***SYYSMASSUT 2007*** KESÄKUU

Täällä herätty vasta tunti sitten :) On se kyllä ihanaa, että meidän esikoinen antaa aamuisin nukkua pitkään, vaikka mä kyllä varmaan lahjakkaasti nukkuisin vieläkin pidempään, jos vaan saisi ;)

umayya: Pikaista paranemista teidän pojulle! Meidänkin poika oli eilisen päivän kuumeessa, joten täälläkin vietetään tämä päivä sisällä, vaikka ainakaan vielä ei ole kuume uudestaan noussut. Toivotaan, että kuume johtui 1,5 viikkoa sitten saadusta rokotteesta, eikä olisi mikään pöpö :/

LittlePeople: Me ei olla nyt rakenneultran jälkeen uutta painoarviota saatu :whistle:

Emmaliina: Mun napa on ainakin vielä omassa kuopassaan, mutta ei kyllä kovinkaan syvällä :D Esikoisen aikaan pysyi siellä loppuun asti.

PippuriMamma: Eipä mitään kiirettä! =)

Olisiko joku halukas ottamaan hoitaakseen heinäkuun päivityksen!? :wave: Tietenkin jatkan edelleen, jos halukkaita ei ilmaannu, aika helpolla olen päässyt :)

Eipä nyt muuta, hyviä vointeja kaikille! :hug:

-Niiskuneiti ja Helmi 27+3-
 
Täällä vointi mitä mainioin :D
Eipä ole pitkään aikaan enää liitoskipuja ollut kävellessä, vaikka muuten kyllä tönköltä se tuntuukin.

Pikkuinen liikkuu todella paljon ja työntää myöskin peppuaan oikeaan kylkiluuhun päin. Ei se pahalta tunnu mutta on helpottavaa kun sen työntää takaisin omalle paikalleen.
Nautin todella nyt olostani, joskin turvotus tai sitten vain painon nousu hieman vaivana, mutta ei mitään vakavaa siis.

Töitä olisi enää ke-pe ja sitten jäänkin jo pois töistä

:D

Lueskelin tuossa miten vyöhyketerapia saattaisi käynnistää synnytyksen... ajattelin kokeille tuota sitten noin 9 viikon päästä. Josko ei tarttettaisi käynnistystä sitten laitoksella.

balik ja pikkuinen 30+1 :heart:
 
Huomio! :attn:

Jos Jollakin on aikomus olla kestovaipattamatta ja haluat myydä äitiyspakkauksen kestovaipan, niin ota yhteyttä yvnä niin sovitaan myyntihinnasta ;) Tarvisin vielä noin 3 vaippaa!

Kiitos jo etukäteen!
 
Aku... soita verovirastoon, kerro tilanne niin.. saat lisää infoa. Mutta lyhyesti: Kelan päätöksessä puhutaan palkkatulo verotuksesta eli kun henkilöllä on etuusverokortti ei veroprosentin tarvitse olle minimissään tuota 20:tä.
Kelasta ei automaattisesti kerrota asiasta mutta siksi laitoin asiasta tänne niin voitte kysyä verovirastosta.Minä laskin loppuvuodenpalkka tulot + etuudet ja ilmoitin verovirastoon. He laskivat veroprossan palkalle ja etuuksille. Minulla ainakin tippui ihanasti veroprossa :)
Lähettävät vielä kaiken lisäksi etuusverokortin suoraan kelaan.
 
