Tahkoojaplussat 97

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Molly*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jee, muistin tunnukset, joten ei ongelmaa suljettuun yhteisöön siirtymisessä mun osalta. Ja voihan sitä aina rekisteröityä uudestaan, jos ei muista. Ken vaan jaksais sen perustaa..? Niin ja onko se kaikille ok?

Hienoa Vippe, että pregnyl meni hyvin ja loistoa tuo kaksi rakkulaa! Peukut ovat jo pystyssä, tulehan kertomaan miten inssi meni. Tsemppiiii!

On se pregnylin kanssa kikkailu kyllä melkoista. Mies on aina ollut avustamassa sekoitusten kanssa, mutta itse olen kyllä piikin tuikannut. En usko, että mies olisi pystynyt tahi minä halunnut :) Ei se kivaa ole, mutta en ole piikkikammoinen, joten ihan hyvin se meni. Se kun on vaan se yksi piikki, niin helpostihan sen käy vaikka hoitsullakin pistättämässä, kuten Molly. Onneksi se kynä on paljon helpompi.

Täälläkin on sairastupa. Mies on flunssassa, samoin lapset. Tietoinen riski otettiin viime viikolla, kun mentiin ystäväperheen luo leikkimään aamupäivästä. Siellä lapsella oli pitkittynyt räkätauti ja niinhän se kai vielä tarttui. Vaikka mistä näistä tietää, paljon on pöpöjä liikkellä.

Ja sitten aika ihmeellinen löydös tänä aamuna: E:llä tuli kakan jälkeen n. 7 cm pitkä "mato" peräaukosta. Jouduin sen vetämään sieltä pois (anteeksi ällökertomus). Soittelin sitten neuvolaan ja äsken juttelin lääkärin kanssa, hän kehoitti kuulostelemaan ja jos tulee vielä tai on muita oireita, niin sitten ruvetaan ottamaan näytteitä. Tuli vaan mieleen nuo muut viimeaikojen oireet E:llä, että josko liittyisi tähän. Tai sitten kyseessä oli vaan joku "kuitumatonen". Hope so.

Vau, I seisoo jo ja M varmaan pian myös! Uskomatonta, miten nopeesti aika menee ja lasten kehityksestä sen sitten tajuaa. Huimaa. Vastahan I ja M syntyi :)

Kiitos Molly kysymästä, meidän ilta meni tosi hienosti, oli siis niin hauskaa! :) Ei olla pitkään pitkään aikaan oltu nelistään ulkona. Heilläkin on pieni vauva. Syötiin ja juotiin hyvin, kunneltiin livejazzia ja käväistiin vielä kaverin synttäreillä viereisessä baarissa. Oltiin kotona puolenyön jälkeen ja täällä oli mennyt hienosti. Mummi ja ukki hoitivat iltapuuhat ja laittoivat lapset nukkumaan ja he olivat menneet tosi kiltisti unten maille. En tiedä miten tuo nukkumaan laittaminen väldee onnistuisi muilta lastenvahdeilta, mutta mummi taitaa sen homman tosi hyvin :) Kaipa se onnistuisi ihan helposti muiltakin, pitäisi vaan useammin tehdä niin. Aika harvakseltaan me käydään missään ja silloin tehdään yleensä juuri noin kuin tekin olitte Molly tehneet, eli lapset ensin nukkumaan ja sitten menoksi. Se on vaan helpointa.

Mutta olipas kiva kun saatiin sitten vielä sunnuntaina nukkua pitkään, kun isovanhemmat viihdytti eepeleitä. Ah, luksusta!

Nyt syömään.

kannattaa käydä tutkimassa suolistoloiset ehdottomasti. Juuri maitoallergia ja vatsakivut voivat todellakin viitata niihin. Jos lapsen pyllystä tulee mato 7 cm, se todennäköisesti ei ole mitään 'kuitua' vaikka niin olisi helpompi ajatella :/

Viimeksi muokattu:
Heips pitkästä aikaa,

Hyvä idea tuo suljettu yhteisö, vielä kun onnistuu täällä Elleissäkin, laitoin myös Sandelle "ilmoittautumisen".

