** Syysunelmasta 2008 -haaveilevat (vol. 3) **

Emiliina mulle sanottiin viime vai toissa kierrossa, ettei papa koetta kannnata ottaa kun ei ole varmuutta olisinko silloin raskaana ollut..

Terveydenhoitaja selitti jotain, että siitä voisi olla sikiölle/alkiolle vaaraa. En sitten osaa tarkemmin sanoa..
 
HepsKatti
Emiliina, papakokeen otosta raskausaikana ollaan kai montaa mieltä. Jos ei mitään hälyttävää sulla ole ollut, niin voisko sen ottaa sitten vasta, kun raskaus on ohi? Ja kannattaa varmaan soittaa ja kysyä, et ottavatko, jos on epäily, että olis raskaana.
 
Kiitos vastauksistanne, ne auttoivat paljon! :)
Voisin periaatteessa perua papan, tai ainakin siirtää sitä. Menikös siinä viikko, kun hedelmöittynyt alkio kiinnittyy kohtuun? Ajattelisi, että varmasti sen jälkeen ei enää olisi turvallista ottaa papaa, mutta kuvittelisi, että niin kauan kuin alkio ei ole kiinnittynyt, niin ei kokeesta olisi haittaa. Mutta taidanpa kuitenkin ainakin siirtää sitä :)
 
Mulle saa huomiselle merkata kp 1 ja yk 14. Nyt iltapuolesta rupes pikkuhiljaa vuotaan, ei kovin voimakasta vielä (selvää kuitenki), siksi vasta huomena kp 1. Vaikka samapa tuo sinänsä on.. Eipä pettäny lämmöt tälläkään kertaa..

Tosin ei tuota oikein yrityskierroksi voi sanoo tuota seuraavaa, kun mahdollisuudet raskautua on yhtä suuret kuin 7 oikein lotossa. Jos sitäkään... Taidan jäädä vähän taustalle, ei oo mieltä jännätä jos ei ole juuri mahdollisuuksiakaan. :attn: Että katellaan sitte maaliskuun puolella... Pitää nyt keskittyä laihduttamiseen ja rakentamiseen. :)
Plussaonnea teille muille!
 
Khimaira
Orion :hug: Todella harmi kuulla :( Sä olet yksi niistä, joille todella toivon plussia kehiin :heart:
Jos nyt menet taustalle, niin käyhän aina moikkaamassa :saint:
ja jaksamista rakennuksen kanssa- siellä se kiitos lopussa seisoo :) Niinkuin laihdutuksessakin :snotty:

Laihdutuksesta puheenollen...Nyt syömään jätskiauton ostoksia ja aktsomaan housea :p
 
Orion ja Kiharapää :hug:

RD oletko kysynyt, onko verenluovutus ok, jos yrittää lasta? Itse olen meinannut mennä luovuttamaan verta, mutta olen sitten jättänyt väliin, kun en ole ollut varma, onko se kannatavaa mennä, jos vauvaa yrittää. Enkä sitten ole jaksanut marssia veripalveluun vain kysyäkseni asiaa :D
 
Suoraan kopioituna spr:n sivuilta:

NAISTENTAUDIT JA RASKAUS

Abortti ja keskenmeno raskauden alkuvaiheessa aiheuttavat 6 kk:n luovutusesteen.

Kuukautiset eivät ole este verenluovutukselle. Verta ei kuitenkaan kannata luovuttaa, mikäli kärsit kovista kuukautiskivuista. Lievä kuukautiskipu ja siihen otettava lääkitys eivät ole este verenluovutukselle.

Lapsettomuushoitojen aikana ei ole järkevää luovuttaa verta, koska tavoitteena on raskaus. Raskauden aikana tarvitaan runsaasti rautaa, jota menetetään luovutettaessa verta.

