Lämpöiset onnittelut kaikille jo vauvautuneille!
Pikkuhiljaa sitä vaan aletaan poksahdella, uskomatonta miten nopeasti aika on mennyt! Vastahan sitä teki positiivisen raskaustestin! Itseäni jaksaa ihmetyttää ainakin. Täytyy olla kiitollinen miten hyvin kaikki on mennyt omalla kohdallani tähän asti, toivottavasti myös nämä viimeiset viikot/päivät sujuisivat meillä kaikilla ilman suurempia ongelmia
Täytyy vielä todeta samaan syssyyn, että en olisi ikinä uskonut raskaana olemisen olevan näin helppoa! Ehkä mulla on vain moukan tuuria... olen ennenkin tainnut täällä kirjoittaa, että en edes tietäisi olevani raskaana jos ei tuo maha tuossa kasvaisi..
No nyt viimeisen kuukauden aikana on mennyt selkä tuhottoman kipeäksi, mutta en nää sitäkään suurempana ongelmana enää, kai siihen on jo niin tottunut. Ja tarkemmin ajatellen onhan sitä kaikenlaista pientä kremppaa ja vihlontaa siellä sun täällä, mutta silti... En tiedä mitä sitten oikein odotin, tai ehkäpä jutun juoni onkin juuri siinä, ettei mulla ollut mitään odotuksia, ei auvoisesta raskaudesta eikä sen puoleen mistään vaivoistakaan..
Neuvolassa tuli tänään käytyä, viimeinen lääkärineuvola on nyt pulkassa. Kaikki oli ihan niin kuin pitääkin, painoarvioksi antoi käsikopelolla 2,6-2,7kg. Kohdunkaula oli vähän pehmennyt ja lyhentynyt, mutta oli sitä vielä pari senttiä silti jäljellä. No, onhan tässä vielä kolmisen viikkoa LA:an, lääkäri epäili kyllä että ei varmaan yliaikaiseksi mene. En tiedä mistä niin päätteli, mutta sopii mulle! Mun puolesta saisi tulla 8.9. jälkeen (LA siis 22.9), mutta tuolloin 8.päivä on kaverin häät, jonne haluaisin vielä päästä ehjänä
Jos vauveli tulee yhtään äitiinsä, niin tulee juurikin 40+0, täsmällisesti laskettuna päivänä minä itsekin olen syntynyt!
Mietin tuossa näitä vauvavalmisteluja ja että mitähän sitä on unohtanut... Haluaisin välttää liikaa tavaranhaalintaa, kun sitä kuitenkin kertyy tahtomattakin. Kaikkea saa kuitenkin vauvan syntymisen jälkeenkin, sitä olen itselleni muistutellut. Varsinkin kun asutaan ihan Helsingin keskustassa, niin tästä pääsee kyllä helposti liikkeeseen kuin liikkeeseen kipasemaan mitä nyt sattuu puuttumaan.
No eipä tässä kai tämän kummempia, kaikille vaan kärsivällisyyttä toivottelen ja muistakaahan levätä! Itse en ole muistanut.. :ashamed:
terveisin
Elisa + muumio 36+4