***SYYSMASSUT 2007*** KESÄKUU

Täällä on loma alkanut ja väsymys ilmaantui samaan aikaan. Myös maha tuntuu nyt olevan tiellä joka asiassa ja vähän tuskainen viikonloppu takana. Ehkä tämä tästä iloksi muuttuu.

Pippurimammalle voimia, tiedän tunteen!

Sinulle joka kyselit äitiyspakkauksen vaatteiden kuivaamisesta kuivarissa... minä olen kyllä laittanut, mutta vähänhän ne kutistuvat (niinkun muutkin vaatteet), mutta hyvin ovat muuten kestäneet ja värinsä pitäneet. En ottanut edes tälle kakkoselle uutta pakkausta, niin hyviä ovat vielä vanhatkin.

Onko kenelläkään ideoita, mistä voisin saada käytetyn Stocken Sleepi-sängyn ostettua...? Hinta on niin hiiirvittävä, että jos joku tietää jonkun paikan tai henkilön, joka haluaa omastaan luopua, niin innolla kuulisin. Kovasti kaikki ovat jo tehneet hankintoja ja laittaneet paikkoja kuntoon, meillä vielä kaikki alkutekijöissään. Uutta pinnistä siis haaveilen, kun vanhalle olisi ostaja tiedossa, eikä oikein sovi enää meille (turhamaista, eikö totta). Turvakaukalokin pitää hankkia, kun edellisellä oli lainaistuin. On kyllä jo tiedossa että mikä ja mistä haetaan, mutta vielä mahdollisia tarjouksia odotellaan.

Kyselisin teiltä, että onko muilla hiljaista petihommissa? Meillä on ainakin ihan superhiljaista, eikä oikein osaa kaivatakaan mitään... alkaa olla sen verran väsynyt ja iso, ettei tunnu kovin haluttavalta. Eipä tuo mieskään ole aikoihin kysellyt... :LOL: Kai se kipinä vielä joskus jostain löytyy, jos ei paikat vallan sammaloidu.

Painosta joku kyseli jossain vaiheessa. Minulle on tullut n.8kg ja tavoite oli pysyä alle 10kg:n. Ihan liikaa siis tullut. Ekasta tuli 24kg ja poika oli ihan liiiian iso, nyt olen siis yrittänyt olla tarkempi. Ihan normaalipainosta aloitin, mutta tuntuu tuo ruoka ja herkut maistuvan ihan liikaa ja jostain syystä kerään kyllä näin raskausaikana jokaisen suupalani itseeni. Sokerirasituksen jälkeen jouduin viikon kotiseurantaan, mutta sen mukaan ei aihetta isompaan huoleen. Tänään on ollut supermässäyspäivä, huomenna on pakko taas skarpata. Jäätelö vaan on niiiiiiiiin hyvää!

Kylläpä tuli turhamaisen kuuloista tekstiä! Leppoisia kesäpäiviä kaikille!!!

Superheppuli ja poikamaha 27+5 (kai)

Pitkästä aikaa kirjoittelen ja kerrompa kuulumisia täältä päin.
Sokerirasituksessa kävin ja kaikki oli hyvin.Olis kait terkka soitellut, jos ois jotain hälyttävää ilmennyt.Saan viimeistään tiistaina kuulla mitä mieltä lekuri ja terkka ovat tuloksista.(neuvola on silloin).
Taavimaija on muistanut "muokkailla" äipän masu nahkaa ja jumppaukset ovat tuntuneet aina vaan voimakkaammilta.Pientä väsymystä on ilmassa ja aionkin pyytää et terkka ottaa hempan tiistaina ku viimeks se totes vain et sulla on edellisellä kerralla ollut tosi hyvä hemppa (ei kuulemma aihetta mitata jokaisella kerralla).
Mut nyt lähen koisaamaan, jos sitä voi siksi sanoa.HYVÄÄ YÖTÄ KAIKILLE!!
Poikax3 ja taavimaija tasan 26 |O

Tervehdys täältäkin :wave:
Neuvola oli meillä perjantaina ja seuraavanlaisia tuloksia
-Hb oli noussut 116 (oli 111)
-paineet 100/67
-painoa tullut 311g/vko, yhteensä 6,2 kg
-vauvan syke 142 ja liikkeet ++
-sf-mitta 25
Tuo sf-mitta tuntuu kovin suurelta tässä vaiheessa, kätilö tuumasi että vatsasta voisi arvella, että olisin pidemmälläkin, kaunis kumpu kuitenkin =) Miten muilla tuo sf-mitta on korreloinut vauvan kokoon? Toivottavasti omasta ei tule kovin suurta, on sitten aikamoinen työ saada pikkuinen ulos. Seuraava neuvola on parin viikon päästä ja sitten onkin taas lääkärin vuoro.
Mukavaa viikon alkua kaikille syysmassuleille!

