Tahkoojaplussat 62

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvää tätä vuotta täältäkin!
Vuosi vaihtui suht rauhallisesti. J oli aivan innoissaan raketeista! Ei välittänyt vaikka mimmonen pommi räjähti vieressä. Mies oli naapurissa ja kotiutui 5.30... Eli taisi olla kivaa. Mäkin piipahdin siellä kun J oli nukahtanut, mutta tulin kotiin koiran turvaksi kun pauke oli niin kova ja sitä pelotti.

Mä haluan kanssa Mariskan kuvat. Laitan sulle spostissa mun virallisen osotteen, missä on enempi tilaa niin jos viitsit laittaa sinne.

Sanelmalle kiitos postista, olitpa jaksanut värkätä kivan. Siitä kuvasta, minkä laitoit joskus ihan ekana ei kyllä sua tänä päivänä tunnistaisi! Istuit siinä muistaakseni työpöydän takana ja tukkakin oli lyhyt. Aina vaan muutosta parempaan :)
Näytin J:lle sun kuvaa, niin sanoi "äiti!" Vaikka ei me kyllä mun mielestä kovin samannäköisiä olla.

Keijulle mukavaa ja romanttista iltaa!

Mä rasvasin mahaani raskausaikana vaikka millä, mutta ihan perusrasvoilla siis. Mahaan ei tullut arpia, mutta reisien ulkopinnalle kyllä muutama. Mun on rasvailtava muutenkin kun olen tämmöinen kuivis.
Gissa kyseli autoasiaa. Mun mielestä pitää miettiä, miten paljon esim vaunuja tarvii kuljettaa mukana. Meillä asuu kaikki sukulaiset lähellä, joten vaunut eivät ole koskaan olleet paksissa mukana vaan matkarattaat ovat riittäneet. Toki mahtuvat paksiin. Meillä ei ole farmaria kun ei niistä tykätä. Hyvää niissä on ainakin se, että paksiin on helppo nostaa kun on alhaalla. Meillä yhtä iso paksi kuin farkussa, mutta korkeammalla. En mä oikein muuta osaa ajatella, tietty voi miettiä miten on air bageja, saako niitä esim pois päältä tms. Toki hyvähän on jos auto on 5- ovinen , eikä 3 :) Mutta tuskin edes ihan pientä ajattelitte.

Mä kävin neuvolassa aamuisin kun oli iltavuoro. Meiltä ei ainakaan voi lähteä kesken työajan ja jättää asukkaita yksin. Neuvolaan olis ollut 15km töistä matkaakin.

Lotalle onnet hinoista lonkista! Ja Nekulle ja Piritalle sitä työmotivaatiota! Tosin ainakaan Piritta ei taida sitä vielä tarvia kun on niin innoissaan, heh.

Nyt siivoamaan kun J nukahti. Meillä juhlitaan 2- vuotis päiviä lauantaina, pari päivää etukäteen. Tulossa 12 aikuista ja 5 lasta. Tilasin autokakun ja voileipäkakun leipomosta, eipä tarvii stressata niistä. Moron!

Vielä ennen vessan pesua...

Unohtui kertoa, että on hienoa kun poika puhuu, mutta mutta... Päästelee yleisillä paikoilla suustaan mitä hauskimpia lauseita, esim "pissa tulee pippelistä" ja "äiti tarvii yövaippoja". Hahhaa, ei kyllä paljon naurata sillä hetkellä kun ihmisiä on ympärillä ja jannu kertoilee juttujaan!
Tuon jälkimmäisen lauseen on kääntänyt siitä kun olen sanonut, että J tarvitsee yövaippoja. Meillä on meinaan päiväkuivaksi opettelu hyvällä mallilla. Mutta se tästä tällä erää.

Heips taas,
Nyt taidan ollakin ihan normiaikaan täällä :)
Voih Stella tuota kalakeittoepisodia! Ois kyllä ottanut pannuun. Miten nämä tenavat ehtiikin?? Matias on myös kova kaatamaan kaikkea, esim. jos käännän selkäni hetkeksi ruokapöydästä, niin johan on lautanen ylösalaisin tabletilla ja kaikki lelukorit/legolaatikot pitää ensteks kaataa alassuin. Joku intohimo kai siinä on.

Iskällä ja pojalla oli eilinen sujunut hyvin, enkä luullutkaan, ettei menisi. Oli niiiin liikkuttavaa, kun tulin autolta kotiin ja olivat mua odottamassa pihassa ja M sanoi ekana "äippä" ja hymyili leveästi. Sniif, sydän oli sulaa! Mutta kyllä sen oman poissaolon huomasi illalla. Poika oli aivan kiinni mussa, halusi istua sylissä ja muutenkin kaipasi seuraansa. Ja ihanaahan se oli, toki, mutta se oma pikku hetki oli sitten klo 22 illalla... No pomo siihen tänään: eikö olekin hauska huomata, että se "oma aika" on töissä :) Niinpä. Onneksi oma työ on suhteellisen vapaata ja luppoisaa, joten kyllä tässä lehden jos toisenkin ehtii selailemaan.

Mitenkäs mama-Nekun the first day on sujunut? :)

Pitääkin käydä kurkkaamassa Mariskan uusi keittiö!

