Tahkoojaplussat 61

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekku ejk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka!

Kiirettä on pukannut viime päivät, kun en ole ehtinyt kommentoimaan mitään. Johtuu myös kyllä siitä, ettei tuon neidin kanssa oikein pysty koneella olemaan, ei anna hetken rauhaa päiväsaikaan. Nyt vetää jo sikeitä, ihanaa...lasi olutta ja pikku rentoutumishetki!

Suvista oli mukava kuulla, vaikka kuulumiset eivät niin mukavia olleetkaan. Toivon kovasti, että teillä syy löytyisi oireiluihin, kurjaa tuollainen.

Aniliinin reissu kuulosti oikein ihanalta, vaikka vatsatauti olisi voinut jäädä tulematta. Kiva että Vili selviytyi lentomatkoistakin noin hyvin!

Meillä asuu nykyään melkoinen raivotar, nimittäin Vanessa on nyt muutaman päivän ajan ollut tooosi kärsimätön, vähän väliä suuttuu jollekin lelulle (täysin tuntemattomasta syystä, tai sitten esim. siitä, ettei saa kahta lelua samaan käteen), ja alkaa armoton huuto. Melko raskasta, sanoisin. Onko teillä muilla alkanut tällaista tässä vajaan vuoden ikäisenä?

Kaisla se ei omaa sänkyä huoli näköjään millään. Ehkä sitten isompana..mulla on omaan sänkyyn siirto listalla, saas nähdä milloin saan aikaiseksi. V on kyllä nukkunut nyt melko hyvin taas yöt, pari kertaa on vaan heräillyt ja viideltä syönyt.

Ihanaa, että pian alkaa taas päivä pitenemään, on tää pimeys vielä ihan ekstrarankkaa meille pandoille..=)

Hyvää sunnuntai-iltaa, mä jään odottelemaan miestä kotiin, on kahvilla (lue: kaljalla) kaverinsa kanssa, kohta varmaan kotiutuu. Moro!

Iltaa! Aijai tuota Seppälän ÄRSYTTÄVÄÄ mainosta alareunassa!

Alkuun meidän kuulumiset. Eli Juskalla taas korvatulehdus... Olikin pari viikkoa terve putkituksen jälkeen. Nyt siis taas kuurilla, korvat imettiin tyhjiksi ja kontrollikäynti 27.päivä. Hohhoijaa, symppaa Mariska sua siis ihan täpöllä. Säälittää toinen kun ei tervettä päivää tunnu näkevän hoidon aikana.

Kiva Suvi kun käväisit linjoilla, vaikka kuulumiset eivät niin kivoja olleetkaan. Tosi raskasta kun on huoli omasta lapsesta ja hänen terveydestään. Toivottavasti syy selviäisi, epätietoisuus on kamalaa. Voimia teille sinne ja käyhän välillä meitäkin morjestamassa.

Piritalle multakin onnet ultranäkymistä! Aina se on vaan yhtä ihanaa nähdä oma pikkuinen ruudulta.

Aniliinille teretulemast takaisin suomeen vaikka kiva reissu olikin. Plääh noita vatsapöpöjä kun usein onnistuvat pilaamaan osan lomasta. Hinosti Vili jaksoi olla lentokoneessa, itkettikö nousut/laskut?

Sandellakin ollut vatsatauti, hus pois. Toivottavasti muut tahkoojattaret eivät saaneet tartuntaa?? Juskan päiväkodissakin on ollut vatsatautia, ei kiitos sitä jouluksi meille, eikä tietysti ole tervetullut muulloinkaan.

Gissan joulukuviot. Munkin mielestä sä olet nyt kaikkesi yrittänyt ja harmi jossei isäsi sitä ymmärrä. Uskon kyllä että sulla on asiasta paha mieli, omilta vanhemmiltaan kestää yllättävän paljon. Huomasin sen 7 vuotta sitten kun välit menivät hetkeksi omaan äitiini.

Kuinkas Keijun pikkujoulut sujui? Jouduitkos "selittelemään" juomattomuuttasi vai tiesivätkö kaikki asiasta?

Olen Kata samaa mieltä, että ihanaa kun päivät alkaa pitenemään. Vaikken pandaäiti olekaan :) Jaksuja raivareiden kanssa.

Me oltiin viime yö Lahdessa kun kaverilla oli pikkujoulut. Hauskaa oli ja nyt väsyttää, joten sohvalle. Öitä kaikille!

Terveiset Tukholmasta! Oltiinkin sitten Keijukaisen kanssa samaan aikaan siellä. Mää menin pe aamuna ja nyt illalla takas. Ystäväni asuu siellä ja käväsin kylässä.
Ilona oli iskän kanssa kotosalla. Vasta takasin tullessa koneessa iski ikävä tyttöä (ja isukkiakin). Muutoin oli niin vauhdikasta ja hyvää seuraa ja tekemistä, että myönnän jopa aika ajoin täysin unohtaneeni perheeni! Noh, eikös se ole vaan hyvä asia ja luottamuksen osoitus miehelle kun en turhia murehdi vaan uskon, että hän hoitaa kotona asiat kuten pitääkin.

En olekaan pahemmin päässyt juttujanne lukemaan, sillä ensin oltiin yli viikko evakossa tätä meidän kylän vesi-tragediaa. Ollaan koko perhe, sisko ja vanhemmat mukaanlukien säästytty noroilta ja salmonelloilta. Mahtavaa. Moni kaverini ja vieläpä lapselliset ovat taudin saaneet ja vaikka median mukaan täällä on normaali elämä jatkunut niin enpä sitä allekirjoittaisi.

Aniliinin matka oli loistavan kuuloinen, vatsapöpöä lukuunottamatta. Onneksi ei vienyt kuin pari päivää lomasta ja pääsit relaamaan.

