Tahkoojaplussat 79

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nasuppi*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuplasti tuplasti onnea Nasupille!

Niin Molly, kaksosuus sinänsä ei taida vaikuttaa kauheasti sairaalassaoloaikaan. Meillä pojat oli täysiaikaisia, oltiin viikko sairaalassa. Nopeamminkin oltais varmaan päästy kotiin, mutta toisella pojista oli vaikeuksia imemisen kanssa. Nasupin pienet on sen verran aikaisilla viikoilla syntyneet (plus kaksosina varmaan vielä hiemen pienempiä viikkoihin nähden), joten joutuvat varmaan jonkin aikaa olemaan sairaalassa.

Se mihin saa kaksosten kanssa tottua, on se, että ihmiset ovat tosi uteliaita. Kaksosia kun ei joka nurkalla näy, niin moni käy kyselemään bussissa, kaupungilla, kaupassa. Vaikka alkuun varsinkin ihan innolla "esittelin" pieniä ihmeitäni, niin kyllä jossain vaiheessa teki mieli laittaa rinnalle lappu: Kyllä, ne ovat kaksosia. Poikia ovat molemmat. Ei, elämä ei ole ihan kauhean rankkaa.

No, täällä te pääsette ihanasti seuraamaan ystävän kaksoselämää, se on ihan eri asia. Itsekin täällä taustalla odotan innolla tarkempaa raporttia Nasupilta. Vauvat on maailmassa, siitä se sitten lähtee ihan niin kuin yhdenkin lapsen kanssa. Voimia ja iloa Nasuppi.

Onnea onnea Nasupille ja koko katraalle!! Hino juttu. Rapsaa ootellessa...

Stella, J pukee itse oikeastaan kaiken muun paitsi paitoja ei saa päälleen. Tarhassa pukee jopa sormikkaat, mitä ei kotona tee. Kengät tuottaa välillä tuskaa, usein auttelenkin niiden kanssa. Osaa siis pukea, mutta riippuu aivan mielialasta tekeekö sen. Kyllä se Leonkin kanssa siitä, pikkuhiljaa.
Sen olen jo moneen kertaan todennutkin, että kauhean vaikea lasta saada tekemään jotain, mihin ei ole mielenkiintoa. Esim pottailu tai vaikkapa tuo pukeminen. Miestä harmittaa kun J ei halua pelata pallolla vaan nappaa pallon käteensä ja painelee hiekkikselle leikkimään :) Sama on pyörällä ajo. Juskaa ei kiinnosta polkea pätkääkään. Istuu vaan varastossa pyörän päällä, kypärä päässä, muttei halua tulla ulos polkemaan. Joku päivä sitten.

Molly, mulla oli paljon noita nippailuja ja vihlontoja alkuraskaudessa. Mutta mä ajattelin silloin toisin päin, eli ajattelin jotain elämää olevan ja kohdun kasvavan kun nipisteli. Jos oli oireeton päivä, niin huoli tuli heti.

Sain muuten sen papavastauksen ja puhdas oli! Hitsi että tulikin hyvä mieli kun mulla on kuitenkin asian kanssa ollut aikanaan ongelmia jonkun verran. Nyt taitaa meidän yritys kakkosen saamiseksi sitten käynnistyä, jännää :)

Aika Nainen olet Aniliini munkin mielestä kun ovet saranoineen asennat. Hino tyttö!

Laitan sulle Piritta postia toisesta sähköpostista kun ennätän, niin saat siitä sen mun toisen ja isomman lootan osoitteen. Sinne sitten kuvatkin mahtuu.

Nyt en muista yhtään enää, mitä piti kommentoida kun mielessä on vaan Nasupin vauvat! Toivottavasti äiti toipuu pian linjoille.

Jeee, ihania uutisia, paljon onnea Nasupille pikku perheenlisäyksistä :)
Todella jännityksellä odottelen raporttia.
Heh, mua nauratti tuo Pellan lappu kaulaan- juttu. Varmasti käy jatkuva ihmisten kiinnostus hermoille, eihän sitä jaksaisi aina vastailla niihin samoihin kysymyksiin :/

Hirmuisesti olitte kirjoitelleet, nyt en edes enää muista mitä. Paitsi Riinuskan hyvä tulos ja toisen yritys, kiva kiva!!

Me oltiin viime viikolla 2-kk neuvolassa. Mitat 59 cm ja 5,9 kg, että reipasta kasvua juu :) No parempi tietysti näin päin. Mä jo murehdin, että milloin käy nämä vaatteet pieniksi, kun kaikkia tämän koon en ole vielä ehtinyt käyttääkään.

Mä en edelleenkään ole saanut Stellan työhön liittyvää mailia... :(

No niin, lyhyeksi jäi taas, pitää mennä ruokkimaan. Ai niin, tein tänään mutakakkua ja nyt on paha olo :)

Ekaks omaa napaa, yllättäen! Neuvolasta vain hyviä uutisia. Päällimmäisenä tietysti mielessä se ihana jumputus, mikä sai kyyneleet tämän äipän silmäkulmaan kihoamaan. Mieskin oli mukana kuuntelemassa, kun oli ihan eka kerta kun kuultiin jumputus. Voimakas ja tasainen syke löytyi helposti. Muutenkin kaikki niin kuin pitääkin. Paino oli tosiaan vähän pumpsahtanut ylöspäin, nyt +4,5 kg. Huomenna menen vielä piipahtamaan neuvolalääkärin puheilla, lähinnä uusimaan yhtä reseptiä. Ja samalla käyn myös labrassa. Siispä huh helpotusta. Ja liekö tuo innoittanut, kun olin taas äsken tuntevinani pientä hipsutusta tuolla masussa?? Rakenne ultra on sitten tasan kolmen viikon päästä.

Riinuskan papatulos jäi päällimmäisenä mieleen. Hinoa että oli puhdas ja mikä hinointa pääsette nyt "tositoimiin". Jänniä aikoja siis tulossa teille ja meille. Peukut on pystyssä.

Mutta nyt töiden pariin. Ensi viikolla mä saankin sitten sen tuuraajan kaverikseni tähän selän taakse, joten saapi nähdä miten päiväsaikaan kirjoitteluiden käy. Täytyy sitten aktivoitua ilta-aikaan, jos käy päivällä kirjoittelu mahdottomaksi.

Upeeta, mahtavaa, että Sanelman piiperoisen sydän hakkaa tarmolla! Ja kivaa, että hän kutittelee jo äitiään :).

Gissa, laitoin sulle uudestaan sen työmeilin. Olin kyllä laittanut sen sulle alunperinkin, mutta mihin lie sitten hukkunut. Toivottavasti saat sen nyt.

Hinoa Aniliini ja Piritta, että lähdette mukaan sokerin jättötalkoisiin. Se että ottaa kahvin kanssa makeaa (yleensä pullaa tai suklaata) on vain tapa. Mulla kun ei ole enää imetystä tai kroonista väsymystäkään, joita pitäisi kompensoida. Ihan yhtä hyvin voisi syödä jälkkäriomenan tai just jotain marjarahkaa.

Julia, sinua kaivataan! Tulepas raportoimaan! Ja tyttösistä olisi erittäin kiva saada kuvia.

