!! ** Tahdomme Laihtua 2011 ** !!

Todella mukavaa saada uusia laihduttajia mukaan! Tervetuloa!!
Kirjoitella kannattee niin usein kun kokee tarvetta.

Minun uudet mitat:
Alkupaino:68,2kg
Paino nyt:59,1kg
Painoa tippui:-0,3kg
Pudotusta yhteensä:-9,1kg
Tavoite: 54-58kg

Ja paino tippuu alaspäin kohisten. Viikon liikuntasaldo jäi pieneksi; kerran kuntosalilla ja kerran juoksulenkillä, mutta hyötyliikuntaa tuli harrastettua paljon.

Viikonlopunna olin vauvan kanssa kahdestaan kotona ja koiria piti lenkkeilyttää 2 kertaa päivässä, joten aamuisin oltiin jo kahdeksan pintaan lenkillä. Vauva kun herää kuuden maissa, lauantaina taisi olla jo puoli kuusi. Esikoinen oli koko viikon mummilassa ja mies lähti kesäautoaan noutamaan ja samalla kaverilleen sitä autoaan tuunaamaan. Kaverilla kun on autokorjaamo.

Perjantaina yksinäisyydessäni iski armoton herkkuhimo, jota vastaan taistelin ja lopulta kömmin kahdeksalta nukkumaan himoani karkuun.
Lauantaina suunnittelin itselleni ostavani jotain kivaa äitienpäiväaamuksi, kun yksin sen aamun viettäisin. Ja kaupassa yllätys yllätys mukaan tarttui kaikenlaista herkuteltavaa. Berliinin munkki, suklaavanukas, party-lakupussi karkkia ja daim-suklaapötkö. Ja arvatkaapa mitä säästin sunnuntaille??
En mitään...! No sunnuntaille ostin sentään ison sämpylän, jonka sitten aamupalalla kahvin kanssa nautin iänikuisen puuron sijaan. Mutta näinkin sitä voi siis repsahtaa. :ashamed:

Nyt olisi tarkoitus juoksulenkkejä lisätä ja se tarkoittaa samalla myös hiilareiden lisäämistä ruokavalioon. Naistenkymppiin aikaa 2 viikkoa ja silloin käyn hakemassa itselleni ajan 10km:lle. Vielä en ole kympin lenkkejä juossut vaan vasta 6,5km. Mutta enköhän mie sen jaksa, kun on pohjakuntoa jo valmiiksi. Kesän aikana treenaan espoon rantamaratonille, jossa siis puolimaraton olisi tarkoitus juosta. Juoksin puolikkaan HCR:ssä vuonna 2009.

Nyt siis viimonen kilo/kilot saa tulla itsekseen terveellä ruokavaliolla ja liikunnalla, mutta millään dieetillä en aio enää suoraan jatkaa. Tottakai otan ihanaksi koetut raejuustot, mehukeitot ja maitorahkat osaksi ruokavaliota, koska niistä saa sitä proteiinia parhaiten. Mutta näin siis matkaa jatketaan, eikä tämä laihduttaminen suonkaan ohi ole, keinot vaan on nyt erit ;)

Mutta näin täällä edetään! Aurinkoista viikkoa!!!
 
juliav tosi on, että keho tottuu kyllä vähempään, eikä sitä mättämistä enää kaipaa eikä edes muista :)

manta hienoa! olet pian tavoitteessasi. Kuinkas pieni vauva sinulla on? :)

Tämä päivä on lähtenyt mun kohalla hyvin käyntiin. Ulos en ole vielä lähtenyt mutta iltapäivällä mennään vaunulenkille.
Lounaaksi vetasin lautasellisen ruokaisaa salaattia :p
olen yrittänyt miettiä omaa palkintoa, kunnes tässä 75kg pääsis. En vaan tiedä mitä.. jotain astiaa ehkä.. keräilen Teemaa, joten sitä voisi jatkaa =)

jatketaan!
 