Suvin kuulumisia en ole lukenut aiemmasta ketjusta, mutta teidän kirjoituksiin perustuen lähetän myöskin tsemppiä epätietoiseen tilanteeseen. Muista, että lääkärien kanssa voi ja saa olla topakkana tutkimusten suhteen. Aika ajoin voi joutua voimakkaastikin vaatimaan lisätutkimuksia ym. Lääkäriäkin voi vaihtaa jos ei miellytä tai epäilee ettei ota tosissaan.

Täytyy varmaan palata edelliseen ketjuun tsekkaamaan Pirittan ultra-juttu, sekä Lotta neidin mitat.
Lotta kuulostaa todella samanlaiselta voimakastahtoiselta ja topakan touhukkaalta kuin Ilonakin. Haluaa osallistua aivan kaikkeen ja tehdä ITSE.

Jassoo, nyt on kuulemma sauna lämmin. Hyvät yöt kaikille.

Huomenta! Mä katselin myös tuota odottajien listaa, ja se on kyllä vaikuttava. Hertan synnytyksen jälkeen kun oltiin ihan maassa, kun ei odottajien listalla ollut ketään, ja nyt siellä komeilee seitsemän nimeä! Mahtavaa!

Aniliinilla oli mukava loma - vatsatautia ja ranskiksia lukuunottamatta :). Hyvä.

Sanelma, treffataan vaan välipäivinä! Me ollaan Tampereella, kun mies on töissä välipäivät. Laitetaan s-postilla tarkemmin. Jos on muita jotka pääsee kans, niin eikun mukaan vaan.

Leolla on sitä mää itte -vaihetta myös. Ehkä rasittavinta tällä hetkellä on se, että poika on oikeasti kaikkialla koko ajan ja tekee koiruuksia. Leo pääsee jo aika korkeallekin, kun osaa kiivetä. Silmät sais oikeasti olla selässäkin. Motoriikan kehitys on kyllä muuten huikeaa. Leo osaa hyppiä ja harjoittelee ahkerasti kuperkeikan tekoa. Syöminen sujuu jo hyvin eli ruoka ei tipu rinnuksille. Jonkin verran voidaan jo askarrellakin yhdessä, kun keskittymiskykykin paranee pikku hiljaa. Sen sijaan puhe ei vieläkään kulje. Leo sanoo kyllä silloin tällöin sanoja ihan kirkkaalla suomenkielellä, mutta ne tulee ikään kuin vahingossa eli ei aktiivisesti yritä puhua. No, se tulee sitten myöhemmin...

Kaisla taas opetteli eilen kovasti kääntymään. Esineisiin tarttuminen ja esineiden tutkiminen on nyt kiinnostavinta. Kaisla kiinnittää nyt myös huomionsa esim. Leoon ja koiraan, ja hymyilee heille. Myös erilaiset hulluttelut naurattavat kovasti. Hassua, että Kaislalla on aika "käheä" nauruääni, ihan erilainen kuin Leolla oli vauvana.

Ei suostu Kaisla omaan sänkyyn, ei. Nyt ollaan viikko harjoiteltu eikä yhtään onnistumista - edes hetken uinahdusta omaan sänkyyn - ole tullut. Plaah. Tyttö on niin herkkäuninen, että heti kun yritän siirtoa, hän herää ja alkaa märistä. Tutin syönti on ihan farssia. Voi ja voi. Sanon kuten Kata, että tää on nyt tätä ja sillä sipuli.

Voi että kun vatsataudit ovat jyllänneet. Kurjuus Sandeman, että sinäkin sait sen.

Heh, Leo avasi telkkarin ja katsoo aamu-tv:n uutisia rahin päällä istuen.

Julian Tukholman-reissu kuulosti hyvältä. Maistuis kyllä mullekin!

Ikään kuin mulla olisi ollut vielä jotain muutakin asiaa, mutta nyt en muista. Niin, sitä piti sanoa, kun Sandeman puhui ehkäisystä, että eipä kai niitä hormonittomia tapoja kovin monta ole. Kuparikierukka ja kumiukko. Ekaa ei kannata laittaa, jos pikkukakkonen on suunnitelmissa lähitulevaisuudessa ja toka on aika plääh vaihtoehto. Mulle lekuri suositteli pillereitä, joten niitä nappailen, vaikkei nappaa yhtään. Onneksi ei ole tullut sivuoireita. Cerazettesta on pelotteluita, että tulis ties mitä aknea ja painonnousua, mutta en ole huomannut mitään muutosta tavalliseen olemiseen. Tosin samat pelottelut taitaa olla kaikista pillereistä.

Nyt menen vaanimaan Leolle villahaalaria huutonetistä. Mukavaa viikonalkua! Viikon päästä on aatto :).

Heippa.

Normaalisti on ollut tää joulunalusviikko ihanan rauhallista töissä ja on voinut ihastella liiketuttujen lähettämiä kortteja jne. Mutta ei tänä vuonna, ei..stressaa jo ihan simona kun asiaoita jotka pitäis tällä viikolla hoitaa on miljuuna. Huh
Täällä höpöttäminen auttaa hyvin unohtamaan tuon paperipinon..heh :)

Muutetaan tänään takasin kotiin, vaikka remppa on vielä kesken. Lapsilla on jo koti-ikävä. Kodinhoitohuone toimii hyvin väliaikaisena keittiönä.

Samu puhuu hirveästi. Semmoista siansaksaa tulee suusta solkenaa. Jotenkin on tosi suloinen selvittäessään asioita. Muutamia sanoja on tullut satunnaisesti. Esim. S kiipes Teemun rahin päälle ja kun mä sanoin varos ettet putoa, niin vastas "putoaa". Ja eilen kun oltiin kattelemassa remontin jälkiä, osoitti naulaa ja sanoin "teävä" eli terävä.

