Tahkoojaplussat 31

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kata*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta.

Eilen kokeilin ekoja mammafarkkuja, olivat reidestä ahtaat! Ja palvelukin oli vähän niin ja näin. Jopas kävi ahdistamaan...ja lisäksi musta ne releet oli ihan susi-rumia. Mistähän saisin kauniita mammavaatteita?

Piritalle olisin voinut kertoa että Suomi on ihan Euroopan kärkimaita noissa lastenruokajutuissa, siellä on ainoastaan noita kuivajauheita, samoin kuin puurot ja vellit on jauheena. Ja sitten ne kuvittelee että Eurooppa on kulttuurin kehto:-)). Kaverit kun oli Itävallassa niin sinne piti viedä tuliaisiksi Nannia:-)

Onneksi on jo keskiviikko, mua edelleen väsyttää koko ajan..krooh. Tänään lupasin mennä auttamaan kaveria muuttopakkauksissa.

Ainiin, naapurin rouva sai sitten eilen pienokaisensa 19 tunnin työn jälkeen, 3kg ja 52 cm tyttö! Siitä se riemu alkaa! Täytyis keksiä jotain lahjantynkää, olisko hyviä ajatuksia? Kukat kun kuihtuu kuitenkin. Meinasin kotiin viedä kun kohtahan ne on taas kotona.

Huomenet!
Sande, ei niitä nättejä mammavaatteita paljoa ole. Mä en löytänyt koko odotusaikana kuin yhdet mustat suorat mammahousut. Muutoin kuljin perus"verkkareissa", semmosissa H & M:n housuissa, missä oli leveä resori vyötäröllä... Kaunista.
Lahjaideana mulla olis puklurätit... ei ihan perus, vaan semmoset kuvioidut. Niitä löytää googlella hakusanalla kuvioharsot. Tosi kivoja, käytännöllisiä, eikä varmaan tule saamaan keneltäkään muulta.

Kiitos kaikille sähköposteista! Ja Leon kuvista tietty. Katan nimi on ihan kun jonkun taiteilijan :) Se mulla tuli ekana mieleen kun katoin, että kukakohan mulle on oikein lähettänyt sähköpostia, hih. Yksi osoite on arvoitus, olisikohan se sitten Pirittan?

Aniliini, oli mulla todellakin semmoista masennusta silloin imettäessä. Kun lopetin, ahdistus helpotti varmaan puolella. Juska sai rintaa vain 2kk:tta.

Mitähän mun sitten vielä piti kommentoida. Ai niin, Piritan matkasta tuli mieleen, että luin jostain vauvalehdestä, että joku pariskunta oli ollut Ranskassa vauvojen kanssa telttailemassa. Kertoivat, ettei peruskorviketta löytynyt, vaan maustettuja sellaisia oli. Miksiköhän vauvat maustettua korviketta tarvisivat???? Teretulemast Piritta ja Matias takaisin, toiv saat univelkoja korjailtua.

Juskan kehitys on todella huimaa tällä erää. Kahden viikon sisään oppinut istumaan, konttaamaan ja nousemaan ylös. Ja vauhti on hurjaa! Koko ajan on jossain, missä ei saisi, nousemassa jotain vasten, mikä ei kestä...
Uusi hitti on rämpyttää syödessä sormilla huulia! Kuuluu kivoja ääniä. Nice. Hampaita on nyt 6, yksi tuloillaan. Jospa sitten olisi pieni tauko niissä.

Palaan kommentoimaan jos jotain unohdin.. Syyspäivän jatkoja kaikille!

No niin...
Mäkin olin kauhuissani kun loppuraskaudesta painoin 72kg. Oli se aikas hurjaa. Onneksi nyt taas takaisin siinä 58kg:ssa. Nopsaan se kyllä tippui.

Seksielämästä Mariska oli kysellyt. Me oltiin ekan kerran 5 viikkoa synnytyksen jälkeen. Liukkaria meni paljon. Nykyään ollaan ihan normisti, ekoina kertoina sattui jonkun verran ja tarvi liukuvoidetta, ei enää kumpaakaan. Meillä on nykyään harvoin seksiä, johtuen raksasta. Jos mies on kotona, se syö tai nukkuu. On aivan umpiväsynyt kaiken aikaa.Huokaus. Onneksi mun kaveri omistaa seksikaupan :)

Julia, kiva että anopin vointi parempaan päin.

Olikohan tässä nyt kaikki.

Pikainen kiepaus taas tänne.

Sande, toi onkin ikuinen ongelma Suomessa nuo kauniit mammavaatteet. Kannattaa tsekata missymom.net. Mä löysin sieltä jokusen kivan paidan. Lahjavinkkinä sanoisin, että älä osta vaatteita. ;-) Niitä tulee niin tolkuttomasti ja pienimmät menevät vain hetken. Riinuskalla olikin hyvä vinkki. Mun vinkkini on sellainen pieni, esim. pehmeää samettia oleva peitto, jonka päällä voi kölliä lattialla ja joka on helppo ottaa mukaan kylään ja toimii kesällä vaunuissa jne.

