Tahkoojaplussat 77

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniliini#
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Seesteinen hetki meillä, lapset nukkuu, mies lukee lehteä (saikulla) ja mä tässä :-) Siis greit. Ja telsusta tulee vielä mun lempparilajia Pekingistä, kouluratsastusta ja naisten voikkaa.

Voi miten ihanaa Sanelma! Onnittelut niin 12 vkon saavuttamisesta kuin ultranäkymistä. Vitsi, kyllä sitä voikin olla onnellinen teidän puolesta! Pitkäaikainen haave ja unelma käy toteen. Samoin olen kyllä iltsin onnellinen Mollynkin puolesta (hyvät oireet!!!), vaikka tiedänkin M, ettet halua mitään yybermäistä hehkutusta, vielä.

Jännältä kuulosti tavallaan, miten Stella kuvailit tuota lapsen näköä ja omaa kiintymystä. Mielenkiintoistakin siis siltäkin osin, että toinen lapsi on niin selkeesti toisen suvun näköä ja vice versa.
No voihan Kaislaa ja Leoa =( Taitaa olla tuo illan uhmakkuus aika tavallista pk-aloituksen jälkeen. Zemppiä! Lievennee ajan myötä. Ja en voi kun nauraa Leon lennolle sohvalta lattialle, nimittäin sitä samaa on välillä meillä. Matias kiipee ison rahin päälle ja hyppää kuin lintu sieltä alas - odottaen, että joku ottaa vastaan aina...On ollut kaikenlaisia alastuloja :/

Pahoittelut Mariska pappanne poismenosta. Surullista. Muistanko nyt oikein, eli hänellä oli tämä vakava sairaus? Jaksamista teille.

Kyllä mäkin pidän imetystä pulloilua helpompana monessakin mielessä. Maitoa on aina hankalampi kuljetella, ja sitten on ne pullojen steriloinnit jne. Mutta tietenkin siinä joutuu pienen suggeroinnin tekemään, jos kainostelee tissin esiinvetämistä julkisella paikalla. Mua kummastuttaa tällä hetkellä se, ettei rintamaito todellakaan tunnu riittävän. Söisi parin tunnin välein, mikä on vähän nounou jo hänen omankin masun kannalta. Toinen nänni on ihan riekaleina, kun tarraa nälkäisenä siihen niin voimalla.
No soseet alkaa parin vkon päästä, mikä auttanee asiaa.

Pk-miitingiläiselle tiedoksi, että me ollaan mökkeilemässä ensi viikko, mutta toki voitte treffailla ilman meitä ;) Me mukana sitten next time.

Pitäis pakata Vaavisänky ja palauttaa, ei meidän likka siihen oikke enää sovi, ja on tientukkona makkarissa. Palaamme.

Heippa! Ehtisköhän tännekin välillä, öhöm, mä olen ihan jumiutunut facebookiin niillä hetkillä, kun koneella ehdin pyörähtäkmään. Noo, alun innostusta, kyllä se siitä laantuu.. Mutta _niin_ paljon vanhoja kamuja on löytynyt, että ihan huisi juttu tuo systeemi! :)

Kerrassaan ihana Mollyn ja miehen keltuaiskokemus! ;)

Samoin kuin Sanelman ultra, huomenissa kuullaan O-K:sta lisää.. =)

Mä olen välillä ajatellut samaa kuin gissa, että onko se nyt sitten niin paljon helpompaa tissilapsen kanssa, mutta kummasti sitä on syöttänyt milloin missäkin, nyttemmin varsinkin, kun molemmilla otteet ja kuviot on jo selkeät. Vili oli kyllä pullolapsena siitä helppo, että jo parikuisena halusi mieluummin korvikkeensa huoneenlämpöisenä kuin lämmitettynä (kun muutaman kerran menin hätäpäissäni mikron puutteessa tarjoamaan), niin ei tarvinnut olla lämmitysmahista ja syöttö onnistui missä vain, milloin vain. Ja "kuka tahansa" saattoi sen tehdä. Toki keittelyssä oma vaivansa. Mutta mua harmitti niin kovasti silloinen imetyksen epäonnistuminen, etten ole nyt kokenut mitään taakkaa tissi ojossa-olosta. Ja huolihan Silja mukisematta nyt tarjotun korvikkeen pullosta, jolloin pääsin hieman etäämmälle, että helppoa kuin heinänteko! :)

Meillä muuten Silja syö noin parin tunnin välein, onko siitä haittaa, kun ei kerran tunnu kärsivän mistään vatsavaivoista? On syönyt aina niin usein, luulin sen olevan ihan normaalia. Joskus syö vain toisen, toisinaan tarvii molemmat. Määristä en osaa sanoa _yhtään mitään_. Vili veteli kepseästi purkin tuttelia kerralla ja ennen pottua alkoi upota yli litra päivässä, mutta tämän tissilapsen määristä ei arviota.

Tulipas pitkästi maitoasiaa..

Meilläkin on pikkupinnis makkarissa aivan täysin koristeena, Silja nukkuu ihan aina meidän vieressä. Ja päikkärit ulkona. Mutta Annako siis nukkuu omassa sängyssään?
Entäs muut vauvelit?

Ääh, uhmaa odotellessa, puun koputusta vaan, Vili on kyllä ollut suhteellisen mallikelpoinen viime ajat. Mun mielestä tottelee nyt paremmin kuin esim. kk sitten. Yksi miinuspuoli tällä hetkellä on se, että herätessään päikkäreiltä on _aina_ huonotuulinen, parkuu täyttä kurkkua aina jonkin aikaa. Äh, mikä auttaisi? Joskus kun jotain spesiaalia keksii, tai ollaan heti lähdössä johonkin/joku tulossa, unohtaa kiukkunsa, mutta muuten on aika vaikea keksiä mitään. Ei kelpaa lelut, kirjat eikä hassuttelut/leikit. Kaikki on vaan EIEI vähän aikaa, rasittavaa. Onneksi ei ole pitkäkestoista. Mutta toistuvaa. :/

Mites Mariska te jaksatte?

Jahas, iltapalan laittoon. Kuulumisiin! :)

Piti vielä tulla kiittämään Mollya tosi hyvästä pastareseptistä! Siis se bolognesekastike. Eilen vasta ekaa kertaa tehtiin sitä ja olipa hyvää! Tehtiin vielä tuoreista luumutomaateista. Nam, kiitos! :) Meillä oli eilen pitkästä aikaa oikein kunnon illallinen kynttilöineen ja viineineen. Otin itsekin jopa tilkan punkkua. Jotenkin kesä on ollut niin hetkistä touhuilua, että tuollaiset illat ovat jääneet. Eiköhän syksy tuo ne taas tullessaan.

Gissa, sekoitin sen sun tuttavien asuinpaikan yhteen toiseen paikkaan, jolla on melkein sama nimi. Eli ei se ihan niin lähellä olekaan kuin luulin...

Vai Aniliini on jäänyt fb:n koukkuun :) Aluksi se tosiaan aiheuttaa riippuvuutta ja siellä tuli pyörittyä koko ajan. Nykyään vähän vähemmän, mutta säännöllisesti kuitenkin. On se aika hyvä yhteydenpitoväline. Statuksista pysyy hyvin kärryillä mitä kaverit touhuilee :)

Jees, nyt iltapalalle...

