Tahkoojaplussat 33

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kata*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitokset myös Aniliinille peukuista! Toivottavasti saatte kriisin selätettyä ja masennus helpottaa.

Nekku...palelu ja lihanhimo..hmmm :) Ootkos ajatellut koska testata?? :)

Ootteko muuten huomanneet että tahkoojabebet on syntyneet hauskoissa sukupuoliryppäissä?
Kirppu, Riinuska, Stella: pojat
Siirappi, Julia, Nekku: tytöt
Piritta, Aniliini, Mariska: pojat
Ilo aloitti jo seuraavan tyttöporukan, Kata seuraa, montakohan likkaa tulee :) Aika hauskaa sattumaa!

Minä olin myös todella järkyttynyt Reko Lundanin kuolemasta vaikka sairaudesta tiesinkin. Mahdottoman surullista. Samoin aion hankkia sen kirjan. Puhuttiin siskoni kanssa eilen asiasta pitkään puhelimessa, hän on lukenut sen Hesarin jutun ja sanoi sen olleen todella koskettava.
Myös Marionin miehen kuolema tuntuu pahalta. Tunnen/tunsin molemmat työni kautta ja suruun on otettu osaa. He olivat todella onnellisia yhdessä.
Yhdyn Nekkuun siinä että jokaisesta päivästä rakkaiden kanssa on tosiaan osattava nauttia.

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille

Heip!
No, sitten se taitaa Sandekin saada tyttösen! :) Aika hauskat litaniat juu.

Jos te olette järkyttyneitä Reko Lundalin kuolemasta, niin mä alan olla aika järkyttynyt, koska en ole koskaan kuullutkaan kyseisestä hemmosta... sivistys? Mitä se on?

Aniliinille mäkin toivon suhdekiemuroihin selvenevää. Inhottavia aina tommoset, mutta kun niistä yli pääsee, on suhde taas entistä vahvempi. Pidän teille peukkuja!

Meillä poitsu heräsi jo 5.45, ei muuten paljon naurattanut. Meni kuitenkin tuntia myöhemmin nukkumaan... nyt on tosin vetänyt jo yli 2h päikkäreitä.

Ei ole ollut mun päivä tänään. Käytiin illalla nukkumaan klo 23 ja en saanut unta kun iki- ihanat naapurit taas kolistelivat. Hermostuin puolen yön jälkeen ja päätin lähteä sanomaan pari valittua sanaa... Mennessäni alakertaan, luiskahdin portailta kerien alas! Sattui niin pirusti... Mustelmilla ja ilmeisesti murtuneella pikkuvarpaalla onneksi selvisin. Siinä sekunnin sadasosassa pelkäsin jo halvaantuvani. En ikinä sitten päässyt naapuriin asti. Mutta kun näen ne, mainitsen kolinoista, prkl...

Semmoinen talvikauden avaus täällä tänään. Voikaa muut paremmin.

Voi Riinuska, kurja kuperkeikka sulla! Pikkuvarpaan rusauttaminen sattuu hitosti.

Ei se kai niin ihmeellistä ole, jos ei tiedä, kuka Reko Lundan oli, jos ei yhtään seuraa teatterijuttuja. Vaikka kyllä Lundan aika paljon on julkisuudessa ollut, myös kirjojensa kautta.

Vai sukupuoliryppäitä :D. Katsotaan, miten jatkuu.

Käytiin ulkona pitkällä metsäreippailulla, kun sää on kauniin aurinkoinen. Teki hyvää! Nukuin viime yönä yli 10 tuntia, mikä teki myös terää. Kumma kyllä nyt silti väsyttää. Mikään ei ole tarpeeksi näköjään.

Iltaa!
Hei, hei mulle se yksi tyttö! :) Mä toivottavasti synnytän ennen Sandemania (eli siis periaatteessa se kolmas tytsy olis mulle)... No, ei vaan, mulle on ihan sama periaatteessa kumpi vauva tulee, mutta ehkä 51 % on tällä hetkellä tyttöfiilis.

Aniliinille täältäkin tsemppiä! Toivottavasti asiat ratkeavat!

Tsemppiä toivottelen myös tahkoojapuolelle täältä! Olis niin ihana saada uusia "oireilijoita" tänne puolelle pitkästä aikaa! Onkos ne nyt jo heinäkuun vauvoja sitten? Yritän pysytellä kirjoituksineni tällä puolella, koska tahkoojat voivat sitten halutessaan lukea juttuja tältä puolen. Mä itse en välttämättä aikoinani yrityksen tuskassa ollut niin innokas aina lukemaan odottavien juttuja. Toki oli aina ihana kuulla uudesta syntymästä!!

Mitäs olette muuten mieltä. Itse olen ollut tosi pikkuinen, kun synnyin (pari viikkoa etuajassa). Mietin, että pitäiskö vauvalle ostaa pienempi toppapuku vielä ensi talvea ajatellen. Se pakkauksen puku taitaa olla 70 cm, joten vastasyntynythän hukkuu siihen! Jos vauveli syntyisi suunnilleen laskettuna aikana, tulisi sille pienelle haalarille käyttöikää reilut pari kuukautta. Tammikuun aleistahan vois löytääkin edullisesti sellaisen pikkuisen??