Viimeksi muokattu:
Olen halunnut lisätä liikuntaa viime aikoina, joten olen kokeillut paikallaan hölkkäämistä. Tein sitä 10 minuutin ajan kahtena peräkkäisenä päivänä, ja se riitti. :( Pohkeeni ovat nyt kirjaimellisesti niin kipeät ettei niillä voi kävellä, ja joudun olemaan sisätiloissa. Taisin aloittaa liian rankasti, koska minulla ei ole ollut minkäänlaista hölkkäkuntoa. Pari päivää siis ollaan liikkumatta, joten taidan karsia ruoasta nyt.
 
isokeiju Mulla on siis 2 tyttöä esikoinen on 4,5-vuotias pakkaus ja vauva on 7kk.

Pääpalkinto tälle laihdutusprojektille on päästä ulos syömään. Chicosravintolassa on "LittleItaly sandwich"- niminen ruoka, mikä on minun lemppari. Tottakai voisin syödä sen milloin halua, mutta päätin että seuraavankerran syön kyseisen aterian 10kg kevyempänä ja niin myös teen.

Muuten palkintona nautin vain kevyemmästä olosta ja siitä, että vaatteet mahtuvat päälle, lattialta pääsee ketterästi ylös, jaksan touhuta, kehtaan kesällä mennä uimarannalle, mies voi olla minusta ylpeä, itsetuntoni kohentuu ja moni muu asia tässä sivussa.
 
Täällä alkaa pelihousut olla riekaleina, kun tulosta ei tule vaikken ole mokaillutkaan.. tai no, lauantaina, kun paino oli junnannut noin viikon samassa, alkoi mennä hermo ja aloin pohtia, että pitäisköhän aineenvaihduntaa vähän herätellä hiilaribuustilla.. Olen syönyt todella samankaltaisesti nyt useita viikkoja, samoja ruokia ja melko saman määrän aina päivässä (1600-1900 kcal). Sitten se lauantaipäivä meni melko vähillä syömisillä ja illalla olin parilla baarissakin, ja sen tietää, miten se tarina päättyy. Hallittu hiilaribuustaus ei aivan toteutunut ja tuona iltana söin noin 800 kcal ylimääräistä, tosin kokonaiskalorit sinä päivänä tuskin ylittivät kulutusta, kun oli tullut urheiltuakin, mutta silti harmitti, kun ne hiilarit olisi voinut ottaa jotenkin fiksusti. Sen sijaan söin cheese ballseja, pähkinöitä (rasvaa eikä hiilaria!) sekä yhden palan kauraleipää ylimääräistä. Ei tässä tietty puhuta kovin vakavasta repsahduksesta, mutta kuitenkin ensimmäinen kontrollin pettäminen oli kyseessä. Miten te muut, oletteko jotenkin pyrkineet vaihtelemaan ruokavaliota, koska käsittääksenihän kroppa reagoi muutokseen, ja tottuu nopeasti tiettyyn energiamäärään, eikä enää polta niin tehokkaasti rasvaa..? Harkitsen, että nyt, kun olen aloittanut lenkkeilyn, niin yhdistäisin viikon pitkän lenkin (yritän venyttää sen ainakin yli tunnin mittaiseksi, myöhemmin kesällä sitten lähemmäs paria tuntia) kanssa samaan päivään kunnollisen hiilaritankkauksen; ei huonoja hiilareita vaan kokojyvää/ruista ja sen semmoista. Tää lenkkeilyjuttu on sellanen hyväksi havaittu villi kortti, jota en vielä ole päässyt käyttämään. Katsotaan, mitä tulosta sillä saadaan aikaan :)

Pitemmittä puheitta (?!) tässä aamun lukema. Nollalinjalla mennään. Pakko uskoa, että ensi viikko tuo kunnon pudotuksen.

