!! ** Tahdomme Laihtua 2011 ** !!

Tänään tuli syötyä grilliruokaa juhannuksen kunniaksi, ja minun on nyt vähän vaikea hahmottaa päivän kalorisaldoa. :O

-aamulla 2 lasia kokista
-useita uusia perunoita voilla
-1 iso parsa jonka ympärille oli kiedottu pekonia
-1½ kaalikäärylettä
-pikku pala sinihomejuustoa ja muutama viinirypäle
-1 kananmuna
-tikkujäätelö
-noin 1 lasi kokista

No on tuossa nyt jonkin verran. Jotain 2000 ja 3000 välillä? Vai vähemmän? En hahmota ollenkaan. :( No, olkoon. Ei sillä niin väliä jos yhtenä päivänä herkuttelee, kun suurin osa viikosta menee niukoilla syömisillä. :D Harmittaa vaan silti vähäsen, kun jokainen mässyttely hidastaa vähän sitä lopputuloksen saavuttamista. Loppupäivänä en syö mitään, ja huomenna jatkuu normaali dieetti.
 
Oih, juliav, kaipaan niiiiin paljon taas noita tommosia tuloksia!

Vaan niitä saa nyt varmasti viikkotolkulla odotella. Mä oon mokannu ihan totaalisesti.. Tää juhannusmökkeily oli vika niitti kun muutenkin natisi homma liitoksissaan. Nyt ei enää puhuta mistään pienestä lipsumisesta vaan totaalisesta lapasesta lähtemisestä.. :'( Haluun sen huumaavan menestyksentunteen takas. Ja tekosyyt on loppu nyt, homma on nyt pakko ottaa haltuun ja kärsiä seuraukset. En aio käydä ainakaan viikkoon vaa'alla mutta tuun tänne kuitenkin hakemaan tsemppiä teiltä muilta.

Oon kyl tosi pettynyt itteeni :headwall: :'(
 
juliav Minä myös pidin juhannuksena syömiset kurissa!! Söin lähinnä kasviksia, lihaa ja muutaman ihan pienen pikkunakin. En punninnut mitään kuitenkaan. Muiden juodessa päiväkahvetta ja herkutellessa mansikkakakulla oli mulla kädessä protskupatukka. Ainoastaan juoma vaihtui limppariin, enkä sitä ajatellut oliko sokerista vaiko lightia, kun ihmiset sitä ystävällisesti tarjoilivat riippumatton ja muutenkin.

verona81 Nuita repsahtumisia sattuu kaikille. Minäkin ajattelin lopettaa pari viikkoa sitten ja paino jäi siihen, mutta se ei ollut tavoite. Itseään voi aina ottaa uudelleen niskasta kiinni. Älä ole liian ankara itselle.


Mutta kaikki uhraukset ovat kannattaneet ja nyt ollaan määränpäätä lähempänä kuin koskaan, ja ahneena ajattelinkin tavoitella 54kg, niin olisi jokainen raskauskilo sillä voitettu ja jäljellä olisi vain ihanat lapset ja löysä mahanahka. =D

Alkupaino:68,2kg
Paino nyt:58,8kg
Painoa tippui: -1,0kg
Pudotusta yhteensä:-9,4kg
Tavoite: 54-58kg

Edessä uusi viikko ja uudet kujeet. Kaukaisia vieraita Muilta mailta ja tänään olisi ohjelmissa Helsinki sightseen-reissu keskustassa kävellen.

Iloista alkanut viikkoa ja hyvää tsemppausta kaikille!
 
manta, miksi minusta ei yhtään tuntunut siltä että olisin pitänyt itseäni kurissa?? :D Voi olla tietty että olen vähän pakkomielteinen kohtuullisestakin ruokamäärästä, voihan se yksikin ateria sekoittaa oman rytmin mitä on seuraillut.

Aion käydä vaa'alla huomenna ja toivon että se olisi jotain 55-56kg:n paikkeilla. Ilmoittelen tänne. :)
 
Aargh! :( Ei kai saisi valittaa niin kamalasti mutta olisi paino nyt edes tippunut vähäsen..

