SYYSMASSUT '07 elokuussa

Uusi äiti ilmoittautuu mukaan. Laskettu aika on 5.9. Kolmas lapsi tulossa. Synnytyspaikka vielä auki. Olen ahkerasti lukenut pinoanne, mutta en ole kerinnyt ilmoittautua mukaan. Sairaslomalla olen kyllä ollut jo pitkään. Ootte keskustelleet kummeista, asiaa on mietitty ,mutta pyydetään vasta lapsen syntymän jälkeen, luultavasti kaveripariskunta. Nimistä meillä ei ole vielä mitään tietoa.
t.papukaija ja vauva 35
 
Tervetuloa kaikki uudet syysmassut! :flower:

Minä täällä ekaa äippälomapäivää viettelen.. Mitä mun kuuluu tehdä?? ;) Juu, pestä ja silittää vaatteita ja laittaa vauvan huone kuntoon...mutta mutta... se huone on täynnä miehen keskeneräisiä hyllyjä!!! :kieh: lupas laittaa ne vasta ens viikolla valmiiksi kun menee viikonloppuna kuninkuusraveihin niin ei kerkee... :kieh: Ja kun mä en mahdu sinne huoneeseen, joten en voi laittaa mitään kuntoon ja iskee paniikki :'( No, jospa nyt rauhottuisin ja menisin vaikka pihalle. Ihanaa, kun saa purkaa omia fiiliksiään tänne.. :hug:

Masu ollut nyt pari päivää jotenkin omituinen. Välillä tuntuu viiltävää kipua parin minuutin ajan ja menee ohi. Koko ajan muutenkin masu tuntuu..ennen en ole aina edes kunnolla muistanut sen olevan olemassa..jos ymmärrätte, mitä tarkoitan..

PAveliina ja Jooseppi 35+0
 
laitanpa minäkin neuvolakuulumisia:
- Hb 113, hitaasti nousussa
- RR 91/63
- painoa 323g/vko, yht.n.10kg
- sf 28cm
- liikkeet ++, syke 140-150, rt - tosi alhaalla

Kysyin samalla eilen ihmettelemääni loppuajan lääkärintarkastusta, niin löytyyhän sellainen täältäpäinkin, joskus 36-38 viikoilla. Supistelut on jatkunut samaan tahtiin, rauhallisesti käskettiin ottaa - vielä parisen viikkoa, niin sitten saa tulla jos on tullakseen ;)

Chevitar 32+3
 
Minullakin meni netissä ja ohjekirjasen joukossa tovi ennenkuin aloin pääsemään jyvälle kestoilusta. Minäkin huomasin pestessäni valmiita kestovaippoja, että kuivumisaika on pitkä. Siksi ompelimme harsoja, jotka taittelimme sen äitiyspakkauksen ohjekirjasen mukaisesti. Sen oppii kun harjoittelee muutaman kerran. Kuorivaippoina saimme Imsewimsejä ja Poppoliinoja. Kertiksiä meiltäkin löytyy valmiina reissuja ja öitä varten.
Tänään jatkan vauvana vaatteiden pesua ja silittämistä. Ihana niitä on ripustella kuivumaan.
(.) Eilen vauva muljahti mahassa kovin ikävän tuntuisesti. Ressukka yritti varmaan kääntyä, mutta ei siinä enää onnistunut. Meillä siis Nuppu rt:ssa ja saisi niin pysyäkin. (Lohduttavaa oli kuulla että Pippurimamman kääntö oli onnistunut ja sujunut ilman suurempia tuskia).
Joku kirjoitteli synnytyspeloista. Eilen näin levottomia unia ja itsellä on ollut vaivana ja pelkona se, kuinka saada vauva turvallisesti maailmaan. Omia kipuja en ole ainakaan vielä murehtinut liiemmin, ehkä sekin aika vielä koittaa.
Kummeja olemme miettineet, mutta valmista ei ole tullut. Meillä ongelmana se, että he ketkä haluaisimme kummeiksi omaavat jo monta kummilasta, joten tuntuu että jaksavatko/innostuvatko tästä meidän omasta vielä? Onko muilla samaa ongelmaa?
Nimiä on mietitty ja löydettykin on, nyt vain selvisi että tutun tutulla (ei siis meidän tutulla) on saman niminen pieni tyttö. Ja nyt mietin pitäisikö meidän vaihtaa vaikka tykkään kyllä siitä nimestä kovasti. Mies keksi toisen nimen ja se on minusta kyllä aivan ihana!

Ainoska ja Kullannuppu 35+4 :heart:
 
Tänään oli tuo viimeinen neuvolalääkäri eli vko 35.

