SYYSMASSUT '07 elokuussa

Pippurimammalle, toiselle valvoskelijalle :hug: .

Täällä valvoskellaan taas. Viimiset 4 yötä onkin mennyt hyvin ja olen saanut nukuttua, mutta nyt taas valvoskellaan ja syödään yöpalaa.

Ainoska ja Kullannuppu

nökö-81

Kyselit niistä Anttilan imetysliiveistä. Mä tilasin itselleni kahdet sieltä juuri ja mielestäni olivat todella hyvät.

olen aikaisemminkin ostanut näitä samoja liivejä kahden muun lapsen kohdalla ja ne olivat käytössäkin hyvät.

Että suosittelen, kun eivät ole mitkään pahan hintaisetkaan.

Ansu 34+0 (Tasan 35 viikkoa, loppu lähenee huimaa vauhtia)

PippuriMamma :hug: voimia ja vielä enennän voimia jos tästä sulle nyt lähtö synnyttämään jo tulee. Onneksi sulla on jo ns tarpeeksi viikkoja kasassa ;)

Viime yönä olen pyörinyt ja hyörinyt ja nähnyt synnytysunia... Täällä odotellaan jo hommiin pääsyä kovasti

balik ja "pikkuinen" 36+0 :eek: :D

Kyllä voi tämä natiainen kiusata mua. En saanut sitten yöllä unisaldoa kasvatettua kuin pari tuntia. Aamulla ysin aikoihin miehen puhelin soi ja heräsin siihen ja mä kun en pysty jatkamaan enää unia sitten... Mua kiukutti ihan sairaasti vaikka eihän kukaan voi tietää milloin toinen nukkuu ja onko valvottu jne...

Mukavasti kipuilee vieläkin, en tosin miehelle sitä sanonut. Lähti kalaan :) Saahan sen sieltä hälytettyä jos tarvis, mutta ei ole sellainen olo, että sitä tarvetta tulee ainakaan tänään.

Nyt siivoamaan taas. Tulee vanhemmat tänään kylään joten viisainta tehrä jottai.....

Kiitos voimantoivotuksista jälleen, olette te ihania :hug:

balik: Mä näen kans synnytysunia ja imetyksestä aika usein, se ei onnistu ollenkaan niissä unissa. Taitaa hermostuttaa, kun en esikkoa tissitellyt vaikka rintamaidolla eli ekat 3kk kuitenkin :) Pitäis varmaan lypsyvälineet katsoa valmiiksi varm.vuoksi....

Joka kerta, kun avaan nää sivut, niin pieni jännityksen poikanen iskee...jokohan vauvauutisia on tullut. Monella on jo niin hektiset paikat, että vauvauutisia saattaa tupsahtaa tänne minä päivänä tahansa.

PippuriMammalle: :hug: ja voimia. Toivottavasti MatiasMatilda syntyy kohtapuolin, onhan sulla jo viikkoja ihan kiitettävästi kasassa. Toivoisin sulle jo helpostusta, kun olet kipujen ja muiden kärsimysten kanssa joutunut painiskelemaan jo niin kauan. Levähtele nyt vielä ennen suurta koitosta.

Täällä kaikki ennallaan, supistelee iltapainoitteisesti, mutta muuten on ihan normaali olotila. Kyllä jännittää, kun säämiehet lupas ens viikolle hirveitä helteitä. Täällä ollaan säästytty ilman turvotusta ja närästystä. Ne onkin sitten varmaan ainoot vaivat, mitä mulla ei ole ollut. Eiköhän nekin vielä ehdi kehiin mukaan. Ainakin tuo turvotus, jos pukkaa 30 helteet. :eek:

Onko muilla ilmennyt itsensä uudistamisviettiä?Mulla on ihan hirvee tarve tehdä omalle olemukselle jotain. Hiukset uusiksi, uusia meikkejä yms. Odotan hartaasti, että pääsee shoppailee uusia vaatteita. Noissa kotiin tulevissa kuvastoissa on niin ihania syksyvaatteita.

Nyt äkkiä päikkäreille, kun tuo esikoinenkin viimein nukahti. Toivottavasti se nukkuu pari tuntia, että sää itsekin rauhassa levätä.

