taas uusi "vanhus" kuumeilee

Voi että on huojentavaa kuulla, ettei kaikki toivo vielä ole mennyt. Mietin jo ennen kuin luin Tyksin terveiset, miten kehtaan tänne nyt omia ultratuloksiani ilmoittaa, jos Tiuhtin tilanne on kovin paha.

Meille pikkumies esitteli heti itsensä siihen malliin, ettei epäselvyyttä jäänyt. Rakenteet olivat kunnossa. Sokereiden ja iän takia jatkan kuitenkin äitipolin seurannassa harvakseltaan.

lutuliini + Göö-poika 20+2
 
Mukavia uutisia sekä Rva Pikkumyyltä että Lutuliinilta :flower:

:hug: :hug: :hug:

Itse kävin elokuun alussa np-ultrassa ja sen mukaan kaikki ok eli riskiluku ei noussut niin suureksi että olisivat suositelleet istukka- tai lapsivesinäytteitä eli sain / saimme itse valita. Minä en halunnut enää vaarantaa mitään vaan ajattelin että kun tämä ihme tapahtui, annan lopun olla sitten Korkeamman kädessä. Muutenkin tässä on kaikki niin ihmeellistä ja pelottavaakin ollut että ajattelin etten sitten jaksaisi henkisesti jos jotain löydöksiä tulisi. Nyt sitten vain elän pienessä varovassa toivossa että onni olisi myötämme loppuun asti ja Pikkunen olisi terve. Ja jos ei ole, sen kanssa sitten vain opetellaan elämään. Kiitollinen olen tästä elämäni vaiheesta että sen kuitenkin sain kokea ja toivon varjelusta tälle lopputaipaleellekin.
Sitä samaa toivon teille kaikille, haaveilijoille, jo odottaville ja heille, jotka syystä tai toisesta jännittävät tuloksia tai raskauden etenemistä, varjelusta ja vaaveille jarrusukkia että pysyvät matkassa.
Rakkaudella :heart:
t. Rosaeh
 
Taipaleitanne olen seuraillut jatkuvasti, vaikka itse kirjoitettelenkin lapsettomuus puolella. Lutuliinille toivottelen hyviä vointeja ja onnellista odotusta loppuun asti. Itse olen lähdössä pääsiäisena riikaan, uusi luovuttaja löytynyt.

Sinulle Rouva pikkumyy sydämestäni toivon, että kaikki olisi hyvin ja turvotuksen syynä olisi jokin millä ei olisi haittaa vauvan terveyteen. Epävarmuus on kamalinta tässä tilanteessa, mutta yritä vaan jaksaa. toivoa ei ole vielä menetetty. :heart: ;llä VEKARA
 
Hei piti jo eilen laittaa tämä viesti, mutta kone tökki taas
Lutuliinille onnea ja myös Rouva Pikkumyylle paremmista uutisista.
Olit myy kyllä mielessäni ja miehellenikin kerroin surullisista uutisistasi. Jotenkin en vaan saanut asiaa pois mielestäni. Sinä olet jotenkin sellainen ihanneodottaja. Varmaan osasyynä on myös se, että itse niin kovasti pelkään huonoja uutisia ensi viikon loppupuolen ultrasta, siksi se niin kovin vaikutti minuun. Toisaalta se syksyinen keskenmeno on mielessä vieläkin ja aina kun siitä jollekin mainitsen, alan melkein itkemään.
Jotenkin tämä teknisistä ongelmista johtuva pakollinen nettitauko teki myös hyvää, jotta ajattelin välillä muutakin. Tosin viikonloppunakin oli outoa, kun ei voinut surffailla netissä yhtään.
Kotia olen sisustanut, mutta en vielä vauvalle varsinaisesti, vaikka tosin taustalla olen aina värejä valitessa miettinyt, että tämä käy sitten tytölle tai pojalle ja tähän voi kyllä yhdistää vaaleanpunaista.

Minusta on ihanaa, kun meidän kuopus kyselee melkein joka päivä, että minkä kokoinen vauva on nyt ja koska sulle tulee se iso maha.

Ensi viikonloppuna meillä lapset menevät yökylään ja me mieheni kanssa suuntaamme teatteriin ja syömään ihan kaksistaan.

mimuli ja siskoveikka 11 viikkoa jo!
 
