taas uusi "vanhus" kuumeilee

Olipa surullisia uutisia sinulla, toivottavasti pääsette tästä eteenpäin nopeasti, ellei epäilykset olleetkin liian hätäisiä. Sitä tietenkin toivon, että Tiuhti olisi kunnossa!
Hyvä, että jäit sairaslomalle, saat olla rauhassa ja hengähtää vaikean asian kanssa. ISo ja lämmin halaus sinulle, joka olet jaksanut kaikkia muita tsempata ja olet luonut positiivista mieltä meille aiemmin pettyneille!
 
Järkyttäviä uutisia! Tietysti aina pitää, voi, saa toivoa loppuun asti, että kaikki kuitenkin menisi hyvin. Voin vain kuvitella miltä se tilanne on tuntunut ultrassa. Sydämestäni toivon, että kaikki kääntyy lopun perin parhain päin. Halauksia! Elämä on välillä niin julmaa... ja säikäyttelee joskus aiheettakin onneksi. Mutta - olen sanaton. Ei tällaiseen löydä sanoja. Halusin vaan tukeni myös tuoda täältä taustalta...
 
Minäkin haluan toivoa voimia Rva Pikkumyylle taholtani. Ja myös Lumimarjalle ja muille näitten todella surullisten asioitten käsittelyssä. Olen suruissani näitä uutisia lukenut ja myöskin iloinnut hyvistä uutisista joita monet ovat saaneet. Koittakaahan jaksaa kaikki! :hug:
 
Olen pahoillani rva pikku myy. Otan itseäni niskasta kiinni ja lopetan valituksen, kun mun oikeasti pitäisi itse olla kiitollinen ja onnellinen.
Mulla on tosin koepalojen otto viikolla 28 ja tuntuu, etten oikeasti vieläkään uskalla ajatella odotusta oikeasti, ennekuin näen miten kolposkopian jälkeen käy. Olen googlannut ja lueskellut ja kyllä se homma niin menee, että jos hän päättää kolposkopian jälkeen tulla pois niin sairaalassa ollaan 2,5kk. jos hyvin käy. Eka koepalojen otto oli viikolla 9 ja silloin hän meinasi tulla pois.
 
Kiitos kaikille myötäelämistä! Huomenna pääsemme TYKS:iin klo 9:00. Juuri soitin pomolle, hän kyllä tuki ja ymmärsi, vaikkei hänellä ole lapsia. Neuvolan terveydenhoitajalle soitin myös, hän pyysi soittamaan kun jaksan kuulumisiani huomiselta.
TYKS:ssä hoitaja kyseli paljon taustoja ja sanoi tai kysyi, että tiedänkö että omfaloseele ei ole aina vaarallinen ja se korjaantuu välillä itsestään välillä leikkauksella, sanoin eilen lukeneeni netistä siitä. Turvotuksesta hän sanoi, että joskus saattaa turvotusta olla tietyssä vaiheessa kuvakulmista riippuen ja silti sikiö voi olla terve. Kysyin nimittäin häneltä pääseekö keskeytykseen heti jos aihetta on? Sitten hän mainitsi, että ottavat istukkabiopsian huomenna samalla, jos istukka silleen, että pystyy ottamaan, minulla istukka todettiin eilen olevan takaseinämässä, onko se yleistä vai harvinaista? Hän ei missään vaiheessa sanonut, että suoraan vaan keskeytykseen, kuten eilen meille annettiin ymmärtää, mutta siihen nyt olemme valmistautuneet kuitenkin. On jotenkin helpompi ajatella pahimman kautta näitä asioita tällä hetkellä. Huomenna siis useampi lääkäri ilmeisesti tutkii asioita.

Kiitos tuestanne! :hug:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme rv 12+1 :heart:
 





Päivitystä 28.1.2008




Rosaeh...............rv 36+6..............la 19.2./1. lapsi, 1. raskaus, 41 v
kenzie64.............rv36+5..........la 20.02.-08/3.lapsi/1.yht
Sabaka...............rv31+4...........la..2.4.08 /2. lapsi
serufiia...............rv22+5...........la..31.5.-08/5.lapsi
kriisi...............----rv22+3.......... la 31.5.08/5. lapsi /2.yht.
Karpalo-67........ rv 20+1............la.16.06.08/3. lapsi, 1. yht
Lutuliini..............rv 20+0...........la 16.6. / 2. lapsi / 1. yht.
Ullukka...............rv15+3 ..........la 23.7.08/5.lapsi/1.yhteinen.
Rva Pikkumyy.....rv 12+0................la11.8.-08/4. lapsi, 1. yht
Rosamunde........rv 11+3................la 15.8/3.lapsi,1. yht
äiti-66................rv 10+5................la 20.8/4.lapsi
mimuli................rv 10+6................la20.8/4. lapsi
uuvi...................rv6+1................. 1. lapsi




