***SYYSMASSUT 2007*** KESÄKUU

Käytiin näytillä ja tälläsiä tuloksia saatiin:
painoa 400g/viikko
paineet 128/76
hemppa 134, eli väsymys ei kuulemma johdu siitä
sf-mitta 23
liikkeet ++
sydämmen syke +,meinas ensin karata omille teille..

Terkka antoi ajan lääkärille jo torstaiksi, kun meikäläisen selkä jumiutui sykkeitä kuunnellessa ja oon siitä aikaisemminkin valitellut.Arveli et issiasvaivoja.(tosi epäselvästi kirjoitettu).Selkä on nytkin kipee.Sanoi et samalla voin keskustella väsymyksestä.Todennäköisesti saikkua tulossa.Samalla on sit toka lääkärineuvola.
Poikax3 ja taavimaija 26+2
 
Olen kyllä kunnossa sen eilisen jälkeen. Kerroin neuvolassa tapahtuneesta, mutta koska mitään erikoisia tuntemuksia ei ole ollut, niin ei pitäisi olla syytä huoleen sen suhteen. Mutta, kohdunsuu kuulemma tuntui hiukan pehmeältä ja koska supisteleekin jonkin verran, niin lääkäri kirjoitti viikon saikkua. Itse en ole pitänyt noita supistuksia mitenkään pahana, enkä tosiaan odottanu, että tässä nyt saikulle jäätäis.. Jos supistelu vähenee, saan viikon jälkeen yrittää käydä töissä, mutta jos ei vähene, niin sitten jatketaan saikkua. Neljä viikkoa olis töitä vielä ennen kesäloman alkua.
Muita kuulumisia neuvolasta:
pissa puhdas
paino +600g/vk, yhteensä +5kg (omien laskujen mukaan +6kg)
RR 119/71 (laskenut edellisistä )
Hb 132 (oli kuukausi sitten 119)
Sf 27 cm eli yläkäyrän tuntumassa
Pikkuisen syke kuului hyvin, mutta lääkäri ei laskenut lyöntitiheyttä

Koska täyslepoa ei kuitenkaan määrätty ja oma olo on hyvä, niin on kai tehtävä sitä gradua. Muutto on siis tiedossa noin kuukauden päästä, joten sitten en varmasti paljon muuta saa tehtyä. Ja ei kai pidä yrittääkään.

Joe
 
Kävimpäs minäkin tänään näytillä lekurilla...

Tässä tuloksia....
paino pysyny samas
RR 124/70
sf 29
pisu puhdas
Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni

Neuvolatäti ei viel laittanu sokeri rasitukseen mut lääkäri sit katto tota sf-mittaa ja laitto mut sinne.. kivahan se on sinne päästä ettei tosiaan näin ensisynnyttäjänä tarttis sitä yli nelikilosta pyöräyttää jos asialle jotain on tehtävis... Tällä uljaalla masulla on kiva kyllä hämmästyttää kyselijöitä kun viikkoja on kumminkin vasta 26 täynnä..

Neljä viikkoa olis kans vielä töitä ennen kesälomaa ja vielä ens viikon saa istua kunnes palaan 3x viikoks seisomaan (jos palaan)... Istumatyös on puolensa mut mulla se tarkottaa myös 7 aamuja.. Joten väsymys alkaa painaa pikkuhiljaa ja tuntuu että väsyneen on herkempi (siis sattuvampi) ton pikkukaverin temmellykselle.. ekat kerrat tuntunu jopa jo vähän rasittavalta toi muljahtelu ja sisuksien mättö, vaikka se toisaalta aika kiva onki tuntee..

Huomenna haetaan sitten uus auto taloon.. se eka hankinta vauvaa varten ;)

Kuulemiin .... Eloveena & jättityyppi 26+2
 
Eloveena Hui! Onpa sulla tosiaan suuri tuo sf-mitta :whistle:

Itselläni ei esikoisen kanssa ollut mitään ihmeellistä masua, eli ihan normaali painoinen olin, mutta viikolla 30 mulla oli mitta 32cm ja rv 40 mitta oli jo 41 cm... iso lapsi sitten syntyikin. Tällä kertaa vaadin että käynnistetään jos alkaa samoissa mitoissa olemaan... ei enää koskaan niin isoa vaavia alatiesynnytyksellä, pelot jäi.
Kannattaa vaatia synnytystapa-arviota rv 35 aikoihin sitten niin katsovat lapsen koon.

