Tahkoojaplussat 63

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ääh, se niistä hyvistä yöunista. Viime yö sitten takapakkia oikein huolella. Kahden jälkeen tutitus-sessio ja sitten uudelleen viideltä joka kesti seiskaan, kunnes annoin maitoa. Krooh. Sitten nukkui vielä ysiin, mutta mama niin sekaisin ettei saanut lähdettyä kympin bussiin Hertoille ja siten missasi pk-treffit:-(((. Hitto että tuo lapsi on sitkeä. Nyt mä vaan mietin että saiko N tahtonsa läpi seiskalta vai oliko vain äidin mielestä sopiva aika herätä. Siis että kokeileeko N ens yönä samaa klo 5? Auts.

Huomenna oon lähdössä kamun polttareihin pois täältä pk-seudulta ja hommaan liittyy onneksi hotelliyö. Varustauduin korvatulpilla ja villasukilla että saisi nukuttua. Ja ehkäpä tulee pari viinilasillista (hekoheko) nautittua. Saapi nähdä miten N ja isänsä pärjäävät, kun ei mies ole yksin ollut paria tuntia kauempaa Neltsin kanssa. Anoppi on varautunut takapäivystäjäksi joten eipä hätiä.

Meillehän tarjosi espoo jonkun veriseulan kun meitsi oli yli 35, mutta taisi olla joku vanhempi versio kun mistä nyt puhutte. Mulla sitä veriseulaa ei otettu samana päivänä kun np-ultra joten taitaa olla uusi juttu.

Meillä on kuivausrumpu johon mätän kyllä kaiken mahdollisen. Miehen kaulupaitoja en, enkä neuleita enkä lycravaatteita. En jaksais enää sitä ripustusrumbaa enkä kuivuvasta pyykistä irtoavaa pölymäärää kylppärissä.

Jaahas pimatsu heräsi..paree mennä...

Gissa, me ostettiin sohva Maskusta ja joudutaan odottamaan just tuo 6 viikkoa...mutta onpahan tulossa!

Mukavaa viikonloppua kaikille ja Sandelle hauskoja polttareita! Meillä taas on ohjelmistossa häät huomenna.

Heippa! Haastattelusta on selvitty. Hyvin meni. Mulle sanottiin, että palkkaavat luultavasti heti jonkun sellaisen, joka pääsee saman tien töihin, mutta tarvitsevat työvoimaa jatkossakin, joten minä voin miettiä rauhassa, haluanko tulla töihin maaliskuussa vai vasta kesän jälkeen. Tosin ei sitä paikkaa mulle _luvattu_, mutta rivien välistä ymmärsin, että olen työhön sopiva. Ensi viikolla kuulen heidän päätöksensä. Ei siis toista haastattelua tai psykologisia testejä.

Mulla on pönttö ihan sekaisin, kun olen vähän 50/50 paikan suhteen. Työ on haastava (=stressiä ja kiirettä tiedossa), mikä on sekä hyvä että huono asia. No, viikonloppuna pitää urakalla tuulettaa ajatuksiaan miehen kanssa. Jos hänellä on kova hinku vanhempainvapaalle, niin sitten on aika todennäköistä, että mä pääsen/joudun töihin maaliskuun lopulla. Mutta katsotaan nyt...

Hauskaa, että täällä on taas näin paljon raskauskeskustelua. Kaisla on vasta 5,5 kk, mutta silti tuntuu siltä, kuin raskaudesta olisi piiiitkä aika. Ei ole kyllä ikävä ;).

Ai että mä olen kateellinen teille, joilla ei kasva säärikarvat. Mulla kasvaa ihan riittävästi niin normaalisti kuin raskaana ollessa. Ja raskaana ollessa tuli vielä mahaan tummia karvoja. Jee jee.

Se on jännä, että musta Leo ei vaikuta ollenkaan pullukalta, vaikka painoa onkin saman verran kuin pitemmillä ikätoveillaan. Mielestäni Leo on hoikistunut selvästi - esim. kylkiluut paistavat, ja 80 koon housut saattavat olla vyötäröltä isot. Äiti katsoi mun neuvolakortista, että olin ollut samanikäisenä 90-senttinen eli 8 senttiä pitempi. Aikamoinen ero :). Mutta Leo ottanee sitten keväällä/kesällä kasvuspurtin. Ainakin meidän entinen neuvolantäti sanoi, että talvella syntyneet ovat yleensä käyrillä lyhyitä, kun lapsilla on tapana hurauttaa pituutta valoisaan aikaan vuodesta. Mutta tuo ei kyllä pidä paikkansa ainakaan Juskan kohdalla, joten tiedä häntä!

Kuivausrumpu oli pitkään mun ostoslistalla, mutta mies vastusteli. Nyt kun mies suostuisi kuivariin, niin mä olenkin jo muuttanut mielipiteeni. Totesin, että siinäkin on paikka tehdä ekoteko eli meillä kuivatetaan narulla. Oishan se kätevä, mutta ilmankin pärjää. Koirankarvojen puolesta se voisi kyllä olla näppärä vekotin.

Nyt täytyy alkaa sulatella sitä työpaikka-asiaa. Hyvää viikonloppua!

Viikonloppuja täältä toivottelen. En uskalla vielä hypätä tuohon ruuhkaan...

Ai kun kiva Stella, että paikka kuulosti sopivalta ja sait kaiken puolen hyvän vaikutelman - ja he myös susta :-). Jeis, se vasta oiskin jännää, kun mama joutuisi jo töihin :) Nyt vaan sulattelemaan uutista. Mä huomaan, että mulle toi 1,5 v kotona putkeen oli ehdoton maksimi, ja olen nyt töissä tarmoa täynnä. Motivaatiotakin on jotenkin enemmän, kun miettii, ettei siellä kotonakaan mitään herkkua aina ole. Lähinnä mua korpee se, ettei kunnollisia vuodenaikasäitä enää ole, koska lapsen kanssa on ulkoiltava paljon - muhun Sande huono sää vaikuttaa, paljonkin, olkoon mitkä goret ja varusteet päällä tahansa ;)
Vinkkaahan Stella vähän, minkälaisesta paikasta on kyse.

Anskun einespullista pitää kysyä, että mitä merkkiä ostat? Musta ne Mummon lihapullat on tosi hyviä ja aidon oloisia - ellei jopa parempia -, jos joskus sellaisiin turvaudun.

