SYYSMASSUT '07 elokuussa

tup
Mansku72: Olet kyllä tosi sissi! Mäkin olin todella ajatellut pitää itseni tosi hyvässä kunnossa ja urheilla loppuun asti, mutta kuinkas kävikään! Luulen ihan vakavasti, että synnytys käynnistyisi vaikka heti jos vain lähtisin Prisman hedelmä- ja vihannesosastolle, on meinaan niin pitkät käytävät. (Nyt kun tämän kirjoitin, niin varmaan menee sitten jouluun, kuten joku muukin on täällä epäillyt.) Yritän vain olla jalat ristissä vielä viikon, että pieni olisi sen 37 vko:a. Syö tosiaan naista, kun kaikki kävelevät ohi, jopa vanhukset. Mutta minkäs teet, menen niistä ohi sitten kirkkaasti taas jahka tästä selviän..
Muistathan sitten synnytyksen jälkeen ottaa hetken rennommin, ainakin ilman hyppyjä, ettei tule kohdunlaskeumaa ym. ongelmia?!

Onko muilla ilmennyt hajamielisyyttä viime aikoina? Kävin yliopistolla syömässä eilen ja unohdin maksaa ruokani. Mun maksutapahtuma oli se, että olin kaivanut opiskelijakortin tarjottimelle. Otin ruoat ja kävelin pöytään. Ehkä kassakin yritti sanoa jotain (?), mutta mä olin niin humussa etten tajunnut mistään mitään. Tajusin tämän vasta tänään, sillä kortilla ei edes ollut rahaa. On aika vaikeaa keskittyä koulussa enää mihinkään. Olisi vielä tenttejäkin pari..

tup 36 tasan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja perlos:
Minkälainen se limatulppa on? Nolona kyselee hän :ashamed:
Kun jotain nyt tais tulla mutta en tiiä sitten oliko vaan valkovuotoo. Sen näköstä se oli mutta sitä tuli kyllä aika paljon..

perlos 38+5
mulla tuli sellainen kämmenen kokoinen klöntti joka näytti sellaselta kun esim. nuhassa paksu räkä joskus on, todella kellertävää.. siellä joukossa sitten kellui myös veriklönttiä paljon..
onpas tosi ihanan kuulosta näin kuvailtuna
:x
 
Elisa
Lämpöiset onnittelut kaikille jo vauvautuneille!

Pikkuhiljaa sitä vaan aletaan poksahdella, uskomatonta miten nopeasti aika on mennyt! Vastahan sitä teki positiivisen raskaustestin! Itseäni jaksaa ihmetyttää ainakin. Täytyy olla kiitollinen miten hyvin kaikki on mennyt omalla kohdallani tähän asti, toivottavasti myös nämä viimeiset viikot/päivät sujuisivat meillä kaikilla ilman suurempia ongelmia :) Täytyy vielä todeta samaan syssyyn, että en olisi ikinä uskonut raskaana olemisen olevan näin helppoa! Ehkä mulla on vain moukan tuuria... olen ennenkin tainnut täällä kirjoittaa, että en edes tietäisi olevani raskaana jos ei tuo maha tuossa kasvaisi.. :) No nyt viimeisen kuukauden aikana on mennyt selkä tuhottoman kipeäksi, mutta en nää sitäkään suurempana ongelmana enää, kai siihen on jo niin tottunut. Ja tarkemmin ajatellen onhan sitä kaikenlaista pientä kremppaa ja vihlontaa siellä sun täällä, mutta silti... En tiedä mitä sitten oikein odotin, tai ehkäpä jutun juoni onkin juuri siinä, ettei mulla ollut mitään odotuksia, ei auvoisesta raskaudesta eikä sen puoleen mistään vaivoistakaan..

Neuvolassa tuli tänään käytyä, viimeinen lääkärineuvola on nyt pulkassa. Kaikki oli ihan niin kuin pitääkin, painoarvioksi antoi käsikopelolla 2,6-2,7kg. Kohdunkaula oli vähän pehmennyt ja lyhentynyt, mutta oli sitä vielä pari senttiä silti jäljellä. No, onhan tässä vielä kolmisen viikkoa LA:an, lääkäri epäili kyllä että ei varmaan yliaikaiseksi mene. En tiedä mistä niin päätteli, mutta sopii mulle! Mun puolesta saisi tulla 8.9. jälkeen (LA siis 22.9), mutta tuolloin 8.päivä on kaverin häät, jonne haluaisin vielä päästä ehjänä :) Jos vauveli tulee yhtään äitiinsä, niin tulee juurikin 40+0, täsmällisesti laskettuna päivänä minä itsekin olen syntynyt!

Mietin tuossa näitä vauvavalmisteluja ja että mitähän sitä on unohtanut... Haluaisin välttää liikaa tavaranhaalintaa, kun sitä kuitenkin kertyy tahtomattakin. Kaikkea saa kuitenkin vauvan syntymisen jälkeenkin, sitä olen itselleni muistutellut. Varsinkin kun asutaan ihan Helsingin keskustassa, niin tästä pääsee kyllä helposti liikkeeseen kuin liikkeeseen kipasemaan mitä nyt sattuu puuttumaan.

