Tahkoojaplussat 33

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kata*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kata*

Vieras
Huomenta ja maanantain kunniaksi uusi ketju!

Syntyneet:
Kirppu 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g (esikoinen poika -97)
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g (esikoinen poika 12/02)
La:t:
Kata 8.2.2007
Suvi 1.3.2007
Sandeman 20.4.2007

Toivottavasti oli viimeisin ketju..

Syntyneet:
Kirppu 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g (esikoinen poika -97)
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g (esikoinen Teemu 12/02)
La:t:
Kata 8.2.2007
Suvi 1.3.2007
Sandeman 16.4.2007

Muutin kuitenkin tuon uuden lasketun ajan tuohon listaan kun kuulemma sen mukaan mennään:-)
Huhuilen tässä samalla Hillaa kun ei ole vähään aikaan kuulunut, huhuu??

Ja sitten lisää..

Sandeman mä kävin myös neuvolassa juuri tänä aamuna, 24+4 on viikot ja siellä se pikkuinen hyöri ja sydän jyskytti vahvasti 130-145. Kohtu kasvaa ihan keskikäyrällä (vasta kaksi mittausta takana). Sain Kelan paperit ja pitää äkkiä lähettää että tulisi se paketti pian!

Riinuskako se varoitteli homeesta, kiitos vinkistä, en tullut ajatelleeksi moista ollenkaan. Onneksi taitaa se paikka olla lämmin missä vaunut sijaitsee. Isäni oli koonnut vaunut jo ja kaikki tallella.

Perjantaina oltiin kavereilla kylässä ja otin säkillisen vauvatavaraa lainaan, mm. rintapumpun, kantoliinan ja rintarepun + paaaljon vaatteita..pitäisi nyt äkkiä saada lastenhuone valmiiksi niin voisi alkaa viikata vaatteita paikoilleen..=)

Viikonloppu meni tosi nopeasti, la olin tosiaan ala-asteen luokkakokouksessa (jotkut olivat saaneet vain päähänsä järjestää uudelleen kun edellisen kerran oli joskus seitsemän vuotta sitten), oli ihan ok, muttei nyt mitenkään erityisen hohdokasta. Sunnuntain oli pää aika kipeä enkä jaksanut oikein tehdä mitään, ja jostain syystä pyöriskelin vielä viime yön enkä oikein saanut unta. Mutta eiköhän tämä viikko tästä kumminkin lähde käyntiin vaikka väsyttääkin vähän.

Ilosta oli ilo kuulla ;-), kiva että arki pelittää ja tyttö kasvaa.

Huomenta!
Mukavia neuvolakuulumisia täällä! Sykkeen kuuntelu on NIIN ihanaa :D. Kun teidän juttuja lukee, tulee välillä ikävä raskausaikaa.

Mä olen joskus kuullut jotain tuosta O- veriryhmän riskeistä, mutta en nyt muista varmaksi. Google tietänee paremmin ;). Leo oli keltainen silloin synnyttyään, ja siinä olisi ollut jotain riskejä, jos meidän veriryhmät olisivat olleet eri rh:ta.

Jahas, se on kohta äitiysvapaa lopussa ja kesäloma edessä. Ei voi kuin taivastella ajan kulumista taas!

Oli tosiaan kiva kuulla Ilon kuulumisia. Tulehan sitten kertomaan tyttärenne nimi! Mukavaa, että sinulla ja miehellä sujuu pikku hiljaa paremmin. Onneksi aviokriiseistä on mahdollisuus selviytyä.

Meillä viikonloppu oli aika sekava, kun oli paljon tekemistä ja ihmisiä kylässä. Sellaista perheen kesken rentoutumista jäin kaipaamaan. Olen alkanut haaveilla myös parisuhdeillasta Julian tyyliin. Jospa sitä saisi pojan hoitoon ja voisi mennä miehen kanssa vaikka teatteriin, ravintolaan ja hotelliin yöksi. Pieni irtiotto arjesta. Oih! Ehkä saisin viimeistään synttärilahjaksi tuollaista luksusta. Siihen on kyllä vielä pari kuukautta aikaa.

Julia, miten on, pääsetkö Helsinkiin viikolla 46? Kaikki muut ovat kai vastanneet jotakin. Mikäs päivä me valitaan? Oisko vaikka torstai 16.11. sopiva? Entäpä se paikka?