Lähtöpaino: 63kg
Paino nyt: 56,9kg
Painoa tippunut reilussa viikossa: 0,0kg, tullut lisää +0,3kg
Pudotusta yhteensä: -6,1kg
Tavoite: 50kg

Tänään kyllä ihan varmasti pitäydyn dieetissä enkä syö mitään ylimääräistä... ja pitää muuten pitää laktuloosikuuri, koska ummetus vaivaa ja pitäisi yrittää taas hoitaa asiaa jotenkin. : / Minulla toimii suoli n. kerran viikossa, joskus on kaksikin viikkoa väliä. Tavallaan ahdistaa ajatus, että kehoon tulee kyllä tavaraa syömisten kautta, mutta mitään ei tule pihalle kuin harvoin. Ja jos painon jumitus johtuisikin siitä. Kuitujen syöminenkään ei tee asialle mitään, olen kokeillut. :( ja nestettä mielestäni juon tarpeeksi..
 
Täällä yks luuseri ilmottautuu.. Kun ajattelin löysätä pikkusen otetta heinäkuuksi, niin homma on taas ihan out of control. Se on täysillä tai ei ollenkaan, kun on vaan kaksi vaihdetta, on ja off. Lienee sanomattakin selvää, millä vaihteella tässä körötellään. Luulen, että täyslakko on mulle ainoa vaihtis herkkujen osalta. Mä koitan nyt taas täällä ottaa itteäni niskasta kiinni, mutta viettelen varmaan täällä palstalla hiljaiseloa jonkin aikaa, jo lomareissujenkin takia. Tsemppiä teille muille ja ihanaa kesää :) Ei tää elämä onneks oo niin hirveen vakavaa, että jos tulee vähän takapakkia niin so f****** what. :x
 
Nolona koitan raapustaa tänne jotakin!!
Mun laihdutus menee päin pyllyä!

Maanantaista-torstaihin oltiin lastenleirillä tyttöjen kanssa, jossa tietenkin syödään leiriruokaa eli sinänsä tavallista kotiruokaa, mutta kun aina tulee syötyä niin suuria annoksia.

Huomenna taas jatkuu dieetti, mutta maanantain tuleva punnitus hirvittää, koska tiedän ettei sieltä ainakaan hyvää lukemaa ole tulossa.
Viime maanantaina kävin puntarilla, mutta oli naistenpäivät menossa ja paino oli todella isolla plussalla niiden vuoksi. Sitä lukemaa en edes viitsi julkaista.

Mutta koska muillakin on mennyt vähän huonosti, niin jaksan elää toivossa että täältä vielä noustaan
 
Eilen käväisin tekemässä 1,5 tunnin salitreenin ja heti on parempi olo.
Selkä oli jumissa ja jumppakeppiä pyörittelin vartalon ympäri ja sainkin selän lihakset vetreäksi.
Painoindeksiäni laskeskelin iltalehden sivuilla ja uudeksi tavoitteeksi otan 52 kiloa.
Silloin painoindeksini olisi 21 eli olen normaalipainoisen alarajoilla. (48kiloa olisi alipainon puolella.)

Joten uuteen tavoitteeseen matkaa on ja Allien pienentyessä ihan ok mittoihin, alan metsästämään sikspäkkiä, joka on tuolla jossain raskausmahan alla. Uskon saavani sen esiin kyllä, ehkä...

Motivaation yllä pitämiseksi olen alkanut seuraamaan erästä laihdutus blogia, josta saa uutta intoa. Tietää muidenkin kamppailevan samojen asioiden kimpussa.

Mutta huomista punnitusta jännityksellä odottaen, pelko huonosta lukemasta on suuri...
 
No niin..takapakkia taas!

Alkupaino:68,2kg
Paino nyt:59,5kg
Painoa tippui: +700g
Pudotusta yhteensä:
Tavoite: 52-54kg

Kyllä tämä dieetti on hankalaa, kun eilen loppui puurohiutaleet ja vehnälese. Ja tietenkin unohdin käydä ostamssa. Tänään jouduin syödä leipää aamupalaksi.

Katsotaan josko kauppaan kerkeää jossain välissä. On kyllä ohjelmaa koko päiväksi luvassa. No onneksi kanaa ja kasviksia löytyy!!
Eilen ja tänään välipäivää salista ja keskiviikkona on lenkkipäivä. Loppuviikosta saille taas.
Matka jatkuu...
 
Täällä ei kanssa ole paino laskenut kyllä mihinkään, liikuskelee siinä 56-57kg:n välillä. :| Eikun syömisiä tiukentamaan sitten. Ja ostin hiljattain juoksumaton, pitää päästä kokeilemaan sitäkin. :)
 
Käyköhän täällä enää kukaan? :D Olen päätynyt tulokseen, että aion aloittaa erittäin tiukan dieetin että painoni alkaisi viimein laskea. En viitsi kertoa sen tarkemmin koska minulla on paineita yrittää antaa terveellinen kuva ruokavaliostani, vaikkei se sitä olekaan. Mutta siis sellainen dieetti, jota pitäisi pitää silmällä ja jatkaa n. 2 viikkoa kerrallaan sen varalta, ettei terveydessä tapahdu muutoksia.