No eipä tässä kai tämän kummempia, kaikille vaan kärsivällisyyttä toivottelen ja muistakaahan levätä! Itse en ole muistanut.. :ashamed:

terveisin
Elisa + muumio 36+4
 
Apilanlehti: Otan osaa menetykseesi, voimia! :hug:

Onnea kovasti jo vaavinsa saanneille syysmasuille.

Ihana lueskella kuinka syysmasut alkavat poksahdella yksi toisensa perään.

Täällä selkä ja vatsakivut jatkuvat ja supistukset katosivat jonnekkin. :kieh:

Olemme joutuneet koko raskauden ajan pelkäämään että selviääkö vaavi vai päättääkö syntyä ennen aikojaan. Ja nyt kun olisi lupa tulla niin eipä tule enään kunnon supistuksia. On tämä kummallista

Mutta kaipa tämä syntyy ennen joulua, kuitenkin =)
 
Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena. Topi on kyllä jo laskeutunut ja rt:ssa olisi. Supistuksia tulee silloin tällöin ja olo on ikävä, kuten niin monella muullakin. Eiköhän tässä vielä vähän aikaa jaksa....

Onnea ponnistuksiin

Swiss ja Topi 37+3
 
:whistle: Kävin kävellen kaupassa. On mennyt monta päivää täällä sisällä istuessa ja sen takia on ehkä nukuttanutkin vähän huonosti. Nyt ei satanut, joten päätin "kipaista" tuossa kilometrin päässä kävellen. Menomatkalla kyllä taapersin ohi yhdestä koiranulkoiluttajasta :LOL: Vauhti oli hidas ja se ulkoilutettava collie näytti vanhalta, mutta ei minunkaan vauhti mitenkään päätä huimannut, niin kuin voitte kuvitella :D Mutta raikas ilma teki hyvää!!
 
Hyvä Joe Oot sitkeä sissi, mä en uskaltais lähteä kävellen kauppaan....täällä nyt jo viikon supistellut mutta ei mitään säännöllistä, huomenna olisi neuvola, puhuttiin jo viime viikolla ettei nähdä, mutta niin se vain menee.... :hug: :hug: :hug:
 
Rv 38+1
Paino:60.2kg( viikossa 1000g).
RR:121/73
Sf-mitta:31 oli laskenut edellis kerrasta sentin,eli vauva on laskeutunut jo ihan alas asti ja päätä ei tuntenut enää.Vauva löhöili massussa selkä mun selkäonteloa päin ja tuntui että ei saa kunnolla sydänääniä kuuluviin,piti vähän painella että liikkuis :D Lopuksi sai sitten otettua ne ja siis
sydämen syke:+130 eikä kuulunut mitään sivuääniä.
Liikkeet:++
Ja edelleen oli RT.
Onnea kaikille synnyttämään menijöille!(tosin eihän sitä koskaan tiiä milloin itellä lähtö tulee mutta tuskin ihan lähi päivinä :D )
 
Onko Laa:sta kuulunut mitään..? joko on nyytti sylissä? :)

Täälläpä sitä sitten vissiin on flunssa tulossa... :snotty: Nenä vuotaa ja kutiaa just sillä tavalla kuin flunssan alkaessa.. Eipä kyllä ois kaivannut tuota.. |O

Te joilla on tullut raskausarpia, niin kutiaako ne..? Kun itselläni on masu revennyt aika totaallisesti :ashamed: ja välillä kutina tuntuu aivan sietämättömältä. Viime yönä sai suunnilleen koko ajan olla rasvaamassa ja tänään saunassa käydessä meinas olla yhtä tuskaa kun hiki nousi pintaan ja aiheutti lisää kutinaa.. Ja tietty sitä vaan raapii vaikka ei pitäis ja nyt iho on sitten hellänä masusta.. :ashamed:

Taidampa lähteä takaisin lukemaan kirjaa.. se on moro! :wave:

-Bluedrama ja röllykän asukki 38+0 :heart:
 
Äsken jo viestin kirjotin, mutta hävis taivaan tuuliin. Toivottavasti nyt ei tuu kahteen kertaan samat asiat.

Ensinnäkin Apilanlehdelle osanotto ja suuri :hug: . Varmasti raskasta aikaa.

Bluedrama, mulla myös kutisee arvet. Maha revennyt täysin ja välillä huomaamattakin alkaa raapimaan. Ja kylläpäs käy kipeää. Onneks ei arpia ainakaan vielä ole tullut muualle.

Eilenköhän kirjoitin, että mukamas bongasin limatulpan. Nyt kun lukenut muiden kuvailuja siitä niin tais olla mulla väärä hälytys. Mukana oli kyllä verta(?), mutta oli valkoista paksua mönjää. Eikä todellakaan niin paljoa tullut mitä muilla. Että tais olla sitten vaan reippaammin valkovuotoa. Varmasti mielenkiintoista luettavaa...

