SYYSMASSUT '07 elokuussa

Chevitar:Mää ajatteli kyllä ottaa varaslähdön ja mennä tayssiin jo tän kuun aikana :LOL: Voihan se olla, että nähdään siellä, jos säääkin otat ennakkoa.

minnajajoel: tottakai mukaan mahtuu, se puistohan on aika iso :LOL: .Kiva vaan, jos saadaan paljon porukkaa mukaan, niin voidaan sitten ihailla toistemme valtavia vatsoja ja kauhistella kurittomia kakaroita. :LOL: Laitan vielä lähemmin viestiä, toivottavasti pääsette mukaan.

PippuriMamma: Täälläkin kaivattaisiin tuollaista energiapurkausta, mistähän sellaista saa? Vaatekaapit pursuaa, eikä niitä uskalla avata kauhee vyöry hyökkää niskaan. Paljon muutakin täytyis tehdä, mutta kun ei jaksa...

supistelut tuli taas illalla kuvioihin ja uutuutena paine alapäässä. Eihän sitä voi yhtäkään päivää viettää nauttien raskauden autuudesta :kieh:
Nyt untenmaille ja toivottavasti yö ilman kiristyksiä ym. vaivoja
Kauniita unia ja kivutonta yötä kaikille :hug:

T:Nanna ja Alvar 32+3

Jokohan tää nyt tulee perille, ensimmäinen katos johonkin tuntemattomaan..
 
Huomenta!
joskos koittaisi oikein kommentoidakin jotain :whistle:
nanna-80 mulla nuo tenat on olleet ahkerassa käytössä jo tovin, ei tietoakaan enää mistään lantionpohjanlihaksista.. :ashamed:
perlos mun on vähän vaikea kommentoida tuota viimeistä lekurikäyntiä kun mä en käy neuvolalääkärillä ollenkaan vaan pelkästään tuolla äitipolilla, näillä näkymin meen seuraavan kerran sinne 27.8. jos ei mitään ihmeitä ilmaannu ennen sitä.. ja se osuu jonnekin viikolle 37+ muistaakseni..
äippä81 synttärionnittelut sinulle :flower:
=)
Chevitar tervetuloa joukkoon :flower:
Miiuli77 ei mua synnytys pelota, mietityttää kyllä, jotenkin kun tietää mitä on tulossa niin osaa vähän jännittääkin, mua pelottaa enemmänkin sectio, en missään nimessä haluisi sectitota.. en tiedä mistä tämä johtuu..
nökö-81 meillä kissat myös aivan ihastuksissaan vaunuihin ja pinnikseen, mutta me ratkaistiin asia jo esikoisen odotusaikana sillä että meillä on makkarin ovet kiinni joten eivät pääse makuuhuoneeseen ollenkaan, vaunut olivat olkkarissa, esikoinen aika pitkään päivisin nukkui niissä tuossa sisällä, ja siinä oli sitten hyttyssuojaa sun muuta viritystä päällä, ja unohtivat sen sitten..
äiti vm70 ihanaa että kaikki on kunnossa :hug:
papukaija tervetuloa myös sinulle :flower: =)
mansku72 mä en esikoiselle hankkinut ihan kauheasti niitä pieniä vaatteita kun aika paljon saatiin lahjaksi ja loput mitkä oli niitä isompia, kätettiin kotosalla, sukilla saa potkareita aika hyvin lyhenneltyä ja hihojakin käärittyä, meillä esikoinen oli 47cm ja silti jäi nopeaan pieneksi ne pienimmät vaatteet.. mutta tää vain siis mun kokemusa asiaan..
inka85 niitä vaippoja ei kannata ostaa ennenkuin vauva on syntynyt, tai lähettää mies asialle :whistle: koska tosiaan ei voi tietää minkä kokoinen lapsi on tulossa jottei jää käyttämättä, tiedän monta tapausta joissa on parit paketit pikkuvaippoja jääneet melkein koskematta, äitiyspakkauksessa ainakin tulee se liberon paketti niin siinä on ihan hyvä starttipaketti jos ei nyt pyhälle osu kotiutuminen jottei kauppaan pääse, mut mies syntymän jälkeen kauppaan vain :saint:
PippuriMamma onneksi on joku muukin ketä saa tuollasia puuskia, mä jo ajattelin että olen jotenkin omituinen kun meen kuin tuulispää täällä kotona kun teen vaan vähän jotain :ashamed: :whistle: ;)
meillä mennään ihan noilla kertisvaipoilla, minusta ei ole kestoilemaan... :ashamed:
kyselisin teiltä muilta noista peräpukamista kun mulla ne tuli esikoisen synnytyksessä ja ei ole kokonaan sen jälkeen lähteneet pois, ja nyt ne on sitten tulleet taas ihan sikakipeinä takasin.. että jos teillä kokemusta niin miten te saatte ne takasin työnnettyä sisälle, kun nyt ei mee millään..on ihan kivikovat ja pakottavat, oon kokeillut lämmintä vettä, siihen tarkoitettua rasvaa, yöt saan nukuttua särkylääkkeen voimin mutta istuminen on ihan tuskaa ja kävely.. |O ajattelin pyytää että synnytyksen jälkeen hoidettais ne leikkauksella pois, jos vaikka samalle reissulle sais kun sairaalassa ollaan kuitenkin..
nyt on varmaan mentävä laittamaan pojalle aamupalaa ja alkaa tässä itelläkin olla nälkä.. :p onhan tästä jo aikaa kun kolmen aikaan kävin yöllä syömässä :whistle:
umayya + mörri 34 tasan :heart:
 