Tervehdys!
Onpas taas aika juossut vauhdilla. Eikös ihan vasta ollut maanantai, kun hehkutin hyvää oloa pilateksen jälkeen...No taas siellä käyty ja olo on mainio. Mitä nyt toista tissiä _hieman_ puristaa, kun on niin täynnä mjölkiä. Imetin siitä viimeksi yöllä..auts. Yö oli vaan aika rikkonainen, joten piti juosta jumppaan, enkä ehtinyt ruokkia poitsua, vaan jäi isän ja pullon huomaan. Suuri virhe oli antaa yöllä yhden jälkeen tissimaitoa, koska se ei riitä pojalle alkuunkaan: 1,5 tunnin päästä noustiin taas. Yleensä kun annan lisämaitoa ekalla syötöllä, niin sen turvin nukutaan melkeinpä viiteen saakka. Eli samma här, kun Julialla ja osin vissiin Nekullakin: väsyttää. Mutta onneksi päivän voi viettää löhöillen, upeeta.

Hyviä nlakuulumisia Katalla ja Sandella. Noi on tosi ihania hetkiä, kun pääsee "masun sisälle". Ja himskatti kun te tartutatte vauvakuumetta!! Periaatteessa mulla on jäitä hatussa ja en ala haaveilla kakkosesta, mutta on aikas kiva aina lukea teidän kuulumisista ja nimenomaan siitä innostuksesta. Ja mitä aikaa me eletäänkin keväällä, kun alkaa uusia tahkoojabebejä olla mualimassa.

Vai on se Vili kaappi =))) Hauskan puoleinen kommentti terkalla. Kokoa pojalla kyllä on ihan kivasti, Mattishan oli tuossa iässä 5,7 kiloa...pituutta 60 cm. Nyt monet sanoo pojan nähdessään, että onpas pitkä. Eli kaipa sitä pituutta on tullut lisää, saas nähdä. Ensi vkolla on neukkis. Ja ilmeisesti lääkärikin?
Matias on alkanut hekotella ja nauraa, on aivan mahtavan kuuloista. Iskällä on tapana lennätellä poikaa sitterissä, ja se saa aikaiseksi mahtavimmat naurut. Lattialla olo on aktiivista, kun alkaa olla masullaan pitkiä aikoja, ja tuijottelee leluja, ja vähän koittaa jo tavoitellakin.

Me tosiaan nähtiin Nekkua ja Lottaa perjantaina. Mukavaa oli, ja L ja M teki jo hieman tuttavuutta. Tosin aika pälyilevää se katse oli :) Olette ajatuksissa tänään, raskas päivä tiedossa. *rutistus*
Mä eksyin Henkka&Maukkaan perjantaina, ja ostin säkillisen vaatetta pojalle. Ja niin kuin tarttis! Mutta kun oli ihanat sammarit, kauluspaita, kengät, hattu, paita...Ja noi hinnat on sen verran järkeviä, että raaskii investoidakin, vaikka käyttö ei olis älyttömän pitkäaikaista.

Nyt lehden lukuun ja kaffelle. Palaan taas.

Tuosta veriryhmä-asiasta googletin ja totesin että ollaan miehen kanssa aika harvinaista porukkaa, O- veriryhmään kuuluvia on suomalaisista 4 % ja miehen veriryhmään B- kuuluu 2% suomalaisista!!Toisaalta taas mun verta voi antaa kaikille ja kuulemma SPR olisi kiinnostunut saamaan verenluovuttajaksi sitten kun raskaus ja imetys on ohi! Nojoo, biologian mukaan meistä negatiivisista vanhemmista ei siis voi tulla kuin negatiivisia lapsia, joten ollaan melko negatiivista porukkaa:-)). Jos lapsen (ja sitä myöden isän) Rh olisi positiivinen niin silloin voisi ilmetä ongelmia. Ystäväni huomautti kun kritisoin neuvolan tädin neuvoja että ehkä se kuvitteli että isästä saattaa olla epäselvyyksiä! Huh, se vasta heviä olisi!!

Piritta onkos sun miehes kotona jotenkin myöhään aamuisin kun pystyt aamulla käymään jumpassa? Olispa aika luksusta!

