Tahkoojaplussat 73

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aniliini

Vieras
Tahkoojaplussat 73

Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g ja 16.5.08 Tyttö 48cm, 3470g.
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g ja 27.4.2008, Tyttö, 50 cm, 3600 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g. 30.4.2008 Tyttö, 51 cm, 3540 g.
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g

Odottajien la:t:

Nekku 3.7.2008
Keijukainen 7.7.2008
gissa 14.7.2008
Tiitu 11.8.2008
Nasuppi 28.10.2008

Iltoja! Täällä tissitellään vielä, oiva apu tämä imetystyyny, jotta pääsee surffaamaan. =)

Mä olen jäänyt paitsi s-posteista, joten olen ulalla surkeista tapahtumista. Suomi24 ei ilmeisesti ole pelittänyt..

Voihan vihne Piritta, että teillä siellä itkuilut vaivaa. Meillä ei mitään sen suuntaista. Niin tyytyväinen tyttö kaikin puolin, vaikka sylikissa onkin. Silti allekirjoitan tuon riittämättömyyden tunteen ja sen, ettei aina jaksa olla sellainen äiti kuin haluaisi.
Viittaan sillä edelleen siihen hermoja kiristävään tavaroiden heittelyyn. Se sen kuin pahenee meillä. Paitsi tänään on ollut kyllä tosi kultainen poju, oli mummilassa monta tuntia, kun mä kävin Kertun kanssa etsimässä itselleni sitä juhlakolttua (ja löysinkin) ja sitten oltiin mummilla vielä iltapalaan saakka, siellä touhua riitti. Kyllä tuli mm. mummin kukat kasteltua moneen kertaan.

Hertalle ja Nasupille myöhästyneet synttärionnittelut!! :)

Oih, Nekku olitte päässeet lentelemään. Varmaan _ihan mielettömän mahtavaa_. Mä olen siitä aina haaveillut, josko joskus pääsisi. Pelottiko yhtään? :)

Vaikea kuvitella Lottaa kiukkupussina, tuntuu aina olevan niin hyväntuulinen ja reipas. No, onneksi sekin puoli löytyy, eihän siitä muuten mitään tulisi, ellei känkkäränkkää koskaan kohtaisi.

Hieno juttu, että Leolta alkaa puhe pulputa. Niin kuin sanoit Stella, pikku hiljaa. Etkä sä kai siitä erityisemmin ole ollutkaan huolissasi, eikä tarvitsekaan. Eikös ne kolmen ikävuoden jälkeen ala neuvolassa vasta "huolestumaan" ellei sanoja ole tullut. Ja kuten ennenkin todettua, pojillahan se saattaa hieman venyä. Ja Leohan on monin muin keinoin tuonut kekseliäästi esiin itseään, päällimmäisenä muistuu mieleen se inkkaritanssi! :)

Mä olen itse kovin ihmeissäni ihan joka päivä siitä, miten paljon tuo Vili jo puhuu. Ja muistaa. Ihan uskomatonta.
Eilen sanoin, että ostan Tiimarista tarravihon hänelle, kunhan käyn. Tänään, kun tiesi mun olevan menossa kauppaan, sanoi, että "äiti ostaa Tiimarista tarroja-liimataan". Vihkoa ei siis muistanut, mutta mistä se sen Tiimarin muisti, ei ole ikinä käynyt, eikä ole ollut kai puhettakaan.
Niin se tarravihko siksi, että saa aina liimata tarran, kun syö lautasensa tyhjäksi. Välillä toimii hyvin, on siis alkanut ymmärtämään jujun. Hyvä porkkana, varsinkin silloin kun on enää pari lusikallista jäljellä. En muista onko ollut puhetta aiemmin, on ollut meillä käytössä jo parin kk:n ajan.

Hihii ja sitten tuo pikkuheppu on kaiken lisäksi alkanut puhumaan palturia. Sanoi eilen isälleen, että "äiti pudotti Kertun lattialle" ja "mummin koira tiskaa". Tuo eka lause juonsi juurensa varmaan siitä, kun tokaisin miehelle, että älähän nyt herttinen pudota sitä lasta, kun piteli tyttöä jotenkin huolimattomasti. Mutta kyllä meitä aika lailla nauratti. Toivottavasti Vili ei kuitenkaan ota narrailua ihan tavakseen.

Vilin uusi herkku on muuten pitkät, ohuet pavut. Söisi varmaan koko pussin kerralla, jos keittäisi. Hyvä niin.

Jestas, mitä kello on!! Kerttu nukahti jo aika päiviä sitten, hieman hitaan sorttista tämä kirjoittelu oli yhdellä kätösellä.

Ai niin Kertun ensi hymy havaittu tänään! =)

Pöh, nämä omat murheet tuntuu aika naurettavilta tuon Sanelman kertomuksen rinnalla, oikein nolottaa.

Nojoo, tänään konsultoitu juristeja ja selvitelty erilaisia mielipiteitä, ens keskiviikkona olis tarkoitus käydä eka neuvottelu. Aika masentavia keskusteluja luvassa, hintalappuani yritän määritellä.

N on vähän nuhainen ja kiukkuinen. Tylsää. Aamusta ihailtiin yhdessä harakkaa pihalla, Nellan äänitehosteet ja ilmeet on kyllä loistavat! Kaikki eläimet on pop.

Tänään treffataan Katan ja Hertan kanssa, toivottavasti kitisijä jaksaa sen verran. Äiti tarttis vähän tuuletusta. Täytyy varata kassiin tarpeeksi kurkunpaloja, porkkanaa ja rinkeleitä. Terveelliset välipalat meillä:-)

Taidan ruveta valmistautumaan lähtöön, käyn vielä Anskulle laittamassa eilisen meilini.

Hello!
Nekulle hyvää viimeistä työpäivää! Ihanasti starttaa sun mammaloma kun pääset Tukholmaan, sielläkin on varmasti tosi aurinkoista.
Palloajelu kuullosti kans makeelta, sellaisia "once in lifetime"-juttuja. Muakin kiinnostaa että pelottiko, itsellä on aikamoinen korkean paikan kammo?

Sandemanille tsemppiä neuvotteluihin, tosi tylsä juttu kyllä :( Pysy lujana, onneksi on apuja.
Mukavia treffejä tänään Sande, Kata ja Hertta sekä lapset!

Nauratti Vilin palturin puhumiset =)

Mulla meni viime yö ihan harakoille. Heräsin taas ennen viittä eikä uni tullut kuin viime metreillä. Kellon soidessa väsytti tietty aivan kamalasti ja hetken mietin että jäänkö vaan kotiin lepäämään. Ihmeesti sitä kyllä piristyy kun pääsee liikkeelle. Odotan kovasti että saan rauhassa nukkua perjantain jälkeen. Ja siis ennen kuin vauva syntyy =)

Noista "Ötkerin" pizzoista piti muuten sanoa että se "Big mama's", tms. on aivan huippua, salami-jalopeno. Ja toki Ristoranten pizzat kans. Me syödään usein sunnuntaisin pizzaa, tosin nyt kesällä ollaan kyllä grillattu sunnuntainakin ja pizzaperinne on jäänyt vähemmälle.

Ihania lahjoja vauvalle on tullut tänne töihin yhteistyökumppaneilta :) Suloisia. Mä luulen ettei itse tartte kyllä ostaa enää mitään kun äitiyspakkauskin on tulematta. Ens viikolla sekin taitaa tulla.

Mitä Gissalle ja Tiitulle kuuluu?

Toivottelen jo Nekun ja Hertan poppoille ihania Tukholman reissuja, tuskin ehdin enää koneelle tänään!

Ja aurinkoista päivää kaikille!

Heippa vaan.

Voi kuinka ikäviä juttuja sain lukea meilistä. Sanelman viesti kosketti, toivottavasti loppu hyvin kaikki hyvin. Voimia!
Ja Sandeman...voi kuinka törkeetä. Voimia sullekkin!!!

Nekulle toivottelen hyvää viimeistä työpäivää ennen mammista. Ja hauskaa tukholman reissua! Myös Hertalle!!
Oliko jo niin että, Keijullakin viimeinen työviikko?