Mä käytän myös Multitabs-raskausvitskuja, tosin nyt erehdyin ostamaan Ladyvitan samoja kapseleita...niitä pitää ottaa jopa 3! Vähän liikaa mun makuun.

Toi Keijun mainitsema "välivaihe" raskaudessa on tosiaan kärsivällisyyttä vaativa, kuten on todettu. Siinä näyttää mukavat 5 kiloa lihonneelta ;-) Mutta pian se muuttuu, ekassa raskaudessa vasta puolivälin jälkeen, mutta toisella kierroksella NIIN paljon aikaisemmin.

Autoista. Musta Pösöllä on kivoja farkkuja, eli jos nyt etsittäis autoa, olisin vahvasti sellaisen kannalla. Meinaan, auton pitää näyttää myös hyvältä ;) Meillä on isompi bensasyöppö ja tänään tankatessa alkoi kurkkua kuristaa noi hinnat. Siis olihan se 1,35 jo kallis, niin nyt melkein 1,45 - käääääkkkk! No preferoin silti 20 min matkaa töihin kuin 45 min:a, ei voi mitään.

Pitikin kysyä, milloin Leon ja Juskan synskit on. Ajatella, että poitsut jo kaksivuotiaita! Onko Stella teillä juhlat tiedossa?

Kai se pitää jatkaa taas..

Hihii Riinuska, noita Juskan juttuja!
Ja Leon touhuja kalasopan parissa...

Riinuska, olis kyllä tosi kiva nähdä pitkästä aikaa! Viimeistään sitten kesällä kun toivottavasti jään mammikselle jos ei ennen sitä onnistu!
Ja Juskalle jo etukäteen hyvää syntymäpäivää :)

Joo, sain mieheltä iiihanan tekstarin :) Iltaa odotellessa.

Stellaa piti vielä kiittää tsempeistä, on ihana havaita että samoja tuntemuksia on ollut. Mäkin uskon että asiat muuttuu kun lapsi on "ulkona" (siis monellakin tapaa, mutta ennenkaikkea niin että se on miehelle konkreettinen.)
Lupasi tulla kyllä mukaan neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä. Mähän en ole niitä myöskään vielä kuullut kun ekalla lääkärikäynnillä ei vielä kuulunut.

Heippa.

Riinuska, laitoin postia. "Ihania" Juskan kommentit..
Meillä Teemu kuuli kerran kaupassa yhden miehen sanovan sen V-sanan. Arvatkaa hokiko se sitä sanaa koko kauppareissun ajan, varsinkin kassajonossa ja kovaa :)

Raskausajan vitskuista. Teemun aikana mä söin pelkkää b-vitamiinia ja d-vitamiinia..niitä vauva tarvitsee kuulemma kasvamiseen. Kesällä jätin sitten d:n pois ja nautin auringosta. Niin ja lisäksi kalkkia ja rautavalmisteita. A-vitamiinihan oli semmoinen mitä ei suositeltu nautittavaksi raskauden aikana.

Autoista, meillä on ollut farmari Volvoja isoista pieniin. Meillä ei ole ollut matkarattaita erikseen vaan vaunut on tarvinnut saada kyytiin. Silloin kun Samu oli ihan vauva, iso farkku oli meille tosi passeli. Nyt kun rattaita kuljettaa ihan äärimmäisen harvoin, ei autonkaan tarvitse olla mikään jätti ja siitä syystä vaihdoimme pienempään autoon. Kylläkin farkku on sekin. Farmaria tai "isoperäistä" sedania suosittelen lapsiperheelle. Vaikka vaunuja ei roudaisikaan mukana, niin meillä ainakin takaluukku täytyy äärimmilleen jo kesän mökkimatkoista tms. Niin ja kaupastakin tulee tavaraa aikalailla enemmän nykyään, varsinkin kun pyrkii käymään vaan kerran viikossa kaupassa.

Mitäs vielä, ainiin ihanaa tuo P:n työinnostus..ja varmasti Matskullekkin totuttelun paikka kun tajuaa et nythän se mamma käykin ihan oikeasti töissä. Nekun kuulumisia odotellessa?

Nyt jatkan töitä että kerkeän saada yhden keskeneräisen työn valmiiksi..

Hih, musta noi lasten kommentit esim. ruokakaupassa on ihan helmiä :) Ystäväpiiristä löytyy myös pari tooosi pahaa heittoa :) Tietysti äitiä ei välttämättä sillä hetkellä jaksa naurattaa.