Hapsuli (25+1)

Viikonloppu takana ja saatiin järjestettyä lastenhuonetta :)
Haettiin eilen sinne hoitopöytä mun veljen luota, pesin lattian, laitettiin verhot ja matto mm. paikoilleen, tekis mieli istua siellä kokoajan :ashamed:
Sit käytiin ostaa alennuksesta gracon matkarattaat, kaukalo ja alusta. Kaukalo on tällä hetkellä keskellä pöytää ja huomaan kuinka mieskin ohimennessään hipelöi sitä (salaa...)
Nyt on paljon parempi mieli kun on saanu hommattua tarvikkeita, tosin paljon vielä puuttuukin...

Itkuiltakaan en välttynyt viikonloppuna :'( mulla on jotenkin tullut taas yliherkkäkausi takasin. 3pv ja kolmet itkut! Mies on kummissaan ku ihan pienistä alan pillittää.

Meillä oli hiljainen vaihe makuukammarissa, mutta ei ole enää. Jotenkin kummatkin on piristynyt siinä asiassa. Tietty meil oli raskas kevät, häät ja häämatka yms. joten kait sitä nyt jotenkin stressi häipynyt ja minäkin ollu saikulla ni en oo kokoajan niin väsy.

Onko teillä tullut raskausarpia? Mulla oli muutama ylipainon takia jo ennestäänkin, mutta nyt tullut navan molemmille puolille. Oon yrittänyt rasvailla apteekista ostetulla 'vichy' voiteelle mut eipä taida paljoa auttaa :/ Harmittaa, ku ovat aika hurjan näköset ja varmaan tulee vielä lisääkin niitä...

Nyt aattelin käydä pöytäliinakaapin kimppuun, niitäkin on aivan liikaa, jos sais vähän karsittua. No ainakin järjestän ne hyvin.

Mukavaa tosin sateista päivää kaikille =)

äityli75 ja eemeli 26+1

Rohviilissa uusi kuva mun pallukkamasusta.

Raskausarpia mulle ei ole vielä ainakaan tullut, vaikka välillä tuntuu, että masunahka on tosi pinkeä. Jollain keskirasvaisella perusvoiteella olen rasvaillut satunnaisesti muutaman kerran viikossa tissit, mahan, pakarat ja reidet.

Kiinnostus petipuuhia kohtaan on ollut aika aaltoilevaa. Välillä ei ole kiinnostanut ollenkaan (siis minua) ja välillä taas kiinnostaa enemmän ;) Minua oman kropan muuttuminen ei ainakaan vielä ole häirinnyt, vaikka tietysti masun olemassaolo jo joissain asennoissa tuntuu. Joskus kyllä kieltämättä on vähän vaikea keskittyä mieheen, kun pikkuinen masussa osallistuu niihinkin touhuihin.. :LOL:

:whistle: Nyt kotitöiden kimppuun!
Joe ja pieni 26+4

Höh, eipä se kuva näkynytkään vielä. No, jos ei pian näy, yritän laittaa sen uudestaan..

heipsan!
kävin tossa aamulla hakemassa postista äitiyspakkaukset, voi että ku on ihania noi vaatteet =) koko ajan tekee vaan mieli hypistellä niitä! kelan sivuilla ei näyttänyt mun mielestä yhtään noin kivoilta kuin ovat!yllätyin positiivisesti =)

mulla tuli esikoisesta raskausarpia tosi paljon mahaan, reisiin ja rintoihin, ovat onneksi jo vaalentuneet.toivottavasti niitä ei tulisi yhtään tässä raskaudessa.vielä ei ainakaan yhtään uutta arpea näy!

tänne ei mitään ihmeempiä kuulu, potkuja satelee todella paljon.välillä kun yht aikaa potkivat niin ei tunnu tosiaan mukavalta ku tulee potkuja ylös ja alas.tuntuu välillä todella kivuliaaltakin. no mutta tiedämpä ainakin että masussa voidaan hyvin :)
suppareita on taas alkanut tulemaan tiuhempaan, eikä lepokaan näytä auttavan:( täytyy ottaa äippäpolille yhteyttä jos muuttuvat kovin kivuliaiksi!
turvotustakin on alkanut tulemaan todella paljon, ainoastaan läpykkäät menevät tällä hetkellä jalkaan. onko jollain jotain konstia millä turvotusta saisi edes vähän pois?

nyt keittelemään kahvia!
alizia ja pikkuiset

Masentavaa lukea kun kaikki saa äippäpakkauksen.. :/
Laitoin hakemuksen Kelaan jo melkein kaksi viikkoa sitten ja edelleen lukee vaan, että hakemus saapunut! En tajua, miten voi näin kauan kestää, kun kyseessä ei todellakaan ole mikään ison kaupungin Kela, vaan Uusikaupunki! Sisko laittoi päivää ennen mua hakemuksen Rauman Kelaan ja sai jo viime torstaina pakkauksen!