Väsyttää täälläkin, miehellä alkava flunssa, kuorsasi ja nukkui leveästi koko yön. Mä vaan pyörin ja yritin löytää asentoa:-(. Kaippa alitajuisesti jännitin neuvolaan ja sydänäänien kuuntelua, terkka sai kyllä ihan etsiä ilpo-iinestä kun oli mennyt jemmaan. Toinen herätettiin aamupäiväunilta ja kostoksi monotti suoraan anturiin:-)))

Nekulle ja Lotalle halaus, rankka päivä mutta yhdessä siitä selvitään!

Mä en ole vielä uskaltautunut vaateostoksille, ehkä sitten Hampurissa laitan ykkösvaihteen sisään? Täytyy vähän smyygailla hintoja täällä ja sitten siellä, josko voisi tehdä kannattavia ostoksia:-)

Matias nukkuu kyllä lyhyitä päiväunia nykyään, noin tunnin. No ehkä neljän viiden aikaan olisi toiset vuorossa. Nyt on mahalleen lattialla, joten kohta kuuluu ähinää. Tosin päivä päivemmältä enemmän viihtyy noin päin.
Sande: miehellä on työajassa liukumaa, aika pitkälle pystyy itse päättämään, eli menee joskus ysiin, joskus 11-12:ta vasta. Mutta sitä vastoin on pitkään illalla, joten ei sekään aina kovin kivaa ole (vaikka meniskin aikaiseen...=(. Poika on menossa jo petiin, kun iskä kotiutuu =( Mutta onhan se mukavaa, jos on itsellä mahdollisuus mennä salille/jumppaan jo aamupvällä. Arvostan hiljaisia saleja.

Mäkin muistelen, että tuo 0- veriryhmä on tosi harvinaisuus. Mä olen 0+ ja mua kutsutaankin tämän tästä luovuttamaan verta. Haluaisin toki kovasti mennä, mutta pitää olla synnytyksen jäkleen 12 kk tauko =( Tekis mieli soittaa sinne ja kertoa tämä, koska saan tämän tästä tekstarilla pyynnön tulla spr:lle pikaisesti, siellä kun on nyt todella tarvista verestä ja tietyistä veriryhmistä.

Poika kitisee, joten pitää mennä seurustelemaan, ja tyhjentämään pesukonetta...

Piritta, meillä taitaa tosiaan olla samat inhokit ja suosikit tanssiohjelmassa =) Venkoilija tosiaan putos viimeksi, toivottavasti ens kerralla putois myös se Snow..
Tykkään siitä thai-tytöstä (vitsi se on pieni!) ja se Blake on tosissaan taitava!!
Entäs sen irokeesimiehen salsanäyte..wow. On ne tosi hyviä kyllä kaikki.
Ne miesten balettihypyt on jotain ihan käsittämätöntä...

Sandemanin perhe on tosiaan harvinaisen negatiivista porukkaa..=) Mulla on veriryhmä 0+ myös, ja lupaan aina itselleni aloittaa verenluovutuksen tradition, mutta toistaiseksi se on jäänyt. Josko yritän ryhtyä siihen vielä joku päivä..

Stellan ehdotus 16.11 to käy mulle tapaamiseen, vielä ei mitään kalenterissa.

Vauvakuumetta tässä tartutellaan kaikkiin, niin saadaan teidät uudelle kierrokselle kenellä vauvelit alkaa olla leikki-iässä. On kyllä ihan uskomaton onnen tunne mielessä päivittäin (toki väliin mahtuu aina pikku pelon hetkiä siitä, että uskaltaahan sitä olla onnellinen, meneehän kaikki hyvin jne.). Yhtäkkiä tuntuu kuin todella olisi elämän tarkoitus selvinnyt (okei, kornia..), jos käsitätte mitä tarkoitan..en mä osaa selittää, jotenkin vaan on käsittämättömän auvoinen olo, edelleen sellainen etten mitään muuta tarvitse -fiilis, vauvoja vaan tänne!