Viime yönä nukuin taas 22:00 - 3.00, sitten hereillä oloa onneksi nukahdin sitten vielä!

Itse en saa oikein mistään tekemisestä kiinni, pyykkiä olen pessyt, pakolla vaatteita kaappiin viikannut, tiskejä koneella pessyt. Jotenkin on robottimainen olo! :/

Nettiä selannut ja selannut! :heart:

Olo on kuitenkin huomattavasti parempi nyt kuin maanantaina ja ennen tiistain ultran kuulumisia! =)

Mimuli: Minä taas olin vähän hassu menin liian toiveikkaana ultraan mieheni kanssa maanantaina, siksi järkytys oli niin suuri! Nyt ainakin osaan aina olla varuillani ja tiedän, että voimme saada tosi huonojakin tuloksia, kun TYKS:ssä käymme, tai tulee spontaani keskenmeno. Mutta silti toivo on nostanut päätään! :heart:

Jos kaikki menisi hyvin pääsiäiseen asti, silloin olisi raskauden puoliväli ja sydämen kuntoa pystytään silloin ultralla katsomaan(siis vauvan), kaikki on jossittelua!

Miehenikin on alkanuy nyt uskoa, että vielä kuitenkin on myös toivoa, toivottomuuden rinnalla! :heart: Aluksi hän ei edes kyennyt puhumaan asiasta, koska se oli niin vaikea hänelle, onneksi nyt hänkin avautunut! :heart:

Puhuminen auttaa!

Tänään soitan neuvolaan ja ehkä saan sen kautta lääkärin tilattua huomiseksi, kun en vaan pysty nyt ajattelevani mennä töihin maanantaina , aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut! Haluan suojella itseäni tällä hetkellä vieraiden uteluilta! Ja varsinkin jos saisin kuulla moitteita, että mitäs menitte tekemään vauvan "liian vanhoina"? Siitä olen ollut kiitollinen, että kukaan hoitohenkilökunnasta ei ole antanut moitteita iästä , vaan asioita on käsitelty niinkuin kuuluukin! :heart:

Tälläsin aamumiettein siis tällä kerralla! Ja onnea mimulin ultraan!
Onnea vekaran Riikan matkaan myöskin!

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti rv 12+3 :heart:
 
Hyvä kuulla, että rva Myyn Tiuhti-Viuhtin tilanne ei olekaan niin lopullinen. Toivon teille oikein paljon onnea, että 'napatyrä' olisi hävinnyt ja turvotus myös, raskaus saisi jatkua ja etenisi onnellisesti loppuun asti. Mielessä olette joka päivä :heart:

Lutuliinilla oli ihanat uutiset, pikkusännän osalta ja siitä, että olosi on piristynyt. Onnellista odotusaikaa!

Kaikille muillekin hyvä tuulen terveiset ja onnea odotuksiin!

Me menemme ensi maanantaina Pietariin ensikäynnille, suunnitteilla on luovutettu munasoluhoito. Pian siis tiedämme, kuinka pian se olisi mahdollista toteuttaa.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!
:wave:
Hillevi, kovassa flunssassa
 
Kiitos onnen toivotuksistasi! Paljon onnea matkaanne Pietariin ja toivottavasti nopeasti löytyy sopiva luovuttaja! :flower:

Ps kävelin juuri 6,5km sauvakävelylenkin, sain vähän raistista ilmaa! :heart:

paranemisia flunssasta!

Rva ja Tiuhti-Viuhti :heart:
 
