Taas tuli neljäsluokkalainen tyttö pissat housussa kotiin :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suihkuun mars
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suihkuun mars

Vieras
mä en ymmärrä. Tapahtuu silloin tällöin. Onko sillä niin kiire kotiin ettei malta enää käydä vessassa koulun jälkeen vai... Oon yrittänyt kysellä mutta sanoo aina että ei muista, ei viitti.. ??

Jos on tulehdus?
Voisko olla ihan rakenteellinen vika? joskus kuullut, että esim on tosi pieni virtsarakko ja eikä tuolloin pysty pidättämään kauaa.

meillä tulee 3luokkalainen poika monesti kotiin koulusta ja juoksee suoraan vessaan ja viime tipassa..

No tota eka toka luokkalaiselle sattuu vielä joskus vahinkoja mutta 4lk. kohdalla epäilisin jotta onkohan kiusattu kotimatkalla? Pidetty esim kiinni niin jotta on lopulta tullut pissat housuun.

No tota eka toka luokkalaiselle sattuu vielä joskus vahinkoja mutta 4lk. kohdalla epäilisin jotta onkohan kiusattu kotimatkalla? Pidetty esim kiinni niin jotta on lopulta tullut pissat housuun.

Ei kuulemma kiusata isompi sisarus kulkee koulumatkaa, tosin omien kavereittensa kanssa mutta näkisi kyllä jos tätä kiusattaisi. Kiusaamiskeskusteluja aika ajoin kotona, uskon kun sanovat ettei heitä kiusata. On tosin herkkä ja ujo lapsi jolloin mietin että onko iso kynnys jäädä kouluun vielä vessaan kun muut jo kirmaa ulos ja kotiin... ?

muistan itse veiläkin kun olen ollut nuori..eli just 3nella ja 4nellä luokalla ja asuin vielä ihan koulun vieressä..niin en uskaltanu jostain syystä,en tiedä/muista miksi..niin käyttää koulun vessaa..aina juoksin kotiin ns jalat ristissä ja meinas tulla housuunkin..ja tulikin joitain kertoja,ja muistan et kerran tuli isompikin hätä kun oli masu vähän kuralla.. toki en muista että olisi esinm enää 5-6 luokalla tollasta käyny..siis etttä olis housuun tullu..edelleen en koulujen vessoja käyttäny ja kotiin juoksin jalat ristissä..

koko koulujan muistan et olen vältelly koulun vessoja vaikka syytä en tiedä..hämärästi tulee mielees et oisinko pelänny et joku tulee ovesta sisään et lukko ei pidäkään tms...mut muuten ihan normaali lapsi olin ja pidätyksen kansssa muuten ollu ongelmia..ja ihan nyt aikuisena uskallan muuaalla vessassa käydä..toki edelleen vältän ns yleisiä vessoja mutta ihan hygienia ja haju suistä..

Mä en käynyt yhtään ainoaa kertaa koko peruskoulun yhdeksän vuoden aikana koulussa vessassa. Se oli musta likainen, koskaan ei tiennyt toimiiko lamppu, joissakin vessoissa oli katkasija ulkopuolella ja joku aina rämpläämässä ja mua pelotti, että lukko ei toimi ja jjoku rynnistää sisään ja se olis ollut mulle ihan kaiken kamaluuden huipentuma. Ehkä tyttärelläsi myös kammo koulun vessoihin, mutta ei edes itse tiedosta sitä tai ei kehtaa sanoa kun pelkää, että reaktio on vaan vähättelevä tai itsestäkin se on nolo syy?

Onko teillä kotona kaikki hyvin? Jos lapsi kuullut teidän aikuisten riitelyä ja stressaa aikuisten asioita tms.
Kannattaa ihan ensin selvittää nämä asiata.
Myös pissa kannattaa varuiksi tutkituttaa.
Sitten jos kotona ei mitään muutoksia niin sitten melkein perhe ja kasvatusneuvolaan psykiatrille juttelemaan.

Muistaakseni virtsan eritystä säätelee jokin vasopressiini-hormooni, jonka tuotannossa voi olla ongelmaa. Kannattaa käydä lääkärissä.