Raskaus ja imetys: Raskauden aikana ei saa luovuttaa verta. Synnytyksen jälkeen on pidettävä vähintään 12 kuukauden tauko ennen verenluovutusta. Jos vielä tämän jälkeen imettää, ei voi luovuttaa verta. Imetyksen lopettamisen jälkeen verenluovutus on jälleen mahdollista. Sääntö johtuu siitä, että raskaus, synnytys ja imetys verottavat äidin rautavarastoja, minkä vuoksi verenluovutus voi altistaa äidin raudan puutteelle ja jopa anemialle. Jos luovuttajalla suunnittelee raskautta, tulisi verenluovutuksesta pidättäytyä.


http://www.veripalvelu.fi/asp/system/empty.asp?P=16&VID=default&SID=661573095322665&S=0&C=20534
 
ton mäki oon kuullu et jos yrittää lasta ni pitäs pidättäytyä mut en mä viihti sitä noudattaa ku uskon et pian sen raudan sais taas ylös ja jos ei tärppää niin muutenki kahton sit et mis vaihees kiertoa menisin, tosin ny on muuteski taukoo luovutukses ku vast just kävin.

Lohtu :hug: kiharapäälle ja Orionille!! Seuraavissa kierroissa sitten!

Mies läks just töihin.. kivat työajat :D koht meen takas nukkuu ja sit meen tännää sinne Tkuun ni en sit vloppuna oo kirjottelemas :p
 
Khimaira
JJ-t :hug: Mä jo niin toiveikkaana ajattelin et nyt plussa :(

Mulla luteaalivaihe on siis sen 15vrk- tänään täti pyyhälsi punaisissaan :kieh:
Toisaalta ei harmita yhtään- kyllä meille kolmas talvivauvakin mahtuu :heart: Kunhan nyt edes joku vauva- jos niin on edes tarkoitettu :'( :/ :(

Et kp 1/ 32-42.............ja nyt.....tjot-kerta...6........
Kerran ovistesteistä ei ole vastaavaa hyötyä- näyttävät mitä sattuu (edellisessä ja tässä kierrossa) eikä tulosta tule, niin hylkään ne. Tästä eteenpäin keskityn työhän, joka alkaa vkon päästä ja sitten muihin hommiin kanssa :)

Tässä onkin odotettavissa "hauska" vkonkonloppu- kaksi perheenjäsentä on jo influenssassa, joten odotettavissa on että muutkin sairastutaan :/ Lähden siis kohta kauppaan ostamaan lääkkeitä, mehuja,ym.....Ja vielä menkkakivut "kaupanpäälle" :kieh:

 
JJ-t :hug:
kp :hug:
ja orion :hug:

luru me tuossa kahteltiin koirien hintoja ja kennelistä jos oltais otettu toope niin maksaa sen 700-1000? ja tää oli 450? värivirheellinen, eli rinnuksissa muutama valkoinen karva, emällä on valkoinen laikku rinnuksissa, vanhemmat on tuolta itäblokin maista kotoisin, mutta molemmat nähtiin pentujen katsomistilanteessa, ihan ihania toopeja oli :heart:
kuitenkin eläinlääkärin tarkistamat, madotetut, sirutetut ja rekisteröidyt ovat jotta ei sen puoleen hätää :)
tää onkin sitten meille ensimmäinen oikea "paperikoira", sakuvanhuksella ei ollut papereita ja tällä sekarotuisella ei myöskään ole, joten hieman enemmän panostettiin nyt tähän rahallisesti, enempää ei antanut kukkaron nyörit periksi, mut josko seuraava koira sitten olisi ihan kennelkamaa niinsanotusti :D
kyl mua vähän hirvittää että miten mä jaksan mut toisaalta nyt on hyvät saumat kun olen kotosalla vielä heinäkuun loppuun jotta kerkeää olla sen koiran kanssa sitten hyvin kotosalla :heart:
ja tässä vielä kuva:
 