Voi Vilin kaatumista ja Samun keuhkokuumetta, paranemisia! Ja toivotaan, että E:n "mato" ei enää palaa, aikas hurjalta kuulosti sekin...

Ja Vippe: vau! Inssikuulumisia odotellessa ja peukut pystyssä tottakai! Hienoa, että laittoivat jo valmiiksi ivf-jonoonkin, vaikka toki toivotaan, että sitä ei tarvita.

Mekin ollaan sairasteltu, itselläni oli kolmen viikon (!!) flunssa ja L oli elämänsä ekassa flunssassa myös ja sai vielä korvatulehduksen. Eka kuuri ei tepsinyt ja käytettiin uudestaan lääkärissä, ilmeisesti toinen kuuri on tepsinyt, ei ainakaan haro enää korvaa. Muuten nukkumaan menosta on tullut horroria, huutaa kuin syötävä, kun laitetaan sänkyyn, varmasti korvatulehdus vaikutti, mutta että sen jälkeenkin... Tosin nyt näyttäisi hampaitakin olevan tulossa, liekö se sitten ongelmana. Kassellaan.

Muuten meillä mennyt kivasti, L oppi kävelemään pari viikkoa sitten, nyt välillä kävelee, välillä ei "muista":) Syö tosi hyvin ja kasvaa kohisten, koon 80 vaatteet alkavat olla pieniä. Sanojakin tulee jo muutamia. Hauska ja rauhallinen kaveri edelleen:)

Nyt jää kyllä suurin osa jutuista kommentoimatta, kun oli niin paljon kaikkea, palaillaan... sitten siellä suljetulla osastolla? :D

Moi,

Kannatan suljettua osastoa ;) ja kävin laittamassa anomuksen Sandelle. Onnistuinkohan?

Huh, mato E:llä? Aika hurjaa. Mulle olisi aika säikähdys. Toivottavasti on harmiton, ensimmäinen ja viimeinen.

Nyt mun on pakko lopetta heti alkuunsa. Tulin vain pikaisesti käymään.
Vipelle erityispeukkuja!!! Onko inssi tehty??

heis, kirjotan vielä tänne... tosiaan onkohan se suljettu osasto vain sillä erotuksella, että tautiset ei pääse kommentoimaan viestejä, mutta lukemaan kuitenkin? Hms.

Meillä on yhden porukan kans Facebookissa suljettu/salainen ryhmä, jota ei kukaan muu pääse lukemaan. Tosin sit se vaatis kaikilta FB-tunnukset.. Käteväähän se olis jos täällä saatais salainen ryhmä aikaan.

Inssi oli ok. Siittiöitä oli 8milj pesun jälkeen, se lienee hyvä tulos? Ovis ei ollu vielä tapahtunut ja nippailujen perusteella se tapahtui eilen illalla 22 aikaan. Valitettavasti olin eilen reissussa, nii ei päästy varmisteleen kotikonstein.. ;) No, eiköhän se riitä jos on riittääkseen.

Voi sentään, Vippelle peukut pystyssä!!!!

Mikäli tämä Ellien suljettu ryhmä ei onnistu, niin mä kannatan siinä tapauksessa sitä Facebookin ryhmää. Muutama joutuu tietysti kirjautumaan, mutta muuten kaikki joutuu kirjautumaan johonkin uuteen, fb:ssa vain osa.
No, muut saa päättää, tämä vain mun mielipide.

Huomenta! Vipellä jännät päivät edessä. Salavihkaisia peukutuksia harrastan täällä minäkin.