Voi Mariskan uutisia! Osanotto, olen tosi pahoillani. Tulee aina yllättäen, vaikka miten muka varautuisi. Voimia teidän perheelle, koittakaa jaksaa päivä ja hetki kerrallaan. Ukki sai kuitenkin tavata lastenlapsensa ja pojat oppivat tuntemaan hänet, se on rikkaus. Mä lohdutan itseäni lapsekkaasti uskomalla, että nuo edeltä menneet kyllä näkevät sieltä jostain kaiken, joten ehkä Ukki siellä nauraa hekottelee teidän poikien sattumuksille. Vaikka kyllä mua surettaa kovasti, ettei meillä Pappa ehtinyt tavata Elliä. ;(

Eilen oli nla ja mun jälkitarkastus. Köik kunnossa. E 4985 g ja 57 cm. Kuten arvelinkin, on huomattavasti sirompi kuin siskonsa, joka samanikäisenä oli kilon painavampi ja 4 cm pidempi. Kirjoitti Rotarix-reseptin, käyn otattamassa sen ensi vkolla. Ootteko muut ottamassa? Me otettiin Lootuskallekin aikanaan. Hmp, ja mulle kirjoitti minipillerireseptin, koska en tosiaan pysty elämään kortonkien kanssa. Shit. Täällä kierukan voi laittaa vasta tokien menkkojen jälkeen eli mun tapauksessa tod. näk. vasta ensi kesänä. Saa nähdä, millainen “rivotar” musta kehkeytyy…

Mäkään en osaa sanoa, minkä verran Elli sapuskoi, joten pumppaan intuitiolla, eilen esim. 125 ml. Tosin jäi eväät syömättä ja laitoin sitten pakkaseen. gissa, sanoisin, että pumppaa sen verran, että tissi/tissit tuntuu samalta kuin normisyötön jälkeen. Eiköhän Leo pärjää hetken, vaikkei täyttä annosta saisikaan. Mulla on hytinä, että meidän likat ovat imetysvaiheessa juoneet maitoa pullosta aina vähemmän kuin rinnasta. Miksi muuten äm pitää lämmittää vesihauteessa? Ei kai 2 tunnin syöttöväleissä mitään haittaa ole, jos ei vatsavaivoja ole.

Sanelmalla huippuja näkymiä! Toi on niin ufoa, että toinen heittää volttia eikä itse tunne sitä vielä yhtään. No, pian tuntuu. Joko olet kertonut uutisen töissä?

Hehee, gissa onkin todellinen harrastaja, siivousvälinekutsut! Niistä en ole vielä kuullutkaan.

Mäkin olin eilen kampaajalla, nyt taas kelpaa. Oli aikamoinen reuhkana mun tukka.

Huippu toi Mollyn munakokemus, hih! Ei huono enne lainkaan. Meillä oli kerran yhdessä munakotelossa kolme tuollaista munaa, uskomaton juttu. Mies otti sitten kuvan paistinpannusta, kun kolmet kaksoset siinä paistuivat. ;-)

Meillä Elli nukkuu tyytyväisenä siinä Vaavi-sängyssä, mutta ei hän kyllä siihen 4-kuiseksi tule mahtumaan. Joskus aamuyöllä nukahdan kesken imetyksen ja jää meidän väliin. Mä yritän kaikin keinoin saada lapset nukkumaan omissa sängyissään - ja mieluiten omissa huoneissaankin.

Ansku, mun ystävän lapsella oli tuo vaihe, että herättyään päikkäreiltä karjui kuin hyeena tunnin verran. Ei siihen mikään auttanut silloin, aika vain. Lotalla tota on ollut ihan satunnaisesti, jos on herännyt huonossa vaiheessa unisykliä tai jotain.

Äh, nyt muihin puuhiin.

Aah, voi tätä raskausajan ihanuutta. Tänään jo kahdesti olen halaillut pönttöä. Että näin se etominen helpottaa, kun viikkoja kertyy... heh. No täytyy yrittää kohta taas jotain syödä. Kuinkas Mollylla menee? Onko ällötystä?

Töissä olen kertonut jo ennen kesälomaa silloin ekan ultran jälkeen. Täällä kuitenkin tiedettiin hoidoistakin, niin tuntui luonnolliselta kertoa. Itseasiassa monen sattuman summana saattaa olla, että mun tuleva tuuraajakin tulee taloon jo ensi kuussa. Tekee aluksi muita hommia, mutta marraskuusta alkaisin sitten opettaa hänelle omia hommiani. Ihan kiva olis sikäli, että JOS tulee tässä odotuksessa jotain mutkia matkaan, niin eivät olisi täällä sitten ihan pulassa, kun kukaan muu ei osaa tehdä mun hommia.

Mutta nyt jos mutaman tunnin ahertais, niin sitten pääsenkin kurkkaamaan O-K:a (hyvä lyhenne Aniliini).

Heh, Anna katselee käsipalloa...Tarttee mami nyt pienen hetken itselleen, oli aikas revohka äsken. Matias sisälle täysin märän hiekan peitossa, sitten ruokailut lattiaa myöten ja toisen kilarit...Aah ja puuh, onhan tämä välillä sellaista kaaosta ja kaaoksen hallintaa. No hauskinta oli se, että äiskä kävi pikaiseen shoppaamassa, kun iskä meni myöhemmin töihin :D

Heh, Ansku Fb koukuttaa tosiaan alussa, kun koittaa löytää vanhoja tuttuja. Sitten mulle tuli ainakin sellainen stabiili vaihe, etten käynyt juurikaan. Musta se on loistava keino jakaa kuvia ystäville, koska niitä on niin hidas laittaa meilissä. Ja ööh, köyhän naisen iloja on pohtia omaa statustaan ;-)

Voi vitsi Elli on 7 vkoa, mutta lähes saman kokoinen kuin Anna 3kk-nlassaan (5,3 ja 59). Mitä liirunlaarunia tuo mun maitoa oikein on?? Tosin huomaan itsekin, ettei se pidä nälkää, joten maissivelli ja satunnaisesti porkk-perun-velli on ruokavaliossa.
Mulle lääkäri sanoi, että 3-4 tunnin syöttövälin pitäisi riittää. Sen takia mulle sitä korosti erityisesti, kun Annalla oli vatsavaivoja. Ei kai parin tunnin välein imetyksistä ole haittaakaan, musta vaan se tuntuu aika työläältä, ja A nukkuu takuulla pätkissä osin senkin vuoksi, että herää nälkään. Eilen sai taas pottumaistiaisia, mutta vähän hankalaa oli, kun tytön suu oli viirussa...

