Tahkoojaplussat 79

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nasuppi*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heissan!Mollyn hyvät uutiset pisti heti hymyilemään, upea juttu. Ja ihana lääkäri teillä!

Gissalle osanotto. Ihan kamalaa,loppuu kyllä sanat kesken :(

Pella, ne ekovaipat mitä täällä myydään, lajitellaan ihan sekajätteeseen. Metaania tulee mutta artikkelin mukaan metaani tulee siitä vaipan sisällöstä, ei materiaalista. Vaippoja kuulemma kehitellään vielä.

Mai on kyllä ollut nyt tosi itkuinen ja jatkuvasti hieroo ikeniään. Sormen jos laittaa suuhun, alkaa kalvaa kättä. Voiko se "hammaskutina" alkaa jo nyt? Apua..
Lauantaina piipahdin tupareissa, mies oli töissä joten mummi oli katsomassa Maita muutaman tunnin. Tyttö nukkui kun tultiin kotiin mutta heräsi ja väläytti mitä onnellisimman hyvin kun näki meidät vaikka mummin kanssa oli mennyt ihan loistavasti. Siinä me miehen kanssa istuttiin kopan ulkopuolella ja katsottiin meidän täydellistä lasta, niisk. Ja kuunneltiin selvitystä illan tapahtumista :)

Gissa, hauska kun Leo on löytänyt kätensä. Mai ei vielä ole, tosin yhtenä päivänä vaunuissa tuijotteli tumppunsa kissanaamaa kun ei ollut muutakaan viihdykettä tarjolla :)

Kiva kuulla Nasupista. Ikävä toi vuoto, kyllä kai se kohdun toipuminen pidempään ottaa, olihan tuo aika rankka kokemus. Kiva kun saat vertaistukea kaksosperheestä siellä.

Sandelle onnittelut seuraavaan haastatteluun pääsemisestä! Kurjuus Nellan ihottumaa.

Jaahas, Main ruokkimispuuhiin ja päiväunille.

Heipat maanantaihin!

Meillä viikko alkaa sairastaessa, Vili karjui yöllä minkä kipeältä kurkultaan pystyi ja oli tosi kuumeisen tuntuinen. Mittasin kuumeen vasta nukahdettuaan lääkitsemisen jälkeen, jolloin oli kolmenkasin pinnassa, mutta varmaan laskusuunnassa jo silloin lääkkeen vuoksi. Heräsi pissahätään ja sitten kaiveli suutaan ja sanoi, että "mulle tulee hikka, sattuu tonne". Ei sen paremmin osannut kertoa kurkkukivustaan, mutta sitä ilmeisemminkin. Nyt on ihan pirtsakka.
Justiinsa, kun kerroin, ettei Silja herää Vilin ääniin, niin nyt heräsi ja oli valveilla (=jokelteli ja naureskeli, vaikkei saanut vastakaikua) 01.30-03.30. Nice!
Mutta mä olen suht pirteä. :)

Vilillä oli vauvarokko joskus puolitoistavuotiaana, pilkut olivat noin vuorokauden, kuumeen laskun jälkeen kauttaaltaan ihossa.
Hyvä, kun Nella on tervehtynyt!

Keiju, Silja on ainakin imenyt nyrkkejään jo hyvän tovin, en tarkkaa aikaa osaa sanoa, mutta muutaman kk:n. Eikä vielä hampsuja.

Kiva K, kun pääsit säkin tupareissa poikkeamaan. Se on aina niin hauskaa, kun saa hoitajalta perusteellisen selvityksen lähes minuuttiaikatauluna tapahtumien kulusta. Milloin on hymyilty ja milloin kakattu tai karjuttu. :)

Nasupista oli tosi ihana taas kuulla, hienoa, että jaksat ja ehdit meitäkin moikkaamaan! Varmasti kyllä tosi raskasta pumpata ja vielä syötellä pullosta, toivottavasti vauvelit pian voimistuvat ja jaksavat (ja huolivat) imeä suoraan rinnasta. =)

Ihana Mollyn lääkäri, kun on kotiin soitellut. Mielenrauha, sen olet totisesti ansainnut! :)