Juhannus takana! Oltiin ihan rauhallisesti vaan kotosalla ja käytiin pienillä kävelyillä. Muuten aika meni lähinnä syödessä ja maatessa :D

Sairasloma jatkuu vielä huomiseen. Pitää soittaa neuvolaan, että jatketaan saikkua, kun eipä se supistelu mihinkään ole kadonnut. Kotona olossa on vaan se etu, että voi mennä pitkälleen sohvalle tai sänkyyn silloin kun siltä tuntuu. Ja vaikkei niin tuntuiskaan tukalalta, niin varmuuden vuoksi voi aina hiukan levähtää ;)

Täälläkin vauva jatkaa myllerrystään. Välillä tuntuu, että heilahdan itsekin, kun masu äkisti liikkuu puolelta toiselle! Pari kertaa olen tuntenut, kun pieni käsi tai jalka (näin oletan) on liukunut kohdun seinämää pitkin tai työntynyt suoraan ulospäin. :heart: Tällä meidän pikkuisella on muuten melko tarkka päivärytmi. Joka päivä suunnilleen samoihin aikoihin on hiljaista ja sitten taas touhua. Viime viikolla neuvolassa lääkäri arveli, että pikkuinen olisi pää alaspäin. Ai niin, vauvan lempipaikka on selvästi kohdun oikea reuna. Vasen puoli masusta tuntuu "tyhjältä" ja oikealla on täyttä. Tänä aamuna en edes voinut nukkua oikealla kyljellä, kun pieni työnsi itseään patjaa vasten niin voimakkaasti. Olisiko tullut peppu edellä, ainakin tuossa kylkiluun alapuolella tuntui sellainen kova möykky.

Minulla on aina ollut melko syvä napa, mutta nyt se on jo melkein tasoissa masun pinnan kanssa. Saas nähdä, pullahtaako se.
Syyskuuhun ei tosiaan ole enäää pitkä aika. Välillä on jo kyllä vähän malttamaton olo, kun ajattelee,että vielä kolme kuukautta.. Olisi jo niin jännää saada tietää, onko tämä tulokas tyttö vai poika ja minkä näköinen jne. Toisaalta kauhistuttaa, että miten tässä ehtii kaiken, mitä pitäisi. Se muutto on kuukauden päästä (ja minä stressaan sitä nyt jo..) ja muutenkin heinä-elokuun vaihteessa on ohjelmaa tiedossa. Ja siinä kodin laittamisessa menee kuitenkin oma aikansa. :whistle: Pitäisi pystyä olemaan ajattelematta esim tuota muuttoa vielä tässä vaiheessa, mutta minkäs sitä itelleen voi.. Kun ei vaan ole sellainen "päivä kerrallaan"-ihminen.

Aamulla tuli mieleen, että eikös alennusmyynnit ala nyt!?! Ajattelin jo lähteä, mutta tulin toisiin ajatuksiin, kun kävin kävellen viemässä pissanäytteen labraan tuohon puolen kilometrin päähän. Tuli jo siitä kävelystä sellainen olo, että voisi hetken lepäillä. :/

Joe ja pieni 27+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joe80:
Aamulla tuli mieleen, että eikös alennusmyynnit ala nyt!?! Ajattelin jo lähteä, mutta tulin toisiin ajatuksiin, kun kävin kävellen viemässä pissanäytteen labraan tuohon puolen kilometrin päähän. Tuli jo siitä kävelystä sellainen olo, että voisi hetken lepäillä. :/
Juu eilenhän ne alet jo alkoivat! :) Mä pääsin eilen ihan yksikseni sinne pariksi tunniksi pyörimään, kun mies lähti esikoisen kanssa veljensä luona käymään. Enpä mä tietenkään mitään muuta löytänyt kuin normaalihintaisia vaatteita, yhden paidan ja yhdet housut :D Aika tuskastuttavaa minusta välillä tuo shoppailu, kun ei oikein mitään meinaa löytää ja vielä kun mullakin jalat tuppaa aika helposti väsymään :whistle:

 
No voi himpskatti Hantta :hug: No siellä ainakin syynätään kunnolla, toivottavasti ainakin!!!!

Niiskuneiti: Mä kans haluaisin vaikka mitä uusia vaatteita... En vieläkään saanut vastattua sulle, heti kun painan persiin penkkiin tulee jotain mitä pitää tehdä...aargh! Koetan ehtiä tänään kuitenkin naputtamaan jotakin :)

Mulla on KUUMA!!! Onkohan joku perustanut pannuhuoneen mun sisuksiin......
 
