TALVI-KEVÄTVAUVASTA 2009 HAAVEILEVAT

Minäkin muka ajattelin että laihdutan ennen kuin alan raskautta yrittämään (bmi noin 29). Kävi vaan niin että 2 kg on tullu siitä lisää. Mulla on jääny vielä tuolta nuorimmaiseltakin 10 kg niin miten sitten jos seuraava tulis. Jäis varmaan taas 10 kg lisää. Yhteensä lapsista tullu 25 kg jo nyt ja sekin on ihan liikaa. Jos nyt ei tulis makeanhimoa vaan vaikka se suoakurkku tai joku muu joka ei lihottais niinku jäätelö tai sarvi kerma+hillo täytteellä. :ashamed:

Hei vaan taas!

Täälä porskutellaan innolla kohti uutta yritystä, kun tuo tätsykkä häipyisi kuvioista!
Päätin nyt sitten seuraavasta kierrosta yrittää bongata oviksen ja tilasin kotitesti.fistä 14 ovistestiä ja viisi 10mlU/ml raskaustestiä sisältävän paketin. Ovat ne niin tosi paljon halvempia sieltä, kuin apteekista.

Uutta ponttakin tuli taas yritykseen, kun töissä kuulin ilouutisen! 5 vuotta vauvaa yrittänyt työtoverini on vihdoin raskaana ja odottaa kaksosia! :D

Vähän tuli nolo olo, kun tässä itse hermoilee jo parin yrityskerran jälkeen :ashamed:

TSEMPPIÄ YRITTÄJILLE JA LAIHDUTTAJILLE :wave:
(Minäkin taas tänään aloitin laihiksen... Kauankohan mahtaa kestää...)

:headwall: Kirjoitin monien viesteihin vastauksia, vaihdoin kesken kirjoittamisen sivua ja viestini hävisi. :headwall:

Toivotan nyt siis sen enempää erottelematta niille plussatuulia, jotka niitä tarvitsevat: +++++++++ :whistle: :heart:

Ja halaus Amy86:lle sukulaisten kynsiin joutumisesta.. :hug: :/

helinä-keiju:Itse join greippimehua viime kierrossa, mutten enää tässä kierrossa. En viitsinyt ostaa purkkia, kun se on niin pahaakin. :x Kyllä tässä ilmankin selvitään. En ole myöskään kiinnittänyt sen enempää huomiota terveelliseen ruokavalioon. Syön normaalistikin melko terveellisesti, mitä nyt kasviksia ja hedelmiä voisi lisätä. Olen syönyt c- ja b- vitamiinia jo melko pitkään, joten foolihappo-varastot on saatu täyteen. Olen myöskin katsellut jo nyt etten syö huomaamattani mitään raskausaikana sopimatonta. Totuttelen myös olemaan ilman turhia särkylääkkeitä. Alkoholia en juo ja tupakoinnin olen lopettanut puoli vuotta sitten. Näin minä olen valmistautunut siihen, että jossain vaiheessa toivottavasti tulee tärppi. :saint: Tuossa tulikin jo vähän muutakin kuin pelkkää ruokapuolta... :ashamed:

Minä onnistuin saamaan tänään ovistestiin tosi hienon punaisen viivan! :D Huomenna viiva on varmaan jo ihan täysi plussa, jos jo tuo tämänpäiväinen ei ollut. Eli nämä päivät hyödynnetään ja toivotaan kovasti, että plussaisi. Mielessä kummittelee kuitenkin se vain 20-25% :n todennäköisyys tulla raskaaksi, vaikka ajoitus olisi oikea ja ovis tapahtuisikin... höh... :/

Hunaja: Miks on vaan 20-25%:n mahdollisuus tulla raskaaksi. Mulla on menny jossakin vaiheessa ihan ohi kun oot kertonu asiasta. Enkä kehdannu lähtee lueskeleen vanhoja viestejä. :ashamed: Ja toivotaan että simpat löytää perille eikä täti tuu seuraavaan vuoteen kylään. :D

johjo: kiitos, toivotaan. :heart: En tarkoittanut pelkästään itseäni, vaan yleisesti kaikkia pareja. Esim. http://metku.net/~pesu/raskaudenalkaminen.php voit lukea sivun alalaidassa raskauden todennäköisyydestä kiertoa kohden. Siinä sanotaan, että "Yhtä kuukautiskiertoa (munasolun irtoamista) kohden onnistumisen todennäköisyys on kuitenkin ihanteellisissakin olosuhteissa vain 20-25 %."