Jännä kyllä, miten kehitys menee niin eri tahtiin samanikäisillä. Juska on valovuosia Leoa edellä tuossa pukeutumisasiassa(kin). Leo on vähän hitaan sorttinen opettelemaan uutta, mutta uudet taidot tulevat sitten aivan varkain. Naurattaa oikein, kun Leo tulee heti osoittamaan osaamisensa, jos Kaisla tekee jotain uutta. Jos Kaisla vaikka sanoo jonkun sanan, Leo tulee heti viereen sanomaan saman sanan. Ehkäpä Kaislan puhumaan opettelu tosiaan sparraa Leoakin.

Ihana aurinkoinen syyssää! Onneksi on näitäkin välillä. Puhuttiin just miehen kanssa, että talvella voisi sittenkin lähteä aurinkoon. Kertokaas, te jotka olette käyneet noilla Välimeren rannoilla (Etelä-Eurooppa tai Pohjois-Afrikka) vielä kertauksena, että mitkä kohteet ovat olleet mieluisia? Ajankohta olisi varmaan joulu-tammikuu. Afrikan puolella varmaan olisi lämpimämpää, mutta onko siellä kivoja kohteita? Olen kuullut aika paljon huonoakin, esim. Tunisiasta ja Egyptistä. Thaimaahan asti mua ei tällä kertaa saa, lennot hirvittää niin paljon, mutta sellainen 4-6 tunnin lento menisi (kai).

Nonniin, Riinuska, kakkosta kehiin sitten vaan! Hauskaa :).

Nyt mä menen keittämään kahvia mutta unohdan ne makeat. Ei meillä kyllä olekaan onneksi mitään, kun onnistuin välttämään kiusaukset kaupassa.

Ihania uutisia Sanelma :) Olen iloinen puolestanne! Mahtavaa, että pääsitte kuuntelemaan sydänääniä, ihanaa ja liikuttavaa jumpsutusta. Mikä oli vauvan syke? Mitä muuta tuollaisella neuvolakäynnillä tapahtuu?

Mulla on niin huono olo nyt, että ei kykene muuta kommentoimaan, pakko mennä lepäämään :/ Uuhhh sentään. Palaan muihin juttuihin. Ai niin, Riinuskalle tietty onnittelut puhtaasta papasta ja tosi jännää nyt teidän kakkosen yritys :)

Järkyttäviä ja huolestuttavia uutisia Pohjanmaalta Kauhajoelta :( Seuraan niitä telkkarista sohvalta käsin.

Heipsan,

Ihania uutisia täällä, lämpimät onnittelut Nasupille ja perheelle! Ihanaa ajatella niitä kahta pientä tuhisijaa, niisk. Toivotaan, että Nasupin komplikaatiot on selätetty ja toipuminen lähtenyt käyntiin.

Sanelmalla ja Mollylla ihania uutisia myös molemmilla, oikein ihanaa odotusta teille edelleen. Sanelma muuten, mulla oli myös tuota "suolistokipua" ja se jatkui jonkin aikaa synnytyksen jälkeenkin. Inhottavan tuntuista, mutta johtuu ilmeisesti vaan siitä, että sisälmykset ovat ahtaalla (hinosti kuvailtu vai mitä);) Pukamat tulivat synnytyksessä vasta, auts, mutta nekin ovat jo hävinneet.

Oli taas niin paljon luettavaa ja muistettavaa, että kommentoin muut asiat näin yleisesti, tsemppiä kaikille lapsien tahtojutskien ja uniongelmien kanssa. Ai niin ja Stellalle onnea yritykselle, hienot sivut ja mielenkiintoinen toimiala. Olet kyllä aika mestari, kun olet tuollaisen liikeidean saanut!

Meillä menee edelleen mukavasti, Linus täytti eilen 6 viikkoa ja hymyilee jo niin valloittavasti silloin tällöin. Kovasti kasvaa muutenkin, saas nähdä mitkä mitat ovat ensi viikon neuvolassa. Kotiuduttiin äskettäin neuvolan järjestämästä vauvahieronnasta, oli mielenkiintoista ja L tuntui nauttivan kovasti varsinkin jalkapohjien hieronnasta. Ilmeisesti rentouttikin hyvin, kun vetelee jo neljättä tuntia sikeitä vauvuissa ulkona:)

Täällä muuten myös yksi, joka väijyy BB:tä ja meillä näkyy myös 24/7:kin, sitä tosin tulee tosi vähän katsottua, oikeastaan vain silloin, jos on bileet.

Tosiaan, Pohjanmaalta uutisissa järkyttävä juttu, mikä ihmisiä oikein vaivaa? Aivan kamalaa.

Nyt L heräsi, palataan!

Heipsan! Terkut neuvolalääkäristä. Taas pääsin kuulemaan sykkeenkin :) Tehtiin sisätutkimus, jossa todettiin kohdunkaulan tilanne, mikä oli ok ja tunnusteltiin kohtu. Ja selvisi samalla, että kohdun kannakkeet alhaalla vasemmalla aiheuttaa tällä hetkellä erityisesti vihlontoja. Olivat ihan piukeina. Taaksepäin kallistunut kohtu siellä kääntyy pikkuhiljaa eteenpäin. Syke oli eilen 140 ja tänään 130.

Mollylle neuvolainfoa. Eilen neuvolassa siis mitattiin verenpaine, punnittiin ja normaalisti mitataan hemoglobiinarvo. Mutta koska mulla oli tänään nuo verikokeet muutenkin, niin eilen ei otettu hemppaa. Sitten kuunneltiin ne sydänäänet. Loppuaika oli jutustelua voinnista ja jos on kysymyksiä niin niihin sitten saa vastauksia. Ensi kerralla rv 22 käydään sitten läpi Kelan paperisotaa ja tulevien valmennusten vaihtoehdot.

Tulipahan omaa napaa taas oikein urakalla. Mutta nyt on pakko alkaa työntekoon. Toivottavasti Mollylla tänään jo parempi olo.

Kyllä on niin mieli maassa,: huolesta, pelosta, surusta. Ei voi ymmärtää. :(
Lisäksi luin eilen, että maalivahti Jussi Markkasen 4-vuotias pikkupoika oli pudonnut kotinsa ikkunasta Moskovassa ja menehtynyt. :(

Mutta Tiitun kuulumisia oli mukava lukea. Voi hyvä ihme, missä ihmeen välissä Linuksesta on tullut kuusiviikkoinen ja Leosta parikuinen?? Oli ihan pakko lukea gissan teksti uudelleen, että olitteko tosiaan jo 2 kk-nlassa!!

Ja hienoa, ihanaa, että Riinuskan perheessa aletaan kokeilemaan Juskalle pikkusisarusta, mahtava juttu! Ja se papa, helpottavaa! Nyt onnea yritykselle! Mua ihan kihelmöi jännityksestä, että milloin saadaan lukea plussauutisia, kun teillä ei ainakaan viimeksi ollut mutkia matkassa, toivottavasti ei nytkään! Peukkuja!

