***SYYSMASSUT 2007*** KESÄKUU

Kävin sit eilen neuvolalääkärissä ja saikkua tuli äippälomaan saakka.Kohdunsuu oli kiinni ja taavimaija oli virkeällä päällä.Lupasi lekuri et jussina saan käydä uimassa jos haluan.Paino arvio oli 970g.
Taidampa lähteä aamupalalle ja katsastamaan et mitähän sitä hommailis...
Poikax3 ja taavimaija 26+5 B)
 
Marge: paljon voimia tulevaan koitokseen ja sure rauhassa ja puhu asioista jollekin, ala pida sisallasi juttuja!! :'(

Oma napa voi hyvin- narastys on tullu keimeihin kun Hope neito potkaisee isoilla jaloillaan jo kylkiluihin asti ja samalla nyrkkeilee alaspain virtsarakkoon (kiva kiva).
Huh kun kauhistutti jo kakskilonen vauva! Jos vakisin yrittavat saada sua synnyttaan lahes 5 kilosta lasta pida asiasta iso haloo ja et suostu; pakkohan niiden lekureiden on kuunnella!!! Mulla esikko oli 2500g ja syntyi sentaan rv 37!

Mutta viettakaa turvallista Jussia ja voikaa hyvin
-levinia ja Hope rv 27+5-
 
Aku
Hmm,mielenkiintosta...kertokaa lisää jotka asiasta jotain tiedätte!
Mietin tossa just että meillä kun on tuo ensi asunnon osto huomioitu veroissa (nyt prosentti 16,5) niin äippärahakausi kun alkaa nousee se 20 % ja tulot pienenee,tuntuu hullulta!
 
Voimia ja :hug: :hug: tosi paljon täältä päin koko perheelle. Koita jutella jonkun kanssa omista tunteistasi. Älä pidä kaikkia tuntemuksia sisälläsi vaan kerro niistä muille. :flower:
Poikax3 ja taavimaija
 
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Kiitos... Tässä vielä tunnin odottelen ja sitten anoppi hakee mut sairaalaan... Kirjoittelin tuonnekin http://keskustelu.kaksplus.fi/t798833
Kovasti yritän pitää järjen, en ajatella tunteella... Tutkimus kerrallaan... Pelottaa mielettömästi miten tämä kaikki päättyy :'(

Paljon voimahaleja
:hug: :hug: :'( :/
 
Ensinnäkin Margelle :hug: .

Mites kaikkien juhannus on menny? Me ollaan oltu jo viikon päivät reissun päällä ja nyt ollaan täällä mummulassa. Tosi kiva ku muut täällä juhlineet juhannusta boolin kera, niin kattoo nyt selvinpäin. Oon kyllä aika aikasin poistunut nukkumaan. Onneks poitsu on nukkunnu aamusin pitkään niin ei oo tarvinnu yksin nousta aikasin. Muuten ihan mukavaa lepposaa juhannuksen viettoa, huomenna kotiudutaan. Sitten alkaakin ISOOOO pakkaamisurakka, kun on se muutto edessä.

Mää muuten nyt kallistuin esikoiselle siihen seisomalautaan, ostettiin se reissusta. Toivottavasti nyt on sitten toimiva.

Ens viikon keskiviikkona on taas neuvola, oikein hirvittää painolukemat ku reissussa on tullut syötyä ja PALJON. :ashamed: :snotty:

minttu-82 ja TaimiMainio 29+3 (apua...kohta jo 30 täynnä.... :eek: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aku:
Hmm,mielenkiintosta...kertokaa lisää jotka asiasta jotain tiedätte!
Mietin tossa just että meillä kun on tuo ensi asunnon osto huomioitu veroissa (nyt prosentti 16,5) niin äippärahakausi kun alkaa nousee se 20 % ja tulot pienenee,tuntuu hullulta!
Äitiyspäivärahapäätöksessä lukee että verotus on vähintään 20%, eli jos sinulla on pienempi nyt niin se ikävä kyllä nousee siitä, hulluahan se on!