Täällä Helsingissä ainakin on uusi käytäntö eikä arviota enää tehdä paitsi jos ollut aiemmassa synnytyksessä komplikaatioita tai raskausmyrkytys tai diabetes. Ennen sen sai myös jos on synnyttänyt aikaisemmin yli 4500g lapsen.
Meillä neuvola laittoi kuitenkin pyynnön lääkärille tietäessään tapaukseni.

Vointeja sinne!
 
Heps kukkuu kaikille.

Jihuu, jollain muullakin on tehnyt mieli syödä hiekkaa...mulla oli kahdessa aikasemmassa raskaudessa aivan mieletön himo hiekkaan ja ilman miehen "ohjeita" olisin sitä varmaankin keskellä talvea lähtenyt kaivamaan- no, se tarjosi mulle jäämurskaa hiekan tilalle ja sitä sitten rouskutin koko raskauden ajan ja sama juttu pikkukakkosen kohdalla, nyt on ollut vasta mielessä tuo mutta kyllä sitä kerkee. Mies kyllä rupesi perumaan tuota jäämurskan tekoa kun sitä yleensä piti saada keskellä yötä, niin sitten hakkasin vasaralla pussissa olevia jääpaloja murskaksi lattiaa vasten, kerrostalossa se kuulemma saattoi häiritä muita :LOL: .

Omaa napaa...itsekkäästi. Mulla alkoi viime yönä järkky närästys ja oli vaikeeta valvoa töissäkin sen takia- rennie pelastaa onneksi. Olin sitten saanut hiivankin ja nyt ootan et kuuri auttais ja olo helpottais.

Vaavi liikkuu paljon ja potkii ja nyrkkeilee, välillä tekee oikein kipeetä. Ens viikolla on taas sitten äippäpolilla kontrolli aika ja saas nähdä jäänkö sit saikulle, välillä supistelee paljon, issias vaivaa ja muutoinkin on aika väsy olo.

ÄPAKKAUKSESTA; saas nähdä milloin tulee, se on tilattu 15.6 ja toimistus kahden viikon kuluessa.

Nyt täytyy jatkaa töitä.

äippä ja poju 27+4
 
Eilen kävin sairaalassa tarkistuksessa niiden sokereiden takia. Kaikki on OK, ei tarvi mennä kontrolliin jos kotiarvot pysyvät normaalien rajoissa, Vauvan painoarvio oli eilen 1,3 kg. Ja sukupuolikin pysyi samana ;) eli tänne on tulossa mahd. tyttö

Hantta+neiti
 
Tänään oli lääkärineuvola viikkoja siis 26+5. Sokerirasituksen vastaukset tulivat ja olivat normaalit(tehtiin koska oli niin iso sukurasite).

painoa oli tullut +210g/vko, ja kätilö kehui pienenä pysynyttä painonnousua :D Joka on siis koko raskauden aikana noussut alle kilon, tosin alussa paino putosi yli 4 kg pahoinvoinnin takia eli jos sen "plussaa" mukaan paino noussut vajaa 5kg.

Hemoglobiini oli 117 ja rauta-allergiani vuoksi ei siis tehdä mitään(välillä jopa 108) ruokavaliolla, ruokavaliolla =)

Verenpaineet 125/78

sf mitta huikeat 28,5cm :D Taitaa tulla iso vaavi

cx 3cm kiinteä ja suljettu.

Kaikki siis hyvin liikkeet ++ ja syke +(karkaili alta)
Vauva rt:ssa

Pakko oli "juhlistaa" tuota painonnousua ja sitä että sokerirasituksessa kaikki normaalisti joten menin neuvolakäynnin päätteksi kauppaan ja ostin suklaapatukan :ashamed:
 
Huomenta!