Kiitos autokommenteista, edelleen odottelen muidenkin äitien mielipidettä!
Mä en siis haluaisi farkkua ja siksi kyselen millaisia muita vaihtoehtoja ihmiset on keksineet. Toisaalta haluan myös kuulla sen, jos farkku on ehdoton 1 lapsen kanssa. Näistä muista isoperäisistä autoista olen miettinyt, että vaikka tila on suuri, niin onko hankala laittaa siitä pienemmästä aukosta niitä vaunuja? Niin ja miten kauan niitä vaunuja yleensä tarvii ottaa mukaan?
Ulkonäkö se mullakin autossa merkitsee ja nyt olenkin niin kypsä, kun en haluaisi sijoittaa ihan älyttömästi ja pikkurahalla ei kivannäköistä isoa autoa saa. Jos saisinkin ostaa pienemmän, niin johan olisi vaihtoehtoja...
Sanoin just miehelle eilen, että tän valinnan osaisi varmaan tehdä hetkessä, jos asiasta olisi kokemusta. Sitähän ei siis ole, joten hieman on hankalaa. Miehellä on joku hirveä kiire tämän kanssa ja painostaa mua ihan hulluna, ne on niin tärkeitä miehille :)

Mä ostin niita multitabsin 2+ tabuja jo yritysaikana, mutta en pysty syömään niitä, kun maistuvat niin pahalle. Sitten niitä ladyvitoja pitää ottaa se 3, joka on tablettikammoiselle liikaa pvssä ja nekin siis maistuvat vähän pahalta. Vali vali juu, mutta oikeasti on vähän hankalaa :)

Mä olen käynyt neuvolassa aamuisin, lähinnä siksi, että matka sinne kestää tyhmän kauan, kun joutuisin menee bussilla kesken työpvn. Lisäksi mies tulee mukaan, niin on sillekin helpompi näin. Leimaan sitten töihin tullessa niin, että oisin muka tullut kasilta. Saa nähdä tosiaan, että pyytääkö tuo meidän kotka jotain todistuksia niistä, kun saa ekat raportit käsiinsä. Siinä vaiheessa kun tulee, niin voin jo muutenkin kertoa missä olen ollut.
Me mietittiin, että tuleeko mies sitten joka kerta sinne neuvolaan mukaan? Toisaalta tuntuu turhalta, mutta toisaalta onhan se meidän yhteinen asia... Miten teillä muilla on ollut?

Ai niin toi neuvola-asia. Mä en ole eka odottaja täällä ja edellinen kävi neuvolat, lekurit ym. työajalla ja sai myös normaalipalkan 3 ekaa kk:tta joten tiedän että nyt mennään saman kaavan mukaan. Toki yritän saada neuvola-ajan aamuksi mutta eihän se aina onnistu.

Meillä mies oli ekalla kerralla mukana ja tulee seuraavallakin kun kuunnellaan sydänääniä. Muuten en usko että tulee mukaan. Saa tietty tulla jos haluaa mutta luulen ettei. Ultraan sitten taas. Niin, ja tietty synnytykseen =)

Sulla on muuten Gissa päinvastoin ton alkon kanssa kun mun taas ei tee yhtään mieli. Heti alusta saakka tuli yäk-linja ja pienet huikat pikkujoulussa ja uutenavuonna ei ole maistuneet yhtään hyvältä. Liekö jotain alitajuntaista?

Mulla on vähän probleema kalkin kanssa kun en todellakaan syö tarpeeksi maitotuotteita/juo maitoa. Sitten kaikissa kalkkivalmisteissa on D:ta jota saan jo muutenkin sen 12,5 mikrog eli enempää en halua ottaa. Tietääkö kukaan kalsiumtabuja missä ei olis d:tä?

Mä muuten olen syönyt nyt kolmisen viikkoa sitä Obsidania ja hemppa ei ole noussut ollenkaan, oli eilisessä mittauksessa 111 kun ennen rautakuuria 110.
Jos se ei sitten imeydy vai nouseeko muutenkin tosi hitaasti?

Autoista: meillä Hondan CRV ja kaikki mahtuu loistavasti, jopa meidän standardeilla. Kun siis mieheni on himopakkaaja, ottaa kaikkea mukaan "varuulta" eikä mieti oikeasti mitä tarvitaan ja siksi auto on AINA täynnä oli matkustajia yksi tai kolme:-). Rattaita saat gissa pakkailla mukaan ainakin ekan vuoden ja myöhemminkin jos lapsesta tulee ulkonavaunuissanukkuja. Ilman omia vaunuja on kylässä hankalaa nukuttaa ja sisällä toisilta palaa käämi->ei unta->ei reissuja. Pidemmille keikoille muutenkin vaunut on paremmat kuin rattaat kun ei tiedä mitä tulee eteen ja liikkuuko metsäteillä vai kauppakeskuksissa.
Keiju, hemppa nousee tosi hitaasti. Bebe imee susta kaiken rakennustarvikkeen ja lisäksi Obsidanissa on musta ihan himona sääntöjä. Pitäisi ottaa 2 tuntia ennen tai 2 tuntia jälkeen ruokailun ja ei kahvia/teetä eikä liikaa vettä. Mä kommentoin mun neuvolatädille ettei sitä voi koskaan ottaa kun raskaana oli koko ajan nälkä:-).
ÄitiysMultitabseja minäkin söin ja sitä pirun Obsidania. Nyt vetelen tavallista multitabsia JA obsidania....kele. Imetys näköjään vetää mulla hempan alas.

Ja sitten mamoille kyssäri: mitä olette maksaneet lasten talvihaalarista? Mulle olis mahdollisesti tulossa Ticketin haalari ja pyyntö olis 70 egee + postikulut. Ajattelin että koko 74 voisi mennä vielä ens syksynä ja tän kevään jos N innostuu lumessa istumaan.

Tarviikin mennä kassomaan kuvia ja ehkäpä saisin imuroitua omat joulukuvat ja laitettua jakoon.