Juskalle tuntuu tapahtuvan! Uskomatonta. Taitaa muuten saada hampaansa aika aikaisin, vai kuinka? Mun kaverin 1,5 vuotiaalla on vain 4 hammasta, mutta se lieneekin toinen ääripää. ;-)

Julia, mä just mietin tässä taannoin sun anopin vointia! Hinoa, jos on parempaan päin menossa, vaikka tosi rankkoja juttujahan nuo ovat.

Mä lähden tänään mun vanhempien luokse L:n kanssa ja palaan la:na. Niillä tosin on vielä laajempi kaista kuin meillä, joten enköhän mä karkaa jutustelemaan sieltäkin... Nyt on mentävä pakkauspuuhiin, kun tyyppi nukkuu.

Piritalle ja Matiakselle toivon hyviä unia! Ota ihan iisisti nyt ja lepää aina kun voit. L herää myös nyt useammin öisin kuin ennen, joten varmaan joku tankkausjakso menossa näillä lapsosilla.

Voikaatten hyvin!

Ohoh, onpa Juska tosiaan hurjassa vauhdissa! Leo on alkanut myös "tuhota" ympäristöään, koko ajan saa olla vahtimassa. Tänään täytyy mennä ostamaan vihdoin pistorasiatulppia.

Sandeman, nättejä mammavaatteita ei tosiaan ole kauheasti. Minä ostin ainoat mammavaatteeni H&M:ltä ja Lindexiltä. Käytin aika paljon normaalivaatteita, mutta ostin vain isomman koon. Nyt on onneksi muodissa aika pitkät ja väljät paidat, joten normaaliosastolta löytynee päällepantavaa. Housut on tietty sit eri juttu. Netissä ja Helsingissä on myös Bebes, Bebelane ja Missy Mom, jotka myyvät nättejä vaatteita, mutta ovat kalliita. Houkutti ostaa, mutta päätin sitten sinnitellä ilman.

Mariskan seksikysymykseen. Meillä sekstattiin ekan kerran muistaakseni jälkitarkastuksen jälkeen eli n. 6 viikkoa synnytyksen jälkeen. Tuntui ihan kamalalta :(. Mulla oli limakalvot rutikuivat puoli vuotta! Liukkaria sai käyttää tosi paljon. Ja lisäksi mun leikkausarpi oli kipeä ja vaikeutti hommaa aika paljon. Vasta parin viime kuukauden aikana olen alkanut taas nauttia seksistä. Tosin nyt sitä on aika vähän, kun poika ei anna siihen tilaisuutta ja meillä klo 22 jälkeen on ihan turha yrittää vokotella miestä. Silloin on nukkumisen aika :).

Äh, vielä lisäys ja korjaus edelliseen. Siis minä ostin Nekun tapaan äitiysvaatteita USA:sta ja siellä saattoi vain ihastella mammamallistojen laajuutta!

Ja korjauksena, että mulla ei ollut leikkausarpea vaan repeämä, joka tikattiin.

Että näin :).

Voi hyvät hyssykät sentään. Nyt se eilinen töissäkertominen on saanut ihan uudet mittakaavat!! Meinaavat täällä ruveta soittelemaan kollegoille muihin firmoihin ja hakemaan mulle äitiysloman sijaista! NYT JO!! Ei siinä mitään mutta nämä kontaktit kun on osa miehen tuttuja ja osa mun, eli nyt joudutaan kertomaan sitten laajemmaltikin tätä uutista! Kääks. Pikkasen hirvittää kun ei vielä ole siellä np-ultrassa käyty, mutta kaippa tämä hyvin menee??? Miehen vanhemmatkaan ei vielä tiedä...:-)

Täytyy kassella noita mammakuteita eri paikoista, kun mulla pitäis olla duunin takia suht siistejä releitä, täällä ei ihan voi verkkareissa hiihdellä. Ja kun talvi on tulossa niin mekkojakaan ei voi koko aikaa pitää.

Huhhuh, selkää särkee ja turvottaa ihan megana. Miehen mielestä mun turvotus johtuu siitä että kakkos-asiaa ei ole tullut kahteen päivään:-( vaikka vetelin eilenkin iltapalaksi bona-luumusosetta:-( Yöks. Jos kunnolla tyhjenis niin ei tarttis mammavaatteita vielä moneen viikkoon...hekoheko. Täytyy vissiin siirtyä laksatiivisiin valmisteisiin kun ei luonnonkeinot auta. Huhhuh.

Pikainen pistäytyminen ennen päiväunia...Siis omia, nyt on pakko alkaa hakea unta omaankin nuppiin.
Meillä on joo hieman konseptit nyt sekaisin, menin eilen liian myöhään eilen nukkumaan, en saanut heti unta, ja M heräsi jo 1.30....ja siitä sitten taas tehosyötiin. Huuuuh, kyllähän tuo hieman silmiä kirveli aamulla, kun nukuin vain torkkuen. Lisäksi poika ei suostunut nukahtamaan normaaleille päiväunille, ja nukkuu sen sijaan vasta nyt. Ihan kummallista. Kasvua? Jatkuvaa nälkää? Tuntuu, että poika tahtois syödä nonstop. No ei auta, kun antaa sapuskaa. Jossain välissä olisi vaan ihan must NUKKUA..