Voi, voi Kaislaa kun ei suostu omaan sänkyynsä nukahtaa. Oliko niin että sänky on Kaislan omassa huoneessa? Voisikohan sängyn siirtää teidän makkariin väliaikaisesti. Jos tyttöä pelottaa omanhuoneen yksinäisyys, voisi sänkyyn oppiminen olla helpompaa kun äiti olisi omassa sängyssään siinä vieressä. Jokatapauksessa voimia!

Voi että, Juskan korvatulehdukset vain jatkuvat..niin turhauttavaa. Meillä oli kanssa melkein heti 1-2 vko operaatiosta uusi korvatulehdus. Silloin lääkäri meinasi että on sitä samaa tulehdusta kun operaation aikana. Mutta kauas Juskan operaatiosta olikaan, leikattiinko myös kitarisat? Mua välillä pelottaa että noi kauheat määrät antibiotteja vaurioittavat Samua jotenkin esim. vaikuttaa kasvuun tms.

Tervetuloa takaisin Anillini ja Vili.

Ei, mutta nyt mun on ruvettava töihin. Sata asiaa jäi taas kommentoimatta...

Tervetuloa takaisin Aniliini! Ihanalta kuullosti matkanne lämpimässä, tietty tota vatsatautia lukuunottamatta.

Julia, oltiin sitten tosiaan samaan aikaan Tukholmassa :-) On siellä se joulutunnelma aika ihana.
Riinuska, ei tarvinnut selitellä alkottomuutta, kerroin töissä jo muutama viikko sitten eli tosi alussa. Maistoin yhden pienen suullisen punaviiniä ruuan kanssa, eipä edes maistunut hyvälle. Nollalinja siis jatkuu :-)

Kiitos Nekku, veriseulainfosta, kyselen asiaa vielä torstaina Kättäriltä.

Päiviä taas,
Voi teitä Tukholma-reissaajia - kade! Ois aivan ihana käydä ulkomailla ihastelemassa jouluvaloja, ne kun on niin eri sfääreissä kuin Suomessa. Kamu tuli just Nykistä ja oli aivan pyörryksissä siitä jouluatmöksestä, heh, puhumattakaan shoppailuista. Teki loistolöytöjä pilkkahintaan. Ai jai...sinne kun pääsis, en ole koskaan käynyt.

Anskun reissu kuulosti oikein rentouttavalta ja mukavalta, hinoa! Kurjaa toi vatsapöpö tosin =/ Kiva silti, että lämpöä piisasi, sillä lämpö- ja valohoidolla jaksaa jo pitkälle kevättalveen. Onkin ollut melko ahdistavaa tämä pimeys, töissä ollessa en noteeraa pimeäaikaa lainkaan näin radikaalisti kuin nyt kotona. Johtunee siitä, että ulos on aina raahauduttava....

Hui Sande, minkäs pöpön sä nyt sait!? Kurjaa =(( Toivottavasti muut flikat säästyivät, tuntuis jotenkin, että se pöpö ois jyllänyt jo meillä.... Vatsatautia on tosi paljon liikkeellä, ja sen saan kyllä tosi helposti. Onko S olo jo parempi?

Voi ankeus Juskan korvatulehduksia. Vaikuttaa siltä, että jos siihen on alttius, ne toistuu herkästi. Tosin en yhtään tiedä, tuntuu tuttavapiirissä vain olevan samantyyppistä tautikurimusta.

Käydään tänään katsomassa yksiä tuplarattaita. On tässä suht lähellä myyjä, joten samahan se on käydä vilkaisemassa. Ja ostaakin, jos hyvät ovat. Väristä en tosin oikein piitannut, mutte ehkä ei parane olla liian ronkeli.

Voi kun me kohdattiin tänään yksi vanhempi mies pienen spanielikoiransa kanssa. Oli matkalla eläinlääkäriin, kun koiralla on paha munuaissairaus. Arvatkaa vaan, kun nieleskeli kyyneleitä...oli jotenkin niiiin surullista, kun mieskin oli aivan silmät punaisina. Koiralle annettiin syksyllä elinaikaa vain muutama päivä, mutta oli sinnitellyt tänne asti. Nyt mies oli viemässä koiraa lääkäriin kuulemaan tämän hetkisen tilanteen. Mun oli pakko lähteä pois, kun oli niin pala kurkussa. Itkettäis tämmöinen muutenkin, mutta raskaana lähes kaikki asiat saa kyynelet silmiin. Kurjaa ;(

Mitäs muuta... Hyvä Julia, että selvisitte viruksilta. Voiko teidän alueella jo normisti juoda vettä? Aika rankkaa, että kaikki käyttövesi joudutaan keittämään.

Viikkis oli mukava Lauantaina oltiin koko päivä kaupungilla, bongailtiin glögipisteitä kaduilta, jututettiin joulupukkia ja ihasteltiin jouluvaloja. Espan markkinat on aika kivat, siellä paahdetut mentelit kourassa sai jo aika hyvin joulutunnelmasta kiinni :-) Mutta arggg missä lumi??? Tosin eipä sitä usein Hgissä olekaan, mutta apua, jos jouluna ei ole lunta muualla kuin Lapissa! Härregyyd. Kävin vielä issekseni leffassa shoppailujen jälkeen, huono leffa, mutta hyvä syy syödä karkkia, heh :D

Voihan Kaislaa. Typy taitaa olla nukkumisen suhteen vähän haastavampi kuin veljensä. Mutta hyvä asenne on juuri tuo asenne, että tätä kestää nyt aikansa ja se siitä.
Mä koitan henkisesti valmistautua, että kakkosen kohdalla moni asia voi olla täysin toisin kuin Matskun kohdalla. Nyt ollaan nautittu hyväunisesta ja säyseästä kaverista, mutta kuka tietää, millainen perheenjäsen maailmaan putkahtaa keväällä :)

Pitänee siirtyä muihin puuhiin, nämä lahjoitetut pari tuntia kuin tuppaa vierähtämään vähän liiankin nopeesti....se on moro.