Jaksuja kaikille :hug:

T:Nanna ja Alvar 32+6

Aku
Kuuma |O ! Joo joo ei sais valittaa kun suomen kesä on mitä on mut mut mut...

Täällä aletaan pikkuhiljaa olla toipumaan päin siitä perjantain ylläri polikäynnistä...Kyllähän tuo edelleen mietityttää,kun kuitenkin tuli se kontrolliaika jollekkin sydänlääkärille.Pikkuinen nyt kuitenkin melskaa samalla tavalla kun ennenkin niin jotenkin ei jaksais uskoa että siellä mitään hätää on.Mutta kyllähän sitä aina kytee sellainen pieni epäilys takaraivossa.Pitää vaan luottaa että olen ammatti ihmisten käsissä ja näitä käyntejä nyt alkaa olemaan viikon välein niin ainakin seurataan.

Voi sua pippurimammaa :hug: nuo pikkuiset osaa kyllä välillä riivata äitiänsä oikein kunnolla ja pitkään.

Mullekkin iski joku ihme siivousvimma.Hinkkasin kaikki keitiön kaapit ja sitten siirryin vessaa hinkuttamaan.Että kyllä nyt kiiltää!Jos ens viikolla sais ikkunat pestyä olisin hirmu tyytyväinen :D

Kummeista sen verran että meillä on ollut yksi selvillä aivan alusta asti.Miehen sisko ja minun ehkä paras kaveri.Pysyy varmasti kuvioissa ja tykkää hirmuisesti lapsista.Toinen sitten onkin hankalampi.Mun yks tosi hyvä kaveri ketä ajattelin joskus,päätti karata jenkkeihin töihin vuodeksi.Hän ois kyllä syksyllä tulossa käymäänristiäisten tienoilla mutta siitäkään ei sitten tiedä että meinaako jäädä suomeen kun ens keväänä kotiutuu :/
Mutta siis ainakin yksi hyvä ja varma kummitäti pikkuiselle on.

Nyt menen löhöämään sohvalle odottelemaan ukkoa töistä kotiin ja sitten vanhuksille grillaamaan =)

Koittakaahan jaksella tässä kuumuudessa!

T.Aku ja pieni 34+2

nanna-80: Kiitos, kyllä mä olisinkin jo ihan valmista tavaraa telakalle ;) Viikkoja tosiaan niin kivasti, että voisi jo tulla sen puolesta.

Aku: Kiitos! Mä kuurasin kans äsken keittiön. Kiillotin tiskipöydän ja pesin lieden ja kaapinovet ja tasot... ja sitten olikin vessan vuoro... Nyt meinaan jatkaa muuta kämppää täällä pienen tauon jälkeen. Iski TAAS energialataus vaikka väsy onkin kova.

Uudistamis-juttua: Mä koin muodonmuutoksen keväällä ja sitä jatkettiin tuossa muutama viikko sitten. Uus tukka jne... Vaatteita ei tosiaan viitsi ostella, johtuen tästä kokoluokasta jonka mahdollista muutosta odottelen :D Mä sitten purkaan uudistamisen tähän kämppään :) Heittelen kamaa pois ja vaihtelen järjestystä vähän väliä...

Nyt taas jatkamaan, nyt kun ei suppaile niin on hyvä touhuta!

Pitäisköhän sun nyt oikeasti lopettaa toi ylimääräinen kaappien ym. pesu ettei taas ala supistelemaan?? Siinä kun saattaa piillä syy ja seuraus.. Ei se vauva välttämättä vielä valmis ole :hug:

Mäkin haaveilen jo (toisaalta) et vois mennä, mutta en tiiä halulanko kuitenkaan, viikkoja vasta se 35+...

Ja kiitos kaikille jotka vastas mun nimi-vaivaani!! :heart:
Suurin osa teidän esittämistä oli jo sellaisia, mitä mäkin olen esittänyt, mutta Mies tyrmännyt :D Eli teillä on hyvä maku!!! Mutta ei vieläkään ole löytynyt sitä oikeaa.. Kääks :headwall:

Mä palajan ensviikolla kun on tiistaina neuvola.