Meillä joku potkiskeli jo tuossa kuuden aikaan kovasti et jospa se äippä heräis jo aamupalal... nauroinki miehel et tää on toinen yö peräkkäin et saan nukutuks koko yön putkeen ja pikkanen herättää potkuillaan tähän aikaan.

Jode Kyselit sitä meidän äitin suht vauvaan niin eipä se ole mitään puhunut. Ei edes kysy miten olen jaksanut tai et olenko pystynyt olee töis siis ei mitään, mut parempi näin!

Anoppi kyllä jaksaa hössöttää et oiskos se nyt se kauan odotettu poika! siis sen odotettu mut kaikille muille se on sama asia kumpi on mutta välillä alkaa ottaa päähän koko asia et miks joillekkin se on niin tärkeetä et ois poika? 15 vuotta sitten kun odotin esikoistamme, osti valmiiksi kastemekon sinisillä nauhoilla ja toista kun odotin niin olin niin erimallinen kuin Eveliinasta eli oli varmuudel poika ja silloinkin tuli pettymys.... ja mä niin toivon et tääkin olis tyttö et saatais kolmas liina taloon.

Tänään tarttis alkaa kerää viinimarjat puskista ja keittää talveks mehuu. Tietty likat nyt kerää suurimman osan et mulle jää vain mehun keitto ja pullotus.

Vointeja kaikille!
Jaana ja pikkanen masuasukki 33+4
 
umayya Tunnustan käyneeni myös syömässä viime yönä klo 4 jälkeen, mutta konetta en avannut. Rakas miekkoseni tulee noihin aikoihin töistä kotiin niin olin kilttinä vaimona laittamassa aamupalaa :saint:

Kiva kuulla että muutkin kukkuvat syömässä aamuyöllä :LOL:
 
Huomenia...

Eilisiä neuvolakuulumisia: kokeet ja sykkeet ok, ei ollu kehittyny/ kypsyny tilanne mitenkää tuolla päässä eli vielä jonkin aikaa varmaa menee :/ Lääkäri kyl sano et viikon päästä (kun 37 täynnä) niin saapi tulla jos haluaa eli sillon ikkunoita pesemään ja ässät käyttöön :LOL: Kohtu oli ollu normi kokoinen eli alatiesynnytys ainaki näillä näkymin onnistuis =) Sf oli napakasti otettuna 32 (+1cm/vko) Harmittaa kun kesän aikana ollu sijaisia oman tädin loman takia ja nyt kun hän lähtikin, niin uusia koko loppuaika. Eli noi mittaukset on sit mitä on kun kaikilla eri kädenjälki...

Tup mullakin oli tossa vähä aikaa sitten samanlainen dilemma... Yks vanha kaveri oli plussa uutisen kuulessaan ihan innoissaan (kun tiesi kummisopimuksestamme) , mut sitten kun en kuullut hänestä mitään koko kevään aikana- vaikka olin yrittäny soittaa, lähettää viestiä ja meiliä. Oisko ollu 2 kertaa kun sain hänet kiinni ja kahville koko raskauden aikana. Eikä muutenkaa osoittanu mitään mielenkiintoa mua tai mahaa kohtaan. Sit oli reilu kk sitten tehtävä inhoittava päätös että "peruisin" lupaukseni. Hän oli kyllä kaikille toitottanu että olisi kummi, mut sit omasta mielestäni osoittautunu sen "arvoiseks" hänen nykyises elämäntilanteessa ja käytökses. Tääkin asia oli tosi inhoittavaa ilmoittaa meilillä, mutta kun ei toinen vastaa puheluihin taikka viesteihin, niin oli se jotenkin ilmoitettava ja perusteltava. Jätin kuiteskin avoimeksi keskustelun pikkukakkosen kummiudesta, jos sellainen meille siunaantuu... Eipä hän siihen mitään vastannu ja muutaman kerran kun oon ohimennen nähny jossai nii niskoja nakellu :/ Mutta nyt oon paljon iloisempi tänhetkisistä kummeista jotka tosissaa arvostaa asiaa ja ovat kinnostuneita meistä. =) Kyllä varmasti ystäväsi ymmärtää ettei hänen nykyiseen elämäntilanteensa välttämättä vauva mahdu ja voihan siitä pikkukakkosen kohdalla keskustella uudestaan... Tsemiä päätöksentekoon, vaikka se inhottavalta tuntuuki peruu sanansa... :hug:

Vaatteista oli puhetta täällä... Kirppiksiltä oon hankkinu noita vaatteita "kotikäyttöön" ja sitten kaupasta ostanu kotiinpaluu-, vierailu- ym vaatteet. Lahjaksi saa (vaikken ekana uskonu) myös paljon eri kokoisia. Eli nyt on reilusti vaatteita 50-70cm. Saa olla melkein vaihtamas monta kertaa päivässä vaatteita et tulisivat kaikki ees kerran käytettyä :LOL:

Kestot mullakin mielessä (mies ei halua käyttää- oon sit sanonu et ite sit kantaa niitä selkä vääränä kaupasta ja vie roskiin) Ajattelin ekana mennä harsoilla niin pitkään kuin voi ja sit ommella taskuvaippoja lisää. Huomasin kans äippäpakkauksen vaipasta et kuivuu tosi hitaasti eliks luultavammin niitä taskuja ommellaan ja hankitaan. Tietenkin jos eivät voimat riitä niin kertojakin suostun välillä käyttämään... Oman kunnon ja tunnon mukaan totuttelen.

Mut nyt aamupalaa ettei vaa pääse laihtumaan :LOL:

FlaPa & masuasukki 35+6
 
balik mulla iskee joka yö nälkä, ja pakko on sitten käydä syömässä kun muuten ei tuu nukkumisesta mitään :snotty:
miestä aina naurattaa kun paistelen kananmunia + pekonia tai jotain muuta yhtä kevyttä :ashamed: :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
balik mulla iskee joka yö nälkä, ja pakko on sitten käydä syömässä kun muuten ei tuu nukkumisesta mitään :snotty:
miestä aina naurattaa kun paistelen kananmunia + pekonia tai jotain muuta yhtä kevyttä :ashamed: :saint:
Meilläkin oli ihan tuhti aamiainen, oikein turkkilainen munineen jugurttineen ja juustoineen ;)
Tuo on varmasti tottumus kysymys kun aamuyöllä herää syömään :D
Eipähän ole sitten herätessä heti niin hirmunen nälkä!
 
Huomenta!
Mäkin heräsin kuudelta ja päätin sitten lähteä koittamaan, vieläkö jaksan salilla jotain tehdä. Hyvin jaksoin polkea pyörällä puolisen tuntia ja tehdä melkein tunnin punttitreenin siihen perään.. Mä oon niin ylpee itestäni :D

Tänään lähden sukuloimaan Lahteen ja palailen kotiin sunnuntaina. Mies menee kuninkuusraveihin ja pääsen siinä samassa kyydissä. Pelottaa vähän, että mitä toi turvotus tykkää kolmen tunnin ajomatkasta.. Ja serkulla on marsuja, joille olen oikein ekstra-allerginen. Neuvolassa sanottiin, ettei mitään allergialääkkeitä sais ottaa. Eli voi hyvinkin olla, että tuun maitojunalla jo huomenna kotiin :LOL:

Masussa ollut aika hiljaista jo pari päivää. Taitaa alkaa tila loppumaan ja liikkeet siksi vähenemään.

Hyvää viikonloppua kaikille
toivottelee Paveliina ja Jooseppi 35+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
miestä aina naurattaa kun paistelen kananmunia + pekonia tai jotain muuta yhtä kevyttä :ashamed: :saint:
:D :D :D

Kipeinä en voisi kyllä kuvitellakaan työntäväni periksiä takaisin :eek:, mulla ne ovat meinaan olleet aivan sairaaan kipeet. Nyt on parempi kausi menossa, niitä on, mutta eivät ole kipeät. Mulla auttoi kun vessassa käynnin jälkeen suihkuttelin, laitoin voidetta ja pidin pari numeroa liian isoja alushousuja ettei vahingossakaan hankaa. Vauvakin on varmaan sen verran vaihtanut asentoa ettei jatkuvasti tunnu, että peräsuoli pullahtaa ulos |O.

Uimisesta on ollut puhetta. Mä ajattelin kyllä käydä vielä uimahallissa uimassa ja järvessäkin uin vielä pari viikkoa sitten mökillä. Kahden viikon päästä on lääkäri, joten täytyy siltä kysellä vieläkö voi jatkaa. Eiköhän se riipu kohdunsuun tilanteesta.