Painoni on siis viime kirjoitukseni jälkeen tänään sama, eli 57 kg. Lieneeköhän tämä joku ihannepaino omalle keholleni, kun se tykkää niin pysyä tuossa luvussa.
 
Heippa, täällä jälleen.. Onpas masentavia kirjoituksia muillakin heinäkuun alkupuolelta.. Se on aika paha aika varmaan kuitenkin tämä kesä diettailla, kun sosiaalinen elämä kukoistaa ja kaikkeen melkein liittyy ruoka (tai juoma) jollain tapaa, eli on vaikea pitää omasta valiostaan kiinni. Juliav, kiinnostaisi kuulla lisää sinun tositoimistasi, kerrothan :rolleyes: Ja muut, miten menee?!

Itelläni tosiaan homma karkasi off-vaihteelle heti, kun vähän antoi liekaa. Toisinaan olen ollut totaalisen ruodussa, toisinaan totaalisesti poissa ruodusta. En ole menossa moneen viikkoon vaa'alle, mutta nyt eletään ekaa "takaisin ruotuun" -viikkoa, ja hyvältä tuntuu. Päivä päivältä paremmalta. Löysin yhden motivaattorin tälle hommalle, ja ainakin toistaiseksi tuntuu, että tää nainen voisi saada minussa(kin) ihmeitä aikaan, nimen omaan pään sisällä. Kroppa seuraa epäilemättä perässä. Mieletön nainen! :)

Weight Loss Motivation - YouTube

Käykäähän tsekkaamassa, suosittelen! Ajatuksella. Tässä on enemmän itua kuin yhdessäkään laihdutusohjeessa. Sitten samaan syssyyn kannattaa tsekata tämä, hänen oma tarinansa:

My Natural Weight Loss Success Story - Before and After - YouTube

Jotenkin haluan uskoa, että juurikin tämä on se homman avain, pysyvään hyvinvointiin. Katotaan, tuottaako tämä mitään tulosta..

Syksy on, ainakin jos ulos katsoo juuri tällä hetkellä, joten nyt hopihop kohti timmejä pikkujoulukuteita :xmas: Olen tällä hetkellä täynnä motivaatiota ja energiaa tähän hommaan (katotaan, kauanko kestää..). Totaaliherkkulakoista koetan pysyä kaukana, sen sijaan yritän herkutella siten kuin em. videon filosofiaan sopii: mielen, sydämen ja kropan yhteiseksi hyväksi! =)

Mitä kuuluu hei..?!? Nyt yhdessä kohti kevyempää syksyä!
 
Tiistain kunniaksi olin uhkarohkea ja uskaltauduin piiiitkästä aikaa vaa'alle. THINGS DO NOT LOOK THAT BAD!! :D

Pituus: 175 cm
Lähtöpaino 13.4.2012: 80,5 kg
Painon muutos 7 viikossa: -0,1 kg
Paino nyt: 74,4 kg
Muutos yhteensä: -6,1 kg
Tavoite: 66 kg
Matkaa tavoitteeseen: aika paljon

Ah, aivan ihanaa. Kaikki se herkuttelu ja silti mennään samoissa, mihin kesäkuussa jäätiin, kun vaihdoin vapaalle! Nyt oon entistä motivoituneempi tähän hommaan.. Mitä jos se vaaka valehtelikin.. :/ Ei, pakko siihen on luottaa. Hyvässä ja pahassa.

Rock on! :cool:
 
Juliav, kiinnostaisi kuulla lisää sinun tositoimistasi, kerrothan :rolleyes:
No minun tositoimintani kyllä lössähti pahemman kerran tuon kirjoitukseni jälkeen... |O Siis päätin aloittaa 500kcal/päivä -kuurin, jota sitten kesti huimat 4 päivää, jonka jälkeen söin vähän liikaa ja se kuuri jäi sen jälkeen siihen... :rolleyes: Aion yrittää tuota kuuria kumminkin uudestaan, koska sen neljän päivän aikana putosi kokonaiset 2 kiloa. Onhan se aika kitukuuri, mutta toimii. Varmaankin olisin aika lähellä 50 kilon tavoitettani jos olisin vaan jatkanut... Aloitan siis kuurin uudestaan, ja tänään on pian päättymässä ensimmäinen kuuripäivä. :) Painoa en ole viitsinyt tarkistaa viime aikojen jälkeen, pelottaa lukemat liikaa... :D
 