Heissan =) Tosta napa-asiasta.Eli mulla on kaikilta näiltä kolmesta ollut osittain pullottava mutta ei kokonaan,ylhäältä pullistuu :x Että mua ällöttää napa yli kaiken!Mua on aina se inhottanut,joka on aika huvittavaa että mistä ihmeestä se johtuu?! :D Siihen ei saa ees koskea tai mulla alakaa yökkäyttään ja tulee maha kipeäksi.Meijän iskällä on sama juttu.Meillä kaikilla lapsilla on pienenä ollut semmonen ns.pömppönapa joten oon kutsunut sitä,mutta sit oiskohan se vähän laskeutunut 5:llä luokalla.Mutta ei se tavallisen näkönen oo siltikään vielä :LOL: Yritän piilotella aina napaa vähän pidemmällä paidalla.Mistähän lie nämä mokomat"traumat"johtuu.Bikineitä en vois iki maailmassa pitää,uimapuku sen olla pitää :D Mummomaistako?No ehkä!Äitiyspakkauksesta ei oo vieläkään kuulunut mitään,alkaa jo sieppaan.Johtuu varmaan siitä ku on nuo kesäloma ajat,niin KELAn toiminta on siksi hitaampaa.Meitsillä on keskiviikkona hampilääkäri aika,ootan innolla sitä.Tänään varasin ajan ja sain noin nopeasti,olin aivan että :eek: Mulla vissiin lähti eilen pikku palanen hammasta tai sit paikasta lohkes pikku palanen niin käyn sitä näyttään.Oon ihan hysteerinen hampaista huolen pitäjä,ku pelottaa aina että alkaa hammasta särkeen :D Mutta parempi ja mukavempihan se on olla kun suu on kunnossa eikä hampaita kolota.
Painoarvioista sen verran että ei oo tehty mitään arviota mullakaan sen rakenneultran jälkeen.Ja mitäpä tuota turhaan,kyllähän sen sitten näkee ku on synnyttänyt että minkä kokoinen vauva sieltä tulee :D Tosin oishan se kiva tietää että minkä kokoinen noin suurinpiirtein on tällä hetkellä.Kaverilla oli muuten nyt 21pvä. LA eikä oo vieläkään vauvasta kuulunut mitään!Oottavan aika on pitkä!Ja sille kun lääkäri oli jo joku aika sitten sanonut että ei mene ootus loppuun asti,mutta joo siltäpä hyvinkin näyttää :LOL: Säälittää kaveri vain kun sillä on ollut niin kauhean hankala olla jo pitkän aikaa.Ei pysty kunnolla nukkumaan,kädet puutuu ja sitten niitä särkee sillä.Maha on älyttömän iso että sekin on koko ajan tiellä.Ja se vielä että kun on muitakin lapsia niin ei voi niin kauheana levähtääkkään.Eli se hyvä puoli on noilla ensisynnyttäjillä että ne voi pistää maate(jos on sairaslomalla,lomalla tai ei töissä)silloin ku huvittaa eikä tarvi muitten lasten perässä juosta.Ja jos lepoa määrätään niin sitä voi levätä rauhassa,meikäläisellä se ei paljon onnistu,kotityöt on tehtävä ja lapset hoidettava.Päikkäreitäkään ei voi enää juurikaan ottaa.Eli aivan sama,väsyttää eli ei niin nukkua saa vain yöllä.
HANTALLE:koita jaksaa ja toivottavasti ne saa nuo jutut kuriin ja vähän ees selvyyttä asiaan!
Mulle on muuten taas iskeny joku ihme energia piikki!Kokoa ajan tekis mieli touhuta jotain.Taidan alkaa vaihtaan verhoja tänään ikkunoihin.Pitäs yks vaatekaappi hakea autotallista ja koota se niin vois alkaa peseen nuo vauvan vaatteet pois tuolta pusseista ja sais vaatehuoneen järkättyä.Mulla on jo monta päivää tehny mieli alkaa hypisteleen ja pesemään niitä,mutta kun se pirun kaappi on vielä hakematta tuolta.Mutta ei kait mulla ihmeempiä,tuun taas pyörähtään jos asiaa tulee =)
T:Miimari ja vauveli rv 28+6
 