Hieno juttu, jos Silja ei heräile Ansku sun vieressä yhtenään. Meillä iskä nukkuu Annan kanssa parisängyssä ja käyn sitten syöttelemässä. Kokeillaan tällaista kuviota, koska ainakaan vielä iskä ei ole ollut väsynyt päivisin :) Ja A:kin on nukkunut paremmin. Parin vkon päästä Matias saa oman sängyn ja A siirtyy pinnikseen. Mäkin kannatan Nekun tavoin lapsen omassa sängyssä nukkumista ja myös omassa huoneessa. Tosin eeh..meillä alkaa huoneet loppua kesken :/

Napusin kynttiläillallinen kuulosti ihanalta. Ne on loistavia pieniä piristäviä hetkiä arjessa. Ihan jo se kynttilä tuo tunnelmaa. Tuollaisia mekin tehtiin paljon ennen lapsia, mutta nyt ei jakseta odottaa niin myöhään, että M nukkuu. Tuolla möksällä koitetaan tsempata.

Voih Sanelman öllötystä. Muistan elävästi sen tunteen. No onpahan kaikki kunnossa siellä masussa.

Muakin hymyilytti Gissan siivousvälinekutsut. Kaikenlaista sitä onkin :) Mitäs tuli mukaan?

Pitää hoidella taas asioita..ne ei sit lopu kesken. Mut sitä ennen pitää ottaa moukari kahvia ja keksiä.

Ääh, pakko purkautua, on tosi huono fiilis :( Ei oo ällötystä, eikä tunnu mitään muitakaan oireita nyt. Millaista se oli Sanelma sulla alussa, tuleeko ja menee? Ja silleen, että välillä ei tod. tunnu ollenkaan raskaalta?... Pelottaa. Ahdistaa. Ja vakuutusyhtiöltäkin tuli yks kielteinen korvauspäätös mikä ottaa sairaan paljon päähän. Kaikki on huonosti nyt just :( Sori....

Heips!

Hehee, mä täällä hekotan Nekun mainitsemalle "Mollyn munakokemukselle"! _Mutta_ totisesti väistämättä ajattelee enteenä!:)

Hih, nauratti myös Annan käsipallonkatselut.. Meilläkin Silja kääntää itsensä lattialla aina niin päin, että näkee telkkarin jos on auki. Ei siis käänny vielä kuin akselinsa ympäri. Joko Anna ponkaisee selältä vatsalle? Silja keikhtaa kyllä kyljelleen, mutta käsi jää väliin ja estää vatsalleen menon. Uskomatonta, että Vili istui tuetta vain kuukautta vanhempana, mitä Silja nyt on, ei tarvinne odottaa samaa. Pää on vieläkin vähän holtiton väsyneenä.

Mäkään en ollut kuullut siivousvälinekutsuista, saiko emäntä puhdasta jälkeä kotiinsa emännänlahjana? :)

Tsemppiä ällötykseen Sanelma! :)

Molly, mulla alkoi Siljaa odottaessa oireet vasta rv7-8. Sitä ennen ei tuntunut _yhtään mikään_ olevan eri tavalla kuin normisti. Edes rinnat eivät olleet kiepät, yhtään. Tsemppiä!

Ihanalta kuulosti tosiaan Nasupin kynttiläillallinen. Jotenkin ihan kaukaisena toiveena tällä hetkellä. Se vähäinen aika, mitä kahden kesken saadaan tällä hetkellä, ollaan käytetty ihan "vain" hyvänä pitämiseen, iltapalat on nautittu lapsosten kanssa. Toki siihenkin venyisi, jos kovasti tahtoisi, muttei olla sen kummemmin kaivattu, kuten ei ulkona syömistäkään. Nyt vaan Nasuppi kaikki ilo irti, mitä hauskaa pystytkin lepopotilaana toteuttamaan! :)

Äh, Piritta, nuo kaaostilanteet kyllä kuluttaa, sitä oikein syvään huokaisee, kun kunnon tsembalon jälkeen saa muutaman minuutin aikaa itselleen ja ajatuksilleen.

Juu, fb:ssa meidänkin palleroisten uusia kuvia, koitan laittaa lähiaikoina spostitsekin. :) Kävin kuikuilemassa muidenkin lapsosia, kasvaneet ovat! :)

Nekku, hävittäisiköhän mikro jotain tärkeitä ravintoaineita äm:sta?

Mä en muuten antanut Vilille lainkaan vellejä, annoin puuron puurona ja maidon maitona. Pitäisköhän nyt kokeilla, jos tuntuu, että alkaa nälkä kasvamaan..?

Juu, Silja herää 1-2 kertaa öisin syömään, eikä herätä millään ähinöillään tms. Ja siitä syystä en nosta omaan sänkyyn, kun meiltä molemmilta kaikkoaa unihiekat ja mä ainakaan en saa uudelleen nukahdetuksi toisin kuin päällä olevalla järjestelyllä. Kai siihen pinnikseen olisi kuitenkin muutaman kk:n sisällä hyvä totutella. Katotaan, mitä tuleman pitää.. Omaan huoneeseen en aio vielä siirtää.

Hyvä, kun Sanelmalla sijaiskuviot jo selvillä, parempi hyvissä ajoin kuin kiireellä, kaikille osapuolille.

Ja Nekku saanut päivitystä lookiinsa, samaa kaipaan!

Jee, Vili heräsi päikkäreiltä hyväntuulisena, kun iskä jo kotona. :)
Äh, ajan ajattelinkin siihen vain auttavan, kun mikään muu ei keskenämme ollessamme tepsi.

Tänään mennään taas urheilukilpailuihin, keskiviikkojen kohokohta, Vili on jo hypännyt pituutta, heittänyt kiekkoa ja turbokeihästä, juossut pitkää ja lyhyttä matkaa.. Nuorena se on aloitettava, meillä kun ei täällä järin paljon virikkeitä/toimintaa pikkupennuille ole. :)

Höh Molly, onpas ikävää kun on kurja fiilis. Vähän lohduttaisin sua kuitenkin sillä, että mulla ei ollut mitään suurempia ällötyksiä tai mitään muitakaan oireita alussa. Joskus silloin 5-7 viikon tienoilla oli satunnaisia heikotuksia ja äklötyksiä, sitten se viikon putkeen kestävä huonovointisuus. Sen jälkeen ei kerrassaan mitään. Itsekin silloin huolestuin, kun ei tuntunut enää yhtään raskaana olevalta. Ja oli vähäistä vuotoakin. Rv 8 ultra näytti kuitenkin kaksi villisti pamppailevaa sydäntä, vaikka oireita ei siinä vaiheessa enää ollut. Joten huolet pois ja katse kohti ultraa, joka on jo ihan pian! Tosi kökkö kyllä tuo vakuutusyhtiön kielteinen päätös, damn. Ymmärrettävästi kaikki tuntuu sit just kaatuvan päälle samaan aikaan.

Huh, Piritalla on ollut työntäyteinen päivä :) Onneksi pääsit kuitenkin shoppaamaan. Mitäs shoppailit?

Juuh, me kyllä harrastellaan aika paljon noita pitkän kaavan kynttiläillallisia. Toivottavasti siihen on mahdollisuus vielä vauvojen tulon jälkeenkin. Varmaan ainakin aluksi onkin, jos vaan voimat riittävät :) Olisihan ne aikamoinen henkireikä. Mä olen muutenkin kynttiläfriikki, jotenkin vaan saan tosi paljon voimaa niistä. Se on aina syksyssä ja pimenevissä illoissa se valoisa puoli.