Juskapa on etevä, kun nyt jo opettelee kirjaimia ja numeroita. Vilikin sai papalta Muumi-tietokoneen synttärilahjaksi kesällä, mutta laitettiin vielä piiloon, kun ei ymmärtänyt sen päälle mitään. Kiinnostuneena kyllä tykkää kuunnella Nalle Puhion ja Muumien numerokirjoja ja laskee, että yksi, kaksi, kolme, neljä, viisi, kahdeksan.. :) Värit alkaa olla hanskassa, harvoin tulee erehdyksiä enää. Siis perusväreistä, ei mistään aniliineista tiedä. ;)

Vaipoista piti sanoa, että meillä on pikkuvauva-ajan Liberon käyttöjen jälkeen käytetty molemmilla Lidlin vaippoja, hyvin toimivat ja ovat hieman edullisempia. Pamperseista en ole tykännyt ollenkaan, Vilillä oli joskus jotain ihme geeliversioita, painoivat heti pisun tultua niin paljon, että putosivat nilkkoihin.

Mitäs odottajien päivään? Aloittaiskos teistä jompi kumpi uuden ketjun? :)

Vippe, jos tälle puolelle kurkit, niin näin susta unta. Raskaustesti (joka näytti täysin kuumemittarilta ilm. yöllisten mittailujen jälkeen..) oli kädessäsi, tulosta en tulkinnut muusta kuin mukavasta hymystäsi. ;) Tulit varmaan yöllä mieleeni, kun lukaisin tätiytymisestäsi, onnea vaan kovasti! =)

Gissalle osanottohalit tätäkin kautta. Mä olin ajantasalla heti, kun fbsta katsoin. Tosi surullista. :(

Nyt kanakeiton väsäykseen ja kirjan lukuun Vilin kanssa, Silja nukkuu jo ulkosalla.

Minä taas..laitoin Main just nukkumaan.Kurja kuulla Vilin sairastelusta :(Pikkumiehelle pikaista paranemista.

Niin, se selvitys illan kulusta tuli Main suusta :) Ei malttanut alkaa nukkumaan ollenkaan kun juttua riitti..mutta toki kyllä anoppikin/oma äitini selvittää tarkkaan, paljonko on syöty jne. kun ovat olleet hoitamassa.

Hih, pienoinen väärinkäsitys Keiju multa, mutta samapa se kuka on illan kulun kertojana, pääasia, että tulee tapahtumat selville! :)

Kiitos paranemistoivotuksista! Täällä pikkumiehellä virtaa riittää, ei kyllä tunnu yhtään kipeältä, mutta katsotaan miten jakselee iltaa kohti mennessä.

Mä muuten rikoin sokerilakon eilen, kun oltiin syysretkellä isomman porukan kanssa, mun äiti oli tehnyt ihanaa omenakakkua ja sitä meni iso pala! Ja kotona kyytipojaksi puolikas Kismet! Mutta nyt taas kova kuri arkena. :)

Oli tosi kiva retki eilen, oltiin siis sienimetsikössä ja metsän keskellä rakennetulla laavulla, jossa paistettiin makkarat ja syötiin muita eväitä. Kyllä maistui hyvältä! Mietin, että oliskiko Vili siellä vilustuttanut hieman itseään, vaikkei kyllä kirmaamiselta kylmää valittanut. Niin ja suppiksiakin löytyi.

Nyt syömään ja päikkäreille täälläkin!

Minä täällä yritän ottaa itseäni niskasta kiinni että saisin hankittua työpaikan sekä opiskeltua. HUOH. Itsekuri on näemmä ihan jossain hukassa kun tuijottelen vaan ulos ja ihailen kaunista syyspäivää. Huomiselle olen varannut multitasking-mama tehtäviä kun pitäisi pakastinta tyhjentää ja meinasin tehdä erilaisia lihapullia, ainakin kolmea erilaista!

Hei hullarimamat, huomasitte kai että Hesarin ruokatorstai-kirja oli aikas edullisesti tarjolla? Mä meinasin sen hakea ja Nellalle talvikengät. Ja herkkuja itselle. Ja mitä nyt tarttuu mukaan, kun Tapsalassa vierailen muutenkin.

Mä olen muuten huomannut että mä olen kasvatushommissa tiukempi kuin armaani. Tänä aamuna N veti kunnon uhmiskohtauksen, huusi 20 min syöttötuolissa kun ei suostunut sanomaan kiitos. Toisten mielestä voin olla liian tiukka mutta minusta tavat opitaan jo pienenä ja niistä ei tingitä. Mies olisi antanut periksi jo aikaisemmin, mutta vain siksi ettei "jaksa" kuunnella huutoa heti aamusta. Ihmeen hyvin mä pysyin rauhallisena enkä antanut periksi ja sitten jälkeenpäin sanoi kiitos ja rauhoittui sylissä ja pusuteltiin kun selitin miksi äiti teki niin. Mielummin tuollaisen kohtauksen käsittelee kotona kuin esim kaupan karkkihyllyn edessä. Anopin mielestä uhmiskohtauksia on tulossa riittävästi jos vaan lapsi on perinyt yhtään isäänsä:-(, mähän olen ollut lauhkea kuin lammas:-)).