Hantta06
Hyvä kuitenkin että asia tulee tutkituksi :hug:

Miimari-84
Minäkin pakkomielteisenä seuraan hampaiden tilaa, ja jos pientäkin jomotusta on, olen heti soittamassa aikaa lääkärille. Itse asiassa nyt on ientulehdus sillä mallilla, että huomenna menen yksityiselle! Näyttää aivan karmeelle enkä halua ottaa selvää, mitä tapahtuu kuukauden päästä jos asialle ei nyt tehdä jotain (toivottavasti tekevät).

Niiskuneiti82 aka listan päivittäjä
Minulle saa laittaa iäksi 23-v., jihhuu :saint:


SITTEN NEUVOLAKUULUMISIA TÄLTÄ PÄIVÄLTÄ
Hemppa laskenut roimasti, nyt 128. Ei pistetty kuurille vielä.
Verenpaine normaali 120/70, ei turvotusta.
Painoa tullut nyt lisää yhteensä 5,8 kg (550g/vko).
Pissa puhdas.
Vauvan syke vaihteli 130-150.
Pikkuinen on kohdussa poikittain! Eli kohdunpohjan korkeus "vain" 26 cm (edellisellä kerralla 25 cm). Joudutaan ehkä parin viikon päästä äitiyspolille kontrolliultraan että voidaan varmuudella todeta vauvan kasvavan normaalisti. Toivottavasti kääntyy ennen synnytystä suotuisampaan tarjontaan. Voisin kuvitella, että kääntöyritykset sattuu pahimmillaan aivan kerpeleesti! Tämmöisiä sitä huolehtii jo etukäteen, vaikkei ehkä ole tarviskaan, höh.

Maarja ja vaava 30+2

Ai niin, vein sitten viimein ja vihdoin paperit tänään Kelaan, puuh!
 
Kiiitos Maarja, Pippurimamma, Miimari ja NiiskuneitiKotona mittasin niin näytti taas ihan jotain muuta. Soittivat neuvolasta, että otan kotiarvoja tänään ja huomenna ja sitten terkka soittaa sairaalaan ja kysyy mitä tehdään kun se lekuri oli kirjoittanut neuvolaan sekavat ohjeet. No huomenna ollaan sitten viisaampia.

Neuvolakuulumisia:

Paino tippunut -800 gr/2 viikkoa
Hemppa 117 (joudun syömään rautaa 2 tabl/joka toinen päivä)
paineet 117/64
Vauvan sykkeet 150 ja tällä hetkellä poikittain, parin viikon päästä uusi neuvola-aika jos ei ton sokerin takia joudu menemään aikaisemmin
 
noniin, äippäpolilla käyty ja kaikki siellä kunnossa.
painoarvio 1160g keskikokoinen vaavi kuulema :) kaikki verikokeet oli ok, kohdunsuu kiinteä ja kanavaa 2cm jäljellä joten ei ole onneksi supparit saanett mitään aikaiseksi.
hantta toivottavasti saat selvyyttä asiaan siellä lääkärissä. kurjaa tuollainen :/
napa mulla ei esikoisesta kääntynyt vaikka uhkaavalle näyttikin, mutta nyt on puoliksi ylhäältä päin jo kääntynyt joten pullahtaisikohan kokonaan vielä, mene ja tiedä..
mitähän muuta mun pitikään kommentoida, no nyt ei tule mieleen.. päikkäreille menossa kun mies lupas sen aikaa olla pojan kanssa, alkoi väsyttään ihan pirusti.. |O
ainiin.. pippurimamma mulla myös aivan sairaan kuuma koko ajan, hiki virtaa ja tukala olo..
joku myös mainitsi nuo suonenvedot/krampit..mulla joka yö monen monta kertaa kramppaa pohkeita ja ei meinaa millään mennä ohi, sitten onkin koko ajan pohkeet krampissa ja kipeät päivälläkin..sama oli esikon aikana ja loppui kyllä synnytykseen joten eiköhän nämäkin viimeistään silloin..
mutta nyt sinne päikkäreille..
umayya 28+3 edelleen
 