Huomenta.

No pöh, ei se Nekku kerinnytkään kertomaan ekasta työpäivästään.

Hui, Sandeman kuinka kallis haalari. Mä yritän ostaa aina siitä edullisimmasta päästä. Lotta&Lassi haalarit on ollut ihan laadukkaita. Itseasiassa tänä vuona ostin pojille ensimmäiset haalarit, muut on teetetty mittatilaus työnä mummolla. Mä en ole niin merkkitietoinen vaatteista kun mulle on aina tehty vaatteita ja nyt tehdään myös pojille. Nyt viimevuosina olen vasta ruvennut shoppailemaan vaatteita kun en viitsi kaikkea äidillä teettää. Mullakun on varsinaisen vaikean muotoinen vartalo.Lyhyt, leveät hartiat, kapea lantio ja jalat..niin ja pömppö maha, mutta sille vois jo itsekkin tehdä jotain. Kun vaan kerkeis..Niin joo jokatapauksessa on vaikea löytää vaatteita jotka istuisivat hyvin. Housut on aina liian pitkät ja leveät (kun pitää ostaa sen verran iso koko joka taas menee vyötäröstä). Hooh, se on niin paljon helpompaa mennä mudelle ja viedä mieluinen kangas ja suunnitelma.

Keiju, kysy apteekista kalkki valmistetta missä ei ole D-vitskua. Muistaakseni mä soin jotain Kalkkichew??? merkkistä mistä löytyy myös vaihtoehto ilman D:tä. Toivottavasti löytyy vieläkin.

Juu-u Sanelma, puuhella sai kyytiä. Mä en ikinä päässyt sinuiksi sen kanssa. Ollaan asuttu jotain 6-vuotta tossa talossa ja en ole 10 kertaa enempää polttanut sitä. Sain silloinkin kamalan savuvahingon sisälle joka kerta. Varaava takka meillä kyllä on olkkarissa josta saa lämpöä talvipakkasilla. Sekin on kyllä tarkoitus uusia nykyaikaisemmaksi, kun on mun mielestä tosi ruma semmoinen punaruskea hirveä iso tiilikasa..mutta nyt säästetään taas.

Pakko ruveta töihin, ei muu auta..

Tulkaahan linjoille

Ehkäpä Nekku ehtii tänään linjoille? :)

Sandeman, mä en tunne Ticketin haalareita, joten en osaa sanoa tuosta hinnasta. Itse en varmaan maksaisi noin paljon haalareista tuon ikäiselle, kun kasvaa vielä niin nopeasti. Olen ostanut Leolle Reiman ja Lassien haalareita hintahaitarilla 35-50 euroa käytettyinä tai alennusmyynneistä. Nellan ikäiselle saa vielä hyviä käytettyjä haalareita. Tietty jos haluat haalariin vedenpitävyyden, niin ne ovat aina kalliimpia kuin muut. Kannattaa myös varmistaa, että haalari on reilunkokoinen, sillä 74 ei välttämättä mahdu Nellalle enää syksyllä. Mun mielestä useimpien lasten kohdalla siirrytään aika nopeasti 74:sta 80:een ja siinä pysytään sitten pitempään.

Autoista en osaa sanoa myöskään, kun ne eivät mua hirveästi kiinnosta, vaikka mielellään ajankin. Meillä on VW Passat farkku, ja se on ollut hirmu hyvä. Peruskaara, joita näkee paljon liikenteessä. Mies on tehnyt tutkimusta ja todennut, että tuo on meille paras malli. Ainoa miinus on matala maavara.

Se, että kuljettaako vaunuja mukana pitkään, on perhekohtaista varmaan. Riippuu siitä, suostuuko lapsi nukkumaan päikkäreitä muulla kuin vaunuissa ja tietty siitä, paljonko perhe reissaa. Meillä otettiin Leon kohdalla aika nopeasti käyttöön matkarattaat. Leo nukkui niissä päikkäreitäkin, kun selkänojan saa ihan makuuasentoon. Mutta matkarattaissa ei oikein voi nukuttaa pakkasilla.

En mä kuitenkaan usko, että farmariauto on mitenkään must, koska useimmat yhdistelmärattaat mahtuvat varmaan muihinkin automalleihin. Meillä tosin mies totesi suunnilleen heti kun tulin raskaaksi, että jaahas, nyt sitten hankitaan farmariauto :). Meillä tosin siihen suuri syy on koira.

Kiitos Sanelmalle kuvasta! Sun pitää seuraavalla kerralla ottaa kampaajalla taas aste vaaleampaan, niin kyllä susta vielä blondi saadaan!

Mä voisin myös joskus räpsiä kuvia meidän talosta ja mökistä ja laittaa jakoon. Kunhan ehdin...

Nyt pukeutumaan puistokeikkaa varten. Onkin pitkästä aikaa jopa 7 astetta pakkasta.

Morgen!

Pikku-Hertta goisaa partsilla. Meillä hyvä yö takana, kun H nukkui meidän välissä... En vaan jaksanut sitä 10 krt yössä rauhottelua. Jossain vaiheessa on vain ajateltava omaa ja miehenkin yöunia/jaksamista. Eilen parkui niin, ettei mikään auttanut. Sitten nukkuikin ihan mussa kiinni, pikkuinen. Söi kuitenkin vain kerran. Katsotaan sitä pinnistä sitten taas ensi yönä...