Paveliina ja Jooseppi 28+4

Heipsan!

Kotona lepäilemässä.Kävin aamulla lääkärissä ja sain tän viikon saikkua, kun lauantaina alkoi flunssa ja öisin sattuu lonkkiin,ja heräilen vähän väliä kun pitää vaihtaa asentoa.Sen takia hirmusta väsymystä. Nukuin just 3tunnin päikkärit niin nyt jaksaa taas:)
Sitten alkaakin jo juhannuksesta kesäloma ja sen jälkeen ois vielä pari viikkoa töitä ennen äippälomaa,saa nähdä pystynkö menemään.

Raskausarvista: Mulla on tullut mahaan tosi paljon arpia,tulivat jo n. vko 13 vaikka maha ei ollut silloin vielä venynyt yhtään kun aina tuota mahaa on ollut..Reisiin tullut myös vähän.Olen rasvannut aina kun muistan niin myös sillä apteekin vihcyn voiteellaa,toivotaan että tehoaa;)

Täällä myös kovasti odotellaan pakkausta,toivottavasti tulee tällä viikolla kun ens viikko ollaan reissussa Prahassa:)
Toivotaan että ilmat tästä paranee kun inhottaa kun koko ajan tulee vettä,tosin turvotuksen kannalta näin parempi kun nyt ei lähes yhtään turvota;)

Inka &vaavi 28+4 :heart: :heart:

Neuvola kuulumisia...

Hb 117
paineet 119/70
sf-mitta 30, eli yli yläkäyrän mennään taas
liikkeet ++
turvotus+
paino +27g/vko,eli lähtöpainosta -5,7 kg

yhteenvetona voisi sanoa että kaikki hyvin.

Puhuttiin myös että tehdään se koko arvio ja päätetään sitten käynnistetäänkö hyvissä ajoin ennen kuin lapsi on kasvanut tosi isoksi. Itse toivon että lapsi olisi max. 4 kg

balik ja pikkuinen 29+1

On tosiaan ollut toi netti vähän aikaa poissa pelistä ja on muutama viikko edellisestä vierähtänyt. Olin kanssa siellä sokerirasituksessa ja mulla todettiin raskausajan diabetes. Nyt sitten tuli Tyksistä kutsu jatkotutkimuksiin, joihin menen puolentoista viikon päästä. Päivä vierähtää siellä ja sitten laittavat jonkun sokeriseuranta-laitteen pakaraan kiinni. Se mittaa automaattisesti sokeriarvot 300 kertaa vuorokaudessa!! Sitä sitten pidän pari vuorokautta ja takaisin Tyksiin, jossa tulokset luetaan ja päätetään jatkotoimista. Aika yllätyshän toi koko homma on, mulla kun ei ole yhtään altistavaa tekijää. Mutta hyvä kun nyt huomattiin, niin ei sitten synnytyksessä tarvitse pinnistellä 6 kiloista vauvaa ulos (joka mun tuurilla juuttuisi kiinni ja tarvitsisi tehdä hätäsektio.. :whistle: ) Raskautta siis seurataan nyt paljon tarkemmin. Ultraan pääsen muutaman viikon välein ( =) ) jossa katsotaan aina tarkkaan sikiön kehitys, painoarvio ja sydänkäyrät. Täytyy näin koittaa löytää edes jotain positiivista koko asiasta :LOL: Vaikka on kyllä ottanut koville luopua jäätelöstä ja suklaasta :(

Painoa on tullut n. 4kg eli ihan maltillisesti ja supistukset muuttuneet pääsääntöisesti kivuttomiksi.

Tinka ja menninkäinen 27+3

Katsoinpa nyt ekaa kertaa sivujen uudistuksen jälkeen omaa profiilia ja siellä oli kyllä jonkun muunkin kirjoituksia (kirjoittanut myös tinka nimellä) mun profiilissa. Aika tylsää.. Oli siis kirjoittanut samalla nimellä ennen kuin vaadittiin rekisteröitymistä, nyt ei varmaan enää pysty??!!

balik Samoilla linjoilla mennään ton sf-mitan kanssa. Mä kans oon miettiny jo valmiiks, että ajattelin pyytää käynnistystä ajoissa jos vauva meinaa kasvaa megaisoks. Vaikka sen nyt tiedänki, että 4,5kg sieltä mahtuu 37cm pään kanssa ulos,mut silti. Mieluusti semmone 4kg sais olla. Esikoine oli 3800g ja se oli mun mielestä ihan ok. Kakkonen oli semmonen jötkäle sitten. :LOL: Saa nyt nähä minkä kokoseks keskiviikkona sanotaan tällä hetkellä olevan. Voi siitä sitte ainaki jotain vähän arvioida. Ja varmaan mennään sitte myöhemmin kunnon kokoarvioultraan vielä, (jos vaan onnistuu) että tiedetään mitä odottaa.