Neuvolassa on kyllä aina hauska käydä, paino jäi vielä rapotoimatta, 63 kg mittarissa, eli taas tuollaiset puoli kiloa viikossa tullut, 7 kg tullut lisää alkupainoon. Olen ihan tyytyväinen, ei oikeastaan paina vaikka tulis minkä verran, en ole onneksi hirveän taipuvainen painon kertymiseen, joten en osaa pelätä...=)

Taas sataa, tylsää, ei ole herkkua lähteä koiran kanssa ulos. Onneksi sekään ei tykkää sateesta, niin ei tule huono omatunto vaikka tekisi pienemmän lenkin...

Morjens sitten ja huomiseen!

16.11 sopii myös mulle, lintsaan sitten töistä ja pidän pitkän lounaan:-).

Mun neuvolakäynnit (2kpl) on olleet kyllä niin epävarmoja että en oikein luota sen mimmin toimintaan, mutta ei sitä vaihtaakaan kai voi. Onneksi saan sitä tukea ja tietoa täältä teiltä! Mulla oli siis tullut huimat 400 gr lisää painoa (60 gr/viikko):-) mutta alkupaino olikin sitten ihan riittävä!

Tänään on ollut vähän ällötys olo, mikään ei oikein auta. Tää on tietty kostoa siitä että olen kehuskellut kaikille kuinka hyvin olen voinut.

Ostin tänään apteekista Vichyn ihanaa masurasvaa, siis sen pitäisi auttaa raskausarpiin:-). Mutta jos ei auta niin tuoksuu jo muutenkin hyvälle että ilolla sitä massua rasvailee. Taidan kyllä viedä sen sairaalaan kummitytön äidille kun ei oikein muutakaan tuliaista tähän hätään löydy. Kun kuulemma sen pitäisi häivyttää jo tulleita arpiakin....melko mahtaa mössöä siis! Myös varpajaiset on tänään, greit, mies on muutenkin jo väsynyt viikonlopun hirvijahtikeikasta:-(.

Tere.
Multa tietty oli mennyt ohi tuo miitinki keskustelu aiemmin. Kiitti Stella kun huomasit etten ole vastannut. Jokatapauksessa viikko 46 käy mulle ja torstai olisi suht hyvä päivä. Ti ja la ei käy.

Mulle on tullut yön aikana ihan tajuton flunssa ja kurkku on kipee. Toivottavasti menee nopsaan ohi. Ootteko ottaneet mitään lääkkeitä flunssaan? Mulla on Bafucinia ja sitä otan yöllä, mutta en taida finrexiniä tms ottaa. Mitä mieltä ootte?

Sitten päivän parhaat uutiset; mieheni hoiti Ilonaa viime yön ja kuinka ollakaan Ilona posotti pitkät yöunet, YHDEKSÄN TUNTIA YHTEEN MENOON! Uskomatonta. Naureskeltiin miehen kans, että hän jääkin kotiin ja menen töihin kun noin hyvin menee Ilonan kans. Hih hih. Liekö Ilonalla syömisrefleksi kun nukkuu mun lähelläni vai oliko tää vaan säkää? Koitetaan kuitenkin ensi yöksi laittaa Ilona omaan huoneeseen nukkumaan ja katsotaan miten käy.
Ilona on syönyt nyt kahtena päivänä teelusikallisen perunaa. Ihmettelee kovasti mitä suussa on. Välillä jopa nielaiseekin. Voiko teelusikallinen sapuskaa autta yöuniinkiin? YHtä mysteeriä tää on, mutta hyvä alku ainakin pidempiin yöuniin. Toivossa on hyvä elää!

Sandeman, meille on tulossa kummilapsi marraskuun lopulla ja jännätään kovasti kumpi tulee. Hauskaa.

Mun mies on muuten O+. Hän ei käy luovuttamassa, vaikka olen mukaani pyytänytkin. Itselläni verenluovutukseen tuleekin pitkä tauko näin synnytyksen jälkeen. Vuosi kuulemma. Vaikuttaakohan imetysaikakin vielä lisäksi?

Jaha, taas mennään kun Ilona kyllästyi leikkimään itekseen. Taitaa olla nälkäinen.

Tervehdys ystävät ja kiitos, että olette pitäneet meitä ajatuksissa. Siitä on varmaan ollut apua, sillä nyt saan kertoa teille parhaita mahdollisia uutisia: lonkka on kunnossa eikä kipsiä tai lastaa laitettu!!! Lotta on vapaa. Voisin kirjoittaa romaanin eilisestä, mutta huh, yritän kertoa lyhyesti.