Sanelmalla hienon hienoja nlauutisia, voi, sitä ihanaa puksutus! Äänitähän kännykkään, kiva kuunnella myöhemmin, mulla Vilin ekat sydänäänet tallessa! :)

Mollylle parempaa vointia, nauti jotain kylmää! Auttaiskohan ne Nasupin vinkkaamat mehujäät?

Justiinsa eilen oli puhetta siitä pukemisesta, tänään Vili sanoi, että laitan housut ite, äiti älä auta. Ja niin tosiaan laittoi! Kauan siinä meni, mutta ei hermostunut, kumma kyllä. Siitä se lähtee!

Ja kyllä tosiaan jännästi suht samanikäiset eri aikaan "kehittyvät" tai kiinnostuvat uusista jutuista. Vili ei esimerkiksi Leon tavoin ole mikään kiipeilijä, kiipeää ehkä justiinsa tuolille ja vessanpytylle, muttei suinkaan tiskipöydälle tai muualle vähän korkeammalle. Eikä polje polkupyörää, ei hoksaa ollenkaan. En käyttäisi sanaa kömpelö, kun esim. metsässä kävelee kaatumatta, mutta ilmiselvästi motorinen kehitys tulee hällä jäljempänä kuin puheenkehitys. Niin sen varmaan "kuuluukin" mennä.

Muistui mieleeni pari taannoista asiaa eli Nasuppi (milloin sitten linjoille ehätätkään..) kyselit kissasta. Meillä on yksi kissa, se kuvissa oleva harmaa Paavo(neiti) on meidän ja punakka kisu miehen siskon. :)

Ristiäisistä kiitoskortit lähetin minäkin Vililtä, nyt olen ihan autuaasti unohtanut!! Ääk. Taidan odottaa sitä, kun meillä on äiti-lapsi-kerhossa kuvaus tässä syksyn mittaan, laittelen sitten sen potretin menemään.
Mäkin olen meillä se joka yleensä kuvaa, mutta justiinsa juhlissa ollaan pyydetty jota kuta muuta kuvaamaan koko perhettä. Ja nyt unohdettiin autuaasti ottaa Siljasta kuva kastemekossa kastepöydällä, puin sitten seur. päivänä uudelleen, mutta unohdin ottaa kameran mukaan mun äidin luo, jossa pöytä ja tilaisuus oli, eli nappasin kännykällä sitten vähemmän laadukkaita otoksia. :/

Mäkin näin muuten Annassa ja Siljassa samaa näköä ainakin ihan pikkuvauvoina, mutta Masa ja Vili oli jotenkin toistensa näköisiä pidempäänkin. Toukokuussa -07, kun Trella treffattiin, olivat vielä mun mielestä tosi paljon saman näköisiä, nyt jotenkin kasvaneet eri näköisiksi. :)

Huh, meillä on taas heräilty useampaan kertaan, muttei sentään rasittavuuteen saakka. Viime yönä S söi 02, 04 ja sitten 07, jonka jälkeen vielä tunnin nukkui. Nyt nukkuu ulkona ja me tehdään Vilin kanssa pikasiivous ennen kuin mennään perässä. Täällä on ihan sumuista, mutta lämmennee, kun eteenpäin mennään. :)

Missäs Nekku? Ja Juliaa tosiaan huhuilen minäkin! Tulkaahan jutustelemaan, vaikka kaikilla suomalaisilla onkin nyt suru puserossa. Pidetään huolta toisistamme!

Ääääh, kirjoitin äsken vaikka mitä mutta laajakaistayhteys katkesi ja sinne meni taivaan tuuliin tekstit, plääh. Meillä pätkii langaton aika usein ja se on tosi kökköä kun en jaksaisi aina istua langan päässä Nellan/työ/sekamelskahuoneessa joka on varjon puolella ja melko sotkuinenkin...
Nekku kiitosta vaan TAAS houstaamisesta eilen, olihan se melkoinen kakofonia kun lapsoset olivat hereillä, mutta onneksi JOIDENKIN äidit saivat hetken jutustella rauhassa. N nukahti vaunuihin kotimatkalla joten 2X0,5h päikkärit olivat tarpeeksi kun höpötteli täällä vielä kun tulin luennolta puoli yhdeksän maissa vaikka yleensä on kasilta tattis ja unessa.

Mies on vissiin seonnut, juteltiin eilen mun tulevasta duunihaastattelusta ja päästi suustaan seuraavan lauseen: jos et sä viihdy siellä niin voithan sä 5 kk päästä ilmoittaa olevasi raskaana....siis HUI, joko hänelläkin alkaa vauvakuume iskeä. Ja just kun mama on saanut täysiä yöunia ja hiukan omaa aikaa.

Vaan tuntuu että tuo endo alkaa jomottelemaan tuolla taasen pillereistä huolimatta joten kaippa se on uskallettava ja kokeiltava jos natsaisi. MUTTA en vielä lupaa mitään enkä lopeta vielä pilsuja.

Mutta olenpa mää mölö, TUHANNET onnittelut Nasupille ja pikkuisille! Ja Sanelmalle sydänäänistä!! Mää suosittelen kanssa tuota äänitystä, mulla on Nella nauhalla:-).

Käsittämätöntä mitä tuolla Pohjanmaalla tapahtuu, ja samaan aikaan me nautimme skumppalounasta ja jaarittelemme sitä sun tätä. Mutta niin sen elämän pitääkin olla ja jatkua...

Mun pitäisi lukea tenttikirjaa mutta taidan mennä ulos haravoimaan kun on keliä. Mutta ensin imuroin nuo eteisen hiekat....missä nuo lapset pitäisi riisua ettei tulis kolme tonnia hiekkaa joka kerta sisään??

Kiva kuulla Tiitusta! Ja tosiaan huih onko Linus jo 6 viikkoinen :) Alatko olemaan itse jo (fyysisesti) täysin toipunut synnytyksestä? Vai miten pitkään siinä yleensä menee?

Hei tosi hyvä idis ja vinkki tuo kännykällä äänitys! Enskerralla mäkin haluan. Ja kiitos Sanelma neuvolainfosta, mielenkiintoista kuulla. Oliko se vanhan kansan ennuste poikavauva jos syke on matalampi ja tyttö jos korkeampi?... Okko-Kamusta kun on ollut juttua niin tosi vaikea kuvitella teille muuta kuin pientä Okko-poikaa :)

Mä heitän kans vinkin kun oli juttua valokuvista ja valokuvaamisesta. Meidän kaverit teki kivan jutun kesällä, niitten ystäväpariskunta oli ehdottanut, että menevät perheineen (molemmilla kaksi lasta) päiväpiknikille puistoon ja ottavat kamerat mukaan. Toisistaan sitten napsivat ihania perhepotretteja muistoksi. Ihan varta vasten suunniteltu valokuvasessio siis ja just sen takia että harmikseen niitä tulee otettua niin harvoin. Siinä tuli sekä poseerauskuvia, että spontaanimpia kuvia, ei silti mitään studiossa otettuja liian "laitettuja" tai jäykkiä fotoja. Olisi varmaan ihana ottaa vastaavanlaisia syksyisessä luonnossa! Ja mukava termarikahvi&pulla tuokio ystäväperheen kanssa ulkosalla..