Luin eilen loistavaa Lapsikirjaa, joka on ruotsalainen Anna Wahlgrenin (tai jotain sinnepäin...) kirjoittama. Siinä kerrotaan tosi osuvasti tästä tiheen imun kaudesta, mm. että jos äidin maitovarastot eivät ole valmiiksi runsaat, lapsi hakee tiheelle imuttelulla maidontuotannon lisäystä. Tässä on vaan se oravanpyörä, että jos en itse nuku, sekin vaikuttaa maitotehtailuun. Ja tän kauden pitäisi kestää max 2 vkoa...meillä mennään jo kirkkaasti toisella vkolla, eli jotain pitäisi jo tapahtua.

Sande, kivoja mammavaatteita on Kampin Benettonissa (jos en ihan väärin muista) ja Popissa, eli käypä siellä. Ja Stokkallakin. Siellä on myös noita kuvioituja harsoja, kivan näköisiä. Aika hassua tosiaan, että sun sijaista jo metsästetään, ovatpa ainakin ajoissa liikkeellä. Kyllä siellä masussa kaikki on hyvin, trust us :-)

Niinpä, jotenkin vain luulin, että muissakin Euroopan maissa olisi nämä normikorvikkeet. Mutta ei...Ne isot peltitölkit oli vähän liian pelottavia ja oudon näköisiä, enkä uskaltanut ostaa. Mun kaveri sanoikin, että niissä on jotain kummallisia mausteita...miksiköhän..?? Onneksi korvike ei meille ole ihan pakollinen, kunhan auttaa paniikkitilanteissa ja iltaisin. Tosin epäilen, että nyt joudun lisäämään korvikkeen määrää, jos yöt ei ala sujua.

Aika ihania noi Juskan taidot :) Kohtahan poika jo kävelee! Aikaisin oppi konttaamaan, vai olenko väärässä..? Muistaakseni siskontyttö konttasi joskus 10 kk iässä. Toisaalta pianhan teillä siinä iässä ollaankin.

Onkohan Ankara käynyt jo Tukholmassa? Jos, niin tulehan kertomaan matkaraportti.

Nyt unille (niin, jos se uni tulee....Toivotaan). Kuullaan taas!

Piritta, Tukholmassa käytiin juu. Taksilla huristeltiin ensin Stureplanille. Siellä oli Sturegalleriet, jossa mun makuun liian luxusta. Kierreltiin siellä main ympäriinsä ja aikas paljon vaan luxusta löydettiin. Hörpittiin siideriä ihanilla terasseilla joten ostamisen vähyys ei niin paljoa haitannut. ;) Ilma oli ihan mielettömän lämmin ja aurinkoinen. Sulosia vauvamahoja oli joka puolella ja ne osaa pukeutua niin hienosti tuolla Ruottin maalla. Luulisin Sandeman, että sielläkin käytetään paljon yläosina ihan normivaatteita. Puserot on ihanan pitkiä nykyään.

Seuraavaks otettiin taksi vanhaan kaupunkiin ja yritettiin etsiä Il Fornoo (nninhän se oli??) mutta ei löydetty. Tämä italilainen oli kans ihan mielettömän hyvä. Nam!

Taksi taas laivalle. Mukava oli nähdä eri paikkoja. Kunnon shoppailupaikat jäi etsimättä mutta laivalla oli kaikkee kivaa.

Kiitos vinkeistä!

Piritta vielä. Lapsilla monesti matkalla unirytmi muuttuu, palautuu varmaan ajallaan tai sitten kyseessä tiheän imun kausi ja sekin varmaan tasottuu ajallaan. Mä oon aina vannonu Annan nimeen. On tosi hyvä kirja tilanteessa ku tilanteessa. Kaikkee ei tietty tarvii ottaa kirjaimellisesti mutta yleisote lapsenkasvatukseen tosi hyvä.

Vointeja kaikille.

Huomenta!
Mä oonkin miettinyt että jos lähtis Ruottin maalle kasselemaan vähän valikoimia:-)Ihanaa olis shopata vauvanvaatteita jo, mutta taidan vielä himmailla. Mutta hulluilta päiviltä täytyy hakea jo jotain:-)

Eilen kerroin miehelle että kaverit oli käyneet Brunolla 4D-ultrassa ja selvittäneet sukupuolen. Mies siihen heti: eihän me sinne mennä? Eiks se oo kivampi olla yllätys? Niin että mehän ei sinne sitten mennä. Olisin mennyt jos mies olis halunnut mutta nyt siis odotellaan loppuun asti. Oikein hyvä päätös minusta:-).

Onneksi on jo torstai, vielä ensi viikko töitä ja sitten seuraavalla pääseekin lomailemaan! Saapi nähdä miten meitsin hirvienjahtaus onnistuu, kun tuntuu että hengästyy aika pienestä nykyään.

Tulkaapa linjoille naiset!