Sunnuntai-iltana mentiin Lastenklinikalle tapaamaan anestesialääkäriä ja tutustumaan kirurgiselle osastolle. Siellä oli jo Lotalle sänky ja ranneke ja pienen pieni leikkaussalipaita valmiina aamun koitokseen. IHANAN lämminhenkistä henkilökuntaa, halasivat, kun tuli mammalla itku ja tervehtivät Lottaa jo ovelta nimellä. Kertoivat käytännöistä jne. Sieltä sitten illaksi kotiin, tyttö kylpyyn ja tiukasti haliin. Aamulla piti olla jo klo 7 paikalla, leikkuri oli klo 8. Vaihdettiin leikkaussalipaita päälle ja meitä molempia itketti, Lotta oli oma ihana, hymyilevä itsensä. Vähän ennen klo 8 hoitaja tuli hakemaan tyttöä ja saateltiin hänet sängyllä leikkausosaston ovelle. Mukana oli tutti ja unirätti ja maitopullo. Se oli aivan kammottava hetki, kun sänky vietiin oven toiselle puolella. Jäätiin siihen aulaan kahden itkemään. ;-(((( Tosi kova paikka, nytkin itken, kun vain ajattelenkin sitä. Hoitaja sanoi, että menee varmaan pari tuntia, kun palaa heräämöstä. Siksipä ihmetys oli suuri, kun hoitaja tuli 45 min päästä sanomaan, että lääkäri on täällä ja haluaa tavata meidät. Vielä vihreä leikkaussalimyssy päässään lääkäri tuli kertomaan, että hyviä uutisia: lonkka on tiukasti paikoillaan eikä mitään kipsiä eikä lastaa tarvita! Rtg-kuva oli kuulemma antanut vähän virheellistä tietoa ja nukutuksessa varjoaineen avulla sitten varmistui, että kunnossa ovat. Toisen luutuminen hiukan toista jalkaa jäljessä, mutta kuulemma täysin normaalia luksaatiolapsilla. (Siitä ilmeisesti johtui se luisuminen.) Huh, siitähän se itku vasta alkoi! Oltiin aivan halolla päähän lyötyjä; tuollaista mahdollisuutta ei meille oltu edes väläytelty. Tämä lääkäri on siis Suomen ykkönen tässä lajissa, joten häneen on luottaminen. On myös harvinainen rodussaan, mahtava asiantuntija ja silti uskomattoman ihmisläheinen tyyppi.

Taas halattiin ja itkettiin ja nipisteltiin toisiamme ja odotettiin pikkuista heräämöstä. Ja sieltähän hänet tuotiin – unisena ja kiukkuisena. (Piti olla nukutuksen vuoksi ravinnotta klo 04 lähtien.) Kanyyli oli pienen pienessä kädessä ja sai sokeritippaa. Ruokakin vähän kelpasi ja sitten vei nukkumatti. L oli seurannassa klo 18 asti. Nukkuessa kytkettiin vempeleeseen, joka mittasi sykkeen ja happisaturaation, koska nukutus voi kuulemma aiheuttaa hengityskatkoksia näille pienille. No, kaikki meni hienosti ja kotiin päästiin. Oli TOSI pitkä ja raskas päivä, oltiin miehen kanssa aivan umpipuhki, kun edellinen yö meni enimmäkseen valvoessa. Kotiin ajellessamme tuumattiin, että meni kyllä kaikki tunteet läpi melkoisella intensiteetillä eilen. Aivan käsittämättömän kiitollinen olo tällä hetkellä.

Mentiin nukkumaan kaikki jo kasin jälkeen illalla ja Lottakin posotti klo 02.30 asti ja sitä ennen en ollut kuullut pihaustakaan ja klo 06, kun tyttö halusi herätä, oli omakin olo kuin uudestisyntynyt. Tässä ollaan ja nautitaan. Hymy pyrkii väkisin huulille.

Aivan mahtava paikka muuten tuo Lastenklinikka. Mulla on ollut jouluisin tapana antaa rahaa johonkin hyväntekeväisyyskohteeseen – tänä vuonna ei ole epäilystäkään mihin menee. Pisti taas arvoja uusiksi, kun tuolla osastolla näki pieniä potilaita toipumassa isoista leikkauksista.