Nyt pitänee ruveta keittelemään meille iltapäiväkahvit ja paistamaan pullia, kaupan pakastealtaasta... Mies tekee etäpäivän, kun meillä oli aamulla kätilölle aika ja miehen oli tarkoitus tulla mukaan. Mä vaan onnistuin mokaamaan sen kellonajan, joten missattiin aika. Onneksi käydään kuitenkin säännöllisesti siellä sairaalassa lääkärin luona, huomennakin, joten ei tuolla kätilöllä ole niin väliä. Jotain hyvää siitä myös seurasi, hoidin ensimmäisen puheluni paikallisella kielellä, kun soitin sinne terkkariin! :) Hih, onhan sitä tullut puhuttua, mutta puhelimessa se on aina hankalampaa, kun ei voi käyttää elekieltä. Ensiaskel otettu.

Mutta nyt pannu porisemaan....

Osanotot Mariskan perheelle!

Molly, häntä pystyyn, hyvä merkki, että oireita on kuitenkin ollut. Mulla ainakin pahoinvointi tuli ja meni, välillä muutama päivä ilman, sitten taas monta päivää (tai oikeastaan aamua) kunnon öklötystä. Kurjaa tuo vakuutusjuttu, tsemppiä! Niin joo ja selkeä enne tuo kananmunahomma:)

Sanelmalla aivan ihania uutisia, onnittelut rajapyykin täyttymisestä.

Tuosta pumppaamisesta, mulla ei edes ole pumppua, pitäisikö? Mulla ei mielestäni tule yhtään "ylimääräistä" maitoa, mutta olen olettanut, että sitä tulee kuitenkin riittävästi, kun vauva pysyy tyytyväisenä. Tietty jos menen jonnekin, niin olisi varmaan hyvä pumpata syötävää pulloon, joten pitäisköhän se pumppu sittenkin hankkia varuiksi...

Gissa muuten (ja muutkin), millä/miten putsaat vauvan tukkoisen nenän? Meilläkin välillä oli tukossa, mutta sain jotenkin niistettyä ulos. Neuvolan täti sanoi, että jotkut imevät tyhjäksi, olin ihan että "siis millä?", niin tosiaan: omalla suullaan. Yöks, en tiedä ovatko jotkut täälläkin sitä harrastaneet, mutta mä en kyllä siihen ryhdy;)

Kiitos kysymästä, meidän vauva-arki on alkanut leppoisasti. On kyllä niin rauhallinen kaveri, meillä on miehen kanssa ollut kyllä enemmän vapaa-aikaa, kuin vauvan hoitoa, kun toinen vaan nukkuu. Toki nuo yöheräämiset väsyttävät, mutta ollaan sitten otettu päivätirsoja. Ollaan käyty vaunulenkeillä ja kaupungillakin, mietittiin, että josko käytäisiin jo Helsingissäkin joku päivä, sushihimo jyllää;)

Napatynkäkin irtosi jo sunnuntaina, eilen terkka kävi kylvettämässä pienen. Hauskaa seurata kyllä miten tuo vauva muuttuu päivittäin. Vieraita on käynyt joo, tänäänkin tulossa iso kaveriporukka, mutta ollaan kyllä "pyhitetty" päiviä ihan vaan omallekin perheelle, onneksi ihmiset huomaavaisesti kysyvät, että milloin sopisi tulla, niin on helppo jättää "vapaapäiviäkin" väliin. Mies palailee ensi viikolla töihin, tyynenä kuitenkin luotan siihen, että pärjään päivät yksin. Mies onneksi voi syksyllä tehdä lyhempää päivää ja sitten vielä pitää sitä isyyslomaakin jossain vaiheessa.

Jeps, nyt täytyy alkaa värkätä nimijuhlakutsuja, pidetään "nimiäiset" jo elokuun lopulla, kun miehen ulkomailla asuva sisko perheineen on vielä Suomessa. Ihan pienet juhlat pidetään, vain molempien vanhemmat ja sisarukset. Ja tarjottavat tulevat valmiina leipomosta ja mummojen hyppysistä;)

Moikka! Ollaan taas kotona. Ja IHANAA olla kotona, olin ihan innoissani. Juokseva vesi, sisävessa ja pyykinpesukone, jee :-) Oli mökilläkin kivaa, varsinkin iltaisin se hiljaisuus ja pimeys ja lasi viiniä :) mutta loppuajasta alkoi käydä raskaaksi, anoppikin tuli pariksi päiväksi ja sukulaiset kävivät kilvan niin tuntui kyllä että alkoi jo kaivata omaa rauhaa.

Viisaita Tiitu olette kun pyhitätte päiviä vaan omalle porukalle. Jälkikäteen musta tuntuu että annoin vaan kaikkien tulla kylään, ja koko ajan sai olla passaamassa ja huolehtimassa että onko kaapissa kahvia, pullaa ja mehua lapsille. Ihanaa oli kun kävi vieraita mutta ehkä rauhallisempi tahti olisi ollut jees.

Mariskalle ja perheelle halaus ja osanotto :(
Raskaita juttuja aina.

Mollylle tsemppiä, mä odotan kyllä kovasti sun ultraa. Fiilis on tosiaan tuttu, ennenkuin saa mitään varmuutta mistään, mieliala heittelee ymmärrettästi ja kun teilläkin on se ikävä kokemus takana. Toivotaan nyt kuitenkin että kananmunaenne pitää paikkansa :-)

Sanelman ultraa en voi kyllin hehkuttaa!! Ja tänään (?) vai eilenkö jo olet päässyt parempaan syyniin? Hauskaa kun ajattelen automaattisesti poikaa kun tuosta teidän tekonimestä tuli meidän tuttujen vauvan ihan oikea nimi :-)

Sukupuolen selvittämisessä on tosiaan puolensa. Itse ajattelen jälkikäteen että ehkä vauva olisi tuntunut tutummalta jos olis tiennyt sukupuolen etukäteen? Toki ne piirteet ym. näkee vasta syntymän jälkeen, tuossa Stellankin teoriassa on kyllä hieno pointti. MÄ uskon kyllä että mulla vaikutti vaikea synnytys. Ja kun en päässyt synnytyksen jälkeenkään vauvaan tutustumaan vaan vietin leikkaussalissa 4 tuntia kursittavana.

Niinhän se on Tiitu että fiilis on jonkun aikaa "ei koskaan enää". Teidän poitsukin oli aika iso eli olihan puskemista. Vaikka syntyyhän niitä paljon yli nelikiloisia ja viisikiloisiakin mutta mulle kätilö ainakin sanoi että jos joskus tulen vielä raskaaksi, en voi noin isoa saati isompaa alakautta synnyttää vaan pitäisi leikata tai käynnistää.

Aniliini, en missään nimessä loukkaantunut pullotiedustelusta. Meidän tytölle kelpaa siis kumpikin mutta illalla syö niin isoja määriä, n. 100-125 ml kerrallaan ettei mun rintamaito riitä millään (pumpatessa tulee n. 20 ml per rinta). Ei siis saa niitä rintaraivareita siksi että olis tottunut pulloon vaan siksi ettei saa tarpeeksi ruokaa. Viime yö meni kokonaan hienosti imetyksellä, siitä olin aamulla tosi tyytyväinen :-)Että on näitäkin.JOin eilen alkottoman oluen, olisko vaikutusta maidon riittävyyteen vai onko pelkkä legenda?