Moikat kaikille,
Sandelle alkaa siis tosiaan konkretisoitumaan odotus, kun oot kertoillut töissä. Eikös ole kiva huomata, että sijaisen etsintä on oikein tohinalla alkanut ja on siis tärkee ihminen töissä :)
Kuten Piritalla, mullakin on se Annan lapsikirja. Osa jutuista ampuu vähän yli, mutta suurin osa on asiaa ja vieläpä käyttökelpoista, omaan arkeen hyödynnettävää. Muistan, et meilläkin nuo tiheänimunkaudet oli aika rankkoja. Piti vaan yrittää koisia samalla, kun pikkumieskin. Muuten aloin kiukutella ihan tolkuttomasti ja meuhusin pienistäkin asioista miehelle ja kriisiä meinasi pukata. Nooh, selvittiinhän niistä kuitenkin.
Meillä Viltsu kävelee pieniä matkoja huojuen ja voi sitä riemua, kun saavuttaa määränpäänsä. Pitäisi munkin laittaa tuohon postitusrinkiin osoite ja parit kuvat... jahka kerkiän. Onko teillä ringissä "oikeat" osoitteet vai varta vasten hommatut? Ettei vaan tule paljastettua itsestään enempää kuin muutkaan :)
Taidan tänään häipyä töistä jo aikaisemmin, et ehtisi siivoilla huushollin joskus kunnolla. Ahistaa, kun erityisesti puhtaat pyykit ei löydä hyllyille ja kasa kasvaa jatkuvasti....

Heipsis pitkästä aikaa! Täällä oli vähän katkosta ja nyt en pariin päivään edes jaksanut availla konetta! :)

Sande, kiva että sulle aletaan jo etsiä sijaista. Meillä asiat tuppaavat yleensä junnata viime tippaan, vaikka ihmisten poisjääminen (eläkkeen tai muun takia) on jo aika päiviä tiedossa. Ovat kyllä miettineet sijaisasioita, mutta mitään konkreettista ei ole tehty. Eikä tietysti ihan vielä tehdäkään, jos paikka menee yleisesti avoimeksi.

Mulla olis siis reilut kolme kuukautta enää töitä. Se aika menee tosi nopsaan ja tosi paljon olis töitä, jotka pitää seuraajalle opettaa. Huih, mitenhän mä siitä selviänkään. Ei ole kyllä kivaa, jos soittelevat sitten mammalomalla taukoamatta.

Pikkuinen vipeltää jo kovasti masussa. Kyllä mä ne ekat pienen pienet liikkeet tunsin tv 15 + ja nyt viime päivinä on tuntunut aivan selvät liikkeet. Nyt siis rv 18 tasan! Ihanaa, mä voisin ihailla vaikka päivät pitkät tätä vatsaa! :) Sitä on niin pitkään odotettu, että kyllä nyt kelpaa ja ihana kun muutkin ihmiset sitä tuijottelevat (tutut ja tuntemattomatkin).

Yes, huomenna on perjantai! Väsymys meinaa taas vaivata kovin, vaikka nyt pitäisi olla pirteimmillään? Viikonloppuna tekis mieli lähteä vähän shoppailemaan. Noita vaatteita kun ei kaapissa ole kovin montaa, jotka päälle mahtuvat. Mutta en valita, en! :)

Oikein ihanaa loppuviikkoa ja viikonloppuakin!

Hei ja Huomenta ladies! Lisäsin minäkin oman aarteeni listaan =)

Lukaisin pikaisesti kuulumisenne tästä ketjusta, ihanaa että kaikilla asiat ovat mallillaan, tsemmpiä tiheisiin imuihin, rankkaa muistan kyllä minäkin.

Pitkään aikaan en edes avannut sivuja jotenkin olo on ollut hurjan väsy ja meillä täällä töissä on tosi tosi rankkaa nyt kun YT:t lähenevät päätöstään. Argh vaikka itse "pahimmassa tapauksessa" olen kotosalla Nean kanssa (ei hassumpi visio) niin tämä yleinen ilmapiiri kyllä painaa mielen maahan.

Hiiskatti nyt täytyy taas mennä, työkaveri jo kävi kurkkimassa ruudulle...

Ihanaa tulevaa viikonloppua kaikille!

Syntyneet:
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g (esikoinen poika 12/02)
La:t:
Kata 8.2.2007
Suvi 1.3.2007
Sandeman 20.4.2007 [/quote]

Huomenta,

Hoplaa ja taas uusi viikko käynnistynyt, tänään rv11+0!! Jee! Mä odotan kanssa tota aikaa missä Suvi menee nyt, että ihmiset oikeasti tajuaa että mä oon raskaana enkä vaan epämääräisesti vatsan kohdalta lihonut!

Nyt pahasti niska jumissa, ei tainnut pitää eilisestä hydrosta tai sitten nukuin jotenkin huonosti. Millähän irtoaisi jumitus?

Tänään meinasin mennä kummityttöä moikkaamaan, tarttis varmaan käydä H&Mn kautta jotta kummitäti pääsisi hipelöimään pikkuvaatteita ja ehkä sieltä löytyisi jotain kivaa tarhavaatetta. Ehkä niitä sitten tulee kierrätyksessä takaisin mikäli meille tulee tyttö? Toiselta kaverilta olis tulossa poikien vaatteita mikäli hän saa tytön:-). Että näin.

Huomenta!

