Tahkoojaplussat 76

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nasuppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Höh, mua nyt ihan huolestuttaa kun Nasupista ei ole kuulunut :( Että ei kai nyt sitten joutunut sinne sairaalaan... Ei ole tainnut olla tekstariyhteydessä keneenkään?

Palaan muihin juttuihin, mukavaa lauantain jatkoa kaikille!

Ai niin, sitä piti vielä sanomani, että jos joku aloittaa uuden ketjun, niin älkää pliis lisätkö mua vielä mihinkään listoille. Viimeksi joku laittoi nimeni listaan, mikä oli tietty ihan kivaa toisaalta, mutta sitten oli tosi ikävä käydä poistamassa se :(

Pitää ensin saada jotain elonmerkkejä ultrasta.

Taikauskoinen... :)

Heippa. minä taas!

Mitäköhän mä viimeksi sähelsin, jotain tein kirjoituksen välissä, kun Keiju ja Hertta ehtivät väliin..? Muistaakseni avustin Viliä junaradan kokoamisessa. :)

Keiju, niinhän se tuntuu tulevan aikamoinen tuomio korvikkeen käytöstä, huomasin Vilin aikoina saman. Ja siitä se syyllisyys kasvoi, mua jotenkin hävettikin siitä syystä ostaa läjäpäin korviketta, ihan kuin olisin tuntenut kieroja katseita selässäni, vaikkei tod. olisi tarvinnut. Tutulta luulostaa teidän vauva tissiraivarit, Vili sai niitä _usein_ (joka kerta 2 kk:n iässä, jonka jälkeen mun pää ei enää kestänyt imetystä tai sen yritystä) öisin, jolloin se tuntui vielä hirveämmältä ja helpommin tuli luovutettua ja annettua korviketta, kun olin itse niin väsynyt ja kummissani, kun tissi ei kelvannut, vaikkei mulla välttämättä ollut siitä kiinni, ettei maitoa tullut. Tempperamenttinen ja heti kaikki mulle nyt-tyyli oli kyllä Vilin omaksuma tapa maitoruokailunsa ajan, pullo oli helpompi ja nopeampi tapa. :) Nyt on niin helppoa, kun ei tyttö ei ole raivotar, eikä itse lainkaan öisin, mua ei siten väsytä tipan vertaa päivisin, kun ei tarvitse kuin silmäänsä raottaa ja tissiä tarjota. Toivottavasti et Keiju siitä loukkaantunut, kun aiemmin kysyin, että huoliiko teidän tytteli silti tissin, vaikka olet antanut pulloa. Ihan sillä vaan kysyin, kun Vililtä se ei meinannut onnistua. Useimmilta kuitenkin onnistuu, hyvä niin. Toivottavasti teillä helpottaa yöt!
Siljakin on nyt ihan pari kertaa huolinut pullosta omaa maitoa/korviketta. Jos tänään tavoistaan poiketen herää iltayöstä, mies kokeilee korviketta, jos ei maistu, tulen viivana paikalle, tyttöjen ilta siis ihan naapurissa. :)

Ihanaa Keiju, kun alat nauttimaan vauva-arjesta. Se on varmaan tosi kurjaa, kun tuntee vielä kaiken vuoristoradan lisäksi syyllisyyttä siitä, ettei tunne euforiaa. Muistan kyllä itsekin sen hämmennyksen, kun ekana iltana sairaalassa nyyttiä katselin ja mietin, että tuohan vois olla vaikkapa naapurin poika, ei ollut vielä mitään sidettä. No, mulla se tuli kuitenkin nopsaan, seuraavana aamuna se suuri Rakkaus heräsi kun poika kirkkailla silmillään vastaan tuijotteli! Ystäväni toi sairaalaan nallen Vilille, joka soittaa Rakkaustarinan sävelmää. Kyllä siinä kymmeniä kyyneliä tuli pyyhittyjä, kun mietin sanoja: "Ensi katseessaan jo tarkoituksen antoi hän mun maailmaan.." Nyyh!

Me ollaan kyllä päästy tosi helpolla mustien sukkien kanssa, ei kyllä juurikaan ole ilmaantunut. Ihan satunnaisia kertoja Vili on läpsinyt mua, kun imetän, mutta pikkusiskoon ei _vielä ainakaan_ ole muksahduksia kohdistanut. Lotan tavoin kyselee heti Siljaa, jos olen laittanut huomaamattaan nukkumaan. Leikkii Siljan kanssa lattialla pitkiä hetkiä, tunkee siis itsensä lelukaaren alle ja jutustelee siskolleen. Silja jo kiinnostuneena seurailee Vilin touhuja ja väläyttää hymyjään veljelle. Tuntuvat läheisiltä jo nyt, kunpa säilyisi iäti.

