***SYYSMASSUT 2007*** KESÄKUU

niiskuneiti onnittelut etukäteen teille :flower: :hug:
jokos teillä ollaan paranemaan päin? meillä vielä poika tämän päivän kotosalla, kuumetta ei ole mutta niin kamala yskä ja nuha että ajattelin josko olisi kivempi olla kotona.. huomenna varmaankin menee hoitoon ja ja hoitaja eilen sanoi että voisi ottaa pojan sitten vielä torstaina kun kerran viimisiä päiviä vidään niin että jos haluis poika kavereitaan vielä nähdä.. ja tosiaan kun on sitten lähdössä mun vanhempien kanssa viikoksi reissuun asuntovaunun kanssa niin ehkäpä vienkin hoitoon niin saan pakattua kaikki tavarat hieman helpommin kun ei ole toinen purkamassa kassia sitä mukaa kun sinne jotein saa laitettua :whistle:

balik
viimisiä työpäiviä sulla viedään :D mullakin periaatteessa sunnuntaina olisi viimeinen työpäivä jonka jälkeen lomalle, vaikka saikulla tässä olen jo ollutkin..

maarja synttärionnittelut, kuin myös naimisiin menon johdosta onnittelut kun en muista olenko onnitellut :flower: :hug:

emmaliina ihana kuva :heart:

pippurimamma mä käyn monen monta kertaa yössä juomassa, mulla menee vichyä aivan tolkuttomasti, toisaalta se on hyvä kun lääkäri sitä mulle suositteli noiden suonenvetojen takia ja muutenkin parempi janojuoma kuin pelkkä vesi.. mä en voi edes ajatella nukkuvani jotain vaatetta päälläni, ahistaa ja puristaa ja on niin pirun kuuma.. voisin päivät pitkät kulkea alasti niin olisi paljon parempi, mies lykkii ikkunoita kiinni sitä mukaa kun mä saan niitä auki ja valittaa että paleltaa, meillä on makkarissa varmaan alle 10 astetta tällä hetkellä ja mä vaan hikoilen, mies sitte nkääriytyy peittoonsa ja tärisee raukka..

jäi muuten eilen sanomatta että meillä oltiin kanssa käännytty raivotarjontaan, toivottavasti pysyykin ettei tartte mitään kääntöjä yrittää, mua jotenkin pelottaa se ajatus aivan kamalasti vaikkei mitään kokemusta asiasta olekaan..

nyt pitää mennä aamupalalle..

umayya 28+4
 
Olen edelleen taustalla välillä pyörinyt, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa :)
Häämatka ja juhannus takana. Yllättävän hyvin jaksoin Espanjan auringossa kävellä ja ihmetellä menoa. Juhannuksena alkoi vasen nilkka vaivaamaan, pitäis varmaan mennä näyttämään sitä lääkäriin.
Vielä olisi noin 3 viikkoa töitä ja sitten jään lomalle ja äitiyslomalle.
Hain eilen ä-pakkauksen ja ihan itkuhan siinä sitten pääsi kun niitä pikkuisia vaatteita hypisteli. Emme ole vielä tehneet juuri mitään vaatehankintoja. Espanjasta mukaan tuli 2 potkaria, mutta siinä ne ekat hankinnat ovat olleetkin.
Eilen jotenkin sitten konkretisoitui vielä enemmän, että kohta meitä on taloudessa kolme :heart:
Nyt pitäisi alkaa pinnasänkyä hommaamaan ja lipastoa johon vauvanvaatteet laittaa.
Parin viikon päästä on kontrolliultra ja siellä tarjoutuu mahdollisuus kysyä vauvelin sukupuolta.

Tässäpä näitä minun kuulumisia hieman, pitänee nyt paneutua paremmin teidän kaikkien kuulumisiin ja hengailla täällä palstalla enemmän =)
Hyviä vointeja kaikille ja kaikkien massuasukeille :heart:
Elwi ja papuli rv 26+5
 
Huomenta!
Sitä piti eilen vielä kysyä, mutten jaksanu kun kone tökki niin pahasti. Eli miten te muut jotka tiedätte/ annettu veikkaus vauvan sukupuolesta, "osaatteko" ajatella, että mahassa on tyttö/ poika. Kun vaikka meille on sanottu että ilmeisimmin poika tulossa, niin silti en osaa ajatella sitä kuin vauvana!
Aina vain miettii että vauva potkii, ja sitten kun vauva syntyy ym. En jotenkin osaa yhdistää sitä kumpaankaan sukupuoleen! Tajuskohan kukaan mitä tarkotin?! Vaikka eipähän sitten tule niin "yllätyksenä" jos tulokas olisikin tyttö.

PippuriMamma ehkä tosiaan tuo paino on osaksi ainakin nestettä. Ainakin viime päivinä on jääny sukista mukavat painaumat jalkoihin, vaikken muuten turvotusta olekaan huomannut.

Käyttääkö joku teistä tukisukkia? Onkohan ollut jo aiemmin puhetta aiheesta, ei muista.. Mistä ootte ostanut ja minkä pituiset? Oon meinannut ostaa, nyt kun on tuota turvotusta ja palkään että suonikohjutkin vielä pullahtaa. Aikamoinen sukurasite kohjuihin olemassa ja mulla pohkeista/ sääristä loistaa suonet läpi.

