Tahkoojaplussat 79

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nasuppi*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nasuppi*

Vieras
Tahkoojaplussat 79

Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g ja 16.5.08, Hertta 48cm, 3470g.
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g ja 28.6.2008 Elli
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g ja 27.4.2008, Anna, 50 cm, 3600 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g. 30.4.2008 Silja, 51 cm, 3540 g.
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g
Keijukainen: 10.7.2008, Mai 51 cm, 3740 g
gissa: 19.7.2008, Leo 50 cm, 3080 g
Tiitu: 11.8.2008, Linus 51 cm, 3880 g

Odottajien la:t:

Nasuppi 26.10.2008
Sanelma 5.3.2009
Molly 14.4.2009

Eipä kai tuohon listaan ole muita muutoksia tullut, kuin Tiitun Linus sai nimen..? Raskaus on totisesti muussannut aivoni, joten voi olla että jotain unohdin. Ihanaa, kun Molly on nyt mukana odottajien listassa :)

Nasupille tsempit heikkoon fiilikseen. Ehkäpä se synnytys sieltä pian käynnistyykin... JÄNNÄÄ!! :)

Keiju, eipä kestä kiitellä. Oli tosi mukava nähdä taas.

Gissa, jos viittit, niin laittaisitko mullekin Leon tuoreimmat otokset. :)

Piritalle jaksuja!

Mukavaa viikkistä kaikille tasapuolisesti!

Heippa, ruodussa viimein! Antaakahan anteeksi laiminlyöntini, enhän mä vaarilassa saanut lapsia helposti (&ajoissa) nukkumaan, jotenka en jaksanut rustata mitään, kuulumiset sain kyllä luettua. Nyt olemme siis kotiin palanneena.

Mutta wau ja huih, Nasupin synnytys se kolkuttelee ihan ovella. Jaksamista vaan kestää alkamiseen saakka ja tuplavoimia synnytykseen! Mullakin ihan vatsanpohjasta vihloo, kun ajattelen lähellä olevaa kaksossynnytystä.

On kyllä niin paljon asioita, mihin pitäisi jotain sanoa, joten lataan tulemaan kaikki mitä muistan, sekalaisessa järjestyksessä..

Molly se oli nähnyt Pikkuisensa, nuo tuon vaiheen ultrat on kaikista ihanimpia ja mieleenpainuvimpia, kun sintti näkyy kokonaisuudessaan ja viuhtoo ja heiluttaa minkä ehtii! Ihanaa! Ja vielä minäkin vakuuttelen, että ne nipistykset kuuluu asiaan, mulla oikein kunnolla välillä nipisteli ja vihloi.
Samaan syssyyn tsemppaan Sanelmaa, että sitten tuleekin se vaihe, jolloin ei tunnu "yhtään miltään", siis ihan normaali olo, kun vatsa ei vielä juurikaan kovasti ole näkyvissä, liikkeet ei tunnu kunnolla , eikä olo ole enää huono, eikä nipistelyitäkään tunnu. Mutta sähän S olit jo pientä (ihanaa) liikuskelua tuntenut, onnittelut! :) Ja huomennako sulla on neuvola?

Mollylla oli kyllä vähän kohmeista kohtelua töissä. Toivottavasti hoksaavat kohta lämpimästi onnitella.

Sandekin siellä pohtii kakkosen yrityksen aloittelua. Meillä on ollut niin helppoa -tai siis ei ainakaan hankalaa-, että mä ainakin kernaasti suosittelen. Onhan tämä tietty rankkaa, pinnankiristystä, sumplimista ja väsyttävääkin välillä, mutta niin palkitsevaa ja mielettömän ihana seurata kun omista lapsista kasvaa sisarussuhteen ohella kamuja ja toisensa viihdyttäjiä. Valloittavaa naurua meillä molempien suusta joka päivä, kun ovat toistensa seurassa. =)