Tosi hienoa, että tahkoojaplussiin saadaan uusia vauvoja, kun odottajia on ja uusintakierrokselle lähtijöitäkin ilmoittautuu. Lykkyä! ;)

Mollyn "kehoituksesta" voisin laittaa uuden ketjun, lisään siihen uusien tulokkaiden nimet, mutta Molly lisätköön itsensä sitten ultran jälkeen. :)

Kiitos Molly huolehtimisesta! Laitan tänne äkkiä pikaviestin, että kaikki kunnossa. Kohdunkaula ei ollut enää lyhentynyt, eivät ottaneet sisään sairaalan. Nyt voi vähän huolettomammin touhuta, mutta rauhallisesti silti kunnes päästään raskausviikolle 34. Sitten taas normielämää. Mutta tarkkailevat nyt tilannetta usein, ensi torstaina taas uudestaan lääkärille. Mulla supistelee tosi paljon varsinkin liikkuessa, ja se taas voi lyhentää sitä kohdunkaulaa.

Nyt kun sai luvan taas touhottaa niin minähän touhotan. En malta koneen ääressä istua. Palailen siis muiden juttuihin tuonnempana, sorgen. Tiitun raportin kyllä luin, ja ihanan "helpolta" kuulosti! Tosi kiva oli lukea.

Hyvää viikonloppua ja palaamisiin!

Iltoja,

Ei löytynyt vielä uutta ketjua, sori en jaksa perustaa, joten kirjoittelen vielä tähän vanhaan...

Muistaakseni kätilö sanoi, että se epiduraali tuossa vaiheessa (kokonaan auki) viivästyttää "ponnistustarvetta", joten siksi kai sitten olisi tod.näk. mennyt pidempään. Olin etukäteen ajatellut, että olen ilman epiduraalia, jos pystyn, koska kammoan ajatusta neulalla sörkkimisestä selkään, joten näin jälkikäteen olen tyytyväinen tuohon vaihtoehtoon. Vaikka tosiaan olisin sen kyllä ottanut, ellei kätilö olisi noita vaihtoehtoja antanut. Niin, kai se mun synnytys oli sitten "helppo", silti mulla on ainakin vielä tässä vaiheessa sellainen fiilis, että ei koskaan enää...;)

Huh, hinoa, että Nasupilla kaikki kunnossa, vauvat kasvakoon vielä muutaman viikon. Vaikka ihan hyvillä viikoilla nytkin jo olet, tiedän kaksoset, jotka syntyivät viikolla 24 ja nyt ovat parivuotiaita terveitä taaperoita. Toki olivat pitkään sairaalassa ja oli rankkaa aikaa vanhemmille, joten tietty parempi mitä pidempään pysyvät suojissa.

Hauskoja juttuja ja tempauksia teidän lapsilla:) No, ehkä nuo kakkatempaukset eivät sillä hetkellä tunnu kovin hauskoilta...

Ihanaa Keiju, että nautit vauva-arjesta. En ole muuten vielä tajunnutkaan, että jotkut suhtautuisivat korvikkeen käyttöön jotenkin nuivasti. Ainakin sairaalassa kätilöt ja lastenhoitajat suhtautuivat siihen luontevasti tyyliin, jos ei tule kylläiseksi, anna lisämaitoa ja kyllä siellä melkein kaikki siihen turvautuivatkin.

Tuosta muuten puhuttiin neuvolassakin, että ei se äidinrakkaus/euforia välttämättä syty samantien, vaan joillain se ottaa aikaa. Moni kaveri on kertonut kokemuksesta samaa ja olin varautunut siihen omallakin kohdalla. Mulla kuitenkin hulvahti kaikki päälle heti kun vauva nostettiin vatsan päälle. En tiedä olisiko sitten silläkin vaikutusta, että jouduin siinä loppuvaiheessa pelkäämään, että saadaanko sitä vauvaa ikinä elävänä maailmaan. Mieskin kommentoi, että oli ihmeellistä katsoa, kun aloin oikein säteilemään samantien, kun synnytys oli ohi.

Luin niin pikakelauksella läpi kaikki viestit, että en muista puoliakaan. Sen ainakin muistan, että voi olla odotettavissa lisäplussia tältäkin puolelta, eikun tsemppiä tahkoamiseen:)

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!