Mites hei muut, joilla niissä sokereissa on jotain häikkää ollut, ni kun kauhee makeanhimo iskee ni mitäpä syötte? Kun mua vaivaa nyt sitte koko ajan kauhee suklaahimo tai keksihimo tai joku vastaava. Lisäks tuntuu, että voisin juoda koko pullollisen fantaa yheltä istumalta. Mistä tuliki mieleen,että voiko niitä light-limppareita kuitenki vähän juoda? Kun tekee niin perhanasti mieli jotain.. Vaikka muuten oon kyllä tosiaan jättäny kaikki sokerit ja makeat pois.

Mä oon viime aikoina nähny tosi paljon unia synnytyksestä. Lähinnä niin, että se käynnistyy liian aikasin. Väliin herään yöllä siihen ko unessa supparit tuntuu niin aidoilta. Sitte makaan vähän aikaa ihan paniikissa, et voi hitto soikoon nyt tää homma menee niin päin mäntyjä ja kuusia. En kuitenkaa oo pahemmi rekisteröiny mitään kovin kipeitä suppareita. Jos lähen kävelee johonki ni ylämäissä tulee kyllä ja jos imuroin. Siksipä olinki kiitollinen miehelle kun viime torstaista asti oon sanonu,että pitää imuroida eikä se vieläkään saanu mitään aikaseks ni kiukuspäissäni sitte minä tartuin siihe imuriin ja imuroin koko kämpän. Sen jälkeen oliki pakko mennä makaamaan vähäks aikaa.. Ottaa vaan niin päähän kun väliin tuo ei tunnu tajuavan mitään. Ja mä en siis voi sietää asua kauheessa sotkussa. Ei mua pieni epäjärjestys haittaa,mut se, et kämppä on pommin jäljiltä ottaa niin aivoon. Ja tietenki se,että tuntuu ihan ko tota miestä se ei haittas ollenkaa missä kunnossa tää murju on. Pistää niin vihaks väliin..

Siitä tuliki mieleen,että PippuriMammalle multa kans ymmärrykset ja :hug: .Kyllä ne miehet vaan osaa..

Emmaliina ja Vusseli 28+

Emmaliina sanoi: balik Samoilla linjoilla mennään ton sf-mitan kanssa. Mä kans oon miettiny jo valmiiks, että ajattelin pyytää käynnistystä ajoissa jos vauva meinaa kasvaa megaisoks. Vaikka sen nyt tiedänki, että 4,5kg sieltä mahtuu 37cm pään kanssa ulos,mut silti. Mieluusti semmone 4kg sais olla. Esikoine oli 3800g ja se oli mun mielestä ihan ok. Kakkonen oli semmonen jötkäle sitten. :LOL:

Meillä esikoinen oli 4570g ja 53 cm pitkä, päänympärys 39 cm... Juu ei enää koskaan!!! |O

Tänään kun hain postin niin oli saapunut postista ilomoitus että pakkauksen saa hakea:) heti oli pakko pukea vaatteet päälle ja lähteä ajelemaan postille..
Kotona alkoi sitten kova tutkiminen.Oli mielestäni tosi ihania vaatteita ja muita,olen tyytyväinen:):)

Inka& vaavi 28+4

kerpeleen kerpele :kieh: ei kuulu ei näy päätöstä kelalta, sivuilla lukee vaan että hakemus saapunut.. ois niin kiva jo päästä nypläämään pakkausta.. no kai se ennen syksyä tulee.. :whistle:
muuten olo alkaa olla aikasta normaali mitä nyt välillä kolottaa johonkin ja vauva on niin ylhäällä että on hankala hengittää mutta innolla odotan huomista kun pääsen ikeaan vähän ostoksille, niin saadaan sitten vihdoin tämä olkkari valmiiksi ja sitten onkin vauvan tavaroiden ja vaatteiden vuoro..
ja ylihuomenna lähdetään mun vanhemmille juhannukseksi joten ihanaa kun saa taas hieman itse hegähtää kun mun vanhemmat tykkää tuota poikaa hyysätä, ei tartte ite olla liikkeellä koko aikaa..
bluedrama mulla myös naksuu ja poksuu välillä masussa, en vaan tiedä mistä johtuu :eek:
mä aloin tuossa miettimään että meillä poika painoi syntyessään vain 2945g ja siinä oli jo mulle urakkaa kerrakseen että miten te olette jaksaneet synnyttää tuon yli nelikiloisia vauvoja :eek: :ashamed:
umayya 27+4