Edistyslista:

Kysymysmerkkilista, ehkä...



haaveissa:

Minni-07........../2.lapsi
Hillevi............../1. lapsi
 
....todella paljon voimaa vaikeiden asioiden äärellä! Sinä olet varmasti kaikkien mielessä ja todellakin tämän palstan helmi ja positiivinen voima!!! Tuntui aivan järkyttävältä lukea eilen uutisia ja en juuri saanut nukuttua ollenkaan, kun suretti teidän puolestanne.
Itselläni nämä seitsemän keskenmenoa kulkevat aina mukana, josta olen aikaisemminkin kirjoittanut. Ensimmäinen keskenmeno oli aivan sanoinkuvaamaton järkytys...silloin todellakin maailma tuntui todella romahtavan hetkessä. Itsellänikin niin kuin sinulla alkoi yksi raskauksistani juuri häiden jälkeen ja se päättyi todella ikävästi myös ja oli aivan yhtä suuri järkytys. Alkoi olla hyvin vähän toivoa ja alkukuukaudet tässä raskaudessa olivat järkyttävän vaikeita henkisesti. Kärsin myös alkuraskauden jatkuvasta vuodosta ja kymmenennellä viikolla alkoi todella raju verenvuoto. Silloin olin aivan varma keskenmenosta ja ilmoitin siitä jo läheisimmille ystävillenikin. Sairaalassa pyysin heti kaavintaa...Olin aivan sekaisin, kun kuitenkin sain ultrakuvan käteeni ja siinä sikiö vielä oli. Taustalle on jäänyt epätodellinen olo oikeastaan koko raskauden ajaksi ja kovasti kyllä jännittää meneekö kaikki hyvin loppuun asti!
Näitä omia kokemuksia peilatessa voin hyvin ymmärtää ahdistuksen määrän tällä hetkellä ja alkushokki on aina pahin vaihe. Itse en pystynyt juuri nukkumaan ja oli kova tarve saada tietoa ja luin todella paljon keskenmenoista ja muiden kokemuksista. Halusin myös puhua asiasta jatkuvasti. Mies taas meni aina aivan omaan kuoreensa eikä pystynyt asiaa käsittelemään ollenkaan eikä puhumaan sanaakaan asiasta. Se tuntui itsestä entistä ahdistavammalta. Onneksi oli tämä nettimaailma, jossa saa tukea toisilta. Neuvolassa on ihanan empaattinen "neuvolan täti", jolle sain purkaa alkuraskauden ahdistuksia ja se tuntui aivan ihanalta, että oli ymmärtäväinen kuuntelija. Täällä varmasti todella moni myötäelää kanssasi surua ja toivottavasti saat siitä jotain voimaa! Niin paljon voimaa olet aina kirjoituksissasi antanut muille ja olet ollut todella positiivisena esimerkkinä!
Iso halaus sinulle! Olet mielessä!
 
Olit tänään useaan otteeseen mielessäni. Töissä huomasin ajattelevani sinua ja perhettäsi laskujen lomassa. Kävinkin kerran keskustelupalstalla lukemassa kirjoituksia. Et ole yksin. Olemme kaikki tukena kanssanne. Voimia huomiselle! Vieläkin jaksaa usko nostaa päätään, kun ajattelee, että kaikki ultraajat ovat erilaisia. Riippuu siitäkin, missä asennossa vauva on. Olet saanut tietoa myös siitä, että vaikka turvotusta näkyisi ultrassa, vauvalla on kuitenkin mahdollisuudet olla terve. Olet varautunut pahimpaan ja se on varmasti todella raskasta. Minä olen kuitenkin ajatuksissa mukana huomenna, niinkuin varmaan kaikki muutkin palstalla kävijät, kun olet tutkimuksissa. Sinä olet ollut meille kaikille tärkeä kannustaja. Vaikka monella on ollut murheita, olet jaksanut valaa meihin uskoa. Kiitos siitä, että olet olemassa. Kirjoittele kuulumisia, kun jaksat. Iso halaus koko perheelle.
 
