O
Ole ylpeä!
Vieras
eiköhän se paras paino ole kuitenkin se käyrien normaali, tiedätkö, neuvolan käyrien? ei vauva ole mikään syöttöporsas jolle tungetaan tissiä suuhun joka murheeseen.
Neuvolan käyrät on laadittu isoista tilasto-otoksista, ja ne ovat 60-70-luvulta, jolloin kuukauden ikäiselle annettiin tuoremehua ja imettää sai jos valttämättä halusi. Keskikäyrä näyttää tuon ajan keskiarvon, ei määrittele "normaalia" tai "epänormaalia".
Vauva ei ole syöttöporsas, mutta sen verran kiinnostunut omasta hengissä selviytymisestään, että syöminen on sille ainakin aluksi nautinnoista suurin. Jos aikuiselle tekee pahaa hyväksyä se, on vika omien korvien välissä.