Lähtöpaino: 80,5 kg
Pituus: 175 cm
Paino nyt: 78,1 kg
Painon muutos viikossa: -0,0 kg
Muutos yhteensä: -2,4 kg
Tavoite: 66 kg
Matkaa tavoitteeseen: ihan sikana

Kiva, kun palstalle tulee uusia kirjoittelijoita!

Hauskaa helaviikkoa :cool:
 
Alkupaino 69.6kg
Paino nyt: 65.0kg
Pudotusta viime viikosta: -100g
Pudotusta yhteensä: 4.6kg
Matkaa tavoitteeseen: 5.0kg

Tuli onneksi miinus vk vaikka pelkäsin että plussaa ropisee.Söin neljänä päivänä makeaa,en liikkunut kun särky oli kova..Mutta tästä taas jatketaan. Ruokavalio sama,ehkä ois pieniä muutoksia tehtävä vaikka vain itseni kannalta ja vaihtelu virkistää ;)
 
Pikku hiljaa tulee muutosta:

Lähtöpaino: 63kg
Paino nyt: 60kg
Painoa tippunut viime käynnistä: -0,1kg
Pudotusta yhteensä: -3kg
Tavoite: 50kg

Vähä kerrallaan, ja terveellisempi niin. :D Vaikka aiheuttaakin malttamattomuutta.
 
Kyllä vähän hajottaa, kun ei näy pudotusta vaa'alla ja housut kiristää jne jne :| Mutta kyllä jenkkakahvat näyttää ainakin sulavan koko ajan, linjat sutjakoituu =) Saisi näkyä vaa'allakin.. Mutta pakko on kertoa, kuinka tuossa pari päivää sitten joku nainen tuli jumppatunnin jälkeen sanomaan, että "täytyy sanoa, että hyvin on sinulta painoa lähtenyt; muistan, kun viimeksi näin sinut joskus pari viikkoa sitten, niin kovasti on muutosta tapahtunut.." Haha :) Hassua, että vieraat tulee kommentoimaan, mutta johtuu varmaan siitä, että jumppaohjaajat aina kommentoivat julkisesti mun raskausmasua viime metreille asti, kuten monet jumpparitkin, niin olin jokseenkin "yleinen nähtävyys" viimeisilläni siellä pumpissa ja muualla, vaikeahan minua oli varmaan olla huomaamattakaan..

Mut oikeesti, niin hajottavaa! Mun totaalisen herkkulakon loppuminen häämöttää jo vajaan parin viikon päässä, ja kyllä meinaan pitää yhden herkkupäivän sitten. Ja sen jälkeen kenties uutta lakkoa kehiin :) muttei ehkä kuitenkaan aivan totaalilakkoa..

Miksei tää paino putoa, vaikka kalorit on vahvasti alta 2000 joka ikinen päivä, toisinaan 1500 kieppeillä. No, huomenna lanseeraan pitkän lenkin kesähelteisessä säässä, ehkä ne rasvat saa siitä vähän kicksejä.. ja itse saa kauniin rusketuksen :D
 
Okei, nyt en voi mitään. Aion ahmia 7 suklaahippukeksiä kahvin kanssa, että saan ne pois täältä kotoa pyörimästä ja houkuttelemasta. :stick: Kaduttaa jo valmiiksi, mutta nyt on pakko. Ei tuo 7 keksiä nyt mikään iso määrä ole, mutta ylimääräistä ne silti on. Pitää sanoa miehelle ettei tuo enää tuollaisia himokeksejä tänne kotiin. |O
 
Tänään mennyt ihan höpöksi koko syöminen :(
Tein päivällä pizzaa, jota tietenkin santsasin kun oli niin hyvää, päivällä mäkkäristä jäätelöä ja nyt illalla tekee vaan mieli syödä. 2 leipää ja yksi kylmä pizzapala jo syötynä.
Ei taida maanantaina tulla miinuslukemia puntariin. Huomenna onneksi vielä yksi päivä ennen punnituspäivää (onneksi) ruodussa oltava ja liikkumassa kyllä käytävä..salille jos menis!
 