RR 119/74
Pissa puhdas
turvotus +
Sf 30, taas alle käyrän, vaavin tosin laskeutunut jo ja aika alhaalla.Ei vielä kiinnittynyt.
Rt, vaavin sykkeet 140.
liikkeet ++
Kohdunkaulaa jäljellä 2cm, kiinteä ja kiinni. Elikkä ei vielä varmaan ole syntymässä. Supistuksia ei ole ollut vielä yhtään.

Sellanen kysymys kaikille eli kuinka paljon pitäisi varata pieniä kertakäyttövaippoja valmiiksi?? Emme siis ole käyttämässä kuin niitä

Niin ja tänään alkoi virallisesti äippäloma!! :D :D
Nyt ei muuta kuin odottelua kun kaikki jo vaaville valmiina. (paitsi pinnasänky kun meidän huone on vielä laittamatta).

Joten mukavaa loppu odotusta kaikille!! =)

Inka&vaavi 35 :heart: :heart:
 
Täällä sama meno, ei siis huolia tai murheita. Tulin juuri parin tunnin kävelyltä, vietän etäpäivää, joten kivaa päästä keskellä päivää lenkkeileen. Kolme viikkoa vielä töitä, mennee nopeasti kun ensi viikon olen matkoilla ja viimeiselle viikollekin on vielä jotain matkoja buukattu. Äippälomaa ja sitä syntymää kyllä odotan, mutta yritän nauttia täysiä näistä viimeisistä viikoista.
Kestovaipoilla, pääasiassa harsoilla yritetään pärjätä mahdollisimman pitkälle. Tuntuu mielettömältä tuhlaukselta, niin ympäristön kuin rahan, tuo kertakäyttöisten käyttö. Tosin reissataan paljon, joten silloin varmaan pakko taipua kertakäyttöisiin.
Jonkilaiset nimenantojuhlat pidetään, kaveri on tulossa puhumaan ja kummitukset valitaan sellaisista lapsirakkaista aktiivisista ja esimerkillisistä tuttavapariskunnista. 3.11. tarkoitus ne pitää.
Olikos täällä muita kirkkoon kuulumattomia? Millaiset nimijuhlasuunnitelmat Teillä on?
Me ajateltiin tilata ne kummitodistukset ja isovanhempien todistukset samoin. Kaveri(vanhempi naishenkilö) juttelee meistä ja tästä odotusajasta ja muusta. Lauletaan varmaankin(tai joku laulaa) sen "Makeasti oravainen..." Jotain suomiruokaa jne. Aika paljon kutsutaan kavereita ja vähemmän sukulaisia.
Nimet on tosiaan jo valmiina olleet, mutta katotaan muuttuko ne. Perintönimiä, paitsi tytön eka nimi, joka on ihan uuden uusi miehen bongaama.
Vointeja kaikille ja toivottavasti joku jo kohta poksahtaa!
31+4
 
Sellaista on pitänyt kysyä Teiltä joilla kokemusta. Kannattaako hankkia noita 50 cm vaatteita? Käytiin läpi meille tulleita vaatteita ja pienimmät on 60 cm? Onko ihan mahdotonta laittaa muksu vaikka synnärillä tuollaisiin 60 cm vaatteisiin? Miten nopeasti se 60 cm sitten tulee, jos nyt vaavi syntyy 48-53 cm mitoissa? Tuntuu vähän hullulta käyttää 60 cm vaatteita jos toinen on vaikka vaan 48 cm? Mutta toisaalta tuntuu tyhmältä maksaa muutaman viikon käytöstä. Tosin ois kiva synnärillä pukea joku ihanainen ja oikeankokoinen "kotiintuloasu".
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mansku72:
Sellaista on pitänyt kysyä Teiltä joilla kokemusta. Kannattaako hankkia noita 50 cm vaatteita? Käytiin läpi meille tulleita vaatteita ja pienimmät on 60 cm? Onko ihan mahdotonta laittaa muksu vaikka synnärillä tuollaisiin 60 cm vaatteisiin? Miten nopeasti se 60 cm sitten tulee, jos nyt vaavi syntyy 48-53 cm mitoissa? Tuntuu vähän hullulta käyttää 60 cm vaatteita jos toinen on vaikka vaan 48 cm? Mutta toisaalta tuntuu tyhmältä maksaa muutaman viikon käytöstä. Tosin ois kiva synnärillä pukea joku ihanainen ja oikeankokoinen "kotiintuloasu".
No mun mielipide on se että ei oo mitään haittaa vaikka muutama vaate oiskin ihan sopiva,on se tympeä pitää yli isojakaan päällä ja joutua käärimään hioja ym =) Eihän niitä 50cm tai 56cm vaatteita paljon tarvi ostaa,muutama vain =) Nopeastihan ne vauvat yleensä kasvaa ettei niitä vauva vaatteita kerkeä muutenkaan kovin kauaa käyttämään =) Mutta itellä on hyvä kun ei oo mitään tarvinut ostaa vaan suurinosa tai melkeen kaikki vauvan vaatteet oon saanu ja sitten on vielä äitiyspakkauksen vaatteet =) Mutta tee ihmeessä niinkuin itse haluat ja parhaimmaksi näet! =) Ei niistä pikkusen pienemmistä vaatteista ainakaan haittaa oo =)
 