Voihan Nellaa. Takapakkia lyövät yöt on kyllä tosiaan sieltä hanurista. Harmi, että missasit treffit. Otahan S polttareissa rennosti, vähän viiniä ja paljon unta ;) Kyllä kotijoukot pärjää - olet ansainnut hetkesi.

Mä en ole jostain syystä kuivausrumpytyyppiä. Mä pidän vaatteiden ripustamisesta (!) ja tuntuu, että vaatteet kutistuu ja kuluu rummussa. Ja sekin, että on aikamoinen energiasyöppö. Eikä sellaiseen mötikkään ole meidän neliöissä oikein tilaakaan. Kai mä elän tässä suhteessa alkukantaista aikaa, ja musta vaatteiden kuuluu kuivua itsestään ;-)
Mutta ehdottomasti ottaisin pölyttömämmät vuodevaatteet (lähinnä siis satiini) ja kai se kaikki pöly, joka meidän lattialle kerääntyy, tulee niistä kuivuvista vaatteista...

Jees, nyt poistun. Mukavaa viikkistä. Meillä tiedossa lastenkutsua ja illanviettoa tuttujen luona, joten energiaa kerätessä tämä ilta. Heh, meillä on kotiporukan kanssa lähimäccärissä kohta treffit. Hoh, tähän on tultu ;-)

Huomenta! Hui, oltiin vajottu jo pitkälle toiselle sivulle... Uusi viikko, uudet kujeet.

Hinoa Stella, että haastattelu meni putkeen ja jäi hyvä fiilis. Ja tosiaan varmaan kiva kuulla, että vaikka nyt ei onnaiskaan, niin on mahdollisuus kuitenkin tulevaisuudessa saada jotain. Tsemppiä pohdintoihin.

Öh, innostuin vähän perjantaina shoppailemaan... Piti ihan vaan kassella alustavasti mammavaatteita... No, oli sen verran hyvät alet, että tuli ostettua jo farkut, villatakki ja kaksi paitapuseroa. Vinkki kaikille (ainakin pääkaupunkiseutulaisille), Zaraan on tullut myös mammamallisto. Hyvä uutinen ainakin meikäläiselle, joka muutenkin ostan tosi paljon vaatteita sieltä. Löysin ihanan villatakin, puolet silkkiä ja puolet kashmir-villaa, suosittelen, ihana materiaali. On sellainen vähän pidempi malli, että ainakin itse ajattelin, että sitä voi sitten kesällä pitää takkina mukana. Itse ostin harmaan, valikoimissa näytti olevan myös musta, beige ja tummanruskea. Paitapuserot ostin Vilasta käsittämättömään hintaan 5 egeä/kipale! Siellähän ei ole mitään äitiysmallistoa, mutta olivat kuulemma sen takia noin hyvässä alessa, että niitä ostavat vain raskaanaolevat, kaikki ovat "moittineet" niitä äitiyspaidan näköisiksi;)

Mites Sandemanin polttarit sujuivat?

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Hinoa, että Stellan haastattelu meni mallikkaasti! Haastatteluun meno on jo aikamoinen harppaus kotiädin arjesta. ;-)

Meillä kiva viikonloppu takana. Eilen oltiin lastenkemuissa ja lauantaina meillä oli vieraita. Tein sushia, kuten olin luvannut ja vetelin kyllä suurella halulla itsekin, vaikka sitä suositellaankin vältettäväksi käsittääkseni levämattojen jodin vuoksi. Noh, tuskin haittaa, kun ei joka päivä vetele. Kalat olivat kyllä takuutuoreita.

Meillä on kuivain, enkä enää pois antaisi. Siellä tulee pyyhkeet ja harsot ihanan pehmeiksi. Miehen mandaatilla lykkään paitapuseroita ja neuleita lukuunottamatta kaikki hänen vaatteensa sinne, omista vain about alusvaatteet ja verkkarit. Just kutistustumisen ja kulumisen vuoksi kuivaan omani ja Lotan vaatteet narulla saunassa. Mutta helpottaa elämää, kun lakanat ja muut ei roiku päivätolkulla keskellä huonetta, kun meilläkään (kas kummaa!) ei ole liikaa tilaa. Stella on kyllä oikeassa tuon energiasyöppöyden suhteen. Toisaalta, meillä kun on suora sähkölämmitys, tulee kuivaimen tuottama lämpö hyödynnettyä talon lämpiämisessä, joten ei mene harakoille.

Tiitulle tattista Zara-vinkistä mammavaatteiden suhteen!!! Kuulostaa ihanalta materiaalilta toi villatakki, mammavaatteissa matsku mun mielestä oikein korostuu, kun pitäisi laskeutua nätisti. Mäkin just urakoin vaatekaappia uuteen uskoon. Pakkasin kinkkanat farkut ja paidat ja neuleet kaapin perukoilla ja siis raivasin tilaa mammakamppeille. Ostin yhdet mustat työhousut ja neuleen ja paitapuseron ja silitin kaikki omani ja muilta lainaksi saadut vetimet. Tässä raskaudessa tosiaan joutui aikaistamaan noidenkin käyttöönottoa. No juu, mammavaatteissa on sentään se hyvä puoli, että niissä näyttää rehellisesti raskaanaolevalta eikä plösähtäneeltä. Mä kierrän kaukaa telttamalliset mammavaatteet. Heh, töissä hlöstöpäällikkö totesi tilani ihan kertomatta, joten ei sitä enää juuri peittääkään voi...

Mä olen muuten varmaan viikon verran tuntenut liikkeitä. Tai siis aluksi luulin kuvittelevani, mutta eiköhän ne niitä ole. Satunnaisia nykäisyjä aina samassa kohdassa. Niin muistelin aluksi olleen L:nkin kanssa.

Hei, mun kotirintamies on värkännyt vaikka mitä herkkuruokia arkena, kalapaistosta ja spagettikastiketta ja muuta. On ollut ihan pollea aikaansaannoksista ja syystäkin. Mutta muistaa aina todeta, että kyllä on rankkaa. ;-) Hoitaa kyllä tiskit ja roskat ja sängyn petaamisen, mutta imurointi onnistui vasta pyytämisen jälkeen.

L on muuten alkanut herätä ab. klo 7.15 aamuisin, mikä on sikäli ok, että menee kyllä taas säälliseen aikaan nukkumaan. Sänkyyn klo 21 ja itsekin pääsee sieltä pois n. 10 minuutissa.

Juliaa kaipaillaan!!! Mites Sanden vkl-vapaa??? Entäs Vanen yöt? Entäs Anskun kipuilut? Tosi kurjaa, mutta sää olet kyllä sissi.