-meja 33+6
 
Mulla ei oo odotuksen aikana tullut pukamia eikä synnytyksessä mutta kun pojan olin saanut niin siitä vajaa 2kk:tta tulikin rytinällä!Kaverilla on tullut aina synnytyksessä pukamat ja sain silloin hyvän neuvon.Käytin semmosia suppoina käytettävää pukama lääkettä ja ne lähti pois!Mutta en tiiä saako niitä raskaana ollessa käyttää..Voit kysyä apteekista ku ne saa ilman reseptiä.Kerronpa noihin pukamiin liittyvän naurettavan tarinan :D Olin muutamaa päivää aikasemmin pilaillut miehelle ja leikilläni kysyin että jos mulla tulis pukamat niin kehtaisitko hakea mulle pukama lääkettä??Mies siihen että "No en!"No äläs mitään pari päivää myöhemmin mulle ne tuli ja kysyin mieheltä sitten että viittiikö se käyä ostaan niitä(kaveri antoi sen merkin ku oli vasta ite tarvinnut niitä)annoin miehelle lapun jossa luki se merkki että voi käyä ostamassa.Niin se toi mulle sitten apteekista lääkkeet! :LOL: :LOL: :D Ja just oli sanonut että ei kehtais käyä ostaan niitä :D Mutta arvaa kirosinko sen kun menin puhumaankaan mokomista pukamista?! :headwall: Onneksi ei oo sen jälkeen tullut..On ne sen verran kiusalliset.Mutta kysy niitä suppoja.Ainut "pelko" mikä liittyy synnytykseen on se että tulee pukamat.Mitään muuta ei ole :D
 
Laitetaanpa aluksi neuvola kuulumisia.
RV: 34+6 Painoa jo huikeat 83.4kg.. :eek:. RR 128/90 toivottavasti ei nouse..
SF-mitta 31,5cm Tarjonta: rt ei kiinnittynyt...
syke:+ Liikeet:++
Parin viikon päästä on painoarvio aika..
Kovasti on liikkuvainen vauva
:heart:
Vaatteista: Meillä oli esikolla alusta asti käytössä 56cm vaatteet,
50cm vaatteita oli vain pari.Vähän isommat vaatteet on helpompi pukea, ja siinä jo alle 1kk iässä olikin sitten 60cm vaatteet..tytölle tuli kk:dessa 6cm lisää pituutta..

saralia 35+2
 
Me lähetään lasten ja mun äitin kans pikku viikonloppu reissuun tänään.Ajetaan siskon luo Vuolijoelle(tai minä ajan) menee jotain 2h matkaan ehkä reilu ku pitää äiti hakea.Saa nähä miten tämä tyvär jaksaa ajaa,kunhan ei kovin väsy selkä ja ala supisteleen.Nyt on hyvä sauma lähtä vielä käymään ennen ku vauva syntyy tai ootus on liian pitkällä ettei synnytys uhan takia kehtaa lähtä.Toinen kurja juttu saattaa olla tossa ajamisessa sitten se kun vauva painaa alapäätä ilikiästi välillä.Pitää pysähtyä jalotteleen jos kovin raskaaksi käy.
Oottelen innossaan sitä maanantain neuvolaa,saa nähä mitä ne siellä sanoo =) Mulla ei oo iteasiassa tietoa siitä onko vielä lääkäri käyntiä,mun mielestä pitäis olla tuossa aika lähellä loppua että ne kattoo tilanteen alapäässä mutta en oo sata varma asiasta.No se selviää viimestään maanantaina ku kysyn =)
Meillä alkaa kotona lauantaina keittiö remppa(kaakeleitten laitot ja maalaamista).Joten aattelin suosiolla lähtä alta pois ku saisin juosta pojan perässä koko ajan ku se tonkis maaliämpäreitä ja häsläis muutenkin noitten eessä.Ja ite joutuis sitten maalin katkussa olemaan(mielellään olisin ku se on niin taivaallisen hajusta :D )Mutta ei tuo himo nyt ihan terveellisimmästä päästä oo :LOL: :LOL: :D Saapahan tehtyä rauhassa nuo jutut ja meillä on mukava päästä käymään reissussa ja pääsee kattoon siskon uuden talon ku ne just muutti,enkä tiiä sitten milloin seuraavan kerran viittii lähtä.Mutta eipä mulla ihmeempiä,hyvät viikonloput kaikille! =)
 
Hantta: Juu piti..... mut mopo vaan jotenkin karkas käsistä... :D

Yö meni mitä loistavimmin, sain nukuttua eRittäin hyvin ja heräsin vain kerran vessaan. Nukuin sikeästi kuin uppotukki. Sitten noustessa alkoi menkkakivun tyyppiset tuntemukset ja nyt sitten maha on niin sekaisin, että mun jälkeen ei pysty tuuletuksesta sun muista raikasteista huolimatta kukaan menemään vessaan..... :ashamed: Onneksi on kaksi vessaa!!!!! Jos saadaan se isompi kämppä niin sielläpä ei ole........... Olo on mitä kamalin. Paha olo ja masussa myllertää koko ajan.... No sen siitä saa, oma vika!! Johtuu ihan varmasti eilisestä...