Jospas alkais valmistautumaan toiseksi viimeiseen työpäivään ennen lomaa! Pilvi ja vauva 28+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
niiskuneiti
pippurimamma mä käyn monen monta kertaa yössä juomassa, mulla menee vichyä aivan tolkuttomasti, toisaalta se on hyvä kun lääkäri sitä mulle suositteli noiden suonenvetojen takia ja muutenkin parempi janojuoma kuin pelkkä vesi.. mä en voi edes ajatella nukkuvani jotain vaatetta päälläni, ahistaa ja puristaa ja on niin pirun kuuma.. voisin päivät pitkät kulkea alasti niin olisi paljon parempi, mies lykkii ikkunoita kiinni sitä mukaa kun mä saan niitä auki ja valittaa että paleltaa, meillä on makkarissa varmaan alle 10 astetta tällä hetkellä ja mä vaan hikoilen, mies sitte nkääriytyy peittoonsa ja tärisee raukka..

umayya 28+4

Mulla kans tuo tolkuton vichyn/bonaquan juonti kun en limuja enää juo, mutta meillä neuvola sanoi että pitää vaihtaa ne pois kun turvotusta tuppaavat keräämään nuo kaikki kuplilla varustetut juomat. Sanoi että vesi on parasta.

Voipi hyvin olla että auttaa noihin suonenvetoihin yms kuitenkin =)

Täällä kans on eilen ollut todella kuuma.. siis vain mulla. Ukko oli sohvalla peitto päällä kun mulla pukkasi kylmää hikeä, ihan mieletöntä!

Sain tuttava pariskunnalta ilmatteex niiden ä.pakkauksen kestovaipan :D
Tilasin netistä muutaman lisäimun ja sisävaipan lisää ja uskon että näillä aletaan kohta pärjäämään kun ajatuksissa on käyttää kestoa vain kotona.

Olettekos muuten lukeneet ä.pakkauksesta tulleen kestovaippa oppaan?
Ajatelkää että jos käyttää edes yhden kestovaipan päivässä niin vuodessa säästää 356 kertisvaipan hinnan ja sama määrä jätettä pois luonnosta, jossa sen maatumiseen kuluisi satoja vuosia.
Musta tulee kohta ihan vihree :LOL:

Onnea myös täältä kaikille avioliittoon pian astuville! :flower:

Ja Marge... Toivottavasti tänään selviää enemmän, pidetään peukut ylhäällä :saint:



balik ja pikkuinen 30+2
 
Ihanaa..mulla alkoi kesäloma!!! On muuten ensimmäinen kesälomani vuoden 1995 jälkeen B)

Kävin eilen ihan pikapikaa katsastamassa alennusmyyntejä. Ostin aika paljon Joosepille vaatteita. Laskin kotona, että säästöä tuli melkein 200 euroa kun ostin vasta nyt alesta! Tulihan sitä tietysti ostettua jotain sellastakin, mitä en olisi ostanut, ellei olisi ollut alennuksessa, että en sitten loppujen lopuksi tiedä paljonko oikeesti säästin =)

Olen viimeksi ollut noin viikko sitten koneella ja luin nyt varmaan viimeiset kolme sivua.. Margelle iso :hug: Tuli ihan kyyneleet silmiin, kun ajattelin tilannettasi. Toivottavasti asiat selviää!

Huomenna olisi neuvola. Pelottaa taas tuo juhannuksen mässäily.. voipi olla, ettei ole terkkari ihan yhtä iloinen kuin viime käynnillä, jolloin oli pari kiloa hävinnyt :|

Edelleenkään en ole saanut äitiyspakkausta. Paperit vein tossa kesäkuun alussa ja sisko vei muutamaa päivää ennen ja sai pakkauksen reilu viikko sitten! Raivostuttavaa :headwall:

Vointeja kaikille! Palailen asiaan taas neuvolan jälkeen

Paveliina ja Jooseppi 29+5
 
balik juu turvotustahan se lisää tuo hiilihappo, mutta mä käyn siellä sisätautilääkärillä ja sen kanssa juteltiin asiasta, sanoi että kun vesi ohentaa verta ja mitä kaikkee muuta niin ei ole kaiken paras, vichyissä sunmuissa on noita muitakin aineita jotta saa vähän niistä sitten kun hikoilee kuitenkin enemmän.. ja nimenomaan suolatonta kehoitti juomaan.. mulla oli tuon pojan odotuksessa sama homma, vichy ja banaani kuurille jouduin kun oli noita suonenvetoja ja mulla muutenkin nuo kaliumarvot matalalla..
olen kyllä kanssa huomannut että on alkanut turvottaa hieman enemmän kun tuota bonaquaa nimenomaan tulee kitattua litrakaupalla mutta jos nyt aivan järjettömästi alkaa turvottamaan niin sitten täytynee lopettaa, mutta se kun on niin hyvää :p
 
Huomenta täältäkin!

Ensimmäisenä: Margelle paljon :hug: :hug: .