Huomenta.

Ihanaa lukea teidän mammavaate hankinnoista, vatsojen muodoista ja liikkeistä. Mulle tulee ihan ikävä raskaana oloa.

Mulle iski sitten perjantaina se vatsatauti, kiva! Tänään jatkan saikkua kun Samun on kuumeessa. En tiedä mikä sitä vaivaa taas, on kiukkunen kun ampianen. Musta tuntuu että, hän tekee kulmahampaitaan. Ainakin siihen malliin on taas viimeiset 4 yötä huuettu.

Kiva että, Stellan haastattelu meni hyvin. Anskulle voimia liitoskipuiluiden kanssa.

Äh, mä oon jotenkin ihan pöhnässä. Herättiin vasta ysilltä. Täytyis mennä tekee aamupalaa pojille..tosin taitaa kohta olla lounaan aika. Mutta tää salittakoon tämmöisinä saikkupäivinä valvottujen öiden jälkeen...

Huomenta!

Vähän on edelleen väsynyt olo vaikka ei koko viikonloppua biletettykkään vain lauantai. Mutta aika jees oli päästä tuulettumaan ja puhumaan aikuisten juttuja:-). Oltiin siis Hämeenlinnassa kun oli helppo kohde koko porukalle, osa oli täältä pk-seudulta ja osa Turkusesta ja Tampesterista. Saunottiin, maisteltiin viinejä, syötiin hyvin ja biletettiin tanssilattialla ja yövyttiin hotellissa. Mukavaa! Ja täytynee myöntää että viiniä kului hiukan liikaa ja nukkumaan pääsin vasta klo 3, mutta mähän olen ihan tottunut 6 tunnin uniin!!

Mies oli pärjännyt hienosti, ja N oli isänsä perään koko eilisen. Mama yritti halailla ja pussailla huonoa omaatuntoaan paremmaksi mutta ehkäpä tämä oli tosiaan ansaittu minibreikki lastenhoidosta. Yönkin oli N nukkunut vaikka korvike ei ollut maistunut koko aikana. Tsiisus mitenkähän saan sen koskaan irti tissistä?

Hyvät unet jatkui sitten viime yönä:-). Meni ihan väsynä nukkumaan heti seiskan jälkeen, heräsi seiskalta, söi maidot ja nukkui vielä 9.30 asti:-). Aika luksusta, vaikka nyt näyttäisi että koko muu päiväaikataulu meneekin sitten mönkään. Nukahti unilleen vasta klo 12 joten tänään vissiin tulee vain yhdet unet kun uimaan pitää lähteä ajoissa ja syödä hyvissä ajoin ennen sitä. Mies pääsee ekaa kertaa yksin altaaseen kun meitsille eksyi täti kylään. Aika jees, kierto asettui heti 28 mutta kivut on kyllä inhat. Keleen endo. Meen ens viikolla gynelle, saapi tarkistaa tilannetta ja arvioida mikä ehkäisy olis paras tässä vaiheessa. Eikös jollain ollut kokemusta niistä cerazette-tabuista?

jaahas taidan ottaa lounasta minäkin...

Moi,

voi pahus Mariska, että sait taudin. Kovaa sairastelua on ollut teidän perheessä.

Sanden vapaa viikonloppu ja Nellan mahtavat nukkumiset kuulostavat ihan juhlalta. Kyllä sekin päivä koittaa, kun Nella luopuu tissistä ;).

Meillä Kaisla on alkanut leikkiä nännin kanssa, mikä on megaraivostuttavaa. Puree ikenillään, ja repii tissiä, auts! Ja ottaa pieniä hörppyjä kunnon syömisen sijaan. Taitaa olla aika siirtyä kiinteisiin sapuskoihin.

Sande, mä olen syönyt Cerazetteja nyt muutaman liuskan, ja olen ollut ihan tyytyväinen. Pilleritauon jälkeen on vaan ollut välillä vaikea muistaa ottaa niitä. Cerazetteja syödään koko ajan eli vuototaukoa ei pidetä. Niissä on ne samat varoitukset kuin muissakin pillereissä, että voi tulla masennusta, haluttomuutta, lihomista, aknea, jne., mutta mulle ei ole tullut mitään oireita. Tosin olen kyllä kuiva kuin sahara, mutta se johtuu varmaan imettämisestä eikä pillereistä...

Niinpä, Nekku, haastattelu oli jo ponnistus. Kun yrittää laittaa itseään jotakuinkin fiksun näköiseksi aamuhässäkän keskellä, niin itsevarmuus on koetuksella. Vielä kun sattui satamaan räntää taivaan täydeltä juuri, kun olin menossa haastatteluun. Oli ihan pöljä olo, kun piti miettiä, että mitenkäs sitä pitäisi pukeutua haastatteluun, ja onko mulla ylipäätään mitään muuta kaapissa kuin farkkuja ja trikoopaitoja ;).

Heippa!

Hinoa Nella, jatka samaan malliin! Ja ihanalta kuulosti arjesta irtautuminen Sandella!

Meillä yöt aika lailla normalisoituneet, eli jotenkuten mennään siihen neljään (tai vähän yli kolmeen, niinkuin tänään..) asti, sitten syödään ja sama kuudelta. Seiskan aikaan ylös, ja nyt selvästi aamupäiväpäikkärit alkavat siirtyä myöhemmäksi. Harmillista minulle, sillä aamulla odotan aina päikkäreille menoa..=) Pitäisi varmaan olla tiukkana ja lopettaa kokonaan yösyötöt, varsinkin kun ne aikaistuu koko ajan hiipien, mutta en jaksa nyt, katotaan parin kk:n päästä.

Varattiin mun äidin ja veljen kanssa lennot Barcelonaan huhtikuun lopulla! Vane tulee myös mukaan, neljä yötä ollaan. Nyt vaan hotellia etsimään, jotain kohtuuhintaista. Mä oon ollut kymmenen vuotta sitten siellä viimeksi, ja mahtava paikka oli ainakin silloin! Vitsit muuten aika menee, kymmenen vuotta! Blue1:lta sai tosi halvat lennot, kun ei ollut päivien kanssa niin tarkkaa.

Kuivausrummusta olitte jutelleet, mä komppaan Nekkua täysin, ja meillä ihan sama juttu, miehen vaatteet menee sinne suurin osa, mun ja Vanessan ei!

