Tahkoojaplussat 96

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hauska kuulla Kirpustakin pitkästä aikaa!

Nasuppi, niitä lapsiparkkeja on monenlaisia. Meidän paikassa palvelu kuuluu jäsenyyden hintaan ja hoitoon voi jättää ihan pieniäkin vauvoja. E oli 6 kk aloittaessaan “uransa”. Mulla on omastamme vain hyvää sanottavaa, siellä on ihanat hoitajat, eivät ole vaihtuneet ja siis oppivat tuntemaan lapset. Meidän molemmat tytöt ovat tuolla viihtyneet. Sanon, että on ollut meidän perheen todellinen pelastus, kun molemmat ollaan niin hulluja urheiluhulluja! Suosittelen.

Noi pienet on niin liikuttavan näköisiä hiekkiksellä, kun lapioivat just hiekkaa ämpäriin, kuten Keiju kirjoitti Maista. Ellin lempipuuhia myös. Ja juu, NIIN tuttua tuo sotkujen siivoaminen… Meillä tunkee kätensä vessanpönttöön ja pöntön täyteen paperia ja täyttää pesukonetta kaikilla rytkyillä ja levittää tavarat laatikoista ympäriinsä… Ihan loputon tuholainen ja hiukkai raastaa hermoja, kun ei noissa hommissa ole järjenhäivää aikuisen näkökulmasta.

Meillä E ei muuten edelleenkään vaadi lusikkaa omaan käteen, enkä ole tarjonnut. Mites muut? Lotta kyllä jo tässä vaiheessa söi melkein itse.

Nasupin pikkuisille onnittelut! Todellakin, vuosi mennyt. Uskomatonta. Kilistelkää ihmeessä, siihen on syytä! Kyllä musta elämä helpottuu lapsen täyttäessä vuoden ja lisää helpotusta luvassa seuraavana vuonna. Tai siis sellainen perushoito helpottuu. Mekin onnitellaan toisiamme, että selvittiin rankasta vuodesta.

Stella, toi juokseminen tosiaan on varmaan jotenkin ikäsidonnainen juttu. Meilläkin juoksijoita paljon lähipiirissä. Ja mies menossa vetämään puolimaran viikonloppuna. Mäkään en ole oikein juoksija. Nuorena tuli juostua senkin edestä. Mulla polvet aika tuusana, joten asvaltilla juokseminen on no go.

Ööö, en mäkään enää muista noita puurojuttuja. Meillä aloiteltu maidottomalla riisipuurolla ja sit jotain muuta vauvapuuroa. Tosi nopeasti siirryin Eltsun kanssa tavallisiin hiutaleisiin, mutta taitavat useimmille olla liian karkeita aloitukseksi. Toki tehosekoittimella voi hienontaa. Ai joo, ei kai niitä soseita pakko ole lämmittää, mutta samaa sanon kuin Nasuppi. Huomasin, että liian kuumaksi ei kandee lämmittää, muuten jotenkin juoksettuvat.

Mittees vielä. Nyt sen aamupuuron keittoon!

Huih, ihan viluväreet tuli, kun Nasuppi kirjoitti niin kauniisti lapsistaan. Samoja fiiliksiä kyllä, usein mekin miehen kanssa jutellaan, miten on vieläkin vaikeaa uskoa, että tuo on meidän poika :)

Tosi hyvältä kuulostaa tuo Nekun perheen urheilupaikan lapsiparkki. Varmaan paljon paremmin tulee lähdettyä, kun voitte kaikki mennä ja homma toimii. Mä sitten ostin kotiin zumban... hieman noloa, mutta mä olin vaan niin mainoksen orja. Eilen tuli ja testailin, vaikutti ihan kivalta. Multa menee varmaan useampi kerta niiden askeleiden harjoittelemiseen, niitä oli aika paljon. Voishan sitä sitten mennä ohjattuun zumbaankin, kun ensin vähän oppii :) Juokseminen ois tosi tehokasta, mutta ei innosta yhtään. Kävelystä tykkään, mutta kaipaan siihen seuraa. Seli seli :)

Mäkin täällä Vipelle laitan tsemppejä hoitoihin, ehdottomasti vaivan arvoisia!! Tosi hyvä että mies on innolla mukana, on hankalaa, jos molemmat ei ole motivoituneita.

Nekku, ei Leokaan ole innostunut lusikan käytöstä, olen miettinyt tätä monta kertaa. Pitänee kysyä hoitajaltakin, onko siellä jotain yritystä ollut.

Me ollaan aina lämmitetty soseet, paitsi sitten jossain reissussa ei joka kerta. Ei tunnu siitä juurikaan häiriintyvän. Ei tosiaan kannata liikaa lämmittää, tulee ihan litkua. Meillä ei tuo hedelmäsose oikein kelpaa, ei jääkaappikylmänä, eikä huoneenlämpöisenäkään. Nyt en ole vähään aikaan testannutkaan, kun syö välipalan hoidossa.

Meillä oli tänään eka aamu, kun jäi ihan tyytyväisenä hoitoon. On muutenkin ollut tosi reipas siellä tällä viikolla ja leikkinyt kovasti. Kävelee myös jo koko ajan, vaikka kiireen tullen tietysti konttaa. Isä ja poika on lähentyneet selvästi, kun isä yleensä hakee hoidosta ja viettävät siinä tunnin verran keskenään. Isi on ihan pop, eilenkään ei äidin syli kiinnostanut yhtään :/ Hyvä tietysti, vaikka vähän mustis tuleekin :)
On muutenkin nyt tosi paljon paremmalla tuulella, eikä enää pahoinpitele itseään, eikä äitiä. On kyllä niin ihana poika, äidin kulta <3
Sanoo tosi paljon sanoja, myös hoitotätiä huutaa nimeltä, tietysti ne neljävuotiaat huutelevat paljon tätiä, niin ottaa mallia. Niin ja ensimmäinen sana oli KUKKA :)

Nyt pitää aloittaa työt!

Moro vaan.
Liha/kasvissoseet kandee kyllä lämmittää mutta mieluummin liian vähän kuin liikaa kun sitten se odottelu kestää ja lapsi hermostuu kun ei olekaan heti valmista:-). Mua ainakin ällötti joka kerta se niiden maistaminen (onko liian kuumaa etc) ja tietty purkki pitää sekoittaa että murkina on tasalämmintä (jos siis syöttää suoraan purkista) kun jotkut mikrot on tositehokkaita erikohdista. Voi olla että nämä on itsestäänselvyyksiä mutta tulipahan muisteltua tuotakin vaihetta.
Riisi ym puuroja suositellaan alkaen 5 kk ja muita viljoja sitten alkaen 6 kk. N ei ollut koskaan vellityyppejä, ihmettelin kun ikätoverinsa veti selllaista illalla tuttipullosta vielä tuossa kesällä....niin ovat erilaisia tavat!! Mutta sitten nellalle taas maistuu edelleen "vauva"puurot jotka tehdään jauheesta. On aina ollut vähän sihtikurkku, rupeaa kakomaan jos on liian kokkareista. Toki tavallinenkin puuro menee alas paremman puutteessa. Silloin kun joi korviketta pari kuukautta niin sen piti olla jääkaappikylmää.
Hih, Leon eka sanaa:-) Meillä eka oli äitän lisäksi pupu:-).

Mä kommentoin sen verran tuota ulkopuolista kommenttia että kaikki perheet tekevät omat ratkaisunsa ja meidän on nyt tälläinen. Kun uusi tyyppi syntyy niin N jatkaa samalla 3 päivän sopparilla että saa purettua energiaansa ja nähtyä kavereita.

Mäkin aloittelin sitä juoksemista keväällä mutta harrastus lopahti alkuunsa tähän mun raskautumiseen kun olin päivisin niin väsynyt ja vähän huonovointinen ja iltaisin vaan rojahdin soffalle. Voitteko kuvitella että tänään jo rv 25+0! Sitkeää hiivaa yritän tässä hoidella mutta muuten oireet on sitä samaa kropan paukkumista sinne tänne ja kolotuksia.
N oppi muuten polkemaan pyörällä. Ei saa fillariaan vielä itse liikkeelle mutta polkee ja osaa jarruttaakin:-). Ohjaus tuppaa polkiessa olemaan vähän huteraa mutta on hitsin ylpeä taidostaan:-). Liikkis. Voi olla että hiffasi systeemin kun olemme sisällä jumppailleet ja olen opettanut pyöräilyä ilmassa liikuttamalla hänen jalkojaan. Nyt sitten pitäisi pyöräillä joka paikkaan:-).
Mulla on tiedossa tyttöjen viikonloppu, lähdetään mimmien kesken mökille, harmi vaan ettei Nellalle ole seuraa joten häntä joutuu viihdyttämään kun vanhemmat lapset on jo 7-vuotiaita. Ei taida yksi kaksivuotias vielä pysyä perässä.
Viime viikonloppu meni kivasti, valmis ruokapöytä, 6 ruokalajin illallinen viineineen ja rauhallinen yöuni klo kymmeneen asti, AH!!! N oli pyörittänyt vaariaan väsymykseen asti ja ei ollut moksiskaan meidän poissaolosta. Hyvä niin.

Jaahas, ensimmäinen sadepäivä pitkään aikaan ja mua odottaa kauan siirretyt siivoushommelit. Yhden vessan jo hoitelin mutta imurointi ja saunan siivous odottaa, plääh.

Kylläpäs satelee. Vähän tenkkapoo iskee iltapäivisin, kun pitää kehitellä jotain ohjelmaa lapsille. Ettei aina menisi Eemelin katselemiseksi. Saatiin just Fatboy, joten ehkä me peuhataan sen päällä. Ihan ultrahupia näiden mielestä!

Tuo salin lapsiparkki on kyllä tosi hyvä, mekin testattiin viime vkl:na. Todella kätevää, kun sillä säästää aikaa hirmuisesti, kun voi kuntoilla yhdessä, eikä tartte lennossa vaihtaa vuoroja. Kahdestaan jäävät mielellään, Masa varmaan yksinkin, mutta Anna ei kyllä...Sinänsä harmi, koska joskus ap:t olisi kiva viettää salilla.