...Lutuliinille hyvistä uutisista ja Pikkumyylle edelleen kovasti voimia!!! Hienoa, että on toivoa ja toivon sydämestäni, että turvotuksen syy olisi korjattavissa oleva. Järkyttää jotenkin tämä ensimmäisen lääkärin kommentti tätä tietoa vasten! Hyvin varovainen pitäisi aina olla sanoissaan ja todellakin olla varma asiasta. Jotenkin olen ollut huomaavinani suuren eron lääkäreiden ja terveydenhoitajien välillä; terveydenhoitajat ovat usein empaattisia ja lämpimiä ja lääkäreissä on vähän suurempi kirjo, löytyy helmiä, mutta myös arrogantteja ja kylmiä tapauksia. Minulle tulee mieleeni yksi viime kesän ultraus, jossa mieheni oli mukana ja olimme hyvin hermostuneita sikiön tilasta vuotojen jälkeen. Lääkäri oli juuri ultraamassa ja sai puhelun samaan aikaan. Hänellä oli toinen käsi sisälläni ja toinen puhelimessa ja alkoi puhua aivan toista asiaa samaan aikaan, kun oli tutkimassa minua. Minä olin aika avuttomassa tilassa, mutta katsoimme todella hölmistyneenä mieheni kanssa toisiamme....Mies ei puhu vielä juurikaan suomea, muuten olisi varmaan reagoinut vähän voimaakkaammin, jos olisi osannut. Koko puhelun ajan jännitin mikä oma tilanteeni on....
Minulla oli eilen lääkärin tarkistus neuvolassa ja vähän jännitin, koska lääkäri on todella harvasanainen ja kylmän oloinen. Hänestä ei saanut juuri mitään irti, kun yritin kysyä vauvan koosta tai miten päin vauva nyt on. Muitakin kysymyksiä oli mielessä, mutta ajattelin säästää ne sitten terveydenhoitajalle ensi viikkoon....Onneksi oli terveydenhoitajan tarkistus ennen lääkäriä ja se sujuu aina todella lämpimissä merkeissä. Uusi hoitaja taputteli mahaani ja oli hengessä mukana. Neuvolakuulumisiani tässä:
viikkoja oli eilen 37 ja
paino on nyt: 89.2 (lähtöpaino 66kg)
turvotus: ++
verenpaine: 100/70
hemoglobiini: 133 (noussut yllättäen)
kohdunpohjan korkeus: 35
liikkeet: ++
Olen jotenkin niin neuroottinen, että aloin huolestumaan vauvan koosta, vaikka kohdun koko menee ylärajoilla. Lääkäri vastasi kokokyselyihin, että "ei tämä ainakaan iso ole".....Minulla on ollut isot vauvat ennestään ja jotenkin olen varautunut samaan kokoluokkaan nytkin. Edellisistä raskauksista on nyt todella pitkä aika, joten en tiedä muistanko aivan väärin. Mielikuvissani pystyin helposti silloin tarttumaan nilkkoihin loppuviikoilla ja vauva tuntui isommalta. Toisaalta ilmeisesti tässä viime viikoilla vauva voi vielä kasvaa paljonkin...? Jotenkin vain tuntuu pienemmältä kuin joskus aikoinaan. Olen ollut pitkään aika rauhallinen, mutta nyt loppuvaiheessa alkaa tulla välillä taas pelkotiloja. Rosaeh, kuuluiko sinulle automaattisesti ultraus tähän loppuun? Sinullahan oli ultra hiljattain.... Yritin kysyä lääkäriltä, mutta hän sanoi, että sellaista ei enää tule. Minun viimeinen ultra oli lapsivesipunktion yhteydessä. Rakenneultraa 20 viikon paikkeilla ei sitten ollutkaan enää.
Sabaka....muistelen, että sait hyvin sairaslomaa tämän raskauden ajalta vuodon takia. Minulle kävi huono tuuri sairasloman kanssa. Alkuraskaudessa olin pahoinvoinnin takia sairaslomalla yhdeksän viikkoa ja sairasloma alkoi samana päivänä kuin kahdeksan viikon kesälomani. Kuvittelin, että kesäloma olisi siirtynyt, mutta ei..."menetin" kesäloman sairasloman alle ja lisäksi neljän viikon jälkeen sain ajalta vain Kelan korvauksen enkä enää normaalia palkkaa. Säikähdin niin paljon, että vielä pahoinvointisena menin kyllä heti töihin elo/syyskuussa. Sairaslomani syy siis oli raju pahoinvointi, en pystynyt edes istumaan koko sairaslomani aikana, olin aivan järkyttävässä kunnossa. Olemme meidän taloudessa niin riippuvaisia minun palkastani, kun mieheni tulot ovat pienet. Taloudellinen syy on myös pääsyy miksi en pysty olemaan kotona kuin toukokuuhun asti....isoa asuntolainaa maksamme ja minun palkasta lähes kokonaan. Nyt huomaan, että on vaikeaa päästä töistä eroon äitiyslomallakaan. Mieheni sijaistaa minua ja se on hieno asia, mutta toisaalta pitää minut töissä kiinni aika tiiviisti, kun yhdessä valmistelemme aina tunnit ja minä suunnittelen matskuja edelleen. Pidän työstäni yli kaiken, vaikkakin sitä on aina ollut liikaa, kaipaan kuitenkin nyt vähän enemmän vain "oleilua"...onneksi sitäkin aikaa on.
Kovasti jännitin Pikkumyyn uutisia ja nyt on tullut paljon seurailtua muitakin palstoja mm. helmikuun odottajia. Eläydyn todella voimakkaasti sekä hyviin että huonoihin uutisiin. Tällä palstalla keskustellaan "isoista" ja koskettavista asioista ja kaikki ovat hienosti tukemassa ja tsemppaamassa toisiaan. Pikkumyy....on hienoa, että toivoa on ja myöskin se kuulostaa hienolta, että olette valmiita miehenne kanssa yrittämään uudestaan, jos jotain ikävää sattuu! Ehkä kirjoitin omista keskenmenoista sen takia, että jostain aina löytyi voimaa yrittää uudestaan ja uudestaan....Koskaan ne kokemukset eivät hävinneet mielestä ja varmasti olisin ollut huolettomampi ilman niitä. Toivottavasti saat sairaslomaa, sillä on varmasti piinaavaa odottaa tuloksia. Sinun upea positiivisuus säteilee edelleen kaiken keskeltä!
 