Tsau,
Kiva viikendi täälläkin takana, lauantaina kyläiltiin pariin otteeseen, ja siis myös syötiin hyvin, joten sen huomasi mukavana turvotuksena seuraavana päivänä...Inhaa. Pitäisi kiinnittää näköjään huomiota, miten suolasta syö, koska turvotusta tulee aika herkästi. Mä aina luotan siihen, että liikunta jeesaa siihenkin puoleen, muttei näköjään...

Sanden juhlahumu kuulosti varsin mukavalta - ja nelliskin on hemmottelut isäänsä :) Älä nyt turhia pode huonoa omaantuntoa, onhan isukinkin vuoro olla välillä 24 h hoitovalmiudessa.

Voi Mariska, teitä koetellaan taas! Kurja juttu, voimia taudin selätykseen.

M:kin saisi luvan aikaistaa vuorokausirytmiään Loden tavoin. Seiskan herätystä en isälle toivo, mutta klo 9 on hieman liikaa. Illoista ei muuten tule oikein mitään, koska päikätkin venyy samassa tahdissa. Oonkin alkanut herättelemään sakkia aamulla kotoa lähtiessäni..

Loistolöytöjä olet Tiitu tehnyt! Siis 5 e! Ei varmaan sisäänostaja ole ollut mielissään, jos vaate näyttää asiakkaan mielestä äitiysvaattelta :) Mun mammalook ei oikein mairittele, en koskaan investoinut vaatteisiin juurikaan, ja sen kyllä huomaa. Yläosat vielä menee, esim. kietaisupaitoja on muutoinkin vaatekaapissa ja tuubitoppi helpottaa, mutta housut...onneksi on yhdet normifarkut hieman-liian-löysällä-vyötäröllä joten tuo vähän vaihtelua. Lindexiltä ostamani mammafarkut tuntuu niin ankeilta. Siitäkin ajasta ne on varmaan tyylikköityneet roimasti. Ois niin ihana pukeutua miten vain ja olla nimenomaan hoikemmassa kuosissa :)

Ou nou Nekku, tuntuuko isukista nyt jo rankalta? ;-) Vai osoittaako sillä, että tietää nyt, minkälaista sulla oli kotona ollessa..? Meillä valitusta saa lähinnä säätila, joka ei houkuttele ulkoilemaan, niin ja pukeminen...
On jotenkin muuten jännä, ettei poika ole sinänsä millänsäkään, kun tulen kotiin. Heilauttaa vaan kättään ja huudahtaa "äippä" :) Että kaipa se tämän ikäiselle on yksi ja sama, kumpi hoitaa ja hyvä niin - eikä siis kaipaa sitä poissa olijaa sen koommin.

Jeii Kata, Barcikseen! Loistavaa! Siellä on tuolloin jo aikas ihanan keväistä.

Taidan hoitaa vielä parit hommat, joten se on moi!

Heissulivei! Meikäläinen vielä töissä..hommaa riitää. Mulla on ihan totaalinen motivaation puute, voikos sekin johtua hormoneista :/
Tuntuu etten oikein jaksa ottaa kantaa mihinkään asioihin, varsinkaan sellaisiin mitkä menevät pitkälle kevääseen. Aamulla haluaisin vaan jäädä kotiin.

Kiva Sande että oli mukavat kekkerit. Älä tosiaan kanna huonoa omaatuntoa, no helppo sanoa, mutta onhan se isä ihan yhtä tärkeä Nellalle!

Ihanaa Nekku, liikkeitä :) Kiitos muuten kampaajainfosta, kun saan aikaiseksi, varaan ajan. Hieronnan sainkin jo varattua ensi tiistaiksi, niskat on totaalisen jumissa. Sain joululahjaksi Tempurin tyynyn enkä ole varmaan oikein vielä tottunut nukkumaan sillä.

Mariskalle tsemppiä vatsatautiin. Yh, se on kyllä inha tauti!

Katalle onnittelut reissun varaamisesta. Mä en ole koskaan käynyt mutta suunnitelmissa on, joskus. Nyt vielä kolutaan kaukomaita kun jaksaa lentää eikä ole jälkikasvua.

Mun on varmaan pakko perua puheitani siitä ettei mies tunnu oikein osallistuvan odotukseen. Paijailee mun masua jatkuvasti, hellittelee muutenkin ja yks päivä jopa huuteli mun masulle ja jutteli sille :D
Taitaa tää konkretisoitua koko ajan. Me juteltiin yks päivä sukupuolestakin ja todettiin että molempi parempi, tyttö vois olla miehelle ehkä helpompi kun se on aika voimakas luonne mutta eiköhän se pojankin kanssa toimeen tule :) Voi tulla vaan ehkä vähän kilpailuasetelmaa. Mulla oli aluks joskus kuukaus sitten poikaolo mutta nyt en enää osaa sanoa yhtään.

Korkkaan päivän jutut. Tulkaa tekin!

Oih Kata, Barcelonaan! Ihanaa. Me oltiin Lootuskan kanssa siellä viime vuonna just huhtikuun lopussa ja sattui kyllä upea viikko, ihan kuin Suomen kesä, t-paitakelit ja aurinkoista. Ihana kaupunki. Hotlavinkkejä ei ole, kun me sukuloitiin.

Kotirintamamiehellä oli ilmeisesti joku notkahdus loppuvkosta, eilen oli taas tarmoa täynnä. MUTTA myöntää kyllä, että on raskasta ja kuulemma tajuaa muakin nyt paremmin. (Jee!) Kun eilen menin kotiin, wokki oli valmiina tehtynä liedellä ja nuo kaksi olivat uimassa. Tulivat sieltä sitten punaposkisina, nälissään ja molemmat aivan tohkeissaan. Lotallekin tuntuu olevan Masan tavoin sama, onko kotona mies vai minä ja loistohomma niin. Ei siis dramatisoi mun poissaoloani tai osoita sitä iltaisin mitenkään. Enemmän on isän tyttö nyt.

Voi vitsit tota Mariskan porukan sairastelua! Voimia sinne.

Hih Keiju, hauskaa, jos menet ”mun” kampaajalle. ;-)

Sukupuolta on hauska arvuutella. Mä jotenkin ajattelen ihan varmana, että tää olis poika. Mutta niin olen ajatellut siis kaksi kertaa aiemminkin! Molempi parempi meillekin. Reilun kk:n päästä pitäisi selvitä. Liikkeitä tunnen siis sekunnin about kolme kertaa päivässä, mutta lisäystä odotellessa. Sanoi np-ultrasa, että istukka on enemmän tossa etupuolella ja sehän vaimentaa.