Jee hyvä Nellis! Meillä pyöräily opittiin vasta kesällä, mutta eipä tuota pyörää aiemmin ollutkaan.

Ai kun hauska ja pirteä nimi Riinuskan tytöllä. Eipä tule samannimistä ihan heti vastaan.

Mäkin lämmitin kaikki muut purkkiruoat, paitsi hedelmäsoseet tietty. Monesti sitä mietti, miten itse haluaisi ko. ruoat syödä, enkä kyllä suin surminkaan kylmänä..Hyvä, ettei pikkuM ole allerginen muille kuin lehmänmaidolle. Hieno juttu! Puuroa kuuskuisesta, menevät muistaakseni samassa tahdissa lihojen kanssa.

I jo puoli vuotta! Voi vitsit, niin se pikkuvauvavaihe jo meni.

Mukava kuulla Kirpusta ja teidän elosta. Laita tosiaan joskus kuvia teidän muksuista, olisi kiva nähdä. Ja niin totta: kyllähän uunivuokaan voi periaatteessa laittaa melkein mitä vain, mulla vaan tuppaa esim. riisin ja veden suhde olemaan mitä sattuu, jolloin vuoassa on joko tikkiä tai litkua...Siksi pyrin noudattamaan noissa ohjeita, vaikka muuten aika suurpiirteinen kokkaaja olenkin.

En mäkään Stella siis pakasta yhtään ruokia (en osaa minäkään;), vaikka isoja satseja ruokaa teenkin. Kyllä se menee kaikki, kun joskus mies ottaa vielä lounaakseenkin töihin.

Oi Molly perheineen reissuun. SO nice.

Onnittelut Nasupin lapsosille, muistelinkin, että pian teillä juhlitaan. Miten hienosti teillä vuosi kyllä mennytkin! Se on varmaan erilaista ohjailla päivärytmiä, kun lapsia on kaksi. Aina jompikumpi voi laittaa hanttiin tai esim. väsyä aiemmin. Vai onko teillä niin? Ihanasti kyllä kirjoitit teidän lapsista. Niin ne vaan on ilonaiheita. Meillä Anna on kyllä sulattanut koko perheen sydämet. Sohlaaja-yksivuotias on toki hänkin, muttei ehkä tonkija pahimmasta päästä. On niin maailman suloisin kikattaja ja naaman vääntäjä =)

Juuuu juokseminen on pop ja hip, ja aina sitä kaikille suosittelen. Maailman helpoin ja halvin urheilumuoto. Mullakin puolimarat tähtäimessä ensi toukokuussa. Maratonille tuskin kykenisin ikinä.

Taitaapi olla kahven vuoro.

Hellurei, pitkästä aikaa! Tulin vain ilmoittautumaan ja lupaamaan kuulumisia pidemmin hieman tuonnempana, hyvää kuuluu, ihan kaikin puolin, mutta läppärini sanoi sopimuksensa irti juuri kun saatiin nettiyhteys pelaamaan sisällä ja mun ei vaan tule tultua tänne "miehen kämppään" eli ulkorakennukseen -jossa tämä pöytäkoneemme on- kuin joskus vkl-iltaisin viinilasini kanssa fiilistelemään. Eli kuulumisianne luen harva se päivä, mutta kännykällä, jolla myös fb:ia käytän ahkerasti ja säännöllisesti, liiankin koukkuuntuneesti, mutta niin pitkiä litanioita kuin tänne elleihin pitäisi sepustella en rohkene enää toistamiseen kirjoittaa, sillä kerran yritin ja peukalon kun oli näpytyksestä saanut kipeäksi, niin johan löytyi joku delete-nappula, joka tuhosi koko stoorin. :/ Fb:n muutama rivi on asia erikseen... Nyt ei ole kyllä varaa satsata uuteen läppäriin, joten näillä mennään. Eli seli, seli, miksei musta mitään kuulu. Mielessäni olette joka päivä. =)

Ihania nimiä ja uusia kuvia on tullut, onnittelut nimien kantajille, upeita keksintöjä, olkoot ylpeitä he nimistänsä! :)

Mä en ehtinyt nyt lukemaan uusimpia juttuja, kun tulin muuta asioita tällä koneella hoitelemaan, mutta lupaan palata kommenteille! Miehellä on tänään vapaapäivä, joten me lähdetään perheen voimin nyt jonnekin, mitä ilmeisemmin sienimetsään..

Iloa syksyynne, toivottavasti saamme nauttia lämpimistä keleistä vielä pitkään! :)

Miksi toimitte näin Sandeman? Toki kaikilla on ratkaisunsa, mutta miksi ihmeessä pieni lapsenne on päivät päiväkodissa kun äiti kotona? Eikö kerhotoiminta riittäisi? Onhan paljon lapsia, jotka osapäivähoidossa kun pienempi sisarus syntyy, mutta tämä on ensimmäinen kerta kun luen tilanteesta, että kakkonen ei ole vielä edes syntynyt, äiti kotona ja esikoinen jo silti hoidossa.

Heipsan,

täällä on taas aurinkoinen päivä. Kyllä on ollut niin mahtava syyskuu, että ei voi kyllä valittaa. Vähän viileätä oli kyllä jo eilisiltana, lapsille piti jo kaivaa välikausihaalarit, ja lapasetkin olisivat olleet tarpeen. Kertokaa muuten vinkkejä hyvistä käsineistä! Musta tuntuu, että meillä on aina niiden kanssa ongelmia. Kurarukkaset eivät pysy kädessä, lapaset kastuvat, Lassietecin rukkaset eivät istu käteen, jne. Leo tykkää sormikkaista, mutta kun tulee viileämpää, ne eivät lämmitä tarpeeksi. Vähän tuskastuttaa tämä varustelu, kun pitäisi hankkia taas vaikka mitä märkiä ja kylmiä kelejä varten. Päiväkodistakin tuli ohjeistus, että sukkia myöten pitäisi nimetä kaikki vaatteet. Jaa että joka sukkaan tussilla nimi? Voih.

Piritta, me harkitaan nyt Fatboy-tuoleja lapsille. Se vaan askarruttaa, että miten ne sopivat 50-luvun taloon? ;). Meillä nimittäin tehdään nyt pari remppaa ja sisustussuunnittelija pitää tarkkaan huolta että vaikka tehdään uutta, niin kaiken pitää sopia talon henkeen. Ehkä ne pyöreät Fatboyt (point, island) sopisivat paremmin, mutta onkohan niissä hyvä istua?

Tuli muuten mieleen, että sisustusasiat ovat sellaiset, mistä me saadaan miehen kanssa aina sota aikaiseksi. Meillä on suht samanlainen maku, mutta totaalisen erilaiset tyylit miettiä eri vaihtoehtoja ja ideoida. Toissailtana taas kinattiin ja paiskottiin ovia. Kummallista.

Nekku, mitäs te urheiluhulluuksissanne harrastatte? Salin lisäksi ryhmäliikuntaa? Mä olen ihan vähällä lopettaa oman jäsenyyteni salille, kun nyt olen hurahtanut juoksuun. Punttiksella voisi käydä jossain muualla vähän edullisemmin. Tykkään kyllä kovasti pumpista ja esim. tanssitunneista, mutta tuntuu hullulta pitää jäsenyyttä, jos käyn siellä vain kerran viikossa tai jopa harvemmin.

Eilen juttelin pitkään Leon puheterapeutin kanssa. Tosi mukava nainen ja tultiin hyvin juttuun. Leo vaan oli jotenkin vielä arka eikä näyttänyt ollenkaan kaikkia taitojaan. Sovittiin, että Leo ei mene vielä foniatrian polille arvioitavaksi, koska diagnoosi voi vääristyä jos Leo kovasti jännittää tutkimusryhmää. Eli vielä on auki, mikä Leoa vaivaa, mutta kyllä se taitaa lievään dysfasiaan kallistua. Treeniä, treeniä siis, ja kuntoutus voi kestää hyvin pitkään. Onneksi pientä edistystä tulee kuitenkin koko ajan ja viittomat alkavat sujua mukavasti. Kahden sanan lauseita tulee ja Leo uskaltaa kuiskaamalla harjoitella vaikeampiakin sanoja :).

Jahas, nyt on näköjään romaanihenki päällä taas, joten pitää katkaista juttu ja ryhtyä töihin. Kiva muuten, että pikku-Leolla on alkanut sujua hyvin päivähoidossa. Helpottaa Gissa sun oloa päivisin töissä.

Ai miten jännää Stella, että käytätte sisustussuunnittelijaa! Kerro sitten oletko tyytyväinen ym. Mistä kautta löysit?
Anoppi on luvannut ostaa Leolle Fatboyn lahjaksi, on varmaan aika kiva.

Meillä oli rakennusaikana ja toisinaan vieläkin ihan selkeä ongelma se, että puhutaan asioista niin eri tavalla. Saatettiin pari päivääkin mököttää jostain, mistä lopulta oltiin samaa mieltä, ei vaan puhuttu samaa kieltä. Hieman turhauttavaa :)

Suloista, että Leo kuiskailee vaikeampia sanoja :) Tsemppiä kuntoutukseen, toivottavasti Leo innostuu harjoittelusta.

Riinuskan tytön nimestä piti munkin onnitella ja kuvakin oli suloinen. Onnea :)

Piritalle piti jo aiemmin kommentoida, että juu, olen ostanut pihalle keinun ja hiekkalaatikon, ois varmaan pitänyt se asennustyökin ostaa ulkopuoliselta :)

Työt kutsuu taas.

Hola,

Kiitos soseiden lämmityskommenteista. Niin me toimitaankin. Ja Sanelma, banaani-riisipuuroa on M saanut jo pari viikkoa (orgaanista, paketin kyljessä lukee, että 4 kk ylöspäin). Siitä se ihan tykkää ja mä sekoitan siihen esim. mustikkaa, päärynää tms. Niin kai se on, että esim. kaurapuuroa alkaen 6 kk.