Piritalle myötätuntohaleja valvomiseen ja heräilyyn, se _on_ rankkaa!! Tuntuu kuin aina herätyksen tullessa olisi ihan vasta nukahtanut ja sitten niistä jatkuvista, jatkuvista herätyksistä loppuunpalaneena on aamulla ihan täysin zombie ja ole siinä sitten johdonmukainen äiti tahtoikäiselle. Mulla oli tosiaan helpompaa Vilin kanssa valvoessa, kun sai kuitenkin sen yhden kanssa otettua niitä unia, tai ainakin lepuuttaa aivojaan jollain ihan muulla pojan nukkuessa. Sulla pitää sitä kapasiteettia olla nyt Matiaksen toimiin, joten paljon helpompi oli elellä huonosti nukkuvan esikoisen kanssa. VOIMIA ja halauksia!! Kohta tulee puoli vuotta Annalle täyteen, niin voitte pikkuhilja sitten aloitella unikoulua, joka toivottavasti tuottaa tuloksia.

Meilläkin heräiltiin taas täyden kuun aikaan, Siljakin vähintään 5 krtaa yössä, mutta kuu taas onneksi oli ja meni. Vili on nyt lähes joka yö herännyt ilm. johonkin painajaiseen, yhtenä yönä huusi sammakkoa, viime yönä olisi pitänyt saada iskä johonkin mukaan jne ja niitä unissapuhumisia seuraa valtava parku. Onneksi ja kummastukseksemme Silja ei herää. Ja noita huutokohtauksia on sentään vain yksi yötä kohden. Niin, meillä siis nukutaan kaikki samassa huoneessa, omissa sängyissä. Niin, eikä S ole totisesti sen muutaman kerran jälkeen nukkunut kahdeksaa tuntia, herää siinä 02-03 ekan kerran, joskus jätän viereen, kun olen niin väsynyt, etten jaksa siirtää pinnikseen, mutta se kostautuu aina aamuyön monella heräämisellä. Pinniksessä siis nukkuu paremmin/levollisemmin, kun ei ole maitobaarin tuoksut nenässä.

Muistan P elävästi, kun tässä ihan vähän aikaa sitten kirjoitit, että Masa on ihan enkeli ja tottelevainen ja aurinkoinen ym. Meillä oli silloin tuo tahto-vaihe ja kiukut pahimmillaan ja ajattelin, että milloinkohan Masan vaiheeseen palaamme. Nyt on aika seesteistä ja totta varmasti se, että helpottaa ihan hirveästi se, kun voi neuvotella ja Vili osaa kertoa, mikä milloinkin on harmituksen aihe, tai mitä olisi vailla. Ei kyllä ihan yhtä selkeästi tottele annettuja komennuksia/vaihtoehtoja kuin Lotta, mutta ihan ookoo kuitenkin. Meillä tepsii parhaiten tällä hetkellä "uhkaus", että lasken kolmeen ja sitten... En kyllä vielä yhtään tiedä mitä tapahtuu kolmen jälkeen, kun niin pitkälle ei ole tarvinnut mennä. Varmaan jäähyä.

Nauratti taas Nekun mielikuvat keski-ikäisyydestä suppissadosta riemuitessaan, muistan saman männävuosilta.. =)

Stellan sivut olivat tosi hienot ja ala mielenkiintoinen, vaikken sen syvemmin siitä mitään ymmärräkään. Lykkyä pyttyyn nyt vaan, että homma saa ison rattaan pyörähtämään. =)

Riinuska, meillä ei näy 24/7, lasten takia en voi ajatellakaan. Toki, jos kylkiäisenä näkyisi, niin kuin teillä tulisi varmaan iltaisin/öisin vilkaistua, mutta totisti kielenkäyttö on ihan nounou tenaville.

gissalle edelleen jaksamista käsikipuisen miekkosen kanssa! Aina kun meinaa napsahtaa, pure hammasta ja katso Leon ihania kasvoja, nukkuvia tai hymyileviä! :))

Keiju perheineen meni mökille, rattoisaa möksäilyä! :)