Nyt hommiin!

Moro.

Ihanaa Kata, onnittelut matkavarauksesta, Barcelona on niin ihana paikka. Olen ollut siellä kaksi kertaa, mutta en valitettavasti muista hotellien nimiä, joten mustakaan ei ole apua siihen, sori.

Paranemisia Mariskan poppoolle, kurjaa sairastella:(

Mulla ei vielä ainakaan ole mitään hajua, kumpi olisi tulossa. Mutta kyllä me se tietää halutaan rakenneultrassa, jos vaan tyyppi suostuu näyttämään;)

Missäs kaikki ovat, huhuu!

Täällä ollaan, tervehdys vain!

Ihanaa, että Nekkukin tuntee liikkeitä. Mulla myös istukka etuseinässä, viimeksikin oli.

Ja Kata ja Vane pääsee reissuun, hieno homma!

Ja kivaa, kun Sanden irtiotto meni hienosti!

Tiitu olikin tehnyt mammavaatelöytöjä ihan pilkkahintaan, kivaa!

Me ollaan istuttu koko ap olkkarin lattialla Vilin kanssa ja leikitty parkkitalolla ja koottu palapelejä. Piupaut siis välillä kotitöille! Vili menee tänään mummille päikkäreille, kun mä menen "tutustumaan" uuteen th:n naapurikaupunkiin, kun meiltä ne äitiysnlapalvelut täältä kotikunnasta "evättiin".

Voi, että miten tuntuu hyvältä, kun mun veljen perheeseenkin odotellaan kesävauvaa. Ovat yrittäneet lähes esikoisen syntymästä lähtien toista, esikoinen 2v. sai alkunsa PASista ja nyt sitten ihan "luomulapsi". Mahtis juttu! Olen tiennyt jo pitkään, mutta samasta syystä kuin Hertta siskonsa raskausuutista, en voinut tätäasiaa täällä paljastaa, jos kuitenkin joku tuttu taustailee.. =)

Mua vähän kyllä nyt keljuttaa, kun en siellä rakenneultrassa sitä sukupuolta kysäissyt, vaikka lääkäri sitä "tarjosi kerrottavaksi". Toisaalta haluan kyllä säilyttää salaisuuden loppuun saakka, eihän sitä muihinkaan lahjoihin etukäteen sovi kurkkia, mutta kun se velmu lääkäri vihjasi niistä mahdollisista roikottimista, niin kovasti kuitenkin tekisi mieli tietää, onko niitä oikeasti vai ei. Kumpaakaan tunnetta ei ole muodostunut, hetken aikaa sen rakenneuä:n jälkeen oli poikaolo, mutta on kaikonnut. Oliko Stella sulla raskaudet erilaisia, kun sulla kerran poika- ja tyttöraskaus? Mulla menee suht samaa kaavaa, nyt ei ollut niin pahaa pahoinvointia. Hauskaa tosiaan arvuutella!

Jokos Mariskan vointi kohentunut? Mun onkin muuten pitänyt kysäistä sun ripsien takaisinkasvusta? Eihän se ole kuitenkaan kovinkaan vähäpätöinen asia naiselle.

Vili nukkui kaksi yötä heräämättä, mutta viime yönä taas parkui klo 04 ja 06. Tokalla kerralla oli tutti kateissa, löysin mönkimisen jälkeen sänkynsä alta, arvatkaapas vain virkistyinkö etsinnöissä? Noo, luin tunnin ja taas sain Nukku-Matin kiinni. Meillä yöunet n. 21.30-9.30. Eilenkin mentiin lukemaan iltasatua ja laulelemaan 20.45, mutta valojen sammuttua 21, möyri sängyssään vielä puolisen tuntia. Mua ei tällä hetkellä haittaa yhtään vaikka aamut venyy, perjantaisin herätään kellon soittoon, kun kerhoon pitää ennättää kympiksi.

Jaahas, pikkuherra ilmoitti "tatan" olevan vaipassa, menemme pyykille. Harmillista, kun ei kerro siitä etukäteen, olisi helppo viedä potalle. Pannassa taas sekin juttu, ei pysy siinä hetken vertaa.

Laitelkaas taas odottavat viikkoja esiin, mulla luullakseni 25+6, voi olla viikko enemmän. Miten sitä ei olekaan niin hyvin kartalla kuin ensikertalaisena? :))

"huomenta"
Yö on taas nukuttu mutta kuukahti vasta vartti sitten päikille, auts. Heräsi seiskalta syömään ja nukahti kainaloon (josta kampesi itsensä poikittain) ja heräsin joskus kympiltä siihen että N potkaisi mojovasti selkään. Nukuttiin siis kuin pikkumurmelit mutta tämä saattaa kostautua illalla.

Nekku, missäs kävitte silloin Loden kanssa passikuvassa? Kun mun pitäisi hankkia Nellalle passi ja aloittaa siitä kuvasta. Mies lupasi hakea kaavakkeen kun sitä ei kai saa printatuksi mistään netistä.

Barcelona on IHANA mesta. Mekin oltiin siellä kaksin yksi pitkä viikonloppu mutta siitä on jo kauheasti aikaa. Ja meillä oli pakettimatka ja hotelli sitä kautta. Gaudin puistossa nautittiin cavaa ja mansikoita evääksi. Oih ja voih, niitä aikoja!
Me ollaan siis lähdössä Zurichiin kavereiden luo viikoksi huhtikuun alussa mutta ei ole vielä varattu lentoja, päivät alkaa olla jo lukkoonlyötyjä. Jos pääsis vielä hiihtämään...

Voih, kampaaja. Just totesin aamulla että mun tukka on kaamee. Silloin imetyksen alussa lähti hiuksia ja nyt niistä kasvavista on tullut tuollainen irokeesi tuohon jakauksen kohtaan otsalle. Ihan hirveen näköistä, eivät yltä vielä pinnille ja jos siihen kohtaan ähräsee jotain ainetta niin näyttää ihan rasvaiselta. Yök.

Sairastelut on kyllä niin hanurista. Yök siihenkin. Meillä N on perinyt ilmeisesti äitinsä suolen (kivat jutut mulla tänään) koska ährää ja tuhraa ja saa aikaiseksi pienen kikkareen ja itkee kun sattuu. Voi pientä, luumua olen sekoitellut puuron sekaan että olis vähän helpompaa.