Sitä alkais pikku hiljaa juhannus lähenemään. Onkos muilla paljon suunnitelmia? Me ajateltiin viettää ihan rauhallinen juhannus, lähinnä mökillä mun sukulaisissa. Eipä sitä oikein jaksa tällä mahalla riekkua :D

Sitten kysymys: Voiko raskauspahoinvointi alkaa uudestaan? Mulla on pari päivää nyt ollut aivan järkky olo. Ei auta vaikka mitä söis ja jois, pahaa vaan tekee koko ajan :x :x

Vaavi mellastaa mahassa oikein urakalla. Tuntuu, että missään asennossa ei oo hyvä olla, ko potkii ja muljuaa ihan miten sattuu. Istuessa välillä painaa niin, että on vaikee hengittää...
Maatessa tuntuu huomattavasti paremmalta, mut siinä asennossa on mahdoton tehdä töitä :LOL:

Tulipas taas valitusta... No, välillä on näitä hyviä päiviä ja välillä vähän parempia :)

Heidi-79 + asukas 29+3
 
Elisa
Hei pitkästä aikaa täältäkin, Elisa se täällä ilmoittelee itsestään. Mulle on käynyt niin kuin ilmeisesti muutamalle muullekin täällä, että aktiivisesti tulee kyllä seurattua palstaa, mutta itse ei saa oikein aikaiseksi kirjoittaa. Varsinkin kun kaikki tuntuu menevän hyvin, niin ei ole oikein mitä valittaakaan :)

Tänään oli lääkärineuvola, raskausviikkoja nyt siis 26+4. Eipä mitään ihmeitä sielläkään, kohdunsuu oli kiinni ja kiinteä, painoa oli tullut kuukaudessa vain 400g, mitä vähän itse ihmettelen, koska ruoka on maistunut tosi hyvin. Yhteensä noussut nyt raskauden alusta 5,1 kg, mikä lienee sangen kohtuullista. Sokerirasitukseen sain minäkin ajan ensi viikolle, suvussa on sen verran diabetesta. Sf-mitta oli 25cm, eli hippasen yli keskikäyrän.

Että eipä kai sen kummempia, kesästä en pääse juuri nauttimaan, kun kaikki aika menee töissä. Lomaa en pidä kuin viikon heinäkuun puolessa välissä, loput lomat säästän sitten äitiysloman jatkeeksi. Hyvin olen kyllä jaksanut töissä käydä, että eipä siinäkään valittamista...

Ai niin, yksi kysymys jo lapsellisille, tai saa muutkin tietysti vastata :) Ei olla hankittu oikein mitään vaatteita vielä ( tai muitakaan varusteita, paitsi sänky), tänään sitten ostin kirpparilta potkuhousut ja bodyn. Mietin vaan, että onko ne perinteiset potkarit hankalia käytössä, siis sellaiset olalta napitettavat, että onko puolipotkarit kätevämpiä? Tuntuisi että body ja sen päälle vetästävät puolipotkarit olisi jotenkin näppärämpiä, kuin kiskoa niitä olkapäille asti? Tämäkin on varmaan tottumiskysymys ja aion molempia hankkia muutamat, mutta käyttökokemusta kaivattaisiin??

Joku kyseli joskus raskausarvista, mulle on tullut yksi noin sentin mittainen oikeaan kylkeen, toivottavasti jää siihen. Rasvaillut olen aina kun muistan, ehkä pari-kolme kertaa viikossa. En oikein usko sen rasvauksen ehkäisevän arpia, ne kuitenkin syntyvät sen verran syvemmällä ihon alla, että ei se rasva sinne asti yllä. Sen sijaan "rasvausliikkeistä" pintaverenkierto vilkastuu, millä taas voi olla positiivisia seurauksia...