Me oltiin tosiaan ti-pe mun isän luona Pohjanmaalla, oli leppoisaa, kun vaari (& muut) oli heti Vilin ykköskamuja, kun mentiin. Tähän saakka on totutellut seuraansa muutaman päivän ja sitten onkin ollut kotiinpaluun aika, nyt on tosi kovasti reipastunut tuo poju. Silja valloitti tietty kaikkien sukulaisten sydämet aurinkonaamallaan, joten mukavaa lomailua oli! :)

Nyt ulos ja jädeautolle! =)

Huuiii, Nasuppi, toihan kuulostaa suorastaan enteilevältä synnytykseltä! Ajatuksissa olet. Mun on sata kertaa pitänyt kirjoittaa sulle “esittelysposti”, mutta se on aina vain jäänyt, yritän ryhdistäytyä.

Keitin äsken kalakeittoa, johon käytin myös selkäruodon. Taas tunsin itseni jotenkin keski-ikäiseksi… Äiti olisi ylpeä mun taloudellisuudesta. ;-)

Elli edelleen aika tukossa ja meilläkin siis katkonaisempi yö takana.

Onhan nämä tahtoikäiset tosiaan melkoisia ja Anskun tapaan huomaan, että menee vaiheissa tämä uhmakin, välillä laimenee ja sitten taas kolisee – varmaan lopun ikää. Mäkin olen varmaan joskus ihan liian lepsu, kun en aina jaksa jänkätä joka asiasta. Mutta eilen sitten vein yhden taiston loppuun asti ja olin tosi tyytyväinen, että en sillä kertaa antanut periksi, koska homma päätyi lopulta hyvin ja säilytettiin molemmat kasvomme toistemme silmissä. Kannoin karjuvaa ja sätkivää Lottaa kainalossa ja työnsin toisella kädellä vaunuja… ja mietin, että olisinpa miehen tavoin töissä lepäämässä. ;-) Mutta pääpiirteissään Lotta on kyllä aivan valloittavassa iässä, päivittäin nauran ääneen hänen juttujaan ja leikkejään ja ihailen sitä maailmankuvaa, jolla elämää ihmettelee. Hehee, mua nauratti Anskun toteamus, ettet vielä tiedä, mitä sen kolmen jälkeen tapahtuu. ;-)

Kiva kuulla, ettei Silja herää Vilkun huuteluihin. Nimittäin meillä kyllä aikeissa lykätä tytöt nukkumaan aikanaan samaan huoneeseen.

Sande, etkös sä saa ansiosidonnaista vaikka kuinka kauan? Sillähän elelee herroiksi kotihoidontukeen verrattuna. Ja saisit ä-rahaa saman kuin Neltsistä. Noin niin kuin finanssipuolta mietittynä. CV:kään ei näyttäisi katkonaiselta, jos olisit kotiäitinä pari vuotta. Kai. Vaikeita juttujä kyllä.

Eltsu heräs, gotta go…

Heis pikaisesti. Nasuppi laittoi lupaamaansa tekstarin, siellä on synnytys käynnistymässä/käynnistynyt ja ovat sillä tiellä nyt. Saas nähdä koska tulee viesti syntyneistä! JÄNNÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!! :) :)

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Joo, jee, ihan kauheeen jännittävää!!! Toivottavasti pikkuiset on pian maailmassa (tai ehkä ovatkin jo ihan näillä hetkillä) ja Nasuppi pääsee heti tutustumaan heihin. Niisk! Odotellaan lisää uutisia...

Voi, voi, kun jännittää.. Olen pitkin päivää tullut kurkkimaan ja aina sydän hakkaa tuhatta ja sataa, kun sivu on avautumassa! :) Innolla odotellen Nasupin kuulumisia!

Me ollaan ulkoiltu lasten kanssa jo kahteen otteeseen ja mennään varmaan vielä, ihanan aurinkoinen ja lämmin päivä! :)

Mä olen ihan jännityksestä jäykkänä. Ajatelkaa nyt ne syntyy "meidän" ekat kaksoset...
Telepaattisesti voimia Nasupille!!