Huomenna ja torstaina tulen sinne pk-seudulle kouluun. 4 viimeistä tenttiä. Pitäkee peukkuja että, saan työstettyä kaiken tiedon fiksusti niihin kokeisiin. Miten mua näin jännittää.

Mun mies tilasi mulle ikkunan pesijän, koska valittelin urakkaa ja kiirettä. No tänään tää ikkunan pesijä tuli ja pesi lasit ihanan kirkkaiksi sekä sitten rikkoi meidän keittiön ikkunan. Harmittaa, mutta vahinkohan se oli. Sillä on joku vastuuvakuutus joten sieltä ne kulut menee, mutta silti. En olis kaivannut mitään hässäkää tähän enempää.

Huii, tuota Nekun lentämistä. IIks, mä oon totaallinen korkeanpaikan kammooja. Mutta varmasti oli ikimuistoista.

Nauratti muakin noi Vilin jutut. Hassuja. Meillä muuten Samu hoitaa kanssa mummon kukkien kastelun ja siinä sivussa pestään laatat ja vähän koko poika.

Mä tulin jo töistä kotiin. Tarkoitus olisi jäsennellä vähän noita koulujuttuja ihan rauhassa, ennekuin Huli ja "Vili" kotiutuu.

Heips taas,
Koitan olla hipihiljaa, koska molemmat mukelot nukkuu ainakin hetken yhtä aikaan :-). Tosin neiti vedellyt jo 3 tuntia sikeitä, joten herää ihan just. Olikin hereillä eilen lähes koko pvän, joten ei ihme, että nyt nukuttaa.
Ikävän kalsa kelikin vielä :/

Sapettaa yli kaiken Sande sun puolesta. Siis järkkyä toimintaa. No noin ei kai saisi tehdä, joten luulisin, että teillä neuvotteluissa hyvät asemat. Zemppiä.

Nekku viipottaa viimeistä päivää duunissa, jee jee! Olikos se Lotta edelleen pkodissa, vaikka jäät mammikselle, vai miten se menikään?
Itse asiassa katseltiin Matskun kanssa kuumailmapalloja su-iltana, kun oltiin pyöräilemässä - ja sattumalta silloin tulikin mieleen, että jokos teikäläinen oli käyttänyt oman lahjansa ;) Wau, kerros tosiaan enemmän kokemuksesta, eikö tosiaan pelottanut?? Olisin ollut kauhusta kankeana, vaikken erityisen korkean paikan fobiokko ole. Palloja näkyy kyllä yhtenään meidän talon edustalla, joskus lentävät ihan läheltä ja meikät vilkuttaa partsilta :D

Mä tykkään myös Ötkerin pizzoista, jos jotain pakastepitsaa ostaa, niin sitä. Mozza on mun suosikki, mutta tuo Nekun mainitsema kana-pinaatti on myös namia. Ja just yh- iltojen ruokaa =)

Hertalle onnittelut näin myöhäisesti!

Meillä prinsessa on tosiaan aika itkuinen, tosin varmaan aika "normaalin" verran, en niin muista Masan aikoja, mutta onhan se rankkaa =/ Matias on ollut aivan ihana viime päivät, niin kultainen ja leikkii paljon itsekseen, kun äiti ei aina pääse mukaan. Mutta onhan tässä tosiaan omat haasteensa. Onneksi yöt sujuu hyvin.

Ansku, kyselit siitä vaavisängystä. Se on siis perinteinen sairaalasänky pikkupyörillä. Kätevä, kun sitä voi roudata pitkin huushollia, ja laitoin mobilen päälle, että likka viihtyisi siinä edes hetken aamuisin, kun syön aamiaista.

Voi kääk Mariska teidän ikkunanpesijää! Pitipäs sattua. Oliko hää liian innokas vai kenties väärät välineet...? Zemppiä tentteihin! Onkos sun koulu sitten ohi, vai vain tältä lukuvuodelta?

Hih, Vilillä on kyllä hauskat jutut! Ja paljon on tosiaan pojan puhe kehittynyt. Sitä odotellaan täälläkin. Kovin on vähäistä vielä.
A, sulle piti vielä mainita noista juhlavaatteista. Mä olen viime kesät suosinut kietaisumekkoja, jotka on yyberhyviä näinä aikoina, kun kroppa ei ole ihan omassa kuosissaan. Juhlava asu, mutta samalla armollinen muutamilla liikakiloille :)

Täälläkin on muuten jo hymyilty, oih se olikin ihana näky! Pitäisi laittaa uusia kuvia tytöstä tulemaan, on niin posket viime vkoista pyöristyneet, ja ilmekin muuttunut.

Hih, firman kesäbilleet ois ylihuomenna, saas nähdä, tuleeko pistäydyttyä. En muuten edes harkitsisi, mutta sattuvat olemaan tässä ihan lähellä, voisin hurauttaa vaikka pyörällä paikalle helmat hulmuten ;-)

Iltapäivää!

Ei taas tule kirjoiteltua, kun sijainen on ollut tässä vierihoidossa. Nyt istuu tuolla toisella koneella ja mä heti kärppänä tänne :)

Tosi karmeaa tuo Sanelman maili, kauhisteltiin miehen kanssa uutista jo lehdestä, tuon tyyppiset tulee luettua tosi tarkkaan. Odottaminen on kamalinta, eikä lähipiiri voi muuta kuin olla läsnä. Sekin tuossa tilanteessa vähän hankalaa, kun ovat eri kaupungissa. Varmasti on iso apu, jos voit hoitaa eläimet. Tsemppiä, en osaa muuta sanoa.

Sandemanilla tosi kökkö tilanne, toivottavasti saat jollain tavalla sua miellyttävän lopputuloksen. Toivotaan, että tämän ansiosta se sulle sopiva paikka löytyy jostain ihan puun takaa!!

Mä hihittelin tuota Vilin satuilua täällä, voi että kun oli hauskoja :)
Mun tutun lapsi on sanonut hoidossa, että äiti puukotti, kun hänellä oli naarmu kädessä :/ Tädit sitten kyselemään äidiltä iltapvllä, että pitääkö paikkaansa. Hieman ehkä kiusallista.

Nekulle hyvää viimeistä työpäivää, varmasti jännää, vaikka onkin jo tuttua. Keijullakin käy vähiin! Mulla olisi siis vielä ensi viikko, mutta yhtään ei huvita. Tekisi mieli jäädä jo nyt, mutta toisaalta mitä mä siellä kotonakaan teen. Hankalaa.

Mitäs vielä... Molly taisi kysellä koska värjään takaisin. En ajatellut ihan heti värjätä, katsotaan nyt miten viihdyn. En ajatellutkaan, että vauva voi reagoida jotenkin muutokseen :) Ei ehkä ihan ekoina viikkoina, mutta varmasti jossain vaiheessa. Mulla on taas tosiaan ihan vihreä, pitäisi mennä uudestaan värjäyttämään.

Melkein unohdin, paljon onnea Julialle ja perheelle. Ihana kertomus ja tosi kiva, että epäilystä huolimatta sektiosta jäi hyvät fiilikset. Yritin itsekin lukea vetistelemättä kertomusta täällä töissä :)

Hertalle hyvää reissua!
Mäkin ihmettelin, että miten se pesijä onkin saanut Mariskan ikkunan rikki?? Ei ne nyt ihan helpolla hajoa kuitenkaan. Hyvä että on vakuutus, vaikka kurjaa ylimääräistä murhetta tuollaisesta aina tulee.

Mulle ei mitään ihmeellistä. Yöt menee valvoessa, eli senkään puolesta ei työt innosta. Kiukkua edelleen, ehkä vähän on jo helpottanut. Ostettiin kaverilta heidän sitteri ja se Ikean (ruma) leikkimatto, jossa on se kaari. Sentään jotain käytettynä, vähän helpottaa kulutusmorkkista :/

Yritän siivoilla töissä konetta ja mailia ja varmaan kaappiakin pitäisi jo tyhjentää. Ahdistaa sekin, vaikka haluankin jäädä pois. Sijainen on ihan kiva, mutta mä en ole mitään opettajatyyppiä. Kärsivällisyyttä ei oikein löydy, kun toisen tietokoneen käyttö on niiiin hidasta. Muut jutut kestän kyllä, mutta katsoa vierestä, kun toisella keeestäääää, ei ole mua varten :)
Onneksi sentään tajuan, että se on mun oma ongelma, ei toisen!