Äh, huomenna se on taas maanantai, ei kyllä hirveästi olisi intoa työntekoon. Mutta ei auta ei! 2,5 kuukautta olisi vielä töitä jäljellä. Eihän se paljon ole. Viikkoja voi jo alkaa laskea äippikseen, mutta aamuja ei ihan vielä viitsi...

Mukavaa viikon alkua kaikille mammoille!
Suvi rv 22+3

Huomenta!

Uusi maanantai taas..vaihdettiin talvirenkaat viikonloppuna joten tervetuloa lumi ja jää! Muuten ei hirveästi mitään tehtykään, TV kolmantena pyöränä makailtiin kotona, mies oli lauantaina varpajaisissa. Meillä yhdessä kaveriporukassa syntyy nyt parin kk välein lapsosia. Tää bebe synty tismalleen laskettuna päivänä, täsmällinen poitsu! Mulla oli koko viikonlopun pitkästä aikaa vähän matalapaineinen olo, ärsytyskynnyt oli jotenkin tosi matala eikä oikein mikään huvittanut. No, sellaista se on välillä.

Aniliinille tsemppiä parisuhdekuvioihin, joskushan niitä pieniä alamäkiä tulee väkisinkin...

Riinuskalla oli ollut hieman huono yö..voin kuvitella kuinka otti päähän..paranemisia varpaalle, niillä on taipumus olla kauan kipeänä kun murtuvat, t. nim. kokemusta on.

Keijukainen oli huomannut aika hauskan sukupuolikaavan Tahkoojavauvoissa..Se olis tosiaan sit Suville tyttö ja Sandemanille poika sen mukaan..=)

Suvi, mä ajattelin selvitä ensi talven sellasilla lämpöpusseilla ja makuupussilla, meillä on jo yksi sellanen minkä saa turvaistuimeen. En ajatellut ostaa ollenkaan varsinaista toppapukua. Eihän se kumminkaan vielä tee mitään muuta kun makaa siinä..?

Mulla alkaa nyt olemaan maha sellainen että kaikki loputkin vaatteet on ruvennut ahdistamaan (vaikkei se kai mikään jätti ole vieläkään siis), kuten tuulipuvun housut, verkkarit jne. Kävin la Haagassa (sorppa Hki-jutut taas...) Missymom-nimisessä liikkeessä, ja ostin yhdet housut, ne lyhentää ne siellä samaan hintaan (oli tuhottoman pitkät). Hirveästi ei ollut mun tyylisiä vaatteita, ja aika pieni valikoima, mutta ehkä vähän halvempaa kuin joissain keskustan erikoisliikkeissä. Toppahousut pitäis löytää aika pikaiseen, kohta ne olis kätevät koiran kanssa ulkoillessa, ja vanhat on sen malliset et ei toivoakaan.. en sitten tiedä pitäiskö vaan katsoa urheiluliikkeistä ensin.

Pyydettiin viikonloppuna miehen siskontytttöä kummiksi, se on siis 17v, ja vitsi oli kiva nähdä miten innoissaan se oli, loisti kuin naantalin aurinko sen jälkeen!

Mulla on 9 viikkoa töitä jäljellä, ja siinä on yksi viikko melkein joulun pyhiä ja sitten vielä muutama talvilomapäivä, joten kohta sitä ollaan kotona sitten..hurjaa!

Huomenta naiset!
Taas uusi viikko ja ilpo-iines siirtyy jo viidennelle kuulle:-) Rv16+0:-))

Suvi mullahan siirrettiin la:ta koska alunperin laskivat 22.4 (siis sen hölmön kaavan mukaan jossa ei oteta huomioon oman kierron pituutta) ja nyt koon perusteella 16.4 niin johan siihen tuli +6päivää. Mutta ihan oman aikataulunsa mukaan ne sieltä ulos tulee, joten onpahan nyt sitten noin.

Mä en ole vielä kehdannut laskea viikkoja enkä päiviä äippälomalle jäämiseen kun on vielä aika pitkä aika:-), nelisen kuukautta.

Ihanat sängyt meillä, nyt on tilaa köllötellä vaikka poikittain. Mukavasti viihdyttiinkin sängyn pohjalla viikonloppuna, nukuttiin oikein kunnolla, aamiaisen jälkeen vielä aamupäivä-unet:-). La käytiin Sellossa vähän ostoksilla ja illalla oli kummityttö vanhempineen ja pikkusiskoineen kylässä. Kummityttö oli sitä mieltä että S-kummin masussa on tyttö! Mutta toisaalta kaikki ystävänsä ovat saaneet pikkusiskoja viime aikoina joten siitä ehkä tämä arvaus. Mulla itsellä on kyllä ihan poika-olo. Jospa mää aloitan sitten se poika-kauden kun Kata ja Suvi saa tytöt? Seuraaville plussaajille olis sitten poikia tarjolla tuon Keijun kaavan mukaan...