Molly, mä oon ihan ähkyssä, herkuttelin juuri uunipastaa :)

Palaan myöhemmin...nyt on pakko saada selkävoitto tosta pyykkikasasta...

Täälläkin jännitetään! Nasuppi on ollut kovasti mielessä tänään, toivottavasti ihanat paketit ovat jo turvallisesti sylissä! Vitsit, näin jänniä kuulumisia ei olla ennen odoteltukaan.

Nyt Öetkerille...

Voih, jännitys on ihan käsin kosketeltavaa. Kaikki ovat vain odottavalla kannalla. Toivottavasti kaikki mennyt hyvin ja kuulemme pian uutisia Nasupilta.

Viikonloppu meni työn touhussa. Koko lauantai ja vielä sunnuntai aamupäiväkin meni raksan merkeissä. Täyetettiin monttu ja nyt on enää lattian valu tälle syksylle. Mun osana oli luonnollisesti muonituspuoli. Kokkasin ja leivoin. Sunnuntaina piipahdin myös elämäni ekoilla lastenvaatekutsuilla ja uskaltauduin sitten ostamaan yhden bodyn. Toivottavasti sille on aikanaan käyttöä...

Neuvola on huomenna ja toivottavasti se tuo minulle sitä kaivattua mielenrauhaa. "Liikkeet" joita viikko sitten kuivittelin tuntevani jäivät niihin pariin kertaan ja sen jälkeen ei ole masusta kuulunut mitään elonmerkkejä. Huomenna toivottavasti kuulen jumputuksen.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Voih, mäkin olen kurkkinut tänne jo moneen otteeseen josko olisi lisäuutisia tullut Nasupilta, mutta ei näköjään vielä. Kovasti hän ja vaavit on ollut mielessä koko viikonlopun!

Ja hih, Aniliinille annetaan anteeksi laiminlyönti :)) Hassu. Kivaa kun olet taas linjoilla ja kiitos rauhoitteluista sinnekin suuntaan. Välillä vatsassa nipistelee enemmän välillä vähemmän. Oireet tulee ja menee aalloissa, kuten nälkä, kuvotus ja väsy.

Kivaa Sanelma kun pääset huomenna kuuntelemaan sydänääniä! Ihanaa! Teilläpä on edennyt raksahommat, hinoa! Mitä kokkailit työmiehille? Ja olenkin meinannut kysyä, oletko jo ostanut jotain vauvalle. Minkävärinen body tarttui mukaan kaupasta? ;)

Mies kyseli multakin yksi päivä, että joko olen uskaltanut katsella mitään vauvanvaatteita tms, mutta en todellakaan ole, huh... Kerran yhden lastenkaupan ovella oli tyrkyllä vaaleanpunaista bodya ja paitaa yms ihanaa ja pelästyin heti ja kipitin äkkiä eteenpäin :) On tää tällaista.

Mitä Gissan perheelle kuuluu? Ja Tiitun?

Työmiehet sai vatsantäytteeksi pippurikermajuustolla höystettyä peuranlihasoppaa ja kahvin kanssa omppupiirakkaa. Toki niillä itsekin herkuttelin... vähän liikaakin taas. Paino on nyt lähtenyt selvään nousukiitoon.

Body on turvallinen luonnonvalkoinen. Hihassa tosin muutama kirjailtu kukka, mutta eivät haitanne vaikka poitsu oliskin tulossa. Toimitusaika vaatteilla on pari viikkoa, joten vielä ei ihan kotona asti ole eka nuttu.

Mulla on kyllä kanssa mahassa ja kyljissä jos jonkinmoisia kolotuksia, nippailuja ja vihlontoja. Kai ne vain kuuluu asiaan. Yksi ilkeämpi vaiva mulla on kyllä myös ollut seurana oikeastaan koko ajan. Nimittäin suoliston ja erityisesti peräsuolen vihlonta. Ei kivaa. Pukamia en onneksi ainakaan vielä ole havainnut...

Heissan, uutisia kurkin minäkin. Kauhea malttamattomuus vaivaa :).

