mida
Alkupaino:69,4kg
Paino nyt:58,4kg
Pudotusta viime viikosta:-0,8kg
Pudotusta yhteensä:11kg
Tavoite:54kg
Niinpä se keskiviikko ja punnituspäivä taas koitti. Ihan tyytyväinen oon viikon tulokseen. Huippua kyllä kun paino koko ajan lähestyy tavotetta! Oon ottanut nyt tavotteeksi sen, että pääsiäiseen mennessä ois nuo loput 4,5kg tiputettu. Silloin lähetään aurinkoon viikoksi ja se onkin sitten ihana palkinto tästä aherruksesta =). Eli mulla toimii etelänmatka tehokkaana kannustimena,
sarp-palla se taisi mennä juuri toisin päin
.
Aloin tässä miettimään, että onhan tässä aikamoisen muodonmuutoksen jo kroppa kokenut. Viime kesäkuussa painoin 77kg raskauden lopussa. Nelisen kiloa siitä lähti pienen typykän tullessa maailmaan ja siitä alaspäin niitä on sitten tiputeltu pikkuhiljaa. Ihmeesti se naisen kroppa vaan palautuu kovistakin venytyksistä =) onneksi niin.
Ketkupolkalla kyllä aivan huikea startti laihdutukseen, aivan mahtavaa! Onnea myös kaikille muille miinuksista!
Öllökkä, suosittelen minäkin sitä digitaalivaakaa. Kummasti tsemppaa kun saa 100g tarkkuudella tietää, mitä on viikon aikana lähtenyt.
Taidanpa minäkin testata noita rahkoja. Mulla kans sellanen kokemus, että ne on niin pahoja, ettei voi syödä millään, ellei sitten laita puolta desiä sokeria..ehnramin(vai miten lie kirjoitetaan : /) rahka on ihan kohtuullista, mutta en nyt sitäkään niin kovin mielellään syö. Mut käynpäs ostamassa noita ja testaan. Tiiän sen, että mun pitäs ehottomasti lisätä proteiinia ruokavalioon ja tostahan sitä mukavasti sais. Mä tein muuten uuden löydön kaupan pakastealtaasta, kasvissosekeiton. Kaloreita 100 grammassa vain 30. Voishan tuota itekin tehä, mutta näin "kiireiselle" kotiäidille tuo pakasteallas on ihan oiva paikka
. Lapset ei niin innnostuneita tuosta keitosta ole, joten eipä sitä viiti pelkästään itelle alkaa tekemään.
Luin eilen jotain terveyslehteä ja taas muistutti siinä yks artikkeli itseänikin, että liian vähällä ruoalla ei kannnata jatkuvasti kituuttaa. Laitanpa siitä ihan suoran lainauksen tähän:
"Yksitoikkoisuus on laihduttajan pahin vihollinen, sillä elimistö on mestari sopeutumaan uusiin olosuhteisiin. Jos syöt tai liikut viikosta toiseen samalla tavalla, kehosi sovittaa kulutuksensa ja minimoi kalorien palamisen. Tutkimuksissa painon on havaittu putoavan tehokkaammin silloin, kun energiansaanti vaihtelee päivästä toiseen kuin silloin kun energiansaanti pysyy tasaisena viikosta toiseen. Vaihtelu helpottaa myös ohjelmassa pysymistä. Yhtä ja samaa uraa ei kukaan jaksa junnata viikosta toiseen. Kokeile välillä uudenlaisia tapoja liikkua ja yllätä elimistösi pitämällä kerran viikossa vapaapäivä laihduttamisesta. Näin energiankulutus pysyy huipussaan."
Nyt vauveli vaatii äidin huomiota :heart: Ei ole niin järin kiinnostunut näistä laihdutusartikkeleista, paitsi repimällä ja maistelemalla
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!