**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

Onnea miracle ja rouva pikkumyy!!! Ihanaa kun tulee plussia! :heart:

miracle: On se harmi kun tota sanaharkkaa välillä tulee, mutta eipä siltä voi aina välttyä kun ajatuksia vaihdetaan. Pitäs kai vaan yrittää antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...
Loukkaannuin siitä Kamilayan kommentista siksi, että meidän parisuhde on kokenut kovia viimisen vuoden aikana... En viitti edes puhua mitä kaikkea sen mun muutaman kuukauden palstatauon aikana ehti tapahtua. Kaipasin pikemminkin vertaistukea kuin kärkkäitä neuvoja joilla tämä tilanne pitäisi ratkaista. Nousi vähän pala kurkkuun kun todettiin, että tällaiset on "turhia" eron syitä kun todellisiakin ongelmia on olemassa. Mutta ymmärsin tosiaan väärin ja Kamilayakin sanoi ettei sitä tarkoittanut... Pistän osan ainakin raskaushormonien piikkiin että oon aika herkkä tällä hetkellä. Mutta joo, eipä siitä sen enempää, oma vikani kun täällä ongelmiani vatvottavaksi levittelen. Saahan niihin silloin mielipiteensä sanoa.

nea: Mä lähdin sairaalaan kun kipeitä supistuksia oli tullut jotain 20 tuntia. Ja silti olin siellä ihan turhan aikasin, supistukset oli edelleen epäsäännöllisiä vaikka tulivatkin välillä tiuhaan, eikä synnytys ollut edes käynnissä. Synnytyksen käynnistymiseen meni vielä kymmenisen tuntia, jonka hengailin sairaalassa ja senkin jälkeen kun pääsin synnytyssaliin niin varsinainen synnytys kesti vielä 10 tuntia. Eli ei olisi ollut mikään kiire... Ensisynnyttäjillä niitä supistuksia saattaa tulla pitkään ennen kuin synnytys on edes kunnolla käynnissä. Ne on hyvät ne neuvolan ohjeet. Kellota kotona supistuksia ja lähde näytille sitten kun ne on tarpeeks pitkäkestoisia ja niitä tulee tarpeeks tiuhaan. Synnytys tuskin on vielä edes käynnissä niin kauan kuin niiden väli on yli 10 minuuttia. Sit kun on pari tuntia tullut 5 minuutin välein niin sit voi harkita lähtöä. Kotona kannattaa olla kyllä niin pitkään kun pystyy, siellä on mukavempi kärvistellä kuin synnytysvastaanotolla. Mutta jos on epävarma niin synnärille voi soitella, kertoa tilannetietoja ja kysyä joko voi tulla. Kyllä ne sieltä sitte neuvoo. Hyvin se menee. :)
 
terppa!

muuten TähtiTaika kuulostaa mustakin paljon tutummalle kuin Molla Maija :whistle: mutta ei se mitään, ei anneta sen häiritä.
Joops meidän muksut on syntyneet siis 05/05 ja 08/06.

red, onhan sulla tossa urakkaa mutta olen kuullu, ett sit ku ne kilot alkaa lähtemään ne todellakin lähtee!! ja aika vauhdillakin kunhan vaan alkua pidemmälle malttaa.
oliks se 1.7.2009 nyt sit sovittu?

miracle, mä ainakin suosittelen varhaisultraa, ihan just mielenrauhan takia, silloin näkee että raskaus on OIKEASSA paikassa, (ei kohdun ulkoinen, tm ...) ja sydän sykkii. kyllä se vaam kannattaa. Kysyin ite mitä viikkoja ne suosittelee ni se oli rv 7+
mulle viimeks koko käynti maksoi n. 100 ? mutta vakuutuksesta sain pois niin, ett omaa rahaa meni vain n. 30?.
siis soita ja kysy. :wave:

nea,
samaa mieltä ku Pixie, lähet sit vasta kun et oikeesti pysty oleen kotona,
= sit ku sattuu niin että et pysty oleen mitenkäänpäin!
kipukynnys on kumman venyvää laatua, suihku auttoi mua. ja sit mä kans soittelin pari kertaa kyllä ne neuvoo.