Eilen oli pakko vetää yhteensä kaksi burana 800 naamariin kun täti kiusaa:-(. Ja runsaatkin ovat. YÖK.

Tää on nyt vähän tälläistä tajunnanvirtaa kun loogista aivotoimintaa ei ole. Mutta siis Hämeenlinnassa oli KÄSITTÄMÄTTÖMÄN hyvää ruokaa paikassa nimeltä Tavastia Bank. JÖSSES. Suosittelen lämpimästi, osasivat jopa isolle seurueelle (meitä oli 12) paistaa pihvit just eikä melkein.

Heippa.

Kiitoksia kysymästä, mun olo on jo ihan normaali. Samulla 39 asteen kuume senkun jatkuu. Kyttään sen korvia kun joku luulotautinen, valuu, ei valu..no onneksi huomenna on lääkäri.

On tää kotona olo vaihteeksi ihanaa, siis poislukien sen että, Samu on kipeä. Mä niin nautin aamuista. Ei ole kiire minnekkään. Sitä mä ehkä eniten ikävöin kotona olossa. Ja toisaalta päivät on ollut muutenkin ihanan pitkästyttävän rauhallisia kun on ollut vaan tässä kotona.

Harmi Sanden kipuja. Ootko jo varannut lääkäri ajan? On varmaan ollut puhetta mutta, kun en muista.
Kiva muutes että, N on ruvennut nukkumaan yönsä. Nukkuuko muuten normaalisti yhdet vai kahdet päikät nykyään? Siitäkin on varmaan ollut puhetta..

Missäs Julia ja Ilona ovat?

Keijun mies on liikkis, kun puhelee vatsalle :)

Postissa tuli Holiday Clubin talvilomatarjouksia. Tekis mieli lähtee joskus maaliskuussa jonnekkin tonne ylemmäksi. Jos saisi edes kerran tavessa vetästä sukset jalkaan. Täytyy vähän kysellä mieheltä mitä mieltä on.
Teemulle luvattiin lähiviikonloppuina käyttää sitä Serenassa, en ole itse koskaan käynnyt? Lienee sopiva paikka meidän vesipedolle. Saisi vaan porukan terveeksi niin pääsis käymään.

Mun täytyy ruveta ruokkimaan lapsosia. Sitten kun mies tulee töistä, mä lähden töihin. Täytyy maksella laskuja ja kattoo kiireelliset pois. Taidan ottaa muutamia töitä kotiinkin jos saisi tehtyä Samun päikkien aikoihin niitä.

Hello! Kurja Mariska, teillä sairastelu jatkuu :( Mutta onneksi löysit myös hyvän puolen eli saat olla kotona.

Me varattiin matka Nykiin, jeejee! Tuli kun tulikin matkamessutarjous, kannatti odottaa.Tällä kertaa ei nyt sitten varattu "Hertan" hotellia kun saatiin edullisesti hotlahuoneisto jossa on vähän reilummin tilaa ja oma keittiö. Saa sitten omassa rauhassa kokata aamupalat ym. Pari siellä asuvaa frendiä olis ainakin tarkoitus tavata ja katsoa sitten ne perusnähtävyydet, muuhun ei oikein taida aika riittää. Ihanaa, on taas mitä odottaa (ihan kuin nyt ei muuten olis...)

Mulla on alkanut nyt masu pömpöttää aika peruuttamattomasti. Sellainen selvä vauvapömppö alavatsassa, ihan kiinteä mutta ei sitäkään tietty löysien vaatteiden alta huomaa. Mammavaatteita ei kyllä vielä tartte, mutta ostin jo ihka ekan mammapaidan tekstillä "Yes, it's no secret anymore", eikös ollutkin lysti :)?
Tiitu on tehnyt hyviä löytöjä!

Nyt kotiin, mies odottaa..johan mulla taas työpäivä venyikin.

Heissulivei likat,

enpä ole taas aikoihin tänne päässyt kirjoittelemaan, vuorokauteen pitäisi saada lisää tunteja... en kaikkia juttuja ehtinyt kahlata läpi, mutta heittelen kommentteja mihin muistan. Koko ajan semmoinen olo, että Anna herää varmaan ihan just ja jutut jää taas lyhyeen. Viljami istuu kuin tatti katsomassa lasten ohjelmia, joten toivottavasti ehtii vähän tarinoida.

Voi miten äkkiä aika menee. Tuntuu, että justiinsa olisi lukenut Nekun, Piritan ja Aniliinin plussista ja nyt vauvat jo potkii masuissa hurjasti. Ja oon ihan superiloinen noista pitkään tahkonneista plussista ja siitä, että kaikki on sujunut hienosti. Olikos kellään varmaa tietoa sukupuolesta (oon siis tosiaan lukenut kuulumisia vähän randomilla).

Meillä oli viime viikolla Annan puolivuotis neuvola. Mitat oli 8,3 kg ja 68 cm eli kovasti neiti kasvaa. Kiinteitä annoin jo muutama viikko sitten ihan vaan lusikkaan totutteluksi. Pojat saivat kiinteitä jo vähän aikaisemmin ja oppivat kyllä helpommin syömään kuin Anna. Kovasti Anna jo pyörii ja pakittelee, ryömimään ei (onneksi) ole vielä lähtenyt. Yösyöttöjä n. kerran. Parempiin uniin auttoi silloin taannoin Sanden ehdottama tutti, nyt tyttö imuttaa tuttia ihan himona. Saa nähdä mikä operaatio on sitten vieroittaa siitä. Kaikenkaikkiaan rinsessa on kieputellut mamin sormensa ympäri. On niin hyväntuulinen nupsukkainen, että kyllä kelpaa olla... hampaita odotellessa.

Viljami on jo iso ukkeli ja puhettakin alkaa jo tulla. Joten Stella, eipä huolta. Meillä Viljamilta alkoi tulla sanoja vasta viime syksynä (eli ikää n. 2v. 3 kk) ja nyt parissa kuukaudessa sanavarasto kasvaa kovaa vauhtia ja lauseitakin tulee. Motorisesti poika on aika menijä, joten oli puhe varmaankin "jalan alla". Potta-asiat alkaa pikkuhiljaa sujua, vaikka vahinkojakin edelleen sattuu melkein päivittäin.

