TALVI-KEVÄTVAUVASTA 2009 HAAVEILEVAT

Heihei vaan!
Olen tänään kuullut hyviä uutisia vauvarintamalta, en tosin omalta kohdalta, mutta suvusta kuitenkin :) Toivottavasti olisi tarttuvia tuulia :D

Viikon päästä ollaan viisaampia. Toivottavasti "osumia" on saatu.
Tänään on tarkoitus juhlia vappua iltavuoron merkeissä.Päätettiin työkavereiden kanssa, että pidetään nyyttärit, kun kerran joudutaan siellä puoleen yöhön asti "kökkimään". Hyvä puoli on se, että nyt ei tarvi pohtia, että voiko juoda vai eikö voi juoda.

 
En muistanutkaan mitä menkat ovat ilman hormooneja.. kauheaa! Piti ihan kaivaa kaapin perältä tampoonit käyttöön, en ole niitä muutamaan vuoteen tarvinnut. Mutta ainakin kroppa toimii ja se on hyvä se!

Mukavaa Vappua kaikille!
 
Vappuja!
Onneksi olokoon kaikille plussanneille! ON lakanoita heiluteltu tasaiseen tahtiin ja toivotaaan että tärppää. Tosin ajattelin varata gyneltä ajan koska tuo edellinen kierto venyi niiiiin piiitkäksi ja tuntuu että tämäkin myös, jos sais jotain apuja kierron lyhentämiseksi. Sais sit ees kuukauden välein oikeesti jänskäillä eikä kahden kuukauden välein niin turhautuneena... Taidan testailla joskus viikolla 21, tosin lekurin ajattelin saada samoihin aikoihin ni sehän vois katsoo sen sit samalla... Pitääpäs lähtä kyläilemään, mutta piti käydä katsomas miten muut jaksaa ja voi täällä. Muutenki tulee ni harvoin käytyä täällä kun työ ja koulu täyttää vapaa-aikaa.. Ni ja meikä on 22 v.
 
Iloista vappua! :flower: =)

Täällä odotellaan edelleen niitä punaisia päiviä alkavaksi, jotta päästään hyppäämään mukaan tjot-kärryille/Ihanvähänkuitenkinyritystämukana-kärryille toden teolla. ;)

Päivikki ynnä muut kontrollifriikit: Itse en ehkä lukeudu kontrollifriikkien suureen joukkoon, mutta silloin tällöin tulee kyllä stressattua ja jänniteltyä - ihan turhaan. Olen huomannut, että asioista stressaaminen johtaa usein noidankehään: stressi luo lisää stressiä. Kiireisten ja stressaantuneiden työnarkomaani-vanhempien lapsena olen huomannut, että aika harva asia on oikeasti hermoilemisen arvoinen. Itse pyrin "valitsemaan taisteluni", eli otan mieheni kanssa esille vain ne asiat, jotka oikeasti ovat tärkeitä ja joihin voimme vaikuttaa. Muuten elämä saattaa täyttyä turhista huolista.

Mutta kyllä Päivikki on ihanaa kun on koivut hiirenkorvalla ja ilmassa tosiaan tuoksuu kevät!

ElinaMaria: Nyt aika tuntuu varmasti matelevan eteenpäin, mutta hups vaan ja yhtäkkiä lapsi jo säntäilee sinne tänne! Nautinnollista kevätraskauden alkua sulle!

Ja Johjon kanssa jaan ilon miehen aloitteellisuudesta! Välillä noi karjut yllättää


:heart: :heart:

fariini
 
Haudi!

Siis heti kun kävin täällä avautumassa hermoilusta, se loppui! B) Toivottavasti ei ole vain mikään hetkellinen mielenhäiriö. Niinhän se on, että suurimmalle osalle asioista ei vain pohdiskelemalla voi mitään.
Aika somaa on kun tuo meillä asuva mies on eilen ja tänään tullut ihan yht'äkkiä esittämään vienon kysymyksen, että "tehdäänkö meillä tänään lapsia?". Ei sitä taida enää kamalasti mietityttää.