Niiskuneidille ja Maarjalle onnittelut tulevista häistä :flower:

Sitten hieman omaa napaa/neuvola kuulumisia:
Painoa 420g/viikko eli yhteensä huimat 15.4 :eek:
Paineet 123/76
Hemppa 106, ei siis juuri nousua viime kerrasta ja kaksin kertaiset rauta-annokset päälle.
Sf-mitta 28, hienosti käyrällä mennään =)
Liikkeet ++
Syke +140, ei vaan meinannu millään pysyä aloillaan :D
Tarjonta RT

Meillä alkaa perhevalmennus 7.8, et aikasta myöhäseen menee... Näinköhän kerkeen käymään kaikki 5 kertaa, et osaa sitten synnyttää :LOL:
Näin yks yö sellasta unta, et mä en ollu kerenny käydä yhdessäkään valmennuksessa, enkä sitten sairaalassa tienny mitä pitäis tehdä :LOL:

Mulla ei ole napa kääntynyt, enkä usko, että kääntyy. Se on aina ollu sellanen pieni reikä vaan, et ei varmaan edes mahtuis kääntymään. Tosi selkeesti selitetty :D

Mä kans olen ajattellut kokeilla noita kestovaippoja, jotenkin kauheet vaippavuoret roskiksessa ei houkuta. Eikä niitä tarvitse sitten selkävääränä kantaa kaupasta. Voi olla kyllä, että mieli muuttuu, kunhan asia tulee ajankohtaiseksi...

Heidi-79 + asukas 30+2
 
Ensin Margelle isot halit ((())). Sanattomaksi vetää :'( . Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Bluedrama, meillä on sama hääpäivä =). Onkos teillä isot juhlat tulossa? Me ollaan jo varattu juhlapaikka (n. 120 vierasta) ja valokuvaaja. Ensi vuoden puolella tulee varmaan järkkäiltyä ja hössötettyä sitten enemmän, nyt on ajatukset niin vauvassa. :heart:

Niiskuneiti ja Maarja, onnea tuleviin häihin =).

Mä olen alkanut miettimään noita kestovaippoja ja luulen, että se all-in-one-vaippa voisi käydä meille. Pitäisi varmaan vaan alkaa hankkimaan niitä pikkuhiljaa, toistaiseksi ei ole ensimmäistäkään :whistle:. Te joilla on kokemusta kestoilusta; kuinka monta vaippaa kannattaa hankkia etukäteen?

Eilen käyntiin kieirtelemässä vaunukauppoja. Päädytään varmaan Teutonian Prestige-yhdistelmävaunuihin ja hankitaan myös niihin sopiva turvakaukalo (Britax Baby Safe). Vaikutti niin kätevältä systeemiltä.

Vauva taitaa meillä olla raivotarjonnassa, on pysynyt siellä ainakin raskausviikosta 23 lähiten. Välillä lantio on ihan tulessa kun pää porautuu alemmas. On muuten hauskan näköistä kun peppu nousee navan kohdalta ylös :D.

Oma vointi on välillä ok ja välilllä karmea. Peräpukamat vaivaa ja ovat muuten tosi kipeät, olen ostanut voidetta joka vähän lievittää tuskaa. Alaselkä kipuilee, varsinkin jos kävelee pidempiä matkoja eli liikkuminen ei ole enää niin mukavaa ja helppoa.

-meja 28+3
 
:D pitais kai jotain kotona tehdakin? Mutta kun tylsyttaa ja laiskottaa...ja taalla on kuuma; sekin nosti taas tuota mun uutta inhovaivaa, eli oikea jalka on pallona oikeen kunnolla varpaista pohkeeseen... ja kun nostaa jalat ylos selka karsii; sori vali, valit! :ashamed:
Talla viikolla oli taalla valimeren tuntumassa superhelteet; yli neljavitosen nousi mittari varjossa! Onneks ne hetket oltiin rannalla ja jalat vedessa!
Nyt palauduttiin 'normaaliin' kolmeenkymppiin B)

Masukki voi hyvin- joku puhui tuosta sukupuolesta?! Meilla on tiedossa varmana etta tytto tulee, ja alusta asti on ollu tyttofiilis, joten kylla tata tyttona ajattelen en pelkkana vauvana! Joskus yksinani oikein tulevalta nimelta kutsun, mutta se hiukan naurattaa; kaytan mieluummin tuota tekonimea viela.
Pallo edessa on tiukka jo nyt; saas nahda tuleeko arpia; ennestaan niita on aivan tarpeeks. Ja kavely on taallakin aikas vaappumista, tytto on alhaalla ja paa painaa kovasti ihan hapyluuhun. Syyskuun puolessa valissa vasta olis se LA; mutta niin oma gyne kuin se 4d lekurikin veikkas vahvasti etta 1.9 vois alkaa jo odottaa saapuvaksi, jollei jo enemmin jostain syysta kynnistettais (oman voinnin vuoksi lahinna?!) niinkuin nelonenkin...
Mutta kun edelleen syytan kaynnistysta kun maito ei noussut ollenkaan, en millaan siihen rumbaan lahtisi uudelleen...
Paino omien punnitusten ansiosta on -500g talla viikolla; mutta sekin nousee viikottain valilla hurjastikin. Nyt tullu siis kaikkineen alusta 8kg!
Voikaa hyvin -levinia ja Hope rv 28+3-
 
Tulipas teidän juttuja lukiessa mieleen paljon kommentoitavaa..

Ensin Margelle vielä iso voima :hug:

Onnittelut tuleville morsiamille!