Lainaus päätöksestä:
Etuudesta toimitetaan ennakonpidätys Teille palkkaa varten annetun henkilökohtaisen pidätysprosentin mukaisesti korotettuna se kahdella prosenttiyksiköllä. Ennakonpidätys on kuitenkin vähintään 20 prosenttia.



Juhannuksesta...
Meillä ei ole vietetty sitä mitenkään erityisesti, eilen vähän grillattiin ja siinä kaikki. Tänään lähdetään kävelylenkille... eilen kävin vaa´assa ja paino oli pompannut 3 kg ylöspäin sitten viime neuvolassa mitatusta ja siitä ei ole kuin vajaa viikko!!! |O
Nyt ei sitten muuta kuin kävelyä ja paljon kasviksia ja hedelmiä.

balik ja pikkuinen 29+6
 
Oli rauhallinen jussi meillä. Keskimmäinen on liesussa ja me oltiin muut eilen sitten Kustavissa kalassa. Ahventa saatiin niin, että illalla sitten paistettiin ja grillattiin niitä kotona. Syötiin vielä 23 aikoihin.... No kala on onneks aika kevyttä ;)

Margelle lähetän taas voima :hug: :hug: :hug: !

balik: Meillä ei ole vakaa eikä tule, kun muuten mäKIN varmaan kävisin vähän väliä kauhistelemassa lukemia :D Ja muista muuten, että kuumuus pistää kehon keräämään nestettä...paino voi siis nousta nopeasti nyt! Mua oikein neuvolassa "varoiteltiin" moisesta etten järkyttyisi jos vaa´alla kävisin...jota tosin en tee ;)

minttu-82: Minkälainen seisomalauta?? Meillä osto edessä vielä ja en osaa päättää minkälainen olisi hyvä.

Jaahas, taidan mennä aamukaffet keittämään, en ole saanut vielä aikaiseksi moista vaikka kaffehammasta on kolottanut jo tunteja... :D Laiska mikä laiska! ;)

Niiskuneiti: Laitoin yyveetä taasen :)

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 30+1!!!
 
Ajattele PippuriMamma... noin 10 viikkoa enää!!! :D :D :D kihi hihi hihi
Mua on alkanut nyt vähän jänskättää. Eilen mittasin tytön Babyborn nuken ja myös punnitsin :snotty: ja tajusin että meidän pikkuinen on saman kokoinen ja painavampi kuin se nukke, eli tosi vaavi jo :heart:
 
Tosiaan!! Tässä alkaa vähän jo jännittämään :D Ei enää kauaa... ja kesä menee NOPEASTI!! Mä kans olen istuttanut peipparia meitin turvakaukalossa ihan vaan fiilistelläkseni :LOL: ja to esittelin äidille ja siskolle vähän vaatteitakin ;)

Muistan miten pitkältä ajalta kaikki tuntui silloin...helmikuussako se oli kun jollekulle kerroin vauvasta.....
 
Meidänkin juhannusaatto sujui oikein rauhallisesti. Aamupäivän mies oli töissä, mutta sitten sentään pesi saunan heti tultuaan :D Päivällä oltiin mun vanhempien luona syömässä, jonka jälkeen käytiin vielä mun mummin luona. Illalla sitten saunottiin oikein kauan puhtaassa saunassa :)

Onnittelut kaikille jo 30 raskausviikkoa täyteen saaneille! :flower: Loppuaika meneekin sitten jo hurjan nopeasti! =) Mulla on tuohon rajapyykkiin vielä kolmisen viikkoa, mutta äkkiäkös sekin aika jo menee :)

Mullakin muuten profiilissa taas uusi masukuva, siinä viikkoja tasan 27! :wave:

Taitaapa olla munkin pitkät kävelylenkit tän raskauden osalta jo tehty, koska tänään kun kävelemässä oltiin, niin vähän väliä piti vauhtia hidastaa, kun niin vattassa nipisteli...kaipa ne jotain supistuksia on? :whistle: Esikoisen aikaan kun ei oikein tuollaista ollut, niin ei ole pahemmin kokemusta...