Mies tekee terassia, edelleen ja mä maalailin taas viikonloppuna. Vaikka ihan jakkaralla istuen ja tosi kevyttä, niin selkä vaan tulee niin tosi helpolla kipeäksi. Kaikki liikunta on taas jäänyt, kun vesijumpassakin alkoi kesäkausi. Kun saisi tehtyä jotain, mutta ei, aina on joku hyvä syy. Ilmojakaan ei voi syyttää, monta aivan ihanaa ulkoilupvää ollut taas peräkkäin. Ehkä sitten, kun jään kotiin???

Taisi tulla taas turhan pitkästi juttua, joten nyt on hyvä lopettaa. Aurinkoista viikkoa kaikille.

Oho, kylläpä Mariskalla on ollut huono säkä ikkunanpesijän suhteen. No, vahinkoja tietty sattuu, mutta kyllähän tuosta vaivaa tulee.

Hyvä, Sandeman, nyt vaan kiukulla neuvotteluun ja riittävän kova hinta, jotta voit rauhassa etsiä uutta duunia.

Aniliini, kiitos kuvista. Miten voi ihminen olla noin pienen ja hellyttävän näköinen! Oih. Ja voi vitsit, että Vilillä leikkaa hienosti! Mä olen muuten miettinyt tuollaista tarrasysteemiä myös, kun Leon syömiset ovat nykyään ihan mitä sattuu.

En mä Leon puhumisesta mitenkään erityisen huolissani ole ollut, lähinnä kärsimätön ;). Leolla leikkaa kyllä varsin hyvin ja ilman sanojakin pystyy kommunikoimaan tosi paljon. Leo osaa myös juksata meitä ja pelleillä ihan riittävästi, vaikkei se sanallista olekaan. Kumma juttu, että Leo alkoi sanoa sanoja jo siinä yhden vuoden kieppeillä, mutta silti ollaan vielä tässä vaiheessa. Täytyy olla niin, että Kaislan tulolla on ollut asiaan vaikutusta. Leolla on kyllä sanavarasto ihan normaali, sillä hän kyllä ymmärtää about kaiken ja on sanonut satunnaisesti aika vaikeitakin sanoja. No, kuten todettua, alkaa varmaan pulputtaa viimeistään päiväkodin alettua.

Gissa, mä olen ihan samanlainen "opettaja" eli kärsivällisyys nolla :).

Ai niin, Nekulle piti kommentoida Lotan löysää tuotosta. Syökö Lotta xylitol-valmisteita? Ne nimittäin vaikuttavat ainakin Leolla niin, että kakka on melkein aina löysää. Leo syö päivässä pari, kolme kertaa purkkaa/xylitol-pastilleja.

Käytiin tänään ostoskierroksella etsimässä mökille huonekaluja ja lamppuja. Paljon kivaa löytyi, mutta vain yksi lamppu ostettiin. Täytyy prosessoida nähtyjä huonekaluja. Mulla on kyllä oma visioni ja jos saisin yksin päättää, olisin varmaan tehnyt kaupat yhdestä sun toisesta. Mies kuitenkin haluaa aina jäädä pohtimaan. Puolensa siinäkin, hutiostokset vähenevät.

Nyt täytyy lähteä hakemaan Leoa hoidosta.

Heipsan,

Sanelman ja Sanden uutisia kommentoinkin jo mailitse, ikävää:(

Julian kertomus oli ihana, kiva, että sektiostakin jäi hyvät muistot. Onnea vielä kerran!

Mariskalle onnea tentteihin! Ou nou sitä ikkunanpesijää, miten se nyt niin?

Nekulle onnittelut viimeisestä työpäivästä, Keijulle ja gissalle tsemppiä viimeisiin päiviin. Ja Nekulle ja Hertalle poppoineen mukavia Ruotsin reissuja! Mekin ollaan menossa Tukholmaan kesäkuun lopussa, ihanaa.

Piritta, mistä ole löytänyt noita kietaisumekkoja? Olen haaveillut sellaista ja etsiskellyt tuloksetta (kaikki stadin keskustan mammaliikkeet ja -osastot*), mutta en ole löytänyt. Yllättävän vähän muutenkin kivoja mekkoja tarjolla, vaikka ne ovat nyt muotia. Tavallisista mallistoistakin tietty saattaisi löytyä, mutta usein ne sitten nousee liikaa tuosta edestä. Meillä on ensi viikonloppuna häät, niihin tilasin Lemonkidseistä sellaisen mammamekon, ihan ok ja tulee ehkä pidettyä muutenkin kesällä, ei ole varsinaisesti kovin juhlava. Siihen vaan sitten juhlavat asusteet, niin menkööt.

Tänne ei mitään ihmeellistä muuten, just kun neuvolassa viime viikolla kerroin, että huimausta ei enää ole ollut alhaisesta verenpaineesta huolimatta, niin nythän se sitten on palannut kuvioihin. La ja su piti molempina päivinä maata pari tuntia keskellä päivää, kun silmissä sumeni heti kun vaan nousin istumaankin. Inhottavaa, mutta onneksi nyt on taas ollut ok pari viime päivää.

Mukavaa toukokuun vikaa viikkoa kaikille!

Voih, mä unohdin kommentoida ihan kokonaan Julian ihanasti kirjoitettua synnytyskertomusta. Se sai kyllä kyynelehtimään minutkin, kun eräs aamu sitä täällä töissä lueskelin.

Niin ikkuna meni ilmeiseti rikki niin että, kun oli jumissa yläreunasta niin siivooja oli yrittänyt alareunasta vääntää sitä auki ja vääntö sai ikkunan katkeamaan keskeltä. Mutta tulevat hakemaan rikkimenneen ikkunan tänään ja korjaavat sen sekä sitten tuovat ehjänä takaisin. Joten aika helpolla päästään toivottavasti. Mua niin säälitti se siivooja oli tosi noloissaan tapahtuneesta. No vahinkoja sattuu ja saahan ne ikkunat noinkin puhtaaksi..vaihtamalla lasin..hehheh!

Samulla on tullut viikonloppuna muutama uusi sana kuten anna ja mummo. Toi anna on ollut aiemminkin mutta, nyt osaa sanoa sen oikeassa paikassa ja eri äänenpainoilla jos vaikka äiti ei heti tajua.
Mutta mä luulen että, Samu on vähän samantapainen kun Leo. Elekieli on todella vahva ja ymmärtää kyllä kaiken mitä puhutaan.

Malttia ja kestämissä gissalle opettajan rooliin. Mä olen kanssa hyvinkin kärsimätön opettaja.

Kiva että, Tiitu pääsee juhlimaan häitä. Meille tuli kanssa yksi kutsu elokuulle. Ollaan silloin miehen kanssa Prahassa juhlimassa 10-vuotista yhdessä oloa. Se matkahan oli mulle yllätys, paljastui vaan liian aikaisin..

Koulusta vielä, jännityskin vähän väheni kun sain jäsenneltyä oppimateriaalia vielä. Illalla lähden sitten aivot tyhjentävälle hölkälle. Joo ja syksyllä täydennän tätä tutkintoa viellä toiseen. Joten silloin alkaa uusi puserrus. Mutta kesä on onneksi väliä.
Kiitos muuten kaikille tsempeistä!

No niin, pojat taitavat jo odotella mua hakemaan niitä. Joten morjens!

Terveisiä ä-lomalta! Kiitos toivotuksista. Olo kuin H. Moilasella, melkein tuntuu rikolliselta olla kotona, hih. Niin se eilinen sitten meni, että painoin täyttä höökiä viimeiseen minuuttiin saakka ja yhden jutun vielä hoidan ensi vkolla. Jotenkin ei tullut erityistä lähdön tunnelmaa, kun oli niin hektistä. Mieli vähän sekava. Toisaalta haikeaa, toisaalta ihanaa. Vitsit sentään.