Ne Nasupin vinkkaamat mehujäät jäikin mulla mieleen taannoin ja olen miettinyt että voisi maistua :) Täytyy kokeilla, jos ei ole liian makeaa. Musta nimittäin jotkut hedelmätkin on liian makeita, ei pysty syömään... Tänään ei ole kuvotusta niinkään, mutta tuntuu kuin flunssaa voisi pukata päälle. Olen syönyt appelsiineja ja juonut lämmintä mustaherukkamehua. Toivottavasti saan torjuttua. Vähän rusehtavaa tuhruakin ollut eilisillasta, toivottavasti ei mitään hälyyttävää :/

Kiva jännätä Riinuskaa ja ehkä Sandeakin pian. Ja mä toivon niin kovasti lisää plussauutisia vielä toiselta puolelta lähiaikoina! Voi kunpa!

Kahvinkupin ääressä taas. Menee ihan järjettömät määrät kahvia tällä haavaa.

Siis ihan järkyttävä tuo Kauhajoen tapaus =( Toisaalta niitä uutisia ei enää jaksa lukea, koska on niin Jokelan toistoa. Miettii vaan, että miten taas?!!! Ja mitä on vielä luvassa...? Ja miettii sitäkin, mihin tämä maailma on menossa? Jotenkin noloa, että taas Suomessa...
Ehkä eniten mua tällä hetkellä surettaa tuo Markkasen pojan kuolema ;-( Miehen ystäväpiirissä on paljon lätkäihmisiä, ja koskettaa heitä menetys paljon. Siis niin NIIN KAMALAA. Ei siitä voi selvitä koskaan.

Onpa hellettä ulkona. Meidän parvekkeella ei voi edes olla, kun niin kuumottaa. No puistoilut on sitäkin mukavampaa nyt. Mulla vinopino lehtiä mukana ja M viilettää pyörillä - jaloilla tyrkkii vauhtia :-)

Kiitos Nekku emännöinnistä eilen, oli todella mukava päivä. Mun ois tosiaan pitänyt valita se toinen reitti kotia..kaameet ruuhkat =(

Hienoa, että saamme odotella ja jännitellä seuraavaksi Riinuskaa :-))) Hyvä että papassa kaikki kunnossa - ei kun sitten peiton alle vain, hih!

Hehee, muakin nauratti Pella sun osuva kaksoskommentti:) Myönnän, että kaksoset kiinnostaa itseänikin paljon, ja sitäkin enemmän, jos ovat identtisiä. Ja kieltämättä sitä ensimmäisenä kysyy, onko raskasta...Ja voin kuvitella, että on todella rasittavaa todeta sen tuhannen kerran, että ei, ei ole erityisemmin. Sanos Pella vielä, minkä ikäiset teidän pojat ovatkaan nyt?

Anskulle, Anna syö noin yhden kasvissosepurkin päivässä + ehkä puolikkaan hedelmäsoseen. Nyt on vasta alkanut innostaa pöperöt enemmän ja syökin jo ihan innolla. Terkka kehotti antamaan kaksi ateriaa päivässä parempien unien toivossa, muttei vielä olla siihen menty. On kivakin keskittyä nyt enemmän imetykseen, koska se on niitä elämäni viimeisiä imetyksiä ;-) Mutta TOISAALTA, Anna heräili taas yhtenään yöllä, kun eilen mentiin vain maidolla.
Jännä, jos Silja ei Vilin tavoin myöskään pidä hedelmäsoseista. Ehkäpä sitten myöhemmin. Mua hävettää ihan, etten tee itse noita kasvissoseita...Ois todella helppoa ja halpaa, mutten vaan saa aikaiseksi :/ No, armahdan itseni, on tässä arjessa aika paljon aherrettevaa ilman perunankuorimisiakin.

Jee Molly, pahoinvointi rocks ;-)

Ja hino kuulla myös Sanelman hyvistä nla-kuulumisista. Siellä se bebe kasvaa ja voi hyvin.

Hassua, miten Annalle onkin tuo peukku tärkeä. Jos harso on käden päällä niin, ettei saa peukkua suuhunsa, voi itkeä sydäntä särkevästi, kuten äsken. Voi tätä meidän neitiä, liekkö huolii koskaan tuttia...?? M kun ei syönyt peukkua koskaan, mutta tutin hyväksyi sitten 5-kuisena.

Mä olen kamerafriikki, ja kannan puistoissakin usein kameraa mukana. Siis viitaten tuohon Mollyn kaverien kuvaussessioon. Mikään ei ole ihanampaa, kuin iso pino valokuvia vuosien takaa. Heh, nekun saisi vielä albumiin...Ja vielä suurempi urakka on saada tekstit kuvien viereen :/ Mutta sinänsä kiva idea kuvata ystävien kanssa, kun saisi sitten kuvia myös omasta perheestä.

Jassoo, pyykkikone kutsuu seuraavaksi.

Mä ehdin käydä lukemassa Nasupin uutiset, mutta en muuta. Tuhannesti onnea ja äidille itselleen kohisevaa oman voinnin paranemista!

Eilen treffattiin pk-seudun kesken ja olipahan mukavaa. Kiitos seurasta! Tavattiin Maikin ekaa kertaa. Kunhan puran kameran, voin laittaa Ellistä ja Maista otetun “kaverikuvan” tulemaan. Mammoja tai muita ei taidettu kameran eteen altistaa.

Kaamea juttu tosiaan Kauhajoella, ei mitään holttia. Käsittämätön termi muuten toi ihmisviha! Oikeastaan onneksi en ehtinyt uutisia katsomaan ja kuulemaan, mies vasta kertoi töistä tultuaan. Tuonne maailmaan ne on sitten omatkin lapset päästettävä – ja saatava onnellisiksi, itseään ja toisiaan kunnioittaviksi ihmisiksi… Siinä on elämälle se tärkein tehtävä!

Mäkin suren sitä Jussi Markkasen perheen kohtaloa. Ei tuollaisesta selviä täysin ikinä.

Sanelmalla hyviä uutisia, jee. Ja Riinuska tositoimiin, jee, jee! Mun pitää imetyksen loputtua mennä uusintapapaan, oli viime vuonna luokka-2.

Mäkään en enää nauti lastenvaatteiden ostamisesta, pakkopullaa. Tuntuu, että koko ajan joku kasvaa vaatteistaan. Taaperon kanssa joutuu vielä miettimään tosissaan, millaiset kengät (ja mitä kokoa!) ja kamppeet kandee hankkia, ettei tule huteja. Meillä siitä huippuhomma, että molemmat tyttöjä ja samaan vuodenaikaan syntyneitä, joten kalleimmat eli ulkokamppeet kiertävät varmaan helposti. Mutta se hypistely ehdottomasti kuuluu ekaan raskauteen ja vauva-aikaankin, joten nauttikaa siitä!