Ensin rva myylle kovasti voimia! tulee omat aiemmat kokemukset mieleen!toivotaan parasta :hug: :heart: nämä kokemukset seuraavat aina mukana seuraavissa raskauksissa ja siksi myös ymmärrän kenzien ja muitten pelkoja. Juu minä olen ollut sairaslomalla todella 2:sta raskauskuukaudesta asti, mitään riskejä ei otettu ja minun täytyy todeta että täällä todella ihanat lääkärit tällä hetkellä, minulla on saksalainen naistentautien/kirurgi joka hoitaa minua tällä hetkellä ja hän on todella hyvä. Hän sanoi että kerkeät töihin äitiysloman jälkeenkin :) minä sain ensin 2kk täyttä palkkaa ja sen jälkeen oisko ollu 180 päivää 2/3 palkasta ja kelalta muistaakseni 100 euroa siihen päälle, vuoden vaihtuessahan alkaa taas homma alusta eli taas saan 2kk täyttä palkkaa ja kerkeän siirtyä äippälomalle ennen kuin se ilo loppuu, vähän on joutunut meillä myös tarkentamaan kulutusta kun minäkin maksan meillä aika isoa asuntolainaa ja isäntä muut laskut ja niitähän tulee joka luukusta ja me ollaan remontoitu tässä samalla pikku hiljaa taloa. Minä olen sitä mieltä että rva myy pitää ehdottomasti olla sairaslomalla ettei mene henkisesti aivan loppuun :hug: ja juuri näin Kenzie ne seuraa läpi elämän nämä kokemukset, pikku enkeli vauvat ja eritoten se jonka jo kunnolla näin ultrassa, en tiedä vielä tänä päivänäkään kuinka siitä selvisin ja isäntä oli vielä ulkomailla töissä silloin, kauppalaivastossa kun on. minä todella toivon että myyn asiat kääntyvät vielä hyväksi. :heart: :heart: terveisin minä vaan!
 
Nukuinpa miehen kainalossa päikkärit! :heart: Hän valaa uskoa ja toivoa minuun!

Soitin siis neuvolan terveydenhoitajalle ja kysyin olisiko hänen kauttaan mahdolista saada aikaa lääkärille huomiselle päivälle. Kerroin myös TYKS:n kuulumiset. Hän sanoi, että ilman muuta onnistuu, eli hän varasi koneeltaan ajan, aika on neuvolalääkärilleni, joka on myös samalla omalääkärimme, mutta jos olisin vastaanoton kautta tilannut, niin varmaan sama juttu, kuin silloin kuin minulla oli se kestomigreeni, oltaisiin sanottu, ei ole aihetta lääkärille! :headwall:
Kysyin vielä varovaisesti terveydenhoitajalta, luuleeko hän, että saan sairaslomaa? Hän vastasi, jos missä niin tässä tapauksessa sairaslomaa tarvitaan! Eli ihana asia, sitä minun ei tarvitse nyt murehtia, menen vain aamulla lääkärille ja juttelen juttuni ja saan rauhassa keskittyä muihin asioihin kuin töihin, mistä hoitoalalla ei nyt kyllä tulisikaan mitään!