Oikein hyvää juhannusta kaikille!

toivottelee,
Elisa ja muumio 26+4
 
Jospa vähän itsekin tänne rustailisin, päivittäin käyn kyllä lukemassa, mutta mutta :ashamed:

Mulla oli nlalääkäri tuossa muutamaviikko sitten, elli vko 27 ja silloin kohdunkorkeus hurjat 23 :D Tosin kun tätä pötsikkää katselee näin lintu perspektiivistä, tämä on mahtavan kokoinen jo!! Koetan saada sitä kuvaa tänne..

Mulla on jäänyt kahdesta edellisestä huikeat raskausarvet. Mies iloisesti kutsui mua seeprakseen :heart: Vielä tästä ei ole tullut niitä lisää, mutta kun ne ovat jo kyljestä kylkeen ja yli navan muutama viiru, niin mulle nen saisi jo riittää.. En tiedä mistä johtui, luultavammin niistä ihanista kiloista mitä esikoisesta kertyi se 20..

Ja mun vastaus tuohon potkari-kysymykseen: Mä käytin ainakin esikoisella potkareita, mutta toisella oikeastaan ainoastaan puolipotkareita ja bodeja. Oli jotenkin helpompia ja ei niin "vanhanaikaisia" :ashamed: Tälle tulevalle olen hamstrannut vain puolipotkareita tai kokoasuja.

Mitäs hitsiä, muutama kuukausiko meillä on enää aikaa?? Hehhee, juuri tuossa kävin kaverini kanssa molemmat synnytykseni läpi ja hänen kolme kappalettaan, ai miten sitä EI kannata verestää muistoja liikaa :x :x Ties vaikka saisi jo pikku paniikin kehitettyä itselleen..

Ja mulla on mennyt hermot jo tuon pakkaamisen kanssa.. Ensiviikon perjantaina on muutto, mutta mitään ei tapahdu. Tavarat vaan lojuu ympäri kämppää, eikä niitä kukaan saa laatikoihin. Lattialla vilistää ties kenen parittomia villasukkia, yksittäisiä palapelinpaloja, muovikippoja, pyykkejä (likaisia ja puhtaita) avattuja mutta tyhjiä pahvilaatiokita, puoliksi täysiä laatikoita...

AAAAAAAAAAAARRRRRRRGGGGGGGHHHHHHHHH :headwall: :headwall: :headwall:

Mutta kohta pääsee muutamaan :D :D

RäpäRällä ja Nestori, huomenna 29!!
 
Heipsan!

Ensin niistä potkareista eli mä koin ne ihan peruspotkarit paremmiksi kun pysyvät aloillaan paremmi. Jotenki ne puolikkaat oli aina liian isoja..Meidän esikoinen kun oli semmonen laiheliini eikä muuten varpaat sitte pysyny millään siellä jalkaosiossa paitsi jos vetäsi sukat vielä päälle. Henk koht siis pidän enemmän peruspotkareista.

Tänään oli sitten se ylimääränen ultra ja vähän pelottavia tietoja tuli. Meidän Vusseli on meinaan nyt jo arviolta noin kaks kilonen!! Lisäks on vissiin sitte kääntyny vielä taas perätilaan kun neuvolasta kertaalleen on jo sanottu olevan raivotarjonnassa,mut nyt oli kyllä toisinpäin. Painoarvioultra ja tarjonnan tarkistus hoidetaan sitte rv37 tai 38. Mua vaan hirvittää se,et kaveri on nyt jo pari kilonen ja pitäs tuon sitte vielä kasvaa mahassa 10 viikkoa! Voi kamala minkä kokonen siitä sitte tulee. Onneks ens viikolla on neuvola ni pääsen tädille purkamaan sydäntä jos hänel vaik olis jotain rauhottavia vinkkejä. Lääkäri käski nyt tosiaan tarkkailla niitä sokereita ja kaikkee,ettei tuo ihan kauheesti jatkais kasvutyyliään. No nyt oon sitte kuitenki entistä vakuuttuneempi, että mun puolesta saa syntyä viikolla 38. Oon vähän hänen kanssa jutellu asiasta jo,mut voi olla et tämä kaveri on yhtä omapäinen ko veljensä ja tulee sitte just sillon ko itelle sopii kysymättä äidiltä mitään. :D No kunhan ulos tulee ja sopusuhtasen kokosena ni ei mulla väliä..