Mulle sopii myös fb-ryhmä. Ketkä eivät ole siellä? Sanelma, Riinuska. Oliko muita tästä "vakkariporukasta"? Mimmu? Eihän siellä välttämättä tarvitse ruveta oleilemaan, sisältöä jakamaan tai kavereita keräilemään. Jos haluaa vain osallistua meidän keskusteluihin, niin se onnistuu. Yritin katsella msn:n sivuja Nasupin vinkistä, mutta en löytänyt sieltä keskustelua. Ehkä joku muu löytää.

Mä lähden tänään sinne Hgin suuntaan ja olen yötä ystäväni luona. Huomenna on yks työpalaveri siellä. Seuraavan kerran tulen ensi viikolla ja joulukuussakin on keikka tai kaksi. Voisin sitten ihan oikeasti tavata jonkun/jotkut teistä vaikka kahvittelun merkeissä!

Nyt mää poistun. Kivaa päivää!

Uijui Vippelle peukkuja! :)

Me lähdetään nyt pikkuperheen kanssa reissuun, wohoooo! Aion heti ensitilaan nauttia lasin kuplivaa jossain, lentokentällä, koneessa tai missä vain saan ensiksi lasin käteeni :)

Miten kestän 5 päivää ilman ellejä ja facebookia???

Ainiin, mä kannatan kans facebookin suljettua osastoa :)

Palailemisiin!

Vov! Vipelle peukut pystyssä!!

Mollylle perheineen hyvää matkaa! Nauttikaa ja kertoile sitten miten sujui. Vähän meitä kutkuttaisi ensi kesänä lähteä viikon reissuun lämpimään koko perhe. Nekulla ja Pirittalla ainakin on hyviä kokemuksia siitä. Täytyy sitten tentata, kun aihe on ajankohtaisempi.

I on parantunut hyvin. Rupia on enää joka puolella. Ei muuta. Lämpöä oli muutamana päivänä ja näppyjä paljon, mutta eivät kutisseet lainkaan, joten helpolla päästiin. Itselläni edelleen jonkin asteinen flunssa päällä, mutta kai se tästä pikkuhiljaa helpottaa.

Kerhossa oltiin taas aamupäivällä. Askarreltiin isille, vaarille ja papalle kortit.

I ei kyllä ole säästynyt muksahduksilta. Vaikka kuinka yrittää olla silmä tarkkana joka hetki, niin aina hän vaan ehtii johonkin kiivetä ja nousta pystyyn selän takana ja välillä sitten tulee niitä muksahduksia. Nyt on pop juttu se, että kun pystyyn pääsee niin vähintää toinen käsi pitää heti irrottaa ja sillä aletaan huitomaan hurjasti. Ja se kyllä yleensä johtaa siihen, että tasapaino järkkyy... No oppia ikä kaikki. Kyllä tuo asento varmaan pikkuhiljaa alkaa paremmin luonnistumaan. Nyt on myös pieniä elkeitä siihen suuntaan, että konttaaminenkin saattaisi kiinnostaa ja ehkä lähiviikkoina lamppu syttyy silläkin saralla.

Vai alkaa se taas painostus fb:n suuntaan. Kieltämättä olis kyllä kiva jutella asioista niiden oikeilla nimillä. Ja ehkä sitä sitten pikkuhiljaa vois jotain muutakin siellä fb:ssa touhuta. Lähinnä mua ehkä enää jarruttaakin se, että en millään ehdi/jaksa roikkua netissä useassa eri paikassa. Joten ehkä mä voisin taipua tällä suljetun osaston porkkanalla sinne mukaan.

Hei vaan kaikille piiiitkästä aikaa!

Kovasti on kaikkea tapahtunut sitten edellisen kirjoitukseni. Olen kyllä koko ajan seuraillut mitä täällä tapahtuu, mutta jotenkin vaan en ole muka itse ehtinyt tai saanut aikaiseksi kirjoitella. Hurjasti onnea kaikille uusille äideille ja toisen kerran äideiksi tulleille!