Päivä kerrallaan siis eteenpäin! :heart:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti :heart:
 
Rosaeh, kuuluiko sinulle automaattisesti ultraus tähän loppuun? Sinullahan oli ultra hiljattain....
Mun neuvolalääkäri nimitti mun raskautta ns. kalliiksi raskaudeksi tuossa marraskuulla kun hyppyytti mua rakenneultrissa kun ei löytänyt napanuoraa. Eli se siis tarkoitti suomeksi sitä (kysyin) että kyseessä ensiraskaus, ensisynnyttäjä, ja 41-vuotias ja verenpainetarkkailussa koko ajan eli siis kaikella tod.näk. minun elämäni eka ja vika ihme :) Eli laitto mut Oulaisiin pikaisesti marraskuun lopulla ja eka aika sinne oli joulukuun alussa, itsenäisyyspäivän jälkeen. Kaikki oli ok, sieltä määräsivät kuitenkin kontrollin 4 vkon päähän, kaikki ok, ja siitä taas 3 vkon päähän eli toissaviikolle ja nyt olen taas ensi tiistaina menossa. Viime kerralla lääkäri sanoi että tilanteesta riippuen voivat käytättää mua nyt loppuajan vaikka kerran viikossa siellä ettei vain mitään pääsis enää sattumaan. Että semmosta. Hyvin huolehtivat, ei voi muuta sanoa :heart: ja silti täällä hermoillaan :ashamed: Synnyttämään olen menossa Ouluun kun siellä parhaat tehohoitovalmiudet jos tarve vaatii.
Just tultiin isukin synnytysvalmennuksesta eli ehdittiin kuitenkin sinne :D
Kovasti olen nyt tuskaillut iskiaksen kanssa, istua pitää osata oikein ja liikkeelle lähdettäessä ja kävellessä tuikkii niin että pitää varoa ettei mene jalka alta. Yöt kuluu pissatessa =) Mutta nämä on näitä, loppupelissä hyvinhän mulla on mennyt. Viikolla 38 jo mennään.
Voimia, jaksuja ja lämpöisiä ajatuksia kaikille
t. Rosaeh, Tuleva Isukki ja Pikkuinen 37+2 :heart:
 
Nukuin koko yön putkeen, eka kerran maanantain jälkeen!Ei edes vessareissua yöllä! :heart:

Kiva kun ehditte Roseah synnytysvalmennukseen!

Sabaka, sinullako tämän raskauden aikaan ollut pitkään sitä ns "kestokrapulaoloa"? Olen kovasti yrittänyt muistella, millaista oli kun tytärtäni odotin, ja jos oikeen muistan minulla oli varmaan vähän samanlaista oloa kuin nytkin, sillä erolla, että söin koko ajan saadakseni olon pois! Nyt en syö, koska ei se mitään auta, joskus jos syö enemmän pahentaa jopa oloa! Onko sinulla ollut sellaista? Paino on nyt tämän viikon aikana tippunut, mutta kylä olen jonkun verran syönyt aina!

Kenziellläkin kokemusta "törkeistä" lääkäreistä!

Vieläkin ajattelen maanantain lääkä´rin sanoja, kun hän ei edes puhunut istukkabiopsian mahdollisuudesta sanoi, että TYKS:ssä päätetään keskeytystapa! Saako lääkäri oikeasti sanoa näin? Eikö lääkärien kuulu suojella elämää? Ainakin nyt tämä TYKS:n lääkäri tekee kaikki mahdollisen ennen kuin mietitään jatkoa ja mehän sen päätämme vauvan tulevat vanhemmat! :heart:


Kiva Olla vähän pirteämpi vaihtreeksi, yöunet kyllä ovat tärkeitä!

Milloinka pidemmällä raskaudessa olevat äidit olette tunteneet eka kerran itse vauvan liikkeitä kohdussa?