Maarja: Ikä päivitetty, ONNITTELUT! :flower:

:heart: Me mennään 7.7.07 naimisiin!!! :heart:
Maistraatissa on vihkiminen ihan vaan mun vanhempien (miehen vanhemmat kuolleet) ja kummankin sisarusten kesken, jos heitä vaan kiinnostaa paikalle saapua ;) Isommat juhlat pidetään sitten ristiäisten yhteydessä. Nyt pitääkin sitten mielellään tässä lähipäivinä lähteä sormusostoksille, kun tuli vähän yllättäen tämä meidän päätös maistraattivihkimisestä ;) Alunperin meidän piti siis mennä naimisiin, sitten kun ristiäisetkin on, mutta mä sitten tällaista vaihtoehtoa ehdotin ja tokihan se miehelle sopisi :) Nyt ei tarvitse sitten mitään isyyttäkään todistella :D Joku kiva valkoinen mekkokin olisi kiva löytää... :whistle: Noinkin harvinainen hääpäivä valittiin sen takia, että sen toivottavasti molemmat aina muistaa ja mentiinhän me kihloihinkin 4.4.04 ;)
 
Hei taas!
Ensimmäisenä Margelle iso :hug:
Huomennakos sun piti lääkäriin? Toivottavasti uutiset on parempia, ettei olisikaan niin vakavasta asiasta kyse.

Hain äsken ä-pakkauksen postista. Täytyy sanoa, että tyytyväinen olen sisältöön. Ylihuomenna olis neuvola taas, kotipuntari näyttää 2,5kg enempi kuin viime neuvolakäynnillä. On tainnut juhannuksena ruoka maistua.. Toivottavasti edes Hb olis yhtään noussu. Vielä olis pari päivää töitä, sitten kesälomalle! Alan olla jo ihan kypsä työntekoon.
Tökkii tämä kirjottaminen pahasti, onko lie vika koneessa vai palstassa, en jaksa enää taistella!
Pilvi & vauva 28+1
 
Onnitteluni Niiskuneiti82:lle! :flower:
7.7.2007 onkin yhtä jännä kuin 20.7.2007, jolloin me päräytetään maistraattiin. Totta, ei tarvitse sitten isyyttä todistella :D

Hantta06 ja muut, joilla vauva poikkitilassa
Tiedän, ettei näillä viikoilla asiaan ole vielä syytä suhtautua äärimmäisellä vakavuudella, mutta tahtoisinkin tietää, miten teillä on tuo poikittain olo vaikuttanut kohdunpohjan korkeuteen ja sen kehittymiseen. Entä onko jo uhattu jollain toimenpiteillä, kontrolliultrilla?
Mulla sf-mitta meni aluksi hieman yläkäyrän alapuolella, tasaisesti normaaliin tapaan nousten. Viime lääkärineuvolassa kasvuun tuli kuitenkin pysähdys ja nyt aletaan mennä käyrillä jo alaspäin :/
Kun/jos vauva tässä vielä pyörähtääkin perä- tai raivotarjontaan, voiko vatsanahka "revetä" tai raskausarpia tulla ns. yhdessä yössä?
 
Mulla oli sf-mitta noussut kahdessa viikossa 3 senttiä, ei ainakaan mulle mitään sanottu. Terkka sanoi että jos 32 viikon jälkeen vauva ei ole rt:ssä niin sitten joutuu kontrolliin äippäpolille. Umayyatoivottavasti huomenna asia selviää mulle, laitan sitten infoa tänne kun tiedän
 
Maarja meidän poika on kanssa poikittain vielä. Kuulemma sen näköinen että saattas kohta harkita kääntymistä. Ei tuo ole juurikaan vaikutanu kohdunpohjankorkeuteen ko siellä yläkäyrän yllä mennään.