:wave:

Ajattelin nyt kirjoitella tänne ettette luule että olen pois pudonnut :D Kiirettä pitää kun esikoinen aloitti päiväkodissa, hieman haikealta tuntuu kyllä, mutta kyllä se varmaan siitä. Nyt mennään viikoilla 26+4 ja olo alkaa tuntua jo aika raskaalta ja isolta. Painoa tullut koko raskauden aikana 3,5kg johon olen tyytyväinen(esikoisesta tuli 28kg). Mieliteoista viili astunut kuvaan, ja edellen jostain kumman syystä himo hiekkaan ja kiviin valtava(ens siis kuitenkaan ole maistellut) mutta ulkona kun kävelee alkaa kyllä vesi valumaan suusta, hassua :LOL:

En sitten päättänyt ottaa äitiyspakkausta koska esikoisestakin jäi kaikki pakkausvaatteet lähes käyttämättä, joten kohta pääsen himoshoppailemaan koko "huiman" 140? edestä :D Te jotka otitte äitiyspakkauksen, jos joku jostain syystä haluaisi luopua makuupussista voisin sen ostaa ;)

jep mutta tälläistä tällä erää, niin ja joku kyseli petihommista ja hieman "valitteli" sen hiljaisuutta, lohduttaa voin ettei täälläkään mitään "elämää" viikoihin, ei sillä etteikö mies haluaisi taitaa olla toisinpäin, mutta on kyllä hankalaa tuntea itsensä seksikkääksi isona valaana :ashamed:

Pikasesti vaan tulin tännekin surkuttelemaan,että esikoinen on nyt sitte vesirokossa. Voi hitsit. Mä oon niin väsyny ja nyt en pääse nukkumaan ko jätkä on kotona. Juoksee tuossa ympyrää kovaa vauhtia ja huutaa soodaa soodaa ja katinkontti..Ei vaikuta kipeeltä ollenkaa mut näppylöistä voi päätellä taudin. Miksei meidän jätkä voi kuulua siihen porukkaan,joka kipeenä ollessaan mieluusti vaan makaa sohvalla ja kattoo piirrettyjä ja hörppii mehua? Sai äitiki makoilla..No onneks tuo taitaa kuitenki mennä päikkäreille tänään ihan kivasti.Heräs jo kuudelta (taas!) että luulis tossa puolen päivän aikaan väsyttävän. Sillon sitte mäki kyllä nukun.

Umayya kyllä muaki hirvitti ku kakkosesta kätilö ja hoitaja totes,että kyllä tämä poika on reippaasti yli neljän kilon. Ei sitä vaa ajattele siinä synnyttäessä minkä kokonen sieltä tulee kunhan tulee ulos. :D Ja luultavasti yhtä rankalta se synnytys tuntuu on se vauva minkä kokonen tahansa.. Mulla ainaki meinaa aina loppua voimat ihan kokonaan kesken siellä. Tekis mieli antaa jonkun toisen hoitaa homma loppuun ja ite mennä lepäämään. Mä oon aika laiska ihminen näitte tekstieni perusteella..Aina vaan valivali kun mua niin väsyttää. Koittakaahan kestää..

Emmaliina ja Vusseli 29 tänään!

Siis.. nämä vakuutusjutut.. Menin kysymään lapsivakuutusta, niin pitäis viimeistään kolme kuukautta ennen laskettua aikaa tehä hakemus. Ja viikko sitten oli vielä se kolme kuukautta laskettuun aikaan!! :kieh: argh.. Sitä kun ei tajua riittävän ajoissa olla liikkellä näissä asioissa.. ja kuulemma oli vähän aikaa sitten muuttunu kahdesta kuukaudesta kolmeen kuukauteen se aika.. Pitääpä tässä vielä lähtee kysymään, että jos sen yhtä toista kautta sais vakuutuksen voimaan heti lapsen syntymästä lähtien... meinaa vähän ahistaa, jos sitä ei saakkaan.. :/

Iihan pakko raapustaa jokunen sana.. :LOL:

Petipuuhista: Ite aattelen asiaa niin, että vaikka olo ei olekaan niin himottava ja hehkeä omasta mielestä, niin jos mies vaan vinkkaa vähänkään seksiinpäin, ni ehkä se sitte tarkottaa, että miehen mielestä nainen on yhtä pantavan näkönen ko aina ennenki :D Niinhän sitä sanotaan, että reikä se on rinkelissäkin, jos ymmärrätte pointin ;)

Ä-pakkauksesta:
Ei oo tännekään viel kuulunu vaikka päätös tuli Kelalta jo jokunen viikko sitte |O

Oma olo ihan jees, pikkuinen häsyää masussa kivasti nyttenkin, hymy leviää itelle korvasta korvaan :heart: Päätettiin sitte luopua hoitopöydä-ajatuksesta, kunnollista kun ei ole sitte sattunut silmään.