Sanelma, mun onkin pitänyt kysyä teidän päivärutiineista joten oli kiva lukea! Meillä ihan eksakt sama rytmi! Paitsi M syö illalla seiskalta, kylpyyn, viimeinen maitotankkaus ja unille 20-maissa. Sitten se kyllä herääkin aikaisemmin kuin I, joskus jo 6.30 mutta kieltäydyn menemästä makkarista ulos ennen 8-9-maissa joten otetaan hänet meidän väliin sänkyyn missä juttelee ja nauraa, kieriskelee, joskus nukahtaa 30-45 minuutiksi. Itsekin saa kuitenkin levättyä siinä. Kohta alkaa kyllä sitten unikoulu. Edelleen siis imetän klo 00, 04 ja sitten aamuheräämisen yhteydessä. Siihen väliin mahtuu tutituksia ja kääntämistä mahalta selälle kun on juuttunut ja hermostuu. Joskus useampia joskus vaan pari. Eli itse nukun niitä 1,5-2 h pätkiä, ou jee.

I:lle puolivuotisonnittelut!! :) Iso tyttö! Tuli muuten mieleen, että M ei ole vielä saanut hampaita. Silloinhan I:lle pukkas ne legot läpi kun me tavattiin ja mähän vannoin että me varmaan kuukauden päästä perässä.

Onkin pitänyt sata kertaa pyytää Nekulta ohje niistä ihanista lounasherkuista mitä väsäsit kun nähtiin! Ahh, se oli niiiiin hyvää. Jos jaksat, niin laitahan reseptikerholaisille taas sähköpostia :)

Gissalla hauskat jutut, hehehehee.

Oli kiva kuulla Aniliinista - vaikka siellä facebookissa näkeekin mitä on menossa. On se kyllä oikeesti kätsy ja kiva juttu. Mähän hankasin vastaan vaikka kuinka kauan ennenkuin liityin, enkä ole katunut.

Mitäpä muuta. Missä Manna viipottaa? Kestitteletkö edelleen kaikenmaailman kutsu- sekä yllätysvieraita siellä päivät pitkät ettet kerkee linjoille? :)

No niin, piti kaikkee muutakin kommentoida, kuten esim. Leon ihanaa ensimmäistä sanaa :) mutta nyt pitää mennä.

Moi nopsaan! Ihania juttuja teillä taas, onnea Riinuskan tytölle nimestä, I:lle puolivuotisetapista ja Nasupin kaksosille vuoden iästä!
Sovitaan ihmeessä N treffit piakkoin, meillä on Mai nyt vähän sairastellut (oksutautia ja nuhaa) ja kunhan teillä nuo päikkärit asettuvat niin treffataan. Kyllähän se yksiin päikkäreihin siirtyminen on hieman takkuista, varsinkin jos lapsi/ -et herää aikaisin. Toivottavasti pian pääsevät rytmiin.

Meillä eka sana on "vettä", näyttää jokea ja vesisadetta sekä omaa mukiaan, joten ainakin tarkoitus on selvillä. Mai kävelee nyt sisällä pitkiäkin matkoja mutta ei vielä ulkona.

Meinaakos lähellä asuvat mennä katsastamaan Picasso-näyttelyn? Oon menossa tyttökaverin kanssa lokakuussa.
Kulttuurista vielä että käytiin katsomassa miehen kanssa Tarantinon uusi leffa, mielenkiintoinen ja mukaansatempaava vaikka tavallisen raaka, siis hälle tyypilliseen tapaan.

Ah ihanaa Molly kun pääsette reissuun perheen kesken!

Kiva kun Aniliinikin pääsit piipahtamaan linjoilla ja tosi nastaa kuulla Kirpustakin pitkästä aikaa!

Nyt on pakko mennä laittamaan Maille päivällistä..

Here I am. Poika nukkuu jo hyvin toista tuntia ulkona vaunuissa. Saatiin ostettua itkuhälyttimet ja saa olla ikkunat kiinni nyt kun alkaa kelitkin viilentyä ;) Yli viikon on poika nyt esitellyt meille tosi hienoja puoliaan eli nukkuu edelleen sen 11 h yössä, sinä aikana kaksi syöntiä n. klo: 3-5 aamuyöllä ja sitten aamulla 6-8, jonka jälkeen vielä nukahtaa. Saan todella ruhtinaallisesti nukuttua kuten viimeyönä 6 h putkeen. Aamupäivällä nukkuu 20 min. pikku-unet, sitten iltapäivällä vaunuissa 2-3 h ja illalla vielä tunnin verran kunnes alkaa iltatoimet. Tämä vaihe ja rytmi on aivan ihana juttu. Lhinnä hurraan päiväunille. Ja tietty mahtaville yöunille, joista en ole voinut valittaa lainkaan koko aikana. Poika on muutenkin kokoajan hämmästyttävän ihana! Nauraa, jokeltaa "guu, guu" ja hiukan pärrää, niin, että kuola valuu. Avan ihana tyyppi. Miten on mahdollista, että me saatin niiiin ihana vauva, niiiiiiisk*

Nyt on sitten heti pakko perään sympatiseerata Mollyn öitä. Unikoulun toteutus toivottavasti parantaa teidän yönne. On se vaan varmasti hirmuisen raskasta nyt. Jos saisi nukkua edes yhden kunnon pätkän itse, niin varmasti auttaisi. ja henoa, ettei muita allergiota, kuin se maito. Onneksi. Ja sekin saattanee helpottaa ajan kanssa. Onko sulla muuten imetys vähentynyt, kun kiinteisiin olette siirtyneet? Varmasti jnk verran. Ja tiedossa loma!! Huppuihanaa! Laitahan tosiaan lomasuunnitelma mailitse, niin saan oikein kunnolla muuttua vihreäksi ;)

Onnea Nasupin pikkuisille. Vuosi hurahti ja hyvin menikin. Saatte onnitella myös itseänne vanhempina.Teillä ollut elämänne vuosi; kahden pienen kanssa ulkomailla ja sitten kotiin. Tosi mahtavasti selvisitte ja olette jaksaneet. Kauniisti puhut kullannupuistanne, liikuttavaa.

Lihavia poikia hankittu ja hankintalistalla. Lapsen huoneeseen ihan hauska, varmasti ja miksei muuallekin. Mä en ole niihin kovin läheisesti tutustunut. Onko ne hirveen isoja? Ilmeisimmin on erilaisia. Me saatiin silloin ne huonekalut jotka tilattiin ja nojatuoli on osoittautunut meidän molempien suosikiksi, joten saatamme tilata myös toisen. Tilaa tuntuu olevan toisellekin tuolille. Uusi sänky olisi han must, koska mulla on kroppa niin jumissa aamusin. Rahaa menisi, mutta sänky tuskin on huonoin ostos kuitenkaan. Nojatuoli voisi odottaa ja pari muutakin juttua. On niin paljon menoja...

Onnea Riinuskan likalle nimestä. En tiedäkään yhtään ketään samannimistä. Mistä keksitte nimen? Nyt on kaikki pikkuiset saaneet nimen:)
Miten pikkuvauvojen äidit (ja muutkin); kuinka usein kylvetätte vauvat? Ja kuinka usei teillä vauvat on tissillä?
Me ollaan 2 x vkossa kylvetetty suurinpiirtein ja poika on päivisin rinnalla 3-4 h välein, syö n. 15 minuuttia kerrallaan. Iltatissi kestääkin sen 2 x 20-30 min, kunnes kuukahtaa uneen.

Voi juoksuharrastus. Se on nostanut suosiota ilmeisesti paljon. Mä en osaa juosta, olen kuin hirvi, joka lompsii. Vartalon mallikaan ei ole juoksjalle ihanteellisin ;D
On se kuitenkin hieno urheilumuoto, joka on tosiaan yhtä halpa ja vaivaton, kuin kävely. Täällä muuten mieskin suunnittelee ulkoilupuvun ostoa, kun on tykästynyt nyt pojan kanssa lompsimaan. Farkuissa ja tennareissa mennyt tähän saakka, mutta nyt taitaa tulla siihen muutos, jippey! Jospa innostuisi. Musta on tosi ihanaa kirpeässä ja kuulaassa aurinkoisessa syyssäässä kävellä metsätietä!

Molly, kyllä meillä on tosiaan käynyt porukkaa. Edelleen. Mutta ei nyt vallan koko ajan. Seuraava vastaanotto on maanantaina:) Siinä välissä ehtii tulla yllärivieraitakin.

Kiva kuulla Aniliinista. Harmi, kun läppäri poksahti. Yritä kuitenkin päästä kuulumisia kirjoittamaan aina tasaisesti. Pienessä viinihiprakassa siellä ulkorakenuksen huoneessa, hih*

Leon puhe kehittyy, hienoa. Musta oli ihanan liikuttavaa, kun hän kuiskaa sanoja.
Hitaasti ja varmasti oppii uusia juttuja puheen kanssa.
Joko löysit Stella työtilan? Onko teillä isojakin remppa-ajatuksia? Muakin kiinnostaa tuo sisustussuunnittelijan käyttö. Jännää. Meidän kaverit käytti kerran..kyseessä oli kaksi opiskelijaa, jotka teki suunnitelman. Olin silloin hämmästynyt, että tulos oli niin valju. Tai siis sellainen, että jokainen olisi varmasti asettanut huonekalut juuri niin ja ratkaisut oli jotenkin niin itsestäänselviä. Kyse olisi siis lähinn kalustamisesta. Ja se suunnitelma maksoi monta sataa...öööh..Mutta kyllä esim. Innon Marko on tehnyt aika hienoja ratkaisuja ja sitten tämä Huussi ja Huvilan-tiimi (se vaalea pitkä nainen) on tehnyt tosi kivja juttuja, ainakin mun makuun. Hauska kuulla, miten teillä menee. ja eikös sitä tehdä asiakkaan kanssa nimenomaan yhdessä, niin lopputulos tulee olemaan napakymppi:)!

Sandella hienot viikot. Huh! Ja varmasti iso vatsakin jo.

Pikku Ii selvisi rokotteesta oireetta.Tosi hienoa.Kivalta kuulostaa teidän arki. Hitsi, kun asuttaisiin hiukan lähempänä, niin voitaisiin huristella useammin kylään. Olisi _niin_ kivaa!