Huomenna pitäisi käydä etsiskelemässä 5-v. kummitytölle nimpparilahjaa, sunnuntaina kun on Roosan-päivä. Hyviä ehdotuksia? Ehkä ostan baby born-nukelle vaikka jonkun vaatteen.

Pillereiden lopettamisesta muuten; aivan järkyttävää, että 8 vuoden jälkeen selkään palasi akne kun lopetin pillerit (tai nuva-ringin). Huippukivaa kun ilmat lämpenee ja pitää pitää itsensä piilossa
:( En tykkää yhtään.

Mitä olette muuten mieltä, en ole koskaan kiinnittänyt ovulaatioon mitään huomiota enkä näin ollen ikinä ole osannut ajatella tuntuuko se missään. Tänään tuntui oikealla puolella alavatsassa sellainen kiristävä tunne jonkun aikaa ja mietin, että voiskohan se olla sitä. Tod.näk. varmaan jotain muuta mutkuilua.

Mutta illan jatkoja, ihanaa kun otin huomisen vapaata töistä eli maanantaina vasta seuraavan kerran toimistolle. Tosin tyhmä ranskan kirja mulkoilee minua sohvalta, pitänee huomioida sitäkin huomenna.
 
PäivikkiV: Jälleen kerran meillä on sama ongelma :LOL: Minulle hyökkäsi myös nuvaringin lopettamisen jälkeen akne hartioihin ja olkapäille. Nyt sitten jatkuvaa tököttien kanssa sähläämistä, että edes jotenkin saisi itsensä sellaiseen kuntoon, että viitsii itseään esitellä ilman hihoja :(

Täälä päästään pian jännäilemään, tosin vieläkin vähän epäilyttää, että onko mitään jännättävää. Vatsassakin on ollut sellainen kumma tunne, että taitaa ennakoida lyhyttä kiertoa :|
Eipähän toisaalta tarvi turhaan testailla, jos jo ennakkoon pärähtää paikalle.
Sunnuntaina olis synttärit, silloin ois kiva testata, mutta taitaa kuitenkin olla liian aikaista.

Mä helpotin kontrollifriikin elämääni. Tajusin, että meillä on sellaisia ns. merkkipäivällisiä testauspäiviä koko loppuvuoden ajalle, joten ei enää tarvi ajateella, että olisi se kiva ollut plussata äitien päivänä, kun voi ajatella, että olisi se kiva plussata miehen syntymäpäivänä jnejne... Ei siis mene suunnitelmat ihan sekaisin :D
 
Huomenta kaikille!

Amy86:lle paljon plussapuhureita! ++++ :)

Kommenttia muilta pyytäisin:
Eilen vietettiin päivää vanhemmilla ja tuli sitten syötyä aika hyvin. Ruoka oli kuitenkin sellaista perus kotiruokaa mitä itsekin teen. Illalla tunsin itseni tosi tosi väsyneeksi. Yhtäkkiä alkoi tulla oksettava olo ja yritin kiirehtiä lepäämään. Sängyssä yritin pitää silmiä kiinni kun vain kaikki pyöri päässä. Tuntui kuin olisin valvonut yhteen menoon päivän ja yön, niin kauhealta väsymys alkoi tuntua. Nukahdin kai puoleksitoista tunniksi, mutta 01.00 yöllä heräsin ihan hirveään oloon. Olo oli vain pahentunut ja luulin oksentavani millä hetkellä hyvänsä. Sydän hakkasi tuhatta ja sataa ja kylmä hiki tuntui käsissä ja jaloissa. Lähdin varmuudeksi kylppäriin ja kastelin kasvoja viileällä vedellä ja sillä hetkellä pahoinvointi alkoi helpottua! Kävelin hetken edes takas rauhattomana ja vapisevana, ja päädyin takaisin sänkyyn. Istuvaan asentoon päästessä en enää tuntenut oksettavaa oloa, vain vatsa tuntui olevan ihan sekaisin. Hetken oltuani paikallani olo parani niin paljon, että tiesin pahoinvoinnin menevän kokonaan ohi. Nukahdin ja nukuin koko yön puoli-istuvassa asennossa. Nyt aamulla olo on vähän heikohko, päässä pyörii edelleen vähän, muuten ei mitään merkkejä yöllisestä. Onko jollain käsitystä mikä ihmeen kohtaus minulla oli? :eek:

Tikuilla en ole saanut vielä tummaa ovisviivaa näkyviin ja laskureiden mukaan hedelmällisimmät päivät pitäisi olla nyt. Miehen kanssa ollaan jo viikon verran varmuuden vuoksi touhuiltu ja jatketaan toivottavasti nyt melko aktiivisesti seuraaviin menkkoihin asti. Mietin vain voisiko tuo pahoinvointikohtaus liittyä jotenkin ovikseen?