Kuumuus: Minäkin ehdotin miehelle joku aika sitten, että eikö vaihdettais ohuempaan peittoon, mutta ei. Minulla on aina joku vanha t-paita yöpaitana, kun hartiat ei kestä alasti nukkumista, mutta potkin sitten yöllä peittoa pois ja vedän taas takaisin päälle ja potkin pois.. Parvekkeen ovi meillä on jo pitkään ollut öisin auki. Minä onneksi selviän öistä yhdellä vessareissulla ja samalla käyn aina juomassakin. Tosin minulla on kyllä sängyn vieressäkin iso vesilasi, että voin kostuttaa suuta nousematta sängystä. Minulla lempijuomaksi on tullut omenamehun ja vichyn sekoitus. Juon kyllä paljon vain pelkkää vettäkin, mutta välillä tuntuu, ettei sillä lähde jano kunnolla. Niinpä sitten sekoittelen aina omat cocktailit.

Mulla on tukisukat ollu käytössä noin kuukauden verran. Ensin ostin Instrusta polvisukat ja kohta kävin ostamassa sieltä stay-upit, että ovat kivemman näköiset hameen/caprien kanssa. Tykkään muutenkin näistä stay-upesita enemmän, kun olen niin lyhytjalkainen, niin tuntuu, että ne polvisukat nousee liian ylös tuohon polvitaipeeseen. Meilläkin on sukurasitteena suonikohjut ja sen takia alunperin ostin sukat, mutta kyllä ne vähentää turvotustakin tosi ihanasti eikä jalat väsy niin äkkiä.

Tänään olis ollu viimeinen sairaslomapäivä, joten soitin neuvolaan ja lääkäri jatkoi saikkua reilulla viikolla. Sitten menen käymään neuvolassa, niin lääkäri tarkistaa kohdunsuun tilanteen. Nyt on lisävaivaksi tullut sellainen ajoittainen pistävä tunne tuolla emättimen suunnalla. Välillä kyllä selvästi pikkuinen tökkii virtsarakkoon, mutta en osaa sanoa olisiko tuo pistävä tunnekin pikkuisen tekosia, vai johtuuko jostain vakavammasta. Jos supistukset muuttuu yhtään kivuliaiksi tai muuten vaivat pahenee, niin sain ohjeen ottaa yhteyttä neuvolaan jo aiemmin.

Nyt pitää taas oikeasti tehdä sitä gradua. :headwall:

Joe ja pieni 27+5
 
Niiskuneidille ja Maarjalle onnittelut hyvästä päätöksestä! ;) Itsekin rouvistun ensi kuun puolella, maistraatillisin menoin :saint:

Margelle toivon kaikkea hyvää!! (kuin myös muillekin, joilla suurempia tai pienempiä huolen aiheita)

Ä-pakkaus tuli sitten samana päivänä kun viimeksi tänne raapustelin, ihana paketti! :) Kuumuus haittaa täälläkin, tekis mieli nukkua jossain pakastearkussa kansi auki B) Turvotuksia ei onneksi ole, ananasta ja vettä menee ihan kiitettävästi päivittäin ja liikkuakin olen koittanu jaksaa (fyysisesti ei mitään esteitä, henkisesti vaan laiskottaa.. :whistle: )

Masussa voidaan toivottavasti hyvin. Huomista neuvolaa odottelen hieman nokan pää valkoisena; tuntuu ettei maha ole kasvanu sitten viime kerran mutta paino varmasti noussut senkin edestä. :eek: Tarjonnasta en tiedä mennä sanomaan. Kääntyilee vielä niin hitosti :LOL:

Jaksais tehäkin jotain järkevää, edes häiden järkkääminen ei innosta :ashamed: Tekis mieli vaan laittaa kotia uusiksi ja odotella syyskuuta :heart:

Eipä tässä kummempia, taas suurin osa turhanpäiväistä löpinää.. Pakko jonnekin purkaa, kun ei ole noita kuuntelijoita ihan lähettyvillä :/

mobic & pikkukainen 29+6 (huomenna maaginen kolmekymppiä täyteen, juhuu!) :heart:

Ps. Napa ei oo viel ainakaan kääntynyt, mut tommosen ihme lipareen masu tehny tohon navan ylle, niin kuin pieni sadekatos tai "pippeli" (enteileeköhän poikaa ;) )
 
Pilvi Mä olen ainaki jo asennoitunu puhumaan meidän tulokkaasta poikana. Eilen ko varmistu kokonaan varmaks sukupuoli ni nyt entistä enemmän puhun,että poika potkii tai jätkä tai sitten ihan jo sitä mietittyä nimeä käytän. Alan pikkuhiljaa totutella siihenki jo. =)

Neuvolassa käytiin tänään. Pääsin vihdoinki sinne käyrälle sf-mittani kanssa! Nyt ollaan siis yläkäyrällä. Neuvolan täti nauro, että kiva se on käyrällä ny olla ko vauva ihan poikittain mahassa. Kun siis kääntyy tuosta ni varmaan mennään taas käyrän yläpuolelle,mut nyt riemuitsen käyrällä olosta. Tunnen itteni niin pieneksi taas. :LOL: Painoa oli tullu kolmessa viikossa nyt vaan 300g,jota mä vähän ihmettelin ko tuossa oli tuo juhannuskin ja sillon en kyllä paljoa dieetteilly. Mut ehkä se sitte vaikuttaa kun jätin kokonaan makeat pois ja säännöstin ruokailut paremmin. Jos vaikka sitte sokeritki ois kunnossa ens viikolla. Mun hengitysvaivoista ja ylävatsakivuista täti vaan totes,että kun tuo venyttää kohtua ja painaa kaikkia elimiä ruttuun ni vaikuttaa. Mietin sitäkin,että ku on poikittain ja siis tavallaan venyttää kohtua niinpäin ni voi ehkä lisätä epämukavaa oloa.

