Heippa!
Voi, Sandelle auringonpaistetta ja hyvää tuulta tai liekö olit huonotuulinen eilen, mutta toivotaan nyt vaikka, että sait ajatuksista kiinni ja mietintämyssyyn kovia sanoja työneuvottelua varten.
Täällä sen sijaan ei paista aurinko, nyt on satanut mun mittapuun mukaan ihan riittämiin, sitä aurinkoa tännekin.
Meillä ristiäiset tulevana sunnuntaina. Jos sää sallii, Kerttu kastetaan ulkona, samassa paikassa kuin Vili. Seurakuntamme vanhan kirkon paikalla, josta vai rauniot jäljellä. Tai siis kirkkoaita ja puut. Kahvittelut mummin luona, joka on kyllä kymppiplussan arvoisesti puuhaillut ja touhunnut. Ei tule ristiäisstressiä itselle.. Viimeksikin tehtiin näin, se oli heidän lahja Vilille. Mä kyllä osallistun rahkeitteni mukaan järjestelyihin.
Tulen sitten sunnuntaina "päästämään teidät piinasta" ja kertomaan nimen. =)
Vili menee (edelleen sen sään salliessa) tätösensä kanssa Muumimaailmaan lauantaina, niin saadaan tarjottavat viimeisteltyä. Tarjotaan siis myös ruokaa, sillä iso osa vieraista on piiiitkämatkalaisia.
Nasuppi, olisi kiva "vaihtaa naamatauluja", mikäli saan jonkun s-postilistasta kaivettua sun osoitteen (en ole ihan varma sun nimestä..), laittelen kuvaa tulemaan. Kellä olisi hyvä konsti siihen, miten kaikki halukkaat saisi kaikkien osoitteet? Mäkin voin toimia "välittäjänä" ja tehdä listan ja lähetellä eteenpäin.
Nyt pitääkin poimia nuo kirjasuositukset ylös, kunhan tässä taas ennättää kirjaan tarttua. Sairaalaan saakka luin viimeisen vuoden ajan taas runsaasti, mutta kesken jäänyt kirja on edelleen puolivälissä, justiinsa uusin lainan, mutta voi olla viisainta suosiolla palauttaa, en kyllä _hetkeen_ ehdi lukea.
Hyvä juttu Stella, että sun mummun hautajaiset sujuivat hyvin, sen tilaisuuden jälkeen jollain tapaa kuitenkin alkaa suru helpottaa, vaikka tunne läsnä onkin vielä pitkään.. Tai mulla on ainakin käynyt niin. Oliko lapset mukana?
Mitenkäs teidän mökkeilyt muuten sujui, lukuun ottamatta Kaislan saamia hyttysenpistoja? Vili oli viime kesänä myös "samannäköinen", ihan kuin vesirokossa. Kurjaa.
Missä päin teidän mökki on? Siis onko siellä kotinne suunnalla vai Turussa päin? Me Mollyn kanssa eilen tekstailtiin mahdollisesta kahvittelusta ensi viikolla, mutten ole vielä ollenkaan varma jaksanko heti ristiäisten jälkeen porhaltaa Turkuun ja riippuu siitäkin, ehtiikö mun äiti puuhailla Vilkun kanssa. Kahden kanssa en lähde reissuun. Mitäs gissa mahdollisesta kahvittelusta sanoisi?
Tampereen tapaamisesta en sanokaan enää niin jyrkkää eitä kuin viimeksi, oli silloin liian tuoreessa muistissa auton reistailu. Katsotaanpa sitäkin sitten heinäkuussa.
Mutta, olinpa ihan unohtaa.. Piritalle SUURI kiitos potkusta persauksille (tietämättäsi

, me nimittäin jätettiin eilen tutti pois!!!! Vilin tutit on olleet yhdessä kaapissa -jonne ei ylety-, rasiassa ja saa aina ottaa sieltä tuttinsa nukkumaan mennessä. Eilen sitten mummin kanssa kaivoi ja "järjesteli" taas kaappeja, (mielipuuhaa: "mummi, mennään, mennään teittiöön!!") No, heillä on ollut sellanen "tapa", että Vili saa pikaisesti maistaa tutit läpi ja ne pannaan heti takaisin. Vaan illalla kun piti tutti antaa, rasia olikin tyhjä. Oli mummin huomaamatta vienyt ne johonkin, eikä löydetty. Pääteltiin, että lintu on käynyt ne nappaamassa poikasilleen. Mummilassa olevan tutin vievät tänään metsään, jotta linnunpojat saavat senkin. Mietittiin vaan, että miten käy sen vauvan, jolle meidän piti noin kk:n kuluttua tutit viedä..
Ilta meni hyvin, kysyi kyllä _oikeasti_ vähintään 50 kertaa tuttia, muttei kitissyt yhtään. Ei meinannut kyllä osata rauhoittua, mutta viimein laittoi pään tyynyynja kovasti höpötteli itsekseen. Just ennen nukahtamistaan sanoi, että "ei oo mulla tuttia". Liikutuin, mutta myös nauratti! Yöllä heräsi kaksi kertaa ja toisella kerralla itki ja huusi tuttia, kun vähän kolautti päätään sängynlaitaan, mutta nukahti kuitenkin heti. Sori, pitkä ja tarkka kertomus, mutta tämä on niin ISO asia. =) Saas nähdä miten päikkärit sujuu.....
Niin ja kyllähän mä oikeasti sitten illalla löysin ne kadoksissa olleet tutit, mutta olin jo päättänyt, että nyt lähtevät. Meinasin kyllä jänistää.
Kylläpä on odottajien la:t lähellä ja lähenee entisestään, hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!
Kerttu nukkuu ulkona, voitais Vilkun kanssa hieman siivoilla ennen pimun neuvolalääkäriä. Mulla ei vielä jälkitarkastusta, saanen ajan tänään.
Palataan, sorppa pitkä romsku, kerrankin oli aikaa näpytellä!