Kiitos kuvista. Ihana keittiö Mariskalla! Tyylikäs. Ja Sanelman tiluksia käy hieman kateeksi :).

Mä söin raskausaikana vain niitä multitabs plussia ja siis obsidania ja klauterblutsaftia. Ja rasvasin itteeni Bodyshopin semmosella kaakaovoin tyyppisellä rasvalla (dödönmallisessa purtilossa), ei tullut arpia, vaikka mulla on murrosiän jäljiltä hieman arpia reisissä, että ei se, gissa, vielä mitään kerro!

Kyllä neuvolassa voi käydä työajalla, mutta meillä se piti kyllä sitten tehdä takaisin, käyttää liukumaa. Meillä mies oli kerran mukana kuuntelemassa sydänääniä ja pari kertaa ennen synnytystä, kun oli kesälomalla. Ei hän oikein voinut olla töistä niin vain pois keskellä päivää tai aamulla. Tietty ultrissa oli mukana.

Ai että, Sandemanin timanttia. Mä en ole vielä saanut timankin timankia, kun ei ole kihla- tai vihkisormuksiakaan... Pitäis vissiin ruveta vihjailemaan.

Oonko muuten kertonut, että ollaan jo varattu ensi kesäksi matka? Lähdetään Hertan synttäripäivänä Kreikan Samokselle! Jee-jee! Vaikutti kauniilta saarelta ja pääsee päiväreissulle Turkin puolelle sekä lähisaarille. Löytyi vielä hyvänkuulloinen huoneistohotelli. Italiaan olisin halajanut, mutta ihme homma, että Italian matkat on pari sataa euroa kalliimpia :(.

Nekun fiiliksiä odotellaan!

Hello!

Sande, mä kans kummastelin noita Obsidanin rajoituksia. Oon kyllä niitä koettanut noudattaakin mutta turhauttaa kun sitä saa sitten näköjään syödä koko raskauden ajan..

Hertta, mikäs se olikaan se hyvä hotelli Nykissä missä olitte? Muistan että kehuit ja suosittelit kovasti. Ollaan varmaankin lähdössä sinne maaliskuussa ja noi valmiiden lento+hotelli -pakettien hotellit näyttää aika luotaantyöntäviltä. Ei siis mitään luksusta tosiaankaan mutta viihtyisä ja tietty hyvällä paikalla.

Niin ja ihanaa Hertta että varasitte jo matkan! Niin kesä aina sitten niin nopsaan tulee. Meinaatkos sä jatkaa vielä kotona olemista vai oletko suunnitellut mennä töihin syksyllä?

Mä olen siis NIIN vihreänä täällä, kun te matkustelette. Mä voisin lähteä ihan mihin vaan, mutta erityisesti tuo NY saa mut vihertämään :) Eihän mulla periaatteessa ole mitään estettä lähteä, mutta ei tuo mies suostu kuitenkaan... tylsä tyyppi :) Mihin viikoille asti muuten sai lentää?? Jos kuitenkin vähän suunnittelisi...

Yyh, kalkkitabujakaan en pysty syömään, ihan järkkyjä :)

Kiitos Hertta lohdutuksesta :) Ehkä pitää vaan rasvailla ahkeraan, jos auttaa, niin hyvä niin ja jos ei, niin sille ei sitten mitään voi.

Laita ihmeessä Stella kodista kuvia, minä ainakin katson niitä mielelläni.

Päivää!
Ja hei miten Ihana Auringonpaiste! On tää kyllä aikamoista juhlaa, kun nytkin istun yksin meidän officessa. Voin tehdä mitä huvittaa :-) Tiimi kun on pieni, niin ei tarvitse kuin kahden työläisen muksut olla kipeenä, niin johan on tyhjä putiikki.

Aika tyyris toi Ticketin haalari Sande. Siis onko se uusi? Laadukas se toki on, mutta satsaisin eniten rahaa ehkä juuri tuohon 80cm:een, kuten Stella totesi. Matskulla tosin on pitkään mennyt ihan 74cm-vaatteet, koska on vähän hoikempaa sorttia. Mutta silti, kannattaa miettiä vielä kahdesti.

Hei kivaa Hertta, että olette varanneet jo matkan. On sitten mitä odottaa ja oikeesti, kyllä se kesä sieltä taas nopeesti tulee. Mä olen jo vähän paniikissa, miten äkkiä vappu tulee :) Toi teidän kohde on takuulla tosi kiva, olen kuullut siitä hyvää.
Heh, mä suunnittelen jo kesän 2009 matkaa :D Italiaan ehdottomasti ja joku villa ois iiihana.

Voihan Keiju mies olla satunnaisesti nlassa mukana. Mä kyllä kävin ihan yksin Matskukin kohdalla. En niin katsonut tarpeelliseksi, että mies ois ollut mukana. Ultrissa oli toki ja sitten kotona kasseltiin joskus yhdessä raskauskirjoja ym, joten ihan hyvin pääsi odotukseen sekin mukaan.

Autoista tuli mieleen vielä Mazda. Silläkin mun mielestä on kivoja tila-autoja, jotka ei farkkuja kuitenkaan. Ja suht edukas.