Sairauksiltakaan ei ole vältytty. Heti vuoden alkuun oli koko talon väellä flunssaa ja näillä pienillä korvatulehdukset. Mitään oireita ei ollut ja ihan nuhan ja yskän takia käytin lääkärissä, löytyi sitten samalla tulehdukset ja saatiin lääkkeillä kuntoon.
Kivoja reissuja tiedossa, Barcelona on ollut haaveissa mulla jo kauan. Milloinkahan sinne pääsisi. Nyt tehdään helmikuun alussa kahden viikon lomareissu Kanarialle, ei ihan kauheesti innosta, mutta onhan siellä aurinkoa ja lämmintä. Voittaa kyllä nämä Suomen kelit. Mielummin olisin lähtenyt jonnekin kauemmas sillä rahalla, mutta tuttavaperhe onnistui houkuttelemaan mukaansa...
Mitäs muuta teillä olikaan jutuissa. Autoista oli keskustelua. Meillä on Corolla Verso ja homma pelasi oikein hyvin, kun V oli pieni. Nyt kun noita pieniä on kaksi, niin auto käy pieneksi. Meillä kun on kahdet kärryt (tuplia ei ole tullut hankittua), niin autoon ei muuta mahdukaan.

Ja kuivausrumpu huushollistamme löytyy, on ihan pakko olla. Pörrää monta kertaa joka päivä ja on mun mielestä hyvä kapistus. Nolona tunnustan, että kutistumisriskistä huolimatta tungen sinne melkeinpä kaikki pyykit (neuleita en laita enää... kokemusta siis siitäkin) ja toisinaan ostankin kaupasta pykälää isompia vaatteita, että kutistuminen ei haittaa :) Niin ja toisinaan kesäaikana laitan lakanat ulos naruille.

Onneksi ehdin kerrankin turista näinkin paljon. Nyt pikku neiti heräilee ja taisi ovikellokin soida. Hyviä vointeja kaikille masukkaille ja tietysti muillekin :)

Kiva kuulla Kirpustakin! Teillä riittää vauhtia.

Ai jee, jee Keijun matkavarausta! NIIN huippua. NY on MAHTAVA paikka ja todellakin annan vinkin, että ostat mammavaatteet sieltä. Kivoja ja halpoja. (Mulla on muuten musta t-paita samalla tekstillä, herätti aina hilpeyttä ihmisissä. Taisin lähteä synnyttämäänkin se päällä.)

Mun maha on ihan valtava viikkoihin nähden! Nyt siis rv16+0. Heh, en tosiaan ole ihan kartalla noista viikoista ilman miettimistä. Lotta sanoo aina, että ”vauva kasvaa mahassa” ja pussailee mahaa.

Hehee, meikä nauroi ihan täyteen ääneen täällä Sanden kuvausta Nelliksen vatsantoiminnasta. Osu ja uppos! Nääs piti valitella, että eka raskauden aikainen vaiva on ilmaantunut: mun yleensä tooodella toimiva vatsani on heittäytynyt hankalaksi. Auts! Luumuja syön, vettä kittaan. Mitä muuta??? Teitä varmaan kiinnostaa satasella...

L oli passikuvassa meidän ”pikku lähiostarilla” Zoomissa. En oo muuten varma, onko enää siinä.

Tattista muuten ravintelivinkistä!

Me aloitettiin jonkinsortin nukahtamiskoulu illalla, kun parina iltana oli taas mennyt ihan hevosen leikiksi nukkumaan meno. Puoli tuntia karjui enemmän ja vähemmän raivokkaasti, käytiin aina parin minsan välein sanomassa, että nyt nukutaan jne. Lopulta tuli ihana hiljaisuus, joka jatkui klo 7.15 asti. Saas nähdä, miten tänä iltana...

Nälkä. Missä te ootte?

Täällä ollaan. Pieniä paliksia peräjälkeen (joita en ole kaivannut..) ja muuta tohinaa sopivassa suhteessa.

Meidän kotirintamamies on ollut ahkera. Pitää ihan kehaista. Eilen kokkaili lihapullia (kiitos N vinkistä ;), imuroi, luuttusi parit lattiat, järjesteli lipastoa, vei tyynyjä tuulettumaan ja ois vielä pessyt saunan, jos ois ehtinyt - että silleen!! Toki mun piti puudelimaisesti häntä silitellä illalla moisesta uroteosta, mutta myönnettäköön, että tuntui erittäin hyvältä, sittemminkin, että hänestä siivous oli oikein mukavaa. Siis NIIN loistavaa.
Ainakin meillä toimenkuvien vaihtuminen tekee todella hyvää, koska monet kotityöasiat lipsuu helposti mulle, enkä feministinä sitä aina pysty nielemään. Tosin vikaa on myös mussa, koska teen helposti asioita itse mukisematta, koska ne hoituu niin paljon helpommin - ja olen siihen tottunut. Nyt mies pääsee opettelemaan ja kokeilemaan, joten sama tendenssi toivottavasti jatkuu.

Voi, kateellisena saa lukea teikäläisten matkasuunnitelmista. Sitä jos mitä, kaipaa siitä entisestä elämästä. Tai nimenomaan kaupunkilomien suunnittelua.

Mukava oli kuulla Kirpunkin familyn kuulumisia. Ajatella, että Annakin on jo puolivuotias! Hyvin tuntuu neiti kasvavan, ja olevan muutenkin aika söpöläinen :)
Kyllä mustakin tuntuu, että vastahan mä plussasin, ja nyt bebe heittelee kuperkeikkaa masussa. Viikoista ei täälläkään ole hajua, sanon aina, että about 25 tai jotain. Eli taitaa aika lähelle osua, jos A olet 26+ vaiheilla.

Nekku, tahtoo nähdä sun masun :-) Ajatella, jos me reffataan seuraavan kerran vasta kun bebet on sylissä (no ei ehkä kuitenkaan, hope..!), niin ei ehditä näitä vauvamasuja nähdä lainkaan. Kyllä me jotain järkätään, jossain, kadunkulmassa vaikka, heh.

Aineenvaihdunta se on hidastunut täälläkin. Ruisleipää nassuun, toimii ainakin mulla - ja myös pojalla. Meillä menee leipää ihan järjettömät määrät, kun ei ole puuro säännöllisesti listalla. Taidan ryhdistäytyä leipomispuuhiin, koska leipää saisi kantaa jatkuvaan kaupasta, eikä kunnon kuituleivät kovin halpoja enää ole. Ostin kerran jonkun uutuusleivän hintaa katsomatta ja oli lähes 4 egee....hoh. No siinä oli jotain omega6-juttuja, joten se selittäneen hinnan.