Maarja: Ensviikolla vissiin hellettä, mites olis Eetun-aukiolla treffit jäätelöbaarissa jäätelön merkeissä?? :whistle: :p

RäpäRällä ja Nestori the Myllääjä 35+2

Ihan kivaa, kun on vaihteeks vähän lämpöisempää, mutta mun turvotus, jota siis ollut jo viimesen kuukauden, niin vain kyllä yltyy helteistä, eli oma olo alkaa olla aika tukalaa =) .

Mä olen tota turvotusta miettinyt ja musta hassua, kun kirjoista ja netistä luen, että jos turvotus ei laske levossa, niin pitää mennä lääkäriin jne. No mulla ollut kuukauden jatkuvaa turvotusta, johon ei vaikuta lepo mitenkään. No onneksi verenpaineet ok, eikä ole valkuaista pissassa, niin silloin kuulemma ei ole mitään hätää. Mulla ei vain nesteet liiku kehossa jostakin syystä :whistle:

Saapa nähä, kuka meistä poksahtaa seuraavaksi! Onneksi kuitenkin melkein kaikki olemme päässeet näin pitkälle, osanottoni MargeSimpsonille! Kohta varmasti alkaa jo vauveleita syntyyn. Mä teenkin veikkauksen, jollekin syntyy vauva tästä meidän porukasta 20.8 mennessä, katsotaan, osunko oikeaan ;) :D

Mulla olis kans kova halu uudistaa itseäni jollakin tapaa, parturiin pitäis päästä, mut vaatteita en ennen osta, kun olen masusta eroon päässyt ja muutaman kilon tiputtanutkin pois.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!!

Jokos SuperHeppuli miehesi kotiutui? Noi miesten reissut on kyllä ärsyttäviä! Oma miehenikin, harvoin kylläkin, mut kuiteskin parisen kertaa vuodessa niitä harrastaa lähinnä työporukan kanssa ja aina olen jotenkin sydänkurkussa sen aikaa, vaikka aina onkin kotiutunut reissustaan :D . No kohta sitä voi taas itsekkin päästä.. mä vaan olen aina sellainen, että klo 2-3 olen viimeistään takaisin kotona, eli ei mua tarvi aamutunneille asti odotella..

MamMam ja pikkanen rv 34+5

Sunnuntaita!

Varpajaisperinne
Kyllä mä jutun perinteenä ja sosiaalisena rituaalina ymmärrän. Se on se miesten tapa juhlistaa tapahtumaa, eivät tunnetusti herkisty vauvan olemassaololle samalla tavalla / niin nopeasti kuin naiset. Mutta kyllä mun mielestä pitäisi jokaisen isukin se tajuta, ettei ihan örvelökännejä vedä kun vauvakin on vasta kotiutunut. Saunailta parin kaljan ja kaverin kanssa on paljon inhimillisempi vaihtoehto (joku taisikin näin jo todeta). Mutta mutta... jokainen mies tyylillään. Omani ehkä kaikessa hiljaisuudessa polttaa sikarin terassilla eikä muuta (ainakin toivon!)

RäpäRällä
Kuulostaa kivalta
=) kävisikö päiväksi tiistai tai keskiviikko?

MamMam, minäkin veikkaan! 11.8. syntyy eka syysmassu. Mitä saa, jos veikkaa oikein? :whistle:

Eräs tuttavapariskuntamme, joka odotti vauvaa samalla lasketulla ajalla meidän kanssa, synnytti TÄNÄÄN 5.8. maailmaan pienen poikavauvan.
Eli any day now -terveisiä vaan meille kaikille...

Maarja ja vaava 36+1

Pakko tulla vielä korjaamaan omia höpinöitä... Eli eka syysmassuhan on tosiaan jo syntynyt :ashamed: Jaksamisia Margelle ja perheelle edelleen!

MamMam: kiitos kysymästä... valvotun yön jälkeen ja piiitkien aamutuntien jälkeen kehtasi mies krapulaisena ilmestyä puolen päivän aikoihin! Ehdin jo kaverit soitella ja aika monta kyyneltäkin tirauttaa, kun ei tuo nyt ihan hänen tapaistaan ole. Yöllä tuli känninen puhelu, että lompakko on jossain kaverilla ja ei pääse kotiin. Kehotin kävelemään, että selviäisi vähän ja ettei tossa kunnossa tartte tänne tulla pyöriin... Eipä sitten tullut. Kovasti katuvana itkien saapui sitten lopulta ja vielä olisi pari sanaa vaihdettavana aiheesta. RAJANSA KAIKELLA!!! Nyt vähän väsyttää...