Meidän Maija on jo tomera tyttö, keväällä jo kolmevuotias, alkuvuodesta hänestä tuli isosisko. On ollut tosi kiva seurata täällä juuri elämää kahden pienen kanssa aika samanlaisella ikäerolla kuin meillä, että ovat sitä muutkin selvinneet vaikka aikamoista menoa se on. Pikkuveli tulee meillä jo kovaa vauhtia ryömien perässä ja sekoittaa leikkejä, mukava on ollut myös huomata että myöhemmin voi toivoa yhteisiä touhuja löytyvän. Olen ollut koko ajan kotona eikä ajatus töihin paluusta vielä ollenkaan houkuttele, eikä ole meillä ajankohtaistakaan.

Tuossa kun suunnittelitte suljettuun keskusteluun siirtymistä niin vallan kauhistuin, kun tajusin miten usein tulee täällä käytyä lueskelemassa kuulumisia, siksi varmaan nyt innostuin terveisiä kirjoittelemaan. En varmaan ole ainoa joka tiiviisti seuraa kuulumisianne taustalta, vaikka kyllä ymmärrän että suljetussa keskustelussa voisi monista asioista kertoa paljon enemmänkin, kun yhteisö on näin tiivis! Ehkä sitten kinuan joukkoonne jos jonnekin päätytte siirtyä, etenkin jos tulee pahoja vieroitusoireita :)

No juu, lähinnä halusin siis kiitellä kaikkia, on ihana kuulla kokemuksia ja vinkkejä keskusteluistanne, se on ollut tärkeä vertaistuki minulle vaikka olenkin itse pysytellyt vain taustalla!

Stella, mäkin koitin etsiä msn:n sivuilta, mutten löytänyt. Ehkä se on poistettu käytöstä, onhan tuosta jo jokunen vuosi aikaa. Mäkin olisin fb:n suljetun osaston kannalla, jos vaan saadaan kaikki mukaan.

Heipsan,
Harmi, jos meidän suljettu ryhmä ei onnistukaan. En ole perehtynyt asiaan, mutta jos jostain sellaisen löydätte, ilmoitusta vaan, niin me kyllä liitytään. Mulle sopii kaikenmuotoinen jutusteltu, tietty ois kivempi jutella kaikkien oikeilla nimillä.

No juhuu Molly pääsee paratiisiin! Oih kadena ja vihreänä. On taatusti _aivan_ ihana miniloma.

Vipelle erityistsempit. Hienoa, että inssi onnistui noin hyvin. Peukut on kaakossa tulevaan piinaukseen.

Meille ei ihmeitä. Viikkiksenä oli meikäläisen organisoimat talkoot, ihan ensimmäiset tässä yhtiössä...! Mukavaa oli, piha siistiytyi ja päivä päättyi hehkuviini- ja vuohenjuustokeittotarjoiluun :-)

Pikku (tai ei enää niin pikku!) I:stä oli aivan ihania kuvia. Onpa hän söpö neiti! Ja nousee jo pystyyn! Etevä likka. Kiva, että teillä on kerhoym. toimintaa sielläpäin Sanelma. Harmi tuo I:n vesirokko, mutta onneksi jo paranemaan päin. Eipä ole vielä löytänyt meidän lapsia...hooh milloinkahan..

Olen Sanelma siis samaan aikaan menossa töihin kuin Nekkukin, eli vuoden alusta. Päiväkotitilanne vaikuttaa vaan tosi kehnolta, soittelipa taas päiväkotijohtaja mulle eilen, ja kysyi, onko meidän tilanne jotenkin muuttunut...Juu, siis 3 viikossa?? Ryhmät on tietty täynnä kaikkialla, kyllähän sen ymmärtää. Ei vaan jaksaisi enää yhtään tätä epätietoisuutta, saisi tulla edes jonkin sortin vastauksia.

Voih plaah Stella tuota mönkään mennyttä proggista. Harmillista. Vai onko toivo jo mennyttä? Oispa kiva muuten nähdä. Pitää katsoa, saanko lapsenlikkaa noihin aikoihin. Anna on siinä iässä, että kaikenlainen pöydässä istuminen on so-not-good-idea...