Kivaa reissua kaikille reissuun lähteville!

Pukamista: Mulla kans vaivaa, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Ajattelin marssia tänään apteekkiin kyselemään onko jotain voidetta tms. joka rauhottaisi...

Vaatteista: Muutama 50/56cm vaate on tänne rantautunut, muuten sitten on niitä isompia. Nuo kun menevät niin vähän aikaa...

Ei mut taas pitää juosta... vointeja! :wave:

Ai niin, piti eilen jo vinkata:

Kehtojalkoja muuten myy:
http://www.lastenturva.fi/

Tuolta sängyt.....jne....

jos jotakuta kiinnostaa :)

Ja äippäpakkauksen reunapehmusteen tilasimme täältä:

http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=776

Ja värinä vaaleansininen :)

 
Eilen oli neuvola. Kaikki oli ok. Taas.. Viikossa oli sf-mitta sentillä kasvanu ja yläkäyrällä mennään nätisti. Oonko mä ainoo, jolla on nyt jo kerran viikossa neuvolakäyntejä? Kun mulla on taas ens viikolla ja just olin viime viikollaki.. Ja ens viikon jälkee mulla on sitte lääkäri, missä ultralla katotaan vauvan koko ja asento ja missä kunnossa paikat on. Ja siitä seuraavalla viikolla TAAS neuvolaan.. Kun mun mielestä niitä käyntejä pitäs olla viikon välein vast viikolta 36 jos oikein muistan.. Ja mulla on nyt sitte viikosta 34 asti joku käynti jossain. No ei se kai haittaa. En vaan jaksas ravata viikottain kertomassa samoja oloja tuolla.

Vaatteista: meillä kans muutamat vaatteet on 56cm mut ei sen pienempiä. Pojat molemmat ollu 53cm syntyessä ni ei pienempiä olis ees tarvittu. Mut ei siinä mee kun kuukausi ni jo pitää käyttää 60cm vaatteita ainaki meillä. Et kauheesti en hamstraa ihan pieniä. Jokaselle oon ostanu jotkut kivat kotiutumisvaatteet kuitenki erikseen.

Mä oon muuten just niin tyhmä,että en tiedä onko mulla pukamaongelmaa vai ei. En siis tiiä miltä ko. vaivat tuntuu.. :ashamed: Sen oon kuullu,et ne on ärsyttäviä ja jopa tosi tosi kipeitä,mut en silti tiedä..

Tänään tuli postiin meikäläisen masukipsi! Pitää ens viikolla väsätä miehen kanssa joku päivä. Saa nähdä mitä siitäki tulee. Oli kyllä hyvä,et tuli nyt jo. Varauduin kyl siihen, et kestää se pari kolmeki viikkoa niinko niitten sivuilla sanottiin.

Vitsi kun tässä nyt menis kaks viikkoa nopeesti. Sitte oisin oikeesti jo valmis jakaantumaan. Etenkin jos mun unet vielä tästä pahenee. Nään joka yö jotain unta synnytyksestä. Yhdessä mulle tehtiin sektio vasten mun tahtoa ku vauva oliki perätilassa. Olin kauheen kiukkunen miehelle siinä unessa ku se oli antanu luvan siihen leikkaukseen ja sitte ko mä heräsin sektion jälkeen ni ajattelin vaan,et "voi ei kohta tää haava alkaa särkee ihan tolkuttomasti ja mä en pysty tekee mitään!" Sit se alko sattumaan ja tuntu samalta ko supistukset! Siis järjettömän kipeet supistukset enkä mä voinu tehä mitään ko piti olla ihan paikoillaan ettei se haava repee. Aamulla olin kiukkunen miehelle ja puhisin vaan,että sektioon et sitten minua vie. Mä en nyt sitten täällä tiedä kumpaa mä enemmän pelkään tavallista synnytystä vai sektiota.. Voi kun olis joku kolmas vaihtoehto.. :whistle: :)

Emmaliina ja Vusseli 35+
 
miimari kiitoksia, täytyy kysästä, mulla on ollut sellasta reseptillä saatavaa proctasedyl-nimistä rasvaa esikoisen synnytyksen jälkeen ja sitä olen nytkin käyttänyt.. mut vois noita suppoja kysästä, muistatko nimeä?
 