Samalla reissulla kävin sitte vihdoinki antamassa sen näytteen sitä agalactiaa varten. Sanoin tädille neuvolas,että ko mä oon tämmönen,että mua pitää aina potkia että mitään teen ni hän sitte potki mut sinne alakertaan labraan. :D

Muuten oli kaikki hyvin. Vähän on näitä kipuiluja,mut pitää vaan kestää ko nainen.

Otin tunti sitte pätkiskakun uunista ja jos tuo taas kipeenä oleva esikoinen nukahtais päikkäreille ni pääsisin koristelemaan sen. Olis valmis ko mies tulee töistä. Ehkä mä maistan iteki sitä vähän..Juhannuksen jätskimansikkakakkua en maistanu ollenkaa ja voitte arvata miten kiva on ko mies muistelee sitä koko ajan miten hyvää se oli. Ilmotti mulle,että mun pitää tänä kesänä tehä sitä vielä monta kertaa..Oon koittanu sanoa,et se oli lähinnä pelkkää jäätelöä et senkun menee kaupasta ostamaan. :D

Muutkin oli kärsiny ihmeestä kuumuudesta. Mulla on vähän samaa vaivaa. Jotenki vaik nyt on ilmat ihan siedettävät eikä meidänkää kämppä ihan niin mahoton,ni mä paistun kokoajan. En vaan oo niin fiksu,et muistaisin juoda kokoajan. Väliin en liikkunu mihinkää ilman vesipulloa ja join litratolkulla päivittäin mut nyt se on unohtunu. RaDe vaivaa siinä mielessä. Unohdan huolehtia itestäni väliin..

No nyt alotan kunnolla nukuttamisen. Tuo vaan virnuilee mulle tuolla ja ottaa päähän. Miksei voi nukkua kun on kipee ja väsyny? Aina pakko tapella vastaan.. |O

Jaksamisia kaikille!

Ja vielä muuten onnittelut kaikille naimisiinmenijöille! Teitä oliki aika monta nyt jotka meette sen rouvan tittelin hakemaan tässä ennen vauvan tuloa. :flower: =)

Emmaliina ja Vusseli rv30 (kauan odotettu viikkomäärä täynnä! =) )
 
meja sanoi:

Mä olen alkanut miettimään noita kestovaippoja ja luulen, että se all-in-one-vaippa voisi käydä meille. Pitäisi varmaan vaan alkaa hankkimaan niitä pikkuhiljaa, toistaiseksi ei ole ensimmäistäkään :whistle:. Te joilla on kokemusta kestoilusta; kuinka monta vaippaa kannattaa hankkia etukäteen?


Siellä äitiyspakkauksessa on sellainen kuorivaippa joka on samaa luokkaa tuon all-in-one vaipan kanssa. Eli sisälle tulee sellainen sisävaippa,
http://www.kestovaippakauppa.com/?tuotenaytto&tuote_id=321&avaa=
joka on todella helppo huuhdella ja laittaa odottamaan pesua.
Ulkokuorta ei tarvitse vaihtaa sitten joka kerta ;)

Määrästä... Riippuu kuinka paljon meinaa kestoilla.
Helpointa on kestoilla kotona ja jos pesee pyykkiä joka päivä tai joka toinen niin 5 sisävaippaa ja 3 kuorta on riittävästi. Lisäimu-kappaleita voi hankkia jos käyttää unienkin aikana kestovaippaa.
Kuori http://www.kestovaippakauppa.com/?tuotenaytto&tuote_id=325&avaa=10003

All-in-one http://www.kestovaippakauppa.com/?tuotenaytto&tuote_id=656&avaa=10003

Tein hieman tutkimusta...

Jos käyttäisi 7 kertisvaippaa /pv, 52 vko niin vuodessa käyttäisi 3120 kertisvaippaa. Pampers vaipat olivat 12.50? pkt ja siinä oli noin 40 vaippaa/pkt, eli 78 pkt/vuodessa = 975? vuodessa

Sitten osakestoilua;

Jos käytäisi 3 kestovaippaa /pv ja 4 kertistä / pv, 52 vko niin vuodessa kertiksiä kuluisi enää 1456 eli n. 36 pkt/ vuosi. 12,50? x 36 pkt = 450? /vuodessa kertis vaippohin + 5 kestovaippa/ sisävaippaa (125?) yht. 575? vuodessa. Säästö 400? /vuodessa

Tuohon voisi tietysti vielä lisätä kulut vaippojen pesusta, mutta eiköhän se jätemäärän väheneminen korvaa sen :whistle:

Eli säästöä tulee melkein niiden hankittujen vaunujen verran ;)
 
Kirjoitanpa minäkin tänne pitkästä aikaa :)
Olen säännöllisen epäsäännöllisesti käynyt lukemassa kuulumisianne. Reilun viikon reissun jälkeen oli kiva taas palata koneen ääreen: 10 päivää ilman internettiä :wave:
Itselläni menossa nyt 27+1, ja täytyy sanoa että reilussa viikossa on tuo masu kasvanut aika reippahasti!! Kovasti kaveri heiluu, olen havainnut ettei mitään kovin tarkkaa unirytmiä tms rytmiä kaverilla ole, heiluu sen mukaisesti miten mamma heiluu, eli kun itse olen levossa niin kaveri alkaa mekastamaan.