Morot tytöt,
Olo on jo parempi, kiitos kysymästä. Mistä lie tullut tauti, saattoi toki olla ruoasta johtuvaa (ei toki sinun P) sillä syötiin teatteriseurueen kanssa nachoja samalta lautaselta ja oltiin kaikki 3 yhtä sairaita. Nelliksen yksittäinen oksennus taisi olla sattumaa kun tuntuu ettei kukaan vaikutuspiirissäni ole saanut samanlaista oloa. Hyvä niin!

N ei malttaisi millään enää maata lattialla, koko ajan pitäisi istua. Istuu tosi jämäkästi, mutta välillä mätkähtää takaraivolleen, ja sitten huudetaan. Lähinnä itsetunnon kolausta mutta ottaahan se opettelu koville. Vatsallaan maatessa nousee jo suorille käsille mutta peppu painaa liikaa eikä suunta ole eteenpäin. Kai sitä ehtii ryömiä ja kontata ja seisoa sitten riittämiin? "Puhetta" tulee taukoamatta ja on niin hauskankuuloista: ttätäää-hobbobboo-jäjjääää.

Tulipahan käytettyä sitten tätä pms-kiukkua ja siivousintoa hyväksi, kuurasin saunan joulukuntoon, onpahan sekin tehty. Mummo imuroitsi perjantaina kun mää makasin, vielä pitäisi luututa, mutta ehtiihän sitä kai. On taas vietetty kuuluisaa omaa aikaa hyödyksi.

Mun pitäisi tehdä päivähoitohakemus. Kaverini oli ihan kauhuissaan kun en sitä vielä ole tehnyt. Tsiisus, elokuuhun on kuitenkin aika monta kuukautta ja luulis että Espoonkin byrokratian rattaat liikkuu nopeammin? Well, ehkä päästäis sitten tuohon meidän lähipäiväkotiin jos ollaan ajoissa. Anyway, meinaan tutkia vaihtoehtoja. Kunhan tuo lapsi nukahtaa...ja mä saan lounasta...ja tyhjennän kuivaajan...ja paketoin lahjat...ja luuttuan ne lattiat. Ja minähän olen äitiysLOMALLA.

Huomenta! Mitäs leidit? Hyvä kun Sanden olo on jo parempi. Vatsataudit on kyllä kamalia, jotenkin tässä tasaisesti yrjöillessä tulee se sama olo kuin vatsataudissakin,yh.

Eilen olin kävelyllä illalla naapurin kanssa, joka kans odottaa! Kuulin tän ilouutisen lauantaina. Todettiin eilen että vitsit kuin kivaa, ja juttuahan riitti. Hällä on kans endoa, laparoskopiaa ym. takana ja lääkäritkin olleet samoja. Ei vaan olla juteltu näistä asioista aikaisemmin, eihän ne mitään kahvipöytäkeskusteluja olekaan. Ei oltais miltään maltettu mennä sisään omiin koteihimme, sit oli pakko kun alkoi tulla niin kylmä :-) Mutta ehtiihän tässä jutustella ja käydä kävelyillä huru mycket. Hällä on laskettu aika samoihin kuin Pirittalla ja masu näkyy jo. Ja liikkeetkin tuntuu.

Mulla on ollut välillä aikamoista päänsärkyä ja luinkin neuvola-oppaasta että näillä viikoilla tyypillistä.
Masun osalta tuntuu että ei sitä pysty enää vetämään kunnolla sisään vaikkei vielä ulos päin näykään. Kuitenkin sellainen pieni "pallo" tuossa alavatsalla, vyötärö on kyllä tallella :) Ja onhan se tyyppi kai jo jotain 7-9 cm ja kohtukin greipin kokoinen. Ja viikkoja siis nyt 11+1.

Yhyy Piritta tota koirajuttua, mä olisin kans varmasti kyynelehtinyt. Oon eläinten suhteen aivan yliherkkä.

Tuntuukos sulla Piritta jo säännöllisiä liikkeitä?

Nekulla huomenna, ultra, jännittääkö? Mulla ylihuomenna. En osaa jännätä, musta on vaan ihanaa kun mies tulee mukaan.Jännitys on erilaista jos on ikäviä kokemuksia, symppaan sua Nekku!

Ollaan taas L:n kanssa mumminsa täyshoidossa. Eilen luin kuulumisenne pikaisesti ja nyt on kaikki asiat yhtenä mylläkkänä päässä, enkä muista, mitä piti kommentoida.

Anskulle teretulemast kotimaahan ja kiitos kuvista ynnä matkarapsasta! Vatsataudit on hanurista. Herkkävatsaisena mäkin olen siepannut niitä mukaani toisinaan.

Meillä tosiaan huomenna np-uä. Kyllä pelottaa niin miestä kuin itseäni, vaikka muuten en juuri muista raskaana olevani pl. ne hetket, kun oksettaa. Sanoin just äidilleni, että huomenna joko saa helpotuksen tai joutuu käymään läpi helvetin. En tiedä, milloin ehdin teille raportoida, joskus iltasella varmaan vasta.

Vitsit noita korvatulehduksia! Tosi rankkaa.

Julian reissu kuulosti ihanalta! Todellakin, musta on positiivista, että ”unohtaa” perheensä vapaalla ollessaan. Nää onkin niin helpossa iässä nyt, siis hoitoon jättämisen kannalta, kun ainakin meillä on tismalleen sama, onko hoitaja minä vai mies, kun ei ole mitään tissibisneksiä enää. Ja omalta kohdalta on loistavaa, että saan aloittaa työtkin niin, että mies on kotona Lotan kanssa eikä mun tarvii siellä huolehtia heti, miten pärjää pk:ssa. Saan ikään kuin pehmeän laskun.