Veikkaan, että seuraava vauveli syntyy 15.8.

Onpa tämä päivä ollut todellista kiusaamista tuolta masun puolelta.
Koko päivän on myörinyt ja työntänyt itseään alemmas ja alemmas.
Nyt ei todellakaan ole enää minkäänlaista ahistavaa tunnetta kun pikkuinen on niin alhaalla että jos alemmaksi menis niin pitäisi olla paikat auki.

Alapäässä on ollut hyvin epämukavia vihlasuja ja saa koko ajan miettiä että onko ne jotain pehmentäviä/kypsyttäviä vai turhia kipuja joita joutuu vain kestämään.

Plaaah.... enpä muistanut vauvakuumeessa tätä loppuvaihetta :snotty:

balik ja pikkuinen 36+0

On mullakin aika ihana mies...(ainakin välillä...hih) Niinku oon kertonnu, niin mehän oltiin esikon kaa loppuviikko Seinäjoella, että saa isukki juhlia viikonlopun. Noh perjantaina oli ollu rokissa, mutta yllätykseksi se soitti lauantaina iltapäivästä ja kysyi, että saako jo tulla meijän luo mummolaan... :eek: Olin aivan yllättynyt, mutta iloinen. Kyllä ne miehetkin välillä yllättää iloisesti. =)

Täällä oli vissiin monilla ollut uneton viime yö. Minä myös oon valvonnu mummolassa pari viime yötä. Varsinkin viime yö oli ihan tuskaa. Oli niin kuuma, ja joka paikkaa kolotti. Selkä vaivaa, varsinkin öisin. En muista että tällasta unettomuutta ois ollu esikolta. Kyllä yöt voikin olla pitkiä... Nyt ootan että pyykkikone on pyörinny, niin sitten koko porukka saunaan ja iltapalan kautta nukkumaan, minä ainakin ihan valmis nukkuun...

Kivaa hellettä luvattu ens viikolle...huhhhuh...Muuten mun veikkaus on ekaks syntyväks "syysvauvaks" on 15.8! =)

minttu-82 ja TaimiMainio 35+4

Jaiks. Tänään aamulla vessassa käydessä pyyhkiessä huomasin että mulla limatulppaa irtoomassa :D Oltiin koko päivä oikein isolla porukalla särkänniemessä ja aina vessassa käydessä huomasin että sitä tulee koko ajan lisää! Tosin voihan tuosta limatulpan irtoamisesta mennä "hyvässä lykyssä" monta viikkoakin synnytykseen, mutta saas nährä kuis käy :whistle: Supisteleekin ihan kiitettävästi, tosin ei mitenkään ylikipeitä, eikä säännöllisiä. Vielä en ihan kuitenkaan tuota vaavia maailmaan haluaisi, kun viikkoja ULTRAN mukaan "vasta" 33+2(mullahan kuukautisten mukaan la olis ollu JO 21.8!!) Muuttui sitten ultrassa kuukaudella eteenpäin! Noh, yläkäyrillä vaavin kasvu on ainakin koko ajan ollut etten osaa sanoa mitenkä toi la pitää sitten paikkaansa.

Minnajajoel ja "Noah" 33+2(kohta 33+3) :LOL:

Meidän poika on sitten niiiiiiiiin alhaalla että! En pysty kävelemään! Ja mulla kans supistelee jonkun verran. Ei kylläkään kipeesti, et on vaan näitä reenejä täällä. Vaik mistä mä mitään tiedän. Kakkosenkaan kohdalla tienny et ne supparit oli ihan oikeita suppareita.. Luulin vaan harjotuksiks sitte siinä vaiheessa ko tajusin niitten edes olevan supistuksia. Sekavaa juttua..