Tänään oli 4d ultra. Oli kyllä niiiiiiiiiiiiin hienoa! Hyviä kuvia saatiin ja kun saatiin se dvd:ki siitä ni voi että. Ja aivan satavarma poika siis. Moneen otteeseen oikein esitteli jalkoväliään ja kalleuksiaan. :LOL: Nyt saatiin sitte kunnon painoarvio,eli tällä hetkellä olis semmonen 1,7kg ja menis kivasti neljän kilon käyrää. Samalla neljän kilon käyrällä se meidän kakkonen oli ja kummasti vaaka heilahti neljään ja puoleen sitte synnyttyään.. :whistle: Eli mä en kauheesti luota vielä tohon. Paitsi,että alle neljä kilosta en enää ees viitti odottaa. Täytyy nyt vaan tyytyä siihen,et tuo esikoinen on ainoa "pikkunen" meillä. :D

Nyt ei ehdi muuta laittaa. Huomenna neuvola ja sieltä kuulumiset sitten. Hyvät illan jatkot nyt kaikille.

Emmaliina ja Vusseli 29+6

Tai se vielä,et profiilissa meidän Vusselin kuva..
 
Emmaliina Voi miten selkeä ja suloinen kuva!

Juu aika iso on jo teidän vaavi. Itsekin haluaisin mennä vielä toistamiseen 4D ulraan varmistaa sukupuoli ja koko, mutta ajattelin että joskus 5-6 vkon päästä. Saa nähdä pääsenkö.
 
Hantalle :hug:!

Niiskuneiti82 ja Maarja! Onnittelut tulevista häistä! Kohta itsellänikin enää vuosi häihin... Iiks.. 12.7.2008 mennään naimisiin. :)

Ja Margelle edelleen paljon halauksia ja jaksamista! :hug: :hug:

Tuosta napa-asiasta. Itselläni napa plupsahti ulos kuopastaan jo monta viikkoa sitten! :D Nyt se on semmonen ovikello, mitä mies jaksaa aina pimputella ja kysellä, että onko ketään kotona. :LOL: Ja pikkusisko on samanlainen kyselijä (ikää 13v.)! :D

Mikähän ihme minua vaivaa tänä aamuna.. Yleensä on herääminen tuskaa vielä klo. 11, niin nyt jo aivan virkeänä olen täällä tähän aikaan!! :eek: Mies ihmetteli samaa kun oli tuossa hetki sitten töihin lähdössä.. Noh.. jos se on vaan joku "viiraus" ja huomenissa ollaan taas ns. normaalissa päivärytmissä! :LOL: Ja ensimmäisenä herättyä rupes tekemään mieli karjalanpaistia. Pitää kauppaan hipsiä kunhan aukeevat ja käydä ostamassa lihaa ja tehdä sitä paistia.. :p

Eilen ostin vauvalle ensimmäisen vaatteen! 56 kokoa olevan bodyn. Oli niin suloinen ja halpa! 3.50 euroa vain. Mietin, että pitäisköhän käydä lisää hamstraamassa nuita pieniä ja halpoja vaatteita sieltä kaupasta. :D
Onhan minulla tietty äitiyspakkauksen vaatteita, mut ne on niin isoja. Ei varmaan pienestäkään ole kiva olla hehtaarin kokoisissa vaatteissa heti syntymän jälkeen.. ;)

Kaikki muut hankinnat onkin jo tulokkaalle tehty, lukuunottamatta hoitopöytää. En tiiä, että kehtaako enää appiukon tekelettä kiusata, että viittiskö tehdä hoitopöydän, kun kaverin äidiltäkin saisin sellaisen. Pitää vielä miettiä..
Ja äitin kanssa pitäisi ruveta penkomaan vauvanvaatekasoja, että saisin ruveta pesemään niitäkin pikkuhiljaa.
Ja autoon on vaihdettava pitempi turvavyö, kun ei yletä turvakaukalon selkämyksen taakse!! :ashamed: Noh.. Veli onneks hoitaa sen asian.. :)