Huh, ei se ihan lyhyesti mennytkään. Ilosta oli ihana kuulla! Samoin hyviä nla-kuulumisia Katalta ja Sandelta.

Palataan asiaan, nyt menen soittamaan L:n mummille, eilen sai vain lyhyesti hyvät uutiset sairaalasta.

Mahtavaa Nekku ja onnea koko perheelle! Mullakin tuli ihan kyyneleet silmiin kun luin ton sun kertomuksen. Olen monesti miettinyt teitä ja sitä kipsin kanssa jaksamista.Aamulla sit päätin tulla katsomaan ootko kirjotellu kipsi kuulumisia ja olikin sitten tällainen ilouutinen:) !
Ja samaa mieltä Lastenklinikasta olen, sinne jos minne kannattaa rahaa lahjoittaa. Henkilökuntakin siellä jaksaa olla ymmärtäväisiä ja ystävällisiä. Mulla kokemusta mun isompienkin lasten kohdalta. Vanhimmalle pojalle tehtiin nimittäin vatsatähystys 7 vuotiaana, eli se letkun nielemisjuttu...
Mut edelleen virtuaalirutistus sulle ja Lotalle!

Ihan mahtavia uutisia Nekku!! Mäkin olen ihan tippa linssissä täällä. Voi miten hinoa. No nyt saatte nauttia tytöstä ilman lastaa ja Lottakin pääsee normisti treenaanmaan liikkumista. Wau.

Voivitsi Nekku, onpa upeita uutisia!! Itku pääsi täälläkin, perhanan hormoonit!

Eilen mies kotiutui puolen yön aikaan varpajaisista, onneksi oli maanantai, muuten olisivat varmaan viihtyneet pidempäänkin. Ihanasti mies totesi että meidän ilpo-iines on varmaan sellainen joka "antaa turpaan" kaikille isoille ja pienemmille väärintekijöille kun nyt jo monottelee antureita:-). Äitinä toivon että osaa mieluummin käyttää järkeään kuin nyrkkejään riitatilanteessa...noh, siihen on onneksi vielä aikaa!

Ihanan pikkuinen tummatukkainen kummityttö on meillä:-)!! Äiti on varsinainen syöksysynnyttäjä, nytkin olivat olleet sairaalassa vain 5 tuntia kun tyttö oli jo maailmassa. Kaippa siihenkin kokemus auttaa?

Jep, joukolla sitten Lastenklinikkaa tukemaan, tekevät niin kallisarvoista työtä!

Huomenta!

Liikuttavia uutisia Nekulta, on varmaan ihan käsittämätön fiilis! Upeaa Lotalle!

Ootteko muuten Sandeman ja Suvi miettineet kummeja? (Ollaankohan me jo puhuttu tästä??) Me pyydetään varmaan miehen veljentyttöä (17 v, on varmaan ihan innoissaan siitä) ja sitten mun pikkuveljeä (18 v, meillä on perheessä kaikilla lapsilla ikäeroa aika reippaasti...mä olen vanhin, siis kohta 27 v ja nuorin on 13 v). Mun broidi ei varmaan tällä hetkellä asiaa ehkä hirveästi arvosta, mutta ajattelin että ehkä sitten myöhemmin, eikä sen tarvitse lahjoja kantaa tai muutenkaan en velvoita tekemään mitään erityistä. On kumminkin kiva pyytää jotakuta lähisukulaista. Sitten onkin ongelmana että pyytääkö vielä jotakuta ystävää vai ei??

Hormonit kyllä herkistää ihmisen, tänä aamunakin melkein tippa linssissä tuijottelin pienenpieniä yöpukuja kotona..nyt kun niitä vaatteita alkaa olla, niin voi että niitä voisi näpellellä yötä päivää..ei tätä voi käsittää etukäteen ollenkaan.

Ja nyt meille on tullut uusi nimiehdokas, mutta en kerro sitä täällä..Luulen että meillä nimi tulee olemaan päätettynä syntymää ennen ja aletaan käyttää sitä samantien. Epäilen että sen saa kaikki muutkin tietää kun ollaan varsinaisia hölösuita, mies varsinkin möläyttää aina kaiken.