Sanelma pääsee huomenna neuvolaan, hyvä. Sydänäänten kuuntelu saa niin hyvälle mielelle. Tuo vihlonta kuulostaa ikävältä. Toivottavasti et saa pukamia. Mulla oli/on niitä, ja ovat kyllä rasittavia.

Se oli kyllä niin ihanaa ekassa odotuksessa, että loppuvaiheessa pääsi hipelöimään vauvanvaatteita ja -tarvikkeita. Ne olivat hirmu suuressa roolissa, kun valmistauduttiin uuden perheenjäsenen tuloon.

Nyt tarvikkeiden hankinta on lähinnä rasittavaa :D. Taas pitäisi miettiä tulevan talven varusteita. Olisi niin helpottavaa, kun saisi joltain tutulta ostettua säkillisen käytettyjä romppeita, mutta kun kaikilla on samanikäisiä lapsia. Täytyy vaan kytätä tarjouksia ja selailla huutonettiä. Ostoslistalla on talvivarusteita kummallekin. Oishan hankintojen teko helppoa, jos viitsisi laittaa niihin paljon rahaa tai jos mikä tahansa kelpaisi. Mutta kun mä olen vähän kranttu ja haluaisin vielä saada hyvää halvalla ;).

Olen yllättänyt itseni myös sillä, etten kovin helposti laita Leon vanhoja vaatteita Kaislalle. Tykkään pukea Kaislaa tyttömäisesti, vaikken alkuun uskonut niin. K vaan näyttää niin suloiselta mekoissa ja vaaleanpunaisessa :D. Toisaalta, kun lapset ovat syntyneet eri vuodenaikaan, eivät samat varusteet aina käykään. Esim. Leolta ei ole jäänyt sopivan kokoisia kenkiä talveksi.

Olisiko täällä ketään, joka lähtisi mun kanssa sokerilakkoon? Nyt kun mies on paljon kotona, tulee ihan liikaa syötyä makeaa. Muka aina tarvitsee kahvin kanssa saada jotain hyvää. Olisi kivaa, jos saisin jonkun tsemppikaverin.

Riinuska, miten omatoiminen Juska on? Pukeeko tai riisuuko itse? Leo ei ole osoittanut mitään kiinnostusta noita kohtaan. Tänään puhuttiin tarhassa, että pikku hiljaa vois rohkaista. Leo on vähän sellainen, että odottaa palvelua.

Nyt on vähän maanantaiolo, en meinaa käynnistyä ollenkaan, vaikka ollaan jo reilusti iltapäivän puolella. Pakko yrittää kuitenkin saada jotain aikaiseksi. Voih, Nasuppi se taitaa olla nyt kaksosten äiti!

Jippiii!!!! Päästän muutkin jännityksestä. Viesti kertoo näin:

"Pienet ja terveet tyttö ja poika syntyivät myöhään la-iltana. Äidillä sen jälkeen vähän komplikaatioita niin ei päässyt heti tuoreeltaan ilmoittamaan. Lisää myöhemmin! :) "

SUUREN SUURET ONNITTELUT pienten kaksosten tuoreille vanhemmille!

Uutisia odotellessa.. :)

Me ollaan täällä kaksin Siljan kanssa, pitäisi siistiä kotia ja huoltaa pyykkiä, mutta taidan tehdä sen tuonnempana ja vaan seurustella neitosen (ja teidän) kanssa, Vili meni mummilaan päikkäreille ja oleilemaan, palaa muutaman tunnin päästä. Ei olekaan hetkeen ollut, kun mummi on pistäytynyt meillä. Täällä on niin kumman hiljaista ja rauhallista. =)

Huh, että on voimat pois. Mä vaihdoin saranat varaston oveen ja puskin sen vielä vimmalla paikalleen. Eilen, kun otin tuplakärryjä varastosta, tippui koko ovi paikaltaan, ei kuitenkaan mitään vaaratilannetta, oli ihan ruostuneet vanhat saranat ja ruuvit. Kävin sitten tänään ap-lenkin yhteydessä ostamassa uudet saranat ja ruuvasin ne paikoilleen, enkä jäänyt odottelemaan, että mies tekee sen sitten jooooooskus. Argh, samasta syystä kiinnitin seinään yhden lampu eilen, että ottaa päähän se ainiaan manattu saamattomuus. No, piste sille asialle, tai taas kiehuu eiliseen malliin. :/