Eilen saatiin nettikin toimimaan täällä uudessa kodissa. Olette kirjoitelleet viikon aikana tosi paljon, enkä viime kuun viimeisiä kirjoituksia nyt jaksanut lähteä lukemaan.

Viime viikon keskiviikko oli tosiaan varsinainen muuttopäivä. Torstaina ja perjantaina mun vanhemmat oli vielä auttamassa kaikessa. Viikonloppuna oli miehen kavereita täällä viettämässä viikonloppua ja "maalamassa". Olohuone ja eteinen on nyt onneksi jo valmiit, että pääsee vähän normaalimpaan elämään. Minä olen remontoinut jaksamisen mukaan, teippaillut lattialistoja ja pistorasioita, asetellut suojapahveja lattioille jne. Nyt olen parina päivänä siivonnut oikein urakalla, mikä on kyllä kostautunut illalla kovana uupumuksena, jalkoja ja selkää särkee ym. Supisteluja ei onneksi ole ollut, tai ainakaan en ole huomannut.

Viime perjantaina käytiin ekaa kertaa uudessa neuvolassa. Täällä "syrjäkylällä" sama th hoitaa asiakkaat vauvasta vaariin, joten tämän tädin kanssa asioidaan todennäköisesti siihen asti, kun lapsi menee kouluun =) Kuulumisia neuvolasta rv32+1:
paino +1.082kg/vk :eek: (tosin eri vaaka kuin aiemmin)
turvotus -/+
rr 113/69
pissa puhdas
hb 119 (pitäis saada nousemaan, kun synnytyksessä kuitenkin menettää vähän verta)
sf 32 cm
perätila edelleen
syke +, liikkeet ++
Edellisessä neuvolassa th kuunteli aina sydänäänet, mutta täällä tuleva isukki joutui töihin :D Kiva että mieskin otetaan jotenkin mukaan, kun muutenhan nuo käynnit on aika äitikeskeisiä. Puhuttiin jo hiukan siitä, että mitä tapahtuu jos joudutaan tätä pikkuista kääntämään. Voi kun se nyt ymmärtäisi itse.. Ensi viikolla taas neuvola ja sitten varataan aika käännökseen, jos on vielä tarpeellista. Th muuten neuvoi, että kyykkiminen on itämainen tapa saada vauva kääntymään. Eli marjametsään vain, jos ei supistele tai tunnu muuten pahalta. No, minä olen teippaillut niitä lattialistoja ja kukkapenkkejäkin pitäisi mennä siistimään.. :D

Ristiäiset pidetään meillä tässä kotona. Kutsutaan vain meidän molempien vanhemmat ja sisarukset, meidän kummit ja isovanhemmat on vielä harkinnassa. Tarkoitus on, että kun kerran pappia "vaivataan", niin meidät vihittäisiin siinä samalla. Juhlat voisi pitää sitten ensi kesänä ja sinne kutsua muutakin sukua ja kavereita. Kummeiksi on pyydetty miehen veljeä ja tämän avokkia. Mietinnässä on, josko keksittäis vielä joku kolmas. Minun siskoa pyydetään sitten toiselle lapselle, kun haaveissa on enemmänkin kuin tämä yksi pikkuinen. Ei kuitenkaan haluta ainoaa setää ja tätiä molempia kummiksi jo esikoiselle. Minullakin olisi yksi ihana kaveripariskunta, jota mielellään pyydettäisiin kummeiksi, mutta tiedän että heillä on yhdessä ja erikseen jo tosi monta kummilasta.

Kodinhoitohuoneen pöytätason alla on laatikosto, joka pitäisi siivota. Saisin sitten ruveta pesemään niitä pikkuvaatteita ja vaippoja sinne valmiiksi. Mieskin muistutti, että minun pitäisi pakata kassi sairaalaan lähtöä varten, ettei hänen tarvitse sitten tosipaikan tullen älytä muuta kuin ottaa se kassi mukaan :D Noihin pesuhommiin pitäisi muutenkin päästä, kun minulla ei ole hajuakaan paljonko meillä on mitäkin vaatetta ja minkä kokoisia.. Sen vain tiedän, että yhteensä vaatteita on paljon. Ostoslistalla on vielä muovitettua froteeta, hoitoalusta, ja oikeastaan kaikki sellainen pikkutavara on ostamatta. Tutulta sain vinkin lakanoista: hän oli ostanut yhden (vai kaksi) aikuisten aluslakanaa ja siitä leikannut ja ommellut sopivia aluslakanoita pinnikseen. Tulee halvemmaksi kuin ostaa valmiita pieniä lakanoita, kun pitäähän niitä muutamat olla pisuvahinkojen takia.