Vitsi muuten Juska puhuu jo paljon! Matskun puhe on enemmän sitä omaa pälpätystä, muutamia selviä sanoja lukuun ottamatta. Enkä nyt edes odotakaan, että sen koommin vielä puhuisi, mutta silti jännä, että puoli vuotta vanhempi puhuu jo noin paljon. Voihan se puheripuli tosin tulla piankin ;) Näistä mukuloista kun ei koskaan tiedä.

Mitäs vielä...Niin joo, Keiju, Top Chef tosiaan alkoi taas. Hyvä sarja, pääsee jotenkin hyvin niiden kilpailjoiden ruoanvalmistuspaniikkiin mukaan. Ja taas on mukana yksi a very annoying person :)

Jeps, lounaan pariin.

Heh, Piritta, mä en niinkään kysellyt että onko mies usein mukana nlassa vaan vastailin Gissalle kun Gissa sitä kysyi :)
Kiva kun viihdyt töissä, voipi olla ihan kiva pätkä ennen uutta mamalomaa.

Gissa, pitkiä lentoja saa muistaakseni lentää jollekin viikolle 28 ja Eurooppaan ja varsinkin pohjoismaihin ihan reilusti yli kolmenkymmenen.
Mä laskeskelin että mulla olis maaliskuussa 20 viikkoa täynnä ja vähän reilustikin ja monen mukaan paras aika raskaudesta matkustaa kun masu on vielä pieni.

Kyllä se villa Italiassa on ihana, just katseltiin viime kesän videokuvauksia kun mies viimeisteli hääparille niistä muistoa. Ja vaikka jonkun toisen ystäväperheen kanssa joilla on kans lapsia. Ilman autoahan siellä ei sitten useinkaan pärjää, tää meidän villa ainakin oli niin syrjäisellä kukkulalla että auto oli ehdoton.

Mariska, kiitos vinkistä, mä itse asiassa löysin Calcia 800 jossa on vaan kalkkia ja magnesiumia. Ja yöök miten isoja tabuja, et varmaan Gissa kykenis syömään =)
Mäkin joudun ne puolittamaan vaikka yleensä oon aika "hyvä" nielemään noita tabuja.

Heeh, Keiju, se oli tosiaan Gissa, joka sitä nla-asiaa kyseli - sori! :-)
Jes, kohta tarjotaan kahvetta ja pullaa yhden uuden työntekijän kunniaksi. Miten tää tuntuukin niin luksukselta?? :P

Ulkopuolisen kommentti: mielestäni aika monet hurahtaa, kun vauva syntyy ja autoteollisuus sen kuin pulskistuu. Ajatelkaa hyvät ihmiset ympäristöäkin! Meillä ihan tavallinen golf, jossa vain kolme ovea, ja hyvin mahtuu rattaat.

Pölyrätti kädessä istahdin hetkeksi alas..

Meidän matkarattaat on palvelleet poitsua reissuissa ihan hyvin. On työnnetty metsätietä ja poika nukkunut niissä. Ovat 3- pyöräiset (isot pyörät) ja tosi kivat työntää. Siksi perusrattaita ei ole otettu mukaan. Eli kyllä sulla Gissa riittää näissä jutuissa pohtimista :) Toki 3- oviseenkin rattaat mahtuu, mutta kun Gissa kyseli että mitä asioita tulisi ottaa huomioon kun tarvii mahduttaa lapsi tavaroineen kyytiin, suosittelin 5- ovista.

Keiju, tosiaankin olisi kiva nähdä pitkästä aikaa! Keväällä viimeistään, luvattu!
Muuten, kohta alkaa taas huippumalli haussa, onkohan meillä vielä sama maku :)

Meillä mies oli mukana yhden kerran neuvolassa. Muutoin oli aina töissä siihen aikaan milloin missäkin. Sitten oli toki valmennuksissa mukana, ne kun oli ilta- aikaan.

Kiitos Mariska kuvista, tosiaankin muutosta entiseen. Takasta tuli mieleen, että jos vaan rappaisitte sen? Siis jos takka on muutoin hyvä? Se ei varmaan tulisi kovin kalliiksi. Mä itse tykkään semmoisesta rapatusta pinnasta enempi kuin tiilestä.

Mua naurattaa Gissan tabujen nielemisvaikeudet, heh. Vaikka ei varmastikkaan mukavaa.

J:lla oli tänään 2-v neuvola. Kehuja sai (eikös kaikki lapset aina kehuta neuvolassa pyörryksiin, mulla on sellanen käsitys?) puhetaidosta, kärsivällisyydestä ja sorminäppäryydestä. Mitat 89cm ja 14kg. J näytti tätille kaikki parhaat puolensa ja heti kotona sitten kiukutteli, huhheijaa.

Muutkin suunnittelet matkoja. Mä ei varmaan päästä mihinkään kun ei löydetä sitä kohdetta huhtikuuksi. Vaikeeta...

Viikonloppuna siis poitsun synttärit ja illalla itse rimpsalle, kivaa. Su voisi mennä katsomaan sooloilua- leffan. Hauskaa viikonloppua teille! Takaisin pölyjen pariin..