Tänään siis lähdetään risteilylle (eri paatilla muuten kuin Hertta ja perhe). Sitä ennen siivoilen kaappien perukoille työpapereita ja raivaan kotia ja ihmettelen arjen hiljaisuutta. L siis pk:ssa. Pidän päivät siellä lyhyinä ja tietty reilusti vapaapäiviäkin, kun ollaan varmaan mökillä ja tavataan kavereita jne. Nytkin loppuviikon “lomalla”. Mutta sen verran itsekäs olen, että huilin myös itse nyt, kun siihen vielä on mahdollisuus. Yöt kuitenkin melko risaisia, kun on vessahätää ja L:n huuteluita.

Hahaa, mä olen antanut teille ilmeisesti väärää infoa Lotasta… Ei nääs suinkaan_aina_ole aurinkoinen ja reipas vaan välillä melkoinen känkkä! Toki on peruspositiivinen ja reipas tyttö (ehdottomasti!), mutta ihan selkeää uhmaa on havaittavissa. Hällä menee hermo totalemente jostain pienestä, jos ei saa sukkaa jalkaansa tai jos yritän väärällä hetkellä auttaa jossain jutussa tai jotain. Heittäytyy maahan ja karjuu, kunnes sitten unohtaa kiukkunsa aika nopeasti. Sitä saa itse olla melkoinen diplomaatti välillä.

Tänään tuli aamupissat pottaan, jee. Yövaippa oli ekaa kertaa käytännössä ihan tyhjä, joten tiesin, että kohta lotisee. Sitten kyllä pelästyi, kun pissaa tuli ja nousi pois ja pidätteli hetken. Mutta ehkä pikku hiljaa hiffaa tuonkin. Ihasteltiin tuotosta yhdessä ja oli kyllä jälkikäteen aika pollea siitä.

Äh, miten huonoa tuuria Mariskalla ikkunanpesun suhteen. Mutta hei, toivottavasti hoituu helposti ja plussan puolella ollaan, koska ikkunat on puhtaat ja miehellesi papukaijamerkki, että hoksasi apua palkata.

Se kuumailmapallolento oli tosiaan elämys. Mulla ei ole korkeanpaikankammoa, mutta olihan ne ekat minuutit aika jänniä, kun se pallo nousi yllättävän nopeasti ja alla oli merta. Sitten siihen tottui ja meno oli tasaista ja upeaa. Laitan teille pari kuvaa spostiin.

Stella, kiitos kun mainitsit sen xylitolin! Saattaa hyvinkin olla siitä, nimittäin pk:ssa syö purkkaa varmaan joka aterian jälkeen ja toisinaan kotonakin.

Toi lasten ymmärrys on tosiaan uskomatonta, kuten Anskukin kertoi ja helpottaa monia asioita. Esim. meillä vielä hetki sitten oli aikamoista taistelua, kun piti ottaa Panadolia. Nyt sitten ymmärtää, että lääke auttaa ja sitä hokeekin ja nielee sen suosiolla. Samoin nautin siitä, kun L innostuu jostain ehdotuksesta, että “joo, joo”. Ennen vakiovastaus kaikkeen oli tiukka EI.

Aika hauska toi Vilin palturin puhuminen. Samaa meillä, L kertoo pk:sta aika hurjia juttuja. ;-) Osa varmaan pitää paikkansa, osa ei. Mietitään joskus miehen kanssa, että mitähän se meistä siellä selittää…

Se mun lempi”ötkeri” on pelkkä pinaatti, ei siis se kana-pinaatti. Tossa pinaattiversiossa on reilusti sellaista valkosipulivoita (?) päällä, nam. Suosittelen.

Tiitulle vointeja huimauksen suhteen, toivottavasti pysyy nyt poissa. Mariskalle peukut tentteihin!

Hih, hupaisa tuo Lotan aamupissa :) Näitä odotellessa.

Ihan pikaiseen kyselen jotain kirjasuosituksia. Niitä kuluu taas reilusti ja varmasti lisääntyy vielä äippälomalla. Nyt tuntuu, että en osaa taas kirjastosta mitään lainata, ideat ihan loppu. Suositeltkaa siis jotain hyviä kirjoja, jotta saan taas uutta luettavaa, please??????

Tää on pakannut koko aamun, ihmeen paljon meille tulee aina tavaraa. Nyt varaudun flunssalääkkeilläkin kun Neltsin nenä vuotaa.

Neitokainen on kovin kiinnostunut äidin tietokoneesta ja ylipäätään lahkeessa kiinni joten en saa tehtyä edes työpaikkahakemusta mitä piti....noh ehkä sitä ehtii. Tai jotain.

Mukavaa viikkistä sitten vaan, me painutaan skuggaan hiomaan taktiikoita.

Jaahas, maako teidät on nielaissut?? Ei vaa on kyllä ollut niiiiin ihanat ilmat että, ei sitä sisällä paljon viihtyis.

Keijullako viimeinen työpäivä tänään? Ihanaa kohta saat (tovin) nukkua pidempää ja olla vaan..nauti siitä!!

Mulla tentit ohi, toivottavasti!! Mulla meni jotenkin pasmat ihan sekaisin kun olin sekoittanut päivämäärät. Mun olisi kuulunut olla koulussa tiistai ja keskiviikko. Mulla oli oletus keskiviikosta ja torstaista. Meillä olisi ollut semmoinen kertaustunti tiistaina. Ja mä jotenkin luulin että, se on keskiviikona. Kiva ylläri mennä kertaustunnille (jonka varaan mä muutaman jutun laskin) ja saakin tentin nenänsä eteen. No kyllä ne läpi meni mutta mulla oli tavoite saada kiitettäviä. Nyt jännätään ja odotetaan tokaria :)

Mä muutes näin Nekun keskiviikkona, nousit Sokan edessä ratikkaan ilmeisesti Lotan kanssa. Mä justiin tulin ulos samasta ratikasta. Vilkutin muttet sä huomannut..ei mikään ihme kun ihmisiä oli niin paljon.
Toivottavasti risteilyllä on ollut kivaa!
Kiitos muuten Lotan kuvista, on kyllä todella suloinen tyttö!

Mulle iski eilen kauhea sisustus into. Muutin meidän etuterassin sinivalkoruutu-tyylin vähän afrikkalaishenkiseksi. Bambuverhoa ikkunoihin ja värit musta-hiekka tyyliin. Tuli muutes aika kiva vaikka itse sanonkin. Katsotaan vaan kuinka kauan pysyy puhtaana. Esim. pölyävä hiekkatie vieressä, mustalla sohvatyynyllä valkoisen kisssan karvoja. Mustalla matolla hiekkaisia pikkukengänjälkiä jne. jne. Musta/tumma on aika arka väri, kaikki pöly ja hiekka näkyy selvästi. Mutta mä oon jotenkin tykästynyt tummaan, keittiön lattiastakin tuli tumma. Ei auta kuin siivota sitten vähän useammin..

Voi pahus kun ne lupaa yöhalloja. Mä oon pitkittänyt ja pitkittänyt kesäkukkien hankintaa ettei niitä tarttis kannella sisään-ulos tai peitellä harsoilla hallojen takia. Mutta nyt mulla on semmoiset vierotusoireet että, tänään Plantageen kutsuu..

Joo ja täällä mä höpötän, kun ois kamala kasa töitäkin. Nyt on ruvettava hommiin. Tulkaahan jutulle!!!

Heissan! Viimeinen työpäivä tosiaan. Kuten Nekullakin, mulla on kans ihan täyttä työtä nää kaks vikaa päivää eikä armoa anneta. Kirosinkin jo miksen jäänyt saikulle jo viikko sitten kun eipä mua tästä kukaan kiittele. Mutta samapa tuo, tuleepahan tehtyä. Aika stressaantunut olo vaan. Onneksi mä unohdan työasiat pian kun astun ovesta ulos ja tänään se alkaa, LOMA! Jee!