Mä olen vähän miettinyt tota kummiasiaa. Me ollaan nyt siis mun kaason ja miehen bestmanin lasten kummeja. Onko pimeetä jos pyydetään niitä meidän lapsen kummeiksi? Meneekö se liikaa ristiin? Sit vähän ajattelin omaa pikkusiskoani, vaikka meillä ei perheessä olekkaan ollut tapana pyytää sisaruksia kun ovat muutenkin setiä ja tätejä. Jos ei valita noita bestman/kaaso-linjaa niin sitten olenkin vähän hukassa.

Mä oon ihan kade, lapsettomat kaverit oli ostaneet 165 neliön talon!! Kele, ja me jumitetaan meitin 79 neliössä! Tahtoo lisää tilaa!! Mutta sitten pitäisi vaihtaa kaupunkia, Espoon puolelta kun ei meidän rahalla saa isompaa, pitäis mennä Vantaan puolelle ja se ei kuulemma miehelle sovi. Pattitilanne.

Jep, meille se ainakin lähenteli sitä tahkoomista kun yritystä tuli 2,2 vuotta ennen onnistumista. Tai ei se onnistuminenkaan ole vielä ihan varmaa kun viikkoja on vasta 15+1. Että ihan saa käyttää kauniimpaa kieltä kun meidän porukkaan huutelee kysymyksiään.

Hmph, heipillä on vissiin huono päivä.

Nekku: ihanaa, ihanaa! Minä myös itkeä tihrustin, kun luin kertomustasi. Tosi helpottavaa!

Hyvä, jos porukalle käy se torstai 16.11. Sovitaanko tapaamispaikka ja kellonaika sähköpostissa, varmuuden vuoksi? Jos Julia ja Mariska hankkisivat itselleen ne webbiosoitteet tai laittaisivat oikealla meilillään postia jollekulle meistä. Niin ja tietysti muutkin, jotka haluavat tulla tapaamiseen eivätkä ole vielä sähköpostiringissä.

Julia: miehillä on tuossa nukutusasiassa selvä etu: heillä ei ole tissejä :). Meillä mies nukutti Leon eilen illalla, ja unta tuli yhteen putkeen jopa 11 tuntia! Teki hyvää meille kaikille.

Nyt ruuanlaittoon. Kuulumisiin!

Ei ole totta Nekku!!!! Aivan mahtavaa, sanat ei riitä kertomaan! Mikä uskomaton käänne, siis todella, todella ihana juttu. Pääsette rutistelemaan omaan kultaanne, voiko mikään olla hienompaa. Kyllä muakin itketti, kun luin teidän sairaalakäynnistä. Miten kamalaa ois jättää oma rakas lapsi sinne leikkauspuolelle, vaikka hyvissä käsissä olisikin. Sitä tunnetta ei halua kenelläkään. Tulee pala kurkkuun, kun vain muistelee sitä meidän sairaalayötä heinäkuun alussa, kun Matias sai valohoitoa vuorokauden ajan. Se oli todella todella kamalaa. Vastasyntynyt lapsi vaipoissa silmät sidottuna lampun alla =( Kyllä äiti itki. No ei pidä muistella, tulee paha mieli.

Mitäs muuta...uusi päivä, käytiin jo vaunuttelemassa, ja Mattis heräsikin jo uniltaan. Yö oli taas aikamoista yöelämistä, poika tahtoo ruokaa parin tunnin välein...huoah..oiskohan kohta sen pottumössön vuoro? Hienolta kuulosti Julia teidän yö, siis erittäin hienolta. Ja aikamoinen sattuma, voiko tissien katoaminen näin vaikuttaa, vai se lusikallinen pottua? Suuri mysteeri. Sitä kun ei aina tiedä kuin vasta kokemuksesta, miten olisi paras toimia. Eikä sekään aina päde.

Niin se tapaamispaikka...Nekun kanssa mietittiin sitä Kampin yläkertaa, siellä on tilaa kyllä (ainakin näin yleensä), ja niiden salaatti on hyvää ja leivätkin näyttivät ihan maukkailta. Palataan s-postissa asiaan tarkemmin. Mulle kävis kyllä ihan hyvin pubitapaaminenkin =))

Tässäpä tämän pvän kuulumiset, eilen väsytti niin pirusti etten saanut mitään suunniteltuja kotihommia tehtyä..ehkä tänään.