Taitaa muuten olla yleisesti niin, että tytöt ovat vähän ”itsenäisempiä” tässä iässä ja usein oppivat poikia aikaisemmin puhumaankin. Lotta kiipeää myös aivan kaikkialle, saunan ylälaudetta myöten. Tuoleilta ja sohvilta ja oikeastaan joka paikasta on päässyt hyvin alaskin, joten kiivetköön niille. Pöydät on no go. Lottakin jo hyppii, mutta vautsit Leon kuperkeikan harjoittelua!

Siirrettiin hänet muut pe-iltana lasten sänkyyn ja ihan normaaliin tapaan nukahti ja nukkui. Tosin siis vaati hetken tassua olalle nukahtaakseen, mutta itselle asento on aikasta paljon mukavampi kuin kurkotella sinne pinniksen pohjalle. Nyt siis tosin koisii matkasängyssä täällä reissun päällä.

Uusinta hupia on ”kato, kato” tai ”kato tätä”, kun tuo kaikki aarteitaan tai temppujaan esiteltäviksi. On niin pollean näköinen aina. Eilen syötti koiraa hyperkorrektista lusikalla ja koirahan söi.

L nukkui tänään taas ruhtinaalliset 45 min päikkiä ja roikkuu nyt puntissa. Mun vanhemmat lähti asioille, joten se siitä päivän omasta hetkestä… Perse.

Nekkua kaipilinkin jo kun kävin täällä kurkkimassa aikaisemmin. Oikein kovasti tsemppiä huomiseen!

Ja Anskulle tervetuloa matkalta, kiitos kuvista :)

Piritta, kiitti resepteistä, namnamnam! Kerron sitten kun ollaan kokeiltu.

Nyt kun sä Molly olet "siinä", niin kiitän sua valokuvista. Tosi hienoja, upeat värit!

Leolla on joo tosi poikamaista tuo kehitys. Motoriikka kehittyy puheen kustannuksella, ja voi vitsit että voi poika olla kiinnostunut autoista ja traktoreista. No joo... toisaalta sitten laittaa mielellään pinnejä ja hiuslenkkejä päähänsä ja menee peilin ääreen koreilemaan :).

Tsemppiä Nekulle ultraan! Kauheata jännätä moista, mutta onneksi se on pian ohi ja varmasti siellä on kaikki kunnossa!

Kiitos resepteistä, Piritta, vaikuttivat todellakin testaamisen arvoisilta.

Meiltä peruuntui glögittelyiltamat tänään, kun kaveriperheen lapsi sairastui. Tuntuu, että aina on joku lähipiirin ipana kipeänä, kun tällaisia tilanteita tulee tosi usein. Onneksi nuo omat ovat vielä säästyneet, mitä nyt ihan pikkuisen niiskuttavat.

Mariska, mä olen nukkunut Kaislan kanssa eri huoneessa tämän aikaa kun ollaan harjoiteltu omaan sänkyyn nukahtamista. Tähän astikin K:n sänky on ollut meidän sängyn vieressä eli yksin häntä ei ole jätetty. Itse asiassa ajattelin kokeilla sitä vielä yhtenä oljenkortena tänään eli panen yksin omaan sänkyynsä ja katson, miten reagoi. Jos ei onnistu, niin palaamme takaisin miehen viereen ja Kaisla olkoon kainalokerttuna. Haluan nukkua!

Me treffataan Sanelman kanssa Treella välipäiväperjantaina. Jos joku haluaa mukaan, niin tervetuloa! Julialle, Murmelille ja Aniliinille laitoin s-postia asiasta.

Nyt oikaisen sohvalle, jos vielä ehdin ennen kuin pikkulikka parkaiseen.

Heippa kaikille!

On taas viime viikot menty aika vauhdilla enkä ole ehtinyt kirjoittelemaan. Pari viikkoa sitten lähetin Maijasta pari kuvaa, toivottavasti tulivat perille vaikka en sitten ehtynytkään tänne mainitsemaan asiasta.

Mitäs kaikkea... Nekulle ja Keijukaiselle tsemppiä tuleviin ultriin!
Mollylle ja Aniliinille kiitoksia hienoista matkakuvista, ihan tulee matkakuume itsellekin vaikken yleensä oele hirmu innostunut matkailija. Mutta tämän pimeyden keskellä kyllä lämpimät paikat houkuttavat.
Ja kiitos lapsukaisten kuvista myös! Vanea en olisi joulukortista edes tunnistanut, on niin kasvanut.
Suvista oli mukava kuulla, jaksamista sinne teille kovasti ja toivotaan, että Elsan tilanne selkiytyy ja helpottuu! Toivottavasti saat myös apua jostakin, jos oma univaje vaan kasvaa koko ajan.

Olisi kiva tulla välipäivänä treffeille, mutta epäilen että jäävät väliin kun poiketaan kotona vaan pikaisesti joulun jälkeen ja lähdetään uudeksivuodeksi taas mökkeilemään kavereiden kanssa. Mutta jos vaan ehdin, niin ilmaannumme sitten paikalle.

Maija on viimeisen viikon ollut hirmuisessa nuhassa, räkää valuu koko ajan ja yöt ovat olleet tosi levottomia. Se siitä yösyöttöjen vähentämisestä, ei puhettakaan kun se on ainoa konsti edes vähän rauhottaa... No, tyttö on onneksi oma iloinen itsensä vaikka vähän väsynyt, täytyy toivoa vaan että räkäisyyskin joskus loppuisi! Tuolla juuri onnistui laittamaan telkkarin päälle (kaukosäädin on suosikkiesine, hmmm...) ja sen jälkeen levitti lattialle isänsä kallisarvoiset vinyylilevyt... hohhoijaa.

Toivottelen nyt jo varmuuden vuoksi oikein hyvää joulunaikaa kaikille, siltä varalta että tämäkin viikko mennä hurahtaa edellisten lailla. Nauttikaa ja rentoutukaa!