Nekulla ja Hertalla varmasti olleet ihanat reissut Tukholmassa. Hertan perhe tuleekin vasta huomenna kun ovat yötäkin siellä (ihanassa Söderissä :-)), pian kuullaan reissukuulumisia.
Kiitos Nekku kuvista, mahtavia ovat maisemat kuumailmapallosta, Lotan kuvat tosi suloisia ja ihana masukuvakin!

Mariska, tosi makeelta kuullostaa toi terassin sisustus, oon kans mieltynyt aasialaistyyppiseen tummahkoon sisustukseen, tosin sit pitää olla valkoistakin ettei tule liian synkkää. Meillä on kans sellaiset bambusta tehdyt tummat aurinkotuolit jotka on tuotu Vietnamista, ei ehkä maailman tukevimmat mutta tykkään niistä valtavasti.Mutta totta tuo että pöly näkyy sitten herkemmin.
Laitahan kuvia :-)

Sitä mun pitikin muuten sulta Mariska kysyä että miten ootte pärjänny kissanhiekkalaatikon ja poikien kanssa, kun joskus kirjoitit että Samu oli syönyt kissanhiekkaa. Kun kyllä kai sellainen konttaava lapsi sitten sinne ne kätösensä ensimmäiseksi tunkee? Ollaan mietitty kyllä että mitäs sitten, pitääkö vaan kieltää?

Valmennusta oli se toka osio toissapäivänä ja ei me kyllä niistä vaan innostuta. Ihan yhtä ahdistavaa oli, taas väkinäistä jutustelua, katsottiin imetysvideota jne. Tuore äiti tosiaan toi näytille 2 pv ikäisen tyttösensä ja kertoi vähän synnytyksestä ja sitten muu aika puhuttiin siitä imetyksestä. Mä en kyllä aio siitä mitään hurjia paineita ottaa :) Jotenkin sellaisen aran kunnioituksen vallassa katselin osastolla tuoreita äitejä jotka hiihtelivät sairaalan aamutakeissa ja tohveleissaan vauvat sylissään. En osaa yhtään kuvitella itseäni (vieläkään) vastaavaan tilanteeseen :D

Eilen oli synnytyskeskustelu kätilön kanssa joka oli ihan kiva, vähän toiveista ja odotuksista puhuttiin mutta me kyllä todettiin miehen kanssa yhteen ääneen ettei siihen oikein pysty mitenkään valmentautumaan vaan ollaan vaan luottavaisin mielin että kaikki menis hyvin. Mies lupasi katkaista napanuoran ja kylvettää vauvan. Sit tulee multa varmaan liikutuksen itku!
Ja hyvin hän on tuntunut sisäistävän sen että synnytyksen jälkeen äiti lepää ja isä hoitaa äitiä ja vauvaa :)

Ihana ilma ulkona ja sää suosii ilmeisesti koko viikonlopun koulunsa päättäviä ja muitakin lomalle lähtijöitä :) Kotoa käyn kyllä harvemmin koneella mutta kuitenkin! Ihanaa aurinkoista kesän alkua kaikille, nyt on pakko jatkaa hommia vielä!

Heipä hei! Me ollaan oltu pari päivää täällä Pohjanmaalla vaarin luona lapsosten kanssa, huomenna pikkuveljen lakkiaiset. Niiden jälkeen lähdetään ajelemaan kotiin päin, vaikka alkuperäinen suunnitelma oli olla snnuntaihin. Iskällä on niin kova ikävä lapsosia. Harmitteli eilen, että miksi Vili ei voinut jäädä kotiin hänen kanssaan ja me oltais Kertun kanssa juhlittu täällä ihan "rauhassa", villi-Vili kun ei ole himojulhija. Tai käsittää hauskanpidon hieman toisella tavalla kuin mother. :)

Mä en edelleenkään tiedä mitä Sanelmalle on tapahtunut, jotain kovin ikävää kuitenkin kaiketi. :( Voimia sinne siis!

Mun s-posti ilmeisesti on tehnyt jonkun tenän -ei ole täynnä-, nimittäin Lotan kuvatkin on saamatta.

Mun toinen s-postiosoite on mun etunimi.sukunimi@pp.inet.fi , jos siihen laittelisitte terkut.. =)

Keijullakin se sitten alkoi loma, jippijaijee! :)

Mariska, millainen todistus tuli? Laittelehan s-postiin lisäinfoa, mitä sä opiskeit ja mitä vielä aiot jatkaa? Mistä mäkin saisin motivaatiota jatkaa opintojani? Ovat pahasti kesken. Tai ei siis mikään, minkä olen aloittanut, mutta olen jäänyt puoliteihen siitä mitä joskus AIOIN.. Ehkä sitten, kun lapsoset ovat isompia, nyt en kyllä ehdi. Enkä viitsi. =)

Auttavia käsiä täällä tarjolla monia, mutta neito vaatii murkinaa, joten paree mennä ennen kuin nostaa kovan metakan.

Viikonloppua, nyt onkin ihanaista säätä luvattu. :))

Moro,
On palattu skuggasta ja pyykkikone laulaa ja N nukkuu joten äidille hetki aikaa. Vaikka oikeesti pitäisi väsätä hakemuksia mutta ihan vielä ei pysty.

Onpa hyvä että Keijukin on jo lomalla, tosiaan niistä viime päivistä ei kukaan kiitä vaikka väsyneenä itse painaakin. Siksi mäkään en ottanut huonoa omaatuntoa viikon saikusta ennen ä-lomaa.

Toivottavasti Nekun ja Herttojen reissut on mennyt hinosti, pikkutytöt on varmaan nauttineet uusista maisemista ja pallomerestä:-). Pitäisi itsekin kokeilla kun ei olla pitkään aikaan laivalla oltu.

Tulkaapa linjoille...

Keijukaiselle isosti tervetuloa ä-lomalle! Nyt vain yritetään unohtaa työjutut. Itse asiassa musta on aivan ihmeellistä, että siellä ne muut jatkavat puurtamista… Nauti näistä rauhallisista viikoista ja elä leppoisasti itsellesi. Ovat aika harvinaista herkkua sanoisin.

Terveisiä kaaoksen keskeltä! Melkoinen savotta täällä. Mä aloin urakoida vaatekaappien parissa. Menossa nyssäkkää uffille, roskiin, kavereille jne. Kävin läpi L:n pieneksi jääneet vaatteet ja järjestelen laatikoihin koon mukaan, jotta sitten löytyvät seuraavalle käyttäjälle. Eka koneellinen 50-56 senttisiä vaatteita pyörii koneessa. Hyvänen aika, taas iski uskon puute, että joku voisi niihin mahtua!!! Uskottava se vissiin on. Mä yritän saada tulokkaalle haalittua tavarat kasaan tällä viikolla, on sitten itsellä kivempi olo, kun osapuilleen asiat ovat valmiina.

L:lla on muuten taas joku massakausi menossa, on mun mielestä selkeästi pyöristynyt ja ruokaa uppoaa_valtavat_määrät. On edelleen tosi kaikkiruokainen, syö kalaa ja kanaa ja lihaa ja vihanneksia. Tomaatteja ja nektariineja söisi pohjattomasti, samoin banaaneja pistelee kokonaisia tuosta vain. Ah, mä on taas niin tohkeissani, että nektariinikausi on alkamassa! Ovat nimittäin mun herkkujani.

Hehee, aika hauska, että Mariska bongasi mut siitä pysäkiltä! Näkyikö otsassa oleva tatti kilometrin päähän??? Olin silloin siis matkalla satamaan ja meillä oli aikamoista draamaa siinä lähdön hetkillä ja meikä puski ruuhkassa hikisenä rattaiden kanssa. 2 h ennen lähtöä, koko reissu meinasi peruuntua yhden lapsen ihottumaan, mutta matkaan päästiin, vaikka vähän kiire tuli. Oli aivan loistoreissu! Ei tosiaan lepoloma, mutta vaihtelua arkeen. L oli Hertan tavoin loistavaa matkaseuraa ja jaksoi istua jopa rattaissa. Pallomeri oli tietty hitti. Meillä oli Commodore-hytti ja suosittelen kyllä lasten kanssa matkustaville. Se lisätila ja loungen rauha ynnä eväät helpottavat elämää todella. Samoin aamiaista saa syödä rauhassa jne. Tukholmassa oli upea keli, täydellinen. Mentiin taksilla Skansenille ja nautiskeltiin siellä päivästä, käveltiin keskustaan ja syötiin ihanalla terdellä matkan varrella ja käppäiltiin vielä hetki Gamla stanissa ja sitten takaisin paatille. Tukholma on kyllä upea kaupunki, jotenkin niin paljon suurempi kuin Helsinki.