Ai niin Keijulle tanssiohjelmasta: musta se yksi tuomari on ihan huippu, kun sanoo niin suoraan, se nuori kundi. Ja se mitä se sanoi sille venkoojalle oli niin totta: eihän se oikein itsekään hallinnut niitä liikkeitään, kunhan heilui ja hyppi :) Blake on tooodella hyvä, ja just se Melody, oisko se thaityttö? Ja Ashley myös. Ja irokeesipoika ja venäläinen Artem..onhan ne kaikki :) Ketäpä veikkaat voittajaksi..?

Juu, nyt Matiaksen seuraksi.

Jeeeeee! Huippua Nekku! Itkuhanat virtas täälläkin kun luin viestis. Mahtava juttu Lotalle, saa nyt rauhassa jatkaa liikkumistaan. Ihana juttu kertakaikkiaan.

Stella, joo ehkä se tissin (maidon) haju valpastaa vauvoja. Käsittämättömät unet Leollakin :) Ilona nukkui viime yönkin isänsä kanssa ja heräsi vain kerran syömään ja silloin mää satuin oleen hereillä ja tissitin tytön. Nukkui 6+4 tuntia. Jatketaan harjoittelua, laitan omaan huoneeseen ensi yöksikin.
Perunaa söi tänäänkin, tai siis maisteli ja pulautteli. Velliä meni "huijaamalla" 50ml, laitoin puolet äippämaitoa ja toisen osan velliä.

Hei mun suomi24 ei toimi. Liekö siksi etten ole sitä käyttänyt. Meneekö niin kuin hotmail, että tili lakkaa olemasta jos ei käytä. MUn täytyy perustaa uusi, että pysyn mukana tapaamisen suunnittelussa.

Jahas, Ilonalla pika-päikkärit, nukkui 20 min ja nyt huutelee.

Voi vitsit Nekku ja Lotta, ihanaa. Itku tuli onnesta teidän puolesta. Hyvä juttu!

Sandeman laitoin sulle sähköpostia, toivottavasti tulee perille.

Viikonloppuna oli työpaikan syysiltamat. Oli ihan kivaa olla päivä erilaisten aktiviteettejen parissa, syödä hyvin ja saunoa. Illalla kävin hakemassa Samun kotiin, joten punkkua en nauttinut kun yhden lasillisen. Vaikka olisi mieli tehnyt jo juhlia paljon paljon enemmän! Poika oli lauantai yöllä niin "hurmaava" piti siis äitiään niin tuttina kun voi (kostautui päivän pulloruokinta mummolassa), mun täytyi tyyliin nukkua rinta paljaana ja ukkeli otti imut viiden minuutin välein :) Ja jos nänni ei ollut ihan tavoitettavissa paukautti nyrkillä ja karjahti.

Tänään kävin "vanhempien vartissa" Teemun kerho tädin luona. Poika on kuullemma kerhossa iloinen ja eloisa. Ja kerhotäti on saanut pojasta kuvan ettei hänellä pahaa päivää olekkaan, kun on aina niin iloinen. Joten kyllä se taitaa olla että äiti saa tuta näiden lasten kiukut ja harmit ja muille vieraammille näytellään parhaimmat puolet. Hyvä niin!

Pahus miten synkkä ja märkä ilma. On lähdettävä varmaan vetämään Teemulle sadetakkia päälle jotta saan sen edes vähän ulkoilemaan, muuten meillä kiipeillään seinillä kohta. Raitis ilma rauhoittaa :)

Nonniin nyt pitäisi olla kaikilla uutta meiliä! Ainakin niillä jonka meiliosoitteen löysin! Siellä sitten tapaamispaikkaa sopimaan!

Hekoheko, tänään selvis taas yksi raskaana oleva tuttava! LA myöskin huhtikuussa! Näköjään ovat porukat innostuneet tuottamaan lisää veronmaksajia, tämäkin perhe saa kolmannen!

Tänään meen sulista pelaamaan, saapi nähdä miten kauan uskallan siellä kentällä säntäillä ettei masu ole tiellä.