Pahuksen pahus, flunssa yrittää uudelleen tunkea itsensä elimistööni. Hushus paha pöpö!

Meidän uusin kuuluminen on se, että Leolle pukkaa vihdoinkin eka hammas! Kiljuin riemusta, hullu minä, kun tunsin sen ikenessä. Nopeasti on hammas tullut esiin, kun edellisenä päivänä ei näkynyt mitään. Vasta tänään poika on ollut tavallista kiukkuisempi, aiemmin ei mitään oireita.

Suloista, että Kirpun pikkuinen ottaa jo askelia :). Meillä yritetään pikkuisen kiivetä ja kovasti Leo myös kurottelee päällään ylöspäin. Hassun näköistä, kun hän yrittää hoksata, miten seisomaan oikein pääsisi.

Niin Kirpulle vielä, että meillä on postitusringissä osalla varta vasten tekaistut osoitteet ja osalla "oikeat" henkilökohtaiset osoitteet. Jokaisen postitusrinkiin kuuluvan oikea etunimi on ainakin tiedossa, osalla myös sukunimi. Mukaan vaan!

Piti muuten sanoa vielä tuohon "mitä tuoreelle vauvaperheelle lahjaksi" -aiheeseen, että meille ainakin vaatteet olivat tervetulleita. Meillä ei nimittäin ollut ketään kavereita tai sukulaisia, joilta olisi saanut käytettyjä vaatteita. Suurimmalla osalla kun on lapset vielä saamatta tai sitten on tyttöjä.

Vain muutamat toivat lahjaksi vaatteita. Enemmänkin olisi voinut tulla. Kaipa sitä aika monella oli se ajatus, että vaatteita tulee kuitenkin ja että ne jäävät niin nopeasti pieniksi. Meillä oli kuitenkin se tilanne, että laitokselta pääsyn jälkeen piti lähteä ostamaan 50-56-senttisiä vaatteita, kun suurin osa hankituista ja lahjaksi saaduista oli 62-senttisiä tai isompia.

Huomenta!

Olen kotiutunut työmatkalta, joten täällä taas..=)

Äitiysvaatteista, mä olen löytänyt pari ihan kivaa vaatetta (farkut, suorat housut ja pari paitaa) H&M:ltä. Harkitsen pitäiskö tilata jostain nettikaupasta jotain, ärsyttää vaan ainakin housujen kohdalla se että mitä luultavimmin eivät kuitenkaan ole istuvat ja joutuu lähettämään takaisin. Paitoja löytyy kyllä tosi hyvin normaalitangoista, etenkin jollain KappAhlilla ja Lindexillä on sellasia oikean mallisia, eli pitkiä/alhaalta löysiä malleja (kuulostaa kamalalle, mutta siis sellaisia mitä nyt muoti suosii). Ja Sandeman, mulla oli aluksi hirveä kynnys ostaa housuja joissa mahan yli tulee se trikookaitale (näyttää kamalalta kaupan tangossa), mutta loppujen lopuksi ne voi näyttää tosi hyvältä päällä kun paita peittää mahaosan, ja ne on tosi mukavan tuntuisia.

On kyllä hienoa että alkaa näyttää raskaanaolevalta, vaikka oon kyllä aika paljon isompiakin pötsejä nähnyt väillä viikoilla. Nyt siis rv 21+1, niin se aika menee. Paras aika on kyllä raskaudessa meneillään nyt kun maha kasvaa ja liikkeet tuntuu ja rakenneultran jäljiltä hyvä mieli =).

Sain tapetti- ja kangasnäytteet sieltä lastenhuone.fi:stä, luulen että tilaan ne, kivoilta näyttivät. Kerrankin en aio kysyä edes miehen mielipidettä, tää on mun projekti..=)

Pikku räkätauti tässä iskemässä, toivottavasti ei pahaksi äidy. Yleensä en kyllä koskaan ole kunnolla kipeänä, että sängyn pohjalle asti joutuisi, mutta pitää ottaa rauhallisesti.

Viikonloppuna lähdetään veneellä ehkä käymään jossain kun rupeaa ilmat siihen loppumaan ja sitten jos ehdin niin ajattelin piipahtaa kirpparilla katselemassa vauvan vaatteita.

Ja hei äipät, piti jo viimeksi kysyä teiltä sellaista vaunuasiaa, että ajattelin ostaa huuto.netistä muutamalla kympillä parvekevaunut kakkosvaunuiksi, kun eihän sitä viitsi likaisillä vaunuilla aina kämpän läpi ajella. Miten se homma sitten toimii, eikös se koppa pidä nostaa jonnekin sisään aina ettei kostu/kylmety? Kesällä ehkä voisi pitää ulkona päivisin. Niitä on pilvin pimein myynnissä, hyvä etten jo muutama päivä sitten alkanut ostamaan, ehkä voisi pari kuukautta odotella kumminkin...

Ja nyt vasta luin P:n Pariisin kuulumiset, kivalta (vaikka tietysti rankalta) kuulosta, munkin haaveissa on nähdä Pariisi joku kaunis päivä..

Hillasta oli kiva kuulla, ja tsemppiä työkiemuroihin, YT-neuvottelut on kyllä niin päivän sana joka puolella.