Vippe ajatellut hoitoja. On se iso juttu. Itse mä pidin piikittelyä todella iisinä juttuna, mutta kaikilla on ne omat juttunsa, mistä ei pidä. Ekan piikin mulle pisti kaveri ja sen jälkeen tuikkailin itse. Mitä päätättkin hoidon suhteen, niin saat tukeani aina, kun tarvitset.

Nyt tuli yllätysvieras..gotta go!

Tulin takaisin, jatkan yksinpuhelua :)

Tarkoitin Mollyn viestissä, että jos saisit nukkua siis öisin yhdenkin kunnon pätkän, niin se auttaisi jaksamaan. En siis pelkästään yhtä ainoaa kertaa ylipäätään. No, jokatapauksessa sympatiseeraan sinua. Onko teillä tyttö omassa huoneessa, mihin joudutten rampata tutittamaan vai oliko niin, että nukutte samassa huoneessa?

Mulla on ollut ihana ilta. Tosi epäterveellinen, mutta ihana. Olin koiran kanssa ulkoilemassa, kävin saunassa, poltettiin kynttilöitä, syötiin pizzaa, join siiderin ja pähkinäsuklaata aikalailla jälkkäriksi. Asiaa ei paranna päivällä syödyt makeat piirakat, keksit ja munkki. Puuuuuh* Koko päivä siis herkutellen. Joskus näitäkin päiviä..

Meillä on yhdet (matkatyyppiset) rattaat kiikarissa, mutta niiden hinta on kova. Mistä kannattaisi katsella käytettyjä? Huuto.net on koluttu. Oisko vinkkejä?

Nyt jatkan nettisurffailua..

Viikonloppu häämöttää; jee!

Uuuh, muuten hieno päivä sai ei-niin-loistavan-aloituksen viisaudenhampaan repimisellä. Ei tietenkään sattunut, mutta hiukka epämiellyttävää. Ja nyt on koko ajan verenmaku suussa ja sellainen ontto fiilis, kun on poskessa reikä. Never again, onneksi. Vältä sitten kuumaa koko pvä, kun mää tahtoisin kokata jotain herkkua vklopun alkamisen kunniaksi...

Menee muuten vauhdilla nämä arkipäivät, voi jessus sentään. Hyvä että pysyy pää perässä. Mutta mukavia nämä perjantait kyllä vain :-) Huomenna lähdetään kotikonnuilla käymään ja osallistutaan nelikymppisille. Pikareissu, mutta mitäpä sitä ei tekisi, jos tiedossa on kemut ilman lapsosia :D

Voi Manna, sulla on niin hauskoja juttuja. Vai lompsiva hirvi :) Ihana kun te olette niin onnellisia vauvelistanne, hehkuu ja huokuu hyvä mieli ja onni tänne asti.
Musta tuntuu, että matkarattaat on aikalailla artikkeli, jotka kulutetaan loppuun asti. Ovat niin hevissä käytössä useimmissa perheissä. Jos on tyyriit rattaat, kuten Pegperegot, kantsii tilata esim. Saksan Pingpongista. Siellä on hyviä tarjouksia hieman vanhemmista malleista. Mutta kuten Nekkukin justiinsa totesi, kannatti ostaa Suomesta ko. kiesit, koska tarvitsevat vaihtaa jonkin osan.

Mun pitikin just kysellä Leon puheesta. Jännitys on varmasti seikka, joka vääristää tuloksia. Voisin kuvitella, että monet lapset käyttäytyvät eri tavalla, jos on ns. testitilanne päällä. Hyvä kuulla, että viittomat toimii ja pikkuhiljaa tulee lauseitakin. Hiljaa hyvä tulee, ja tosi tärkeää on se, että puheterapeutti on samoilla linjoilla teidän kanssa.

Fatboytä on tosiaan erilaista, me hankittiin isoin malli ja limevihreä. On nyt Matskun huoneessa ja siinä lueskellaan kirjoja ja lapset peuhaavat. Isohan se kyllä on! Vähän liiankin, mutta juniorimalli vaikutti sitten liian pieneltä, jos aikuinenkin haluaa siinä löhötä. Kyllä mä uskon Stella, että teidän talon tunnelmaan Fättis sopisi, ja etenkin, jos menisi lastenhuoneeseen. Toki kantsii kysyä sitten sis. suunnittelijan mielipidettä. Musta säkkimalli on monikäyttöisempi kuin saarimalli, joka tosin paremmin sopii sitten istuimeksi.

Picasso siintää täälläkin mielessä, käyn varmaan Antsun kanssa lokakuussa katsomassa joku ap. Ei mikään suosikkitaiteilija todellakaan, mutta kai tuo näyttely on sellainen must see -juttu.

Toivottavasti pikkuM:n unet alkaa parantua. Onhan tuo aikamoista yöelämää teillä =( Etenkin tuosta ekasta syötöstä olisi varmaan hvyä päästä eroon. Tiedän, helpompi sanoa kuin toteuttaa. Tsemppiä murut siellä!

Mä kaivelen nyt herkkukaappeja, pitää hemmotella itseä, kun jouduin niin kärsimään...

Viikkistä!

Heippa! En olekaan vähään aikaan kirjoitellut. Eipä tässä mitään ihmeempiä ole tapahtunutkaan.

Hertalla menee tosi kivasti päiväkodissa, tykkää kovasti olla siellä. Voi olla, että päikkäritkin voisivat jo onnistua, mutta mennään varmaan tällä systeemillä nyt loppuvuosi. Muutenkin päivät menevät tosiaan vauhdilla kuten Pirittakin päivitteli. Tosin tulee kyllä pyörittyä pienellä alueella, että viikonloppuisin kaipaan vähän äksöniä tai ainakin pyörähdän kaupungilla tms.

Kirppareistakin olitte jossain vaiheessa jutelleet. Mä käyn aika paljon, mutta vain sellaisissa, jonne ihmiset tulevat itse myymään. Eikä niissä haise ;). Parasta sunnuntaiaamun tekemistä on mennä kirppikselle. Suosittelen helsinkiläisille jäähallin kirppistä (ei ole joka viikonloppu), siellä yleensä paljon lastenvaatteita ja -tavaroita. Olen tehnyt loisto-ostoksia erityisesti Hertalle. Lähinnä sisävaatteita olen ostanut, mekkoja yms. Ulkovaatteet ja kengät tykkään ostaa laadukkaita, ne ostan kaupasta. Valtteri Vallillassa on myös hyvä. Sinne varmaan suuntaan tänäkin su. Itsekin käyn myymässä, nyt en vaan ole päässyt yli vuoteen.

Mannan lompsiva hirvi nauratti kans :). Mä en myöskään kuulu juoksevien joukkoon. Inhoan juoksemista! Hengästyn heti ja sitten se on sellaista verenmaku suussa läähättämistä. Mieluummin kävelen 2 tuntia kuin juoksen 20 min... Toisaalta taas nautin hikisistä tanssitunneista, joihin en ole vielä O:n syntymän jälkeen mennyt. Pitäisi koittaa taas pumppaamista ja tuttipulloa, niin pääsisin harrastamaan.

Mannalle mäkin suosittelen matkarattaisiin panostamista. Liputan taas Maclareneiden puolesta :).

Hauska oli kuulla Kirpusta! Niin ja onnittelut Riinuskan tytölle nimestä! En ole minäkään aiemmin törmännyt, mutta tosi kiva on.

En ole Fatboy-fani, tai ei sovi meidän sisustukseen. Eikä kyllä mahtuisikaan minnekään.. Mutta varmasti hyvä löhöillä.

Ihanaa kyllä Mannan vauvahekutus. Heinämiehet ON ihania! Mä en ole tarkkaan oikein seurannut poitsun rytmejä, enemmän mennään H:n rytmin mukaan ja vauva tulee siinä mukana.. Näin se menee näiden kakkosten kanssa. Mutta suurinpiirtein nukkuu päiväunet kuten teidänkin poika. 2 kertaa viikossa mekin kylvetetään.

Nyt kahvin ja jäätelön kimppuun! Molemmat lapset nukkuvat samaan aikaan, jihaa. Hauskat viikonloput!

Uskomatonta, että mä en millään meinaa ehtiä tänne. Ja vielä pitäis muka johonkin fb:kin liittyä... tittidii...

No nyt kuitenkin täällä. Riinuskan tyttö tosiaan sai kivan nimen, kuten muutkin heinäkuiset!

Mannan poitsun rytmi kuulostaa kyllä aika hienolta. Teillä on kyllä kaikki syyt maan päällä olla onnellisia lapsukaisestanne. Ihanaa kun teillä mieskin niin täysillä mukana hommassa.

Kaikkien kuulumiset on nyt kyllä ihan puurona päässä. Kiva kun kuultiin pitkästä aikaa myös Kirpusta. Ja mukavaa että Nasuppikin on ehtinyt linjoille jo useammankin kerran. Teidän e:t on tosiaan jo vuoden rajapyykillä. Ja mitä kaikkea tapahtumaa siihen vuoteen mahtuukaan niin teillä kuin meillä muillakin.

Vipelle tsempit hoitopähkäilyihin. Anna ajatusten kypsyä.

Tuo juoksu ei muuten ole munkaan juttu. Mulla ei lonkka/alaselkä kestä sitä. Pari kertaa voin juosta ja sitten olen liikuntakyvytön. Savakävely ja kävely sen sijaan sopii mulle paremmin kuin hyvin. Reippaalla sauvalenkillä saatan silloin tällöin juosta pyrähtää jonkun pätkän. Tai pitäiskö sanoa saatoin, sillä olen päässyt I:n syntymän jälkeen tasan kerran sauvalenkille. Ei vaan meinaa muka ehtiä. Muuten kyllä liikun, mutta kun vaunujen kanssa kurvailee, niin sen tietää missä kunnossa hartiat ja selkä on. Olin juuri viikon ihan invaliidi, kun selkä sanoi sopimuksen irti. Varasin jo lääkärillekin ajan, mutta sitkellä jumpalla ja venyttelyllä sain kuin sainkin jumin laukeamaan ja peruin lääkärin viimetingassa.