Lotta tykkää pukea itse. Saa mm. t-paidan ja väljät housut päälleen, samoin ulkohaalarin housuosan. Joskus hällä tosin menee hermo ja joskus laiskottaa, joten harjoittelua toi ehdottomasti vasta on. Polkee sujuvasti 3-pyörää mutta Juskan tavoin tavallisen pyörän päällä vain istuu. Se on toki vähän isokin vielä, ja odottelee mökillä varastossa ensi kevättä. Koomista sinänsä, että tänään oli taas omatoimisesti ottanut yövaipan pois ja vetänyt pyjaman housut takaisin ylös. Huuteli vain alhaalta, että “otin äiti vaipan pois”. Hiihtelee kotona useinkin ilman vaippaa, mutta potalla käynti on no go. Kun on pissahätä, vaatii vaipan.

Hiukka väsyttää, L huusi / valvoi syystä tai toisesta viime yönä klo 02-04. Mitä lie painajaisia, alkavaa flunssaa, uhmaa tai jotain. Noh, haudassa levätään… Ansku, meilläkin siis noita heräilyjä, kuulunevat ikäkauteen.

Olin kampaajalla heti aamusta. Nyt on tukka hino.

Mulla ei kertakaikkiaan ole selkärankaa sokerilakkoon, VAIKKA samaan aikaan tuskailen näitä ylim. kilojani! Ansku, mä olen aika varma, että tästä tokasta ovat kilot tiukemmassa kuin ekasta, niin moni kaveri on samaa valitellut. Yhtälaisesti herkuttelin viimeksi. Edelleen +3,5 kg ja vaatteet näyttävät urpoilta.

Lähden hakemaan Lootuskaa ja jäädään ulkoilemaan, kun keli on tuollainen!

Hello! Ihan ekaksi suuret onnittelut Nasupille! Voi että niitä pieniä..toivottavasti voit jo paremmin ja pääset piakkoin kertomaan synnytyksestä.

Erityiskiitos Nekulle eilisestä, samoin muulle poppoolle, oli oikein mukava tavata. Piristi päivää. Tapasin nyt pikkuisetkin ekaa kertaa livenä, suloisia ovat kaikki. Lotta siellä omassa valtakunnassaan pinni päässä ja mekko päällä, voi että :)Pirittalle nostan kyllä hattua kun väsymyksestä huolimatta olet jotenkin niin perusiloinen ja positiivinen ja tuntuu että haldaat homman hinosti vaikka yöt onkin horroria. Kiva oli myös kotimatka Herttojen seurassa :-)
Kaverikuva kesätytöistä oli kyllä tosi kiva idis, laita Nekku tulemaan jahka kerkiät!

Sanelmalla ihania sykekuulumisia, aivan mahtavaa. Siellä hän kasvaa kuten Mollynkin pikkuinen. Hinoja ultrakuulumisia!

Mä vaan lepertelen iloista tekstiä vaikka taas on tapahtunut kamalia asioita:( Aivan käsittämätöntä. Ei voi kuin toivottaa hirmuisesti voimia menetyksen kohdanneille :(

Leo on sitten ihan Main pituinen 2 kk ikäisenä mutta painaa enemmän kuten pojat kaiketi yleensä.
Ja Linus kasvaa kohisten!

Riinuskalle onnittelut papatuloksesta. Kiva päästä jännäämään toisten puolesta, ehkä Sande sitten ensi vuonna :)?

Olin aamupäivän naapurissa kaffella ja lapsukaiset "leikkivät" vierekkäin lelukaaren alla matolla. Kyllä he jotain toisistaan näyttivät tajuavan :) Ihania fotoja saatiin heistäkin.
Kyllä on kivaa kun on seuraa päivisin.

Jaahas, M herää päikkäreiltään. Palataan!

Siellähän te olette, eikä siitä Nekun ed. kirjoituksesta ollutkaan montaa päivää, luulin aluksi, ettei ole moooneeen päivään kuulunut, mutta sitten rullasin taaksepäin ja tarkensin katsettani.

Kiva, kun olette treffanneet!

Sama täällä, koko ajan se Markkasen pikkupoika mielessä. Lohduttoman surullista. :'( Moneen kertaan tänään ja eilen olen meinannut hieman suutahtaa Vilille ja sitten onkin taas tullut mieleen, että onneksi on tuossa eläväisenä ja touhukkaana, mitä sitä joka asiasta nipottamaan. :(

Hei, mutta iloisempiin asioihin eli jees, jees, Sanden perheessäkin ehkä alkaa kakkosenyritys. Naurattaa, kun meinaat vähän jänistää, nyt kun mies näytti vihertävää valoa. Kääntele asiaa hetki ja sitten tosi toimiin! :)

P, en mäkään niitä soseita tee kuin puoliksi, keitän muutaman potun ja porkkanan ja soseutan, lykkään jääkaappiin ja pari päivää sieltä riittää, sekaan laitan kaupan purkista maissia, kukkakaalia jne... Seuraavaksi kokeillaan parsaa. En pakasta, koska mun ei tule noin pieniä annoksia sieltä sulatettua, jotenkin helpompi heittää kattilaan. Maitoa en jaksa pumpata, kun en meinaa saada mitään irti, ostin Tutteli-jauhetta siihen tarkoitukseen.

Jännä muuten tuo Lotan potta-kieltäytyminen. Mutta kyllä se siitä, kun jo hienosti tiedostaa hädän. Vili on nyt ulkoilutkin ilman vaippaa, mutta rattaisiin ja autoon laitan vielä. Ja tietty unille.

Kiitos Mollylle kamera-puisto-vinkistä! Mullakin kamera yleensä joka paikassa mukana, viimeksi sienestysreissullakin, mutta tuo perheiden kesken puistoilu pitää toteuttaa. =)

Paitsi, että täällä on ihan _tosi_ kehnot leikkikentät, mistään hienoista puistosta puhumattakaan. Soitin asiasta keväällä tekniselle johtajalle ja lupasi heti ottaa asian käsittelyyn. Kun mitään ei tapahtunut, kysyttiin uudelleen ja sanoi, että kunnan rahat riittävät pelkkään purkamiseen. Mutta väläytti vihreää valoa _kunnollisen_ leikkikentän rakennukseen nyt vuodenvaihteen kuntaliitoksen myötä. Olis syytä!! Oho, tulipas vuodatus, mutta harmittaa, kun pk:n/koulun pihoille ei voi arkiaamupäivänänä tietenkään mennä ja oma hiekkis kyllästyttää, eikä rivarien keinuja kehtaa joka päivä käyttää, vaikka siellä ne käyttämättöminä roikkuvat, kun ei asu lapsiperheitä.

Nekku oli ollut kampaajalla, mullakin maanantaina. Onneksi. Nimim. Tää pehko on ihan hirvee!!

Hei taas!
Ihana ilma edelleen. Mä laitoin nyt Nekku, anopille toimeksiannon siitä BB:n sitteristä jos löytyis käytettynä :)

Eilen illalla olin pesemässä hampaita, mies viihdytti Maita jolla oli normaalit iltakitinät menossa. Yhtäkkiä tuli hiirenhiljaista ja kun menin takaisin, mies oli mennyt kännykällään nettiin ja näytti sieltä you tubelta piirrettyjä joita Mai tapitti ihan ihmeissään. Miehet... :-)
Mai muuten nauroi ekan kerran ääneen sunnuntaina kun tultiin mökiltä, oikein monta kertaa. Aika ihana juttu!!

