) Vaikka aika hienoahan se olisi,jos heti ekasta kierrosta tärppäisi...tosin jos entiseen malliin menisi..niin hyvinkin pian voisi onnistua.Esikoinen tärppäsi heti ja toinen lapsi toisesta kierrosta..mutta saapa nyt sitten nähdä,miten tässä käy...
Mutta kaikille mukavaa tulevaa viikonloppua(me lähdetään reissuun Hyvinkäälle) iloista mieltä ja plussia =)
 
iltaa...
Bumba, harmi kun tuo täti taas kyläilee siellä! Tänne sen saa lähettää =)

erzi, osanottoni myös minulta.

RED, mites siellä suunnalla? mitkä fiilikset, me mennään aikas samoissa kp suhteen, tosin ite toivon, että mun kierto olis nyt palautunut ihan kokonaan ja alkais taas oleen sen 28...ja silloin menkat ois jo ens viikolla! voi kumpa, harvoin sitä näitä menkkoja toivoo...'mutt nyt ne sais tulla.

Luppana, meillä sama juttu, eka ekasta ja toinen lähes varkain...nytkin jäin hetimmiten odottamaan ja kaksi kertaa peräjälkeen mutta siis molemmat menivät kesken...onneks heti ihan alussa, näin ajattelen nyt.
Tämä yks kierto pitää ehkästä ja sit! eli siks noita menkkoja niin kaipaan...
vaikka en kyll tiä uskaltaaks sit kuitenkaan...
no se jää nähtäväks.
niin ja viel teretulemast, uusi kun vissiin oot, en oo kauheesti kerinny nyt palstailemaan ja kun ei tota varsinaista yritystäkään oo...

caffee, oon tosi ilonen sun puolesta! jospa tosiaan NYT tärppäis, ja kato kevättä kohti mennään. iloista mieltä

Emiliina & Arcatha, tsemppiä teille, toivottavasti ei tuu menkat vaan plussa!!

palaillaan taas....
 
Joskus mä mietin et kaduttaa hirmusti et on ees käyttäny koskaan pillereit ja niin kauan ku nyt tää raskautuminen tuntuu niin kaukaselta jutulta.. mut olihan niis omat hyvätkin puolensa eikä ainaskaa tullu raskaaks sillo ko ei viel ois ollu valmis ni o lapsenki parempi syntyy vast ny ko olis kaikki palikat kohillaan.. tai ees suurin osa :) mut jotenki vaa joskus tulee harmitus-fiilis tuosta et ny sit niide takia pian menee pitkäänkin.. voisha sitä toki muutenki men mut kai ne pilleritki vaikuttaa..

meilinde,aivan! Just tuota litraa paria tarkoitin, kolme taitais olla jo liikaa kun suoloja alkaa elimistöstä liukeneen sit liikaa.. mut en oo kyl koskaa kuullu siit et se veden juonti sitä raskautumista lisäis?? Voiha se olla..
 
HepsKatti
Hyvää ystävänpäivän loppuiltaa vielä kaikille multakin!

Erzille osanottoni :hug: Kyllä tuollaiset pysäyttää miettimään, että koskaan ei tiedä milloin on aika mennä.

Mullakin olisi pientä laihdutuskuuria tässä menossa, katsotaan paljonko lähtee. Ainakin 5 kiloa olisi hyvä.
 
Uusille kuumeilijoille: Teretulemast völjyyn! ;) :wave:

Pudonneille ja erzille iso :hug: , voimia!

).:) Ei mitn erikoisia...mies kuumeessa ja kovassa flunssassa, peittojen pöllyttely vähäisempää. Mutta en oo raaskinu toista painostaakaan, kun niin surkeen huonossa kunnossa on. :heart:
Mutta viikonloppuna (heti ku vaan mahdollista) yritetään kiriä takaisin... :whistle:
 
HepsKatti
Ihme homma. Toi mun eka viesti tosiaan tuli näkyviin, kun tokan viestin kirjoitin. Ja kai se toka viesti tuli sitten näkyviin, kun joku seuraava kirjoitti viestin. No poistin nyt toisen kuitenkin. Tuntuu, että tämä palstakin taas vaihteeksi tökkii. Tai mulla ainakin moneen keskustelun osioon tulee pelkkää valkoista ruutua.
 

Yhteistyössä