Meillä on huomenna ryhmäneuvola puolivuotiaille. Mukava nähdä muitakin samanikäisten äitejä/isiä tältä alueelta. Josko sieltä vaikka löytyisi seuraa arjen piristykseksi. Avoimesta päiväkerhosta löydsin jo ainakin ykshden potentiaalisen äitikaverin. Vielä ei olla kyllä treffattu kerhon ulkopuolella.

I kehittyy koko ajan kovaa vauhtia. Istumista treenaa kovasti, mutta vielä ei ole oikein hiffannut juttua. Ryömimistä treenataan myös ja kyllähän tuo jo liikkeellekin pääsee, jos on jotain oikein mielenkiintoista edessä. Pinsetti otetta harjoittelee myös. Ihan yllätyin kun näin sattumalta I:n ottavan kiinni pikkuesineestä pinsettiotteella. Mä luulin että se tulee kuvaan vasta joskus vähän myöhemmin.

Ruokailut sujuu edelleen ok. Mangosose sai aikaan ensimmäiset puistatukset. Liekö makeus vai pieni kirpeys, joka ei oikein miellyttänyt. Ensi viikolla olis sitten tarkoitus tutustua puuroon. Kauralla ajattelin aloittaa.

Voihan Mollyn M:n yöunia. Muistan silloin alussa kadehtineeni teidän huippuhienoja öitä, kun itse imetin parhaimpina öinä 1-1,5 tunnin välein. Nyt on osat kääntyneet. Mutta uskoisin, että pian teilläkin nukutaan taas paremmin. I:llä jäi kanssa ensin pois se aikaisempi syönti joka oli siinä puolen yön jälkeen ja vähän sen perään sitten myös se aamuyön syönti. Nyt syö yöllä enää n. kerran viikossa. Tutituksia saattaa olla yössä 1-2, mutta yleensä löytää tutin itse. Ei muuta kuin jaksuja noihin öihin.

Mitäs vielä... Vautsi Stellalla oikein sisustussuunnittelija! Onko kallista puuhaa. Jotenkin siitä aina saa sellaisen kuvan, vaikka palveluhan se on siinä missä mikä tahansa muukin. Tuun sitten tupatarkastukselle...

Mistä pääsinkin muuten aasinsiltana aiheeseen uuden kodin etsintä... Me ollaan tässä elämäntilanteen muuttuessa lapsen ja yrittäjyyden myötä alettu vähän pohtia, josko meidän sittenkin pitäisi muuttaa vähän lähemmäs keskustaa. Vaakakupissa painaa asioita puoleen ja toiseen. Ollaan kuitenkin päätetty, että ei tehdä mitään hätiköityjä päätöksiä ja myös rakentaminen on yksi avoin vaihtoehto. Saas nähdä missä sitän asutaan muutaman vuoden päästä.

Pitiköhän vielä jotain rustata. No eipä muuta kuin hyvää alkavaa viikkoa kaikille. Koetan taas ehtiä linjoille.

Uhuuu, täällä levännyt mama! Ja vauva :) Siis JEE! Ollaan toteutettu se ystävien suosittelema Anna Wahlgrenin unikoulu ja todellakin suosittelen minäkin sitä kaikille jotka joutuu syystä tai toisesta heräämään öisin isomman tai pienemmän lapsen kanssa. Aivan uskomatonta, oon ihan hämmästynyt, aivan naurattaa. M nukahtaa omaan sänkyyn omassa huoneessa klo 20. Eka yönä jouduin heräämään pidemmäksi pätkäksi 00, lyhyesti 03 ja sitten 04-06 välillä kymmeniä kertoja eikä M meinannut millään uskoa että vielä pitää pysyä sängyssä ja nukkua. Toka yönä herätyksiä oli lyhyesti klo 4.30 ja sitten pidempi vaikea pätkä 6.30-07 (jolloin on aamu). Kolmas eli edellisyön ainoa herätys oli 5.30 jolloin riitti, että huikkasin oven takaa tietyn lorun, se nukahti heti itse uudestaan. Seiskalta kun mentiin nostamaan sängystä niin hän oli siellä kääntyneenä ja jutteli unipupulle onnellisena. Hymyili vaan aurinkoisesti meille! Kohti 11-12 tunnin yöunia siis!! Ilman herätyksiä! Se on tavoite ja periaatteessa naurettavat KAKSI yötä siihen tarvitaan, että oppii. Ja siis kaikkien tarinat on vastaavanlaisia jotka on tätä tehnyt. Ihan uskomatonta, hih! No, toivottavasti tämä hehkutus ei nyt sitten tuo takapakkia, näistähän ei pitäisi ikinä sanoa ääneen.

Mun piti kans sanoa jo aikaisemmin, että tosiaan Nasuppi mielettömän hienosti olette klaaranneet kaksosten ekan vuoden! Ajattele miten sulla oli kuitenkin fyysisiä komplikaatioita synnytyksestä ja jouduit ramppaamaan sairaalassa vielä jälkikäteen monesti, plus että sulla oli mies loukkaantuneena silloin alussa eikä oikein kykeneväinen auttamaan vastasyntyneiden hoidossa ja sitten vielä koirat. Puhumattakaan kotitöistä ja ruuanlaitosta yms. Siihen päälle imetysjutut, pikku sairastelut/ongelmat yms x 2. Ja nyt olette tässä. Hatunnosto!!

Mannan perheen elämä kuulostaa kans just niin ihanalta mitä varmaan aina haaveilitte ja etukäteen kuvittelitte, että se tulee olemaan uudessa talossa pitkään toivotun vauvan kanssa. Vitsi mä olen onnellinen teidän puolesta! Ja ihan meidän kaikkien :) Hienoja päikkäreitä poika vetää ulkona! Tykkää ehkä raikkaasta syysilmasta? Oliko se niin, että sun mies on "kuumaverinen" ja poika kans? Ehkä preferoi viileämpää kesähelteiden jälkeen. Vaikka onhan se tosin ollut niiiiin tyytyväinen vauva ihan syntymästä asti.

Niin, Manna, kyselit siitä imettämisestä kiinteiden alkamisen jälkeen. Minä imetän edelleen jokaisen kiinteän aterian päälle (sekä pari syöttökertaa pelkkää rintamaitoa) ja maitoa näyttää aina uppoavan hyvin. Tuntuu, että syö sitä melkein saman verran kuin ennenkin (?) eli kiinteä on tullut vaan plussana maidon lisäksi kun kasvaa. Ehkä? Saa kivasti samalla nestettäkin kun imettää, puhumatta nyt muista hyödyistä. Jatkan sitä kyllä vielä pitkään varmaan, nykyään kun se sujuu niin loistavasti ja itsekin nautin siitä. Nyt on vaan ne yölliset imettämiset sit jäänyt pois joten aamuisin rinnat on kyllä aika pinkeet. Ja kiitos allergiakommenteista Manna, kuten Pirittallekin kiitos. Onhan ne sellaisia ikäviä juttuja, harmittaa. Toivottavasti tosiaan kasvaa siitä ulos. Ja onneksi ei nyt tällä hetkellä ainakaan näyttäisi olevan muita allergioita.

Hirvi, joka lompsii nauratti muakin :D Ei susta Manna kyllä millään sellaista saisi :)

Kiva Hertta, että pikku-Hoo tykkää olla siellä päiväkodissa! Kertooko se jotain sielläolosta jos siltä kysyy? Mitä se sanoo? :) Mun ystävä oli kysynyt ekan tarhapäivän jälkeen tyttäreltään millaista oli. Tyttö oli katsonut äitiä hiljaa, sitten katsonut ikkunasta ulos ja sanonut "äiti, ulkona sataa vettä" - vaikka siellä paistoi aurinko. Ystäväni päätteli siitä, että tyttö ei halunnut puhua asiasta, hih!! Myöhemmin kyllä oli kertonut, että siellä on ihan kivaa mutta että hän ei haluaisi olla niin ujo. Liikkis.

Mitä herkkuja kokkailitte, Piritta? Me tehtiin vkl mm. sisäfilepihviä portviinikastikkeella, uunibataattia ja limellä marinoituja hieman rapeaksi paistettuja herneenversoja. Bataatti ei onnistunut niin hyvin, olisi pitänyt mielummin grillata. Mutta muuten oli kyllä hyvää. Oletko toipunut hampaanpoistosta?

Kiva kuulla taas Sanelmastakin! Vai että muutto ehkä tiedossa. Raaskisitteko luopua rantasaunasta? :) Mutta juu, puolensa ja puolensa varmaan monella asialla kuten totesit. Toivottavasti selkäkipu pysyy poissa. Ei kivaa. Ihana toi I:n pinsettiote, hih. Onko itse tohkeissaan uusista taidoista? Joko ootte alkanut tekemään jotain sähköjohdoille, pistokkeille, kukkaruukuille yms. kun I alkaa jo pian pääsemään eteenpäin? Olisi kyllä tosi kiva kun ehtisit liittymään facebookiin Sanelma. Ja toivottavasti siitä yhdestä potentiaalisesta äippäkaverista tulisi kivaa seuraa sulle!

Harmi kun Anskun kone posahti, mutta hyvä kun pääset kännykän kautta jotain kuulumisia päivittämään!

Oliko Keiju jossain reissussa vai ootteko ihan kotosalla? Mitäs Maille kuuluu?

Sanden kuulumisia unohdin kommentoida taannoin vaikka piti, ja nyt en muista mitä muuta piti sanoa kuin että tosiaan komeat viikot sulla! Kohta tulee pikkuveli!

Stellan sisustussuunnittelijan näkemyksiä odotellessa :) Mäkin kuulen mielelläni lisää siitä jutusta.

Muakin naurattaa!!! Niin huippua Mollyn perheen yöt. HyväHyvä. Uskomaton juttu. Hyvin pehmeä menetelmä ja käsittämtöntä, että toimii noin hienosti. Jos ja kun tarvitsemme unikoulua, niin saanen konsultoida ;) Tuon metodin perusteet on ihan järkevät ja uskon niiden tosiaan toimivan kanssa, koska näyttöjä löytyy. Olen tosi iloinen nyt Molly teidän kaikkien nukkuvien puolesta:D!