Mulle anoppi lupasi tehdä sellaisen fleecepussin jotta kylmällä voin sitten käyttää sitä I-Illä ulkona. Kun ei huhtikuussakaan vielä ihan megalämmintä ole. Vaikka voihan se olla että tyyppi syntyy vasta vappuna...

Anteeksi Suvi, ei tosiaan ollut tarkoitus unohtaa sua siitä välistä! Tottatotta, sulle siis se tyttö ja Sande aloittaa taas poikien rimpsun, jännä nähdä, kuis käy.
Suvi, Juskalle on nyt sopiva se äippäpakkauksen toppis ja on kuitenkin jo pian 10kk:tta. Eli on aivan liian suuri vastasyntyneelle. Voi olla, että pärjäisit fleecehaalarilla ja makuupussilla jo maaliskuussa. Ettet toppista tarviiskaan. Juska kun syntyi tammikuussa, niin oli kyllä villavaatteet ja toppapuku ja vielä - pussikin kylmimmillä keleillä kun posotti unta ulkona neljäkin tuntia.

Stellaa mun piti jo aiemmin onnitella uudesta uravalinnasta! Onhan se rohkea veto. Haluatko tosiaan hieman vihjata alaa? Mä kun en sinne tapaamiseenkaan ole tulossa..

Mies oli eilen kotona, aivan ihanaa kun on toinenkin jakamassa arkea pojan kanssa. Mutta sitten taas tämä maanantai tuntuu entistä ankeammalta. Viikon päästä on mun parhaan ystävän vauvan ristiäiset. Hän valehteli mulle ihan 6-0, että tytöstä tulee Doris Inkeri Lyydia.... Olin sillai, että voihan video, ompa nimi. No, onneksi nimeksi tulee kuitenkin joku ihan muu :)

Juska on oppinut ei- sanan merkityksen. Nousee seisomaan televisiotasoa vasten (tietää, ettei saa) ja sitten pudistelee päätään, hassu. Meillä on neuvola viikon päästä, kiva tietää taas mittoja ja muuta. Kuitenkin 2kk:tta sitten viimeksi käyty. Eipä tuo kasvu niin huimaa enää tässä vaiheessa ole.

Mukavaa viikon alkua!

Kuulkas mamat. Nyt olisi yksi finassikysymys: millainen veroprosentti teillä on? Kun yritän laskea ensi vuoden tuloja että osaisin arvioida tulojen ja menojen balanssia, mutta kun en osaa arvioida sitä veroprossaa? kelan sivuillahan on se laskuri jossa mun pitäisi laskea ä-rahan määrää vuoden 2005 tuloista. Laitoitteko siihen ihan normiprosentin (esim 35%) vai jonkun alennetun kun tulotkin on alemmat?

BTW, vieläkään ei painoa lisää. Ilppis vetää siis mamista rasvat, JES! Toivottavasti kasvaa kuitenkin normaalisti....vielä olis kolmisen viikkoa rakenneultraan!

Huomenta!
Lunta tulla tupruttaa... meillä on vielä kesärenkaat autossa, toivottavasti mies pääsi töihin asti!

Sandemanille veroprosentista. Äitiys- ja vanhempainraha maksetaan vuonna 2007 vuoden 2005 verotettujen tulojen eli viimeisimmän valmistuneen verotuksen perusteella. Äitiysrahakautta varten kannattaa sitten pyytää uusi verokortti, jolloin verottajalle pitää mainita, että on äitiys/vanhempainvapaalla ja saa Kelalta korvauksia. Niin hullulta kuin se kuulostaakin, niin äitiys/vanhempainvapaalla veroprosentti on yleensä kaksi prosenttiyksikköä suurempi kuin tavallisesti.

Mulla on tänään joku ihme alennustila :(. Niin ne mielialat vaihtelevat. Ehkä johtuu tästä uudestä elämänvaiheesta, tiedä häntä. Voin kertoa tuolla sähköpostin puolella tarkemmin siitä yritysideasta. En oikein halua sitä täällä kertoa, kun ei koskaan tiedä, ketkä tätä lukee ;).

Jepjep, kaipa tämä päiväkin hyväksi muuttuu. Tuntuu vain nyt jotenkin tylyltä sekin, että on pitkä talvi edessä. Tekisi mieli mennä talviunille. Siitä tulikin mieleeni, että uusi sänky olisi meilläkin tarpeen. Meillä on vaahtomuovipatjat, kun jostain syystä mies on saanut päähänsä, että ne ovat parempia kuin joustinpatjat. En ole samaa mieltä, mutten ole vielä jaksanut taistella asian edestä. Ehkä jonain päivänä meillä on toisella puolella sänkyä joustin- ja toisella vaahtomuovipatjat ;).

Tulkaas kertomaan jotain piristävää, jookos!