Tuolla jossain oli keskustelua, että ärsyttääkö tuntemattomat, jotka tulevat mahaa silitteleen yms.. Ja pakko sanoa että ÄRSYTTÄÄ! Eniten vain ehkä ärsyttää se, että olen ihan kuin lakannut olemasta oma itseni, että nyt olen vain yhtä mahaa jonka kuulumiset on joka jannun asia :LOL: Siis pliis, jos saisin ees vähän ihmisarvoakin, kiitos :D

Höppänä naurumaakari-mobic jatkaa kesän viettoa.. :) Rv. 28+6, ööh? :)

Alkuperäinen kirjoittaja minnajajoel:
:wave:

Ajattelin nyt kirjoitella tänne ettette luule että olen pois pudonnut :D Kiirettä pitää kun esikoinen aloitti päiväkodissa, hieman haikealta tuntuu kyllä, mutta kyllä se varmaan siitä. Nyt mennään viikoilla 26+4 ja olo alkaa tuntua jo aika raskaalta ja isolta. Painoa tullut koko raskauden aikana 3,5kg johon olen tyytyväinen(esikoisesta tuli 28kg). Mieliteoista viili astunut kuvaan, ja edellen jostain kumman syystä himo hiekkaan ja kiviin valtava(ens siis kuitenkaan ole maistellut) mutta ulkona kun kävelee alkaa kyllä vesi valumaan suusta, hassua :LOL:

En sitten päättänyt ottaa äitiyspakkausta koska esikoisestakin jäi kaikki pakkausvaatteet lähes käyttämättä, joten kohta pääsen himoshoppailemaan koko "huiman" 140? edestä :D Te jotka otitte äitiyspakkauksen, jos joku jostain syystä haluaisi luopua makuupussista voisin sen ostaa ;)

jep mutta tälläistä tällä erää, niin ja joku kyseli petihommista ja hieman "valitteli" sen hiljaisuutta, lohduttaa voin ettei täälläkään mitään "elämää" viikoihin, ei sillä etteikö mies haluaisi taitaa olla toisinpäin, mutta on kyllä hankalaa tuntea itsensä seksikkääksi isona valaana :ashamed:
Äläs mitään,kyllä rupes naurattaan tuo sun himo!!Äiti kertoi kerran yhestä naisesta,joka oli raskaana ja jolla oli jo ennestään ainakin yksi lapsi.Se oli kävelly vaunujen kans pihalla ja sillä oli ollut kans kauhea himo just noihin pikku kiviin,ei se silloin ollut syönyt ku oli ollut lapsi mukana,vaan se oli käyny popsimassa niitä sitten ku lapsi oli kotona!! :LOL: Nuo on just niitä käsittämättömiä mielihaluja,joita en ymmärrä.Siis ymmärrän nuo mielihalut mutta mistä johtuu että tulee himo pikku kiviin?? :D Ku eihän niitä ees ruukata syyä ja eikä sitä ees tiiä miltä ne maistuu ja silti himo kohdistuu niihin :D Tää oli ihana juttu tälle aamua :D
Täälläkin suunnalla ootellaan vielä äitiyspakkausta,saa nähä milloin se tulee.Se laatikon sisällön tonkiminen on se hauskin juttu,aina se vaan lähtee sama riemu siitä"Näin pieniä!Ihanan söpöjä jne".Eli otan siis taas pakkauksen,tuli samalla tässä se kysymys mieleen mitä joku aika sitten kyseltiin.Minusta sillä 140eurolla ei tee juuri mitään.Tykkään että jokainen lapsi saa vähän uusia vaatteita eikä aina toisten entisiä,on se eri asia kuitenkin jos ne täräyttää 140e tilille tai sitten saa sen pakkauksen.Mulla on jo kaikki tarvittavat tarvikkeet valmiina jo eli ei mee niihinkään rahaa eli nuo rahat ois varmaan mennyt sitten laskuihin tai jtn.Jos tämän vuoden äippäpakkaus ois ollut minun mielestä ruman värinen niin en ois sitten varmaan koko pakkausta ottanut,koska kaikki entisten pakkausten tarvikkeet on vielä tallella.Mutta ei kait tässä taas tuun kirjotteleen viimestään torstaina ku mulla on se lääkäri+neuvola reissu silloin :D

tai noh sen vastaavia- omalla gynellani kun kayn ultrassa!
Paineet 110/70
sf- mitta ?(meilla ei oteta)
liikkeet ++ (vaikka nukkui)
turvotus -
oma paino nyt +7.5kg
vauvanpaino 930g