Huomenna jälleen neuvolaan, on lääkärintarkastus samalla. Jännittää minuakin kuinka on juhannuksen herkuttelusta paino noussut... Ennen raskautta painoa oli 67 kg, ja viime käynnillä, reilu 2 viikkoa sitten painoa oli jo 73,5. Nestettä on alkanut hieman kerääntymään.. vihkisormusta en saa enää sormeen, kihlasormus kapeampana menee vielä.

Musta on tullut viime aikoina aika höppänä.. olen ihan innoissani pienistäkin asioista ja höpötän miehelleni semmoisia pehmojuttuja että kyllä saa mies hyvät naurut välillä :D .. Ajatukset pyörii mulla niin pientä ympyrää, tai oikeestaan ei juurikaan jaksa ajatella liian "vaikeita" asioita.. Tuntuu että olisi semmoisessa pienessä pöhnässä suurimman osan ajasta :D

Hankinnoista: äitiyspakkaus tuli pari viikkoa sitten, sen lisäksi on hommattu käytettyinä matkarattaat (draco) ja vaunut (emmaljunga) tosiaan käytettyinä tulivat aika edullisiksi. Lisäksi kantoreppu löytyi käytettynä. Uutena ostimme sitterin.Vielä pitäisi pinnasänky löytää.

Suhtautuminen omaan ulkonäköön on yksi asia joka on mietityttänyt viime aikoina. Kun muodot muuttuu eikä paisumiselle voi mitään.. jotenkin vaan toivoisin että raskaus olisi pian ohitse .. vaikka ei mitenkään tullut yllätyksenä että ison mahan kanssa on hankalaa, silti on semmoista pientä kriisiä kaiken aikaa.. tuntuu että on NIIN kömpelö.. usein pyydettävä miestä apuun esim. kengännauhojen sitomiseen.. mutta kun tietää että tämä syyskuun lopulla loppuu niin yritän tsempata itseäni.. :)
 
En tuossa aamupäivällä muistanutkaan kirjoitella, kun oli eilen niin hauska tilanne vakuutusyhtiössä. Meillä on siellä sellainen vakisetä, joka on hoitanu kaikki meidän vakuutusasiat. Eilen oltiin hoitamassa kuntoon kotivakuutusta ym. Poislähtiessä setä sitten kysyi, että milloin vauva syntyy. Kun vastasin, että syyskuussa, niin setä totesi, että "vasta sitten! Kun on jo noin iso.. tai kun olet niin pienikokoinen.." En minä loukkaantunut siitä että sanoi isoksi, mutta setä itse häkeltyi. :D

Toinen kommentti taas ärsytti. Setä kysyi, onko vauvan sukupuoli tiedossa. Kun ei ole, niin totesi sen perinteisen, että kunhan olisi terve. Tietysti ihmiset tarkoittaa tuolla kommentilla vain hyvää, mutta lapsi tuskin olisi vähemmän rakastettu ja tervetullut, vaikkei kaikkien kriteerien mukaan täysin terve olisikaan. Eihän sitä tietysti osaa itselleen kuvitella sairasta tai vammaista lasta ja olisihan se varmasti raskasta, mutta.. Tuntuu, että tuo "kunhan olisi terve" sanotaan ajattelematta sen enempää.
 
No niin, terkka soitti ja sanoi, että näillä mennään, jos paastoarvo pysyy alle 5,5 ja 1 ½ tuntia ruokailusta arvo alle 7,8 niin ei tarvi mennä sairaalan äitipolille sen takia. Sairaalan lääkäri oli sekoillut.
 
Kiitoksia kovasti kaikille tulevasta naimisiinmenosta onnitelleille! :) Mobicillekin vielä siitä syystä onnittelut! :flower: Nyt on sitten jo sormuskin ostettuna, heti aamulla lähdettiin ostoksille, kun mies piti tänään vapaapäivän. Juhlamekonkin jo netin kautta tilasin, toivottavasti vaan tulisi ajoissa ja olisi sopiva, niin ei tarvitsisi enää sellaista lähteä metsästämään :whistle:

Emmaliina: Kyllä oli suloinen kuva teidän pojasta! :) Toiselle pojalle pikaista paranemista!

umayya: Kyllä poika on jo aivan terve, kiitoksia vaan kysymästä! Sen yhden päivän vaan kuumetta oli, joten taisi tosiaan siitä rokotuksesta kuume johtua, kun mitään muita oireita ei ole ollut. Syöminen kyllä vielä vähän tökkii, mutta se nyt voi johtua jostakin muustakin.

