Älä välitä! Tiedän miltä sinusta tuntuu. Meillä on pojat olleet isoja vauvoja. Ihan normaali kokoisia olivat syntyessään noin 3500g ja 50cm. Tykkäsivät pitää tissiä huvituttina ja kun ajattelin ettei tissin maito riitä, annoin pullosta korviketta ja sitähän meni
Neuvolassa ei ikinä, onneksi tullut negatiivista kommentia kasvusta. Muiden kommentit jaksan kuopuksen kohdalla jo jättää omaan arvoonsa. Vaikka välillä rassaakin kun jotkut alkaa vertailla mittoja ja kauhistella miten iso poika on. Minusta ihan normaali. 1v6kk on nyt 14,5kg ja 81cm. 2v6kk on hoikka poika tätä nykyä, 16kg ja 93cm.
Pienet ja hoikat vauvat joutuu monenmoiseen kyttäys kontrolliin neuvolassa, sivusta olen saanut seurata. Se se vasta aiheuttaa turhaa ylimääräistä huolta äidille.
Anoppi toitotti keskimmäisen kohdalla aina että "onpa iso", "älä nyt enää anna sille ruokaa, miten se syö noin paljon, voi valtava että on iso". Minua ärsytti, mutta en sanonut mitään pitkään aikaan, kunnes pinna paloi ja tuumasin että "ihan normaali hän on!" Taisi appiukko huomata että minua oli jo pitkään hermostuttanut anopin kommentit ja ne loppui kun seinään. Kuopuksen koosta anoppi ei ole sanonut ikinä mitään!
Esikoinen sen sijaan on ollut aina "normaalin kokoinen" mennyt "normaalia kasvukäyrää".... tuntuihan nämä 2 sankaria sitten isoilta ja pulleita, mut vauvat saa ollakin pulleita, ihania <3