Kissoista muuten kysyitte; meidän kissat on ottaneet vauvan hyvin vastaan (eivät ole pörhistelleet häntää kun sitä Nasuppi kysyit, ovat pitkäkarvaisia :), toinen on vähän mustis kun on tottunut olemaan perheen vauva ja naama synkkenee kun vauvalle lässytetään. Eivät mene lähelle, vähän haistamassa kävivät aluksi mutta eivät muuten ole juurikaan kiinnostuneita. Joskus kun on huutoa, ilmeet ovat sellaisia että "tehkää tuolle jotain", kyllä se huuto varmaan käy eläimen korviin. SErkullani on 5 kk kissa, ja huomattiin että nuori ja leikkisä kissa kävisi tahtomattaan vauvan "kimppuun", koetti pyydystää mm. huitovia käsiä. MUtta onneksi meillä siis vajaat 10 v vanhat herrat.

Nauratti Leon kakkaepisodi yöllä. Eihän se sillä hetkellä naurata kun itseä väsyttää..meillä neiti rusautti sinapit anopin päälle kun oli vaippaa vaihtamassa, valkoisille housuille vielä, tuli oikein paineella ja pissat perään. Hassusti tytön pissakin lentää kun jännittää reisiä yhteen ja jostain syystä mielellään tekee näin.
Niin, ja kakkajuttuihin kun päästiin, siellä mökillä tuli sitten viidentenä päivänä hieman pyykkiä, eli kakkaa oli selkää myöten eikä juoksevaa vettä. Siitä asti on vatsa toiminut normisti.

En muuten niinkään tarkoittanut että neuvolassa tuomittaisi korvike vaan tuttavapiirissä oon huomannut tälläistä asennetta - kuvitelkaa. Mulla ei kuunaan tulisi mieleen arvostella muiden vauvanhoitoa mutta niin vaan tapahtuu, vielä tänä päivänäkin. Siksi oon siitä aika hiljakseen.

Kauhea romaani tuli tästä. MIes on vielä lomalla ensi viikon ja säiden mukaan ollaan liikenteessä joten mulle käy tapaaminen 1.9. jälkeen. Ylihuomenna on ristiäiset, huomenna alkaa järjestelyt.

Heips!

Vähän parempi päivä, ainakin toistaiseksi. Kiitos tsempityksistä! Niitä aina välillä tarvitaan näköjään. On tää hirveä tää piina tässä vaiheessa, kun ei tosiaan tiedä onko tuolla mitään elämää/oikeassa paikassa jne jne. Kyllä raskaus varmasti on alkanut, mutta niinhän se oli viimeksikin. Haluaisi vaan nähdä sen sykkeen, tulisi rauhallisempi olo. Maanantai tuntuu kaaaaaukaiselta mutta toisaalta aivan kuulen kellon tikittävän ja tuomiopäivän lähestyvän, sitä odottaa ja pelkää samalla.

Sanelman raporttia kovasti nyt odotellaan, että mitäs Okko eilen viuhtoi :)

Nasuppi, mekin tehtiin sitä samaa bolognaisekastiketta maanantai-iltana :) Hyvää tosiaan on. Vielä tuoreraastettua parmesania päälle, mmm. Mä en vaan maistanut punkkua... Ei ole vielä ollut ikävä.

Kivasti on uusilla äideillä mennyt! On kyllä hino kuulla.

Jännä kuulla Keijun tytön nimen sitten, tulethan heti ilmoittamaan meille? Oikein mukavia ristiäisiä sinne teille! Ajatella, nyt sekin on teillä vuorossa.

Taas lisää omanapaista viestiä pukkaa :)

Mukavia ultranäkymiä oli meillä eilen. Kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Niskaturvotus 1,3 mm. Vatsalaukku ja virtsarakko näkyivät, joten nieleminen ja munuaisetkin näin ollen näyttävät toimivan normaalisti. Päiväunilla oli tyyppi just ultran aikaan ja vähän jouduttiin tökkimään että saatiin sopivaan kuvakulmaan mittauksiin. Kooltansa vastasi hyvin viikkoja ja oli eilisillä mittauksilla vähän edelläkin kasvussa. Pääperä mitta 60 mm. Hyvillä mielin siis jatkan odotusta. Senkin nyt muistin kysyä, että onko kyydissä IVF vai ICSI alkio ja ICSIhän se on. Yksi pakastettu on IVF.

Aika mielenkiintoista uutta tutkimustietoa kertoili lääkärimme tuosta jakautumisesta. Mollya ainakin saattaa kiinnostaa. Alkuun solujen jakautumista ohjaa kuulemma äidin rna ja vasta muutaman päivän kuluttua sitä alkaa ohjata alkion oma rna. Siis jos äidin rna on heikko, niin siksi jotkut alkiot ottavat vasta myöhemmässä vaiheessa spurtin jakautumisessa, kun syntynyt uusi rna alkaa ohjata toimintaa. Sillä ilmeisesti meilläkin tämä yksi pakkaseen mennyt sinnikäs sitten ottikin vielä spurtin loppuvaiheessa.

Mollylle voin sanoa, että kyllä olot, oireet ja mielialat vaihtelee ihan päivittäin. Tänään ei esimerkiksi minkäänlaista pahaa oloa. Vatsassa mulla ei ihan alun nippailujen jälkeen ole ollut oikeastaan mitään tuntemuksia. Ja päivittäin on niitä hetkiä, että "unohtaa" olevansa raskaana, koska ei tunnu miltään erityiseltä. Että positiivisin mielin vain eteenpäin. Uskomme että kaikki masussa on hyvin. Vakuutusyhtiön hylkäyspäätöstä ei tosin positiivisuuskaan muuksi muuta. Harmitus siitä.

Meillä viriteltiin eilen saunan lauteilla ekaa nimikeskustelua. Oli mukava huomata, että ei onneksi ihan eri linjoilla olla miehen kanssa. Pojan nimeksi löytyi montakin ehdotusta, mutta tyttö tuottaa enemmän päänvaivaa. Mutta eiköhän molempiin saada jotain keksittyä, kun päätöksen hetki aikanaan tulee.

Yes Sanelma, ihania kuulumisia! :) Olen niin onnellinen teidän puolesta! Ja rauhoittavia sanoja mulle sinultakin, kiitos niistä. Koitan pysyä viileänä ja hyvätuulisena. Tosi mielenkiintoista tutkimustietoa, järkeenkäypää tosiaan! Googlasin tuon rna:n ja siitä löytyi mm. hesarin artikkeli, että on vähän enemmän selvillä mitä se oikein käsittää :)

Ihana lukea Sanelman ultrakuulumisia. Siellä se nyt oikeasti on ja kasvaa!

