Taas kommentoitiin pulleasta vauvastani...

• Viestiketjun aloittaja palleron äiti
  • Ensimmäinen viesti
"shihtzu"
Tätä ketjua kun lukee, niin tulin sitten siihen tulokseen, että mulla on rumia lapsia, kun noilla ei ole ollut mitään makkaroita, eivätkä ole olleet mitenkään pulleroita ja kuitenkin tuo nuorempi oli täysimetyksellä ekat 4kk ja nytkin 9kk iässä vielä imetän, mutta kun lapsi on sananmukaisesti läpipasko, kakkii 4-6 kertaa päivässä.

ulkonainen
[QUOTE="shihtzu";24467265]Tätä ketjua kun lukee, niin tulin sitten siihen tulokseen, että mulla on rumia lapsia, kun noilla ei ole ollut mitään makkaroita, eivätkä ole olleet mitenkään pulleroita ja kuitenkin tuo nuorempi oli täysimetyksellä ekat 4kk ja nytkin 9kk iässä vielä imetän, mutta kun lapsi on sananmukaisesti läpipasko, kakkii 4-6 kertaa päivässä.[/QUOTE]

Joo ruma lapsi on nakojaan minullakin, hoikka on kuin pajunvitsa. Kovasti hanta ollaan kuitenkin ihasteltu, joten ehka ne kasvot kuitenkin pelastaa makkaroiden puutteen.

eikä
No onko se oikeasti kauheaa, että jonkun mielestä pullea lapsi voi olla suloisempi kuin laiha? Te olette kyllä toitottaneet, että teidän mielestä se on toisin päin. Varmasti teidänkin lapsenne ovat suloisia, ei pulleiden lapsien ihannoijat ole teiltä pois.... Tuntuu, että näitäkin kommentteja teidän pitää heti kadehtia ja alkaa marisemaan, että "minun lapset on kai sitten rumia kun ovat hoikkia kuin pajunvitsat..." Nyt kyseessä oli aloittajan avaama ketju, jossa hän kertoi ikävistä kommenteista, joita oli pulleasta lapsestaan saanut. That´s it.

"Vieras"
On tosi typerää sanoa, että vauvojen kuuluukin olla pulleita. Ei tosiaankaan kuulu olla. Mikäli kasvu suht. tasasta niin vauva on just oikean kokonen, olipa sitten pullukka, hoikka tai edellisten väliltä.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja "vieras" Näytä viesti

Kerron yhden kivan jutun: vauvana ja taaperona pyöreämpiä olleet lapset eivät yleensä kouluikäisenä enää ole pyöreitä, mutta ovat kovia juoksemaan

täälläkin Vierailija
Sama kokemus, aika urheilullisia lapsia tuli meidänkin pullaposkista Ja erikoisinta on se, että tuttavaperheen hoikat lapset on nykyään ylipainoisia. Eli ei se pieni vauva-ajan koko turvaa aikauisiän lihavuudelta.

Mun poika on aina ollut laiha. Pienenä kasvukäyrä oli keskitason alapuolella. 11v. liikkuu paljon.
Että ei se aina noin mene.

Ole ylpeä!
Joo ruma lapsi on nakojaan minullakin, hoikka on kuin pajunvitsa. Kovasti hanta ollaan kuitenkin ihasteltu, joten ehka ne kasvot kuitenkin pelastaa makkaroiden puutteen.
Aloittajan lasta on ihan oikeasti kommentoitu päin naamaa tavalla, josta on hänelle tullut paha mieli. Se on vähän eri asia kuin anonyyminä netissä kertoa pitävänsä pyöreitä vauvoja kauneimpina.

Mutta toki sinullakin on oikeus pahaan mieleen. Hali sinne ja samat terveiset kuin aloittajalle: ole ylpeä lapsestasi juuri omanlaisenaan, riippumatta siitä, millaiseen lokeroon maailma haluaa hänet panna.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja palleron äiti;24464716:
Minä en jaksa ihmisiä, jotka katsovat oikeudekseen kommentoida pientä vauvaani. Kyllä, pullea 4kk tyttövauvani on, 65 cm ja lähentelee pian 8 kiloa. Hänellä on pyöräet posket ja kunnon michelinmakkarat reisissä. Hän syö 4 tunnin välein, yöt nukkuu jo syömättä. Pelkällä rintamaidolla pärjätään. "Kylläpä vain näkee, että on syönyt, onkohan jo vähän liian pullea" tai kaikista ihaninta: "minun lapseni tyttö on niin siro ja pieni ja kaunis.... Miten teidän vauvanne onkin noin pullea? (ja varmaan myös kaikkea muuta kuin kaunis kommentoijan mielestä)

Mitäköhän minun pitäisi kommentoijien mukaan tehdä, jättää ruoatta kokonaan? Tässä iässäkö ne syömishäiriöt jo tyttövauvoihin iskostetaan. Onko pullea vauva joidenkin mielestä yhtä kuin ylipainoinen aikuinen?

Ärsyttää eniten se, että en koskaan saa kommentoitua mitään nasevaa takaisin, vaan pahastun ja menen lukkoon...
Tuleepa mieleen juttu vuosien takaa, kun esikoinen oli vauva. Poikani oli isokokoinen ja ruokahalu oli hyvä. Kolmen kuukauden ikäisenä posket oli kyllä pyöreät. Naapurustossa oli myös toinen tuore äiti, jonka oma poika oli kuukautta nuorempi.

Ensimmäisiä kertoja tavatessamme tämä äiti kurkkasi vaunuihini, ei sanonut mitään muuta kuin neuvolassa kehuttiin, miten hänen poikansa on niin pieni ja siro, pojalla olikin tosi kapeat kasvot.

Nyt pojat ovat kohta täysi-ikäisiä, mutta koon perusteella luulisi, että lapset ovat jossain vaiheessa vaihtuneet.

"Ira"
Mitenka se onkin niin etta kaikkia vauvoja saa arvostella. Poikani ollessa vauva kaikki sanoi etta ompas iso. Ja kylla itsekin sanon jos naen pullean vauvan etta ihanan pyorea :) ja mitka suloiset pulloposket :) Alkaa loukkaantuko!

"vieras"
[QUOTE="elisa";24466713]Miten on sitten hyväksyttävää "haukkua" tässä ketjussa niitä anorektikko vauvoja, jotka ovat rumia kun eivät ole pulleita. Kuin niitä pulleita "terveitä" vauvoja? Enpä näe kovinkaan monen puolustavan näitä hoikkia vauvoja, joilla ei ole ollut reisimakkaroita. Esikoinen syntyi täysaikaisena alle 3kg painoisena ja on ollut aina todella hoikka. Koskaan kuitenkaan neuvolassa ei ole painoon puututtu. Sanottu, että kasvaa omalla käyrällään tasaisesti. Mutta eipä minusta tunnu kauheen mukavalta lukea juttuja täältä, että vauvan kuuluu olla pullea. Minun lapseni ei sitä ole ollut vauvana, eikä ole nyt 4v:n vaan painaa 15kg. Ja painaa kilon enemmän kuin minä kouluun mennessä.

Antakaa lasten olla sitä mitä ovat vauvoina. Pääasia, että ovat terveitä ja onnellisia.[/QUOTE]

tyttö vai poika? pituuskin vaikuttaa. paljonko nyt 4-vuotiaana pituutta?

Yhteistyössä