Mökillä oli muuten aivan ihanaa näin syksylläkin. Koskaan en ole ollut. Mutta menen varkmasti uudestaankin ja sanoin miehellekin että ensi vuonna tulee mukaan. Nyt olin siis Main kanssa mun vanhempien kera. Äidistä oli tietty iso apu ja se oli mullekin vähän lomaa siis.

Jaahas, nyt täytyy mennä.. nyt tuli ihan omaa napaa.sorry.

Moro,
Piti tulla välillä tänne kun yritän lukea tenttikirjaa ja torkahtelen kuin olisin valvonut usemman yön putkeen:-(. Jotenkin on sellainen kestoväsymys ja oon ottanut päiväuniakin harva se päivä. Aloitinkin tuossa rautakuurin ja vitskuja yritän kanssa muistaa ottaa kun nyt tämä ei ole ainakaan ilmoista kiinni. Vähän ketuttaa istua sisällä lukemassa kun keli on tuollainen, mutta pakko se on pysyä jossain tahdissa kun kirjassa on lähes 500 sivua, ei sitä oikein edellisenä iltana lueta...

Tuli mieleen tuosta Keijun (tai miehensä) youtube-kokeilusta että joskus noin 10 vuotta sitten olin hoitamassa veljenpoikaani ja ainoa millä sain hänet hiljaiseksi oli vedenvaluttaminen keittiön hanasta:-)). Siinä sitten istuin tunnin keittiöjakkaralla ja annoin veden valua, ei ollut silloin kauheasti tietoa lastenhoidosta.

Huomenna on pkodissa koulutuspäivä joten N on kotona. Ja iltapäivällä lähdetään kohti mummolaa jonne N jääpi yökylään la-su yöksi kun vanhemmat lähtevät maalle 5-kymppisiin. Mun äiti on ihan innoissaan kun saa seuraa Nellasta, mutta mua vähän hirvittää kun eivät ole taas nähneet toisiaan vähään aikaan. Toivottavasti tytteli pärjää.

Mä odotan mun delicard-toimitusta, eipä ole vielä näkynyt vaikka toimitus pitäis olla 8-14 välillä. Sain viime vuonna firmalta joululahjaksi joten olihan sekin käytettävä ettei mene vanhaksi. Nooh onhan tässä vielä pari tuntia aikaa, ehtiihän sitä kauppaan myöhemminkin.

Mitäs viikkissuunnitelmia teillä on?

Heips,

kiitos Nekulle kuvista. Lotta on neiti Aurinko, hymyssä paljon samaa kuin äidillään. Lyhyt tukka pukee tyttöä oikein hinosti! Ja suloinen oli Main ja Ellin yhteispotretti.

Oltiin eilen 3-vuotissynttäreillä, jossa oli 6-viikkoinen vauva. Kaisla näytti tietysti jättiläiseltä vauvan rinnalla, mutta tuli hyvin vahvat muistot siitä, kun K oli yhtä pieni. Nyt likka painelee menemään täyttä päätä, komentelee kaikkia, kujeilee ja höpöttää. Kehitys on uskomattoman nopeaa tuossa iässä.

Kauhajoki vetää mieltä matalaksi. Siinä on läsnä niin syvää epätoivoa ja epäreiluutta, että ymmärrys loppuu. Jotain pitäisi tehdä, mutta mitä? Kai se on tärkeintä, että pitää omista lapsistaan ja lähipiiristään huolta ja muistaa antaa läheisilleen aikaa ja rakkautta. Pistää miettimään myös sitä, että täytyy pyrkiä siirtämään oikeanlaisia arvoja omille lapsilleen. Ahdistaa nykynuorten puolesta hurjasti, kun "täytyy" olla niin aktiivinen ja hyvännäköinen ja tavoitella julkisuutta ja menestystä. Oli kai sitä samaa meidänkin nuoruudessa, mutta tuntuu siltä, että me oltiin jotenkin viattomampia. Ehkä tuo netti ja sitä kautta avautuva maailma + pelit, tosi-tv ym. luovat paineita ja pääsyn sellaisiin juttuihin, mistä meikäläiset aikoinaan emme tienneet mitään. Vaikeaa, vaikeaa. Askeleita taaksepäin on vaikea ottaa.

Sande kyseli viikkissuunnitelmista. Mulla on excel-kurssi pe-su :) ja tyttöjen ilta. Mies on lapsenhoitopuuhissa. Ihan kiva saada omaa aikaa, mutta toisaalta nyt kun ipanat ovat päiväkodissa, on vähän huono omatunto olla viikonloppuna paljon poissa.

Nyt hommiin. Aurinko paistaa onneksi ikkunasta :D.

Heippa,
ihana ilma taas!!! Muuta ihanaa ei sitten olekaan mielessä :( Kauhajoen uutiset vetää kyllä fiiliksen alas ja myös Markkasen perheen kohtalo ahdistaa. Näiden lisäksi miehen serkku on kadonnut... nyt jo monta päivää kateissa, ei hyvältä näytä :(
Yritän aktiivisesti olla ajattelematta näitä, kun ei siitä mitään apua ole kuitenkaan. Leo onneksi vie hyvin ajatukset muualle, vähän kun väläyttää hymyä :)

Kiitos Nekulle kuvista, söpöjä tyttöjä, edelleen. Mustakin Lotasta löytyy paljon äidin näköä, isää en tietty olekaan nähnyt.

Mulla on kuulumiset aika vähissä, kun tulee oltua niin paljon kotona. Ei oikein sovi mulle tämä kotona olo, pitäisi ehdottomasti joka toinen pv lähteä johonkin, muuten hajoaa pää. Vaikka sitten kaupassa kävisi, mutta jotain pientä kuitenkin pitäisi kehittää, tikusta asiaa siis :)
Mies edelleen kotona, nyt otti (yllättävää) lastan pois ja puuhaileekin jo jotain. No, on kyllä paremmalla tuulella, mutta tietysti mä huolehdin, että tuleeko käsi varmasti kuntoon, ettei vaan rasita sitä liikaa. En tiedä mitä tässä pitäisi tehdä, kun ei tulla kauhean hyvin toimeen. Ehkä se siitä sitten ajan kanssa, ei vaan huvita yhtään :(

Piritan väsymystä en vielä muistanut kommentoida. Eipä siihen voi muuta sanoakaan, kun toivotella jaksamista. Toivottavasti tilanne helpottaa pian!!

Mä nautin vielä vaatteiden ostamisesta Leolle, mutta uskon että se alkaa jossain vaiheessa kyllästyttämään, varsinkin toisen kanssa. Itsellekin tekisi mieli ostaa jotain, mutta en halua ostaa näihin kiloihin mitään :)

Mä ostin eilen toisen sitterin. Halvimman mahdollisen, kun ajattelin, että sen voi ottaa autoon ja käyttää kylässä. Ei tarvii koko ajan roikkua jonkun sylissä ja ei oikein enää viihdy selällään sohvalla. Käyttöikä jää aika lyhyeksi, mutta eipä se kovin kalliskaan ollut. Tuntuu viihtyvän siinä yhtä hyvin kuin tuossa kymmenen kertaa kalliimmassa :)

Mukavaa päivää kaikille!!