Mun tarvii nyt henkisesti päästä ulos joten taidan tuulettua ja ottaa haravan käteen, vaikka puolet lehdistä onkin vielä puissa.

Uutta viikkoa!
Himputti, kun Matsku ei saa nukuttua pardella, kun kuuluu läheisen työmaan ääniä. Toivottavasti nukahtaa nyt omaan sänkyynsä, mä meinaan saan sätkyn, jos M on koko päivän nukkumatta päikkiä...

Meillä oli erittäin epäterveellinen viikonloppu. Periamerikkalaiseen tapaan moolishoppailtiin lauantaina, lounaaksi Chicosin hampurilaiset, illalla pitsaa ja irtokarkkia. Jaa, ettei paino putoa?? No ei mikään ihme..heh. Kehkeytyi kyllä sen sortin turvotus, että tänään on tehtävä rivakka juoksulenkki. Hain la Huutiksesta ostamani matkasyöttötuolin, on sitten apuna kesällä mökillä ja talven hiihtoreissuilla.

Voi Gissa, järkyttävä uutinen =( Voimia ja jaksamista. (Etenkin) nuoren ihmisen kuolema on aivan kamala asia kohdata.

Kaislahan on varsinainen tahtonainen :-) Hyvä että löytyy ruutia! Samanlainen mimmi kehkeytynee Annastakin, saa edelleen aikamoisia itkukohtauksia, ja etenkin kun olen antanut uusia ruokalajeja, itkee lähes poikkeuksetta kuin syötävä pari tuntia ruokailun jälkeen. Ei sovi velli, eikä lihasoseet olleet lainkaan hyvä ajatus. Huoah, sitä alkaa epäillä jo allergiaa tai muuten vain yliherkkää vatsaa? M kun oli aivan toista maata, annoin mitä vain, niin aina oli tyytyväistä herraa. Aikamoista tasapainoilua on neidin kanssa, kun tuntuu, ettei mikään oikein sovi hänelle.

Kyllä mäkin olen miestä tiukempi kasvattaja. Matiaksen ruokailut ovat tyyliä nakkikeitosta-syön-3-nakkia, ja poika vetäisi vatsansa täyteen maidolla. No mammakaveri vinkkasi 4 lapsen kokemuksella, että vähennäpä reippaasti maidon määrää, niin johan alkaa ruoka maittaa. Tätä on nyt kokeiltu, mutta esim. vkloppuna mies oli jo vesittämässä koko kuviota. Mä tietty jyrään, ettei saa sitä maitoakaan, jos ei suostu edes maistamaan ruokaa. On totta Sande, että käytöstavat on hyvä oppia nuorena, mutta Nella on tietty vasta yksivuotias, etten ehkä niin pieneltä vaatisi vielä kovin kummoisia pöytätapoja.

Juu, Hullarikatalogi on epäekologisesti syynätty jo tarkasti :-) Lähinnä kiinnostuin, yllättäen, lasten vaatetuksista, ja miehelle jos löytyis uutta takkia.

Ääh, Nekku punkkutarhat haaarmittaa! Kokeile vielä sappisaippuaa. Heh, eihän ne lapset valkoisia tuoleja sotke, vaan aikuiset punkkulaseineen :) Olen jokseenkin onnellinen meidän punaisesta sohvasta, siihen on mennyt niin puklua, pissiä kuin punkkuakin, mutta aina soffa näyttää puhtoiselta. Tosin en ehkä niin ihastunut väriin ole, mutta onpahan lapsiystävällinen. Mitens sun tyttöin ilta sujui? Ja hei, laitas pian postissa se sun superruoan ohje. Taisi olla sitä pastawokkia, jota lapset söi teillä?