Aamupäivää!
Ja onnea Lotalle ja Mattikselle, tänään tuli 4 kk täyteen! Voi näitä meidän kultia, kun ovat jo niin isoja.

Huh, mikä keli, näinä päivinä on kyllä extrakiitollinen, ettei tarvitse aamulla lähteä mihinkään. Nooh, olenkin jo kaksi pvää viettänyt sisällä...heeh..

Me ollaan palattu kotikonnuille, riskaapelisti ajeltiin sitten kesärenkailla vitostietä etelään, kun eipä tullut mieleenkään, että olisi pakkaskeli vkloppuna. Valtatie oli toki ihan kuiva ja hyvässä kunnossa, mutta silti, olihan se ikävää.

Mukavaa oli, tosin jotenkin se vaan iskostu selkäytimeen, että on se vaan vaikeaa lapsille vieraassa paikassa nukkuminen. Ainakin Matiakselle. Nukahtaminen oli yhtä huutoa (hyvin harvoin kotona), heräsi melkein heti nukahdettua, eikä suostunut nukahtamaan (ei koskaan kotona) ja sitten vielä ihan ykkösjuttu: heräsi 04 syömään, mutta eipä sitten nukkunutkaan enää kahteen tuntiin, vaan tapitti isoilla silmään sängyn pohjalta ja hymyili leveästi ja joklas. Vilkas ja meluisa päivä varmaan vaikutti asiaan: meillä kun on kotona kuin huopatossutehtaalla, kunhan radio soi taustalla. Vietettiin kuitenkin koko pvä siskon tyttöjen seurassa, joista totisesti lähtee elämisen ääniä =)

Pojasta on tullut muuten hauska kiekuja. Sitten kun äiti kiekuu mukana, niin jopas on hauskaa :D

Tänään maistatan pojalle hieman paksumpaa pöperöä, yösyöttöjen määrä alkaa kohta triplaantua, joten gotta do something. Ja sängynpäätä pitää muistaa nostaa, koska poika on jatkuvaan yöllä sängyn nurkassa kiinni ähisemässä.

Riinuskalla ollutkin aika paha kuperkeikka. Varovaisesti siellä niiden portaiden kanssa - niissä voi todellakin sattua pahasti. Onneksi pääsit melko vähällä. Himskatin naapurit!

Lundanista. Eipä häntä varmaan tiedä, jos ei seuraa teattereita sen koommin. Minulle hän tuli tutuksi lähinnä Komin kautta, kun siellä yhteen aikaan käytiin paljon. Ja asui tässä aika lähellä meitä. Mulla on kuulkaa isoja aukkoja tietämyksessä, jos aletaan puhua kirjailijoista. Luen nimittäin kirjoja vähän. Ei ehdi, kun olen tämmöinen intohimoinen lehtien lukija laidasta laitaan. Työ velvoittaa :)

Nekku, ai teillä on jo lääkäri varattuna? Mustakin se pitäisi olla nyt 4 kk ikäisenä, mutta ei mun terkka siitä maininnut. No nla on keskiviikkona, ehkä saan selvyyttä asiaan. Mistä rokotuksesta puhut? Seuraavahan on ilmeisesti joskus 5-6 kk ikäisenä.

Mä muutan veroprossaa vasta ensi vuodeksi, kun nyt sain palkkatuloja elokuun loppuun. Ensi vuosi onkin aika kylmää kyytiä, kun elän pelkillä etuuksilla. Ja niistäkin menee veroa, pöh.

Pääsisköhän tänään sen verran ulos, että kävis kaupassa. Olen jotenkin fiksautunut tähän ihanaan ajatukseen, ettei ole mikään pakko mennä ulos. Poikakin saa raitista ilmaa parvekkeella. Musta on luksusta vaan kuunnella musaa, puuhailla kotona ja aloitella never-ending projekteja :)

Koitan laittaa Matiksesta tänään tuoreita kuvia jakoon. Nyt pyykit koneeseen!

Huh huh, viikonlopun mega-bileistä selvitty. Kirjaimellisesti ;) Hauskaa oli ja mikä tärkeintä, me naiset voitettiin matsi ukkoja vastaan!! Meidän joukkue kun oli täynnä pelureita ja ukoilla jopa sellaisia, jotka eivät ole koskaan nähneetkään ko. lajia livenä. Testasin muuten negan la-aamuna. Huh siitäkin ;) Vatsan nipistelyt jatkuvat.
Ilonan yökyläily mummulassa meni suht hyvin, itkeskeli illalla ja äitini sanoi, että hänen mielestään ei kyllä kovin usein kannattaisi näin pientä yöksi jättää. Naulan kantaan, olen samaa mieltä. Kyllä tytöstä huomasi sunnuntai aamuna kun porhalsin vanhemmilleni, että hän oli kaivannut kovasti. Noh, tämä oli nyt toinen yökyläily ja vähän niin kuin poikkeustapaus kun oli niin isot juhlat, että oli lähes pakko päästä mukaan.