Aivan ihania kuvia olitte laittaneet ja melko messevän oloisia reseptejä. Hianoo :)

Nekulle tsemppiä huomiseen ultraan. Varmasti jännittää, mutta eihän siinä muu auta kuin kurkistaa mitä kaverille kuuluu. Me täällä jännätään sitten iltaan asti sun uutisia.
Vai että Lotta on saanut sängyn, niin Ilonakin, eilen. Oli pakko mennä ostamaan, koska Ilona alkoi kiipeämään itse pois pinniksestä.
Lotasta poiketen Ilona ei nukahtanut helposti uuteen sänkyyn. Oli aivan tohinoissaan sängystä ja tykkäsi köllötellä siellä, mutta vielä enemmän tykkäsi kiivetä sieltä pois ja juosta olohuoneeseen. Tunnin verran kesti, että saatiin nukkumaan.
Ehkä se siitä pikkuhiljaa. Nyt onnistui nukahtaminen helposti, sillä Lotan tavoin täällä oli tänään punttitakiainen kun ei nukkunut ollenkaan !! päiväunia. Nyt siis simahti todella nopeasti, jo kesken sadun lukemisen.

Voi Riinuska, toivon todella, että Juska jo vihdoinkin pääsisi eroon korvatulehduksistaan. Mistä ihmeestä se aina vaan tulee? Mitä muuta putkituksen lisäksi ylipäänsä voidaan tehdä? Jaksamista.

Pirittan tavoin, me miehen kanssa saatiin tänään nauttia ihanista ultrakuvista kun oltiin rakenneultrassa. Siellä se kakskytsenttinen uiskenteli ja tiuhaan sittenkin.
Liikkeet oon tuntenut jo kolmen viikon ajan, erityisesti iltaisin on melskettä.

Meillä ei voi juoda hanavettä. Haetaan juomavesi vedenjakelupisteeltä ja kummisedän lähteeltä. Pesuvesikin keitetään pesuhuoneen vanhassa padassa. Onneksi ei olla vielä tehty saunaremonttia, muutoin pata olisi purettuna.
Tänään pääsin Illin kanssa pesulle lämmitetyllä järvivedellä ja voi kun se oli raikasta.

En osaa vielä sanoa mitään Tampereen välipäivä tapaamisesta, koska en ihan tarkkaan tiedä meijän ohjelmaa. Ollaan mietitty Lappiin lähtöä, mutta katsotaan nyt.

Keijukainen, mulla on särkenyt päätä jo kolme viikkoa. En tiedä mistä johtuu, verenpaine jne on ok. Muistelen, että särki Ilonaakin odottaessa jossain vaiheessa. Kait se joskus ohi menee. Ajoittain on sen verran voimakasta, että on otettava Panadolia, että saa nukuttua.

Nyt alkaa väsy painaa silmää ja jutut päässäni takkuilevat, joten lopetan ja alan rentoutuun jos vaikka sais nukuttua hyvin pitkästä aikaa. Reissussa (mökillä ja ruotsissa) kun ei oikein omaa rauhaa saanut.

Yökukkuja täällä.. Napero herätti, yskii kovasti ja kolmen vartin kitinän ja ähkimisen jälkeen päätin muuttaa kammaria, mutta kuinkas eksyinkään koneelle, joka oli jäänyt päälle. Ei väsytä hitusen vertaa. :)

Kiitokset tervetulotoivotuksista, kävin muuten lomalla kerran netissä uutisia lueskelemassa ja samalla pikapikaa kurkkasin kuulumisianne, mutta käyttöaika oli loppumaisillaan, niin en sitten terkkujakaan lähetellyt.

Luin pitkän pötkön Tahkoojia, huh, kuinka paljon jutusteluja. Kaikki pöperönä päässä, mieleen jäi kuitenkin Sanelman leikkauskertomus. Huh, oli melkoinen polyyppi, mutta nyt se on saatu poistettua ja täpöllä toivomme, että nostaa mahdollisuudet huippuunsa. Jopa luomusellaiset, peukut!

Myös Mollyn matkakertomus oli ah - niin ihanata luettavaa. Teillä oli kyllä idyllinen hotelli (kiitokset mahtikuvaajalle!) ja muutenkin niin tunnelmallinen loma ja vielä antoisat keskustelut. Hieman toisenlainen fiilis tuli teidän viidakkoreissuista lukiessanne, kuin muistelot omasta lomasta meluisan lastenaltaan vierellä vietetyistä päivistä. Ihanaa oli meilläkin, mutta varmaan aika vastakohtaista teidän rauhalliselle ja nähtävyyksiä kattavalle reissulle. Kiva, että oli kivaa!! =)

Murmelista oli mukava kuulla, kiitokset Maijan kuvista! Ja samasta kiitän Kataa, kyllä tosiaan on Vane kasvanut!
Mun lähettämät lomakuvat eivät kaiketi tavoittaneet Keijua ja Riinuskaa, bumerangit ainakin tulivat takaisin. Voin kokeilla uudelleen.

Julian, Keijun ja Mariskan Tukholman reissuista/risteilystä oli myös mukava lukea, irtiotot arjesta on aina juhlaa! =)

Onnittelut Julian poppoolle kakkos-Ykän hienoista rakenteista!

Harmittavaista tosiaan tuo Julian kunnan edelleen jatkuva vesiongelma. Meidän kunnan vesi on joskus julkistettu Suomen Parhaaksi, pitää taas muistaa olla kiitollinen ja ylpeä siitä. Hyvää on! :)

Voihan EI, Juskan edelleen jatkuvaa korvatulehduskierrettä. Ei ole poppakonsteja ei, eikä oikein löydy lohtusanojakaan, sympatiseerausta vaan!

Stellalle (ja Kaislalle!) hyviä yöunia. Samassa veneessä ollaan oltu ja ajoittain vieläkin.