tsemppiä! täällä jännätään jo sun kanssa :hug:
 
heippa. kiitos vastauksista. kaipa sitä sit tietää kun lähtö tulee.. ja onneks ei oo pitkä matka sairaalaan, voinhan vaan käydä siellä näyttäytymässä jos on olo epävarma. laittaahan ne sit takas kotiin jos ei oo vielä synnytys käynnissä.
mie en kyl nyt jaksa ajatellakkaan laihdutusta. toivottavasti tää 10 kiloo ei jäis päälle.. :(
 
Nea: Eiköhän ne lähde ihan itsestään. Mulla jäi muistaakseni 7 kiloa jo sairaalaan. Vauva, lapsivesi ja istukkakin painaa jo sen verran. =)

Olin tänään lääkärineuvolassa ja oon ollut koko päivän ihan hajalla, koska sydänääniä ei saatu kuulumaan. :( Siellä oli kyllä joku kesätuuraaja, nuori tyttö. Heilutteli doppleria navan korkeudella. En kehdannut neuvoa, mutta teki mieli sanoa, että kokeile nyt alempaa. Ei kai se niin ylhäällä voi vielä olla?!

Nooh, unohdin siinä hötäkässä jättää pissanäytteen kun olin siitä sykkeestä niin huolissani. Sain terkalle ajan huomiseksi ja kuunnellaan sydänäänet sit uudestaan. Toivottavasti kuuluu sillon. En tajunnut että siitä voi huolestua noin paljon, koska ymmärrän kyllä ettei ne välttämättä vielä kuulu. Itkin silti matkalla kotiin ja pyysin huomenna miestä tulemaan mukaan jos tulee huonoja uutisia. Varaudun pahimpaan.
 
miracle: Mun oli pakko ainakin päästä varhaisultraan tällä kertaa. Huoli oli vaan niin suuri sen keskenmenon, tai kemiallisen jälkeen. Mun mielestä muutama kymppi oli halpa hinta mielenrauhasta. Mainostin sitä muuten aiemminkin täällä, että yksityisellä ultran hinta ei riipu pelkästään klinikasta vaan vaihtelee myös ultraajittain. Kannattaa pyytää sellanen täti jolla on vähiten titteleitä ja alhasin tuntitaksa jos haluaa päästä halvimmalla. =)
 
Pixie Paljonko sulla olikaan nyt viikkoja? Yritä olla rauhallisin mielin huomiseen, uskon että sydänäänet saadaan kuuluville, kunhan neuvolatäti osaa kuunnella oikeasta paikasta :hug: Mulla ainakin alkuun kuului tuolta ihan karvoituksen yläpuolelta :snotty: mutta uskon, että sulla ei oo helpot oltavat! Ihanaa, että miehesi tulee huomenna tueksesi neuvolaan.

nea Kyllä kaikki hyvin menee :) Hui, silti mua alkaa jo jännittää sun puolesta! Kohta sulla oma kultaakin kalliimpi aarre kainalossa :heart:

Nyt on niin ihanaa, kun pikkuisen potkut on alkanut tuntua niin selvästi :heart: Voisin töissäkin pysähtyä vain silloin kuuntelemaan potkuja, kun se kunnolla jumppaa :) Työkaverit varmaan ihmettelee, kun toisella on aina ihme virne naamalla, mistähän johtuu :) ;) en vain viitsi töissä hehkuttaa omaa raskauttani. On tää vain niin ihanaa :heart:

Emiliina ja Möllykkä 24+1 :heart:
 
Emiliina: Kieltämättä liikkeet tuntuu ihanilta :D. Kun kerrankin tunnen ne todella hyvin (istukka takana.. Aikaisemmissa raskauksissa eessä ). Nyt vielä tää kaveri ei pelkästään vain potki, vaan, kun koskettaa jalallaan kohdun seinää, niin tuntuu siltä kuin kävelisi :D :heart:

Red Dragon & Nuppu 27+2 :heart:
 
Emiliina: Kuulostaa ihanalta. Voi että kun oliskin jo tossa vaiheessa et tuntis potkuja. Tietäis aina et pikkuisella on kaikki kunnossa. :heart: Tää alkuraskaus on kaikessa epätietoisuudessaan ja epävarmuudessaan kyllä aika kauheeta. Onneks alkaa olla takanapäin...