Ensi viikon lauantaina olisi kaverin häät, mutta 500km:n päässä :/ On tässä yritetty arpoa, että lähdetäänkö vai ei. Jo silloin kesäkuun alussa se Turun reissun autossa istuminen otti koville.. Minähän voisin lähteä jo päiväkausia aiemmin, että ehtisin levähtää muutaman päivän automatkojen välissä, mutta mies ei oikein joutaisi olla töistä pois. :headwall: Tahtoo sinne juhliin ja vanhempien mökille ja kavereita katsomaan! Ai niin, kaverilla on la tiistaina, mutta vielä ei ole kuulunut mitään.. lupasi laittaa viestin, kun uusi pikku ihme on maailmassa :p

Nyt tää lähtee hakemaan postin. Se kun ei enää tulekaan eteiseen asti ;)

Joe ja pieni 33+1 (hui!)
 
Heipparallaa!

umayya: Mä ainakin olen käyttänyt Scheriproct Neo -merkkisiä peräpuikkoja (ja voidettakin löytyy) ja oikein hyvin ovat tehonneet :)

PippuriMamma: Laitoin sulle yv:tä! :wave:

Vaipoista: Tosiaan 1-2 pakettia varmasti etukäteen ostettuna riittää, ettei sitten tosiaan turhaan jää pieneksi, kun äkkiähän niitä kaupasta lisää saa. Niin ja jos ei sitten kyseinen merkki sovikaan vauvalle, vaan tulee ihottumaa tai falskaa, niin jää sitten turhaan käyttämättä.

Vaatteista: Meilläkään ei taida olla kuin 1-2 50-senttistä bodya ja niillä meinaan kyllä pärjätä, kun jäävät tosiaan niin pian pieneksi, jos ei keskosesta ole kyse. 56-60-senttisiä vaatteita on sitten meilläkin enemmän.

Mukavaa päivää kaikille! :)

-Niiskuneiti ja Helmi rv 33 tasan-
 
Mäkin olen täällä puhunu vauvalle että saa syntyä jo! En jaksais enää olla näin LIHAVA, +20kg alusta!!! :kieh: Tottunu aina olee suht hyvässä kuosissa ja nyt oon ihan läsähtäny, järkyttävää... Huomasin tossa, että jos on oikein vilkas päivä ja kävelee paljon tai silloin ku olin töissä ja oli kiirettä, niin vatsa reagoi heti seuraavana yönä ja on ihan ripulilla ja tosi kipeä. Niinku taas viime yö, ku olin eilen shoppailemassa imetysliivejä!
Joku muuten puhu siitä limatulpasta... Meillä synnytysvalmennuksessa kerrottiin, että jos se tulee niin seuraavan kahden viikon sisällä olis vauva tulossa, (vanhan kansan ennuste joka kuulemma on pitänyt paikkansa). Niin, että niitä vauva-uutisia odotellessa... :heart:
Ja munkin puolesta tervetuloa kaikki uudet ja Paveliina, tervetuloa aurinkoiseen Lahteen! B)

Hannis ja "Sulo" 34+4
 
Niiskuneiti: yyveetä läks takas =)

Odottelen just kaveria saapuvaks. Kävin tossa apteekissa ja nyt on sitten peräpukamiin salvaa ja hiivaan lääkitys. Ei muuten saa käyttää asettimia näillä viikoilla enää!! Canesten kombia farmaseutti suositteli, puikko pitää laittaa vaikka miehen avustuksella, ei asettimella. Mä kun en yletä enää ite tonne niin tuleepahan miehelle hauskaa :LOL: ja sitten voidetta tuohon ulkopuolelle muutaman päivän ajan sekä miehen "kaveriin" niin sillä selvä eikä limakalvot haurastu turhia ennen synnäriä. Pukamiin sitten vaan hierotaan nokare pari kertaa päivässä ja edelleen saa jatkaa lämpimiä suihkutteluita niin pitäisi helpottaa. Jos ei niin sitten yhteys lääkäriin.

Eli kysykääs mammat punastelematta pukamista etteivät turhaan vaivaa teitä :D

MUOKS: Tässä vielä babyidean sivustolle linkkiväistä aiheeseen pukamat :)

http://www.babyidea.fi/aidille/pukamista.html
 
Pippurimamma mua alko naurattaa, kun viimeks kun kävin lääkärissä näiden pukamien takia niin lääkäri punasteli enemmän kuin minä.. :LOL:
kiitos vielä kaikille pukama-asiaa kommentoinneille :flower: =)
hannis epäreilua jos lahdessa paistaa aurinko, mä kun olen parikymmentä kilometriä lahdesta niin täällä on ihan pilvistä :kieh:
 
tup
Onko kellään kokemusta Carriwell maternity/sport -liiveistä? Nettikaupassa maksavat 13 ? ja mm. Juoksija-lehdessä ovat niitä kehuneet. Niissä ei ole kyllä mitään luukkuja. Entä mitkä olis hyvät imetysliivit? Voiko nekin ostaa jo etukäteen? Carriwell-merkissä mainostavat juuri sitä, että ne voidaan ostaa etukäteen ja kangas joustaa juuri sopivasti. Carriwell -sarjaa löytyy siis myös luukulliset, mutta hinta oli vähän korkeampi, joku 25 ?.
 