Mistä tuli mieleeni, että Vili nukkui lomalla kuin unelma, illasta aamuun, heräämättä. Tai mua herättämättä, mies oli muutamana yönä tutittanut kertaalleen. Nyt taas kotona ollessa on rääkynyt joka yö tuttuun tapaansa 3-4 aikoihin. Hotskussa meillä oli ylileveä sänky (varmaan 240cm), joten kaikilla oli tilaa riittämiin. Patja oli myös omaa kovempi, yleensä oma sänky on paras sänky, mutta nyt kyllä sänkymainokset huutelee selailtavakseen. Hankintalistalla. Kuten myös kuivausrumpu, kun vaan olis tilaa...

Nekulle tsemit tämän päivän kurkkaukseen!

Heh, Vili on sitten avulias. Eilen lämmitin itselleni mieheltä aamusella jäänyttä kahvia mikrossa (yök!!) ja kun muki tyhjeni, Vili kurkkasi sinne ja totesi sen olevan "oppu". Meni tovi, niin poika ähkien hoki äitiä ja kantoi vielä kahvia sisältävää pannua minulle toiseen huoneeseen! Vähänkös läikkyi, mutta pakko sitä oli kultapoikaa kiitellä avuliaisuudesta. Luojan lykky, ettei kahvi ollut kuumaa!!! Nyt on keitintä siirretty pikkukäsien ulottumattomiin. Oli tehnyt yhtenä päivänä saman jutun miehelle, joka oli jo ruokailua varten nostanut maitopurkin pöytään. Kantoi purkkia ja lasia, kun mies hetkeksi käväisi toisaalla. =)

Ja eilen muuten ekaa kertaa nappasi itse multa lusikan ja sanoi i-i (=Vili) ja aika hyvin lusikoi laatikkoa kitaansa. Jospas se kiinnostus itsenäiseen syömiseen alkaisi pikkuhiljaa. En ole viitsinyt tuputtaa lusikkaa, kyllä taatusti sen vielä joskus omii kokonaan itselleen.

Jahas, romskua pukkaa taas..

Eilen nlassa, kaikki ok. Vauva potkii jo yllättävän lujaa, tuntuu tosi selkeästi jo ulkopuolellekin.
Vili sai kakkospiikin influenssarokotuksesta. Hyvin meni sekin, vain hetkellinen rääkäisy ja th:ta mulkaisi kitkerästi.

Kuulkaas mimmit, me senkun Vilin kanssa jatketaan lomailua!! En siis menekään töihin. Kävin palkkakirjanpitäjän juttusilla ja mullahan on plakkarissa pitämättömiä lomia yllin kyllin. 25 vuosilomapäivää ja 10 pvää ns. lomarahavastikkeita (vaihdoin siis lomarahoja vapaaseen viime vuonna, jonka olin täysin unhoittanut). Näin ollen 35 pvää lomaa, jotka pitää käyttää ennen toukokuun loppua. Olisi jäänyt 15 päivää töitä, joten aloitan sitten varhennetun äitiysloman tai pidän muutaman vl:n ennakkoon. (Esimieheni ehdotti tätä itse, sanoi olevan Vilin kannalta parempi, ettei lasta "rääkätä" kolmea viikkoa hoidossa, se aika menisi kuitenkin siinä totuttelussa, ihanan ajattelevainen nainen! Ja ehkä vähän lehmä ojassa, täällä on huutava pula hoitopaikoista!) En kyllä käsitä, että mulla oli noin paljon pitämättömiä lomia, mutta kaikkea sitä tässä äitiyden huumassa voikin unohtaa. Joten heiheit hoitokauhistukselle, toistaiseksi! En pane vastaan, ei ollut suuren suuri hinku duuniin kuitenkaan loppujenlopuksi. Ehtiihän sitä!:))

Nyt yritän juosta Nukku-Matin kiinni, miehen kello jo herättikin.

Hui, miten aikaisin Ansku on ollut jo koneen ääressä..
Kiitoksia taas ihanista matkakuvista. Ja Vanessa-neidin postikortti oli ihastuttava :)
Vai on köhää ja yskää taas muillakin liikkeellä. Niin meilläkin. Pojat ovat molemmat yskäsiä ja vähän nuhaisia. Itsellänikin on aika kova yskä.

Huh, mikä aamu meillä oli. Lapset oli kun enkeleitä, mutta mun ja miehen välillä leiskuivat salamat ja ukkospilvet..taitaa painaa nää remonttijutskat päälle. Miehellä on semmoinen tapa että kasaa mun päälle aina kauheen kasan hommia. Miehellä kun venyy välillä nuo työpäivät ja mä pystyn päivällä/työpäivän jälkeen käymää esim. rautakaupassa hakemassa listoja tai matot pesulasta tai ruokakaupasta kinkun ja olihan siinä "listassa" muutakin mitä mun piti tänään tehdä töiden ja lasten lisäksi?
Sitten illalla ihmetellään kuinka rankka päivä miehellä on ollut...

Täytyy lopettaa...

Hei!

Nekun ultrakuulumisia odotellaan.

Kiitos tosiaan Aniliinille ja Katalle kuvista! Vane oli tosiaan muuttunut taas erinäköiseksi. Näytti ihan isolta tytöltä. Millaista Vanessan liikkuminen on tällä hetkellä?

Mariskan arki kuulostaa uuvuttavan työntäyteiseltä. Ei muuta kuin tsemppiä!

Vilin kahvikeikka kuulosti hauskalta. Onneksi ei tosiaan ollut kuumaa kahvia! Mukavaa, Aniliini, että voitkin jatkaa putkeen lomailua, jos kerran töihin ei ollut niin suurta hinkua. Ja Vilille aina parempi noin :).

Voi pahus tuota vesisotkua, Julia! On siinä hommaa.

Meille ei kuulu mitään uutta tai ihmeellistä. Kerhoiltiin tänään, ja kohta on Leon päikkäreitten aika. Meidän "vaavi" se nukkuu vielä pinniksessä eikä lastensänkyä ole vielä edes hankittu.