Perrrrjantaita naiset!

Nasupilla on vauvat kainalossa, ihanaa! Innolla odottelen synnytysrapsaa.
Sanelmakin oli kuullut jumpsutukset. Se oli kyllä ihanaa.

Piritalle lähettelen voimia valvomiseen. Toivottavasti kohta helpottaisi. Muistelin juuri niitä öitä ja sitä väsymyksen ja epätoivon tunnetta kun Teemu valvotti mua 10 kk-1½ vuotiaaksi asti joka ikinen yö, tai Samun korvakipuilut...huh! Se on rankaa sen mä muistan, mutta toivotaan, että Anna kekkaa kohta nukkumisen taidon ja äiti oppis ottamaan päivällä torkut. Pystytkö sä muuten jotenkin vennyttämään Matiaksen unia tai Annan, että saisit ne samaan aikaan unille päivällä?

Mitäs vielä. Hinoa, että gissan miehen käsi on paranemaan päin. Ikävää se serkun katoaminen, varmasti pelko hiipii puseroon väkisin. Toivotaan parasta.

Mä huomaan, että yritän sulkea Kauhajoen ja Markkasen tapaukset kokonaan pois mun mielestä. Satuttaa liikaa ajatella sitä tuskaa mitä jotkut joutuvat nyt tuntemaan..:(

Ah, kuvat olivat taas ihania. Kiitos niistä. Mun täytyis ryhdistäytyä ja laittaa kuvia tulemaan. Fb:n olen jotain kuvia laittanut..mutta ne rupeavat olemaan jo vuoden vanhoja..mä oon vähän surkea näissä valokuvaus jutuissa.

Sandemanin pänttäyksestä tuli mieleen että, iiks mun koulu alkaa ensi viikolla taas ja motivaatio? mitä se on, jotain syötävää?? No eiköhän se löydy kun avaa oppikirjat..

Mua ahdistaa, kun on taas niin paljon rahanmenoa tiedossa. Voi aargh, mä oon säästänyt semmoisen puskurin pahanpäivän varalle ja nyt mun täytyy käyttää se ja mua suoraan sanottuna pelottaa käyttää sitä, kun maailmalta tuleva data ei ole mitenkään positiivista luettavaa..
Meidän takka nääs, sai nuohoojalta viimeisen tuomion. On ruvennut sortumaan sisään päin? Mä ihmettelinkin kun se rapsahteli yksinään...sieltä on tiiliä pudonnut jotain lattarautaa vasten ja hyvä ettei veto ole kokonaan loppunut. Lisäksi sieltä retkottaa jotain villoja mihin tuli ei saa koskea jne jne. Korjaaminen ilman purkamista on mahdotonta. Joten uuden takan hankinta on tiedossa ja sitten koska meidän nykyinen takka on jättiläinen ja uutta saman kokoista möhkälettä ei siihen muurata vaan joku pieni tehokas ja näpsäkkä, niin uusi parkettikin pitäisi laitta olkkariin.
Teemulle ja Samulle lupasin kesällä, että nyt syksyllä laitetaan heidänkin huoneet kuntoon. Teemulle koululaisen huone ja Samulle leikkiväisen huone. Nyt Samun huone on varasto/leikki/roju huone. Laminaatit ja katon maalaus sekä uudet tapetit. Teemulle duunaan miehen vanhasta koulupöydästä, serkkujen vanhasta kerrossängystä ja anopin vanhasta vitriini-kaapista hionnan ja maalauksen avulla uudet.
Joten hommaa on tiedossa, onneksi mun eläkkeellä oleva isä sanoi auttavansa.
Hei, mitä mieltä ootte seuraavasta takasta? www.hopealoimu.fi/fi.php/tuotekortti/95
Vähän erillaista kivien sommittelua kyllä ajattelin. Toinen vaihtoehto on tulikiven eräs uuni, mutta mä taida haluta sitä, kun se on niin tumma ja meillä on niin tummaa jo muutenkin..äh en mä osaa päättää..

Tulipas taas sepustus...

Nyt täytyis varmaan ruveta töihinkin...adios!

Pikaisesti vaan ilmoittaudun, vähän kiirusta on ja paljon ohjelmaa. Ja välillä kun pitäisi ehtiä lepäämäänkin. Musta tuntuu, että aina jos olen ollut enemmän pystyssä tai tehnyt jotain tohinalla (käynyt kaupassa, tiskannut, laittanut ruokaa) niin välillä tuhruttaa vähän. Höh.

Kiitos Nekku kuvista, oli tosi hauskoja! Ihana se kaverikuva ja teidän tytöistä. Lotta on muuten _vielä_ enemmän sun näköinen lyhyessä tukassa! Sopii hyvin sekin, niin reippaan näköinen pilke silmäkulmassa kun hymyilee.

Äh Gissa teidän alavireisyyttä, siis miehen kanssa. Mutta välillä se on sellaista ja siitä se taas paranee, usko pois. Huolestuttavia uutisia teilläkin siitä miehen serkusta :/ Kyllähän se pistää mietteliääksi ja tuntuu varmaan aika kauhealta spekuloida kun ei tiedä mitä on tapahtunut. Toivottavasti hän ilmoittautuukin pian.

Muutkin viime ajan kurjuudet pistää mielen matalaksi. Ei jotenkin haluaisi enää lukea ja miettiä liikaa niitä :/

Sori Mariska, en kerkee katsomaan takkaa nyt, mutta vielä sen linkin tsiigaan kun kaikki tuollainen kiinnostaa. Harmi vaan ylimääräinen rahanmeno..

Hauskaa ollut varmaan Keijulla "vakoillessa" miestä ja Maita kun katselivat piirrettyjä hih.

Stellalle hyvää kurssia ja oikein hauskaa tyttöjen iltaa!

Tervehdys täältäkin.

Ekaksi kiitos kaikille viimeaikaisista kuvista. Mukavia otoksia. Maista löysin kyllä heti äitinsä piirteitä. :)

Voihan pöh Mollyn tuhruja. Uskomme kuitenkin, että ovat harmittomia. Yritähän ottaa rauhallisesti. Vaikeaa se voi kyllä välillä olla, mutta kyllä palkinto siitä on niin arvokas, että varmasti kannattaa.

Mulla on maha ollut omituinen nyt pari päivää. En oikein tiedä, että johtuuko vain siitä että paikat venyy ja paukkuu vai voisko olla supistuksia?? Kipeää ei tee ollenkaan, mutta tuntuu ilkeältä. Alavatsassa tuntuu kuin siellä oli kova möykky aina välillä. Varsinkin töissä tuolilta noustessa se tuntuu selvästi. Illalla kotona kun lepäilin, niin ei sitten tuntunut mitään enää.

Mutta liikkeitä tunnen nyt ihan selvästi päivittäin. Ei niistä enää voi erehtyä. Jotenkin ovat tosi sykähdyttävä kokemus. Tekee asiasta jotenkin todella konkreettisen. Lähinnä on sellaista mukavaa kutittelua ja muutama napakampi nykäisy on tuulut myös. Hymy nousee aina huulille, kun O-K koputtelee äipälle, että täällä ollaan. Aktiivisimillaan on aamupäivisin.