Vai irtoilee teillä jo tulpatki. Mä oon ehkä vähän kateellinen ko mulla vaan olo tuskastuu, mut mikään ei viittaa siihen, että ikinä tulis lähtöä. Ens viikolla on lääkäri ni sen jälkeen voisin kyllä mennä. Jos sedällä olis tällä kertaa oikein hyviä uutisia.. :D Juu ehkä toiveajattelua. Mä taidan päätyä niihin, joilla menee kaks viikkoa yli la:n.. Mä en kyllä ees tunnistais sitä limatulppaa.. Tai kakkosesta en tiiä millon semmonen lähti vai lähtikö vai mitä ja esikoisesta se tuli kerralla niin, et tuli verta mukana. Sillonkaa tajunnu mitä se on ni soitin paniikissa TYKSiin, että hei mulla on nyt viikkoja 38+ jotain ja mulla tulee verta. Tuntu, et täti toisessa päässä hymyili panikoivalle nuorelle ensisynnyttäjälle, ett juu ihan normaalia tuo on. Muistan kuinka tärisin vessassa sitä ja mies koitti mua rauhotella.

No mut.. Yhtä tyhmänä mä taas olen tässä kolmannessa. Pää ei toimi ni ei toimi..

Nyt ei kyllä pysty enempää istumaan taas koneella. Vusselin koivet painaa kylkiluihin ja pää alapäähän. Miten se keksiiki NYT venytellä tuolla?!

Emmaliina ja Vusseli 35+

Villi veikkaus täältä...eka syysvauva syntyy 11.8.

minnajajoel:Älä nyt vielä sinne taysiin mene, kun meillähän on se tapaaminenkin torstaina. :LOL: Pidä nyt jalat ristissä vielä muutama viikko, niin sitten seuraava tapaaminen meillä voikin olla jo synnärillä.

Täällä tuskaillaan tän kuumuuden kans. Nyt ois kiva sellanen lasten uima-allas, sais sellaisen tuohon olohuoneen lattialle, niin kellahtaisin heti nauttimaan jääkylmästä vedestä. No kai se on kestettävä nämäkin helteet, kohta tulee pakkaset ja sitten sitä vasta potuttaakin.

Voimia kiristysten ja muiden tuntemusten kanssa kaikille :hug:
Oikein rauhallista ja viileentä yötä.

T:Nanna ja Alvar 32+6 |O

niin että hellettä pukkaa onneksi muillakin.. tää on ihan tuskaa |O mulla on tullut pahoinvointikin takasin nyt kun on näin kuuma :x
esikoiselta valitin että kun on talvi niin ei saa pitää sellasia vaatteita että masu näkyy ja nyt on liian kuuma.. kinä ei oo hyvä niin :headwall:
mulla ei sentään tulpat vielä irtoile, mörri painaa kyllä urakalla alaspäin, vihloo ja supistaa ja nyt tänään on ollut lonkat niin pirun kipeet kun kävelee, alkaa vissiin liitokset paukkua..

asiasta pomapataan mutta käytiin sitten taas mun sisustus hommeleita tänään hommaamassa ja ostaa pamautettiin sohva, mutta nyt se on hankittu ja kunhan verhot tulee ens viikolla niin olkkari on valmis, ihanaa, on tätä jo laitettukin monta viikkoa :saint:

mä en myöskään oikein ymmärrä tuota varpajaisperinnettä, mutta onneks meillä ei mieskään sitä ymmärrä, eli ei esikoiselta mennyt eikä tästä tulevastakaan ole sellasia suunnitellut, oli kyllä tiiviisti sairaalassa ja kotona kaiken ajan mitä pystyi...

pukamatkin alkaa onnkesi helpottaa kipuinensa taas, kestää jo istua ja kävelläkin, mutta tulipahan taas muistutus siitä mitä synnytyksen jälkeen tulemaan pitää..

niin joo ja rauta saattaa värjätä ulosteen joten se on siis ihan normaalia.

koitetaas nyt kaikki pysyä vielä kasassa hetkisen aikaa vaikka tuskasta onkin..

voimia kaikille näille helteille :hug:

umayya 34+2 :heart:

Tänään vein sitten pojan päiväkotiin yli kk loman jälkeen :snotty: Kyllä on hieman haikea mieli...Itkemään jäi perään, onneksi puol.12 saan hakea pois. Haikeaa on viedä toinen raasu sinne vasten tahtoaan, mutta karu totuus on että tää esikoinen on aivan takiaisen lailla kiinni mussa. Olen ollut oikeastaan kahdestaan koko esikon melkein 2-vuotta, ja on saanut mun täydet huomiot itselleen koko ajan.Mieskään kun ei tule "kotiin" kun viikonloppuiksi, joskus ei pääse edes silloin. Pakko keksiä jotakin koska kohtahan tää toinen jo syntyy.No aina päiväkodista poikaa hakiessa ei ole kyllä valmis ollut lähtemään :whistle: On aina ollut hyvät leikit kavereiden kanssa, ja joskus itkien saanut poiskin raahata :kieh:
nanna-80
Tuskin tässä lähtöä ennen sitä tapaamista tulee :LOL: Mulla esikoisestakin yli 4-viikkoa ennen synnytystä lähti tulppa, ja supisteluja päivittäin, silti poika syntyi rv 39+5...sehän voi hyvinkin olla että satutaan samaan aikaan synnärille, kun la muutamia päiviä vain eroa :D Edelleen olemme siis tapaamiseen torstaina tulossa mikäli ei kummempia sattune.
Maidontulosta
Onkos täällä muita joilla maitoa tulee jo kuin "saavista"?! Mulla on maitoa tullut jo rv 13+jotain lähtien, ja nyt parin viikon sisällä muttunut kiusallisen runsaaksi |O Aamullakin herätessä puoli sänkyä markänä, ja ei ole kivaa... :ashamed:

hyviä hellepäiviä mahakkaille, tampereelle sellainen ainakin luvassa :kieh:

Minnajajoel ja "Noah"33+3

Varpajaisista:Mää ymmärrän sen perinteen koska alkujaan se oli semmonen että käytiin esim. kovjakilla ja sikari polttamassa ja se oli siinä. Mut en tosiaankaan ymmärrä tätä nykyajan perinnettä jossa pitää yökerhoon mennä notkumaan ja aamuun asti ryypätä. Munki mies kysy että pahastunko jos hän pitää sitten varpajaiset kun hänen paras kaverinsa oli tätä kysynyt. Minä siihen sitten sanomaan etä en toki jos tuntuu siltä että mieluummin on kavereiden kanssa ryyppäämässä kun poikansa kanssa ensimmäisen päivän/yön.. (myönnän, minussa on hieman marttyyrin vikaa) Mutta eippä enenpää tarvinu sanoa kun totes että niin tosiaan, jos mää sitten joskus myöhemmin ne pitäisin.. :)

Turvotuksesta:Mulla on kans ympärivuorokautista turvotusta. Eilen oltiin sukujuhlissa ja oli kyllä kamala olo illalla.. Lämpökin nousi, tosin ei ollu ku 37,2 mut kuitenkin. Onko kenelläkään tietoo pitäskö olla huolissaan? Tänä aamuna ei oo kyllä ollu yhtään kuumeinen olo.. Neuvolaan pitää tänään joka tapausessa soittaa niin aattelin kysästä tostakin..

Onko muut olleet jo synnytysvalmenuksessa? Tai aijotteko edes käydä? Mun neuvola täti unohti mainita asiasta ennen lomaansa joten nyt jännään että ehdinkö enää mukaan ku laskettu jo kk päästä. Ois kiva kuitenkin käydä ku ei mistään mitään tiedä. Mut toisaalta oisko parempiki ku ei tietäs :whistle:

Te jotka ootte imetysliivit Anttilasta ostaneet niin saako niitä ihan myymälästä vai postimyynnin kauttako ootte ostanu? En jaksais lähtä kierteleen kauppoja ku sattuu tonne alas niin paljon niin jos suoraan sais teiltä vastauksen onko niitä myymälässä ni ei turhaa lähtis sinne lyllertään. Ja onko ne kaikki semmosia pitsisiä? Ku en missään nimessä semmosia haluais vaan ihan tavalliset tasaiset.. Tai jotain..

Kauhulla täälläkin odotellaan helteitä, kunhan nyt yöllä ois vähän viileempää että sais nukutuksi. Sit ei oo kellään kivaa jos yöt joutuu pyörimään tuskissaan..

perlos 35+3

Minnajajoel, mulla vähän sama homma ton maidontulon kanssa. Alkoi tosi aikaisessa vaiheessa ja viime yönä herätessä koko rinnan seutu oli aivan maidossa! :eek: Eikä se ole enää mitään kirkasta nestettä vaan valkoista maitoa :eek: . Ensi yönä laitan liivit ja suojat päälle, tosin mieluiten nukkuisin ilman näiden helteiden ja turvotusten kanssa.