Eli hyvin oli pullat uunissa ja nostokielto patee sitten loppuun asti. Mun dispeerilaakityskin jatkuu aina seuraavaan tarkastukseen elokuun alussa; sitten lopetellaan ja alan kayda kahden viikon valein ultrassa. Kohdunsuu oli kiinni, mutta vauva alhaalla joten ei rasituksia...

Olo on aivan hyva, kuumaa on ilmat mutta kylla me taalla sisatiloissa ilmastoinnin kanssa hyvin parjaillaan B)
Masukuvia en saa lahetettya talla koneellani (on joku tuntematon esto paalla) mutta aikas lailla on tuon Joen kanssa samoissa koko-mallilukemisissa!

Eipa meilla muuta
-levinia ja Hope rv 27+3 -

Kävin just ennen nukkumaanmenoa vielä vessassa ja liukastuin ja kaaduin. Oltiin vasta käyty suihkussa, joten lattia oli märkä ja jalkapohjatkin. Ilmeisesti yritin ottaa tukea ovenkarmista, joten kallistuin siihen suuntaan ja löin takaraivon vasemman reunan aika mojovasti siihen ovenpieleen. Eipä siinä ilmalennon aikana paljon ehtinyt ajatella, mutta kuitenkin sen, että eihän vain vauvalle satu mitään. Takapuoli ei tärähtänyt pahasti, joten ilmeisesti sain käsillä, tai sitten päälläni, kuitenkin vauhtia hidastettua. Mies oli jo sängyssä ja ihmetteli kolinaa, mutten pystynyt sanomaan mitään, kun päähän koski. Kohta mies kuitenkin tuli ja kantoi minut sänkyyn :heart: Säikähti sekin ja ehdotteli, että pitäisikö lähteä käymään sairaalassa ja kyseli miten masussa voidaan. Ilmeisesti se säikähdys aiheutti minulla adrenaliinin tai jonkin muun aineen erittymisen verenkiertoon, sillä ihan muutaman minuutin kuluttua alkoi pikkuinen riehua masussa. Tai sitten sekin vain säikähti. Vähän pelotti ruveta nukkumaan, kun päähän sattui ja mielessä oli tietysti kaikenlaisia uhkakuvia: alan vuotamaan verta yöllä tai supistukset alkaa jne. Tiedän kyllä, että moni muu odottaja on kaatunut pahemminkin.. Nyt ei tunnu mitään tavallisesta poikkeavaa ja pikkuinenkin liikkuu ihan normaaliin tapaan, joten kaikki lienee hyvin. Ja onhan meillä onneksi tänään se lääkärineuvola. Pää tosin on vähän isompi kuin eilen, tuli aika mojova patti siihen iskukohtaan.

Yölllä näin sitten unta, että olin äitini ja siskoni kanssa shoppailemassa. Paris Hilton sattui samaan kauppaan ja tuli taputtelemaan minun masuani ja ihmetteli englanniksi, että olenko raskaana. Minua se ärsytti ihan kamalasti, joten taputtelin sitten hänen mahaansa ja kommentoin jotain typerää. :LOL: Mistä lie mokoma ihminen tuli uneen..?

Joe ja pieni 26+5

Ai kamala joe80!!! Olethan oikeasti kunnossa?????

Emmaliina: Siitä selviää onneksi! Meille määrättiin ataraxia iltaisin, auttoi kutinaan tosi hyvin ja sinkkivoide kuivatti hyvin kellukoita ja hoiti rupivaiheenkin hyvin!! Voimia!!! :hug:

Bluedrama: Mulla kans napsuu maha välillä, samoin oli esikkoa ootellessa. Neuvolassa ei muuten osannut sanoa mistä johtuu... Hassua se kyllä on, ei muuta voi sanoa. Samoin mulla naksuu häntäluu ja jokin osa persiin alueella välillä ihan kävellessä ja sitten jos makaan selällään lattialla ja nostan lantiota sieltä ylös ja lasken alas...

Ah, uusi viikko ja uudet kujeet!

Tuntuu taas, että ollaan päästy hyvin etiäppäin ja syksy lähestyy!