Meillä alkaa pikapuoliin kaikenlaisia remppahommia huushollissa. Keittiössä, vessassa, kylppärissä...Hui sitä rahanmenoa, mutta pakko jossain välissä tarttua projekteihin, ja mieluiten nyt, kun on itse kotosalla ja pystyy & ehtii keskittymään noihin.

Mukavaa loppuvkoa naiset. Me aletaan taas palapelihommiin Matskun kanssa. Tyyppi tekee nykyään 60 palasen alta aikayksikön, joten ostinpa sitten eilen 260 palasen... :D No siinä riittää hieman työnsarkaa ihan jokaiselle, heh :).

Jei, hyvä Sanelma!

Mää nyt tein meille ryhmän Facebookkiin, kokeillaan, ja jos ei ole hyvä, niin aina päästään takaisin. :) Lisäsin kaikki siihen ryhmään, jotka ovat kaverilistallani.. Lisään sit joillekin admin-oikeudet, niin saavat lisättyä puuttuvat.

Heippa, mä oon ihan tudralla tosta yhteisöjutusta, kirjauduin ja kävin siellä kurkkaamassa mutta en löytänyt mistään mistä kirjoittaa enkä pystynyt lukemaan viestejä. Täytyy harjoitella, nyt Mai repii hihasta koko ajan.

Mutta siis, lapsille tsemppiä tauteihin, sori nyt tällainen nopea! Ja Vippelle peukut pystyssä, ilman paineita tietysti, you know.

Mollylle ihanaa reissua perheen kanssa!

Täytyy palata paremmalla ajalla.

Mä nyt vielä kirjoitan tänne. Juu, liityin siihen FB:hen kyllä heti, en vaan oikein tiennyt että missä sitä nyt jutellaan? Aika on niin rajallista nykyään. Mutta hyvä, sinne sitten!

Moi,

Mä nyt palaan tänne, kun en osaa fb:hin kirjoittaa. Eihän sinne voi oikein samassa mittakaavassa kirjoittaa? Sehän täyttyy ihan hulluna, jos samalla tavalla kirjoitamme? Vai oonko mä jotenkin uuno, kun en tajua?!

Eli, missä me ollaan; täällä vai siellä?

Manna, siellä fb:ssa ollaan.. Katopa ryhmän välilehdeltä "discussions" ("keskustelut" suomenkielisessä fb:ssa?), siellä on eri ketjuja, mihin ollaan kirjoteltu. Kuulumisia, esittely ja nimet..

Mä olen laittanut Riinuska sulle ryhmäkutsun, laitan nyt uudelleen, jos on mennyt harakoille. Olenkin sua jo kaipaillut sinne, mutta ajatellut, että olet kiireinen.. Ja Vippekin mainitsi asiasta. että jos joku sun fb-kamu sua kutsuisi, niin unohdin siihenkin sanoa, että kutsuttu on. :)

Oli Riinuska se kutsu lähtenyt tai en ainakaan voi sua uudelleen kutsua eli katsasta ne ryhmäkutsut, mitä saattaa sadella pilvin pimein.. Löydät kyllä oikean ryhmän! :)

Tiitu ja Mimmu ainakin vielä uupuvat kelkasta, rekisteröitykääs fb:iin, niin saadaan teidät remmiin! Vai oletteko spostitse olleet asiasta yhteydessä, mä olen sitten taas siitä (mahdollisesta) keskustelusta tippunut pois. Mutta ei haittaa, kun löysin heti alusta saakka mukaan uuteen ryhmään.

Kiitoksia minun puolestani ahkerille taustajoukoille, me Tahkoojattaret tunnemme toisemme niin hyvin vuosien kirjoittelujen jälkeen, niin kaipasimme suljettua saittia, kun alkaa asiat olemaan joskus aika henkilökohtaisilla tasoilla. :)