Tsiisus että mä oon tyytyväinen että pääsen pois tästä työpaikasta! Edes vähäksi aikaa. Unohdan aina millaista matelukulttuuria täällä pitäisi harrastaa että olis ns. suosittu. Nyt ilmoitin olevani lomalla vkolla 41 niin eiköhän sieltä tule meiliä että yleensä lomista kysytään lupaa eikä ilmoiteta. HALOOO! Ihan on lakisääteistä kesälomaa ja ainahan mä olen pitänyt hirvijahdin alkaessa?? Multa pääsi itku vaikka oonkin ihan raivoissani, prkleen hormoonit!

Iltaa,
Täällähän on ollut vaitonaisia rouvia. Laitanpa sitten illan viimeisen, ehkä :)
Mies laittelee poikaa maate, otetaan käyttöön hieman aikaisemmat unille menot, ja sitten herätellään poikaa syömään 24 aikaan, koska heräisi kuitenkin joskus 1-2 kieppeillä. Viime yönä tosin vasta 04, joten eipä sitäkään koskaan tiedä.
Nyt on yöt menneet ihan hyvin. Toissa yönä tajusin todella, miten nälkäinen poika on. Annoin kahden aikaan Nannia ja rintaa, ja kun ei vieläkään tuntunut riittävän, vielä hieman Nannia. Eli poika söi todella paljon. Sitten vasta rauhoittui unille ja simahtikin heti. Ja nukkui noin 3-4 tuntia, eli ihan kivasti. Viime yönä heräsi pariin otteeseen, joten eiköhän olla back in business. Korviketta vaan enemmän kehiin, rintamaito ei yksin riitä. Aamut käynnistyy mun näkökulmasta vain liian aikaisin, mutta pakkohan se on siihen tottua ;)

Kiva kuulla Ankara, että viihdyitte Tukholmassa. Stureplan on tosiaan enemmän lyxysputiikkeja, mutta on siellä ihan normiliikkeitäkin ja vielä enemmän Drottningatanilla, ja Galleriassa. Mutta summasummarum, siellä on viihtyisää ihan kaikkialla :) Se Keijun mainisema ravintola on siis toisessa päässä kuin Gamlastan, ihan Kungsgatanin kupeessa. Mekin etsittiin sitä ensin väärästä päästä ;) Tosin löydettiin toinen Forno, taisi olla Il Forno.

Voi tosiaan olla, että pojan unet sotkeentuivat reissussa, ainakin osittain, mutta toisaalta yösyöpöttely alkoi pvää ennen reissuunlähtöä. Annan kirja on tosiaan hyvä, pitäisi vaan ehtiä lukea enemmän. Kirjaa kun ei lueta missä vain, kun painaa turkasesti.

Käytiin kyläilemässä tuttujen luona tänään, ja oli jotenkin hellyttävä huomata, miten Mattis on alkanut hieman vierastaa ja jos on paljon vieraita kasvoja, etsii silmät pyörällä äitiä. Ja mikä hymy, kun äiskä sieltä löytyy. On ihana olla niin tärkeä pojalle :)
Ystäväni on kolmen lapsen äiti ja pari kertaa on puhuttu, että joskus sitten se "äitien a-luokan loma". Ja saatiin jo hieman puhuttua reissua keväällä ihan vain kahdestaan. Madrid oli mielessä. Voisin Sande, ottaa sulta sitten vinkkejä kohteeseen. No mutta sinne on aikaa, keväällä joskus, huhtikuussa tms.

Nyt äiti lähtee syöpöttelemään iskän kanssa. Menussa vuohenjuustosalaattia, sain inspiraation, kun täällä on siitä ollut puhetta ja Pariisissakin sain taivaallista sellaista. Ostin Herkusta myös läjän juustoa, ettei vaan pääsis laihtumaan, heeh...Juoksulenkit on alkanut sujua ok, tosin vielä on vähän omituinen olo tuolla alakerralla..en nyt vois väittää, että mun lantiopohjanlihakset missään huippukunnossa olisivatkaan. Olen vähän surkimus niitä treenaamaan.

Auts, maanantaina Mattis saa 3 kk rokotteen =(

Mukavaa vkloppua!

Huomenta ja terveisiä "mummilasta ja pappalasta"! Niin on kuulkaas kiirusta ollut, etten ole juuri koneelle ehtinyt. Mies tulee meitä tänään hakemaan heti herättyään, niin iso ikävä on ollut. Voin vain kuvitella, miten onnelliseksi tulee, kun Lotta ekana heläyttää hälle hymynsä. Oih.

Mielenkiintoista, että nuo lahjajutut menee noin, miten Stella kertoi. Nääs meille tosiaan tulvi niitä pieniä vaatteita, jotka jäivät samantien pieniksi, kun L oli aika iso. Joten enpäs sitten viisastelekaan enempää noilla vinkeillä. ;-)

Kirpulta piti kysymäni, että siis onko pcolaisten vauvat syntyessään keskimäärin isoja ja mistä johtuu? Mullahan tuota ei ole eikä sokereissakaan häikkää, mutta silti mietityttää, miten iso seuraava mahtaakaan olla. Hillan Nea osuu muuten tasan tarkkaan tuohon Tahkooja-bebejen 3300 g-luokkaan. Hauskaa.