Kata, mua nauratti sun kamojen rahtaaminen kellariin. Meillä sama juttu, mistä ihmeestä sitä roinaa muodostuukaan niin paljon?! Joku päivä tässä tunkean "varmuuden vuoksi jos joskus tarvittais" -tavarat jätesäkkiin ja vien roskiin.

Keijulle PQ inssin johdosta!

Riinuskalle voimia mummin sairauden kanssa ja paranemista varpaallesi. Onneksi sulle ei käynyt pahemmin.

Laitan kuvia Ilonasta (Pirittalle ja Stellalle kai vielä piti) kunhan tässä ehdin. Nyt tyttö nukkuu päikkäreitä ja pääsin vihdoin lukemaan vanhatkin viestit.
Ilona on nukkunut nyt omassa huoneessa heräten vain kerran yössä syömään! Mieletöntä! Samaa ajattelen kuin Stellakin, että kohta tulee takapakkia unien suhteen kun nyt menee ihan liian hyvin.
Ankaran kanssa olen samaa mieltä, että kannattaa kokeilla vauvalle omaa huonetta, meillä se jostain syytä rauhoitti tyttöä. Niin ja se sängyn päädyn nostaminen on vähentänyt Ilonan pyörimistä sängyssä. Enää harvoin kampeaa itsensä pää-päätyyn.

Stellalle onnea ja pitkää pinnaa yrittäjyyteen! Mieheni on yrittäjä, joten jotain siitä arjesta ja paineista tiedän.

Jaha, Ilona huutelee tuolla ulkona, gotta go!

Kauhulla luin Riinuska, sun ilmalennosta! Onneksi ei käynyt pahemmin, ei ihme että säikähdit! Ihme kolinaa siellä naapurissa koko ajan. Vaikka itse asutaan kerrostalossa niin ei meillä kukaan kolistele tai melua, tai sitten se ei vaan kuulu. Tosin ei ole kyllä paljon naapureitakaan :)

Miten sun mummi, joko on leikattu?

Julialle kiitos peukuista.

Juu, Mattikselle ja Lottikselle 4 kk onnittelut! Aika kulkee ja lapsoset kasvaa. Niin hauskaa, kun nämä menevät niin samaa tahtia; L:lläkin nääs tullut uutena äänenä sellainen kiljahtelu. Nyt könyää tuolla into piukalla lattialla lelujensa kanssa.

P, kiitos Mattiksen kuvista. Yhtä ihana kuvissa kuin livenä. ;-) Mulle kävis tällä viikolla tärskyt ke tai to. Ensi viikolla täysin vapaata. Heh, haluaako joku (=Kata / Sande) liittyä lunch-seuraamme jo ennen Tahkooja-tapaamista?

Synttärisankaritar heräsi tänään klo 04.55, jolloin ei mammalla kyllä juuri huumori kukkinut. No, mies nousi ja hoiti tytön aamutoimiensa ohella ekoille päikkäreille, joille sippasi klo 6.30! Plääh, ei kai tuolle rytmille tässä iässä oikein mitään voi, on kärvisteltävä vain. Ei näytä olevan vaikutusta silläkään, moneltako menee illalla nukkumaan oli se sitten aikaisin tai myöhemmin. Tuntuu ottavan juuri oman rytminsä. Välissä oli muutama ihan kohtalainen yö.

Heh Keiju, sepäs vasta olisikin, jos olisin raskaana. Tuskin nyt kuitenkaan. Sen sijaan toivon, että simo ja munis sun sisuksissa olisivat tavanneet suotuisissa merkeissä!!! Ihanaa, että miehesi koki tärkeäksi olla paikalla, yhteistäkin yhteisempi projektihan tämä on. Yksille tutuille muuten kävi niin, että eka tuli IVF:stä ja toinen sitten vahingossa heti perään imetyksestä huolimatta! Aika hiljaista ollut kammarin puolella, kun mä vain ajattelen nukkumista ja haaveilen katkottomasta yöunesta tai niiden puutteessa kahvista...

Stella, kiitos spostista! Tosi mielenkiintoiselta vaikuttavat työkuviosi.

Varovasti portaissa Riinuska! Huh, pelottavaa. Tuohan on yksi mun painajaisista, että kompastun portaissa tyttö sylissä, olen nimittäin kerran itse kaatunut portaissa aika pahasti, vaikka mustelmilla selvisinkin.

Keli ei mieltä ylennä. Kaikesta huolimatta käväisin kaupassa – ja kastuin. Täällä etelässä tulee vetenä. Mutta eilen oli upea keli! Pistin pihaa talvikuntoon, jotenkin terapeuttista.

Sande, mulla sama kuin Piritalla eli en ole tehnyt veroprosentille toistaiseksi mitään, kun palkkaa tuli 3 kk ä-lomallakin – ja tosiaan sehän on se +2%, kuten Stella sanoi. Verovirastossa osaavat tarpeen tullen neuvoa. Mutta siihen Kelan laskuriin laitetaan justiinsa ne prosentit, millä maksat nyt ja kaikki muutkin vähennykset, jotka selviävät tarkasti palkkakuitista. Se laskuri oli muistaakseni aika hyvä.