Kiitos kaikille myötätunnosta!! Äijä potee edelleen pahimman luokan morkkista ja koettaa lepytellä mua urakalla, siinä on kyllä nyt työtä vaikka olenkin aika leppynyt jo, sitä vaan en tuolle kerro...
Asiaa on puitu suunnasta jos toisesta ja on tuo suoraan myöntänytkin, että käyttäytyi todella veemäisesti mua kohtaan ja et oli ite väärässä tietyissä asioissa... Pyytelee anteeksi vähän väliä jne... eli edistystä tapahtuu, ainakin johonkin suuntaan ja se on pääasia.
Suppareiden osalta ollaan liki äippäpolille suuntaamista tällä viikolla. Viikonloppu meni sen verta päin pyllyä...että saas nyt nährä mitne käy, tällä hetkellä kuitenkin parempi, joten jos menee mukavasti niin ei tartte mennä...

Eilen oli neuvola.

Painoa oli tullut ihan ruhtinaallisesti, mutta voiko muuta odottaa pakkolevossa, kesäkuumalla ja verenpainelääkitystä syödessä?? No ei terkkarinkaan mielestä. Jätti siis sen suuremmitta nuhteitta kommentoimatta sen enempiä ja totes vaan et käyrä suuntaa aika ylös...
Sf-mitta on 27-28, kuulema vähän isohko, mutta eipä ole tarvetta sokerirasitukseen kuitenkaan.
Pissa puhdas
Verenpaine 112/64 eli HYVÄ!!!
Turvotus +
syke + ja olikin muuten ihan mielettömän vahvan kuuloinen! Hätkähdin oikein itsekin...
liikkeet ++
hemppa alhaiset 115 joten rautakuurille joudun. En muuten joutuisi vielä, mutta mulla on ennenaikaisen synnytyksen riski sen verta isona, että parempi jo tässä vaiheessa puuttua..
ja mikä ihaninta: Ei mitään viitteitä raskausmyrkytyksestä - JIPII!! Sitä kun pelättiin vähän...
2 viikkoa ja taas on neuvola.

Neuvolan jälkeen talsittiin Innan kanssa Tiimarissa käymään. Tavattiin kaverikin siellä ja sovittiin ensi viikolle leikkirehvit. Tulee äidin kanssa kylään niin saa tytöt pitkästä aikaa touhuta keskenään! Ei olekkaan meillä täällä ikinä käynyt...
Ostin lapsille kaikille omat murokulhot ja mukit, ihania värejä oli!!! Itselle tarttui IHANA limenvihreä tarjotin ;)
Sitten kotiin ja vieläpä edullisena kimppakyytinä kivan "mummon" kanssa :)

Kotona sitten siirryin lepoon... Olinkin rasittunut reissusta! Illemmalla kauppaan miehen kanssa ja nyt alkaa olemaan vauvalla kaikki valmiina Hoitopöydän pehmuste löytyi viimein. Mekö muka "nirsoja"... Samoin mies ihastui "muutamaan" vaatteeseen Tarjoustalossa ja nyt sitten on pari bodya ja potkarit isäntä-tekstillä odottamassa pientä tulokasta...sekä tuttipullo :)

Prismassa pohdiskeltiin sitteriä ja lypsylaitetta. Esikoisesta kun ei imetys onnistunut vaan piti lypsää ja antaa pullosta. Rintamaidolla siis eli kuitenkin ja mietin josko varmuudenvuoksi ostaisi käsikäyttöisen pumpun jo valmiiksi...päädyttiin tulokseen ei.. Katsellaan vielä

Loppupäivä meni laiskotellessa. Suppareiden osalta tilanne oli ihan kiva Ei tullut montaa!!

Lapset menivät nukkumaan vasta 23 aikaan...mä UNOHDIN ne kokonaan... Kamala mikä Äiti olen... Muistin kyllä passittaa iltapesulle ajoissa ja annoin luvan lukea, mutta en sitten muistanut antaa nukkumaan- käskyä vaan Inna kyseli 23 aikaan et joko pitää mennä nukkumaan... noooooloooooaaaaa...... Tunnen olevani ihan monsteri ja välinpitämätön Äidin tapainen...

Tänään tekee mieli laittaa vaavitavarat kuntoon, harmillista vain, että pinnasänky on appiukolla laitettavana vielä, sitä ei siis saa paikoilleen, mutta vaatteet saan tänään blokattua ja loput pestyä ja viikattua :) Sekin on jo jotain. Meillä kun on hankittuna melkein kaikki tarpeellinen, mutta mitään ei olla laitettu vielä valmiiksi.

Vointeja kaikille ja vielä kerran ISO kiitos tuesta!! Ette arvaakkaan miten paljon se auttaa!

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 29+... wii, pe korkataan 30!!!!!

Yhteistyössä