Laitan joulukuvan muksuista kun ehdin. Mukavaa päivää, ja toivotaan hyviä uutisia Nekulta. Ai niin, onnittelut Julialle hyvin sujuneesta rakenneultrasta!

Kiitos Kata Vanessan kuvasta, on tosiaan huisin iso tyttö jo!
Ja kiitos myös muista kuvista, tosin Aniliinin matkakuvia en saanut? Ja resepteistä kans kiitos, oli kyllä tosiaan kokeilemisen arvoisia!

Kiitos ihanista kuvista! Ja voi Aniliini, kylläpä iski matkakuume kuvianne katsellessa ja jestas, sulla on jo ihanan iso masu!!! :) Ja tosi kiva juttu, ettei sun tarvitse mennä töihin välillä, on se kyllä tosi, että se kolme viikkoa menee helposti opetteluun ja sitten jäätäisiin taas kotiin.

Vane on niin iso neiti jo! Miten nopeasti nuo vauvat kasvavatkaan pienestä avuttomasta, isoksi ja toimeliaaksi lapseksi. Kiitos vain joulun toivotuksesta Kata!

Mulla on aika ollut hirvittävän kortilla ja pahoittelen edelleen, etten ole saanut lähetettyä kuvia Elsasta! En ole saanut niitä edelleenkään kamerasta ulos... Mutta teen uudenvuodenlupauksen ja ensi vuonna ihan varmasti!

Mun pitäis siivota, mut miten mä jouduin tänne nettiin pyörimään? :)

Stellalle myös kiitokset lapsukaisten kuvista! Kyllä teidänkin vauva on jo kovin iso, ja niiiin suloinen!

Stella ja Aniliini, yritän jossain välissä raportoida tilanteestamme tarkemmin! Nyt on ilmeisesti Elsan asiat kuitenkin laukeamassa hyvään suuntaan, toivottavasti lopullisesti! :) Parempaa joululahjaa ei olisi voinut toivoa!

Julialle tsemppiä myös täältä vesiongelmien kanssa! On se vaan ihan hirveä juttu. Ei sitä kyllä osaa tuota puhdasta vettä Suomessa arvostaa, ennenkuin jotain tällaista kauheaa tapahtuu.

Mariskalle voimia sairasteluihin kuten myös Riinuskalle! Tiedän, miltä tuntuu kun koko ajan odottaa seuraavaa lääkärireissua ja se valvominen.... Ja tietysti se huoli ja paha mieli lapsen sairastelusta! Voimia!

Ja aivan ihanaa, että meillä on niin monta odottajaa ketjussa! Sanelmalle kovasti tsemppiä toiselle puolelle! Hyvä, että asiat saatiin "korjattua" ja mahdollisuudet parantuivat huimasti!

Nyt täytää taas rientää... Mukavia joulun valmisteluhetkiä!

Katalle kiitos joulukortista, iso tyttö ja ihana mekko :)

Nekun uutisia minäkin odottelen :)

Mä niin toivon, että ois jo 8.1. ja päästäisiin np-ultraan, ei sitten millään jaksaisi odottaa :)

Tosi kiva kuulla, että Suvi saanut hyviä uutisia ja tytön asiat alkavat selviämään!

Miten mua ei huvita mikään... ei varsinkaan työnteko. Tämä viikko on jostain syystä tuntunut ihan käsittämättömän pitkältä ja ollaan vasta puolivälissä. Toivottavasti loppuviikko meni nopeammin.

Ai niin, mies osti vuoden turhakkeen, eli mönkijän :) Raati (17hlöä), joka sen valitsee, voi tulla koittamaan meidän tontin lumenluontia ilman apuvälineitä, katsotaan sen jälkeen mikä on turhake :)

Moro,
Ihanaa,talo on hiljainen. Meillähän kävi sitten niin että myös mies sairastui siihen oksutautiin. Mutta vasta nyt maanantai-yönä, että aika pitkä itämisaika! Toivottavasti tosiaan kaikki pk-mammat välttivät taudin!
Jouluostokset on mun kohdalta tehty. Eilen ja tänään hoidin viimeiset. Tuliskohan joulufiilis vähitellen? Mitään ruokia kun ei tartte itse vääntää kun mennään valmiiseen pöytään molemmissa paikoissa (aatto ollaan anoppilassa ja sitten painutaan joulupäivänä skuggaan viikoksi) ja muutenkin on jotenkin kiire kadoksissa. Kai se on ihan hyväkin juttu?
Nekulle lähetän hyviä viboja sinne ultraan! Ja Keijulle samat sanat huomiselle!

Mulla olis pe synttärit. KÄÄÄÄÄK. Mulla taitaa alkaa jo neljänkympin kriisi kun numeroita alkaa olla siihen suuntaan enemmän kuin kolmeenkymppiin. KÄÄÄÄK.

Juhuu, mies passuuttaa kybällä kun on kotona toipumassa. Miten ne osaakin tehdä omasta sairaudestaan niin suuren numeron? Paree mennä...palaan myöh...

Hienoa Suvi että Elsan asiat on selkeytymässä!

Kiitos myös Stellalla hauskasta kuvasta, ihanat sisarukset =)

Mä oon ihan lahopää kun nää viestit tulee näin tipoittain mutta kiitos siis myös rautavinkeistä. Syön sitä Obsidania ja oon toistaiseksi säästynyt inhoilta oireilta. Syön maitohappobakteereita mikä kai osaltaan estää ummetusta? Suosittelen muillekin jos tarvetta ilmaantuu.

Aniliini, mun veljen vaimolla on sama la kuin sulla eli teillä on varmaan aika samankokoiset masut :-)
Ja juu, ihan turha mennä töihin muutamaksi viikoksi!

Nyt täytyy taas jatkaa...kiitos tsempeistä huomiselle!