Nyt pesemään vessaa. Kotiäidin arkea. Great.

Greit, yläkerrassa tehdään remppaa......vaihteeksi. Tämä talo on kyllä ollut rempassa siitä asti kun toimisto tänne muutti, pikkuisen tökkii nämä lattianhiomisäänet täällä alakerrassa:-(. Yritä nyt täällä sitten keskittyä näihin töihin jotka muutenkin on EVVK.

Noista äänistä ja nukkumisesta. Onneksi kaverien lapset on sellaisia että on tottuneet ääniin kun menevät nukkumaan. Hirveetä olis jos täytyisi koko muun porukan hissutella siksi että lapset nukkuu! Pieniä tyranneja on kai jokaisen tuttavapiirissä, mutta minusta normaalit äänet (tv ja puhe) pitäisi olla ok. Toivon mukaan I-I on hyvä nukkuja eikä mun tarvitse pyörtää näitä puheita. Mähän suunnittelen laittavani kaverin nukkumaan omaan sänkyynsä alusta alkaen, voi olla että siperia opettaa, mutta tämä on suunnitelma:-). Ehkä ne kolme askelta enemmän keskellä yötä on liikaa?

Me ulkoiltiin eilen vaikka olikin pirun kylmä mutta oli kaunista kun aurinko paistoi! Löysin metsästä jopa suppilovahveroita jotka oli jäässä! Anoppi väitti ettei siellä heidän metsissä niitä kasva mutta taitaa olla vain laiska kumartelemaan?

Sais mun puolesta tulla lunta tänne eteläänkin! Me ollaan tässä mietitty mitä tekisi jouluna mutta ei oikein olla päästy mihinkään ratkaisuun. Kai taas ravataan pitkin poikin Suomea? Meinaattekos te viettää kotijouluja vai mennä isovanhempien hoiviin?

Hitsi, Riinuska, murtunut varvas on pirun kipeä pitkään, auts! Onneksi ei käynyt sen kummemmin! Ja Juska ei ollut sun sylissä!!!

Stellan liikeidea kuulostaa hyvältä. Soittele sitten mulle kun tarviit hr-ihmistä? Voisin vapautua tammi-08 markkinoille:-))

Nekku, kiitos kutsusta! Eihän tuo huono idea ole osallistua jo pre-lounastreffeihin, mutta mulla on nyt pari viikkoa niin kiinni töissä päivät ettei onnistu poistua talostas niin pitkäksi aikaa.. =( Tämä viikko on buukattu kalenteriin ja ensi viikolla olen Turussa pari päivää. Taitaa olla seuraava mahdollinen viikko tuo kun jo nähdäänkin.

Taidan tästä lähteä nostelemaan kotiinpäin, josko illalla piipahtaisi vielä vähän kaupoilla..=)

Huomiseen, mamat, bebet ja mahakkaat!

Kauppaan ollaan vasta lähdössä...mekö hitaita, hööh...Nekku, sä vasta ahkera oletkin, vessanpesu ollut mullakin mielessä, mutta kun en saa aikaiseksi. Hyvä kun perus-kotitöistä selviän =) Onneksi on niitä supertehopäiviäkin, jolloin luuttu heiluu ja pölyt saavat kyytiä.
Auts, Lottis aloitti tosiaan juhlapäivänsä aikaisin. No pitkän kaavan mukaan :) Matias herää noin 01, 04, 06, jolloin otan yleensä viereen. Sitten torkutaan/tissitellään kahdeksaan, jolloin ois fiksuin nousta ylöskin, mutta yleensä köllötellään 9.30 asti. On niin ihana vaan rutistella poitsua ja jutustella. Matiaksen toiset päikät jää vaan kovin myöhäiseksi, jos en laita ajoissa aamupvän unille. No, eiköhän se rytmi jossain vaiheessa ala löytyä.
Mulle sopis tärät torstaina, olin silloin suunnitellutkin käyväni keskustassa. Pitää palauttaa Henkkamaukkaan yksi hattu, kun oli pojalle liian pieni. Hällä kun on tuota leukaa, eikä hattua saanut hyvin kiinni ;) Ja tahtois käydä Taidelainaamossa ja siinä ihanassa White on Whitessa. Palataan meilissä tähän. Nyt voiskin vaihtaa treffipaikkaa, eikö? Sään mukaan toki.