On tämä keli muuten uskomaton. Siis meidän poika on syysreleissä ulkona! Villapaitaa toki alle ja muuta lämmintä, mutta kun niin juoksentelee ulkona ja hikoilee, ei aina viitsi toppahaalaria pukea.

Nyt luntsille.

Nopeasti täältä kitinäkerhosta...MIKSI mun armas lapseni on kahdessa päivässä kitissyt enemmän kuin koko elämänsä aikana? Ja kaikesta? Mää tyhmänä olen sitä mieltä että mutsi oli pois pahaan aikaan ja joka kerta kun häviän kulman taakse alkaa kitinä. Tai sitten se on vaan tätä vaihetta? Tai hampaita? Nälkää ei ole eikä janoa. Vissiin turhauttaa kun ei pääse liikkeelle?

Nekku, puhuin aikaisemminkin Hyvääpäivää-kuitujuoman "selkeyttävistä" vaikutuksista. Puolikaskin pullollinen riitti ja johan alkoi toimia.

Juu siis lekurille meen ens tiistaina kun se tuttu lekuri (joka teki myös lapan) ottaa vastaan vain tiistaisin ja eihän sinne vuotavana voinut mennä. Buranalla siis siihen asti.

Eilen N nukkui yhdet päikät, 2 tuntia 13.30-15.30 ja tänään on jo takana yhdet tunnin unet, onneksi koska musiikkiliikuntaan mennään 14.30 ja olis karmeeta jos ei olis nukkunut yhtään tai joutuisin herättämään.

Jeps tarvinnee ottaa tuo kerttu syliin kun harmitus yltyy...

Moi!

Nastaa kuulla Kirpun kuulumisia, toivottavasti ehdit useamminkin päivityksille! :)

Keiju (ja Nekku), mistä kys. paitoja saa? Mä bongasin joskus huutiksesta samanlaisen, mutta hinta nousi varmaan 15€:n ja pk:t päälle, vähän turhan paljon käytetystä paidasta. Mutta teksti on _niin_ liikkis! :) Kuin myös Keijun mies, kun huhuilee masulle!
Waude, Keiju + miekkonen pääsevät meren taa! Olisihan se kokemus. Miten pitkä lento?

Voi Nellan kitinäpäivää, ne on raskaita.

Musiikkiliikunta-tuokionne kuulostaa kiinnostavalta, kerrohan Sande lisää! Se harmitus tämmöisissä tuppukyläpahasissa on, että aktiviteetteja ei ole juurikaan, ainakaan pienille. Noo, ensi vuonna meistä tuleekin kaupunkilaisia, kun kuntaliitos astuu voimaan, mutta se ei kilometrejä vähennä, eikä toimintakohteita ja palveluita sen lähemmäksi tuo.

Hih, muistui tähän väliin mieleeni Piritan eineslihapullakysymys: mä en itse kovinkaan paljoa tykkää niistä Mummon lihapullista, mies niitä joskus ostaa. Ostan kaiketi Pirkkaa tai HK:n pyöryköitä, silloin kun ostan.

Hinoa muuten, että Stellan haastis sujui mallikkaasti, nyt vaan odotellaan. Molempi parempi, eikös juu! =)

Kiitokset Sandelle taas Hyvää Päivää-muistutuksesta, pitääkin ostaa. Syötkös sä Nekku mangnesiumia? Muistaakseni sillä on oma vaikutuksensa suolen toimintakuviossa. (Keiju muistanee..?) Samaa vaivaa siis täällä. Mä vedän jo toista pullollista Levolakia, seuraavaksi ostan Movicolia (?), vissiinkin tehokkaampaa.

Kiitosta myös kaikille kuivausrumpuvinkeistä, harkinnan alla vielä. Sen sijaan sänky on hankittava ensi kädessä, vanha on niin pas*a. Viitisen vuotta vanha (halpa) jenkkisänky, jota ei ilmeisemminkään ole tarkoitettu isolle miehelle, sillä on ihan linttaantunut miehen puolelta ja jousisto romuna ja näin ollen miehen selkä ja niskakin. Hyviä sänkyvinkkejä siis tällä kertaa vailla!!

Meillä nukutaan, oltiin lenksulla ap:llä (ja myös maanantaina) eikä liitoskipuja juuri nimeksikään! JEE! (Varmaan johtuu vauvan asennon vaihdoksesta, on tällä hetkellä perätilassa ja tosi ylhäällä, joten närästykseen vaihtui liitoskivut..) Supisteli kylläkin koko lenkkien ajan siihen malliin, että pysähdellä piti n. 200 m:n välein, mutta tulipahan ulkoiltua ja sai aina välillä ottaa spurttiakin. :) Jaahas mies kotiutui, mutta mä jatkan jutustelua niin kauan kuin lounastaa.

Mulla eilen se nla siis uudessa paikassa ja oikein mukava ja asiantunteva th jälleen kerran. On siis jo kolmas th mun raskauksien aikana, Viliä odotellessa puolivälissä eka th jäi eläkkeelle. Tämä nykyinen piti eilen kunnon "luennon" lantionpohjanlihaksistosta, seksistä ja orgasmin saamisen tärkeydestä raskausaikana. Tuli ihan uutta asiaa kohdun verenkierrosta ja -paineesta kiihottumisen aikana, joka olisi sitten "hyvä päättää" aina siihen huippuun, jotta verenpaine siellä kohdussa tasaantuisi luonnollisella tavalla normaaliksi. Joten eikun seksin pariin vaan! =) Joka ei muuten mua tällä hetkellä ihan ykkösjuttuna kiinnosta, toiset taas on ihan kiihkeinä raskauden aikana....

Ja sitten seksistä seuranneeseen asiaan.. :D
Mä olen viime päivinä ollut ihan kiinni Vilissä koko ajan (siis omasta "tahdosta"), tekee mieli pusitella ja sylitellä poika ihan puhki. Niin kuin tässä nyt jäniksen selässä oltaisiin, mutta ikään kuin sitä pitäisi jotenkin varastoon helliä poikaa, kun "surettaa ja pelottaa" se, ettei sitten kohta enää olekaan aikaa pelkästään Vilille. Eihän tässä olla mitään menettämässä, päinvastoin! Rakkauden riittämistä molemmille en epäile alkuunkaan, mutta ajan väheneminen esikoisen hyväksi hirvittää. En oikein osaa pukea tuntemuksia sanoiksi, mutta varmaan aika normaaleja tunteita toista odottavalle..?