Kyllä Molly tämä elo on nyt aika ihanaa. Kaikenmaailman murheet on ja pysyy, mutta poika on tuonut meille onnen ja jonkinlaisen levollisuuden. Ei tarvitse enää pinnistellä, stressata tiettyjä asioita. Poika tuo jokaiseen päivään niinpaljon iloa ja me saadaan miehen kanssa suunnata rakkautta mielinmäärin omaan muruumme (ja tietty toisiimmekin). Minä nautin kotonaolosta tosi paljon. Saan vihdoin olla äitityslomalla. Vaikka parhaat kaverit on jo menneet töihin ja mammakaverit on osin uusia, niin sekin on ehkä ihan kiva juttu.Siis että on uusia ihmisiä tullut elämään silläkin tavalla. En ole ollut kovin väsynytkään. Vaikka on niitä raskaitakin hetkiä. Oon päässyt aika "helpolla" siinä mielessä, että H on melko yhteistyökykyinen vauva ollut:) Joitain kertoja oon tuntenut itseni huonotuuliseksi ja väsyneeksi ja sen olen sallinut itselleni. Mies on ottanut oman paikkansa hyvin. Käy pojan kanssa vaikka vaunuttelemassa ja komentaa mut sohvalle sillävälin.

Sanemalla ja miehellä suuria mietteitä kodin suhteen. Ne on isoja asioita. Meillähän mies ei halunnut uutta, minä halusin. Käytiin katsomassa paaljon vanhoja taloja, mutta ei osunut kohdalle. Tosin, mä oeln edelleenkin sitä mieltä, että vanhassa talossa on se jokin tietty tunnelma, mitä uuteen taloon ei saa. Minä yritän luoda henkeä ja kotoisuutta tänne, mutta uuteen talon se vaati jotenkin enemmän. Salaa olen muuten haaveillut "seuraavasta" talosta..isommasta tontista ja hiukan erilaisesta talosta. No, puolitosissaan vaan. Tämäkin pitäisi saada jossain vaiheessa valmiiksi.
Kiva, että saattaa löytyä seuraa mammakaveriksi. Se on tärkeää. Mä kävin avoimessa pk:ssa. En ole käynyt kuin sen kerran. Sen jälkeen oli ihan kiva fiilis, mutta ehkä ei sittenkään loksahtanut mulle se juttu. Vauvamuskariin mentäisiin, pitäs kattoa missä ja millon on. Ja vauvauintiin ollaan ilmoittauduttu. Meidän pallerolla on kokouikkarit:) Ihana!!! Mikä on muuten ryhmäneuvola? Ihan uusi juttu.

En oo matkarattaita nyt löytänyt. Kävin pingpongin sivuilla katsomassa. Sama hinta oli siellä. Meillä on menossa sellainen tutustumisvaihe eri rattaisiin. Kiitos sousituksita. PegPeregoja katottiin kanssa. Mielittäisiin sellainen, missä olisi yhtenäinen ohjaustanko( siis onko se ohjaustanko?). Kun on koira ja muutenkin, pystyisi työntämään yhdellä kädellä. Britaxin Vigour3+ olisi ihana, vaikka ovat ikäänkuin matkarattaan ja rattaan välimuoto, mutta menevät aika kompaktisti kasaan ja olen tutustunut lähemmin tutullani. Suolainen hinta on ja muutenkin mietintämyssyssä.. Ja meillähän on nyt yhdistelmät, joissa on ratasosa. Mutta painavat ovat. No, ei ole ajankohtaista vielä. Talvi mennään noilla olevilla.

Nyt pesulle ja pau pau.

Mukavaa viikkoa.

Heissan! Ehdin taas pitkästä aikaa tännekin. Työpäivät alkaa olla kiireisiä, hyvä kun Facebookkiin kerkiää työpäivän aikana. Tänään piti mennä koko päivä koulutuksessa, mutta lopeteltiinkin jo aiemmin. Kerkiää vähän lorvata. ;)

Kuulumiset puurona päässä, mutta onnellista perhe-elämää noin niinkuin päällisin puolin tuntuu olevan kaikilla. :)

Stella, mua kiinnostais kans tein sisustussuunnittelija. Me ollaan tosin melkein kaikki remontoitu, mutta kellarikerros olis vielä.. Ja olohuone/ruokailuhuone pitäis laittaa uusiks, sisustus siis. Seiniin ja lattioihin ei tarvii koskea, mutta mööpelit uusiksi ja verhot vois kans hommata. :)

Mua on alkanu kans vähän kiinnostaan tuo juokseminen. Oon ny vähän salilla juoksumatolla hölkötelly ja se tuntuu ihan hyvältä. Vois ihan lenkilläkin käydä.. Kunnolliset lenkkarit taitaa kyllä olla aika must, mun on jo vähän aikansa eläneet. Mutta toisaalta sitten on myös se salijäsenyys, jota ei tulisi käytettyä niin paljoa sit.. Kuntoiluaikaa kun ei oo ihan hirveästi.

Kiitokset vain tsempeista hoitoajatusten suhteen, mutta paikallaan ne junnaa edelleen. Motivaatiota ei siis löydy tarpeeksi.. Että kattellaan. Gynelle kyllä tarttis mennä, kun on epäilyjä endon paluusta.. Raah.

No, pitää jatkaa töitä. Mukavaa päivää kaikille!

Jos edes pikaisesti tänne…

Hienoa Molly, että olette nukkuneet!

Meillä Stella lähipiirissä 5-vuotias dysfaatikko, jonka puhe on kehittynyt ihan mielettömästi viime aikoina, on just oppinut ärränkin. Hänelle puhe- ja toimintaterapiasta ja päiväkodin aloittamisesta on ollut selkeää etua. Hienoa, että Leo edistyy!

Stella, mä olen siis totaalisen hurahtanut spinningiin, joten sitä poljen useamman kerran viikossa, mieskin toisinaan. Hää enemmän salilla ja minä sitten pumpissa. Ja tytöt parkissa. ;-D Mies kävi kiskaisemassa puolimaran sunnuntaina ja hienosti meni, tosi komea aikakin. Mä kiersin lenkkiä tyttöjen kanssa autolla ja pääsin kolmeen kohtaan ja maaliin kannustamaan. Tekis munkin mieli kokeilla, kestäiskö polvet kuitenkin juoksemista. Olis nääs mahtavaa päästä juoksemaan maraton yhdessä.

Ihan tyhjä pää. Matkarattaita tosiaan kandee makustella ennen ostamista. Koiran kanssa varmaan yhtenäinen työntöaisa välttämätön. Osta sellaiset, kun ne Mollyn bugat! Ne oli ihanat. PegPeregot ei muuten ole kasattuna ihan pienimmästä päästä, mutta hyvät ovat muuten.

Stellan remontti kiinnostaa muakin! Seuraavaan huusholliin meinaan palkata sisustussuunnittelijan valitsemaan seinien värit / tapetit jne. Mä haluaisin tyttöjen huoneeseen sellaisen Kaanin säkkituolin.

Tää menis taas. Kaikkea jäi kommentoimatta. Lähdetään huomenna tyttöjen kaa mummin luo. Piti mennä jo ma:na, kun miehen piti olla koko vko reissussa, mutta se siirtyi. Mennään kuitenkin, koska L niin odottaa sitä.

Kiva kuulla, että Mollyn perheessä unikoulu on heti onnistunut. Toivottavasti onni jatkuu ja hyvät unet tulevat tavaksi!

Manna on tosiaan niin ihanan onnellisen kuuloinen ja pikkumies kuulostaa niin lutuiselta kaverilta! Pussailkaa se puhki! :)

Mun piti oikein katsoa, että mistä zumbasta Gissa oikein puhuu. Olen ollut ihan pimennossa moisen suhteen. Vaikutti ihan hauskalta, vaikken ole varma ymmärsinkö vieläkään mistä on kyse. Valaise vähän!

Mä kävin tänään pitkällä lenkillä ja vähän kyllä otti jalkoihin. Tähän asti onkin mennyt vaivoitta. PItäisi varmaan venytellä hyvin ahkerasti ja käydä salilla, jotta vammoilta säästyy. Mä vaan niiiin inhoan salia. Voih. Motivoikaa mua vähän, jookos!

Sisustussuunnittelijasta olette kiinnostuneita. Me ollaan sen suhteen jo "konkareita", sillä suunnittelijaa käytettiin jo rivariin ja mökillekin. Meillä on hyviä kokemuksia. Varsinkin rivarin suunnittelija oli tosi ihanasti jalat maassa ja ehdotti hyvin toteuttamiskelpoisia ratkaisuja. Kasarikämpästä saatiin moderni tosi helposti ja tuli ihan näyttäväkin. Hän perehtyi perusteellisesti meidän makuun ennen suunnitelman tekoa keskustelun ja "tarkkailun" pohjalta.

Mökin suunnittelija teki myös sellaiset ratkaisut kylppäriin mitä ei olisi ikinä uskallettu tai hoksattu laittaa. Ollaan oltu tyytyväisiä. Hän tosin oli aika noviisi. Tämä kolmas suunnittelija taas ottaa hyvinkin tosissaan tämän 50-lukuasian, kun toivottiin että talon henki säilyisi.

Suunnittelu muutaman tilan osalta maksaa 500-700 euroa ja se sisältää materiaali- ja huonekaluehdotukset sekä pari tapaamista. Meillä käytännössä tämä keikka sisältää ruokailuhuoneen koko suunnittelun, olohuoneen tapettien valinnan ja ullakkohuoneen pintamateriaalien valinnan. Ollaan jo nyt tosi tyytyväisiä, sillä suunnittelija on osannut valita just meidän makuun sopivia juttuja ja tässä säästää paljon harmaita hiuksia kun ei tarvitse itse pähkäillä mikä sopii mihinkin. Suunnittelija antaa kuitenkin vaihtoehtoja ja kuuntelee, joten itsekin pääsee päättämään. Aina tulee myös sellaisia ehdotuksia, mitä ei itse hoksaisi.