Jahhas.. On kai tästä syömään lähdettävä, kun alkaa jo nälkä olla. Sitten ruveta ompelukoneen kanssa ähertämään vaunun patjaan uus päällys ja sit vois tehdä ylimääräisistä kankaista "puklausrättejä". :)

-Bluedrama ja röllykän asukki 28+6 :heart: (viikko ja yks päivä niin poksuu 30!) :eek: :)
 
BluedramaKiitos haleista, toivottavasti tähän tulee jotain tolkkua. Mäkin heräsin tänään jo seiskalta ja oon ihan pirteänä, noh se kostautuu varmaan viimeistään iltapäivällä. Tänään tulossa vieras, jota en oo nähny vuoteen, ihanaa!!!!
 
Maarja: Myöhäiset onnittelut!!! :flower: :)

umayya: En siis ole ainoa.... Viime yönä TAAS olin alhaalla hereillä ja vilvoittelin ja join... Mä en tajua tätä saunana oloa!!! Ei mulla Innasta moista ollut vaikka suunnilleen samaa kokoluokkaa (vaikkakin paaaaljon aikaisemmilla viikoilla) olin kesäaikaan...

Niiskuneiti: ONNEA vielä tätätkin kautta!!! :heart:

Pilvi81: Saattaa muuten painon nousu johtua nesteestäkin. Kuumuus kun pistää elimistön todella monella keräämään ylimääräistä nestettä...

Emmaliina: IHANA kuva!! Eikös vaan ollutkin vaikuttava ja sykähdyttävä kokemus??!!

bluedrama: Meilläkin alkaa kaikki olemaan jo :) Vaatemääräkin on ihmeellisesti kasvanut... Mies ollut asialla :) Mulla on ihan muutama 50/56cm vaate, ollaan katsottu enempi 62/68 vaatteita, kun nuo jää pieneksi niin nopeasti... ellei siis ihan pienikokoinen vaaveli ole! Päätettiin myös, että jos meitin pikkuinen nyt sitten päättää tulla liian aikaisin, niin sitten satsataan pienempiin. Niitä saa netin kautta nopsaan ja h&M:ltä löytyy.
Voi kun mullakin olis ompelukone........

Oma napuli:

Täällä vaavi on ainakin tällä hetkellä raivotarjonnassa aiheuttaen mulle tuskaa kävellessä. Eilen oltiin kaupoilla ja meinas ihan itku päästä muutamaan otteeseen, kun niin painoi alapäähän! Teki NIIN kipeää, että sanoin jo miehelle, että jos se tällaista alkaa olemaan niin mun kävelyt on kävelty. Ei muuten, mutta kun menee jalat alta :'( ja tällaistaKAAN ei esikoisesta ollunna.... :headwall: :headwall: :headwall:

Tissi-politiikkaa: Eilen illalla sitten iski jokin ihmeen pisto/viilto/poltto-kipu oikeaan rintaan ja miten ollakkaan, kun katsoin mikä vaivaa niin ihan valkoista, sellaista sameaa tosin, maitoahan sieltä norui ihan kunnolla ja olipa sitten sellaiset ihmeen "piimäsiemenet" tukkimassa kolmea ulostuloväylää ja kivuliaasti!!! Sain se onneksi kynttä apunakäyttäen pois ja vois sitä tiputtelua. Paine hellitti aika nopeasti ja en ole kertaakaan rutistellut tai mitään noita meijereitä! Olipa sitten pakko vaihtaa liivinsuoja oikeaan rintaan ja nukuin liivit päällä. ONNEKS ostin triumphin pehmoliivit jokin aika sitten, ei paina mihinkään joten voi yölläkin pitää!

Nyt pannaria väsäämään, tulee Innalle kaveri tänään kylään :D

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 30+4

MUOKS: Huomenta sulle kans Hantta, kiva kun on muitakin aamuvirkkuja! ;)
 

Yhteistyössä