PippuriMamma: Laitoin yv:tä takaisin! :)

Hyviä vointeja kaikille ja varsinkin Margelle iso iso :hug:

-Niiskuneiti ja Helmi 27+1-
 
Iso kiitos haleista... Täällä yritän aikaa taas kuluttaa, että tiistai tulisi... Vauvasta kova huoli, ihan mieletön... Toivottavasti Tampereen reissulla saadaan vastauksia kysymyksiin ja kyllähän sitä toivotaan, että saatais edes vähän parempi ennuste...
Näin ultrassa selvästi kumpi on tulossa, ja selvisikin että tämä on aikalailla ilmeisesti juuri poikien vaiva... Poikafiilis mulla olikin, ja miehellä jo nimiehdotus jonka hyväksyinkin... Kamalasti huolettaa saadaanko ollenkaan vauvaa kotiin :/ munuaiset voi saadakin uudet/uuden, mutta ne keuhkot... Täytyy vaan toivoa ihmettä...
Mietin tuossa just, että jokunen viikko sittenhän mä jo mietin ja kirjoitin että onkohan kaikki ok, kun mun masu ei ole läheskään niin iso kuin muiden täällä... Tai sf-mitta on kyllä keskiverto, mutta pieneltä näyttää... Mutta lapsivettä on tosi vähän :( vauvan painoarvio oli jopa 1,7kg, mutta johtuu osittain niistä munuaisista...
Huoli tulee uniinkin :/ vaikka nukun tarpeeks, olen ihan poikki... Mietin vaan koko ajan, saadaanko koskaan tätä rakasta kotiin asti :'(

"Marge" ja pikkuinen rv 28+6 :heart:
 
Margelle isot halit :hug: ja jaksamista! Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.

Meillä juhannus meni perukassa kyläillessä ja ilta kotona grillaillessa ja saunoessa. Meidän pikku neitillä tänään jostain kumman syystä kuume nousi 38. Saa nähä jos huomenna vielä kuumetta niin pitää töihin soitella et en voi tulla yöhön, kun luonnollisestihan hoitoon kipeänä ei voi viedä ja yövuoron jälkeen meikä ei jaksa paljon valvoskella..

Täällä alapääkivut "laantuneet", mutta närästys ja suonenvedot (yöaikaan!) jatkuvat edelleen. On niihin suonenvetoihin niin älytsin kiva herätä, voi juku.. muuten olo tosi hyvä ja ihana auringossa taas "kellotella", saisi ollakin näitä ilmoja enemmän.
Enää olisi viikko töitä ja viikko lomaa + 3 viikkoa töitä ja eikun äippälomalle =) aika menee tosiaan tosi nopeesti, tuntuu ettei ite pysy perässäkään ja varsinkin kun töissä käy niin se aika menee kuin siivillä.

Jaksamista ja vointeja kaikille :heart:
 
Kotiuduimme eilen viikon pituiselta sukuloinnilta ja kylpylälomalta. Nyt vasta on aikaa ja voimia kammeta itsensä koneelle, teidän kuulumisia lukemaan.

Ensinnäkin Margelle suuret tsempitykset, tuntuu pahalta ja voin vaan sanoa, että hetki kerrallaan, paljon jaksamista teidän perheelle toivotan :hug: :hug:

Joe80 auts, kaatumisesi kuulostaa pahalta. Onneksi kaikki hyvin sen jälkeen. Itse kaaduin kylpylässä altailla. Desinfiointiaine varmaan teki jalkapohjat liukkaiksi. Suuri kipeä mustelma tuli kankkuun vaikka olinkin jo puoliksi veden alla. Kyllä säikähdin. Mies ei tuntunut aluksi yhtään tajuavan, miten tilanne olisi voinut olla vakavakin. Virnuili vaan, että no turvallesiko lensit, kun kerroin rönineeni... :headwall: Mistä tulikin mieleeni, että tsemppihali myös PippuriMammalle ja kaikille muillekin, joiden mies ei aina tajua :hug:

Äitiyspakkauksesta
Maanantaina vien paperit Kelaan. Perjantaina on vika päivä siihen, viime tippaan venyy siis meillä. Mies ei ole vielä saanut tililaskelmiaan (yrittää jos saisi nyhdettyä Kelalta kaiken mahdollisen). Mun puolesta saa odottaa papereitaan vaikka maailman tappiin asti, mutta minä hoidan omat tukiasiani kuntoon nyt enkä sadan vuoden päästä. Alkaa hermostuttaa, jos ei keretäkään. Siinä jäisi paitsi pakkaus saamatta myös äitiys- ja vanhempainrahat :/

Maarja ja vaava 30+0 tasan!!!
 