Ihania kuvia Hertasta! Vitsit, että on iso tyttö hänkin. Voin kuvitella, että oli reissussa elementissään, tuon ikäiset viihtyvät niin hyvin rattaissakin, ainakin useimmat ja viihdykkeeksi riittävät pulut ja muut.

Huomenna nlalääkäri ja kampaaja. Miten nää päivät valuu käsistä? Mun pitää vielä tänään ehtiä lepäämään ennen kuin haen elohiireni pk:sta. Adios! Tulkaa linjoille. Olisi kiva kuulla, miten mini-Hertalla ja Illillä ja äidillään menee. Ja muillakin tietty.

Heipsan saa taas,
Tässä ei juuri aikaa ole istua koneella..heh heh ;-) Että jos musta ei aikoihin kuulu, hengissä ollaan, mutta täysin ilman rauhaa istuskella ruudun ääressä.

Hienoa, että Keijukaisenkin loma alkoi viimein! Tämä ensimmäinen onkin ainutlaatuista aikaa, nauti tosiaan ja ota rennosti parvekkeella. Mä suorastaan asuin siellä pari vuotta takaperin. Nyt vaan kaiholla katson, että juu, taitaa aurinko paistaa, mutta siitä ei oikke ehdi nyt nauttimaan. Oletko K laittanut nyt muuten tomaatteja partsille tai muuta kasvillisuutta? Mä sain hätäseen laitettua tänään markettaa ja lumihiutaletta, kun oli sen 20 min rauhallista aikaa ;) Basilika koittaa kasvaa parvekkeen pöydällä, mutta kun ei sitä reppanaa aina muista kastella, niin nääntyy.

Loistojuttu muuten tuo alkanut puistoruokailu. Tänään oltiin soppajonossa ja huomenna taas. On edes yksi kokkaussessio päivästä pois. Jihuuu! Tosin enpä juuri kokkaile joka pvä, teen sellaisia armeijasatseja, joita nautitaan pari pvää putkeen.

Meidän girli girl on edelleen melko itkuinen, mikä harmittaa. Eilen posotti konserttia puoli yhteen, eikä mikään auttanut. Siinä alkoi olla vitsit vähissä, kun ei edes nukkumaan päässyt. Sitten on ollut muutamia unettomia öitä, lähinnä omalta puolelta, joten uu-uuh, onhan tämä aika rankkaa...Onneksi maailman paras isä on valmis ottamaan köörin haltuun ajoittain iltaisin, niin pääsen lenkille. Firman kesäjuhlissakin pyörähdin parin tunnin ajan, kun aavistelin, että likka sattaisin nukkua juuri sen ajan, ja nukkuikin. Oli luksusta syödä valmiista pöydästä ja nauttia pari viilentävää. Ja eeh, tekihän se seurakin aika kutaa =)

Ugh, noi laivalle lähdöt on aina aika painajaisia. Yleensä me lähdetään liian myöhään terminaaliin, ja juuri sillä hetkellä ratikat on täynnä ja saa juosta pitkin katuja. Ja vielä lapsen kanssa...Mutta loistavasti tuntui teidän reissu menneen Nekku, Commondorea on monet perheelliset kehuneet. Tukholma on tosiaan huippu kaupunki, sitä muistaakseni olen täällä muutaman kerran ylistänyt Keijis mukana =) Taitaa vaan meitin perheen reissu sinne jäädä tällä kertaa, ei ihan resurssit riitä.

Mä muuten luin uusimmasta Hyvä terveydestä tuosta xylitolista, että voi helposti aiheuttaa löysän vatsan, jopa ripulia. Että se se varmaan on syy Nekku, Lotan vetelään tuotokseen. Meillä muksu nielaisee purkan pari sekuntia mässyttyään, joten taidanpa ostaa sellaisia xylitolpastilleja.

Tiitu, ne mun kietaisumekot on hankittu milloin mistäkin, en edes muista. Mutta eivät siis ole mitään erityisiä mammaversioita vaan ihan tavallisia mekkoja. Yksi suosikeista on Tukholmasta, yllättäen =)

Onpa Nekku sulla luksusta, edelleen, kun saat päivät olla itseksesi. Uuh, sitä hetkeä odotellessa ;) Mä luulin, että L lopetteli jo, kun joskus puhuit hyvästeistä, mutta taisi tarkoittaa ylipäätään pk:n vaihtoa sitten myöhemmin.
Matskun kanssa on kyllä nykyään tosi hauskaa tehdä eri juttuja, kun on jo niin hoksaava ja on innolla mukana lähes kaikessa mitä ehdottaa (pois lukien pukemisen, vaipanvaihdon, hampaapesun, käsienpesun... :/ Jo sen huumori ja velmuilu saa hyvälle tuulelle. Mutta joo, kyllähän sitä joskus nauttisi mieluusti omaa aikaa, nykyään kun ei edes pysty imuroimaan silloin kun se fiilis iskee.

Uups, pitää mennä herättämään poika ja antaa likalle vähän lisää murkinaa. Vessatkin pitäisi siivota, ja miettiä tarjottavia huomisille vieraille...että ei tekeminen lopu.
Me taas palataan, joskus...:)

Ei hiljene sählinki täälläkään, vaikka mies on nyt kotona. Lämpimät ilmat ovat saaneet Kaislan kiukkuiseksi (ei tykkää yhtään olla hikinen) ja likka roikkuu puntissa koko ajan. Voin kyllä taas sanoa, että nyt se on Leo, joka on helppo tapaus. Leon kanssa voi jo puuhastella ja "jutella" asioista kun taas Kaislan perässä saa juosta sydän kurkussa koko ajan.

Aktiviteettia piisaa, koko ajan jompikumpi meistä aikuisista on menossa johonkin. Mun tukka lyheni äsken aika lailla ja kampaajalta palatessani mies lähti suunnistamaan. Lapset pyörittelee silmiään, kun vanhemmat vaihtavat vuoroa. Sikäli ihan kivaa, että nyt mulla on paljon enemmän vapauksia tehdä omia juttuja, mutta stressiä pukkaa... kun tehtävää olisi paljon ja tunteja liian vähän. Siis työjutut lähinnä mietityttää. Tekisi mieli jo alkaa nipistää öistä pari tuntia työjuttuja varten, mutta ei kai siitäkään mitään tule, että olen kaiken päälle vielä väsynyt.

Onnittelut Keijulle äitiyslomalle siirtymisestä! Sanon samaa kuin muut, että se eka äitiysloma oli ihan ainutlaatuinen juttu, etenkin se alku kun sai työelämän jälkeen olla hiljaisessa asunnossa ja värkkäillä vauvanjuttuja valmiiksi.

Olipa tosiaan söpöjä kuvia Hertasta! Ja kiva kuulla, että Tukholman reissut ovat olleet onnistuneita. Lähtisin kyllä itsekin mielelläni, mutta meidän lomareissut rajoittunevat tänä kesänä mökkireissuihin ja Helsinkiin.

Kävin tänään lääkärissä, kun mulla on ollut jo pitkään allergisia oireita, lähinnä hengenahdistusta ja limannousua. Sain troppia ja lähetteen verikokeeseen. Varmistetaan, etten ole meidän koiralle allerginen. Kauhistus, jos olisin, mutta ei parane miettiä sitä nyt.

Leo on alkanut katsoa Pikkukakkosta. Hellyttävää, kun toinen keskittyy ihan täysillä ja innostuu siellä näkemistään jutuista.

Jepulis, nyt täytyy siirtyä ruokapöytään.