Ainiin, sorppa unohdin laittaa viikot:

Pixie 12 tasan =)
 
RD ja Pixie Juu nää potkut on kyl mahtavia, välillä tuntuu, että onkohan siellä sittenkin kaksi, kun molemmilla puolella mahaa tuntuu yhtää aikaa, kai se välillä pitää siellä aerobictunteja itsekseen :D Mulla on istukka kyllä edessä, mutta silti on kohtuu hyvin tuntunut liikkeet, nyt vasta kunnolla :heart: Tiedän Pixie, että tuo alkuaika on todella raskasta, itse murehdin joka päivä, että onkohan siellä kaikki hyvin. Pidän peukut pystyssä, että kuulette huomenna pikkuisen sydänäänet, helpottaisi teidän mielenrauhaanne! :hug: onneksi sinulla on vasta 12 viikko, ainahan äänet ei silloin vielä kuulu.
 
Oon niin naurettava, että kiiredin äkkiä ottamaan masukuvaa, jos se vaikka otetaan meiltä pois. :( Juuh, mutta tässä ois, viikkoja siis tasan 12. Kyllä siellä joku näyttäis olevan. Toivottavasti. :)

http://www.aijaa.com/v.php?i=2470243.jpg
 
RD, juu mut ko ei se viel oo anoppi jos ei kerra oo naimisis :p tai sillai mie sen miellän B) En varannu aikaa.. Ko satasen hujakoille se menis (ei osannu ees kunnol sanoo hintaakaan, muuteskii oli aika huono antaan tietoi.. sano vain et no satasen molemmin puolin, vaik kysyin sen yhen tietyn lääkärin hintaa) ja ny on ne häätkii tulos, ni ei taideta sinne mennä. Kyl se satku sen verta menee jo korkeeks.... :ashamed:

Pixie kyl se ne äänet saa kuuluviin, koeta olla stressaamatta ja murehtimatta siitä =) :hug: Söpö masu sulla! :heart:
 
Miracle: Yhden keskenmenon jälkeen riski ei nouse. Eli ihan sama todennäköisyys kuin niilläkin jotka ei oo saanu keskenmenoa. Vasta sit riski kasvaa kun niitä alkaa olla useampia. Yks km voi olla ihan vaan huonoa tuuria. Ei oo välttämättä mitään vialla. Älä ressaa, hyvin se menee. :hug:

Ja kiitos. =) Voi kun antaisin mitä vaan että saisin tän massun pitää... Huominen jännittää. Toivottavasti ihan turhaan.
 
Kyl siel ihanat sydänäänet varmasti kuuluviin saadaan Pixie :heart:

Miuta vaa joskus mietityttää. Ko jos Tekayn sivuilta kahtoo ni aika nopeesti laskee se km riski ja ite sit km:n kummiskii sai. Toki tiiän, et miltei jokainen nainen sen joskus elämäsä aikana yleensä kokee, mut silti sitä joskus miettii :ashamed: Tosin aika hyvi oon kyl osannu täst nauttiakin, et en mie kovi paljo sitä kyl ressaa :) Välillä vaa ko ei oireita oo, ni alkaa mietityttää..

Mul o muute ny yhet kestovaipat! Semmoset villavaippahousut :heart: Sain hyvityksenä huutiskaupoista ko ostin raskaustestin, ja se ol auki se suojapussi :D Eli aika hyvät kaupat ko sain rahat takasi ja viel ton vaipan uutena :heart:
 

Yhteistyössä