Moi.
Mun tilanne seuraava: Paino siis aiemmin vaeltanut 85kg kieppeillä. Ja kunnolla alkaessani painoa pudottamaan on vaaka näyttänyt silloin 82,2kg. Tänä aamuna sain luvuksi 77,7kg =) vaikka eilen menin vetäseen kaapista pullaa ja keksiä :headwall: mutta onneksi eivät siis herkut enään kiusaa tuolla kaapissa ja ihme, ettei paino tuosta noussut vaan laski :D
Ihan kivasti tuota pudotusta nyt tullut :D
 
Hienoa isokeiju. Uskomaton painon pudotus. 8kg!!

Väsyttää niin paljon etten salille jakasa lähteä, mutta väsymykseen söinkin 200g lakuja.
Nyt jännittää huominen punnitus. Jos ollaan plussalla, niin sitten kyllä dieettaan tuon viimisen kilon naisten kympin jälkeen. Ennen sitä ei kannata, kun pitää elimistöön tankata hiilihydraatteja loppuviikosta.
 
Öhömm,,,!

Ajattelinpas olla laittamatta tuloksia, mutta kuitenkin joku on odottanut näitä.
Eli huonosti kävi...

Minun uudet mitat:
Alkupaino:68,2kg
Paino nyt:60,0kg
Painoa kertyi:+0,9kg
Pudotusta yhteensä:-8,2kg
Tavoite: 54-58kg

Oma syy, oma vika.. Punnituksen jälkeen keitin kiltisti kaurapuuroa ja tänään olen syönyt dieetin mukaan, että näin sitten.
Lauantaina tankataan hiilareita sunnuntain naistenkymppiin, mutta siihen asti dieetillä mennään. No mutta opitaan kantapään kautta, jälleen kerran, ettei kannata lopettaa dieettiä ennen kuin ollaan oikeassa painolukemassa. Ja samalla saa kyllä kilon tai pari olla alemmassakin lukemassa.

Toisaalta on helpotus, kun tietää miten kannattee syödä!
Kävin sitten salillakin treenaamassa juoksua ja punttitreenin. Nyt nukkumaan...!
 
Hejsan vaan,

kyllä elämä nyt hymyilee :)

Pituus: 175 cm
Lähtöpaino 13.4.2012: 80,5 kg
Painon muutos viikossa: -1,2 kg
Paino nyt: 76,9 kg
Muutos yhteensä: -3,6 kg
Tavoite: 66 kg
Matkaa tavoitteeseen: ihan sikana

Siis totta tosiaan, yli kilon tiputus! Näyttää vahvasti siltä, että joka toinen viikko junnataan ja joka toinen tuo tulosta. Tästä voi päätellä, että viikko on mulle liian tiheä punnitusväli. Olen tosiaan päivittäin seuraillut painon kehitystä, niin kyllä se vaan tuntuu ottavan harppauksia ja sitten toisinaan junnaavan, niin omituista kuin se onkin. Pitää vain muuistaa se jatkossakin, ettei masennu. Ja sitä paitsi kyllä se tulos näkyy peilissä, aamuisin on ihanaa ihailla litistyvää vatsaa :D

Nyt herää kysymys, että pitäiskö tätä herkkulakkoa jatkaa vielä kesäkuussakin, kun se tuntuu niin hyvin toimivan. Olisi vaan tosi terveellistä päästä sellaiseen tilanteeseen, että voisi syödä herkkuja hallitusti silloin, kun oikeasti tekee mieli. Olen niin kaikki tai ei mitään -ihminen, että tää ei multa aina oikein onnistu. Viikko aikaa harkita. Mutta kyllä mä alan jo vakavasti harkita, mitä herkkuja meinaan syödä reilun viikon kuluttua.. :popcorn:

Hyvää tulosta tekee täällä Isokeijukin, melkein samoilla linjoilla mennään! Miten muuten juliav, jäikö se herkuttelu niihin seitsemään suklaakeksiin - mulla ainakin saattais alkaa prakailla, jos antaa pikkusormen herkuille.. Ja Manta, pizza ja lakut varmaan kerää kyllä nestettä, eli ei tuo tulos nyt noin masentava todellisuudessa ole.