Ainiin, ja hyödynsin tänään myös juoksumattoa eli kulutin sillä 60 kaloria. :D Ainakin jos voi uskoa juoksumaton mittariin. On tuossakin kalorimäärässä huhkittavaa, vaikka se kuulostaakin vähältä. Suunnittelin, että jos jatkan juoksumaton käyttämistä päivittäin, voisin joka päivä lisätä kulutettavaksi 10 kaloria lisää, eli huomenna 70. Tulee kuntoa vähä vähältä sitten lisää. :)
 
Kiva, että täällä on porukka vielä hengissä :). Täällä on kesä mennyt syödessä ja laiskotellessa..mut nyt jatkuu taas terveellisempi elämä ja vihdoinkin on nämä viimeset kilot tiputtava! Puntari näytti lauantaina 57,9 eli 3,9kg on vielä tiputettavana. Ilmottelen painoa vaikka aina lauantaisin.

Oon harkinnut, että jos tekis sellasen inbody-kehonkoostumusmittauksen, treenais muutaman kuukauden ja sit kattois uudestaan miten on edistynyt. Se vois tuoda lisätsemppiä ja tavoitteellisuutta tähän projektiin. Kuntosalilla sitä tekevät, joten helppo ois joku päivä se ottaa. Hirvittää kyllä vähän, miten pahoja tuloksia sieltä nyt tulis..mut oispahan sitten ainakin tavoiteltavaa :)
 
Nyt ei kyllä riitä voimat kuntoiluun, ehkä huomenna sitten... puuh. Olisi pitänyt arvata ettei kitukuureilla välttämättä ole kamalasti energiaa. :D Toinen päivä alkaa olla kohta pussissa, paino oli aamulla 56 kg, vähän niinkuin arvelinkin.
 
Tsemppiä juliav kituuttamiseen :)! Oot kyllä sinnikäs kun jaksat! Kannattaa varmaan jättää kuntoilut vähemmälle siksi aikaa, ehtiihän sitä sitten kun palaa taas vähän isompaan energiamäärään.

Mulle tekis kans hyvää muutama tiukka päivä. Tuntuu,että turvotusta tullut kamalasti kaikesta hötön syömisestä. Leivän syönti on pakko vähentyä ja nyt päätinkin, että vain aamukahvin kans ruisleipä ja muuten ei. Sitä kun tulee mussutettua ihan liikaa ja maha turpoaa turpoamistaan. On sitä paljon parempaakin syömistä. Leipä on vaan liian helppo ja nopea ottaa..

Ihana kesäaamu! Aateltiin lähteä koululaisten kanssa rannalle viettämään viimeistä kesälomapäivää:).
 
Kiitoksia sattsu :) tässä sinnitellään vielä! Viides päivä kuuria menossa, paino oli aamulla 54,9 kg, jihuu :D Ajattelin, että lauantaina voisi pitää pienen herkkupäivän kun silloin on tullut laihdutettua onnistuneesti 6 päivää putkeen. Tuskin yksi herkkupäivä sotkee koko viikon laihdutusta? Tai no senhän näkee sitten, ja jos sotkee, aletaan rajoittaa herkkupäivän annoksia. 50 kiloa häämöttää jatkuvasti lähempänä, oikein kutkuttaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: isokeiju
Hieman olen ollut kiireinen, etten ole kerenny täällä käydä olleskaan. Enkä kyllä ole laihtunutkaan :whistle: mutta suht koht samassa oon pysytelly painon kanssa viimeset viikot eli nyt 75,5kg
Mutta pakko saada pudotettua painoa, haittaa jo niin tätä mun elämää...
Täytyy kirjoitella useammin tänne, että en ota takapakkia niin helposti :D
 
Pidinkin sen herkkupäivän tänään, päivää aiemmin, kun oli muutenkin vähän erilainen päivä, shoppailua Jyväskylässä jne.. ja nyt, huhhuh. :x Maha on ihan sairaan kipeä ja sekaisin. Ihan kamala olo. En ole koskaan ennen odottanut näin kovasti että pääsen takaisin laihduttamaan :LOL: Mies tuossa haluaisi kyllä että pitäisin toisenkin herkkupäivän kun olen laihduttanut niin kovasti, mutta oma olo ei kyllä ole nyt sellainen. :D Kova nälkäkin tuntuu paremmalta kuin näiden kipujen kanssa oleminen.
 