Kiva Keiju, että pääsit iltaa viettämään, ja että Mailla oli mennyt hyvin. On tosi kiva, että Mai ja mummi pääsevät solmimaan suhteen jo pienestä pitäen. Ei tule sitten sellaisia vierastamisia, kuten esim. meillä on ollut. Nuo jälleennäkemishymyt on sitten ihania! Mä olen aina sydän sulaneena aamuisin, kun Anna on hereillä mun vieressä, ja tapittaa naama hymyssä mua...siis äitiä, joka vaivoin saa pidettyä silmiään auki :) Se jos mikä saa unohtamaan kehnoimmankin yön.

Mukavaa, että Nasupin pienokaiset voivat hyvin. Ovatko he muuten saman näköisiä miten paljon? On varmasti rankkaa imettää molempia, muista, ettei korvike ole lainkaan huono juttu, jos vaikuttaa, ettei oma maito riitä. Etenkin alussa pienet tuntuvat olevan lähes pohjattomia nälässään.

Vielä piti sanoa, että tuo puistotäteily on kyllä erittäin hyvää treeniä päiväkotia varten. Perjantaina Matias jäi itkemään lohduttomasti, kun jätin sinne, ja puistotäti jo kehotti lähtemään, kun mä vaan selittelin, että äiti ja Anna menee sinne ja plaa plaa....kohta haetaan. Mä sitten sydän mutkalla painelin metrolle :/ No hyvinhän heillä oli mennyt, ja M tuskin huomasi mua, kun tulin hakemaan, mutta silti, kyllähän se vähän tiukalle otti. Onneksi sen jo tietää, että M viihtyy paikassa todella hyvin ja ylipäätään nauttii toisten seurasta.

Apua, taas hommaa jonossa asti, ja Anna herää varmaan ihan just. Palaamme taas.

Jospa Sanelma seuraajansa vierihoitokiireiltään ehtii aloittamaan uuden ketjun ;) Tai joku muu vielä tällä kertaa, heh.

Ihanan epäterveellinen viikkis Pirittalla ja perheellä :) Kiva, että Matsku viihtyy puistossa tädin ja muiden lasten kanssa! Niin ja hyvä kysymys, muakin kiinnostaa Nasuppi, että onko pikkuiset miten paljon samannäköisiä ja -oloisia? Löytyykö omaa ja erilaista persoonaa jo noin pienillä? Varmaankin kyllä, luulisi?... Niin erilaisia lapset kai kuitenkin ovat (voi olla) heti syntymästä. Pellallakin voi tietty olla kommenttia tähän asiaan yleisellä tasolla. Miten teidän pojat?

Toivottavasti Vilin sairastaminen jäi siihen aamuun ja poika jatkaa pirteänä iltaan! Ihanalta kuulosti teidän metsäretki Ansku. Oliko teillä kamera mukana? Nappasiko joku teistä perhepotrettia laavulla kaunissa syysmaisemissa? :)

Kiva kun Keiju oli päässyt tupareissa piipahtamaan. Voin vain kuvitella miten ihanalta tuntuu kotiutua kun toinen on niin iloinen nähdessään äitin ja tohkeissaan alkaa selittämään juttujaan, voiiihhhh :)

Sanelman kuulumiset kiinnostaisi kovasti. Mikä on vointi ja fiilis muuten ja onko vauva hipaissut lisää masun sisältä? Koska rakenneultra on? Mä en siis tiedä, että milloin se yleensä on? Sulla kun oli pumpsahtanut se maha jo vähän näkyviin, niin pystytkö nukkumaan vatsallasi vielä? Jos yleensä normaalistikaan silleen nukut?

Heips,

Gissan perheelle osanotot, ihan kamalaa:(

Mollylle onnitteluja ihanista ultranäkymistä ja -kuulumista. Aiotteko muuten selvittää sukupuolen etukäteen? Mites Sanelma?

Nasupin kuulumiset oli ihania, onneksi ongelmat alkavat olla takanapäin ja nyt sitten vaan nautitte vauvoista.

Vilille paranemisia!

Vaipoista, ostin tänään kokeeksi niitä eko-vaippoja, ovat olleet pitkään loppu S-marketista, mutta nyt löytyi. Vielä en tiedä miten pitää, just meni vasta eka pöksyihin. Ainakin ajatus on hyvä, vaikka tiedä sitten loppujen lopuksi miten ympäristöystävällisempiä ovat. Taisivat olla ruotsalaista tekoa, joten ehkä teiltäkin Nasuppi löytyy niitä. Muuten olen yllätyksekseni kokenut parhaaksi Rainbow:n (saa S-ketjun kaupoista) halpisvaipat, pitävät hyvin ja niillä on joutsenmerkki. Liberot ja Pampersit eivät toimineet niin hyvin (falskasivat isommat kakat ja öisin tuli pissat läpi). Mehän käytetään myös kestovaippoja. Suurin osa on Dreamnappies-merkkisiä, ovat olleet hyviä. Äitiyspakkauksessa olleet Imse Vimset eivät mielestäni ole kovinkaan hyviä (=housut kastuu), Nasuppi, laitatteko niihin jonkun lisäimun?