Lueskelin taas pitkästä aikaa näitä juttuja, ikävä asia tuo np-ultran juttu pikkumyylle. Harmilllista! Voimia teille! Itsellä jännät paikat, menkat vähän myöhässä, en ole tehny testiä vielä, toiveena pikku vesseli. Mutta, mulla kauhee flunssa, kurkkku ihan sairaan kkipee ja korvat myös, kuumetta vähän ja sellanen kipee olo. Mitä ootte ottaneet flunssan hoitoon? En uskalla ottaa tavallisia lääkkeitä kun en ole varma raskaudesta....
Terkuin hem42
 
Panadol hot, on ilm sellainen jota voi käyttää ja kuumeeseen ja kipuihin saa turvallisesti käyttää tavallista Panadolia! Olen käyttänyt sitä migreenissäni nyt raskauden aikana. Onnea sinulle raskauteen, jos sinulla sellainen pieni salamatkustaja kohdussasi kasvaa! :flower: :heart:
 
Huomenta :flower:
Niin tässä olet ollut mielen päällä parina päivänä että olit pienen Tiuhti-Viuhtin ja perheesi kanssa heti ensimmäisenä mielessä kun heräsin.
Sinulla on rankka päivä edessäsi mutta jos vain sitä toivon kipinää vielä pitäisin puolestanne yllä että jos vaikka kaikki vielä kääntyisi parempaan päin ja tilanne ei olisikaan niin surullinen kuin aluksi vaikutti. Joka tapauksessa pääsette tänään tarkempiin tutkimuksiin ja päivä tuo lisävalaistusta tilanteeseen. Hengessä olen mukana ja rukoilen teidän puolestanne että sinulla olisi positiivisia uutisia ensi kerralla ja jos niin ei käy, rukoilen senkin edestä että perheenne saisi voimia jaksaa mitä tuleman pitää.
Halauksia ja lämpöisiä ajatuksia mukaanne :heart:
t. Rosaeh
 
Onneksi sain nukahdettua illalla ja nukuin vähän yli 4:ään :heart: . Nyt uni ei tule enää silmään, kun ajatukset pyörivät TYKS:n reissussa!
Luulin, että jotenkin sitä automaattisesti osaa suhtautua erilailla, jos jää kiinni ntultrassa, kun on ikäriskiä ja aina jokaisella riski, että kaikki ei olekkaan hyvin ultrassa, mutta ei kun se "huono uutinen" oikeasti kohtaa tipahtaa kyllä ja korkealta!!

Eilispvnä, en koko ajaa enää itkenyt, mutta kyllä vähän väliä! Janottaakin niin hirveästi, kun nesteet itkun mukana poistuvat! =) onneksi pääjuotavani on vesi nyt raskaana ollessa.

Paino on muutamassa pvssä tippunut kilon, kun ei ole ruokaa tehnyt mieli!

Edelleen toivon, kyllä ihmettä ja kaikki olisikin tutkimusten jälkeen ok. Kai sitä odottava äiti vaan jaksaa uskoa ja
toivoa!

Toinen asia, mikä jaksaa luoda voimia, on se, että lääkäri kommentoi uuden raskauden mahdollisuutta, jos tämä raskaus päättyykin ikävästi! Sitä haluaa jotain mihin uskoa myös (mahdollisesti tämän raskauden päätyttyä! )

Miehen kanssa jo maanantaina juttelin itkuni keskellä, että jos tämä vauva menetetään, onko hänellä vielä voimia yrittää uutta raskautta ja hänen vastauksensa oli että kyllä hän haluaa vielä yrittää! Tämän raskauden alussa mietin silloin kun kaikki vielä oli hyvin, että jos tämä raskaus päättyy ikävästi, koskaan en enää halua uutta raskautta! Nyt tämä ajatus on täysin muuttunut, siinä tapauksessa, että niin käy , haluan heti kuin mahdollista antaa uudelle raskaudelle mahdollisuuden! :heart: Joku varmaan saattaa ihmetellä tälläisiä ajatuksia, mutta minulle ne antavat voimaa kestää, mitä nyt tuleman pitää! :heart: Toisaalta jos saammekin pitää Tiuhti-Viuhtimme ja hänet todetaan elinkykyiseksi tutkimuksissa ("siis terveeksi" )kukaanhan ei ole oikeasti täysin terve! =) Hän jää meidän viimeiseksi lapseksemme, siinä tapauksessa en jaksa näitä odotusajan jännityksiä uudelleen!

Koko ajan toivomme, että tämä masuvauvamme tänne heinäkuun lopulla viim syntyy! :heart:

No tänään siis olemm hieman viisaampia!


Kiitos todella paljon kaikille tuestanne! :hug: :flower: :heart: , nytkin tulee itku silmään , kun ajattelen kuinka paljon tuette, ajattelette perhettämme ja toivotte parasta! Kiitos siitä vielä! :flower:

Ihmiset jotka tietävät raskaudestani (ovat murheissaan, kuinka kaikki kääntyi onnesta nopeasti suruksi) toivovat kuitenkin parasta niin kauan kuin on elämää, on toivoa!

Lapset murehtivat omalla tavallaan , aikuisia kun melkein jokainen ovat!

Toivotaan siis parasta ja pelätään pahinta!