Minäkin lähetän täältä uskoa Mollylle. Voin kuvitella, että olo on epävarma ja jopa epätoivoinen. Ne tunteet on vaan pakko rämpiä läpi, kun mitään varmuutta ei ennen ultraa voi saada. Mutta uskotaan kimpassa, että kaikki on hyvin. Oireettomia raskauksia on monilla ja tosiaan oireet vaihtelevat päivittäin. Mullakin oli Leosta lähes oireeton raskaus. Ainoat oireet alussa olivat rintojen arkuus ja hajuherkkyys eikä niitäkään tuntunut päivittäin.

Mulle on taas käynyt fb:n kanssa niin, että en ole juurikaan löytänyt sieltä tuttuja. Mun lähimmistä ystävistäni vain pari on siellä. Koulukavereita en ole löytänyt juuri ollenkaan. Ilmeisesti mun tuttavani ovat hitaasti syttyvää sorttia tai päättäneet ignoroida koko fb:n.

Plaah, mun nuha vain jatkuu. Taitaa olla muuttumassa poskiontelotulehdukseksi, kun pää on raskas ja poskipäät herkät. Mä kun luulin aloittavani kunnon sporttikauden. No, ehkä sitä uskaltais johonkin venyttelyyn edes mennä.

Toi on kyllä rasittavaa, jos tuore äiti kohtaa paljon korvikevastaisuutta. Väkisinhän siitä tulee paineita, vaikkei pitäisi. Meillä muuten Kaisla on juonut paljon vellejä. Leolle en niitä tarjonnutkaan. Kaisla imee sellaisen nykyään itse välipalaksi. Pilli vaan purkkiin ja hörppimään ;).

Gissa, kerropa siivousvälinekutsuista lisää. Ja jippii, kohta kuulemme Keijun tytön nimen. Kauhea uteliaisuus iskee taas päälle! Niin kuin myös Tiitun pojan suhteen.

Puuh, meitä odottaa hirveä omenasavotta. Pitäisi opetella soseiden tekemisen jalo taito ja viedä osa mehuasemalle.

Ja vielä viimeisenä pitää taivastella, että miten sitä uskaltaa enää ikuna astua lentokoneeseen. Tällaiselle lentokammoiselle lento-onnettomuusuutiset saavat aina kauhun selkäpiihin.

Jee, meitin Leo saa icsi-kaverin Okko-Kamusta :)
Meillä muuten oli nimien kanssa just toisinpäin, tytölle oli valittuna jo aikaa sitten ja pojan vielä auki. No, se nimi sitten voitti kuitenkin, mitä oltiin heti ekana ajateltu.
Mulla muuten hävisi kaikki oireet vkolla 12 ja olin siitä ihan hädissään. Hyvin tavallista ilmeisesti, että siinä vaiheessa katoavat. Iso hali loistavista ultrakuulumisista, nyt toivottavasti saat oltua rauhallisin mielin :)

Mullekin ilmoitettiin muuten jälkikäteen, että sittenkin laitettu jotain pakkaseen, vaikka ensin sanoivat, että istutetut olivat ainoat selvinneet. Loput jatkoivat kuitenkin jälkijunassa ja he odottelevat nyt siellä pakkasessa.

Molly, koita kestää vielä hetki. Varhaisultran odottaminen on tosi ahdistavaa, on aika tuoreessa muistissa vielä, vaikka ei uskoisi. Nyt vaan hengität syvään ja kudot sukkaa tai jotain :)

No joo, siivousvälinekutsuilla tuli käytyä. On ilmeisesti ollut jo kymmeniä vuosia pohjoismaissa ja ilmeisesti hyvinkin suosittu jossain Pohjanmaalla. Olen mä sen Swipe-merkin joskus kuullut, mutta ekat kutsut oli mulle. Ei ole paljonkaan tuotteita, pesuaineita, moppi ja siivousliinoja. Hyviltä vaikuttivat, mä kuitenkin sain hillittyä itseni ja ostin vain yhden siivousliinan. Rahaa kun ei nyt varsinaisesti tule ovista ja ikkunoista :/

Parturissakin tuli käytyä. Leo nukkui kiltisti koko ajan. Kerran oli herännyt, kun taisi olla vaunuissa vähän kuuma. Anoppi kuitenkin siirsi pojan myymälän puolelle yhdelle sängylle asiakkaiden ihmeteltäväksi ja nukkui siinä onnellisena. Olipa joku kysynytkin, että onko tuo oikea :)

Tiitu, se on joku nenäfriida/pikkuniistäjä, tai jotain, saa ihan normikaupoista, taisin ostaa prismasta. Suurimmat ottaa ainakin, niin että henki kulkee. Mun äiti jotain sanoi, että imemällä sitten, jos ei muuten onnistu ja mä en hirveän innostunut ollut siitä ideasta :)
Meilläkin oli kotiutumisen jälkeen ainakin 2 viikkoa joka päivä joku käymässä. Ilmoitin kyllä kaikille, että pullaa ei ole, joten toivat sitten itse, jos halusivat. Tavallaan oli ihan kivaa, tavallaan rasittavaa. Hyvä idea varmaan pitää niitä välipäiviä.

Kiva kuulla Keijustakin, kyllä ne mukavuudet taas maistuu pitkän mökkireissun jälkeen :) Mua huvitti sen pikkukissan käden metsästys :) siis tietenkään ei oikeasti ole hauskaa, jos vähänkin pääsee liian lähelle, mutta mielikuva oli jotenkin suloinen.

Mä myös odotan tosi malttamattomana teidän nimivalintoja, musta voisitte kyllä paljastaa ne jo etukäteen :)

Raskausaikana mä kävin jatkuvasti fb:ssa päivittelemässä statusta ja muutenkin ihmettelemässä, nyt se on vähän jäänyt, kun ei tässä koneella ehdi kauaa olla. Nyt pitäisi tehdä miehen firman juttuja, kun poju nukkuu. Juu, aloitti siis yrityksen uudelleen sopivasti silloin, kun kotiuduin sairaalasta :/

Tuleepa taas tekstiä, paras lopettaa nyt :)

Moro tytöt,

Mä yritän olla syömättä koko namikaapin sisältöä, arvatkaa miten hankalaa se on tälläiselle herkkupepalle? Ja kun ei ole Nellakaan vahtimassa mitä laitan suuhuni. Nykyään hän on kärppänä paikalla jos jotain rapisee keittiössä, vaikka ei olekaan saanut mitään namia toistaiseksi. Mistähän sellainen uteliaisuus tulee?:-)))

N on nyt viikon verran herännyt 1-3 krt yössä kauhunhuutoon. Tosi jees. Taitaa tuo kävelyharjoittelu tuottaa painajaisia kaatumisista tai jostain...krooh.

Hei olettekos tehneet vauvahedelmäsoseista mitään herkkuja? Kun niitä uhkaa jäädä kaappiin ja oon jo ihan kyllästynyt lisäämään niitä puuroon ja jugurttiin. Viime viikolla lisäsin banaanikakkuun banaani/tyrnisosetta ja se oli oikeinkin hyvää.

Meillä myös käytössä nenäfriida, ostin apteekista, on ihan toimiva, kunhan saa vaan lapsen pysymään paikoillaan.