Pilvi: Meille aikoinaan ennustettiin sormuksella toiseksi lapseksi tyttöä, niin ihan alusta asti ajateltiin tätä vauvaa tyttönä, mutta kun rakenneultrassa sanottiinkin pojan olevan tulossa, niin aluksi oli vähän vaikeuksia ajatellakin tätä vauvaa poikana, mutta kyllä se nykyään tuntuu jo ihan luonnollliselta :) Ehkä en täysin vielä poikana tätä vauvaa ajattele, vaan ennemminkin vaan vauvana, mikä on ehkä ihan hyväkin, jos tulokas sittenkin sattuisi olemaan tyttö =)
Mulla on kolmet ihan vaan marketista ostetut polvitukisukat, FinnWear taitavat olla merkiltään, mutta läheskään joka päivä ne ei jalassa ole, kun kuitenkaan mulla ei vielä kovin paljoa ole jalkavaivoja ollut...toki kyllä niitä varmasti ennaltaehkäisevästikin kannattaisi käyttää :whistle:

Onnittelut vielä kaikille, keillä on jo kesäloma alkanut tai keillä on pian alkamassa! Nauttikaa! B)

PippuriMamma: Sulle olisi yv:tä taasen! :D

-Niiskuneiti ja Helmi 27+4-
 
Tuun nopsaan äkkiä tota kommentoimaan vähän,on mullakin ollut noissa edellisissä raskauksissa semmosia pikkuheittoja alaspäin mutta on lähteny sitten taas kasvaan,eikä mulla oo ollut minkään raskauden kans minkään sortin ongelmia!Ja sitten toinen mikä vaikuttaa:jos teillä on ollut lääkäri käynti ja lääkäri on kattonut mitan ja normaalisti neuvolan täti mittaa sen niin saattaa tulla vähän eri mittoja ku ei ne välttämättä ihan just samoista kohin mittaa sitä(jokaisella vähän oma tyyli ja jos joku muu mitä normaalisti on mitannut niin lukema voi näyttää eriä)Selitinkö hankalasti?? :D Eli ei niin välttämättä kannata huolestua.Ja sitten semmonen että kasvaa vähemmän mitä on aikasemmin kasvanut vaikka kolmessa viikossa,ei kannata niin heti hätkähellä noita juttuja =) Tytöltä(joka eka lapsi) Meni sf-mitta aluksi ihan hyvää nousua(kuitenkin tavallisesti tossa hieman alle keskikäyrän ja keskikäyrällä)Sitten yhtäkkiä putosi keskikäyrältä alle alakäyrän,mutta sitten taas lähti nousuun.Ja lopuksi meni taas keskikäyrälle takaisin.Eli heittoja voi tulla suuntaan jos toiseenkin =) Ja laitan tytön syntymä mitat tähän 3355g,pituus 50cm ja päänympärys oli 34cm.Minusta oli ihan sopiva syntymä koko =)
Yksi kysymys kaikille:Kuinka moni tietää jo etukäteen että yleensä vauvan paino putoaa vähän syntymäpainosta sairaalassa?Eli kotiinlähtö paino saattaa olla ehkä pikkusen pienempi mitä paino silloin ku vauva syntyi?Esim.Tyttö syntyi ja painoi tuon 3355g ja kun lähettiin sairaalasta paino oli 3245g.Ja poika kun syntyi se painoi 2990g ja kotiinlähtö päivänä se painoi 2930g.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Tuun nopsaan äkkiä tota kommentoimaan vähän,on mullakin ollut noissa edellisissä raskauksissa semmosia pikkuheittoja alaspäin mutta on lähteny sitten taas kasvaan,eikä mulla oo ollut minkään raskauden kans minkään sortin ongelmia!Ja sitten toinen mikä vaikuttaa:jos teillä on ollut lääkäri käynti ja lääkäri on kattonut mitan ja normaalisti neuvolan täti mittaa sen niin saattaa tulla vähän eri mittoja ku ei ne välttämättä ihan just samoista kohin mittaa sitä(jokaisella vähän oma tyyli ja jos joku muu mitä normaalisti on mitannut niin lukema voi näyttää eriä)Selitinkö hankalasti?? :D Eli ei niin välttämättä kannata huolestua.Ja sitten semmonen että kasvaa vähemmän mitä on aikasemmin kasvanut vaikka kolmessa viikossa,ei kannata niin heti hätkähellä noita juttuja =) Tytöltä(joka eka lapsi) Meni sf-mitta aluksi ihan hyvää nousua(kuitenkin tavallisesti tossa hieman alle keskikäyrän ja keskikäyrällä)Sitten yhtäkkiä putosi keskikäyrältä alle alakäyrän,mutta sitten taas lähti nousuun.Ja lopuksi meni taas keskikäyrälle takaisin.Eli heittoja voi tulla suuntaan jos toiseenkin =) Ja laitan tytön syntymä mitat tähän 3355g,pituus 50cm ja päänympärys oli 34cm.Minusta oli ihan sopiva syntymä koko =)
Yksi kysymys kaikille:Kuinka moni tietää jo etukäteen että yleensä vauvan paino putoaa vähän syntymäpainosta sairaalassa?Eli kotiinlähtö paino saattaa olla ehkä pikkusen pienempi mitä paino silloin ku vauva syntyi?Esim.Tyttö syntyi ja painoi tuon 3355g ja kun lähettiin sairaalasta paino oli 3245g.Ja poika kun syntyi se painoi 2990g ja kotiinlähtö päivänä se painoi 2930g.
Mää en nyt tajua!!!Kirjotin ton tekstin ja laitoin tavallisia hymysuita niin tuossahan nuo iskee silmää!!No yritin muokata,mutta miten muokkaan ku sit ite tekstissä siinä on tämä kuva=)
:headwall: :headwall:
 