Arvista ollu myös juttua. Mulla maha hajos kakkosen kohalla ihan hirveen näköseks eikä oo kyllä vielä ainakaa parantunu juurikaan. Käytän oriflamen arpirasvaa aamuin illoin (tai sillon ko muistan ja jaksan.. :ashamed: ). En usko et tässä raskaudessa nyt mitenkää enempää vois revetä kun on jo aika paha. Eikä nää vanhat oo kyllä vielä pahemmin tullu enempää näkyviin,et on semmosia vaaleenpunertavia. Ku kakkone oli mahassa ne oli semmosia jopa tumman liiloja vähän. Tosi karmivan näkönen..

Me mennään jussiks meidän mökille. Sisko ja veli perheineen tulee sinne kans. On ollu tämmönen perinne meillä tässä jo vuodesta 03 asti, et ollaan siellä. Tänään kävin jo ostamas kaikki juhannus ruoat valmiiks, ni ei tartte huomenna tai perjantaina änkee.

Emmaliina ja Vusseli rv29+
 
Ja muuten voi elämä,että tää lapsi on alhaalla! Pelkkä istuminenki tuntuu hankalalta. Tietty kaverin asentoki vaikuttaa,mut ei tämä varmaan paljon alemmas pääsis vaikka yrittäs.

JA Räpärällä, ihana masu. Hyvän kokonen sullaki. :D
 
Huoh miten väsy olen. Taitaa alhainen hemppa ja verenpaine aiheuttaa moisen :(

Potkareista: Mä ite henk.koht. tykkään puolipotkareista. Ne on niin helppo sujauttaa bodyn kanssa ja bodeista mun ehdoton suosikki on kietaisumalli! En mä kyllä pidä hankalana tavallisia napitettavia potkareitakaan, mutta puolipotkarit nyt vaan ovat kivoja ja niitä saa pientä kokoa muuten edullisesti vapaavalinnasta ja tarjoustalosta! Ihan näin vinkkinä...samoin niissä myydään kietaisubodejakin.

Huomaan muuten myötäeläväni muiden juttuja vaikka en niihin niin aina kommentoikkaan!

Mulla oli eilen projekti joka ei sitten edennyt ollenkaan........ Mä en tajua tätä uupumusta joka saa nukahtamaan istuaalleen!! :headwall:

Löydettiin kakkoshoitotaso meille!!! Kirosin miehelle, että miksi en löydä mistään sellaista... höh, laitan kuvan tähän kun en osaa selittää :D http://www.aijaa.com/v.php?i=664044.jpg eli tuollaista. No mä rekisteröidyin yhdelle keskosfoorumille, ihan päällä olevan tilanteemme ja mielenrauhankin vuoksi ja kirpparipuolelle laitoin ostetaan - ilmoituksen ja samana päivänä sain vastauksen ja nyt su pitäisi tuo hakea. Saa pidettyä alakerran pikkuvessassa ja siirrettyä vaikka yläkerran kylppäriinkin tarvittaessa ja menee kasaan niin ei vie tilaa. Ihan virallinen hoitopöytä on sitten lipastoinenn makkarissa.

Meitin vanhin täyttää tänään 11 vuotta!!! Ja sain tuossa ma kuulla häneltä, että seurustelee... Eilen lisää salaisuuksia tästä pojasta... Voih! Mihin aika menee?? Lapset ne kasvaa. On tuo nuori lempi suloista, supatellaan hiljaa kauempana ettei isi vaan näe ja ulos ei voi lähteä ilman huulikiiltoa...