Pitkä vapaaviikonloppu edessä ja ilmat ovat kauniita, ihanaa. =)
 
Hunaja: kiitos vaan, eivät vaan taida olla tarpeen :(
Kumma kohtaus sinulla!!!

Täälä tosiaan näyttää siltä, että huomenna pärähtää tätsy paikalle, on laittanut jo etujoukkoja matkaan. Ja minä kun jo ajattelin, että kierto olisi jo asettunut. :ashamed:
 
Amy: :hug: Pidetään vielä toivo kuitenkin yllä. :) Mitään ei ole menetetty ennen kuin täti tulee.

Minä se vaan kuumeisesti odottelen ensi viikkoa että pääsee testailemaan. Luultavasti ovis ollu maanantaina ja hedelmöittyminen siis tiistaina (mikäli hyvin on käyny). Näin ollen ajattelin että teen ekan testin ehkä jo ens tiistaina tai keskiviikkona. Testipaketin ohjeessa lukee: "Yleensä kotitestillä voi havaita raskauden 7-10 päivän kuluttua hedelmöittymisestä." Mulla on testejä kaapissa 4 (2kpl 10 mIU/ml ja 2kpl 25 mIU/ml) ja kaupastahan saa tarvittaessa lisää.
 
Hei vaan!
Täällä täti kumittelee.Vessapaperiin jää verestävää limaa, tai sittem ei jää mitään. Ja ala selkää särkee ihan hemmetin kovaa!
Kieltämättä tosi epätyypilliset tätioireet minulle, mutta uskoisin kuitenkin, että siitä tässä on kyse!
Eiköhän se huomisen aikana selviä.

Pettymys on ollut hivenen pienempi kuin viime kierrossa, kun odotuksetkaan ei olleet yhtä korkealla. Silti piti miehelle vähän itkeä tirauttaa, kun otti niin kovasti päähän.
 
On se niin ihmeellistä miten tulee muka raskausoireita pelkästää ku toivoo kovasti olevansa raskaana. Kävin viemässä kävellen keskimmäisen eskarikaverin kotiin ja kävellessä sattui rintoihin. On tää pää vaan kummallinen ku se keksii tällasia oireita. :LOL: Ei mulla normaalisti käy rintoihin edes juostessa vaikka on DD kuppi, ei edes menkkojen aikaan.

Olipas ihana tulla välillä sisälle vilvoittelemaan, mutta nyt on lapsille välipala annettu ja voi lähteä takas ulos. Nyt on nautittava kun on vielä lämmintä. Huomiseksi tänne Ouluun luvassa sadetta ja ensiviikolla taas kylmenee. :(
 
Amy86 :hug: !

Pikaisesti tulin ilmoittamaan, että täällä vihdoinkin kp 1 ja nyt voi laittaa yk 1 :D ! Voi kun täti tuli viimeisen kerran kylään. Sais pysyä pitkään poissa ja päästää pienen vierailijan yhdeksäksi kuukaudeksi. Tästä se lähtee, yritys ja samalla mopo käsistä ;) .
 
kp 1, kierrolle jäi pituutta 24 päivää ja yk on nyt sitten 3. Pari päivää jo tuhrutteli, mutta tänään vasta löysi täti tiensä perille.
Kummaliset menkat muutenkin, yhtään en ole ollut kipea (ei valittamista :D ) , kun normaalisti olen pari ensimmäistä päivää ihan kipparassa lattialla. ja kun normaalisti ottaa toi tuhruttelu n.12 h niin nyt meni pari vuorokautta.
Väriltääkin on ihan tumman ruskeeta.
Toivottavasti ei nyt sitten ala temppuilla!