Tuleville rouville :flower: ja Margelle :hug:

Eilen oli neuvola ja kaikki oli kunnossa. Torstain sokerirasituksen tulokset olivat normaalit, hemppa oli 129 ja paineet normaalit. Paino oli noussut hiukkasen liikaa (700g/vko), mutta koska aikaisemmin paino ei ole noussut juuri mitään ja minulla on jonkin verran turvotusta, ei kuulemma tarvitse asiasta stressata. Kokonaispainonnousu on tässä vaiheessa noin 5,5 kiloa, mikä on minusta ihan kohtuullinen. Sf-mitta oli hypännyt alakäyrältä yläkäyrän tuntumaan ja sen kyllä huomaan itsekin: tuntuu, että maha on hetkessä kasvanut valtavaksi =) Vaatteiden kanssa on pientä ongelmaa, kun ei nyt ole oikein vara ostaa mitään ja entiset ei päälle mahdu. Onneksi on parit housut ja kaksi hametta, joihin mahdun vielä helposti.

Äitiyspakkaus tuli eilen ja hypisteltiin sitä sitten miehen kanssa. Tuli molemmille olo, että menisipä aika nopeasti eteenpäin, niin että juniori syntyisi jo!

Torstaina lähdetään Etelä-Suomeen kolmeksi viikoksi. Ihanaa päästä vaihteeksi pois Joensuusta B)

tiksu ja uffe (26+5)
 
voi Marge mulla pääsi itku :hug:

tulin just lääkäristä, lääkäri antoi luvan lähteä kesälomamatkalle bulgariaan ens viikolla. vauva lienee perätilassa, mutta vielä on aikaa ja tilaakin kääntyä.

mulla olis muuten pari sisätäyttövaippaa, itse ompelemiani, jos jotakuta kiinnostaa. sinisävyisiä, edullisesti.
 
Mä kanssa kävin neuvolassa. Kaikki ok. sf-mitta oli jo huimat 28! jaiks. Muissa raskauksissa lopuillaan ollut korkeintaan 32cm. Ja kuitenkin reippaan kokoisia muksuja nuo muutkin olleet syntyessään. Sellaisia 3.5-4kg.
Margelle voimia, nykyään pystytään tekemään ihmeitä.
Mulla eka lapsi myös munuaisvikainen ja sydänvikainen nyt terve mies. Ja meinasi myös syntyä jo viikolla rv 28.

Pakkaus tuli viime viikolla. Kamalan paljon vaatteet isontuneet vuosi vuodelta. Ja tuttipullo puttuu ja oranssit sakset taas vaihettu vanhanaikaisiin. :LOL: ja se naisten kondomi oli kyllä sellainen kapistus
 
meja Nyt mitä on vieraita mietitty, niin ois noin 85 kutsuttavaa. Eli ihan kohtuukokoiset pippalot. :) Me vuokrataan juhlateltta ja pidetään juhlat minun kotipaikalla. Siellä on mukavasti tilaa, kun on iso piha ja talo. Saa maaseudun rauhassa olla, koristella paikat niinkuin haluaa ja ympäristö on lapsiystävällinen. :) Ruokapuolikin järjestyy kivasti, kun kotoa saa aika paljon tarvikkeita, niin tulee säästöä siinä ja sitten saa ihan mieleisensä ruoat. Laitoin tarjouspyynnön yhteen ravintolaan, niin hinta oli minusta vähän liian kallis ja sitten tarjoilu ei ollut minun eikä miehen makuun, vaikka sanoin mitä halutaan tarjottavaksi.
Me kysytään yhtä sukulaista kuvaamaan häät. Hän on harrastanut tooosi monta vuotta valokuvausta, niin luotan siihen. Toivottavasti hän vain suostuisi. :)
Ja hössötys alkaa meilläkin vasta vuodenvaihteen jälkeen.. Nyt turha edes kuvitella sovittamaan hääpukuja! :LOL:

Heinäkuun päivityksestä! Minä voisin tarjoutua päivittäjäksi. Siis jos ei kukaan muu ole halukas..? :) Toivottavasti vaan sitten muistaisin aukaista uuden pinon ja päivitellä. Kuten jo joku mainitsi, niin RaDe on täälläkin tuttua. :LOL:

Nyt on ähky, kun tuli syötyä liikaa karjalanpaistia.. Mut oli hyvää! :p

-Bluedrama ja röllykän asukki 28+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bluedrama:
Heinäkuun päivityksestä! Minä voisin tarjoutua päivittäjäksi. Siis jos ei kukaan muu ole halukas..? :) Toivottavasti vaan sitten muistaisin aukaista uuden pinon ja päivitellä. Kuten jo joku mainitsi, niin RaDe on täälläkin tuttua. :LOL:
Sopiipi ainakin minulle oikein hyvin! :) Luovutan homman siis sinulle kuun vaihteessa, kun kerta olit ensimmäinen ilmoittautuja :D
 

Yhteistyössä