Me valittiin tämä viimeisin suunnittelija siten, että bongattiin netistä pari tyyppiä, tavattiin ja valittiin kiinnostavampi. Keskimmäistä suunnittelijaa ei haluttu uudestaan ja ensimmäinen oli valitettavasti lopettanut yritystoiminnan. Piti siis ottaa uusi ja hyvä tsägä kävi. Jos Vippe haluat yhteystiedot, niin kysy.

Tulipa pitkä sepustus, kysykää lisää jos kiinnostaa tietää. Voin sitten räpsiä ennen ja jälkeen -kuvia meiltä ja Sanelma, tervetuloa vaan tarkastukselle. Valmista tulee ehkä vuodenvaihteessa... (saa meille tulla kylään aiemminkin).

Vai Sanelma miettii muuttoa. Ymmärrettävää, mutta varmasti myös hankala päätös, kun teillä on niin hulppeasti avaruutta ja omaa rauhaa nyt.

Nyt vielä vähän töitä ennen kuin termiitit tulevat kotiin. Tällä viikolla pyörinkin ke ja pe pk-seudulla. Lisää käyntejä tulee lokakuussa, joten jonain kertana voisi yrittää treffejäkin.

Tässä taas. Tosi pitkän sinnittelyn tuloksena poika ehkä näyttää nukahtaneen vaunuihin. Aika usein on kovan työn takana kävelyn jälkeen, kun vaunut pysähtyy, niin poika herää:/ Nyt kävin laittamassa tuttia ja lullaamassa n. 10 kertaa. Hoksasin vimpalle kerralle vasta, että unirätti ei ollutkaan kainalossa/naamalla ja sen saatuaan nukahti. Mutta nyt ehkä vaikuttaa lupaavalle, 5 minuuttia jo hiljaista.

Mä oli aikoinaa kova spinning-harrastaja. Hurahdin myös sellaiseen kuntopiirituntiin, jossa ensin 45 min. spinningiä ja vielä puolituntia kuntopiiriä päälle. Ja siirtymä kuntosaliin tehtiin "hyppien ja pomppien". Oli mieletön tunne sen rehkimisen jälkeen. Ohjaaja oli ihan huippu mies ja koko sali taitaa edelleen olla ihan maan parhaimmistoon kuuluvia kuntokeitaita. Niin vain on jäänyt sekin. Kuntosalilla en oo koskaan viihtynyt, mutta ohjattu jumppa menee just spinning/pump-osastona ja ryhmäliikunta mm. pelaten. Mulla on kova kilpailuvietti ja sulkkismatsikin äityy aikamoiseksi kisaksi helpolla:D Juoksu olisi kivaa, varmasti, mutta ei se mulle käy. Hirvi mikä hirvi;)

Puolimaraton on aika kova juttu. Kovia ootte urheileen Nekku!Samoin Stella ynnämuut.

Juu, Mollyn Bugat oli hauskat. Tuskin soveltuu vaan tänne hiekkatieosuuksille?No, täytyy makustella, tosiaan.

Mitens Mollyn ja perheen viimeyö?

Voi apua, meillä on pe neuvola ja rokotteet. Miten _mä _kestän. Koirallekin tuli ilmoitus, että rokotuksen aika. Sekin on _mulle_kova paikka. No, psyykaan itseni kovaan kuntoon ja menen reippaana molempiin paikkoihin.

Nyt meen koluamaan keksilaatikkoa ja kaivan lukemattomia lehtiä esiin. Niinkauan kuin H nukkuu..

Kiitos unionnitteluista :) Ihanaa ihanaa. Viime yö meni ok, simahti 20 jälkeen, heräsi ekan kerran 04.30, ei tarvinnut nousta sängystä tai tehdä mitään kun nukahti heti itse uudestaan, sitten 05.30, nukahti lorun kuultua ja sitten kitisi ja "kyseli" 06.30-07 välillä oikeestaan koko sen ajan. Eli M nukkui alkuyön yhteen putkeen periaatteessa 9,5 h ja minä 7,5 h. Ahh.

Tosi mielenkiintoista oli kuulla Stellan sisustussuunnittelijakokemuksista! Ja juu, laita sitten ennen ja jälkeen-kuvia, kivaa! Tuollaistahan pitäisi ehdottomasti kokeilla. Vaikka mä joskus aikoinaan haaveilin tulevani itse sisustussuunnittelijaksi :)

Nekku ja miehensä tosiaan urheiluhulluja, se on tosi hienoa! Onko lapsiparkki sellainen, että siellä "vaan" hoidetaan ja katsotaan lasten perään vai voiko nekin ns. jumpata siellä jotain? Sehän olisi vanhemmille kiva jos saisivat riehua siellä niin että päiväannos tulee täyteen, hih. Tietäisi rauhallisempia iltoja kotona?

Mä olen suunnitellut tekeväni paluuta salille kans. Jäsenyys on ja koko ajan menee kk-maksua enkä saa litteää olematonta persettäni raahattua sinne! Pakaralihaksia siis kehittämään as soon as possible... Nyt alkaa olemaan tosi selkeä päivärytmikin M:llä niin on helpompi suunnitella itsekin juttuja.

Meidän Bugaboo Bee:t on kyllä tosiaan aivan Ihanat! Love love love them. Mutta mutta, huomasin Suomessa että sinne ne ei itse asiassa niin hyvin soveltuneet. Mukulakivillä ei pystynyt liikkumaan niillä oikeestaan ollenkaan, ovat niin pienet (pienet renkaatkin) eikä jousta tarpeeksi hyvin, joten eeeh keskustan ihanilla pikku kujilla ja toreilla oli tosi paha liikkua. Hiekkatiet oli myös nou nou ja sellainen kivi/sora esim. meidän äidin rivitalon edessä. Eli beet on parhaat tasaisella alustalla, kaupassa, ostoskeskuksissa, asfaltilla, lentokentillä... Mun yks kaveri tosin suositteli niiiin sydemästään jotain rattaita toiselle kaverille siellä, että voisin häneltä kysyä mistä merkistä ja mallista oikein oli kyse. Ne oli tosi hienot. Mä muuten luin Manna sun lauseen "no, täytyy matkustella, tosiaan" :)

Hellurei! Nyt mä otan tämän kirjoitusajan, vaikka mikä olisi. Ihan jo huono omatunto huutelee, kun en lainkaan ehdi linjoille, siis kirjoittamaan.

Mutta mistä sitä aloittaisi?

Mannan onnentunteet nyt on ainakin ihan ekana mielessä, näin peeämässäisenä sitä on niin herkilla joka suuntaan, vaikka joka toisesta asiasta liikutun muutenkin, niin nyt joka asiasta. Eilen en pystynyt lukemaan Meidän Perhettä riviäkään, kun heti vollotin, vaikka kivaa artikkelia yritin lukea. Mutta ihanaa, kun on niitä Suuria tunteita (viimein) omaa pienokaista kohtaan ja osaat kyllä muutenkin nauttia elämästä ja olla äärettömän postitiivinen ja ihana herkistelijä! :))

Ja arvaa vaan Molly, kuka täällä parkuu, kun luin M:n onnistuneesta unikoulusta!! Ihanaa, että onnnistui, toivottavasti jatkaa uniaan hamaan tulevaisuuteen samalla kaavalla!! :))) Mahtijuttu!!

Mä nyt loikin joka asiaan mihin muistan loikkia ja älkäätte pahastuko, jos jotain loikkaan yli, on niin paljon asioita ja kun olen kuitenkin koko ajan lukenut, niin tuntuu, että olen johonkin jo kommentoinut, kun olen teitä ajatellut. :)

Elli tuntuu kyllä niin toimeliaalta tapaukselta, samanlaiselta tomeralta kuin isosiskonsa. Mitäs Lotta on touhuillut viime aikoina? Mukavaa reissua mummilaan, se on piristävää! Me mennään varmaan myös vaarin luo Pohjanmaalle viikkiksen aikoihin ja viivähdetään muutamia öitä.

Meillä myös tapahtuu ja sattuu, Ellin tavoin, mutta jotenkin Silja alkaa jo uskomaan/ymmärtämään kieltoja ja pyyntöjä ihan eri tavalla kuin muutama kk sitten. Vaikka kyllä ne pyykit leviää kasoistaan ja likasia tungetaan koneeseen, mutta sillähän on vaan hyvä tarkoitusperä. :)

Mai se käpyttelee kovaa vauhtia sisällä, eikö tykkää kengistä, vai eikö pysy niillä pystyssä? Viehän se toki aikaa, ennen kuin epätasaisessa maastossa edes tykkää harjoitella uutta taitoaan.

Syömisestä ja lapsen lusikoinnista sen verran, että Silja on syönyt itse jo todella kauan, varmaan 4 kk ja syö tällä hetkellä ihan yhtä siististi (tai sotkuisesti) kuin Vili. Eikä veljensä ollut todellakaan alle 1½-vuotiaana halukas ottamaan sitä lusikkaa käteensä. Vieläkin varmaan suostuisi syömään, jos syöttäisin. Ainakin puuron. Joten älä gissa huoli, kyllä ne pojutkin joskus lusikkaan tarttuu. Eikä se ole mikään sääntö, että tytöt siitä nopeammin kiiinnostuvat, mutta useimmiten kaiketi niin.