Kata, kyllä vaunun koppa pitää nostaa sisälle näillä keleillä. Meillä kiesit pihassa katoksen alla ja koppa nostetaan sisään. Talvella nostan sitten varmaan sen ratasosankin sisään, kun haluan pitää nuo mahdollisimman hyvässä kunnossa. Kiva, että pääset sisustuspuuhiin! Jänskää.

Kiva Piritta, että teidän yöt ovat helpottaneet ja olet ilmeisesti itsekin saanut levättyä. Meilläkin on ollut muutamia pitkiä yöpätkiä (6-7 h)vaihteeksi ja kyllä se vaan on juhlaa saada nukkua sellainen pätkä. Lotalla oli vissiin myös omanlaisensa tiheänimunkausi, tankkasi öisin 2-3 välein, samoin päivällä. Saikin tiheällä imulla tilaamaansa maitoa, kun mammalla meinasi tissit räjähtää, kun nukkuikin sitten pitkän pätkän...

Piritta muuten, miltä teidän ensi tai seuraava viikko näyttää? Voitais treffata. :-)

Leolle onnittelut ekasta hampaasta! Toivottavasti tulee vähemmällä kiukulla kuin Juskalle. Missäs muuten Riinuska?

Plääh. En taas muista, mitä piti kommentoida. Hyvää syksyistä viikonloppua kaikille!

Tervehdys! Pitkästä aikaa.. Down-fiilarit ovat kaikonneet ja elämä hymyilee taas. Liekö nämä syksyn pimeät illat (mitkä toisaalta ovat ah, niin ihanaisia kynttilänvaloineen...), jotka toisaalta ahdistavat ja saavat mielen apeaksi sen lomassa, että mies on niin paljon töissä. Onneksi ensi kuun jälkeen sillä rintamalla taas helpottaa..

Leolla hammas, kivaa, pääsee puremaan omppua ja järsimään porkkanaa piakkoin. =))

Odottelijoilla sen kun vatsan kasvavat ja Sandeman on kertonut töissäkin, hinoa.
Kata, minkäslaiset tapetit tilasit?

Kiva kuulla Piritan ja Matiaksen `Ranskan matkasta. Vaikka univajetta olikin, oli mukavaista, että reissu onnistui hienosti.

Nekku, täälläkin oli iskä aikas lailla mielissään, kun Vili väläytti hampaattoman hymynsä eilen, kun mies kotiutui työreissusta. Tiistaina ja torstaina käväisi ohikulkumatkallaan syömässä ja jälkimmäisenä päivänä Vili veteli autuaasti hirsiä, kun iskä piipahti pikaisesti. Ikävä oli meilläkin.

Hih, tuli mieleen tuosta hampaattomasta hymystä äitini uni ennen Vilin syntymää. (En muista kerroinko teille jo..) Näki siis unta, että mies soitti hänelle ja sanoi, että "poika tuli, muuten terve, mutta hampaat puuttuu!!!" :D

Vilin mitat olivat kaksikuukautisneuvolassa viikko sitten 62 cm ja 6550 g. Mieletön kasvuvauhti. "Pituutta tullut runsaasti, painoa tasaisesti", lukee nla-kortissa.

Mä olen muuten antanut kaikkia saatailla olevia käyttövalmiita korvikkeita, Tuttelia, Nannia ja Baby Sempiä. Kaikki kelpaa, mutta Tutteliin ollaan nyt vakiinnuttu. Onkos niissä jotain eroja? Tai "testivoittajaa"? Rintamaito sen kun ehtyy ja ehtyy, kun poika ei tissiä huoli. Olen imettänyt viimeksi onnistuneesti maanantaina. Sen jälkeen tuloksettomia kokeiluita, kamalaa parkumista molemmilta ja tylsistynyttä pumppausta. Kohta lyön kyllä hanskat tiskiin. Perskeles.

Mä menen tänään mimmien kanssa iltaa istumaan tohon puolen kilsan päähän yhden ystävän luo. Vili menee siksi aikaa miehen siskolle naapuriin hoitoon, kun mieskin lähtee hieman viihteelle raskaan työviikon jälkeen. Mä ajattelin maistella hiukan valkoviiniä, saas nähdä miten akan käy.. ;)

Seksistä: Meillä oli Toimintaa vasta n. 2 kk synnytyksen jälkeen, mä jänistin sitä _varsinaista_ sitä ennen, vaikka muuta touhua olikin jo aiemmin. Vaan mitä suotta jänistämään, ei sattunut yhtään pätkän vertaa, eikä liukkariakaan tarvittu. Jotkut kärsii ilmeisesti synnytyksen jälkeen haluttomuudesta, mutta, mutta öhh...mä en!! Muutaman viikon on tuntunut kuin olis kesto-ovis päällänsä!! *punastuu*

Oli varmaan melkoisen monta asiaa, joita taas unohdin kommentoida, mutta tässä ne, jotka mielen pohjilta sain kasaan. Yritän olla tästä lähin aktiivisempi.
Ihanaa lauantaita!!