Osaisiko joku oikeasti kertoa miten ihmeessä voi olla näin julmettu himo riisimuroihin??? Mä en hitsi muuta varmaan söisikään... Samoin haaveilen pussitetuista uusista autonrenkaista ruokalistallani... :p

Nyt taas taustalle... Palailemisiin!!!
-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 29+... pe tulee 3 ja 0...IHANAA!!!
 
oli puhetta potkareista.. mä esikoisella käytin pelkästään olkainpotkareita. Itse olen sellainen, että inhottaa jos joku vaate puristaa jostakin suunnasta, niin ajattelin, että tuskin se vauvastakaan kivalta tuntuu, jos housut masusta kiristää, eli ihan siitä syystä käytin olkainpotkareita, ne kun ei mistään kiristele :D . tai sit mä olin vain ekan lapsen hysteerinen äiti :D

Hantta06! Olit käynyt sairaalassa sokerien takia? Mulla se on ensviikolla edessä ja kiinnostais tietää, että mitäs siellä tehdään? Kutsussa luki vain, että kätilön, gynekologin ja tarvittaessa sisätautilääkärin vastaanotto..

Olo ollut ihan sairaan väsynyt viime päivinä! Mitään ei jaksais tehdä.. liekö sitten johtuu antibioottikuurista, mitä syön pissatulehdusta varten... taikka sitten hb on laskenut entisestään (108), mut sen sit näkee vasta seuraavassa neuvolassa rv 30.

Me ollaan huomenna aamulla lähdössä juhannusta viettään mökille, ihanaa mennä sinne vähän rentoutuun =)

Mukavaa Juhannusta kaikille!

MamMam ja pikkanen rv 28+1
 
Pippurimamma, hui mikä masu! Muistan, kun äiti odotti siskoani ja masu oli aika valtava, joten hiukan kauhulla odotan minkäkokoiseksi tässä ehdin itse vielä kasvaa..

Aamulla käytiin allekirjoittamassa talokaupat, joten nyt ollaan virallisesti talonomistajia. Ja se muutto on tosiaan kuukauden päästä. Onneksi jo useampi sukulainen on lupautunut muuttoavuksi.. ihan jo sitäkin ajatellen, jos tuo kohdunsuun tilanne vielä huononee.

Väsymystä on ilmassa täälläkin. Ajattelin sen johtuvan alhaisesta hempasta, mutta eilinen lukema oli kuitenkin ihan hyvä. Nukun kyllä melko pitkiä öitä, mutta välillä on vaikeutta nukahtaa tai uni on muuten levotonta eli vaikuttaisko se.. Ruokailurytmi on aika säännöllinen, että se tuskin vaikuttaa. Onneksi on mahdollisuus nukkua pienet päiväunet kun siltä tuntuu.

Joe ja pieni 26+6
 
Ja onnea talokaupoista!! :flower:

Räpärällällä myös ihana masukuva profiilissa, kävin vasta kurkkimassa. IHANA paita sulla siinä *haaveilee uusista vaatteista*

Mulla muuten jäi nyt sitten tuossa kuvassakin olevat mustat äippähousut pieniksi... Ei joku haluaisi ostaa niitä????? Olen vain 154,5cm "pitkä" ja ovat mulle hyvät, mutta pitkälle olisivat hyvät caprit esim... ;)

Heidille jussista

Me ollaan kotosalla, käydään Kustavissa kalassa jos ei ole kauhian tuulista ja grillaillaan. Vaahtokarkkejakin jo valmiina, kun ajateltiin nuotio tehdä sitten kalassa ollessa :)
 
Tuo paita on ostettu jo edellistä odottaessa, se on vissiin Lindexin valikoimasta ja aivan tavallinen, tosin kokoa 44-46 suunnilleen... XLNT-osastolta löytyy kaikkea kivaa kun on vähän reilumpaa kokoa!!

Ja on tuo sinunkin vauva-masusi jo melkoinen :heart: Hassua miten toiset on vielä ihan pieniä.. Vai ollaanko me nyt hassuja kun ollaan niin isoja? :whistle: =)

RR
 
Alkuperäinen kirjoittaja PippuriMamma:
Mulla muuten jäi nyt sitten tuossa kuvassakin olevat mustat äippähousut pieniksi... Ei joku haluaisi ostaa niitä????? Olen vain 154,5cm "pitkä" ja ovat mulle hyvät, mutta pitkälle olisivat hyvät caprit esim... ;)
Mä voisin olla kiinnostunut, kun mulla ei pahemmin vielä äitiysvaatteita ole ja alkaa olemaan vähän pulaa vaatteista ;) Mehän asutaan aikas lähelläkin toisiamme, niin voisin tulla vaikka joku päivä hakemaan!? Mikäs olisi housujen hinta?