Noniin, nyt ulos aurinkoon! Tsemppiä viikkoon!
 
Kiitos tsemppauksesta :)

Hienosti verona81 sulla mennyt :) ja tosiaan samoissa lähes mennään.
manta joskus pikkasen ottaa takapakkia mutta siitä ei lannistuta. Kyllä se siitä.

Oletteko huomanneet näkyykö teillä puntarilla 1-2kg turvotusta kun menkat alkaa?
mulla puntari heilahtaa aina sen +1,5kg niihin aikoihin.

Eilen riistäyty hyppysistä mun syöminen, ei kauheasti eikä herkuin mutta ruualla :p silti pysyin kevyillä raiteilla mutta liikaa söin.. :ashamed:
lauantaina olisi punnitus, tsemppaan kyllä täysillä teidän kanssa! mantalle oon hieman kade =) oot niin lähellä jo!
 
verona81, itseasiassa kun olin ahminut niitä nopeasti 5, alkoi yököttää ja niitä jäi syömättä 2. Ihme sinänsä. :O siis heti kun saa luvan herkutella, niin niistä saakin tarpeekseen. Ja kun ankarasti kieltää itseltään jotain, niitä tekisi mieli mättää jatkuvasti.

isokeiju, ei kokemusta täällä, koska minipillerit ovat jättäneet menkat pois kokonaan.

Viikon tuloksia:

Lähtöpaino: 63kg
Paino nyt: 59,4kg
Painoa tippunut viikossa: -0,6kg
Pudotusta yhteensä: -3,6kg
Tavoite: 50kg

Jeess. :cool: Viidenkympin puolelle päästiin. *tuuletus* Hedelmät ovat kyllä olleet parhaita kavereitani tässä laihdutuksessa.

manta, me pyöritään näköjään samoissa lukemissa. :) Välillä ottaa takapakkia, mutta ottakoon. Suunta on koko ajan oikea!
 
Hahaha! Ei laihdutusta ilman haasteita! :D Mies toi juuri kotiin croissanteja, jotain pullia, ison viipurinrinkelin, croquetteja (kaikki vastapaistettuja) ison kinkkupizzan ja iison pussin irtokarkkeja. Nyt olen NIIN päättänyt etten koske tai haikailekaan noiden herkkujen perään! Hyvä mieheni on syödä kaikkea kun pysyy automaattisesti hoikkana. Epäreilua on elämä. :D
 
Täällä -200g viikossa.Samaa tahtia lähtee,välillä plussaviikkoja kerran kuussa.Noh,nyt saattaa jämähtää paikoilleen tuo paino jos ei hoitajaa irtoa lenkin ajaksi mutta yritän päästä.Juhannus oli tavoite että oisin painanut 62kg mutta tuskin saan 2kiloa pois siiheksi jos tahti on tämä..
 
Kyllä se tästä pikkuhiljaa!!
Takaisin kun on palannut dieettiruokien pariin, huomaan heti olevani paljon energisempi ihminen.
En kylläkään ihan kirjaimellisesti enää jaksa sitä noudattaa, mutta sinnepäin. Maanantaina katsellaan tuloksia.

Miesten anatomia on kummallinen; mies senkun laihtuu tekemättä mitään, paitsi autoremppaa ulkona, ja minä olen puolivuotta dieetillä ja tulos melkein sama. Vaikka iloinen olenkin että myös laihtuu, niin harmittahan se, kun toisen paino putoo ilman minkäänlaisia ruokauhrauksia.