Ajattelin vielä tänään tilata noita ovistikkuja kuitenkin, niin päästään sitten yrittämään olla täsmällisempiä! Jotenkin tuntuu, että tuo ovis on tosi aikainen ja taisikin mennä jo ohi viime kierrossa ennenkö kunnolla edes alettiin yrittää!

Toivotaan, että ensi kierto olisi onnekkaampi.
Eilen olin kihlajaisissa ja sain sielä kanniskella 3kk vanhoja kaksosia ja voi kun se tyttökin niin ihanasti nukkua tuhisi siinä sylissä:'(.
Anoppi hoki, miten meidänkin pitää hankkia lapsia ja muu suku taustakuorona tuki. Se olisi ensimmäinen lapsenlapsi meidän molempien vanhemmille. Eikä noita pienokaisia muutenkaan ole lähisuvussa kellään.
Ärsytti vaan himpun verran kuunnella sitä jahkaamista, kun justiin taas oli itseltä mennyt sivu suun! Teki mieli palauttaa väki maan pinnalle, ja sanoa, että heti otettaisiin vastaan, kun mokoma suostuisi tulemaan!
:'(
 
Amy 86 :hug: onnea kaikille plussanneille! ei ole tullu pitkilleen käytyä oli paljon luettavaa. uusiakin tullut mukaan kiva ja terve terve. juu noiden pillerien jätön jälkeen naama kyllä kukkii luulis just kaikkien tajuavan et on pillerit jättäny pois :LOL: . nyt oon yrittäny olla miettimättä tätä raskaaks tulemista et ei ottas nii koville jos ei sit tärppääkkään. juu ja tota ikää on 26 v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JackQe:
Minäkin uskaltaudun nyt tänne haaveilupuolelle, olen kirjoittelut muutamia kertoja aiemmin tuonne keskenmeno-palstalle - muuten en ole pahemmin kaksplussaillut. En kuitenkaan tahdo leimata tätä raskaustumisyritystä edellisellä surullisesti päättyneellä raskaudella, joten kirjoittelen kaikista mieluiten tähän pinoon. :)

Täällä on siis nyt meneillään kp 31, normaalisti kierto on 32-35 päivää. Ehkäisyä ei keskenmenon jälkeen otettu ollenkaan käyttöön ja ovisplussankin bongasin heti ensimmäisestä kierrosta :heart: Nyt jännittää hurjasti, vaikka olenkin lähes varma, etten raskaana ole. Meillä ei siis mitään kiirettä vielä ole, minä olen 21 ja mies 26, mutta tietysti olisi hienoa plussata mahdollisimman pian.

Kuinka teillä on vauvan tietoinen yrittäminen vaikuttanut seksihaluihin? Meillä nimittäin mies taitaa paiseilla aika paljonkin - tai ainakin aiemmin hermoili, eikä seksi oikein ottanut sujuakseen. Tosin tuohon miehen haluttomuuteen on vaikuttanut kiire gradun kanssa, mutta minusta on ollut ihan epäreilua, että kerrankin kun minä haluan, niin miestä saa vähän painostaa. :whistle:


JackQe: Huomasin odottavien puolelta että teillä tärppäs sitten heti. Oikein paljon onnea! :flower: :heart:
 
Iltaa pinoon! :)
Tänne ei oikeastaan mitään uutta, rintoja nipistelee ja vatsaa on jomottanut, vähän on semmoinen "mitäs jos tässä ollaankin jo raskaana"-olo, mut nämä voi kaikki olla ihan yhtä hyvin menkkaoireita.
Viikko vielä ( jos kierto ok ) ja sitten ollaan asian suhteen viisaampia. :)

Viikonloppu tuli vietettyä Helsingissä, mies soittohommissaan ja me pojan kanssa shoppailtiin. :D Kivaa oli ja keli mitä mahtavin, tuli käytyä Kaivarissa jätskilläkin.. :p
 
Huomenta kaikille!