 
Mä voisin olla kiinnostunut, kun mulla ei pahemmin vielä äitiysvaatteita ole ja alkaa olemaan vähän pulaa vaatteista Mehän asutaan aikas lähelläkin toisiamme, niin voisin tulla vaikka joku päivä hakemaan!? Mikäs olisi housujen hinta?
Jos mariannesuklaalevyn ja mountain dew- pullon saan niin sillä hyvä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja PippuriMamma:
Mä voisin olla kiinnostunut, kun mulla ei pahemmin vielä äitiysvaatteita ole ja alkaa olemaan vähän pulaa vaatteista Mehän asutaan aikas lähelläkin toisiamme, niin voisin tulla vaikka joku päivä hakemaan!? Mikäs olisi housujen hinta?
Jos mariannesuklaalevyn ja mountain dew- pullon saan niin sillä hyvä :)
No se kyllä onnistuu! :D Ollaan torstai-iltana tulossa Naantaliin, kun käydään mun mummin luona, mahdatko sä silloin olla kotona?
 
Vanhemman neitini rippijuhlat on sitten vietetty viime sunnuntaina. Vieraita meillä oli 40 johon kuului kummit, lähimmät sukulaiset ja ystävät. nyt ollaan tämä alkuviikko syöty salaatteja ym. mitä tuli tehtyä hieman reilummin. Meillä oli vuokrattuna seurakunnalta tila johon kaikki mahtu samaan aikaan, helpotti huomattavasti. Maanantaina olin aikasta poikki, mut eilen jaksoi taas siivota kotona ja touhuta muutenkin.

Viime perjantaina oli neuvola/ lääkäri ja toistaseks ainaski kaikki hyvin.
Hemppa oli taas ottanut pyräyksen ylöspäin 156, jolloin kysyinkin et onks mittari varmasti ehjä?
Olin varma et verenpaine olis ollu ylhääl sressist juhlien järkkäämisest mut sekin 134/73 ja painoakaan ei tälläkertaa ollu tullu kuin 91g/vko. Nyt sit vietellään vielä juhannus niin kesäloma olisi pidetty tältä erää. Jätin 2 viikkoo sinne äippäloman jatkoks ens vuoteen.

Meillä nuorempi neiti odottaa jo nyt koulun alkua ja laskee päiviä et koska sinne yläasteelle pääsee.Nauroinkin että meillä on yhteinen aamukampa et samana päivänä kun koulu alkaa, on mun virallinen viimeinen työpäivä ennen äippäloman alkua, jos tonne asti jaksaa ja pystyy olla (14.8). Meillä vaan töissä ns. paskatilanne et meillä ei ole extra kokkia eli jos joku lomalla tai sairas niin muut saa painaa pitkää päivää ja vähemmillä vapailla. Eipä sille sit mitään voi jos ei pysty olee, mut meen nyt ainakin kokeilee miltä se kuumuus taas tuntuu.

Tässä kai oleellisemmat kuulumiset, eips muuta kuin oikein mukavaa Jussia kaikille ;)
Meillä se menee kotosalla saunotessa ja grillatessa ja sunnuntai-illalla pitää käydä jo töissä tekee pieniä esivalm. maanantai aamua varten.

terv. Jaana+ pikkanen masuasukki 27+2
 
Kävin keskussairaalassa, vauvalla ei ole kaikki ok... Munuaisissa jotain vikaa, lapsivettä ei ole tarpeeksi, keuhkot ei kehity tarpeeksi... Huomenna takaisin sairaalaan... Tuntuu pahalta unelta... Ei kuulema hyvältä näytä :'( lääkäri käski varautua pahimpaan... Tampereelle laittavat huomenna tai myöhemmin...
 

Yhteistyössä