Sekin on ääritapauksessa mahdollista, että on voinut satuttaa selkänsä jossain haaverissa, jolloin lantio on mennyt vinoon ja painaa virtsahermoa. Todennäköisesti jälkimmäisestä ei ole kyse, mutta sanon tässä vain varmuuden vuoksi, kun itse kärsin vastaavasta ongelmasta monta vuotta...

Meilläkin tyttö tuli aina koulusta kotiin ja juoksi ensimmäisenä hirveää kyytiä vessaan. Välillä oli jo pieni pisara ehtinyt housuun.

Kävi ilmi, että tyttö jännittää koulussa vessassa käymistä.
Pelkää laittaa ovea lukkoon, "jos ei saa sitä auki".
Pelkää käydä pissalla ovi auki, kun joku voi tulla sisään, kun hänellä on housut kintuissa.

Juttelimme asiasta kotona pitkään ja hän uskaultautui kysymään kaveriaan "ovivahdiksi" vessareissuille. Kävi ilmi, että kaverikin jännitti vessakäyntejä. Nyt siis ovat vuorotellen toisilleen vahtina. Eli ei tarvitse laittaa ovea lukko kiinni, kun kaveri seisoo oven ulkopuolella ja kertoo kaikille, että se on varattu.

[QUOTE="pompom";25073184]Mä en käynyt yhtään ainoaa kertaa koko peruskoulun yhdeksän vuoden aikana koulussa vessassa. Se oli musta likainen, koskaan ei tiennyt toimiiko lamppu, joissakin vessoissa oli katkasija ulkopuolella ja joku aina rämpläämässä ja mua pelotti, että lukko ei toimi ja jjoku rynnistää sisään ja se olis ollut mulle ihan kaiken kamaluuden huipentuma. Ehkä tyttärelläsi myös kammo koulun vessoihin, mutta ei edes itse tiedosta sitä tai ei kehtaa sanoa kun pelkää, että reaktio on vaan vähättelevä tai itsestäkin se on nolo syy?[/QUOTE]

Aika sairasta.
Eikö sulla ollut menkkoja?

[QUOTE="pompom";25073184]Mä en käynyt yhtään ainoaa kertaa koko peruskoulun yhdeksän vuoden aikana koulussa vessassa. Se oli musta likainen, koskaan ei tiennyt toimiiko lamppu, joissakin vessoissa oli katkasija ulkopuolella ja joku aina rämpläämässä ja mua pelotti, että lukko ei toimi ja jjoku rynnistää sisään ja se olis ollut mulle ihan kaiken kamaluuden huipentuma. Ehkä tyttärelläsi myös kammo koulun vessoihin, mutta ei edes itse tiedosta sitä tai ei kehtaa sanoa kun pelkää, että reaktio on vaan vähättelevä tai itsestäkin se on nolo syy?

Aika sairasta.
Eikö sulla ollut menkkoja?[/QUOTE]
mulla tuli menkat housuun ja pidin tampaxit mukana ja useat pkkuhousut varallla jos sattuu pissat tulemaan keinonahkahousuun

Mitä ihmettä on koulujen vessoille tapahtunut kun niitä pelätään? Meidän nuoruudessa meidät suorastaan ajettiin vessoista pois kun piilottelimme siellä ettei tarvitse mennä välkällä ulos.

Olen kuullut että vessoja on oikein suljettu häiriöiden takia ja sinne pääsemiseksi on pyydettävä opettajalta lupa.
Mitä te oikein opetatte lapsillenne kun ne noin häpeää normaaleja kehon eritteitä että juoksevat jalat ristissä kotiin?

Joskus on koululaisilla ikävä tapa kurkkia yli tai ali toisiin koppivessoihin, ihan kiusallaan.Silloin ei ujohkon lapsen ole kiva käydä vessassa, ei tietty muidenkaan.
Kysäseppä lapsesi opettajalta tätä asiaa,jos hän vaikka osaisi kertoa oman näkemyksensä tilanteeseen.

Itselläni (ikää 32 v.) on rakko semmoinen, että kun pissa hätä tulee, niin vessaan on päästävä HETI. Lisäksi rakkoni ei tyhjene koskaan kokonaan, vaan vaikka isot pisut olisi tulleet, niin vartin päästä jos menen vessaa istumaan, niin tulee aina lisää pissaa (ja siis ihan kunnolla).

Yhteistyössä