Täällä ollaan jälleen työntouhussa. Juhannusta vietettiin kaveriporukalla lasten kanssa mökkeilemällä ja eilen takaisin töihin.

Väsymys on aivan järkyttävää- ei meinaa kestää silmät auki ollenkaan ja liikkuminen on aika vaikeaa kun joka paikkaan tuohon keskivartalon alueelle särkee ja jalkoihin rupee koskemaan viimeistään työpäivän puolessa välissä (valivali valivali...). Tiistaina on sitten taas äippäpolin vuoro, saas nähdä jäänkö sitten sairaslomalle jos se vaikka vähän helpottais tilannetta.

Vaavi potkii mahottomasti ja hermostuu jos yrittää pitää kantapäästä kiinni kun tuntuu et se työntää sen mahan läpi- potkaisee oikein kunnolla aina silloin.

Äippäpakkauksen kävin hakemassa viime torstaina ja nättejä vaatteita (ainakin minusta) oli paketti pullollaan, ainoastaan hämmästelin että vaatteet tuntuivat jotenkin minusta aika isokokoisilta??? mutta hyvä paketti oli- pikku hiljaa meillä rupeaa olemaan kaikki valmiina vauvaa varten.

kuusi vuotta sitten minusta tuli ensimmäistä kertaa äiti ja kyllä se meinaa kyyneleet vieläkin silmiin nostaa- joko oikeesti mun pieni on niin monta vuotta. Juhlat pidetään huomenna mutta aattelin tänään jotain pientä kivaa keksiä kun on se oikea päivä kuitenkin.

hyviä vointeja kaikille.

äippä ja poju 28+1
 
Kohta lähetään ajeleen kohti kotia, johan tässä on yli viikko reissussa oltukin. Eilen oltiin Ähtärin eläinpuistossa. Siellähän menikin sitten aikaa tunti matkoihin molempiin suuntiin ja yli kolme tuntia perillä...huhhuh...kyllä alkaa jo koville ottaan. Pitänee vain myöntää että kyllä kunto on huonontunnu ja on sitä jo kovasti tullut kankeemmaks. Sitten tultiin takasin mummolaan, käytiin saunassa ja grillattiin ja kohta koko porukka jo veti sikeitä...Ihana päivä!

PippuriMamma: Me ostettiin se Emmaljungan seisomaluta, ku meillä on ne Emmaljungan Duo Edge vaunut. Kovin ahtaalta tuntui se tila missä poitsu mahtuu seisoon, vaikka meillä poitsu on aika pieni kokonen, mutta kaippa se mahtuu. Myyjä sanoi suoraan että tuplia ei kannata tällä ikäerolla enää ostaa, jos on kerran jo olemassa noin hyvät vaunut ennestään, niinpä uskoin sitä. Seisomalauta ei oo kuulemma mikään paras talven loskassa, mutta onhan tässä kuukausia ennen kuin se pysyvä lumi tulee. =)

Muakin kauhistuttaa tuo mahdollinen painonnousu, tuntuu että koko reissun ajan ollaan vaan syöty ja syöty...noh keskiviikkona sen näkee neuvolassa, aikasemmin en puntariin uskalla... :ashamed:

minttu-82 ja TaimiMainio 29+4
 
Moikka!

Nyt on sit Juhannus juhlittu! Mökillä oltiin koko juhannus ja oli kivaa! Esikoinen oli aivan innoissaan veneilystä =) .