Ekoina viikkoina mä sanoin ihmisille että saapi tulla katsomaan mutta tarjoomiset saapi tuoda itse, kahvit voin keittää. Ja se oli oikein toimivaa ja hyväksyttävää vieraidenkin mielestä. Paras lahja jonka sain silloin oli pärekori täynnä herkkuja: täytetyt patongit, muffinssit, keksipaketti, pari limua. Niin pienestä sitä oli onnellinen kun ei energia riittänyt lämpimän ruoan tekoon kun N oli huono nukkumaan.

Tänään on tyttöjen kylttyyri-ilta, mennään oopperaan ja N jääpi mummon ja vaarin hoiviin kun mies on metsässä. Alkoi taas tuo metsästyskausi niin ei ole liikoja vapaa-ajanvietto-ongelmia hänellä. Viikonlopuksi lähdetään koko perhe raksalle, juhuu. Oikein innolla odotan...not. On niin kakspiippuinen juttu tuo raksa, toisaalta ahistaa sinne meno mutta toisaalta ei valmistu jos ei siellä käy. Voi kun tulis lottovoitto niin palkkaisin timpurit alta aikayksikön.

Fb koukuttaa mua edelleen. Nou hope.

Jaahas valmistaudun neidon kotiuttamiseen ja härdellin alkuun...

nenästä voi imeä omalla suullaa...mutta siis välikappaleen saa apteekista=)

Letku joka menee friidaa pidemmälle,sehän imee sieraimista vaan,usein se riittää. kun nuha on hankala ja syvemmällä. Se on ihan hyvä laite, eikä tule suuhun asti mitään=) Helpottaa vauvan oloa heti.

että joku kyseli mistä tietää paljonko vauva syö tissistä. ota digit. vaaka ja punnitse itsesi, sen jälkeen vauva syliin ennen ruokailua. Sitten samoissa vaatteissa vauva ja sinä vaakaan, jos on syönyt yli 100g näkyy vaakassa, tietenkin vauvan paino olisi hyvä saada yksikseen, eli vaakalle joku peitto ja sen päälle ilman vaippaa, sitten ruuan jälkeen sama juttu ilman vaippaa ja saman peiton kanssa. Näin neuvolassa tehdään jos halutaan nähdä saako maitoa.

Huomenet!

Ihanaista lukea O-K:n kärrynpyöristä, nyt S saat alkaa nauttimaan seesteisestä toisesta kolmanneksesta!

Mitkäs Mollyn fiilikset tänään? Mäkin muistan Vilin odotusajoilta tuon täydellisen vuoristoradan, yhtenä päivänä oli ihan varma, ettei siellä mitään ole ja jos on, niin pois tulee, toisinaan sitä uskalsi vähän haaveilla tulevaa ja oli ihan luottavainen fiilis. Ja ne fyysiset tuntemukset vaihtelivat ihan yhtä lailla, toisena päivänä rinnat oli arat ja pinkeät, ehkä jo seuraavana ajokoirankorvat ja taas vietiin fiiliksiä pohjamutiin.. _Koitahan_ kestää! Nauratti gissn sukankutomistoivotus! :D Siinähän oiva ajanviete; oikein, oikein, nurin, nurin... ;)

Kiitokset ulkopuolisille vinkeistä! :)

Voi hitsi Nellan yöhuutoja, aika ajoin niitä tuppaa tulemaan, kurjaa. :/

Niin ja vielä imetys-pullo-asiaa.. Pitää vielä sitä korostaa ja hehkuutaakin, miten _helppoa_ nyt on, kun saa aamuyöllä vaan vieressä hiljaa heräilevän vauvan suuhun lykätä tissin ja jatkaa makeita unia nopean syötön jälkeen. Toista oli lämmitellä pulloa silmät ihan ristissä ja kuunnella nälkää karjuvaa -HETI herätessäni sitä maitoa, kiitos, tai alan parkumaan!!!- vauvaa ja virkistyä tiimellyksessä sen verran, ettei uni tullutkaan, ainakaan heti ja helposti. Tai luoja paratkoon sitä alkuaikaa, kun tarjosin ensin tissiä ja huuto ja raivari olivat selkäpiitä karmivia, voitte uskoa, että väsytti päivisin. Että edelleen jaksan ihmetellä imettämisen helppoutta siltä osin ja kiitellä sen onnistumista!

Mä aloin olla myös vierastulvaan aika puhki (silloin ekalla kierroksella, kun kaikki oli uutta ja mieli vuoristossa) jossain vaiheessa. Kivaa kuitenkin oli aina, kun kävivät (ja toivat myös purtavat tullessaan tai kieltäytyivät täysin mitään suuhunsa laittamaan.) Mutta jossain vaiheessa sitä vaan alkaa kaivata sitä seinien sisälle lukittautumista ja omaa rauhaa. Mä olen sen jälkeen sanonut aina synnyttäneille, että tulen vasta kun pyytävät. Aina on kutsu tullut! :)

Heh, pientä lukihäiriötä taas pukkaa.. Luin nimittäin, että gissan anoppi oli siirtänyt Leon asiakkaiden _imetettäväksi_. Just joo.

Tänäänhän on Keijun tytön ristiäiset, kiva kuulla nimi, on täydellinen arvoitus. :)

Laitoin muuten kuvia, Keijulle ja Riinuskalle ei tainnut taas mahtua, kun oli jättipläjäys. Laitoin teille saman satsin kuin sukulaisille, meillä oli kamera takuukorjauksessa ja nyt kun tuli toimivana takaisin, piti heti kerralla laittaa kunnon rypäs. Suunnilleen samat latasin fb:iin.

NYT on ihan pakko siivota, täällä on täydellinen kaaos!!!

Täällä tänään rauhallisempi Molly. Kiitos Gissa ja Stella. Tuo hetkittäinen oireettomuus on kyllä paha kun heti pistää pelkäämään pahinta. Mulla kun se edellinen alku oli niin oireeton ja siinä kävi niin kuin kävi, niin sen takia varmaan huolestun. Nyt on taas alavatsalla paineen tunnetta, pientä ällötystä ja kauhee nälkä. Kummasti rauhoittaa mieltä. Ainakin ihan pikkasen.

Stella, mulle on käynyt niin etten "vanhemmiten" niin kauheesti välitä lentämisestä, nuorempana kuolemattomana sitä ei edes ajatellut. Enemmän mua kuitenkin pelottaa miehen lentämiset työmatkoilla kun olen itse yksin kotona. Hän lentää jonkin verran, pitkiäkin matkoja, ja myös eri (esim. Aasian) maiden sisäisiä lentoja ties millasilla protkuilla... Yyh, aina pitää laittaa tekstiviesti että lento meni hyvin ja on turvallisesti perillä jossain periferiassa.

Mä en muuten Stella saanut postia jos laittelit jossain vaiheessa siitä firmajutusta.. Ja voi itku jos on poskionteloihin mennyt tauti :/ Toivotaan nyt kuitenkin, että ihmeparantuminen tulee! Millainen olo tänään on?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Nimipaljastuksia odotellessa :)

Huomenta! Kiitos Anskulle kuvista, ihania päivänsäteitä nuo teidän pirpanat!