Serkkuni 5:n lapsen äiti taas valoi uskoa minuun eilen, että turvotus ei aina kuitenkaan ole merkki poikkeavuudesta, vaan toisilla sikiöillä turvotusta esiintyy, sama kuin vernerin sivuilla olen lukenut kysymyksiä ja vastauksia, siellä lääkärikin todennut samaa, aina isokaan turvotus ei ole vaarallista, vaan on saatu terveitä vauvoja ja että se on sikiön aineenvaihduntajuttu, toisilla jostain syystä kehittynyt myöhemmin kuin toisilla. Paljon olen ottanut selvää. Tosin on myös ikäviä tapauksia. Yksi iso huojentava asia, että jäimme nyt alkuaskaudessa kiinni, toiset ovat jääneet vasta rakenneultrassa jotkut vasta raskauden loppuviikoilla.

Sikiön kehitys on niin arvoituksellista, niin isoista asioista kiinni! :heart:

Aamumiettein Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti rv 12+4 :heart:


 
Kestokrapulaoloa kesti 19. viikolle. Edellisessä raskaudessa se meni aina syömällä ohi vähäksi aikaa, tässä raskaudessa syönnillä ei mitään vaikutusta.

Eka liikkeet eivät olleet potkuja vaan tunsin jonkinlaista sisälmysteni liikkumista, oisko kohtu joustanut kääntyilijän mukaan eka kerran yöllä 12+3. Muutama viikko meni tämmöistä tunnetta päivisinkin ja sitten alkoi tuntua selviä potkuja, 16+2 olen merkinnyt selvää liikettä aamulla ennen ylös nousua.

Hyvää uutta päivää teille Rva P ja Tiuhti-Viuhti

lutuliini ja göö 20+4
 
Hei myy juu minulla on tämä raskaus ollut kestokrapulaa enemmän tai vähemmän, pahin helpotti sillon joskus 16 viikolla mutta ei minun paino ole niin ylhällä kun pojan kanssa melkeen 10 kiloa vähemmän ja silti maha on ISO! vain pieniä aterioita ja ei mitään rasvasta, vauva on painanut suolia aika aikasesta, minullakin saattaa toisinaan olo vain pahentua syömisestä ja se on tosi kurjaa, Minä ymmärsin lääkäreiltä näin että riippuu miten vauva todella on siellä massussa, mutta todella suuri ero on näillä kahdella. minä olen pahoillani kun teillä kenzien kans on noita ajattelemattomia lääkäreitä ollu, ei saa todella sanoa noin jos asia ei ole 100 %varma kun muutenkin on herkäs tilassa. Minulla on sanottu samalla lailla kun rosaehille että kallis lapsi vaikka kakkonen ja Pojasta sillon eka kerralla eritoten kun olin 38v. tekevät kaikkensa täälä todella. sillon kun tässä raskaudessa vuodin alussa enää vähän niin lääkäri sanoi jopa minulle että jollet pysy sängyssä kotona tottelevaisesti hän kirjoittaa minut sisälle, että paras oli totella =) meillä laitetaan myös heti ultraan jos äitiä vähän vaivaa tai on jotain enemän kremppaa, mäkin joudun vielä tiistaina extra ultraan vaikka piti olla vasta viikolla 36 eli 4 viikon päästä se leikkauspäivän sopiminen. kun haluavat tarkastaa kun vähän supistellu ja aika kovat selkä ja liitoskivut sekä hemoglobiini siina 100 paikkeilla eikä ole saatu ylöspäin. eli tarkkoja ovat. He sanovat että parempi vara kuin vahinko ja että äiti on rauhassa ja tyytyväinen on tärkeintä. en voi antaa kun plussaa. toivottavasti teile tulee enää mukavia lääkäreitä. mietteissä olette :heart: :wave:
 