Täällä taisi olla puhetta äippärahojen verotuksesta.. eli kannattaa hakea muutosverokortti sitä varten, jos tulot pienet, koska muuten Kela ottaa automaattisesti sen 20% veroa.. Muutosverokortilla sitä saa muutettua.. No saahan ne rahat sit kuiteskin joskus veronpalautuksina, jos ei muutosverokorttia hae =) . Balik taisi sanoa, että Kela ottaa aina sen vähintään 20%, eli siihen saa muutosverokortilla muutoksen, jos haluaa.

MargeSimpsonille iso hali ja toivotaan, että kaikki menee hyvin! :hug:

Huomenna pitääkin viedä pissanäyte uudelleen labraan ja katsotaan, onko pissatulehdus hävinnyt. Toivottavasti on!

Keskiviikkona onkin aika äippäpolille sokerien takia ja siellä varmasti saankin sitten vauvan painoarvion tietää ym. Kamalasti supistellut viime päivinä. Eilenkin illalla oli tosi kovia ja kivuliaita supistuksia, tuli ihan mieleen esikoisen synnyttämiseen lähtö :/ .. mut toivottavasti vielä pysyisi sisällä ainakin sinne rv 36 asti! Hanttaa huhuilin jo aikaisemminkin, että mitä siellä sairaalassa tehdään, kun on ollut sokeriarvoissa heittoa, sinä taisit niistä sairaalassa käydä??

Hyviä vointeja kaikille!! =)

MamMam ja Pikkanen rv 28+5
 
jaahas, juhannuksen vietosta kotiuduttu ja hyvin nukuttu yö omassa sängyssä takana, ihanaa B)
pojalla nousi sitten kuume ja tuli nuhaa ja silmät vuotivat koko juhannuksen mutta onnesi jaksoi olla kuitenkin suhteellisen pirteenä reissussa..tänään viettää sitten sairaspäivää kotosalla, huomisesta ei vielä tietoa, tosin hoito loppuisi keskiviikkona joten voipi olla etten enää vie ollenkaan..enää ei raaskisi millään :heart:
tänään olisi sitten äippäpoli klo 13 ja pääsee kurkkimaan pikkuista ja tietää taasen missä mennään.. nyt aion kyllä jo pyytää että kurkkii hieman tuota alapään tilannetta kun on supistellut ihan kiitettävästi tässä muutaman viikon, ja painon tunnetta taas alkanut olla enemmän ja vähemmän. tulen sitten kertomaan kuulumiset..

margelle täältä lähtee vielä :hug: toivotaan että teillä menee kaikki hyvin, laitoin myös yytä :)

me myös muuten ollaan tuo seisomalauta ostamassa, brion vaunuihin sellainen pitäisi löytää, kunhan nuo kesälomarahat tulee niin täytyy lähteä ostoksille.. tuliki tuosta mieleeni että loma mulla alkaa virallisesti ensi maanantaina B)

umayya 28+3 :heart:
 
Mam mam Sorry kun en huomannut että olit huhuillut, ilmoittele mitä sulle sitten sanottiin siellä sairaalassa.

Noh mulla siellä sairaalassa oli keskustelu lääkärin kanssa, katsoi mitä kotiarvot näytti ja mietittiin jatkoa (mun ei tarvitse mennä uudestaan jos kotiarvot pysyvät hyvinä) Ultrasi vauvan ja katsoi mitat, jonka perusteella sai painoarvion 1380 gr, joka lääkärin mielestä oli ihan OK niin ja tarkisti kohdunsuun tilanteen.

MargelleHali ja tsemppiä, hengessä ollaan mukana :hug: :hug:
 
Rentouttava juhannus takana ja vielä kymmenisen pitkää viikkoa mahailua edessä. No ei,aika on menny tosi nopeesti ja varmaan tää loppuki menee vauhdilla. Esikoisella alkaa "kesäloma" ens viikolla ja sillon meillä jätetään vaippa pois. On nyt hoidossa alkanu matkimaan pari kuukautta vanhempaa tyttöä,jolla vaippa otettiin joku aika sitte pois ja nyt meidän poika tykkää ravata potalla pissalla. Kovin luottavainen olen,että hyvin se sujuu ja se on viikko ni jätkä on oppinu tekemään kaikki tarpeet potalle. Nykyään vielä tykkää mennä johonkin nurkkaan tekemään sheebat.. :D

Tänään mennään 4dultraan. Kaverin kautta alennuksella siis ja siellä sanottiin,et kyllä näillä viikoilla vielä ihan hyvin voi mennä. Näkyy kuulemma ihan ok vielä. Huomenna odotettu 30 mittarissa sitte. Huh..