Nyt nukkumaan. Oli pakko kattoa eka BB.
-Pilvi ja vauva 37+3-
 
Uni ei vaan tule. Luulin, että Yleltä tulee yleisurheilua mutta ei tulekaan! Epätoivoisena sitten yritän surffailla jotain :headwall:

Bluedrama
Mulle ilmestyi ensimmäiset arvet masuun viikko pari sitten. Silloin kutitti siihen malliin että osasin viiruja odottaa. Siitä lähtien arpia on tullut vähitellen lisää. Iho venyy niin että se on paikoittain lähes tunnoton. Tavallaan siis kutittaa ja tavallaan ei.

Taivas alkaa jo vähän vaaleta. Pitäisiköhän mennä postilaatikolle aamulehteä varten kytikselle?


Tänään taas vauvauutisia meidän pinoon?

Maarja, vaava ja haukotus 39+5
 
:wave:
Ei ole laa:sta kuulunut vielä mitään ;) Yritin jäädä sänkyyn kun isäntä lähti töihin, mutten osannut :( inhottaa kun nyt vois nukkua niin ei, herään ennen kuutta :kieh: oletteko muut kuulleet sellaista teoriaa että yhtäkkinen pinnan kiristyminen kertoisi lähestyvästä synnytyksestä? mulle eilen sanottiin kun purkasin mieltäni ystävälle että no kohta se syntyy, kun hormoonit pistäny mielen yks kaks ihan sekasin :LOL:
 
Täällä todella hyvin nukuttu yö takana ja nyt suppailee, toivottavasti noi supparit nyt vahvistuis niin ei tarvis mennä enää tänään iltapäivällä neuvolaan..mutta mun tuurilla ne häviävät yhtä nopeasti kun tulivatkin...mutta nyt aamupalalle...

Kaunista aamulle kaikille syysmassuille ja vielä kerran onnea jo nyytin saaneille!!! :hug: :hug: :hug: :hug:
 
huomenta

viime yö oli perseestä, koko yön oli pääkipiä ja vasta viiden aikaan jaksain raahautua ulos autolle kun sielä mulla oli viimeset panadolit... sen jälkeen sain jotenki nukuttua.

illalla kun menin nukkuun niin muksu alotti jotku potkunykkeily harjotuksen, sanoinki sille että meinaakko tulla potkien läpi... :D

kävi nimittäin niin kipiää tuonne kohdunsuulle se sen vänkääminen ja alko jo jomottaan menkkamaisesti että aattelin että jos ei se rauhotu niin se tulee läpi... (toive ajattelua)

nyt olo vähä pökkyrä kun tosi huonosti nukkunu niin siitä varmaan johtuu tuo huippaaminenki... ääh, pitää nukkua pitkät päiväunet kun pääsen kotiin äippäpolilta, meiltä on semmonen puolentunnin matka n 40 km sinne ja samalla pitää käydä työkavereita moikaan... että ihan hauska päivä tulossa jos vaan olis vähä energiaa

raskausarvista: joo tullu on navan alle ja siitä sivuille...ja kutiaa ihan hulluna, navan kohta on tunnoton ja ilkeetä kun siitä kutisee jotenki syvempää ja vaikka kuin raapis niin ei mitään vaikutusta kun on pinnasta tunnoton.

nyt puurolle

nökö rv 36+6
 
Viime yönä näin sitten ensimmäisen kerran tulokkaasta unta. Helppo oli siinä synnytys ja tyttö tuli :heart: .

Kohta neuvolaan, kertoilempa sitten kuulumiset. Ekat kipeät supistuksetkin jo tullut...

t. Roosakaisa ja pipaliini 37+6 :heart:
 
Voi pihkanan pahkana!! :kieh: Neuvolasta soittivat, että mun TH:n sijaisen sijaisen sijainen (oikeesti) on sairastunut ja neuvola-aika siirtyy iltapäivälle.. :headwall:
no just, ja mun piti mennä miehen kanssa Poriin hakeen sen kansitettua päättötyötä ja muutenkin vähän shoppaileen. Mies jo sopinut opettajien kanssa, että ne on koululla klo 13, joten sitä ei voi siirtää. Ja neuvolasta sanoivat suoraan, ettei heillä ole muita aikoja tarjota enää tälle viikolle! :/ Se oli niin lähellä, että mä pääsin jonnekin muualle kuin Laitilaan tai Raumalle... No, ehkä mä sit vaan homehdun tänne tuppukylään ja odottelen miehen eläkepäiviä, jotta saisin itekkin joskus auton käyttööni :LOL:

 
ekalle tytön saaneelle!! :heart:

Voi kun pääsis jo itsekin tositoimiin. Supistelee kyllä välillä kovastikin, laskeutunut/kiinnittynyt on ja rt, mutta ei vaan niin ei. Vaikka toisaalta tänään tuli vasta rv 38 täyteen, että tässä voi olla pahimmillaan vielä kk odottelua jäljellä.. Viimeksikin meni 9 päivää yli la:n.

Mulla on kans maha kutissut jonkun verran. Kai nuo arvet ja mahanahan kiristyminen äärimmilleen tekee sen. Tähän mennessä painoa on tullut 12kg.

t.rmamja rv38
 

Yhteistyössä