Stella, täältä saat makeuslakkoilukamun! Mä olen nyt laskenut taas pv:n pisteitä, tosin +5 lisäpistettä (n. 300 kaloria) normimäärään lisää, kun imetän. Eli paino ei vaan laske, ellen tosissani tarkkaile syömisiäni. Mulle tuli 14 kg raskausaikana ja Siljan synnyttyä vaaka näytti +10, nyt vielä olisi 6-7 kg omaan painoon. Sen ON lähdettävä!!!!! Joten makeat ovat poistuneet mun ruokavaliosta, herkuttelen sitten pakastemarja-maitorahka/juguseos-vehnäleseillä. Kahvi menee tuskitta jo ilman kyytipoikia. :)

Ja ruuasta puheen ollen, voi että, kun alkoi tehdä mieli lihakeittoa, kun Sanelma mainitsi. Mä teen usein keittoja milloin milläkin variaatiolla, keitot uppoaa Vilille
hyvin. Pitääkin joku päivä ostaa oikein kunnon naudanpala jauhiksen/kanan jne. sijasta. :)

Mäkään enää enää Stellan tavoin niin suunnattomasti nauti lastenvaatteiden hankkimisesta, ainakaan niiden ulkovaatteiden. Meillä lapset on huhti- ja heinäkuussa syntyneet, joten toivon, että löydän kivan unisex-haalarin talveksi Vilille, joka sitten passaa Siljallekin. Ja sama täällä, kyllä aika vähälle käytölle on jäänyt V:n vanhat vaatteet, mutta tehtiin vaihtis veljen vaimon kanssa, meillä suht samanikäiset lapset ja sukupuolet eri päin. Ulkovaatteet ei vaan passaa justiinsa siksi, kun ovat hieman eri vuodenaikoina syntyneet.

Mutta olihan se tosiaan ihanaa, silloin niitä ekoja bodeja ja töppösiä hypistellä, oih!! Ja se äp:n hypistely oli kanssa niin ihanaa. :)

Hih, nauratti Mollyn lastenkauppa tai se sun korjausviesti, muuten en olisi varmaan huomannutkaan. :)

Kurjia Sanelman kolotukset. Mutta kivaa se, että pääset huomenna neuvolaan kuulemaan puksutuksen!

Silja on kyllä niin kivassa vaiheessa nyt, kun "ulkomaailma" alkaa kiinnostamaan, tänäänkin viihtyi rapisevan jätskipaperin (ei mun syömän;) ties miten kauan, kun hoitelin aamutoimia Vilin kanssa ja raivasin keittiötä kokkikolmosen jäljiltä..

Me oltiin eilen illalla vielä sienimetsässä koko perheen voimin, kyllä tosiaan niintä suppilovahveroita oli metsikkö pullollaan. Vili nautti, kun löysi itse ja sai kerätä kunnon saaliin. Oltiin ihan huvittuneita miehen kanssa, kun V oli niin riemuissaan taas.

Vili on oppinut nyt sanomaan k- ja l-kirjaimet, r uupuu vielä. Ei kyllä käytä noita uusia kirjaimiaan aina.

Ja Vili ei kyllä totisesti ole osoittanut pukemiseen mielenkiintoa, ulkovaatteet, housut ja sukat riisuu kyllä, paitaa ei osaa. Saappaat ja pipon osaa pukea, mutta muita ei edes yritä.

Jeps, nyt naurattamaan tuota pimatsu, voisimme vetäistä kunnon jumpat, kun ei ole kieppujaa "häiritsemässä". :)

Mukavaa viikkoa!