Aamusta oli nlalääkäri, rv35+5. Kaikki kunnossa, kohdunsuu kiinni ja kaulaa 2 cm, joten ei ole tyyppi vielä onneksi erityisen tuloillaan. Lupasi laittaa lähetteen kokoarvioon, koska L:n sf-käyrä ennusti selkeästi pienempää tapausta ja nyt mennään samoissa. Mutta saa nähdä, tuleeko sinne kutsu vai hylkäävätkö sen. Odotellaan.

Lotalla on muuten "kyselykausi". Koko ajan kyselee: Äiti, mikä toi ääni on, mikä? Mitä toi setä tekee, mitä? Missä orava on, missä? Hehee, koomisen kuuloista, kun lisää aina kysymyssanan vielä lauseen loppuun. Ja todellakin, mäkin nautin siitä, kun hänen kanssaan voi jutella ja höpötellä ja on niin mukana kaikessa.

Lisäksi on valtavan innostunut työntelemään nukenvaunujaan ulkona. Tehdään pitkiä kävelylenkkejä niiden kanssa, ei ole hänen rattaitaan mukana lainkaan. Se on itse asiassa tosi leppoisaa, kun kelit ovat tällaiset ja voidaan mennä rauhallisia kävelyteitä pitkin.

Stella, muistinkin juuri, miten rasittava vaihe tuo Kaislan ikä on! Kun ei vielä ihan kävele ja on totaalivahdittava ja ainakin L olisi tunkenut aivan kaiken mahdollisen suuhunsa. Kuinka lähellä on kävely? Mää sanoisin, että älä tingi nukkumisesta, vaikka mieli palaisikin työjuttuihin. Toivottavasti et ole allerginen koiralle. Peukut on pystyssä.

Kyllä mua kauhistuttaa se tuleva arki kahden pienen kanssa… Sitä ei pysty kuvittelemaan vielä. Nyt kun ajattelee, yksi bebehän olisi ihan pala kakkua! Vaikka ei se tietenkään niinkään mene. Onkin muuten tosi ihanaa kuulla sitten Keijun, gissan ja Tiitun fiiliksiä vauva-ajan ensimetreiltä! Näiden kakkosten kanssa kuulostaa meinaan enemmän survival-meiningiltä, vaikka Ansku sanoikin, että osaa nyt enemmän nauttia vauvasta.

Nyt on pienet vaatteet pesty ja viikattu ja tänään kävin jo ostamassa tutteja ja vaippoja ja liivinsuojia – öö – ja siteitä itselle (yök!). Mä tosiaan laittelen nyt hyvissä ajoin tavaraa valmiiksi niin sitten voi ottaa rennosti.

Toi puistoruokailu on todellakin mieletön juttu! Aiotaan ottaa osaa ehdottomasti. Voisin kuvitella, että on L:n mielestä huippuhauskaa ikään kuin olla retkellä. On siis edelleen pk:ssa, mutta pidän vapaapäiviä ja päivät lyhyinä.

Jassåå, mä lähden kampaajalle katkaisuhoitoon (miehen kauhuksi, heh)! Tulkaa linjoille.

Moro,
Mulla odottaa katkaisuhoito huomenna, IIIHANAA päästä kampaajalle. Varsinkin kun aamusta menen sinne duunipaikalle neuvotteluun. Jaiks. Mummo tulee Neltsin seuraksi joten voin humputella koko päivän. Mies yllättäen taas jossain "suunnittelupäivillä".

Viikonloppuna saatiin puoli ämpärillistä korvasieniäkin, eilen niitä keittelin anopin ulkokaasuliedellä. Onpahan taas pakkasessa vieraiden varalle.

Raparpereista pitäisi värkätä jotain kun kasvavat ihan mahdottomasti. Mies toivoi kiisseliä, mutta en oo sellaista koskaan tehnyt, tai oon mutta se oli syömäkelvotonta. Joku kikka siinä oli mitä en ihan täysin ymmärtänyt.

Puistoruokailua ei taida olla täällä meillä päinkään, muuten kuulostaa ihan hauskalta. Hertan ja Katan kanssa suunniteltiin puistoilua ensi viikolla, kiinnostaisiko Nekku sua liittyä mukaan? Kelistä riippuen toki.

N on kyllä hauska nykyään. On ymmärtänyt että varpaista kutittaminen on hauskaa ja kaivaa kaikkien vieraidenkin varpaita:-). Osaa myös sanoa kiitos ruokapöydässä, nyökyttää päätään ruokailun päätteeksi. Huvittavaa. Mutta sitten on niitä rasittavia päiviä kun roikkuu vaan puntissa eikä vessaankaan saa mennä yksin. Viikonloppuna roikkui raivonvallassa mun silmälaseissa ja vaikka kuinka kielsin ja yritin irrottaa pieniä sormia niin rutisti vaan kovemmin. Onneksi on sellaiset lasit ettei ihan pienestä rikkoudu, mutta huomasin itsessä ei-niin-imartelevia äitipiirteitä kun mulla meinas palaa hihat siihen jääräpäisyyteen. Huh, onneksi sitten jo seuraavassa hetkessä halailtiin ja pusittiin. Ei oo helppoo...

Millähän mä saisin tolle Neltsille sellaisen massakauden? Tuntuu että syöminen vaan hidastuu ja huononee, nykyään syö enää puolet puuromäärästä ja itse pitäisi muka alkaa harjoittelemaan. Eihän tuo lapsi saa suuhunsa sitten mitään...

Anyway, yh-viikonloppu tulossa mutta onneksi sitä ennen torstaina on mun VAPAAilta. Suunnittelin leffaa ja paria sidukkaa, jos vaikka olis terassikelit.

Heippa-hei!

Tukholman reissu oli tosiaan onnistunut! Oli ihanaa päästä vähäksi aikaa pois kotiympyröistä. Pikku-Hoo oli elementissään. Oli innoissaan ihan kaikesta :). Osoitteli vaan sormellaan ympäriinsä. Aina ei edes tiedetty mitä kiinnostavaa se oli näkevinään. Kaikki eläimet on nykyään in ja pop, pikkulapset myös. Meidän hotelli Söderissä oli ihastuttava todella leveine ikkunalautoineen (näkyy yhdessä kuvassa jonka lähetin) ja lankkulattioineen. Lisäksi oli ihana sisäpiha, jossa istuskeltiin. Pyörittiin lähinnä vain Söderissä ja Gamla Stanissa ja hiukan cityssä. Hertalle ostin vähän vaatteita ja tietysti Peppi-nuken :).

On ollut paljon aktiviteettia, kun mies on nyt isäkuukaudella. tänään oltiin Korkeasaaressa. Oiva paikka eläinhullulle lapsukaiselle. Perjantaina lähdetään mummoloihin, ensin miehen sitten mun. Takaisin tullaan ke tai to.

Onnittelut Keijulle äitiysloman alkamisesta! Nyt nautit, näe kavereita, tee kaikkea mistä pidät. Hitsi, että meni nopeasti sunkin raskausaika, ajattele.

Lotan jutut ovat kyllä tosi hauskoja, helpottaa varmasti vauvankin kanssa, kun L osaa puhua jo kaikkea. Mutta uskon, että arki kahden kanssa hirvittää... Hyvin sä pärjäät! Kiitos muuten kuvista!!

Mutta voih, Pirittan itkuista tytteliä ;(. Herttakin itkeskeli alle 3-kuisena vielä aika paljon (itkuherkän äidin mielestä ainakin..). Masuvaivoilta kuullostaa. Oletteko kokeilleet erilaisia tippoja? Meillä oli kokeilussa niin cuplaton kuin disflatyl kuin rela-tipatkin. Tosin en tiedä, auttoiko oikeasti mikään niistä. Aika teki tehtävänsä. Kapalointi kyllä usein rauhoitti, oletteko kokeilleet?

Hyppelen nyt asiasta kolmanteen, kun en ole aikoihin kirjoitellut..