Kiitos Julia Ilonan söpöistä kuvista. On kyllä söötti tyttö! Mahtavat silmät ja kulmat. Matiaksella on muuten syvän tummansiniset silmät, joku taisi niistä mainita. Sori muuten, kun sekoitan teitä näillä sukunimilläni ja meileilläni, mulla on siis myös welho.com-email, jota käytän ja sitten ne kaksi sukunimeä =))

Nukkumista vielä. Uskon kyllä, että toiseen huoneeseen siirtyminen voisi parantaa unia, mutta mua vaivaa se, etten aina tiedä, herääkö poika muuten vain, vai onko sillä tosiaan nälkä 2-3 tunnin välein? Meidän toinen makkari ei ole ihan omamme vieressä, joten en uskaltaisi siirtää sinne, jos en sitten kuulekaan, kun toinen kiljuu hädissään ruokaa. Ja sit jos tarpeeksi kiljuu, homma menee ihan överiksi. Hm....

Ai niin, Globenista. Sinne tosiaan pääsee metrolla. Linjakartta lienee nähtävissä netissä. Lippuja ei voin mun mielestä ostaa Suomesta vaan Ruotsissa on oma vastaava Lippupalvelunsa. Itsekin joskus tuota mietin, kun halusin liput tennismatsiin. Loppujen lopuksi jätin sen varaan, että lippuja on vielä ovella, ja olihan niitä.

Öö, pitäiskö jo lähteä ulos. Ei taida sataakaan. Se on moi huomiseen!

Heips!
Tänne tuli talvi! Musta on kyllä aivan ihanaa, just kun kellot käännettiin ja illasta on jo tosi aikaisin pimeä, niin nyt kun tuli lunta, on ihan valoisaa lenkkeillä! :)

Sandeman miettii veroprossaa. Mä en ole vielä ensi vuotta ajatellutkaan, no sen verran, että varmaan tammikuussa lasketan prosentin uudelleen, kun uusi verokortti tulee.

Mä laitoin just Kelaan äippärahahakemuksen. Samalla siinä haettiin myös pakkaus ja lapsilisä! :) Jee! Sitten kun tietää äippärahan määrän, niin pystyy laskemaan vähän tarkemmin tulojaan ja verojaankin ensi vuodelle. Mullahan siis lasketaan äippäraha vuoden 2004 mukaan, koska mun pitää hakea sitä rahaa tänä vuonna. Eli siis tänä vuonna rahaa hakevien äippäraha lasketaan vuoden 2004 mukaan ja ensi vuonna hakevien 2005 mukaan. Tosin mä haen viimeisen puolen vuoden mukaan, koska tienasin opiskelujen takia silloin (2004) reilusti vähemmän. Kelan laskurilla olen käynyt katsomassa äippärahan suuruutta noin suunnilleen, ja todella pienihän se on. Ehkä veroprossa kuitenkin pikkuisen pienenee, kun onhan mulla kuitenkin tuota asuntolainaakin...

No, tämä rahattomuushan on toivottavasti vain väliaikaista ja eiköhän me miehen palkalla vähän aikaa pärjätä. Ihan varmasti aion jäädä kotihoidon tuellekin vähäksi aikaa. Aivan uskomattoman ihanaa jäädä kotiin, kun syykin on niin mahtava kuin oma lapsi. :)

Paljonko sulla on Kata muuten sf-mitta nyt? Ja noihin selkävaivoihin. Mähän sain jo joitakin viikkoja sitten tukivyön, kun vanha selkävaiva alkoi vihoitella. Onneksi ei sitten kuitenkaan tainnut johtua vielä raskaudesta, koska on mennyt ohi, enkä ole vyötä pitänyt. Kokeilin ja se tuntui kyllä aika oudolta. Mulla on jäljellä sellainen vaiva, etten pysty olemaan selällään kauaa. Jos makaan enemmän kuin 1 minuutin selälläni, alkaa sellainen polte, että on pakko kääntyä. Mä en siis kyllä voi synnyttää selällään maaten, koska tuska/kramppi selässä tulee sellaiseksi että huh! ;)

Meillä alkaa muuten valmennus nyt marraskuussa. Mites teillä Kata ja Sandeman?

Piritta, meillä aiheutti päänvaivaa juuri se, että meidän makuuhuone on aivan toisessa päässä taloa kuin kaksi muuta. Ensin kokeiltiinkin nukkumista niin, että mies nukkui ilonan kanssa ensin kaksi yötä samassa huoneessa ja sitten ilona nukkui miehen viereisessä huoneessa. Mies hoiti yösyötöt näinä öinä ja mää sain levätä. Sitten laitettiinkin Ilona yksin omaan huoneeseen, joka on toisessa päässä taloa. Aluksi olin tosi levoton ja huolehdin, että kuinka herään, enkä totta puhuen herännytkään ennen kuin mies herätti. Seuraavaksi yöksi laitoin itkuhälyttimen yöpöydälleni ja näin homma nyt toimii. Kuulisin kyllä Ilonan näin kauksikin, jollen joutuisi pitämään korvatulppia miehen kuorsauksen vuoksi..
Konstit on monet ja kokeilemalla se oma juttu kait löytyy.