Nämä kertomukset äidin huomioimisesta, lääkäreistä jne. Itsellä menossa 22+6 ja neuvolalääkäriä en ole vielä edes tavannut. Neuvolan täti aina toteaa, että joo, ei sulla ennenkään ole mitään ollut. Meilläpäin näkyy semmoinen liukuhihnameininki, kun pienellä alueella on neuvoloitakin kolme ja mua ei lasketa mihinkään riskiryhmään, vaikka oon melkein 42 ja lihava kuin porsas. Ehkä pitäisi olla tyytyväinen, kuulostaa vaan niin erilaiselta.
Mun flunssa vaan pitkittyy, kun ei voinut tähän väliin ottaa saikkua (toimitus asiakkaalle tänään) ja huomenna aamulla on liikkarin veto. En ole ehtinyt edes lunttilappua itelle kirjottaa, stressi alkaa nyt nostaa päätään. Olen kyllä periaatteessa päättänyt, että liikkarin veto on mun harrastus ja se pitää olla kivaa tai sitten pitää lopettaa, mutta kun haluaa aina kaiken tehdä hyvin...
 
sairaslomaa nyt siis 17.2.-08 asti, lääkäri itse kysyi miten haluisin slomaa!? :heart: Sanoin, että hiihtoloma alkaa 18.02.-08, eli jos siihen asti saisin niin luultavasti olisin silloin viisaampi! =)

Ja TYKS:n paperit olivat menneet hänelle jo!Siellä oli maininta, että ilmeisesti syynä ei ole Downin syndrooma, ilm koska nenäluu näkyi ja sikiön kasvu hyvä, tai en tiedä, mistä sellainen lausunto, mutta nyt siis sitten vasta biopsian jälkeen varmempaa tietoa.!

Lääkäri sanoi, ettei kannata menettään toivoaan, niin monta kertaa tulee myös hyviä tuloksia loppujen lopuksi! :D Sanoi, että ajatellaan tällä hetkellä positiivisesti ja murehditaan, jos murehdittavaa löytyy!

Täällä kovin liukasta , sataa lunta ja tuulee. Pääkallokeli siis miltein! :headwall:

Kriisilläpä ihmeellisiä, kun lääkärille ei ole päässyt! Eikö sisätutkimustakaan ole tehty, vai oliko se niin että sisäteitse seurataan kohdun suun tilaa? En ihan muista 17v päään! :D

Mukavaa pvn jatkoa kaikille! :hug: :flower:
 
Mulla oli kolposkopia ja koepalojen otto viikolla 9, silloin tehtiin aika perusteellinen sisätutkimus, mutta en tiedä minkä alan lääkäri sen toimenpiteen tekijä oli tai vielä vähemmän kuka se hlö mahtoi olla. Ilmeistä oli kuitenkin, että häntä ei olisi voineet vähemmän kiinnostaa raskaana olevat ihmiset. Onhan se ikävää, kun toimenpide hankaloituu, meinasi koko homma karata hanskasta tädiltä ja typsykin meinasin tulla pois sen jälkeen. (Normaalisti tuo on 15min homma, mulla kesti 40min kaikkine sähläyksineen.)
Neuvolassa täytyy säästää kaikesta mahdollisesta ja varsinkin ajasta, joten olisin mä päässyt siellä lääkärille, jos olisin erityisesti halunnut. Nyt on vielä kuukausi ennen toista koepalojen ottoa, niin en ole oikein uskaltautunut tuudittautua vielä tähän odotukseen. Siitä, jos vielä viikon päästä ollaan ehjänä, niin sitten alan oikeasti odottaa, tosin kotona olen kyllä laittanut jo kaikkea valmiiksi, yritän olla ikuinen optimisti. Mä olin niin odottanut tätä, että kun viimein viidennellä kerralla, myös mies odottaa mun kanssa, (edelliset kaikki on olleet yksin mun hankkimia/haluamia/ongelmiani), niin tää olisi jotenkin hienoa. Nyt sitten joudun kaksi ekaa kolmannesta kärvistelemään, että saanko mä nyt oikeasti pitää tän vai ei. Mies on kyllä ehdottomasti sitä mieltä, etten saisi mennä siihen koepalojen ottoon uudestaan vaan neuvolan täti hokee sitä samaa, kuin lääkärikunta, ettei ne tekisi sitä, jos siinä olisi joku vaara. Se emäntä joka sen ekan toimenpiteen teki ei kyllä pystyisi arvioimaan moista asiaa edes hyvänä päivänään.
Kun ei ole Jorvista niitä ekoja tuloksiakaan saanut tai mitään perustelua miksi toi pitäisi tehdä, niin on vaikea muodostaa omaa päätöstä.
Pää tässä hajoo.
 