Pieni 4 päivän "kesäloma" on sitten ohi ja työpaikalla ollaan taas ja yllättäen ensimmäisenä netissä... ;)

Nyt on sellainen kutina, että tältä kuulta on peli pelattu ja hommat hoidettu eli nyt vain odotellaan. Ens viikon puolivälin paikkeilla voi ruveta odottelemaan vuotoa tai ettei sitä tule! Ens viikonloppuna ollaan menossa meidän porukoitten mökille talkoisiin ja meidän äiti arvaa heti jos kieltäydyn sauna-siideristä, joten pitää yrittää väistää kyseinen tuote jotenkin vaivihkaa.
Tänä aamuna tuli hassu olo, kun olen aina miettinyt, että sitten kun olen raskaana niin haluan huolehtia itsestäni hirmu hyvin ja noudattaa oikein fiksua ruokavaliota ja nukkua kunnolla ja liikkua hellästi jne. Nyt sitten ois varmaan loistava hetki aloittaa kun se voikin olla totta. En ole yhtään vielä miettinyt, miten reagoisin jos vuoto ensi viikolla alkaakin. Pitäisi varmaan ruveta myös valmistautumaan siihen, ettei tule itku ja parku.

Mut sellasia ajatuksia tänä aamuna, palaillaan taas, mukavaa alkuviikkoa :heart:
 
Maanantaita kaikille kuumeilijoille!

Täällä ollaan ihan täpinöissä ja kierto vasta alussa. Enteilee sekavaa olotilaa koko kierroksi ;) . Kyllä tää kuumeilu saa ihmisen ihan sekaisin. Eksyin tuonne laskureihin ja huvitin itseäni katsomalla koska olis ovis. Samalla oli pakko koittaa, että jos tästä kierrosta tärppäis, niin mikä olis vaavin laskettu aika :saint: . Jos siis heti tärppäis (en kylläkään usko että niin käy) niin la olis 5.2.2009, kun lasketaan näiden menkkojen alusta.

Sitten, esitänpä kysymystä. Oletteko kiinnittäneet näin yritysaikana mitenkään huomiota ruokavalioon yms? Mä oon koko ajan yrittänyt pudottaa painoa ja melkein 10 kg oonkin jo karistanut. Ajattelin myös aloittaa raskaus-vitamiinit, jotta saan tarpeeksi ainakin foolihappoa. Sehän oli tosi tärkeä sikiölle heti alussa. Tiedä vaikka siitä olis jotain apua raskautumiseen. Mulla on esikoisen imetysajoilta jäljellä Raskaus-Multitabseja, joten ajattelin popsia ne tässä alkuun.

Lounasaika alkaa lähestyä. Vielä pitäis muutama homma tehdä ennen taukoa. Plussaista viikkoa kaikille!
 
Viikonalkuja,

Nyt onkin sitten monilla uudet tuulet puhaltelemassa. Olikos kukaan just nyt jännäämässä/testailemassa?

Täällä tilanne sama, eli ei kuukautisia. Olen kyllä jo ajatellut sitäkin mahdollisuutta, että pillereiden lopettamisen lisäksi tämän kevään aikana ollut stressi voi hyvinkin vaikuttaa tuohon kuukautisten totaaliseen katoamiseen. No, nyt on koulurepeämä takana ja kesän ajan voi elellä "vain" työn ja perheen yhteensovittamisen keskellä. Tyttökin aloitti tänään tarhan ja hyvin kiltisti sinne jäi. Vähän kyllä jännittää kuulla miten päivä on mennyt kun käyn iltapäivällä hakemassa. Ainakin hoitajat vaikuttaa tosi mukavilta.

Tärppionnea kaikille ketjulaisille!
 
OLIVIA06: Minä EHKÄ testaan huomenna. Tosin on vasta dpo 8 joten tuskin vielä mitään näkyy. Nuo kotitesti.fi 10 mlU/ml liuskatestit on sen verran halpoja että raskii huvikseenkin testata. Testin ohjeessa lukee: "Yleensä kotitestillä voi havaita raskauden 7-10 päivän kuluttua hedelmöittymisestä." Joten on kuitenkin mahdollista että testitulos on oikea oli se kumpi tahansa.
 

Yhteistyössä