Varpajaisista, mä olen myös sitä mieltä, että just joku saunailta inhimillisessä porukassa on ihan ok, mutta kyllä mä pahoittaisin mieleni jos mies lähtisi baariin rellestämään just kun vauva on syntynyt ja me ollaan sairaalassa. Onneksi sellaista ei ole miehellä suunnitelmissa.

( . ) Torstaina on taas neuvola ja ensi viikolla lääkäri. Toivon, että jotain kypsymistä olisi tapahtunut kohdunsuulla, koska paine on ollut lantiossa ja alakerrassa ihan mieletön välillä. Pieniä supisteluja on ollut, mutta edelleen aika harvakseltaan. Yöt ovat kyllä epämiellyttäviä ei voi muuta sanoa; vauva painaa vähän joka puolelle, selkää vihloo ja joka paikkaa kolottaa. Astmakin on alkanut vaivaamaan öisin, hiki virtaa ja vessassa saa juosta. Ihanaa |O .

:attn: Olisiko pääkaupunkiseudulla/Espoossa asuvilla innostusta järjestää jonkinlaista tapaamista? :attn: Vois vaikka jätskillä tai kahvilla käydä. Olisi sitten mukava tapailla kun ollaan äippälomalla vauvojen kanssa, mulla ei samassa tilanteessa olevia ystäviä ole kuin yksi, joten kahvittelu- ja juttuseura olisi tervetullutta. =)

-meja 34+2

Ainiin.. tuli tuosta maidon tulosta mieleen.. Itellä ei oo tullu vielä ollenkaan mutta näin aika kauheaa unta viimeyönä.. Mää imetin vauvaa (joka tosin oli tyttö vaikka poika on ultrien mukaan tulossa) ja sitten sitä maitoa rupes tulemaan aivan järkyttäviä määriä aivan suihkuten kamalalla paineella, siis niinku ois jostain puutarhaletkusta tullu.. Ja se vauva meinas tukehtua siihen.. Sitten onneksi heräsin..
Ei oo ensimmäinen kerta ku aivan ufoja unia nään.. Onko muilla ollut tuossa unimaailmassa hieman villimpää ku aikasemmin??

Huh hellettä täältäkin :D
Aamuyöstä saa vasta unta ja sitten herätään aikaisin kun aurinko porottaa makkariin, blaah...
Turvotusta on helteiden takia niin, että sormukset on pitänyt ottaa pois kun ne ikävästi puristaa...
Huomenna olisi neuvola, tulen kertoilemaan kuulumisia sitten :)
Meja: minä olisin kiinnostunut pk-seuden tapaamisesta. Asustellaan Vantaalla, mutta pääsen hyvin keskustaan vaikka jäätelön merkeissä :) Löytyykö muita kiinnostuneita :wave:

Jaksuja kaikille,
Elwi ja papuli 32+4

Joillakin tuntuu menneen pesänrakennusvaihe päälle... ei täällä vaan :) miun pitäisi itseasiassa siivota jyrsijöiden häkit, laittaa mustikat ja sienet pakkaseen ja pestä pyykkiä. Mutta kun ei huvita yhtään. Laiskottaa vain :D pakko kai se on tästä ryhdistäytyä, kun lupasin miehelle, että hoidan nuo asiat tänään.

varpajaiset on ihan ok perinne, jos ne siivosti pidetään. En minäkään ymmärrä sitä, että pitää lähteä rellestämään heti vauvan synnyttyä. Luulisi, että isäkin mieluummin viettäisi aikaa vauvaan tutustuen kuin bilettäen. Meillä ei mies kuulemma aijo varpajaisia viettää ollenkaan.

Jaahas... ei se nyt auta, pakko lähteä tekemään jotakin hyödyllistä. Jos vaikka niistä mustikoista aloittaisi...

tiksu ja uffe (32+4)

Mä olen myös Vantaalta mutta olisin kiinnostunut tapaamisesta, Helsinkiin esim. pääsen helposti:)
Olisiko jotain ehdotusta päivään?

Keskiviikkona neuvola, sitten palailen kuulumisia kertomaan:)

Inka&vaavi 35+4 :heart: :heart:

Yhteistyössä