No, mutta nythän ne Uutiset olivatkin tulleet, ihanaa!! Kovasti onnea Nasupille! Ekat tahkoojakaksoset, liikkistä.. :) Ja niin liikuttavaa sekin, kun Pella mainitsi, että ne pikkuiset kääröt ovat sairaalassa molemmat siinä samassa laatikossa.
Tyttö ja poika..... =))) ONNEA VALTAVASTI! :)

Voihan liikutus, sieltä ne Nasupin lapsukaiset syntyivät! Ja siis jo! Lämpimät onnittelut, hieno aloitus viikolle. Toivottavasti synnytys sujui hyvin.

Ihanan aurinkoinen keli, valaisee omankin mielen. Oltiin monta tuntia taas asukaspuistossa. Nyyh, menetin sitten yhden iiihanan mammakaverin, muuttavat huomenna toisaalle. Olen kyllä vähän suruissani, meistä tuli lyhyessä ajassa hyvät kamut.

Sanos muuta Aniliini, itsekin tässä muistelin, että jaahas, mihis se meidän aurinkoinen, kiltti poika on kadonnut..?! Tai heh, kehitystähän tämä on, mutta muutos tapahtui aika nopeasti :) Eilinen oli yksi ihan pahimmasta päästä. Herra Kaikkivoipainen istuu kuin kuningas pöydässä ja nyökyttelee siihen malliin, että ruoka kelpaisi pitkästä aikaa. No kun lautanen on pöydässä, tyrkkää sen kaaressa kauemmaksi, lusikan heittää seinään, leipä perässä...Maitoa ei ole moneen päivään saanut juoda mukista, vaan ostin ihan uuden zippimukin ;-) Että tällasta pientä taistelua. Mutta niin kuin Nekkukin sanoi, uhma laimenee ja taas tulee, tänään on taas ollut mukavan säyseä päivä. Kasvua, juuh, mutta kyllähän se näin väsyneenä vähän ottaa tiukille. Tuo puhumattomuus on kenties se hankalin juttu tällä hetkellä, koska neuvotteluvaraa ei ole, eikä hirveesti mene uhkailutkaan jakeluun.

Mä ilmoittaudun kans sokerilakkoon, ainaski virtuaalisesti ;) Mulle kun pieni hyvä on vähän henkireikä nyt, kun kaipaa itsen hemmottelua aika ajoin. La-iltana vedettiin oikein kaksin käsin poppareita ja namia :D Mutta mikä siinä onkaan, että kuppi kahvia on niin booring ilman sitä keksiä ja/tai pullaa??

Se on kyllä harmi, jos lähipiiristä ei saa käytettyjä talvipukuja ja -haalareita. Mä joudun oikein tyrkyttämään rahaa, kun monet kaverit antais hyviä pukuja ihan ilmatteeksi. Se on Stella ihan totta, että aika pian haluaa pukea tyttöä enemmän tyttömäiseksi, Annalla on muutamia vaal.sin. bodyjä ja housuja ollut päällä, mutta onhan hän vähän hassun näköinen niissä :) Matskulla on kyllä aikas paljon unisexvaatteita, ruskeaa ja valkoista, jota käy sitten Annallekin.

No johan Anskua, vaihdoit sitten saranat oveen! Aika tyttö! Etevää toimintaa, todellakin. Mutta todellakin: parempi tehdä itse, jos osaa, kun ne miehet odottaa aina vähintään vuoden ajan..ihmettä.
Ihanalta kuulosti muuten teidän sieniretkeilyt!

Ääh, pakko mennä. Tsiljoonasti taas hommaa. Yksi asunnonkatsoja tulee illalla käymään, ja hieman riittää tässä huushollissa siistittävää.

Nasupin kuulumisia odotellaan!!

Jeeiii, "meidän" kaksoset on maailmassa :) Tietäisivätpä vaan miten niiden odotusta on seurattu ja syntymäuutisia odotettu :) Aivan ihania uutisia siis Nasupilta!! ONNEA ONNEA ja paljon haleja koko pikku perheelle!