Äsken käytiin vauvelin kanssa lenkkeilemässä. On jo tarpeeksi monta lenkkiä takana, ettei se enää maistu pakkopullalta vaan juoksusta voi jo nauttia. Alkuhan se on aina hankalinta.

juliav Kuinka pitkä olet?
Mulla on paino haaveena tuo 54kg, josta ensimmäisen kerran olen raskautunut, mutta 58kg on tämä ensimmäinen suuri tavoite, jonne paino jämähti ekan vauvan jälkeen.
Minä olen 158cm, joten jos kehossa ei olisi yhtään rasvaa ja läskiä, olisi mullekin tuo lähempänä 50kg oleva paino hyvä, mutta se tuntuu uskomattomalta saavuttaa! Ehkä vuoden päästä siitä voisi unelmoida.

Töihin paluu syksyllä, kun muuttaa TAAS ruokailutottumukset täysin. Työnkuvaani kuuluu esimerkkiruokailu, eikä silloin voi hirveästi vaikuttaa itse ruokaan, lautasmalliin kylläkin. Rahkaa ja raejuustoa voi töihin mukana kuljetella välipaloiksi onneksi.

isokeiju Ei kannata olla kade. Näin lähellä loppua jatkaminen on tahdon ja työn alla. Eihän se ole kuin kilo, mitä siitä jos se jää jne. pyörii mielessä välillä. Hammasta purren vain eteenpäin.
Ja mie edelleen haaveilen allittomista käsivarsista ,joita minulla ei ole koskaan ollut. Ja niitä tavoittelen salilla painon pudottelun jälkeenkin.
Kyllähän se sixpackikin olisi makea joskus omistaa, mutta nuo allit tuntuvat helpommilta sulatettavilta kuin raskausmaha, vaikka tiedänkin että rasvaa palaa tasaisesti koko kehosta pikkuhiljaa.

Mutta jatketaanhan yrittämistä!!
 
Viimeksi muokattu:
Moro.
lähtöpaino 82,2kg (en huomioi sitä alkup painoa 85kg, kos ka aloin painoa pudottaan kunnolla vasta 82,2 kiloisena)
paino 77,4kg
Painon tiputus/vko -0,3kg
pudotus yht 4,8 =)
tavoite 57kg noin... matkaa vielä rapiat 20kg :headwall:

Juuh, eilen aamulla vaaka näytti 77,1kg mutta minäpä pidin karkkipäivän. Suklaata ja irttiksiä meni kivasti. huoh... no onneksi ei sentäs enempää paino noussut.
 
Viimeksi muokattu:
Naistenkymppi juostu sunnuntaina ja ajaksi sain 1h 3minuuttia. Voi että kun oli hyvä aika. Olen super tyytyväinen.

Maanantain punnitukset ehdin viimein koneelle laittamaan!

Alkupaino:68,2kg
Paino nyt:59,9kg
Painoa tippui:-0,1kg
Pudotusta yhteensä:-8,3kg
Tavoite: 54-58kg

Taas ollaan dieetillä. Ja alkoihan se motivaatiokin kasvaa, sillä ajattelen että minulle varmaan on mahdollista pudottaa paino ainakin sinne 54kg. =)

Mies sai uuden puhelimen ja nappasi minusta kuvan. Kehui kuinka laihoilta käsivarteni näyttävät ja siinä kuvassa ne tosiaankin näyttävät laihoilta käsivarsilta. Tiedän etten ole niihin vielä tyytväinen, sillä alleja löytyy, mutta täytyy myöntää että usein peilin edessä ihailen niitä itsekin.
Ja salilla kun hauiksia treenaan, niin omia lihaksiani samalla siinä tuijottelen. Tai sitä kohtaa missä kuvittelen sen lihaksen olevan.

Iloista viikkoa!! Nyt ei lannistuta!!!
 

Yhteistyössä