emmaliina: meillä neuvola alkaa oleen kerran viikossa rv 36 eteenpäin.

vaatteista: ootteko muuten huomanneet, että ne kellä on jo olemassa "käytettyjä" tai jo esikoiselta perittyjä vaatteita, niin ne "vanhat" 62cm on melkeen samankokoseia ku uudet 56cm... On kuitenkin kutistunnu jo käytössä. Huomasin ku pesin yks päivä pikkuvaatteet. =) Kannattaa oottaa huomioon, niin ei jää sitten käyttämättä.

Me ollaan oltu poitsun kaa täällä Seinäjoella mummolassa nyt keskiviikosta asti. Ihanaa lomaa. Koko ajan joku touhuaa poitsun kaa, nytkin paappa lähti katsastaan poitsun kaa autoo... :LOL: Jospa mää menisin kohta leipoon mustikkapiirakan, niin ei vaan pääse laihtuun... :LOL: Ukkeli on menossa tänään ja vissiin huomennakin kotona (Kokkolassa) KokkolaRockiin...Mää hullu sille lupasin viimisen vapaaviikonlopun ja nyt täällä hermoilen, että mitenhän siellä "käy"...Vaikka ei koskaan oo mitään suurempaa hölmöillykkään niin aina sitä pitää ressata...Noh onneks joutuu tulla meijät täältä sunnuntaina hakeen, niin silloin ainakin pitää olla jo puolenpäivän aikaan ajokunnossa... :LOL: Niin ja toivotaan että talo on ehjä ku kotia mennää, ku tänään ovat menossa meille ukkoporukalla saunaan, ennen festareita... Noh onhan se hyvä että pääsee välillä tuulettuun, toivottavasti mekin taas joskus... :LOL:

Jännä muuten, ku esikkoa ootin nii mun ei todellakaan tehny yhtään mieli mihinkään viihteelle (en muutenkaan hirveen usein käy), mutta nyt tällä toisella kierroksella, jotenkin ihan oottaa että sitten joskus taas pääsee. Onko muita????? Vaikka ei sitä kuitenkaan sitten malta taas lähtee vielä moneen moneen kuukauteen. Hyi kattoko muuten kukaan eilen sitä kadonneet sarjaa tv2:lta? HYI!!!

minttu-82 ja TaimiMainio rv 35+2
 
Hannis:Täällä sama homma, ei jaksais olla näin suuri!! Ja turvonnu!! Mulla tullu lisää noin 17kg ja oli kyllä ylimääräistä jo ennen raskauttaki. Liikkunu oon aina paljon ja se tässä ottaa kaikista eniten päähän ku en oo toukokuun jälkeen kauppareissuja pitempiä matkoja voinu tehä ku rupeaa julmetusti vihloon mahassa ja alapäässä..

Mammaliiveistä:Oon kuullu että kannattaa etukäteen ostaa koska niitä tarvii heti ku synnäriltä tulee.. Mutta!! Mistä sitä tietää minkä kokoset ostaa?? :/ Riittääkö jos ostaa yhden koon isommat mitä nyt on?? Ja nyt siis on jo yhden koon isommat ku normaalisti.. Eli siis kaks kokoa isommat? siis kuppikoon?? Olipa taas sekavaa tekstiä...
Ja ois kiva tietää kans jos joillakin kokemuksia että minkä merkkiset on hyvät..

Vaatteista:Meillä on kyllä 50 cm bodyja ja housuja useampikin mutta kaikki ollaan saatu lainaksi.. Ei oo ite tarvinu ostella.. 56 cm:stä ylöspäin sitten löytyykin jo runsaasti.. Mut ei se oo kiva isoissakaan vaatteissa heti pientä pitää... Mietippä omalle kohalles :D

Ens viikolla neuvola.. Paino kyllä kauhistuttaa.. Mut ei maha mittään.. Toivottavasti saa tietää että onko vauva jo kiinnittynyt.. Siitä tulikin mieleen että kokeneemmat!! Meneekö kauan synnytykseen sit ku vauva on kiinnittynyt? Vai onko sillä mitään merkitystä? Ku ei tiiä.. :ashamed:

perlos 35+0
 

Yhteistyössä