Riinuska, mä kans huomasin että alkaa Huippumalli haussa, juu, ruoditaan sitten ehdokkaita taas =)
Ja Piritta, Top Chef meni eilen nauhoitukseen, varmaan tänään katsotaan. Onneksi se kundi viimeksi voitti, Haroldko se oli? Mä en tykännyt siitä naisesta ollenkaan, alusta saakka!

Lisäksi alkaa American Idol, Tanssi jos osaat ja sitten vielä Amazing Race kai reilun viikon päästä! Ei ehdi muuta kuin töllöä tuijottaa. Se tanssikisa oli viimeksi mun ehdoton suosikkiohjelma, toivottavasti olis lahjakkuuksia taas mukana! No, varmasti onkin.

Kyllä meillä Riinuska on aika samanlainen sisustusmakukin :) Mä nimittäin kans tykkään tosi paljon rapatusta pinnasta!
Sellaisia seiniä meiltä löytyykin kotoa, takkaa ei (olis ihana joskus jos muutetaan pois kerrostalosta). Mä tykkään kaikista karheista ja sellaisista "kömpelöistä" materiaaleista, mm. luonnonkivestä ja rapatuista epätasaisista pinnoista, leca-harkoista ym. Puukalusteet täytyy olla ehdottomasti suoraviivaisia ja aika raskaan oloisia, tummaksi petsattuja, sorvattu vaalea puu on mun inhokki.

No se näistä sisustusjutuista!
Mukavaa viikonloppua kaikille! Meen miehen kanssa tänään leffaan, kauhua, jee! Mutta Sooloilua on kyllä listalla kans, tosin ei miehen kanssa =) Se ei jaksa noita katsella.

Terveisiä töistä! Onhan tää ufoa. Samoja fiiliksiä kuin P:llä; tavallaan sitä tuntee itsensä uudeksi työntekijäksi, kun osa asioista vain surisee päässä, kun on päässyt ”loman” aikana huuhtoutumaan pois ja sitten seuraavassa hetkessä muistaakin, että joku on ainakin etäisesti tuttua. ;-) Nyt olen saanut jo pöydän sekä toimintakuntoon molemmat koneet ja puhelimen. Ja ollut jo tuottavakin! Äkkiä tänne sukeltaa ja onhan tämä tosiaan hauskaa vaihtelua. Tylsimmät puolet voi suodattaa sillä, että tää on vain väliaikaista... Kerroin siis eilen, ihan ok ottivat.

L oli eilen aamiaispöydässä ollut sitä mieltä, että äiti on nukkumassa ja vähän ollut pettynyt, kun en peiton alta löytynytkään. Hienosti heillä oli mennyt ja olihan se ihana tulla kotiin, kun toinen hihkui riemusta! Niin siis hihkuu aina isänsä kotiin palatessakin.

Ja sitten sujuvasti muihin asioihin...

Ihana keittiö Mariskalla! Mäkin sanoisin, että rapatkaa se takka. Muuttuu kummasti.

Keiju, mullakaan Obsidan ei tuottanut toivottua tulosta. Sen sijaan Krauterblutsaft (?) toimi.

Meillä myös kuljetettu yhdistelmiä oikeastaan minimaalisesti autossa, sen verran rasittavan kohlot ovat. L alkoi nukkua matkarattaissa ab. 6 kk ikäisenä ja sen jälkeen Teutsikat eivät ole matkanneet autossa muistaakseni kertaakaan. Meillä ei ole farkkua enkä ainakaan yhden lapsen kanssa ole kokenut sitä mitenkään tarpeelliseksi. Toivottavasti ei tarvii vaihtaa nytkään, auto kun meidän mielestä on niin ankea investointi eikä tosiaan nappaisi ottaa asuntolainan lisäksi vielä autolainaa. Siis vähän samaa mieltä ulkopuolisen kanssa, että ei sitä tosiaan tarvii laittaa kaikki hankintoja uusiksi beben vuoksi.

Mäkin äänestän Ticketin haalarin tyyriiksi ja ennen kaikkea pieneksi. Luulen, ettei Nellis vältsyyn tarvii varsinaisesti kosteussuojattua haalaria täksi talveksi. Ehkä?

Riinuska, menkää Barcelonaan huhtikuussa! Mää haluun ja Nykiin... Aaah, se shopping ja atmo ja ruoka ja pilvenpiirtäjät ja kaikki!!!! Me mennään varmaan eksoottisesti Kanarialle. ;-)

Nyt hommiin. Auvoista viikkistä! Menuna blinejä meillä, nami. Hertan "syy".

Ulkopuoliselle sen verran, että golf oli mullakin ja varmasti olisin yrittänyt sillä pärjätä, mutta kun joku halusi ajaa mun päälle ja auto meni lunastukseen, niin on kai ihan järkevää, että ostan nyt mahdollisimman sopivan tulevaan elämäntilanteeseen. Ja jos haluaa ajatella ympäristöä, niin ei osta autoa ollenkaan, vaan käyttää julkisia. Turha siis jeesustella.