Eilen illalla tuli taas jokin pelkokohtaus siitä, ettei tämä vauvanhankkiminen ole ollenkaan kannattavaa tässä elämäntilanteessa. :'( Elämme yhden tuloilla koska olen itse opiskelija ja on pakko miettiä jo tässä vaiheessa kuinka kasvavan lapsen kanssa pärjäisimme, kun vauva-aika on ohi. En tiedä mistä saamme rahat sekä lapsen päivähoitoon että n. 200e suurempaan vuokraan, kun pitäisi varmaan muuttaa isompaan asuntoon, että saamme kaikki nukuttua. Lapselle tarvittaisi siis oma huone kun hän vähän kasvaa. Suuri huoli noista asioista. :'(

Hunaja: Ok. En ollut tuota lukenutkaan. Muutenkin olen aika vähän ottanut todennäköisyyksistä yms. selvää. Meillä on kaikki kolme tärpännyt heti eli ollaan näköjään oltu aika onnekkaita :D

Minä hätähousu tein tänään testin (dpo 8) ja arvatenkin ihan puhtaasti nega oli. Seuraavan testin teen luultavasti perjantaina tai lauantaina. Lauantaiksi on kutsuttu kavereille syömään ja juomaan joten olis hyvä jos täti tulis jo silloin jos on tullakseen ku muuten ei uskalla juoda. Mun kaveri kyllä luulee että oon raskaana jos en juo (oon puhunu että olis kiva saada neljäskin lapsi). En tiedä mitä sanoisin. En ehkä oliskaan raskaana mutta jos olisinkin ja sanoisin etten ole niin luulis myöhemmin että oon tahallaan valehdellu. :(

Nyt aamupalan laittoon.

Etkös Johjo voisi kertoa, että saatat olla raskaana, mutta et vielä tiedä? Ei tarvitsisi valehdella.

Eilen päästiin ekan kerran itse asiaan tai niinkun mieheni totesi, että nyt hommiin tosi tarkoituksella! No, ovis on varmaankin vasta pe-su, joten eiliset kaverit eivät varmaan pääse vielä maaliin asti, mutta mukavaa se oli silti! :)

Kertokaahan ensikertalaiselle liittyikö nää nivusissa viiltelevät "repäisyt" jotenkin tähän juttuun vai muistanko ihan väärin jostain lukeneeni? Tää on kyllä niin hullua, että kaikkea mitä kropassa tapahtuu, pitää raskausoireena.
Odotan jopa suvussani voimakkaana esiintyvää pahoinvointia, että tietäisin mitä on tekeillä. On se ihminen ihme eläin... B)

Sini74: En tahtois sanoa että yritetään lasta. Tulee paineita jos kovin moni tietää ja ei tärppääkkään. Tämä ystävä on kyllä se kelle ensimmäisten joukossa kertoisin jos tärppää, mutta en haluais etukäteen sanoa. No odottelen siihen lauantaihin ja mietin sitten. Voinhan ostaa alkoholitonta siideriä ja toivoa ettei ystäväni kiinnitä huomiota mitä juon.

Päivikki
: Mulla on muka kans kaikkia oireita. Sit ku järjellä ajattelen niin ehkä ne lähtee mun päästä. Tai sit muistan että onhan samaa ollut ennenkin. :LOL: Jos ei "tekis" lasta niin oireita ei tässä vaiheessa kyllä edes huomais. Alkavat kunnolla vasta reilusti plussaamisen jälkeen.

Noista oireista, mä koitan olla huomaamatta pieniä nippasuja ja rintojen aristusta, etten sitten pety jos menkat alkavatkin.
Kun viime syksynä tämä "projekti" aloiteteltiin niin joka hemmetin kuukausi mulla oli oireita ja olin jo melkein varma.. Mut ennen sitä tuulimunaa mulla oli kyllä niin selkeät oireet että mä melkeinpä tiesin aivan varmaksi että oli tärpännyt, harmi vaan että siinä kävikin sitten niin kuin kävi. :/
Nyt alkaa kyllä olo käydä malttamattomaksi, mut päätin että ens tiistaihin odotan ja jos ei siihen mennessä ole alkaneet niin sitten haen testin. :)
Jänniä aikoja nämä!!