Huomasin mökillä kun meinasin lauantaina nykästä yhet housut jalkaani,että niisä on haaruksissa ihan mieletön reikä. Siis sauma auennut sieltä ihan kunnolla (oma tekemät housut.. :ashamed: ). No ei siinä mitään,mutta tajusin,että mulla tais olla ne housut päällä torstaina ku piipahdin kaupassa hakemassa vielä maitoa! Kyllä kävi jälkikäteen nolottamaan..Taas näitä mun tilanteita..

Tänään koitan vihdoinki raahautua sinne Kelaan ja viedä äippäraha-hakemuksen. En mä mitenkään myöhässä oo.. En.. Huomenna on taas neuvolaki. Saa nähä onko painoa tullu niin paljon että tädiltä tulee sanomisia. Oon vähän niin ja näin nyt juhannuksen aikaan sitä dieettiäni onnistunu noudattamaan.

Hei monellako on napa kääntyny ympäri? Mulla on nyt ekan kerran kääntyny. Koko kakkosen ajan näytti siltä,et kohta kääntyy mut ei sitte iha kokonaan ja kunnolla koskaan kääntyny. Nyt on tuommonen tökö tuossa. :LOL: No kuulemma kääntyy sitte takasi taas.

Mulla jalat kramppailee ihan mielettömästi. Siis pohkeet lähinnä. Perjantaina iski semmonen mieletön suonenveti vasempaan jalkaan,ettei mitään mieltä. Ei meinannu millään helpottaa. Seisoin jalan päällä ja ku alko helpottaa ja vaihdoin asentoa vähän ni alko uudestaan. Nyt on taas pohkeessa kiristystä.

Emmaliina ja Vusseli 29+
 
Mä tulin just kelasta. Vein äippäraha-anomuksen :D En mäkään myöhässä ole :LOL:

Perskutti kun teksti läks ennen kuin sain valmiiksi asti...

Mä tosiaan sain nyt isäni kyydittämään ja vein sitten urakalla papereita. Tuli anottua äippärahaa, äippäpakkausta, lapsilisää, sairauspäivärahaa, matkakulukorvauksia, työttömyyspäivärahaa :) Ei sen enempää ja kaikki laput mä sit täytin tänään aamulla kaffekupin ääressä... :whistle: Minäkö saamaton?!

Jussi tuli ja meni ja ihan kivasti menikin. Käytiin kalassa ja nautittiin saaliista :) Ämpäri piukas affenia...NAMI!!

Torstaina näin Niiskuneidin josta tulikin mieleeni, että ANTEEKSI, olen unohtanut vastailla yyveehen... :ashamed:
Perjantaina oltiin kalassa ja illalla syötiin ja hyvin! Lauantaina loikoiltiin ja grillailtiin ja sunnuntaina haettiin Myllyreissulla SE hoitopöytä ja tapasin pari uutta tuttavuutta samalla ja juttua riitti. HITTO kun olen jumissa täällä... :'(
Haluaisin NIIN tavata kaikkia....................

Muuten täällä tosiaan kaik ok *koputtaa puuta*. Vauveli elämöi minkä ehtii ja antaa meidän ihastella tippa linssissä miten pieni peppu pukkaa vatsanahan läpi melkein ;) Tykkää kun silitellään :heart:

Mun NAPA on ihan hullun näköinen!! Sellainen pinokkionenä keskellä mahaa...ja hitsi kun ottaa joka paikkaan kiinni ja tekee välillä ihan kipeää :( Samoin se on hauskasti tummunut!

Nyt taas syömään jotain... Alkaa heikottamaan, otin adalatin jokin aika sitten ja siitä tulee pikku pöhnä hetkeksi kun paineet tippuu. Syöminen auttaa!!

Vointeja kaikille!!!!


-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 30+3
 

Yhteistyössä