No nythän niitä Tiitun kaivattuja uutisia oli kuulunut (kiitos Vipelle!), illalla jo raukeana sängyssä mitein, että pitäiskös kumminkin nousta kurkkaamaan, mutta taisi sitten uni voittaa. Aamulla riennettiin neuvolaan, mutta mukavaista oli nyt lukea hienoja uutisia. Eli, sylintäydeltä onnea sinne uunituoreille vanhemmille!! Poikahan se sieltä tuli!

Onnea, onnea!
Onnittelut myös kävelijä-Nellalle.
Meillä tosiaan Vilin neuvola ja sai sielläkin sanaisen arkkunsa auki (välillä ujostelee) ja hämmästelyä osakseen: "äiti, niitä vitamiineja olisi pitänyt ostaa "lähikaupungista" ym. Th oli ihan, että täh, oletteko 2-vuotisneuvolassa?? Joo, ihmettelen siis itsekin päivittäin samaa asiaa kuin Nekku: puheentuotosta ja -ymmärrystä sekä muistia. Pitkien tarinoiden rinnalla mua hämmästyttää myös, että osaa taivuttaa sanat oikein, päätteet menevät usein oikein, tietää oikeat aikamuodot, ymmärtää jo mikä on ollutta ja mennyttä (käyttää kyllä usein sanaa eilen kaikesta taannoin tapahtuneesta) ja mitä tarkoittaa NYT, tuleva onkin hieman hankalampaa. Anteeksi, kun jauhan tästä, tarkoitus ei ole millään lailla kehua, olen vaan niin hämmästyksissäni!! Pitää sitten omata malttia jos Silja ei ihan yhtä ajoissa suolla puhetta samaan malliin.
Niin ja Vilin mitat olivat 13.4 kg ja 92 cm. Meneekö Lotta vielä samoissa? Entäs muiden taaperoiden mitat?
Meillä lähes sama uniaikataulu kuin Lotalla, vajaa tunti ollaan teistä myöhässä.
Ja pottailu miellä sujuu ihan ookoo, kotikuiva on ollut jo kuukausia, pl. unet. Kakkaamaan ei suostu enää lainkaan vaippaan. Rattaissa ja autossa on vaippa ja kyläillessä, koska herra EI suostu pissimaan muuhun kuin omaan pottaan. Puskaan kyllä pissaa, muttei sitä ihan joka paikkaan voi pisutella. Pitäisköhän sitä alkaa raahaamaan tuota omaa pottaa mukana, kun muuten on niin hyvällä mallilla?? Tai sitten se on se vieras paikka, jossa ei huvita pottailla, tiedä häntä..
Joo, mekin muuten muutamia kertoja luotettiin imetyksen tehoon, tai ei täysin, vaan vähän niin kuin öhh "ohi mennen" mutta se on tahmaista ja sillä tämä sylikissa-Siljakin alkunsa sai, tosin ilman imetystehoja. Kyllä _jännitti_ ihan hitosti, kun r-testi tehtiin ennen kierukan laittoa. Jotta, kokeilehan Nekku kierukkaa vain. Mä olen kyllä kuullut paljon hyvääkin, joten ei sitä sopivuutta itselle tiedä kuin koklaamalla. Helppo on sitten th:n nyppästä pois, jos ei yhtään sovi.
Kiitos Mariska facebook-kutsusta, tutustuin nyt minäkin siihen systeemiin lopulta.
Juu ja Molly muuten, ei ole ollenkaan hohhoi-fiilistä alku-keski ja -loppuraskauksista lukeminen ja niihin eläytyminen, kiva vaan fiilistellä. Joten linjoille sieltä! =)
Sanelmakin palasi ja rustaamaan saadaan sinutkin, lomalta palanneena. Voihan hö, ettette saaneet koko rahan edestä nautittavuutta reissullanne, mutta mahtui mukaan paljon hyvääkin, hyvä niin. Np-uäkin ihan käsillä, niin rientää aika.
Me oltiin eilen sienimetsässä taasen, muutamia kanttareilleja löytyi, Vili oli ihan innoissaan niitä poimiessaan. Siljaa raahattiin turvakaukalossa, koska palautin omistajilleen rintarepun, kun vauvelinsa syntyi. Onko jollakulla rinkasta kokemuksia, vai mikä kantovehje kannattaisi ostaa? Liinaa en osaa käyttää, enkä ehkä edes halua, paistun sen sisälle!!
Mä olen harkinnut jatko-opintoja hoitovapaan jälkeen, jotenkin tämänhetkinen työni ei kiehdo ei, vaikka olenkin tykännyt. Mutta nyt kun on omat lapset, niin en haluaisi sitä "hullunmyllyä" aamusta iltaan. Terveydenhuoltopuoli kiinnostaa. Olen mä koko ajan ajatellut lisäkouluttautua, mutta kun sain heti valmistumisen jälkeen hyvän vakkaripaikan, niin kävi Jämähdys. Enkä oikein kestä iänikuista sisällä jäytävää alemmuudentunnetta ja omantunnonkuolkutusta (se syyttää mua laiskuriksi ja matalien aitojen alta kulkijaksi!!), vaikka tiedän, että niitä ei tarvitsisi kokea.
Tulikohan tähän mun tekstiin kuin pelkkää ylistystä? Nyt on hyvä päivä tai hyvät ajat. Vilkku on ollut tosi kiltti muutaman viikon, takapakkeja ja voimistuvaa uhmaa on epäilemättä odotettavissa, mutta sitten vasta maristaan, kun on sen aika.
Pihalle mars, siellä tuulee, mutta aurinko kompensoi. =)