Huomenet tytöt,
nyt sitten ilmoittaudun tänne plussanneisiin :))))) Tikkuun pärähti eilen kaksi viivaa. Aivan uskomaton olo, yölläkin olin hereillä ja mietin, että voiko olla totta. Ajattelin pitää hyvin matalaa profiilia tän pahimman riskiajan, yhdelle ystävälleni soitin heti eilen, mutta muille en aio kertoa mitään. Tää ystävä risti mieheni "taikavarvuksi", tää tärppi kun tuli ekasta clomikierrosta. Ilmeisesti röörit vielä hyvin auki edellisen jäljiltä. :) Oon ihan yhtä hymyä :)))
Toivon, että tahkoojista tulisi monta plussaajaa perässä. Toisaalta vähän "epäreiluolo", kun näin helposti tää tuli heti perään... you know?

HINOA Kirppu! Tervetuloa takaisin tälle puolelle! Noinhan se kuulemma joskus käy että toisen alkuun saattaminen onkin nopeampaa! Onneksi olkoon kovasti!

Täällä sintti oli yllättävän hiljainen yöllä, ja huomasinkin sitten aina herättyäni jääväni kuuntelemaan, että eikö sieltä nyt tule niitä normaaleja potkuja, mutta kyllä sitten yleensä tuntui jokin liike kun odotteli. Sitä on niin tottunut siihen, että lähes koko ajan tuntuu jotain myllerrystä ja iskuja, että on tosi kummallista, jos on hiljaista. Toivottavasti vilkastuu tässä lounasaikaan niin kuin yleensä (tulee äitiinsä =))

Ylihuomenna on neuvolalääkäri, silloin tuleekin 26 viikkoa täyteen juuri. Ihan mukava saada tietää tilanne alapäässä, vaikka se lääkäri on kyllä ihan uskomaton tapaus, sellanen vähän vanhempi mies joka puhuu lähes lässyttäen, ja höpöttelee ihan hassuja..en sitten tiedä mikä asiantuntemus sillä on, mutta kaippa se nyt ainakin kohdunsuun löytää =)

Vitsi meidän palkanlaskijalla meni viikko, kun se väänsi sitä paperia tuloista mun Kelan hakemukseen, ja sitten se urpo lähettää sen hakemuksen takaisin ja sanoo että puolison nimikirjoitus puuttuu. Mä soitin sille ja sanoin, että se tarvitaan vaan vanhempainrahahakemukseen, ei äitiysrahakemukseen, kun sitä ei voi mies saada. Varmistin asian Kelasta ja näin on. Laitan nyt tänään paperit menemään Kelaan itse, vielä vähän mietityttää se, että samainen palkanlaskija on laittanut 6 kk tulot (haen Suvin tavoin niiden mukaan) tästä päivämäärästä taaksepäin 6 kk, eikä mitään mainintaa siitä että aina sama kk-palkka, eli oon ihan varma että tulee Kelasta vielä takaisin. Mutta katsotaan... Itse pitäisi kaikki tehdä..

Jestas Kirppu, onnea ja tervetuloa takaisin! Mahtavaa. Kolmen ryppäissähän täällä on yleensä lisäännytty, joten siihen poppooseen sopii sitten Hertta ja Keiju mukaan tässä parin viikon sisällä. (Eka Clomisetti toimi meilläkin.)

Meillä yö aivan hanurista, joten eipä juuri mamman aivot taivu jutun vääntämiseen siispä pakenen koneelta... Palataan.

Onnea Kirppu! Sehän kävikin sitten lopulta nopeasti :). Toivottavasti vanavedessäsi saapuvat myös Hertta ja Keijukainen.

Meillä on mies tänään kotona, jotta voin valmistella firma-asioita. Kauheasti on tekemistä, huh! Eiku hommiin...

Onnea Kirppu! Onpa mukava saada lisää tahkoojaseuraa, kun mää olen tähän mennessä ollut se jolla on vähiten viikkoja! Sulla toki nämä asiat vielä tuoreessa muistissa, mutta kivaa silti.

Mua ottaa nyt aika rankasti aivoon. Ovat hankkimassa täällä mulle ÄL-seuraajaa ja ovat päätttäneet ettei mulla ole mitään tekemistä koko haun kanssa! Eli koska olen jäämässä äitiyslomalle, mulla ei ole mitään sanomista seuraajastani!! Tsiisus, että taas tuli takapajula-olo. Saakelin sovinistit! Mites teillä on mennyt, oletteko saaneet vaikuttaa seuraajaanne valinnassa?

Mulla ei ole edes ollut yhtään neuvolalääkäriä vielä. Puhumattakaan valmennuksesta:-(. Taitaa Espoo olla köyhä kunta?

Mulla ei tunnu vielä liikkeitä, niitä kovasti odottelen. Tyyppi kyllä venyttelee kovasti kun nivusissa vihloo harva se ilta. Tänä aamuna mies sanoi että pitää ostaa I-Ille pelikone....taitaa mennä isin käyttöön?

Torstai ei mullekaan sovi, oon jo sopinut toisen lounaskaverin. Jospa sitten parin viikon päästä Piritta ja Nekku?