!! ** Tahdomme Laihtua 2011 ** !!

Hello,

täällä menee jo muutamien päivien jälkeen paljon mukavammin, aamuisin alkaa olla kiva pukea vaatteita päälle, kun nesteet on lähteneet aika hyvin liikkeelle, kun palaa kunnon ruokavalioon.. Mulla on silleen haastava prosessi, kun liikuntaa en pysty lisäämään. Harrastan sitä jo niin paljon, myös hyötyliikuntana, että buustia sieltä ei ole saatavissa. Eli ruokavaliolla mennään. Mutta nyt on taas tosi hyvä fiilis ja tunne, että näin kun jatkan, tulee tulostakin. Eli siis ilman herkkuja, muuten melko normi meiningillä, perus terveellisesti, vältellen vaaleita hiilareita. Niistä tulee aina todellinen himo saada lisää. Tuntuu, että olen todella herkkä niille..

Hui, toi kolme ruokaa päivässä kuulostaa melko vähältä. Toki, jos sen jakaa useammaksi, niin sittenhän se tarkoittaa tavallaan useampaa ateriaa, koot vaan on pienempiä. Se kuulostaa hyvältä. Mulla tuppaa ruokailuväli venymään liikaa, yritän pitää sen mieluiten 3 tunnissa. Ja silloin todella ehtii tulla jo nälkä, kun syö tarpeeksi vähän/kevyesti. Tuo 30min lenkki aamuisin kuulostaa hyvältä. Ja juuri noin, toi on varmaan erinomainen tapa aloittaa kuntoilu, ei liikaa heti, niin pysyy mielenkiinto ja vähitellen, kunnon mukaan sitten voi lisäillä.. :)

Intuitiivinen syöminen.. se on se juttu, mihin tähtään ja toivon, että jonain päivänä se vaan tulisi itsestään ajattelematta sen enempää ruokaa, ja kaikki painontarkkailu ja sellainen kontrollointi olisi takanapäin. Loppuelämän haaste =)
 
Täällä kaipailisi tuore laihduttaja vertaistukea :) Synnyttänyt olen 9vk sitten ja paino on pudonnut siitä 22,6kg. Synnytyssaliin jäi noin 5kg. Tavoitepainoon olisi matkaa vielä 23,9kg. Gramman tarkkaa hommaa ;)

Taustoista voisin kertoa sen verran että olen ikäni ollut pullukka, sittemmin oikeasti ylipainoinen ja armoton jojoilija. Ruoka on aina maistunut ehkä jopa vähän liian hyvällä ruokahalulla ja olen aina ollut kova syömään makeaa. Paino oli ollut viimeiset 5v yli sadan ja viimein alitin sen tällä viikolla! Ja tuntui muuten hyvältä :)

Laihtumisen keinot ovat olleet nyt hyvin yksinkertaiset: syön säännöllisesti normaalia ruokaa ilman ylimääräistä napostelua, makean syömisen tähtään lauantaille, pyrin käymään päivittäin 30-60min lenkillä. Plus tietenkin kanniskelen vauvaa :D ja olen nyt täysimettänyt tämän 9vk.

Varsinaisesti mä en siis "laihduta", vaan enemmänkin laihdun uusien terveellisten elämäntapojen seurauksena. Ja laihtuminen kyllä motivoi jatkamaan tällä terveellisemmällä polulla, toivon mukaan vielä pitkään :)

Aloituspaino: 121.5
Nykypaino: 98.9
Pudotus yht: 22.6
Tavoite: 75 (2014 kesään mennessä)
Pudotettavaa: 23.9
Punnituspäivä: keskiviikko

Jään seuraamaan ketjua ja päivitystä laitan vähintään aina joka keskiviikko :)
 
Jes, uutta porukkaa remmiin! =)

Täällä motivaatio on hakusessa. En oikeen nyt pääse siihen hyvään, palkitsevaan hoikistumisen kierteeseen, tyyliin et "huomenna mä alotan.." :(

Mut en mä aio tästä projektista luopua, mut haen nyt vähän strategiaa tähän hommaan.

Kirjotelkaahan kuulumisia!
 
Täällä kans alkaa motivaatio hiipumaan ja syytän kyllä siitä suoraan tätä syksyä ja alkanutta pimeyttä, joka vaan lisääntyy koko ajan eikä se yhtään ainakaan lohduta! Joka syksy/talvi sama homma, antas mieluummin vasemman jalkansa ku lähtis ulos, ei oikeesti vaan jaksa.

Luojan kiitos syöminen kuitenki vielä pelittää joten paino on toistaseks laskenu liikkumattomuudesta huolimatta. Tänään puntari näytti 96,7 eli pudotusta 2,2kg. Mua välillä pelottaa kun menee nyt niin hyvin tän painonpudotuksen kanssa.. odotan vain koko ajan et jokin menee pieleen ja lihon vain kaiken takaisin.. niinkuin aina ennen. Pessimisti kun ei tunnetusti pety :D ainakaan niin pahasti.

Mut onneksi Joulu on kohta, se onkin ensimmäinen pikkumurutukselle <3 Ihana ja paras joulu siis tiedossa ja se jos mikä jaksaa nyt piristää tän pimeän ja kylmän loppu vuoden :)

Tsemppiä kaikille, ja kyllä se inspis sieltä iskee verona81! Ihan varmasti :)
 
Viimeksi muokattu:
Heipat,

vieläkö täällä joku käy tekemässä tunnustuksia? Mä voin tehdä tunnustuksen, et mulle tää on nyt vaan jotenkin niin vaikeaa yksin, kun ei ole motivaatiota. Nyt sitten otin etävalmentajan, ja homma lähti nyt perjantaina käyntiin, kolmeksi kuukaudeksi! Tää typy laittoi mut ottamaan ennen-kuvat, edestä, takaa ja sivulta. Kuulemma kuukaudessa jo tulen näkemään tuloksia niissä. Todella toivottavaa!! ;) Nyt tää viikko mennään vielä melko normaalisti, teen ruokapäiväkirjaa. Tuntuu, että tulee ehkä syötyä vähemmän kun tietää, että joutuu raportoimaan ne pt:lle.. Tarkoitus olis tietty syödä aivan normaalisti. Mutta nyt onkin jostain syystä ollut paljon tasapainoisempi fiilis, ja kun eilen ostin lauantainamiksi 188g karkkia, niin kappas, reilu 50g on edelleen kaapissa! Ei vaan enää tehnyt mieli eikä ollut sitä ainaista pakottavaa tarvetta tuhota niitä kaikkia, niin pistin jemmaan. Ehkä tänään loput..jos tekee mieli. Saa nähdä, millaiselle kitukuurille se PT sitten mut laittaa viikon kuluttua. Nautitaan vielä kun voidaan. Mä tosiaan koen, että tiedän paljon ravinnosta ja treenistä, ja mulla on ollut PT aikaisemminkin, joten en tarvitse kuin etävalmennusta, viikkoraportointia ja puhelinkeskusteluja jne. Tää varmaan on mulle oikein hyvä valmennusmuoto. Katsotaan, tuleeko tulosta. En mä kehtaa pistää läskiksi hommaa, kun jollekin toiselle täytyy raportoida, et tää toimiikin..

Errosa, mahtavaa, jos pystyt pitää ruokailut kuitenkin kurissa! Jos motivaatio tippuu, urheilun voi hyvin jättää, ei se mitään, mut kunhan toi ruokapuoli ei prakaa, niinku mulla.. :( Miten siellä menee?
 

Yhteistyössä