Jorviin ja kyselin niitä edellisten koepalojen tuloksia ja syytä tähän seuraavaan toimenpiteeseen. Kätilö oli hyvin ymmärtäväinen, kun sanoin, että pää hajoo, kun ei osaa itse päättää kannattaako riski ottaa vai ei. Hän kertoi, että tällä kertaa toimenpiteeseen on buukattu jompikumpi heidän kahdesta asiantuntijastaan ja tarkoitus on nimenomaan katsoa kannattaako tai tarvitseeko mitään koepaloja ottaa. Edellisissä koepaloissa ei kuulema ollut mitään, mutta samassa yhteydessä otetussa papassa oli "jotain ärsytystä". Eli ehkä tässä nyt sitten uskaltaa jo alkaa nauttia äitiydestä uskoen vakaasti siihen, että typsy pysyy mukana ihan lomiin asti.
 
:hug: :hug: Voimia kaikille teille,pikku myy kaikki ei vielä ole menetetty toivoa on,jatkossa toivon teille hyviä tuloksia.Hyvä että olet saanut nukuttua se tekee hyvää.
Hilleville Onnea pietarin matkaan toivottavasti asiat siellä sujuu niinkuin haluatte ja toivotte.
Hyvä sabaka että sulla sairaslomaa parempi niin,vaikka tietysti tuo rahapuolikin aina mietityttää.Sinulla saksalainen lääkäri niin ajattelin oikein kysäistä että asutteko nytten muualla,onhan tietty suomessakin se mahdollista.Jaksamisia sulle.
Jaksamisia teille kaikille tasapuolisesti.


 
Ei kyllä minä asun täällä pohjanmaalla vieläkin, meirän sairaalassa on suurinosa gyn/kirurgian erikoislääkäreistä ulkomaalaisia ja tosi hyviä pari saksalaista ja osaston johtava lääkäri on jostain afrikasta ja todella hyvä lekuri pelasti meidän pojan hengen silloin kun istukka meinas irrota voin sanoa, sitten vissiin yksi eestiläinen, kaikki symppiksiä ja pari suomalaista joukossa :D täällä on ihana synnäri ja muutenkin hoito sekä neuvolassa että sairaalassa, kaikki kannustaa kovasti ja tukee aina. me asutaan kaksikielisessä kaupungissa ja homma toimii suomeksi ja ruotsiksi hyvin :D tosin minäkin molempia puhun, sitten kun olen ollut vielä ko sairaalassa töissä niin kaikki enenpi tai vähempi tuttuja ni on kuin kotiinsa menisi :LOL: hyvää vointia ja hyviä tuloksia kaikille toivottelen :heart: :flower:
 
Mennään huomenna Ouluun yöksi YES... shoppaillaan, syödään hyvin :ashamed: ja jos johki leffaan. On niin tylsää :LOL: tultiin uuden vuoden jälkeen Isukin kotipaikkakunnalta ja sen jälkeen on vain odotettu. Jospa se piristäis tuo maiseman vaihto. Oulu on siinä mielessä turvallinen ilmansuunta että siellä tuleva synnytysosasto on kävelymatkan päässä. Täältä kun lähtö tulee, meneepi omalla autolla pari tuntia. Toivottavasti Vaavi pysyttelis yksiössään ensi viikon loppupuolelle kun Isukki on työreissulla ma-to.
Viime yönä tuli taas herättyä kolmen jälkeen eikä silmällistäkään unta sen jälkeen.... on vähän kiukkunen olo :ashamed: No, kohta syödään ja sit jos kokeilis päikkäreitä.
Ei kait tässä, odotellaan kimpassa ja toivotaan myötätuulta kaikkien masuasukeilla :heart:
t. Rosaeh 37+3
 
=) Kyllä vain,on se hienoa että siellä hyviä lääkäreitä jotka ottavat asiat hyvin,ja tekevät myös asioiden eteen kaikenlaista.
Sori toi mun kysymys missä asut.Se on hieno asia kun he kannustavat ja auttavat,sitä vastenhan ne lääkärit ym..ovat.
Vointeja sinulle ja muille.
 

Yhteistyössä