Pikapäivitys..puntarilla pyörähdin äsken ja hiukan oli sentään tippunut, vaikka vaikea oli viikko syömisten suhteen. Nyt paino 57,2kg eli 700g oli viikossa tippunut. Pitää olla paaljon tiukempana, jotta saa enemmän pudotusta tulevalla viikolla!
 
Heissan taasen,

tiistaipäivä ja aamulla puntarille. Lukemat tulevat tässä (viime viikko jäi välistä):

Pituus: 175 cm
Lähtöpaino 13.4.2012: 80,5 kg
Painon muutos 2 viikossa: -0,6 kg
Paino nyt: 73,8 kg
Muutos yhteensä: -6,7 kg
Tavoite: 66 kg
Matkaa tavoitteeseen: aika paljon

Alaspäin mennään, joskin melko hitaasti. Nyt ei kuitenkaan tarvitse hötkyillä; jouluun on vielä aikaa :D Tavoite saavuttaa maali on siis jossain vuoden vaihteen tietämillä. Olen tehnyt radikaalin päätöksen vähentää merkittävästi urheilemista, jotta aikaa jää muuhunkin elämässä. Ei se kolme kertaa viikossa kyllä ihan ole toteutunut, mutta jos neljässä pysyttelisi ainakin.. Tuntuu, että tällä on ehkä pieni vaikutus tuohon painonpudotuksen hitaampaan tahtiin. Tosin on tässä tullut hölmöiltyäkin toisinaan. Siinä määrin kuitenkin ottaa päähän oma kontrollin puute, että totaalisessa herkkulakossa ollaan taasen, viikko jo takana.

Juliav, miten kituuttelu etenee?! Ennen olin itse myös tuollaisten kitukuurien harrastaja, mutta nykyään tuntuu, että tuo ei ehkä ole se kestävin metodi pysyvään painonpudotukseen. Toki se varmasti toimii siinä mielessä, että siitä saa hyvän kickstartin ja rutosti motivaatiota jatkaa :)

Tsemppiä isokeiju, eipä sillä väliä, jos välillä jumitellaan, kunhan suunta on edes loivasti alaspäin joka kuukausi!

Sattsu, kyllähän tuo 0,7 kg tiputus viikossa on tosi hyvin!

Mitähän mantalle kuuluu..

Kyllä tuntuu, että olen päässyt enemmän oikeille jäljille, kun olen siirtänyt mind setin itselähtöiseksi eikä niin, että ulkopuolelta johtuvista syistä syön terveellisesti. Tällä nykyisellä ruokavaliolla en joudu oikeastaan mitenkään tsemppailemaankaan (paitsi et ne herkut on aika vaikee jättää kokonaan pois..) enkä koe luopuvani mistään (paitsi irtokarkista.. : /) Tässä taas erinomaista luettavaa, jos jotain kiinnostaa..

7 secrets of naturally thin people

Ensi viikkoon!
 
verona81, ei tässä muuten ongelmia, mutta herkkutauon jäljiltä ei meinaa paino laskea takaisin siihen missä se oli ennen herkuttelua |O Jotenkin tuntuu että ei pidä näin pienillä kalorimäärillä pitää edes mässytaukoja, keho tuntuu imaisevan ne kaikki kalorit takaisin huikealla vauhdilla ja sitten koko laihdutusurakka alkaa alusta ja viikko mennyt hukkaan. Nyt koitan pudottaa sen muutaman kilon pois ilman herkkupäiviä, jotta saisin joskus nostettuakin näitä määriä mitä syön. :p

Paino on 56,5 kg eli puoli kiloa enemmän kuin aloittaessani kuurin. :headwall: Mikä moka. Noh, eikun kituuttaen eteenpäin.
 
Heissan taasen,

onpas täällä hiljaista.. Aamun lukemat tulevat täsä:

Pituus: 175 cm
Lähtöpaino 13.4.2012: 80,5 kg
Painon muutos viikossa: -0,6 kg
Paino nyt: 73,0 kg
Muutos yhteensä: -7,5 kg
Tavoite: 66 kg
Matkaa tavoitteeseen: aika paljon

Kyllä tää homma vaan etenee tosi loistavasti, vaikka olen vähennellyt urheiluita 3-4 kertaan viikossa. Herkkulakossa toki ollaan, mutta olen mä pari kertaa hiilareihin haksahdellut, puolitarkoituksellisesti tosin. Uskon kyllä, että se buustaa aineenvaihduntaa =)

Miten juliav sulla sujuu ja muilla?!

Tsemppiä syksyyn!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä