***SYYSMASSUT 2007*** KESÄKUU

Niiskuneiti82:
No se kyllä onnistuu! Ollaan torstai-iltana tulossa Naantaliin, kun käydään mun mummin luona, mahdatko sä silloin olla kotona?
Olen kyllä kotona. Meille tulee 18 aikaan nimittäin vieraita, kun Ronjukka vanheni eilen :) Teretulemasta vaan...pitäisikös laittaa osoitetta...yyveetä pukkaa pian :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Kävin keskussairaalassa, vauvalla ei ole kaikki ok... Munuaisissa jotain vikaa, lapsivettä ei ole tarpeeksi, keuhkot ei kehity tarpeeksi... Huomenna takaisin sairaalaan... Tuntuu pahalta unelta... Ei kuulema hyvältä näytä :'( lääkäri käski varautua pahimpaan... Tampereelle laittavat huomenna tai myöhemmin...

Ai kamala!!!!!! En osaa sanoa mitään muuta kuin että VOIMIA!!! Hengessä ollaan mukana ja toivotaan parasta!!! :hug:
 
Kiitos... Tässä vielä tunnin odottelen ja sitten anoppi hakee mut sairaalaan... Kirjoittelin tuonnekin http://keskustelu.kaksplus.fi/t798833
Kovasti yritän pitää järjen, en ajatella tunteella... Tutkimus kerrallaan... Pelottaa mielettömästi miten tämä kaikki päättyy :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja PippuriMamma:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Kävin keskussairaalassa, vauvalla ei ole kaikki ok... Munuaisissa jotain vikaa, lapsivettä ei ole tarpeeksi, keuhkot ei kehity tarpeeksi... Huomenna takaisin sairaalaan... Tuntuu pahalta unelta... Ei kuulema hyvältä näytä :'( lääkäri käski varautua pahimpaan... Tampereelle laittavat huomenna tai myöhemmin...

Paljon voimia koetukseen, Hengessä ollaan mukana :hug: :hug: :hug: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Kiitos... Tässä vielä tunnin odottelen ja sitten anoppi hakee mut sairaalaan... Kirjoittelin tuonnekin http://keskustelu.kaksplus.fi/t798833
Kovasti yritän pitää järjen, en ajatella tunteella... Tutkimus kerrallaan... Pelottaa mielettömästi miten tämä kaikki päättyy :'(
:hug: :hug: sanaton olen, paljon, paljon voimia! :hug:
en tiedä kerkesitkö jo lähteä mutta kuka oli sulla lääkärinä? ihan toisarvoinen juttu joo tiedän, anteeksi :ashamed:
jos tarviit juttukaveria niin tiedät mistä löydät, laita vain yytä :hug:
 
Marge!! Paljon voimia sinulle ja koko teidän perheelle! Ja pienelle kovasti onnea mukaan! Miksi tälläistä pitääkin sattua...? :hug: :hug: :hug:


Tämä meidän myllertäjä on melkoinen pyöriä. Eilen illalla kiusasi minua nukkumaan mennessä potkimalla rakkoon aivan mielettömän kovasti ja nyt aamulla oli jo löytänyt kylkiluut.. Taitaa totella isäänsä enemmän kuin minua.. :)

-Bluedrama ja röllykän asukki 28+1 :heart:
 
Äitiyspakkausta odotellessa saatiin vähän hypisteltävää. vihdoinkin tuli postissa huutonetistä huudettu paketti vauvanvaatteita. 6,5 kg 50-70 cm bodeja, potkareita, paitoja, housuja, haalareita, sukkia, pipoja, lakanoita.. Meillä varmaan alkais olla ekan puolen vuoden vaatteet kasassa.. Kunhan muuton jälkeen pääsen pesemään vaatteita, niin pitää sitten katsoa, jos jotain tiettyä puuttuu.
 
jaahas..se olis kohta jussin kattava nettipimennos, mitenköhän mä selviin hengissä :whistle: :whistle:
auto valmiina ja nyt vaan isukkia ootellaan kotio jotta päästään lähtemään, ihanaa kun saa vähän taas lisää omaa aikaa kun mun vanhemmat niin innoissaan tuota poikaa hoitelevat, ei tartte itse juosta perässä :saint:
joten hyvää jussia teille kaikille syssyisille :flower: :D
 
Ei tullut vielä Tampereelle lähtöä, alkuviikosta sinne, toinen lääkäri antaa mielipiteensä, spesialistit katsoo ultralla, lastenlääkärinkin kanssa kai puhutaan... Munuaiset on PHKS.n lääkärin mukaan jo toimintakelvottomat :'( tänään illalla ottamaan toinen kortisonipiikki, jos vaikka jotain auttais keuhkoihin. Mut ilman lapsivettä aika toivotonta... Onhan sitä vähän, mutta lisää pitäis tulla että auttais... Keuhkot JOS ois kunnossa, munuaisten takia pitäis laittaa vauva dialyysiin ja elinsiirtojonoon, jos sinne asti jaksaisi elää... Mutta keuhkot ei oo lähelläkään kunnossa... Lääkäri ei antanut yhtään toivoa... Äh en edes tiedä mitä piti kirjoittaa... Loppuun asti ei kuitenkaan tämä raskaus kestä, ei olis kuulema turvallista eikä edes tarpeellista. Käynnistetään jossain vaiheessa, kuulema munkin päätös painaa... Mutta pahalta näyttää, kohdun ulkopuolella ei ole kuulema elinkelpoinen :'(

Anteeksi jos kamalaa tekstiä jollekin... Tää ei tunnu yhtään todelliselta vieläkään. Yritän tehdä normaalijuttuja että jaksan. Ajatus katkeaa koko ajan... En varmaankaan tähän osioon kovin pian pysty palaamaan. Yksityisviestiä saa tietysti laittaa. Kiitos osanotoista ja haleista, hyvää jatkoa ihan jokaiselle..!
 
Eli mulla oli tänään se neuvola+lääkäri käynti ja kaikki oli kunnossa.
Pissa oli puhdas.Verenpaineet 108/70.
Syke +150 ja oli niinku uumoilinkin jo potkuista päätellen pää alaspäin eli virallisesti rt :D Sf-mitta oli jo 28cm.Mutta tiiä sitten onko sillä ite vauvan koon kans juuri mitään tekemistä.Mutta jospa nyt tulis pikkusen isompi mitä viimeksi oli poika.Lasten syntymä koot oli tytöltä:3355g ja 50cm ja poika oli 2990g ja 48.5cm.Ai niin mun paino oli nyt 56.9kg ja viikkoa kohti oli painoa tullut +636g.Jospa se vauva ois tehnyt jonkun kasvu pyrähdyksen,koska omasta mielestä en oo syöny ruokaa juuri mitään.Eli siitä ei voi johtua(siis ylen syönnistä) :D Mutta kuulemma ihan normaalisti sitä on tullut.Niin ja vauvan liikkeet oli + ,Kohdunsuun tilanne,kiinni,mutta vähän pehmennyt.Kohdunkaulan pituus oli se 3cm.
T:Miimari ja vauveli rv 28+2
 
pitkästä aikaa kirjottelen. Nyt kiukuttaa. Huomenna joudun osastolle, raskaushepatoosiepäily. Maksa-arvot korkeet ja kutina hirveä. Viikkoja nyt 28+1.
Tuleepas kiva juhannus :'(

Ja miten nämä muut pärjää, on täällä kolme lasta kotona ja odottivat ihanaa perhejuhannusta :headwall:
 

Todella kamalaa että joillekin tapahtuu tälläistä.
Onhan sinulla joku läheinen ihminen saatavilla jos alkaa oikein ahdistaa? Nyt on tuki todella tärkeää.
Voimia sinulle ja perheellesi.
Elämää ei aina voi ihminen ymmärtää, mutta yleensä kaikkeen on joku tarkoitus, vaikkei se tuntuisikaan helpottavan yhtään.

Rutistuksia! :hug:
 
marge: En oikeasti osaa sanoa nyt yhtään mitään. Pala kurkussa koko ajan... Niin järkyttynyt olen uutisita! Voi kun voisin jotenkin auttaa ja helpottaa sun oloa.... :hug: on vähän, mutta se tulee suoraan sydämestä... :'(

Niiskuneiti: Tuskin olet linjoilla, mutta odotan, että ilmestyt käymään :) Mulla on sulle muutakin täällä kuin pelkät housut jos kelpuutat... ;)

Miimari: Kiva :) Mitäs olet mieltä sen toimivuudesta? Olisi siis tarkoitus tosiaan pitää sitä kakkoshoitopöytänä.

Nyt grillaamaan, vieraat lähti just ja olen ihan POIKKI!!!

Palailemisiin!!!

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 29+6
 
Pippurimamma:On se ihan kätevä hoitopöytä ainakin minusta,tosin viehän se tilaa ihan mukavasti kun on nuo jalakset,mutta saahan sen myös ihan nätisti kasaankin =) Siihen laitaan taskuun mahtuu ihan kätevästi vaikka rasvapurkki ja pottujauhopurkki(ite käytän sitä talkin sijasta) =) Ja jokunen vaippakin siihen myös mahtuu niin ei tarvi aina hakea niitä jostakin,ite säilytin vaippapusseja sen telineen alla mutta aina oli useampi siinä taskussa helposti saatavilla.
Meidän juhannukseen ei kuulu mitään ihmeellistä.Ajellaan huomenna miehen sukulaisten luo Pudasjärvelle,jos vähän grillailtas ja rupateltais mukavia :D Muita suunnitelmia ei ookkaan.Oon tämän viikon tässä ajellut ympäri kyliä kun mies on aina käynyt ruokatunnilla vaihtamassa auton moottoripyöräksi niin oon saanu rauhassa käyä kyläilemässä.Tytön vein lauantaina siskon pojan 3v.synttäreille(kävin ite tietysti myös lasten kans)ja tyttö jäi sinne muutamaksi päiväksi yöksi,4 yöksi.Eilen kävin hakemassa kyläluudan takaisin kotia :D Sillä välin reissailtiin vaikka missä ja tuli varmasti joku sata kilometriä ajeltua tuona aikana :D Musta on tosi mukava ajella autolla :D Yleensä siinä klo 12-13 lähettiin ja iltasella tultiin jotain klo 19-20 takaisin.Harmi vaan että kun paljon ajelee autolla niin alkaa jonku verran supisteleen.Ei kait tässä tämän kummempia,lähen kattoon satuhäitä ja kittaan kahvia :D Oikein hyvää juhannusta kaikille ja yrittäkää viettää se oikein mukavasti! =)
 
Ensimmäistä kertaa varsinaisesti täällä kirjoittelen mutta taustalla ollaan seurailtu.
Halusin vaan informoida kaikkia meitä tulevia äitejä siitä jos, ette tienneet (Tuntuu olevan kelalla vaikea kertoa) , että äippä, vanhempain yms rahalle kannattaa hakea etuus verokorttia niin ei tarvitse maksaa hurjia summia pienestä tuesta. Itse sain kelan päätöken eilen ja tänään tilasin verovirastosta verokorin palkalle pienmmällä prosentilla ja sitten kun kela alkaa maksaa etuuksia niin ei tarvitse maksaa tuota 20% veroa. Verovirasto toimttaa verokortin suoraan kelaan.
Hyvä jos ihmiset on tästä tietoisia kun on tässä lähi piirissä ollut puhetta siitä kuinka hys hys asiasta ollaan. En ymmärrä miksi :| ?

mukavaa odotusta meille ja yritetään pysyä kunnossa loppuun asti :LOL:
 
Ihan ensimmäiseksi voimia Margelle, toivottavasti kaikki menee hyvin. :hug:

Melkein kuukauden netti pimento on sitte onneks päättyny ja me päästiin vihdoin muuttaan tänne meidän uuteen omakotitaloon! B) Olen kyllä seuraillu enemmän ja vähemmän teidän kuulumisia mutta kirjottaa en ole malttanu ruveta. Tännekkin tuli eilen äippäpakkaus... ihan kivoja kuteita mutta sattuko kukaa huomaamaa että ne oli tosi isoja, lähtien 60cm-. Ei siis normaalille n. 3 kiloselle ja 50 senttiselle vielä hetkeen mitään puettavaa. :| Yritettiin tänään hakea Vantaan ikeasta sänkyä mutta kaikki mallit tilapäisesti lopussa. :kieh: Meinas hermot mennä ku ei olla vielä saatu oikein mitään ostettua kun oli toi muutto ja kaikki hässäkkä.
Jeps, mutta rentouttavaa juhannusta kaikille kotona tai mökillä, tää lähtee nyt nukkumaa |O

Hannis 28+3
 

Yhteistyössä