Viikonloppusuunnitelmissa ei mitään ihmeellistä. Jos vain masu ja vointi antavat myöten, niin tarkoitus olis latoa kiuaskiviä kiukaaseen. Viime viikonloppuna sain sen vihdoin tyhjennettyä, mutta vielä pitäis latoa ne uudet kivet tilalle. Sitten päätäis sisäsaunakaudelle - vihdoin. Sunnuntaina piipahdetaan varmaan äitini ruokapöydässä niin saan vapaata kokkailuista.

Huh, Mariskalla remppahommaa riittää. Tsempit siihen. Kurkkasin takkaakin. Kauhean vaikea sanoa mitään, kun ei tarkalleen tiedä millaiseen ympäristöön tulee. Mutta tumma se ei ainakaan ole, jos sitä halusit välttää. Se siinä oli kivaa, että tuli näkyy muutakin kuin vain eteenpäin. Tulisko yksi vai kaksiosainen luukku? Kuvassa ollut luukku taisi olla joku lisävaruste?

Sellainen tuli mieleen, että voisko meidän tuoreet äidit pistää kuvausta sellaisesta teidän keskivertopäivästä kotona babyjenne kanssa. Olis kiva saada jotain viitettä tulevasta alkutaipalesta. Varmaan vaihtelee kovasti ihmisestä ja lapsesta riippuen, mutta jotain osviittaa vois kuitenkin saada. Ja toki te muutkin voitte kuvailla alkukuukausien päiviä ekan vauvan kanssa, jos vaan enää muistatte niin kauas :)

Heippa taas.

Sanelma kyllä ne on supistuksia...harmittomia semmoisia jos eivät tee kipeää. Kohtu se vaan harjoittelee tulevaa varten..

Niin semmoista erkkeriluukullista takkaa me ollaan ajateltu, koska tulee olohuoneen keskelle ja kiva olisi että, joka puolelta näkee tulen. Meille tulee tummaa parkettia luultavasti pähkinää lattiaan, katot maalataan valkoiseksi tasapainottamaan ja keventämään tilaa. Ajattelin että, tommonen vaalee käy kaikkeen sisustukseen ja ei ole liian hallitseva kuten voisin ajatella kokonaan vuolukivellisen uunin olevan. Äh, mä en ole mikään kauhean hyvä näissä sisustus jutuissa. Osaan kyllä kattoo lehdestä et voi kuinka on nätti sisustus. Eri asia miten sen tunnelman saan sitten omaan kotiin luotua.

Stellalle piti vielä sanoa, että kotisivut olivat hienot ja ala kiinnostava. Mahtista, toivottavasti iso pyörä pyörähtää pian :)

Kahvikupin äärellä, mutta ILMAN keksiä. Saavutus sekin :-)

Käytiin aamupäivällä tutustumassa puistotätiin, jonka hoteissa Matias aloittaa sitten ensi vkolla pari kolme kertaa vkossa. Kiva täti ja ok puisto. JES mä olen saanut draivia tästä asiasta ja päätöksestä. Puistoilu on vielä poikkeuksellisesti tuossa puistossa (9-) 12:ta asti, kun yleensä loppuu ko. paikoissa klo 1130. Ei ihan päästä ulos vielä klo 9, joten ehtii poika siellä jonnin aikaa olemaankin. Mies vie ja me haetaan.
Viimeksi eilen mietin, ettei tässä hommassa ole mitään järkeä, mutta yllättäen nyt taas se järki löytyi ;-) Vielä kun saisin hankittua sen siivoajan =)

No höps teitä, ei mun väsymystä tarvii mitenkään kommentoida. Se on kestomarinaa tässä vaiheessa elämää, ja vaikka nukun todella vähän, olen yllättävän vireä päivät. Ihmeellinen on naisen keho. Mariska, ajattelin sua just yksi yö tossa valvomisjutussa. Kun mietin, miten rankkaa on, kun joku yö saattaa molemmat lapset valvottaa, niin miten siinä itse saa missään vaiheessa nukuttua. Muistelin siis, että teillä oli jossain vaiheessa huonoja öitä, kun molemmat heräili yöllä. Meidän toissayö oli jotenkin tragikoominen, kun menin sänkyyn klo 23, ja PÄÄSIN nukkumaan vasta 2.30. Molemmat lapsukaiset heräili vuorotellen, ja loppujen lopuksi molemmat tuli mun viereen nukkumaan ja mies sohvalle. Että semmoista.

Voi harmi Mariska, teillä tosiaan tulee isoja rahareikiä vastaan nyt. Ei taatusti ole halpa investointi uusi takka. Talon rempat on kyllä ikäviä rahaimureita, kun aina (varmaankin) tuntuu löytyvän jotain, mitä pitäisi uusia tai ainakin olisi kiva uusia. Pitänee käydä katsomassa teidän takkaehdotusta :)

Sanelman kyssäriin vauvapäivästä (heh, nyt se aika tuntuu täydelliseltä lomalta, vaikkei silloin tietenkään aina tuntunut :) . Mä muistan tehneeni aamupäivisin paljon pitkiä vaunulenkkejä, kun vauva nukkui. Sitten tuli tietenkin touhuttua kotona kaikenlaista - ja ennen kaikkea luuhattua kaupungilla kahvilatreffeillä. Olikos sulla Sanelma mammakaveria? Muistelin, että joskus mainitsit.

Se on ihan totta Gissa, että jotain ohjelmaa on hyvä olla päivässä. Meillä saattoi Matskun kanssa olla ohjelmassa ihan vaikka vain postissa käynti ja ruokakaupassakin tuli käytyä yhtenään. Sellaista pientä rakennetta päivään. Tosin paljon viihdyttiin ihan kotosallakin, kun se tuntui kaikkien työvuosien jälkeen niin luksukselta.

M kävi muuten eilen parturissa ekaa kertaa! Vitsi on nyt hino tukka ja poika aivan eri näköinen. Ikään kuin tuli vuosi lisää ikää, heh. Niin ihana kulta poika, vaikka välillä äiti vähän hermostuukin ;-)

Stella kirjoitit osuvasti tuosta Kauhajoen tapauksesta. Sitä on itsekin miettinyt, ettei ole helppoa olla tänä päivänä nuori. Kamalat paineet suoriutua monessa asiassa tai sitten pitää olla raudanluja itsetunto, jos poikkeaa valtavirrasta. Ja kun paineita on vanhemmillakin, niin ei varmaan kotona olokaan ole ihan helppoa.

Kamalaa Gissa muuten tuo sun miehen serkun katoaminen. Hui, ei voi kuin kuvitella mikä huoli ja murhe on läheisillä. Onko katoamissyystä jotain arveluja?

Kiitos Keiju muuten sanoistasi. Kai sitä joskus oikein kerjää myötätuntoa, kun tuntuu, että on niin rankkaa :-) Mies ei tunnu aina jaksavan sitä myötätuntoilua iltaisin, kun on rankkaa hälläkin.

Jees, nyt puheenvuoroa muillekin. Vkloppuja, ja eri toten Stellalle mukavaa exceliä ja naisteniltaa! Olikos teillä sitä pokeria taas tiedossa? ;-)