Hih, mäkin kauhistelin, että Mariska oli poistanut puuhellan ja ajattelin välittömästi, että mä oisin rapannut tuon :) Takkaan ehdotan myös samaa, tulee ihan kuin uusi!
Huippareita ja jenkkilän tanssi- ja lauluohjelmia mäkin varmaan seuraan, eipä sitä taida ehtiä muuta tekemäänkään. Mä tallennan niitä ja katselen sitten yksinäni, mies ei tuollaisia voi sietää, paitsi Idolsia ollaan katseltu yhdessä.

Niin, kyyti tulee kohta, pitänee lopettaa. Meillä tiedossa kaikenlaista pientä tekemistä kotona ja varmaan liikaa herkuttelua, ainakin mun äsken tekemästä kauppalapusta päätellen :)
Hyvää viikonloppua kaikille!!

Moro,
Täällä on ollut kavereita vierailulla joten nyt vasta ehdin kirjoittamaan. Onneksi tulee viikonloppu ja mies kotona niin saapi vähän hengähtää.

N saa lisää hampaita. Krooh. Kitinää ja lisää kitinää. Ja ruoka ei maistu. Ei edes suosikkimaut! Noh, toivottavasti on vain VAIHE kun ei meitin pimatsu yleensä kitise. Oon helpottanut oloa supoilla iltaisin että nukahtaminen olis vähän helpompaa. Mutta tässä kitinän määrässä ei todellakaan ruveta unikouluttamaan, mikäs siinä on imettää kerran/kaksi yössä kun muuten nukkuu hyvin. KOPKOP, toivottavasti ei iske tahkoojakirous kun hehkuttelen öillämme täällä.

Meillä mies ei ollut kertaakaan mukana neuvolassa, ultrissa kyllä. Ekalla kerralla kun kuunneltiin nlassa sydänääniä niin äänitin ne kännykkään. Mies oli ihan ihmeissään että tuoltako se kuulostaa. Aika hienoa tämä nykytekniikka.

Mun tarttis surffata lentoja Zurichiin, kaverit asuu siellä ja armaani on luvannut keväällä reissun sinne. Sukset olis tarkoitus ottaa mukaan joten ehkäpä päästään Alpeille:-). Pääsisin kokeilemaan laskettelukypärääkin (joulupukki toi) autenttisissa oloissa. Vuorotellen joudutaan laskemaan kun ei N oikein vielä pärjää missään kindergartenissa, mutta onpahan kaveriperheessäkin 3 lasta joten seuraa riittää.

Italia olis toinen ihan megasuosikki, mutta sinne ei pääse ennenkuin meen töihin ja saan/saadaan säästettyä rahaa. Eli hamassa tulevaisuudessa kun siihen mökkiinkin menee ziljoonia...

Mariskan keittiö oli HINO! Ja Sanelman tilukset kadehdittavat. Tuo rantasauna, voi vide. Meillä kun saunotaan harva se ilta niin olispa ihanaa käppäillä vaan rantsuun ja pistää kiuas tulille.

Varasin sitten vihdoin gynen, ehkäisyä peliin. Tarkoitus olis tehrä töitä vähän ennen uutta yritystä, mutta saapi nährä suodaanko meille toista lasta koskaan kun ikämittari alkaa vedellä punaista.

Jaahas pimatsu alkoi huutelemaan sängystään, paree vissiin käydä kaappaamassa syliin. Mukavaa viikkistä kaikille!

Heipsis taasen, piti tulla tänne purkamaan sekavaa mieltä. Olen menossa työhaastatteluun ensi perjantaina! Tämä on IHAN TÄYSIN ex tempore -juttu. Näin kiinnostavan avoimen paikan ja laitoin huvikseen hakemuksen sisään vähän niin kuin treenatakseni. Kirjoitin vielä hakemukseen, että olen käytettävissä vasta kesällä. Nooh, sitten mies alkoikin puhua, että hän voisi pitää vanhempainvapaata pari kuukautta jolloin mä pääsisin halutessani töihin maaliskuun tienoilla. Ilmoitin tästä työnantajalle, ja sieltähän tuli kutsu haastatteluun.

Arvatkaa vaan onko ristiriitaiset tunteet! Mun kun piti olla kotona vielä elokuulle asti. Jos tärppi kävisi työpaikan suhteen, niin olen varmaan ihan suru puserossa, kun saankin olla kotona enää 2 kk...

Leon synttäribileet pidetään 27. pvä, ja 2-v. neuvola on ensi viikolla. Leo ei edelleenkään paljon puhu, muutama sana saattaa tulla päivässä, mutta enemmän mennään vielä viittomalla ja siansaksalla.

Hauskoja synttäreitä Juskalle! Ja mukavaa iltaa Riinuskalle!

Kuulostaa kyllä hyvälle, kun Piritta ja Nekku olette niin onnellisia työhönpaluusta.

Ja voi vitsit noita matkasuunnitelmia! Mulle alkaa nousta aivan tajuton matkakuume. Olen myös haaveillut New Yorkista ja lähdenkin sinne heti kun voin, koska hyvä ystäväni asuu siinä ihan lähellä enkä ole käynyt siellä kertaakaan. Mutta se reissu menee arviolta vuoden päähän. Ties vaikka menisin Kaislan kanssa tyttöjen reissulle :). Just oli Kaksplussassa juttu siitä, miten vauvan kanssa pärjää Nykissä.

Hauskaa viikonloppua kaikille!