Mä kysyin tuosta sinne luovutukseen mennessä siltä joka hemoglobiinin otti, että entäs kun ollaan vauvasta haaveiltu ja yritystäkin takana, mutten vielä raskaana. Sanoi, ettei mitään huolta luovutuksen suhteen, sillä mulla oli hemoglobiini luovutukseen mennessä 168 :LOL:
 
papakokeen voi ottaa jos raskaana....täällä otettu eikä mitään tullut...


soitin lääkäriaikaa..sanottiin jotta postssa stulee joskus maalis-huhtikuussa...joka paikka täyttä ja ihan tavalliselle tk lääkärille...joka ei osaa ees kunnolla lämpöä mitata...siis ihan turha reissu ja odotus....pah...koittaa neuvolan kautta saada gynelle aikaa......

menossa kp8
 
Khimaira
Voi umayya miten ihana pentu :heart: Meillekin varmaan tulisi heti koira, mutta keskimmäinen lapsi on allerginen :( Jouduttiin silloin luopumaan vuoden ikäisestä sakemannista- olin juuri saanut hyvin jäljelle, pelastustoimintaan,ym. koulutettua alulle. Onneksi koira on nyt takaisin kasvattajalla ja yhdet pennutkin on jo saanut =)

 
Khimaira
mariq mä olen jonossa gynelle- kuukauden jonot, että tulee sitten postissa aika :/ Mitäs sitä turhia kiirehtimään :( :snotty: Sain lähetteen oman lääkärin kautta ihan näiden pitkien ja epäsäännöllisten kiertojen takia..

RD Paas pystyyn talviunelma- pino :whistle: :saint: :D Saan siellä sitten itsekseni jutustella :snotty: Mulla nimittäin menisi seuraavasta tärppikerrasta jo marraskuun lopulle...Jos nyt edes ovuloin. Mutta onneksi taidan päästä gynelle ennen seuraavaa ovista :saint:
 
eiks ooki ihana :heart: :snotty: viel kun jaksaa oottaa sen kuukauden, mut onneks pääsee kattoon heti kun tulee kova ikävä :heart:
angel eyes meillähän se vanhus nukkui pois heinäkuussa ja siitä asti on tuntunut kovin tyhjältä talo joten nyt oli aika ottaa pentu meille :heart: vaikkei ikinä tule Jasun paikkaa lunastamaan, siinä oli niin hieno koira että ei tosikaan :heart:
luru voi harmi, mut onneksi on hyvä koti löytynyt sitten, on aina kurjaa luopua rakkaasta lemmikistään.. :(
 
No niin olenkin kans kuullut, että verenluovutusta ei suositella, jos toivoo raskautta. Tietenkin varmasti, jos hb tosi korkea, niin luovutus voi olla hyvästä :) itse en vain viitsi mennä, kun hb muutenkin suht alhanen, niin ei varmasti kauhean järkevää.

mariq ai teillä päin on sanottu, et papa kokeen voi ottaa raskauden aikanakin? Mitähän nyt tekisin sen kanssa :/ kun enhän edes tiedä, onko tärpännyt..

Sulonen koira!! :heart: Mullakin on kauhee koirakuume, mut viel ollaan siirretty pennun ottamista :)
 
emiliina: mulle neuvolan täti sanoi että otetaan papa ens kerran ku käyn neuvolassa.. ku multa ei oo otettu sitä yli kolmeen vuoteen ja haluisin sen. eli kaipa on ok ottaa se raskaanakin.

nea ja vauva 13+2
 
umayya mie kävin viemässä meidän koiran lopetettavaksi tuossa marraskuussa 2006. Oli miellä 8 vuotta, mutta sitten tuli niin sairaaksi että oli pakko viedä nukutettavaksi. Oli varmaan maailman kurjin asia. Nyt ootellaan että tulis tuo lapsiluku täyteen niin voitaisiin ottaa sitten uusi koira. Ne on vaan niin sulosia.
 

Yhteistyössä