TMK
Heippa kaikille. Meikäläisellä on riittänyt niin vipinää, ettei ole kp päiviä ehtinyt laskea, eikä täälläkään käymään :/ Käväsin ekan kerran tänä aamuna täällä pitkästä aikaa ja kiitos johjon täsmällisen päivittämisen, tajusin, että herranjumala, mullahan pitäisi täti saapua juur :eek: Kävin kaupassa ja sitten oli pakko kuiteskii kurvaista apoteekin kautta..
JUMPE, tein testin ihan varmana että nega on mutta 2 VIIVAA tuli!!! :heart: :heart:
Olo on mielettömän epätodellinen, 4 vuoden pitkän haaveilun jälkeen näkee taas 2 viivaa :D

Ouska: Sulla on kyllä tosi pitkällä tuo kierto. Ja muistaakseni negatki on testattu, muistanko oikein? Tuo on kyllä tosi v-mäinen tilanne ku ei oo raskaana ja menkatkaan ei ala. Toivottavasti lääkäri ei ainakaan mitään vakavampaa löydä. Ja täti saapuu ja pääset uuteen yritykseen. :hug:

TMK
Kaunis kiitos kaikille onnitteluista :) Olo on kyllä vieläkin aikas epätodellinen. Isännältä kysyin,että miltä hänestä tuntuu, niin hänkin totesi,e ttä ei oo vielä oikein käsittänyt tätä todeksi ;) Juuri kohta järkkäillään kuopuksen 5-vuotissynttäreitä ja vanhempi menee toiselle luokalle kouluun...mahtaako sitä enää ees muistaa tuota vauva-aikaa :D
Tuossa laskureita katselin, niin laskettu aika olisi sitten 12.1.2009 eli aikas lähelle omaa syntymäaikaani, niin ikää minulla on 30vee, se pitikin josku aiemmin jo mainita.
Toivotan kaikille mielettömän aurinkoista kevättä ja eritoten ++++++++ tuulia!!! :heart:

Mulla on ihan semmonen olo että menkat alkaa. Viime kierrossakin alko pieniä "oireita" olemaan jo viikkoa ennen. Alavatsassa jännä (painon) tunne ja alaselkää välillä jomottaa. :( Sais vaan alkaa viimeistään lauantaita niin tietäis että voi ottaa muutaman siiderin.

Taas kysymystä ovistesteistä:

Tikuttelen nyt toista kertaa eli toista kiertoa, ja tässä kierrossa on tullut nyt haalea viiva eli testin mukaan nega useana päivänä. Olen siis varmaan viikon saanut haaleaa LH-viivaa, jonka jälkeen kahtena peräkkäisenä päivänä tummemman viivan, mikä ei kuitenkaan ihan ole samanvärinen kuin kontrolli-viiva. Hyvin tumma kuitenkin ja selkeä. Tänään viiva on haalistunut ja luulisinkin, että tästä päivästä eteenpäin haalistuu kokonaan. Oliko tuo nyt sitten plussa jompana kumpana päivänä, vai jäikö plussa eli ovis kokonaan tulematta??

Toivottavasti joku osaa vastata.
(Laitan tämän varmaan myös toiseen ketjuun, jahka sellaisen sopivan löydän.)

Hunaja: Itsellä ei ole kokemusta, mutta täällä olen lukenut että joku on raskautunut vaikkei selvää plussaa ole tullut ollenkaan. Ehkäpä se oli huipussaan juuri noiden kahden testin välissä eikä siksi testiin kunnon plussaa tullut. Tänään peittojen heilutttelua ja kahden viikon päästä plussa toisenlaiseen testiin.

Kiitos johjo. :hug: :heart: Olet ihana.
Enpä tullut ajatelleeksi, että se plussa voi olla ollut niiden kahden välissä. Olenpa höpsö. :ashamed: Peittoja on onneksi heiluteltu ihan tarpeeksi jo (kyllästymiseen asti.. :D ) ja kahtena päivänä peräkkäin noiden tummien viivojen aikaan. Eli hyödynnetty on. :wave:

Yhteistyössä