Meillä kokeiltiin viime yönä ekaa kertaa yöimetyksen lopettamista. Olivat meinaan yöt menneet aika mahdottomaksi meuhkaamiseksi. Heräili vähän väliä, annoin tissiä, heräs uudelleen, annoin jälleen tissiä jne. Jännitti aikalailla, mutta paljon helpommin meni kuin uskalsin odottaa! Puolen yön aikaan parkui ja ynisi pari tuntia. mutta vihdoin nukahti ja nukkui heräämättä 10 vaille kuuteen. Sitten imetin ja nukkui vielä seiskaan. Otti aika koville kuunnella itkua, mutta mä luulen, että H:n nukkui rauhallisemmin kuin pitkään aikaan. Saa nähdä kuinka käy ensi yönä.. Toivottavasti ei jaksa kovin montaa yötä huutaa.

Kaisla on jo isotyttö, kun 74cm pieniä ja sanojakin jo tullut, hienoa! H höpöttelee kaikenaikaa mutten kyllä ole mitään sanoja vielä pongannut. Me sitä vastoin oltiin H:n kanssa kasvukontrollissa, kun on aika hoikanpuoleinen. Pituutta on ihan normisti 71cm, mutta painaa vain 7,8kg. Samanlainen laiheliini olen mäkin ollut pienenä. H syö kuitenkin tosi hyvin ja muutenkin kehittyy, niin neuvolan tädin ja lääkärin mukaan ei tarvitse mennä ennen 1v neuvolaa kontrolliin. Toivon mukaan paino lähtee tuosta nousemaan hieman nopeammin.

Stella, Katan kanssa on pitänyt sulle (ja muillekin tietysti!) ehdottaa Tampere-tapaamista juhannuksen jälkeiselle viikolle. Meillä mies on töissä, joten pääsisin mikä päivä vaan tulemaan. Olisiko Tampereelle lähtijöitä muita??

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Moro!
Kiitos toivotuksista, onhan tämä lomailu kyllä tosi ihanaa kun saa iltaisin valvoa ilman stressiä ja kas kummaa kun yöunetkin on heti parantuneet. Joku kriisi mulle perjantaina puski vaikkei ollutkaan haikea lähteä töistä, se on vaan niin iso elämänmuutos, jäädä yhtäkkiä kotiin. Menin vanhempieni luo koska mies oli töissä ja ajattelin että sitten pyörin vaan tyhjässä himassa, mieluummin paikkaan jossa on ihmisiä. Ja siellä oli sukua enemmänkin, joten isossa porukassa oltiin ja istuttiin mun vanhempien isolla pihalla alkukesän vehreydessä. Ikäihmisten seura on jotenkin niin rauhoittavaa. Ja totta, tää ajankohta on kyllä fantastinen, luonto on kauneimmillaan, valoisat illat jne. Ja aikamoisia lämpötiloja nyt on taidettukin luvata.

Mites gissa, sinnitteletkö vielä töissä? Tosin eihän sulla ole kuin muutama päivä. Ihanaa mammaloman alkua sulle jo etukäteen!
Nyt jos saisin kääntää aikaa 2 viikkoa taaksepäin, olisin jäänyt saikulle, sen verran rankkoja nuo viikot unettomine öineen olivat. Mutta samapa tuo nyt toisaalta.

Ihanat reissut olleet Nekun ja Hertan porukoilla! Hertta, kiitos kuvista tosiaan, ja mä just ihastelin sitä leveää ikkunalautaa teidän hotellihuoneesta otetussa kuvassa :)
Tukholma on tosiaan ihanaa. Meillä on yks lahjakortti voimassa tän vuoden loppuun, jospa sitä syksyllä reissun tekis.

Piritta, en oo vielä hankkinut tomaatteja mutta tarkoitus olisi :-) Basilikaa ja tilliä oon laittanut ja kukkia jonkun verran. Partsilla me tosiaan kyllä vietetään aikaa näin kesällä, yksin tai yhdessä, lueskellaan, grillaillaan ja silloin perjantaina istuttiin puoli yhteen saakka yöllä siellä jutellen kun oli lämmin ilta. Minä lähinnä purin työstressiä ja mies kuunteli :/

Tänään käytiin katsomassa naapurin bebeä, oli tosi suloinen. Mutta aina yhtä avuton oon kyllä kun pidän sylissä tuollaista, kai sitä sitten tottuu ja pakkohan se on kun on oma. Kävin myös tapaamassa toista mammakaveria, lounastettiin ja ostettiin vielä kiskalta jädet :)

Mä en muuten oikein vielä osaa ajatella arkea vauvan kanssa, nyt ajatukset pyörii enemmän tulevassa synnytyksessä, kääk...

Eilen tuli siskoni miehineen Nykistä, oli ollut tosi onnistunut reissu heilläkin. Oltiin mun vanhemmilla ja sieltä sitten anoppilaan jossa grillattiin kesän ekat makkarat :-) ja viihdyttiin yhteentoista saakka. Anoppi toi meidät autolla kotiin ja oli huisia ajella valoisassa kesäyössä.

Ai niin ja mammapakkaus tuli tai siis haettiin eilen. Se on tän vuoden. Tosi isojahan ne vaatteet on, onneksi on niitä pienempiä sitten muuten.

Treen tapaamista voin kyllä hyvinkin miettiä. MIehen loma loppuu juhannukseen, ollaan siis mökillä juhannusta edeltävä viikko eli seuraavalla viikolla jo täällä. Riippuu tietty voinnista ja vähän lämpöasteistakin :-) Ollaan yhteydessä siitä!

Nekku, mä meen puolestani huomenna kampaajalle :) Siis sama paikka, oletan.

Sandelle tsemppiä tälle päivälle!

Ei näillä keleillä juuri pitäisi koneella roikkua… Äsken olinkin puuhakkaana pihahommissa. Leikkasin nurtsin ja huolsin kukat. Ja kuorin taas kerran pihakalusteet pahimmista siitepölyistä. Siitepölyn määrä on_aivan_uskomaton! Ihana puuhastella rauhassa ja hiljaisuudessa noitakin juttuja.

Meilläkin elämä on siirtynyt puolittain tohon pihalle. Se on toooodella pieni, mutta silti käyttökelpoinen. L touhuaa siinä yksikseen usein, kun näen hänet ikkunasta eikä onneksi saa porttia auki.

Tota mäkin kaipaan, että voisi huoletta valvoa aamupuolelle yötä! Mutta ei kovin usein viitsi, koska L herää kuitenkin tikkana klo 6.45-7.30. Kovin on katkonaista nukkuminen nykyään, kun vessakeikkoja on vähintään pari ja sitten yleensä vielä L:n luona käytävä kerran pari. Harjoitusta tulevaan…

Keijis, sama paikka juu, kampaaja siis. ;-)

Kävin eilen ex tempore P:n luona, kun liikuin niillä kulmilla. Ihana pieni tyttö, Masan sisko siis, P oli ihan entisellään. Ihana toki hänkin, heh. Keiju, mäkin tunsin itseni hetken avuttomaksi, kun P iski likan mun syliin. Siihen tottuu kyllä alta aikayksikön, kun on oma.

Mäkään en ole tehnyt ikinä kiisseliä. Ihanaa kasariruokaa! Sande, kysy äidiltäsi kikkoja, osaa auttaa taatusti. ;-)

Huh, mulla ottaa jotenkin koville hyväksyä tätä ympäröivää kaaosta, enkä mä edes ole mikään siivousfriikki… Sisustamisesta olen täysin luopunut seuraavaksi viideksi vuodeksi vähintään, tää on nyt tätä. L levittää kaikki lelunsa ja keittiövälineet ja kengät komeroista jne. Ei sille mene vielä jakeluun, että pitää siivota takaisin, hällä ei riitä kärsivällisyys siihen. Musta tuntuu, että mä kuljen täällä kotona ihan non-stop vieden tavoroita paikoilleen, mutta se ei näy missään!!!! Ja varmaan kahden kanssa tilanne on tuplapaha. Uuh.

Toivottavasti pikku-Hoon unikoulu menee hyvin. Useimmilla menee, nämä ovat niin sopeutuvaisia.

Nyt asioille ja kaverin kanssa lunchille.