Toivottavasti nainen siitä synnytyksestä tokenee (jotenkin hurjalta kuulosti että on ollut jotakin komplikaatioita mutta toivottavasti lieviä vain). Saadaan varmaan sitten jossain vaiheessa raporttia. Pella hei, meidän toinen kaksosten äiti, joutuuko kaksosten kanssa yleensä olemaan sairaalassa pidempään? Ehkä jos/kun tulevat maailmaan paljonkin etuajassa?...

Tosiaan niin liikuttava ajatus, että siellä ne kääröt tuhisee vierekkäin samassa laatikossa :) Voih!!! Voin vain kuvitella, että tuore tuplaisä on varmaan myös aivan sekaisin onnesta ja vahtimassa pikkuisia siellä sängyn vieressä ja vuorotellen kanniskelemassa heitä. Niisk...

No niin, Nasupille nyt toipumisia ja jaksamista ja hyviä vointeja! *Haleja*

Silja nukahtikin, joten jumpat siirtyvät ja mä tietty täällä! :)

Tunnelmoin täällä kaksosista ja mietin, miten pieniltä ja ihanilta näyttävät siellä kyljet toisiaan vasten tuhisten, ihanaa, kun varmaan saadaan sitten kuvia ihailtavaksi! :)

Piritalta piti kysymäni, että kuinka paljon Anna syö kiinteitä? Siljalle maistuu totisesti kasvissoseet, puuroa en ole kokeillut vielä, eikä hedelmä- marja-soseet oikein tee kauppaansa, kuin ei veljelleenkään. Syö siis yhden kasvisannoksen (pieni pottu ja porkkana) kerran päivässä, illansuussa olen yrittänyt tarjota tähän mennessä luumua/omppusosetta/ruusunmarjaa, ei mene. Eikä myöskään kaupan kasvissoseet, maissia olen laittanut potun ja porkkanan joukkoon, se kelpaa. Maitoa siis menee vielä paljon.

Voi Masan toilailuja, muakin kiristää varmaan kaikista eniten se huono pöytäkäyttäytyminen ja sitten tietty se, jos Vili joskus kohtelee Siljaa kaltoin. Ei läpsi, eikä nipistä, mutta käy puristamassa kädestä lujaa tai heiluttaa sitteria kovilla otteilla. Ja nyt on keksinyt ärsyttävän tavan: karjumisen, murisemisen, kiljunnan ynnä muut kovat äänet. Tulee viekas ilme, kun S nukkuu ja alkaa äännellä kuuluvasti, jotta varmasti saisi pikkusiskon hereille ja mun hermot paukkumaan tai ainakin hampaat kiristymään. Mutta pääasiassa tällä hetkellä oikein kultainen ja hauska veitikka juttuineen.

Niin muuten, Vilillä edelleen juomamukina taikamuki (pitäisi kaiketi pikapikaa pyrkiä eroon..), juo paljon vettä/hyvin, hyvin laimeaa mehua ja niitä olisi pitkin poikin, jos antaisin päältä avoimen mukin. Maitotilkkansa juo ruuan kanssa ihan tavismukista. Annatteko muut ollenkaan mehuja naperoillenne? Mä laitan n. viidesosan makeuttamatonta ananastuoremehua mukiin ja loput vettä, ei paljoa mehu maistu, mutta muuttaa värin ja niin ollen menee alas. Tiedän, ettei mehut tee hyvää hampaille, mutta kun se pelkkä vesi ei aina kelpaa ja kun maitoa menee ehkä vajaa desi päivässä, niin pakko jotain on juoda. Niin ja annan kalkkilisää.

Juuh, niitä miehen odottamia ihmeitä odottaa täällä kotona muutama homma, joille en osaa tehdä mitään, tuon sarananvaihdon tein, kun en olisi kestänyt katsoa sitä roikuvaa ovea viikko(j)a. Vähän otti voimille ruuvienkin vääntö, mutta tulipahan tehtyä. Jos se vähän laittaisi vauhtia muihin hommiin, kun mies hoksaa, että akka penteles laittaa itse tuulemaan ja kertoo siitä koko kylälle ja foorumille!! ;)

Päivänjatkoja!