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme rv 12+2 :heart:

 
:hug: Uskon että unen saanti sulla vaikeaa kun kaikkea miettii,hyvä kun sait kumminkin vähän huilittua.Voimia sulle sinne TYKs:siin.
Totta nuo sinun kirjoituksesi,ymmärrä sinua todella hyvin eikä se ole ollenkaan väärin,jostain on voimia saatava itelle että jaksaa jatkaa,toivon hartaasti että kaikki menee hyvin ja tulokset paranee.
Voimia sulle ja koko teiän perheelle sylin täydeltä.
Aina sitä ajattelee että jos ei kaikki mene hyvin niin ei koskaan eikä ikinä enää,raskasta aikaa mutta vain jostain se kipinä uudelleen tulee.
Ite pähkäilen taasen noita samanlaisia ajatuksia keskenmenon jälkeen,jos kumminkin vielä tärppäisi.
 
Olen aina silloin lukenut näitä +40 juttuja, kun itsellänikin syntyi esikoinen kun olin jo 43v. Tiedän tarkkaan miten kovasti pelottaa kun saa kuulla lääkäriltä, että ehkä kaikki ei olekkaan kunnossa. Meilläkin oli niskaturvotusta hieman (2.5mm)ja lääkäri oli ehdottomasti veriseulan kannalla, vaikka meillä oli kysessä lahjasolu ja lahjoittaja 31v. ja esim. naistenklinikalla raja on 3 mm. Verikoe toi sitten toivotun tuloksen. Olihan se hyvä, että asia selvitettiin tässä vaiheessa, mutta kyllä se odottaminen on aika raskasta. Toivottavasti kuitenkin kaikki olisi sinulla hyvin. Saako kysyä Rouva-Pikkumyy sanoiko lääkäri paljonko turvotusta oli?

 
Tahtiin tarkkoja ultratutkimuksia, mukava kokenut lääkäri tekemässä. Omfaloseelestä ei enää puhunut vaan samaa tarkoittavasta napatyrästä, se oli maanantaista pienentynyt, mutta näkyi kyllä . Lääkäri sanoi sen olevan pieni ja jos se olisi ainoa poikkeaman, sen pystyy korjaamaan syntymän jälkeen.
Sitten turvotukseen, sitä kyllä on reilusti 6mm niskan alueella, missä eniten, vähän pään reunoilla ja ihan hieman selän puolella.

Lääkäri sanoi myös, että jos vamma paha saattaa tulla spontaani keskenmeno tässä 2:n viikon sisällä ja silloin vaan sairaalaan tai jos on paljon kipuja silloin myöskin!

Sitten piti otettaman istukkanäyte, mutta kohtuni niin syvällä ja minun suoleni hankalassa paikassa, näytettä ei voitu ottaa, etten minä joudu hengenvaaraan tulehdusten vuoksi.

Turvotuksesta lääkäri sanoi, että sitä kyllä on paljon, sen tiedän itsekkin. Hyvä asia, että sikiö on kasvanut hurjaa vauhtia, vastaa nyt rv 13, vaikka on vasta rv 12+1! :heart: Se osittain poissulkee kromosomi18 ja kromosomi 13 vikoja ja myös osittain downsyndroomaa. Puhetta oli jos kromosomit olisivat kunnossa joko omfaloseele olisi aiheuttanut turvotusta tai toinen vaihtoehto, että sikiöllä todetaan sydänvika ja silloin synnytys olisi Helsingissä ja vauva leikattaisiin heti synnyttyä. Paljon vaihtoehtoja!

Siis menen taas TYKS:iin ensi keskiviikkona, silloin jälleen yritetään ottaa istukkanäytettä ja jos ei silloinkaan saada vielä uusi yritys seuraavan viikon maanantaina! Siis odottelua!

Kysyin josko sikiö olisi niin epämuodostunut, että suoraan keskeytykseen, johon lääkäri vastasi suoraan , näillä perustein, että on turvotusta, keskeytystä ei saada!

Eli maanantaina toivoteltiin :keskeytyksen jälkeen vaan uutta vauvaa yrittämään, tämä pv muutti taas kaiken, pieni mahdollsuus onkin , että sikiö todetaan kromoseneiltaan terveeksi ja sitten seurataan lähinnä johtuuko turvotus sydämestä? Vai jopa kenties tuosta napatyrästä!

Eli kaikki toivo ei ole menetetty! :heart:

Jos istukkanäytettä ei saada kahdella seuraavalla kerralla, niin sitten otetaan lapsivesipunktio!

Vähän valoisemmin mielin

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme rv 12+1, ultran mukaan rv 13 :heart:
 
Meistä varmaan kaikki on odotellut Teidän Tyksin käynnin tietoja. Päivä paistaa aina risukasaankin eli nämä uutiset olivat positiivisemmat mitä pari päivää aikaisemmin, joten toivoa on. Nyt Teillä todellakin on odottelua ja odottavan aika pitkä, mutta mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. Tsemppiä Teille :hug: :heart:
 

Yhteistyössä