Jee, aloitin urheilun viikonloppuna, tosin olen kyllä pitkiä vaunulenkkejä tehnyt jo alusta asti, mutta nyt kävin lauantaina salilla ja eilen spinningissä. Ah, oli niin ihanaa, vaikka nyt lihakset huutavat hoosiannaa. Kiva oli kyllä huomata spinningissä, että ei se kunto ihan rapatasolle ole huonontunut, hyvin jaksoin. Kai ne odotusajan kävelylenkit ja nyt vaunulenkit ovat kuitenkin vähän olleet avuksi. Mites Keiju, jokos olet käynyt tanssitunneilla?

Mäkin olen yh loppuviikon, mies on työmatkalla Ruotsissa ti-pe. Hyvin me pärjätään, enemmän sääliksi käy miestä, jolle tulee kova ikävä, harmitteli sitä jo eilen. No, onneksi noita ei usein ole.

Täytyy lopetella, mies tulee kohta kotiin ja pääsen parantelemaan kipeitä lihaksiani - salille:)

Huomenet! Olipas sitten muutama kielioppivirhe mun ed. tekstissä, mutta eipähän niitä korjattuakaan saa.. Miksi lie lukaisinkaan oman tekstin.

No, niinhän mä unohdin kommentoida niitä Nekun sohvia, vaikka täällä ihan ääneen manasin. Tosi kökköä. :/

Mulle tuli kesän näytenumero yhdestä lehdestä ja katsoin yhdeltä sivulta, että onpas Masan näköä.. No, vieressä oli sitten Masan äidin näköä vähän enemmänkin, niin sitten vasta hoksasin! ;)

Onpas kiva, kun Tiitu on ollut jo ehtiväinen ja ostanut niitä ekovaippoja. Muakin kiinnostaa, miten Linuksen kokeilut sujuivat! Kiitokset kuvista, aivan valloittavat hymyt! Ja toisessa kuvassa muistuttaa kovasti äitiään (sen yhden kuvan perusteella, mitä olen nähnyt sinusta:). Onko muut sanoneet samaa?

Meidän lapsista on nyt sanottu, että Vili on kovasti tullut mun näköiseksi ja Silja isänsä. Toki katsojan silmistähän se kiinni on, eriäviäkin mielipiteitä on kuultu.

Jahas, Kaislakin se on temperamenttinsa näyttänyt. Meillä ei vieläkään _yhtään_ totaalista tahtokohtauksta Vililtä. Jotenkin "huijaamalla" on toistaiseksi saatu isoin parku katkaistua. Siis kiinnittämällä huomio johonkin muuhun.

Tosiaan, piti Mollya (ja kamuasi) vielä kiitellä siitä kameroidenvaihtovinkistä, saatiin perhepotrettja otettua. Tosin, eivät mitenkään erityisen hyviä, mutta tilannekuvia, onpahan muistona. :)

Täällä on _ihana_ auringonpaiste, mutta Vili on vielä kuumeessa ja tosi yskäinen, joten ap:n ulkoilut jäteään väliin. Menen taas Siljan kanssa hapenhaukkauslenkille kun mies kotiutuu. Yöllä Vilillä oli varmaan taas kova kuume tai oli ainakin ihan kekäle, mutta yllättävän hyvin nukkui. Jossain vaiheessa heräsi, muttei itkenyt, pyysi vaan pitämään kädestään kiinni. Mutta kuten aiemminkin todettu, reippaita nuo lapsoset ovat sairastaessaan. Suurin virta on poissa, mutta leikkiä jaksaa.

Silja taasen heräili 02, 05, 06 ja 07, mahtaisinkos kokeilla lihasosetta tänään?
P, miksi Annalle ei sovi liha, eikö siis tykkää vai tuntuuko siitäkin tulevan vatsanväänteitä? Kurjaa.

Sanelmaa odotellaan kuulumisille ja ketjunaloitukseen! :)