En olekaan koskaan kuullut, että vauvan nenän voisi tyhjentää jonkun suukappaleen avulla :). Meillä käytettiin paljon sellaista perusniistäjää (ostettu just jostain Prismasta tai vastaavasta), kun Kaislalla oli vauvana niin hirmuisen pienet sieraimet, että oli käytännössä koko ajan tukossa. Niistäjän käyttäminen kyllä käy iän myötä koko ajan vaikeammaksi.

Molly, en ole vielä laittanut firmajutusta meiliä, kun mulla ei vielä ole ne nettisivut valmiina. Laitan sitten, kun on suuri "julkaisupäivä", hih. Tällä hetkellä taas kammottaa, että pitää ruveta myymään itseään. Kaipa se siitä sitten, kun vauhtiin pääsee.

Vauhtia hidastaa kyllä nyt tämä poskiontelotilanne. Odottelen, että se menisi itsestään ohi, kun en viitsi ottaa antibiootteja turhaan. Aikamoinen paine on toisessa poskessa ja saman puolen leukoja pakottaa. Sinnikkäästi menin eilen jumppaan ja se meni ihan ok. Nyt on kuitenkin pää taas ihan painava ja kiristävä.

Meillä oli Molly sama tilanne silloin kun mies oli edellisessä työssä eli lenteli jonkin verran Aasiassa ja kyllä mua hirvitti. En mäkään nuorempana pelännyt tällä tavalla, mutta esim. se Thaimaan-reissu oli kyllä aika karmea kun mä en osannut rentoutua pitkillä lennoilla oikein ollenkaan ja palatessa oli vielä kova ukkosmyrsky. Voihan sitä toki kuolla milloin vaan mihin vaan, mutta ei voi mitään, lentäminen pelottaa - olkoon kuinka turvallinen matkustusmuoto tahansa. Järjettömyyttä tässä lisää se, että olen itse lentänyt ultrakevyellä lentokoneella ja käynyt mm. varjoliitokurssin. Mutta niissä on jollain tavalla itse puikoissa eikä jonkun muun "armoilla". Onko tämä sitten sitä naisen logiikkaa?

Tänään on lasten vapaapäivä tarhasta ja mies lähti sadetta uhmaten heidän kanssaan puistoon. Mun tarttis vähän tehdä hommia, joten jätän teidät nyt. Mukavaa päivää kaikille!

Hellou!
Hautaudun täällä taas hommien alle, huomenna viikoksi lähtö vuokramökille - ja kuka se pakkaakaan KAIKKI kamat...ja kovin järkevästi mennään tänään yökylään Matskun kummeille, joten sinnekin riittää pakattavaa. Huoah ja puuh.

Mutta jeiii, huippua Sanelma! Allekirjoitan Stellan viisaat sanat: siellä se nyt on ja kasvaa - ja voi hyvin. Hinoa!!

Mollyn kanssa vähän jo FB-mesetettiin, mutta siis piti munkin korostaa sitä, että oireettomuus on niin tavallista. Mä olin Matskun kohdalla täysin oireeton varhaisultraan saakka, ja luonnollisesti _kauhuissaan_, ettei eloa ole. Mutta toki, kuka vain olisi sun housuissa jännityksestä ja huolesta sekaisin. Mutta me uskotaan, että nyt on teidän vuoro.

Kiva, että Tiitun perheenkin elo on alkanut leppoisasti. Mä en muuten ole koskaan käyttänyt pumppua, ei tuota maitoa liikoja tule. Paljon tyttö tosin imee, muttei sanottavasti lisää maidonmäärää. Onkos teillä T jo nimi valittu?

Vai omppusatoa Stellan perheelle. Taitaa olla teillä paljon puita pihassa? Mun ystävä tuskaili saman asian kanssa, kun 5 vuotta sitten ostivat ison talon. Ja niillä kasvaakin vaikka mitä! Mutta ai jai, omaa omenasosetta! Nammmmm! Toki siitä on oma ruljanssi ja etenkin kaiken oppiminen, mutta taatusti vaivansa väärti. Syökö teillä muksut paljon omia omppuja?

Juu, ihan karmea tuo lentoturma Espanjassa. Sitä ihan kelailee mikä paniikki siellä koneessa on ollut, ja paljon lapsiakin joukossa =( Kamalaa.

Keijis, laitahan taas kuvia teidän kimmasta! On varmaan kasvanut huimasti sitten viime "näkemän". Ja juuh, mökiltä kotiinpalamisessa on jotain juhlavaa - sitä ihan uudella tavalla arvostaa vettä, vessaa ja kaiken toimivuutta, tilaakin.

Anna ei vielä käänny, killuu kyljellään ja selvästi funtsii, miten homman ehkä voisi hoitaa ;)
Meillä on iso trabeli Annan unet päivällä. Ei saa nukuttua tuplissa matkalla puistoon, kun M huutelee vieressä. Sitten hakee ja hakee unta puistossa, eikä oikein tahdo saada kunnon unta aikaiseksi. Rytmi menee ihan sekaisin. Tänään nukkuin meidän partsilla 3 tuntia putkeen, kun sai nukkua rauhassa. Ääh, ärsyttävää. Ei vaan aina viitsis kökkiä omalla pihalla, kun on niin varjoinenkin. Teillä ei vissiin Stella ollut tällaista ongelmaa? Vai oliko Kaisla niin hyväuninen?
Mä toivoisin, että rytmi pysyisi, koska silloin kaikki olisi niin paljon helpompaa. Anna on tosi ärtyinen ja kiukku, jos ei pääse heti väsyttyään nukkumaan, joten siksi rytmin pysyminen olisi yybertärkeää.

Pitikin Nasupilta kysyä, miten olet oppinut kieltä. Mutta hienostipa tuota olet klaarannut, ja vielä puhelimessa. On vissiin aika vaikea kieli? Ainakin aika hassun kuuloista :D

Pitää jatkaa hommia. Mä olen kyllä loman tarpeessa, joten tulee mökkeily erittäin hyvään saumaan. Jotenkin sitä on väsynyt alituiseen tekemiseen kotona...Vaikka pystyn erittäin tehokkaasti ummistamaan silmäni kodin kaaokselta, niin kun hiekkaa alkaa löytyä jo petivaatteistakin, niin...:(

Vkloppuja kaikille! Läppäri _saattaa_ tulla mukaan mökille...pakkohan mun on vilkaista muksujen nimiä sekä Mollyn kuulumiset :-)

Terve!

Kiitos osanotoista. Elämä jatkuu..

Mulla on semmoinen letku-niistäjä. Ja se on hyvä, saa apteekeista.
Meillä itseasiassa Samu on flunssassa paraikaa.

Kiitos Ansku ihanista kuvista. Katsoin yhtä kuvaa, että onpa tutun näköinen poika. Vilillä oli semmoinen "cars" pyjama, meidän Teemulla on samanlainen. Kamalasti on kasvanut Siljakin..

Mä oon kanssa ihan koukussa fb:n. Ihana löytää vanhoja ja uusia kavereita sitä kautta.

Äh, nyt on taas niin jähmeetä. Ei oikein irtoa juttua. Hyvää viikonloppua kaikille!!