Terskis tytöt.

No se Samun nuha tarttui sitten muhunkin ja ihan kuumeen kera, ei kiva. Mutta kunnialla selvittiin, esikoinen katsoi normaalia enemmän sisällä filmejä kun en jaksanut/kyennyt ulkoilemaan.

Eilen oltiin miehen kanssa yhdessä illanistujaisissa. Mies oli kuskina kun mun teki niin mielettömästi punaviiniä. Joinkin muutaman lasillisen punkkua sekä siiderin ja olin aivan huppelissa..aamullakin oli sellainen olo että olisi jyrän alle jäännyt...harjoittelun puutetta :)
Esikoinen oli mummolassa yötä ja mun sisko katsoi Samua sen muutaman tunnin kun oltiin siellä, ihan hyvin meni samullakin vaikkei rintaa saannutkaan koko yönä.

Jaahas ähinää ja kitinää kuuluu...taaskaan mä en kerinnyt kommentoimaan kenenkään juttuja...palaan kun kerkeen...

Sunnuntai-huomen!
Meillä vielä aamupalavalmistelut tekeillä, mutta huokuttelevasti kone hurisi korvaan matkalla keittiöön =) Mies-parka kun nousi jo kuudelta, kun tyynnytteli poikaa maate ja heräs sitten itsekin. Yöt on aika väsyttäviä, mutta kyllä se kestetään. Poika nukkuu kyllä ihan kivasti, nytkin 9.30-4.30, eli todella hienosti, mutta kun äiti menee vasta 0.30 nukkumaan ja toi eka syöttö kestää 1,5 tuntia. Tissit on ihan pinkeet, joten menee aikansa ennen kuin poitsu saa ne tyhjiksi. Ja pientä taistoa ennen kuin M suostuu nukahtamaan uudelleen 06.

Mutta voi sitä aamun ekaa hymyä. Mä olen SULAA! Poitsu on mitä mainioimmassa iässä, jokeltaa hirmuisesti omia juttujaan ja on yhtä hymyä. Ihana, ihana, ihana! Vaikka itseä kuinka väsyttäis, kyllä tuo pikkumies saa hyvälle tuulelle kertalaagista.

Ikävää Aniliini, että imetys ei teillä suju =( Toisaalta on varmaan helppo luopua, jos se on taistelua ja itkua. Ei pidä väkisin yrittää, jos tuntuu, ettei tavaraa yksinkertaisesti tule. Mutta mikäköhän siihen vaikuttaa, että yhtäkkiä ehtyy? Tietty, jos poika ei ime, ei maitoa muodostu. Kaikki korvikkeet on varmaan aika samantyylisiä, Nan tuntuu olevan meidän poijalle se parhain. Ja sitä eniten saanutkin. Mutta hyvinhän tuo teidän jässikkä kasvaa, Mattis oli 2 kk-nlassa 58 cm ja 5,1 kg, eli ihan höyhensarjaa moniin tahkoojababeihin verrattuba. Huomenna tiedetään taas uudet luvut. Varmaan about 62 ja 6 kg.

Nekku, tavataan vaan! Olisin itsekin ehdottanut treffejä. Ja mulle maistuis vaikka sushit, ja otaksun, että sulle myös :) Mun ensi vk on ihan tyhjä nlaa ja yhtä kyläilyä lukuun ottamatta, mikä on myös ihan jees. On kiva viettää ihan rauhallisia päiviä, kun ohjelmaa on ollut aikalailla. Mutta siis, ehdota pvää, kaikki käy. Voidaan palata s-postissakin.

Tänään iskä hoitaa poikaa, kun äiti menee spinningiin. Saas nähdä, kuinka muorin käy. Voip olla peffa aika hellänä, ja keuhkot hätätilassa. No, lopputulos on hyvä olo, ja tyytyväinen mieli.

No mutta nyt sämpylää, mysliä ja jogua - ja 2 l kaffetta, palataan taas!

Sunnuntaita!
Huih, tuolla on jo perustettu kesäkuisten mammojen lista! Apua, tässähän alkaa olla synnytys pian käsillä. ;)

Mua muuten ärsyttää suunnattomasti, kun tuntuu, että jotkut äidit haluavat oikein tarkoituksella peloitella synnytyksillään! Onko ihan pakko leveillä niillä hirmuisilla kokemuksillaan tällaisen ihmisen edessä, joka on vasta moiseen rääkkiin menossa tulevaisuudessa. Ottaa aivoon! Mutta ehkä mäkin sitten kostan kaiken, kunhan saa beben ulos ja hiukan väritetyin kääntein kerron jollekin ekaa kertaa maha pystyssä olevalle synnytyksestäni. :(

Vauva on ollut tosi hiljaisella päällä koko viikonlopun ja olenkin hiukkasen huolissani, onko kaikki ok! Pitäisköhän huomenna käydä kuunteluttamassa sydänäänet, että ollaanko siellä elossa? Seuraava neuvola olis viikon päästä. Tosin vauvat eivät taida vielä tässä vaiheessa liikkua säännöllisesti tai siis liikkuvat, mutta liikkeet eivät aina tunnu? Neuvokaa nyt neiti "vihreää"!!