Ei hyvät hyssykät, joko ne Nasupin pikkuiset ovat vuoden täyttäneet?! Ihan siivillä menee, todella. Mutta onnea siihen suuntaan näin jälkikäteen. Ja tekin siellä olette fiilisteelleet ja saatte sydämenne pakahtumaan, ihana kuulla teistä! :)

Waude, Nellahan se ajoissa oppi polkupyöräilyn taidon, taputukset!! :)

Leon puheterapia pyöräshtänyt käyntiin, hyvä! Sitä lapsen kielenkehitystä on aina yhtä ihastuttavaa seurata ja toiveikkaana odottaa joka päivä jotain uutta ja voi sitä omaa ja lapsen riemua, kun niitä sanoja ja lauseita alkaa putoilla. Hienoa, että synkkasi terapeutin kanssa, kyllä se Leo siitä voittaa arkuutensa, kunhan tutustuu. Ja mainitsen kanssa yhden dysfasiapojan, jonka kanssa olen työskennellyt, eli 5-vuotiaana tuli muutamia lauseita, mutta jo ekaluokalla käytti todella värikästä kieltä liki kielioppivirheittä. Todella nopeasti siis eteni, kuten Nekun lapsituttu! :)

Vili aloitti Naperojumpan (ja mä tietty vetistelin, kun hällä on nyt _oma_ harrastus) eikä kyllä mene niin riehakkaana jengiin mukaan, vaikka on tuttuja kamuja, niin vähän on seinäruusuna ollut välillä. Osa jutuista vetää mukaan, mutta jos jotain parileikkejä on, niin heti vetäytyy. Kaksi kertaa vasta käyty, ensi kerralla kokeilen liikuntasalista poistumista. Toki neuvottelemme asiasta. Mutta ekalla kerralla mä olin siellä mukana yhtenä karhuna tai kirahvina, eilen penkillä sivustakatsojana..

Vitsit, Stella, mun mielestä jotenkin upeaa, että käytätte sisustussuunnittelijaa, mä kun olen tällainen "tavallinen tallaaja", niin se tuntuu jotenkin _niin_ hienolta. Sellaiselta, josta vaan aina haaveilee, mutta toteuttaa sitten itse, minkä kykenee. Ja ihan aina ei ole tyytyväinen ratkaisuihinsa. Meillä on lasten leikkihuone ihan katastrofi, jotein toimivaa hyllyä/kaappia/laatikostoa vailla. Vinkkejä?

Mielenkiintoinen Sanelman ja I:n ryhmäneuvola, en ole kuullut. Toivottavasti löydätte molemmat sieltä kivan kamun. :) Jänskä juttu tuo teidän mahdollinen uuden kodin etsintä tai rakentaminen, hiljaa hyvä tulee, silmät auki vaan. Voi käydä samanlainen onnenpotkaus kuin meillä, että yhtäkki' tulee eteen joku, joka on Se Koti. =)

Mua huvitti Annan naamanvääntämiset ja kikatukset, kopio on täälläkin. Ja niin hauska, kun matkii kaikkea isonveljen perässä ja voi sitä riemua ja naurua, kun yhdessä yltyvät hassuttelemaan. Sanoja alkaa olla arviolta lähemmäs sata, kahden sanana lauseita tipahtelee ja tänään sanoi keittolautaseen eteensä saatuaan, että "ei oo kuumaa." Nyt on erityisesti innostunut toistelemaan kolmitavuisia sanoja, tänään tuli am-mak-ko, o-me-na ja a-pi-na. =) Vili on Iji ja itse on Iija. :) Ässäkin suhahtaa, mutta vain sanan keskellä: pissaaa! (vaikkei pottaan:D)

Vilillä on ehkä hitusen uhma taittumaan päin, tai en sanokaan ääneen. Latelee niin hauskoja juttuja, että ihan vatsamme kipeäksi ollaan naurettu. Ne jotka ei ole fb:ssä, niin kerron teillekin, kun ostin Siljalle pussillisen pinnejä ja klipsuja ja jos jonkin sortin pimpulaa, niin Vili htietysti halusi niitä laitella. Ei siis omaan tukkaansa, koska ne on "tyttöjen juttuja", mutta Siljalle ja mulle. Sainkin pääni täyteen kimaltelevia vaaleanpunaisia ja liiloja pinnejä ja totesi sitten pää kallellaan: Äiti, näytät ihanalta. Olet hauska ja kiiltävä. <3

Äääääääääh, mä en muistanut Vippe yhtään, sulla on endoa. Äkkiä sinne gynelle, ettei karkaa mihinkään kauas. Musta tuntuu, että mullakin on taas palannut, mutta mä en kärsi kivuista, ainoastaan pissalla pitää rampata. Mä niiin ottaisin sunkin endopesäkkeet, kun ei tarvi sen yhden asian takia huolehtia vaikka leviäisi varpaisiin saakka.
Mutta muuten hei kiva kuulla susta, juokse sä sitten mun puolesta, mä en tykkää. Enkä jaksa. :D

Onko kellään miniläppäriä? Mietin, että jos kykenisin sellaisen hankkimaan tässä kitkuttelun lomassa, kun verohallinto lähetti kivan kirjeen, mutta kaipaan kokemuksia!

Silja nukkuu vaunuissa, saisi jo heräillä, ettei veny illalla ja Vili on katsonut piirrettyjä tämän aikaa, kun olen kirjoittanut ja nyt sieltä tulee joku Turtles, joten adjöö, sellasta en anna sen kattoa! :) En ehdi oikolukemaan.....

Palaillaan taasen!! =))

pikaisesti vain...
Paljon olitte ehtinyt ip:llä kirjoitella ja hyvä niin :)

Mielenkiintoista lukea Stellan sisustussuunnittelijakokemuksista. Muakin tavallaan houkuttaa ajatus, mutta kuitenkin olin rakentaessa siitä niin innostunut, että halusin tehdä sen itse. Hienoa että viitsitte panostaa asiaan kuitenkin, jos itse ei ehdi (tai halua) syventyä asiaan niin perusteellisesti. Ja ehdottomasti halutaan nähdä ennen ja jälkeen kuvat!

Stella, zumba on sellainen tanssillinen liikuntamuoto, lähinnä jotain latinalaistansseja yhdistelty. Ei sinänsä mitään ihmeellistä, ajattelin josko se ois niin hauskaa, että oikein tekisi mieli laittaa se pyörimään. Vaikuttaa ihan kivalta, aika ei vaan tunnu oikein riittävän. Pitänee herätä viideltä ja zumbata ennen töihin lähtöä :)
Salista mäkään en välitä ja spinning on kypsää. Pumpista pidän kovasti, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi mennä. Haluan mennä aamulla ja tuo lapsen hoitoon vieminen vähän vaikeuttaa sinne menoa, joten on jäänyt toistaiseksi suunnittelun asteelle.

Reippaasti Vippe nyt varailet sen ensimmäisen käynnin sinne laps.polille ja sitten kun se on käyty, niin mietit uudelleen. Tuntuu, että sen ekan ajan varaaminen on aika iso kynnys, ainakin itellä oli. Niin ja sen eka piikin laitto hirvitti myös ihan kauheasti, yhden kuukauden lykkäsinkin yhtä hoitoa sen takia, mutta se ei oikeasti ole mikään iso juttu. Tietty jos hirveä piikkikammo tms, mutta jos nyt normaalisti pystyy verinäytteen antamaan, niin kyllä tuostakin selviää ja on paljon normaalia verinäytettä helpompi juttu. Siis mun mielestä :)

Manna, ekat rokotteet oli kurjia äidin katsoa. Helpottaa jotenkin, kun lapsi vähän kasvaa, niin ei ole niin avuttoman oloinen. Meidän Leo ainakin toipui heti kun otti syliin, eikä jäänyt pidemmäksi aikaa itkemään. Ilmeisesti ette lähteneet rokotustutkimukseen, jos otatte neuvolan rokotteet? Tai me ainakin saatiin sitten kaikki sieltä tutkimuksesta.

Mä täällä hymyilen Aniliinin parkumisille :) On se vaan hurjaa, miten sitä on ihan hormoonien vietävissä! Mulla on nyt paljon normaalimpi fiilis kuin pitkään aikaan. Hoitojen aikoihin itkeskelin kaikkea ja myös äitiyden alkuaikoina. Nyt pystyn jo olemaan silmät kuivina monta päivää :)

En ollutkaan huolissani Leon lusikan käytöstä, Nekku sitä taisi alunperin kysellä, että miten meillä muilla vähän yli vuoden ikäisillä. Varmaan päivä sen kirjoittamisen jälkeen hoitotäti sanoi, että harjoittelevat kovasti ja syö aika hyvin jo hoidossa itse. No ei kotona :) oli myös kakannut pottaan, tietysti vahingossa, mutta kovasti hänelle oli sitten taputettu :)

Leo myös ihan selvästi leikkii enemmän, vaikka esim. autoillakin. Ennen vaan pureskeli kaikkea, tai kiipeili ja sen tyyppistä puuhailua, mutta nyt ihan selkeästi päristelee autolla ym. Aika suloista katseltavaa <3

Mulla on miniläppäri, ihan kiva peli on, mutta meillä on se vaan venekäytössä, kotona käytetään pöytäkonetta. Kannattaa miettiä mihin käytät, esim. cd-asemaa niissä ei ole ja tarpeista riippuen se saattaa hiukan hankaloittaa käyttöä. Jos vaan surffailee, niin sehän riittää hyvin :)

Ihana tuo Vilin oma harrastus :) kyllä se on jännää äidillekin, kun lapsella on oma elämä. Eiköhän hän siitä rohkaistu ja mene parileikkeihinkin muutaman kerran jälkeen.

Ymmärrän hyvin Sanelman muuttomietinnät, vaikka ei itse yhtä syrjässä asutakaan. Saman tyyppisiä ongelmia kuitenkin. On kyllä tosi iso juttu luopua ihanasta ja mieleisestä kodista, kun joku asia ei siellä vaan toimi. Me ollaan paljon mietiskelty samaa, mutta tähän asti ollaan kuitenkin oltu sitä mieltä, että ei pystytä luopumaan tuosta. Pidä meidät ajan tasalla!
Nyt ei taatusti ainakaan myydä, kun tilattiin kaivuri autokatoksen pohjaa kaivamaan. Hieno tuuri taas, nyt tallin etuosa on niin syvä, että maata vietiin rekkakaupalla pois ja takaosa niin korkea, että pitää räjäyttää. Hirveät kustannukset siis, tosi hyvä tuuri :( Tuli meillekin kiva lappu verottajalta, nyt ne menee kaikki, eikä riitäkään. No onneksi tuli, muuten ois pahempi tilanne. Jos oltais tämä tiedetty, niin varmaan ois jäänyt katos tekemättä. Nyt se on pakko tehdä, ei sitä kuoppaa voi siihenkään jättää :/

Nyt pitää jatkaa töitä, mukavaa päivää kaikille!!