Ainoska, meillä on myös vähän sama ongelma, että ne ketkä kummeiksi haluttaisiin ja ovat meille todella läheisiä ihmisiä, niin heillä on jo monta kummilasta. Joskus hän on siitä mulle maininnutkin, että kun niitäkin on niin hirveesti. Eli vielä ei heitä olla pyydetty ja vähän mietinnän alla, että pyydetäänkö edes. Koska on sekin inhottavaa, jos kummeudesta tulee vain ikävä velvoite ja niin voi äkkiä käydä, jos kummilapsia on paljon.

Mä esikoiselle ostin 50-56cm vaatteita jonkin verran ja kyllä niillä käyttöä oli, aluksi oli aivan liian isoja ne 56cm vaatteetkin! Samanlailla tälle tulokkaalle on myös niitä ihan pieniä vaatteita kaapissa odottamassa =) . Eihän ne nyt kauaa mene, sen 2-3kk, siis 56cm.. riippuu tietenkin vauvan koostakin paljon ja vaatteiden koosta, eli onko reilu koko vai pieni =) .

Mulla ei ole yhtään supistellut eilen ja tänään!! Ihmeellistä, mutta kivaa =) . Selkä tosin ollut tosi kipeä ja sen takia liikkuminen hankalaa :( . No ei ole enään pitkää aikaa tätä odotusta, eli eiköhän tämän loppuun asti jaksa =) ja palkintokin on sitten mitä mahtavin :heart: .

Synnytyspelosta ollut puhetta ja mä olen siitä kärsinyt koko tämän raskauden ja se on varjostanut ikävästi tätä raskauden iloista puolta. Mulla on ihan kokemus taustalla, joka tuo pelot pintaan, mutta onnekseni Tayssissa suhtauduttu tähän hyvin ja sektio suullisesti luvattu, mutta vielä en ole saanut siitä mustaa valkoisella, eli pelon kanssa joudun kärsiin vielä hetken. Tosin kyllä se sektiokin pelottaa, mut eri tavalla. Sektion kokeneena tiedän, että sekin kipu on kovaa leikkauksen jälkeen, mutta se on niin erilaista synnytyskipuun, ettei niitä kahta voi verrata. Ja tilanne on jo siinä vaiheessa eri, vauva on jo saatettu turvallisesti maailmaan :heart: . Piti vielä lisätä, että esikoisen kohdalla siis periaatteessa koin 2 synnytystä, 14,5h, josta ponnistusvaihe 1h50min, jonka jälkeen päädyttiin kiireelliseen sektioon. Eli siinä tuli koettua alatiesynnytys melkein loppuun asti ja sit vielä sektio, kun vauva ei tullutkaan ulos.

MamMam ja Pikkanen rv 34+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja nökö-81:
minulla on ilmenny ongelma kissojeni kanssa, meillä on siis kaksi aivan ihanaa leikattua tyttö kissaa... siis ne on yleensä aivan ihania, mutta jostain kumman syystä ne on ihastunu vaunuihin nukkuma paikkana, toisen oon jo saanu "opetettua" että jos haluaa minun pysyvän sopusana niin se ei mee lähellekkään koppaa mutta nyt toinen on kekannu kuin ihana sinne olis käpertyä ja vaikka olen ottanu kopan irti ja laittanu kyljelleen erilliseen huoneeseen jossa vähä korjailen sitä niin eiköhän kun ovi oli unohtunu auki niin menny tämä toinen siihen reunan päälle nukkuun...
Vähän sama homma. Ihan yhtenään saa olla kissaa ajamassa vaunuista pois. Meillä tosin ongelma ei ole sikäli kovin paha että kissat on sisäkissoja ja sisällä taas vähemmin lasta tulee vaunuissa pidettyä. Joten tuskin kissa ja lapsi sattuu vaunuihin samaan aikaan. Mutta ne karvat. Molemmat kissat tiputtaa ihan hulluna karvoja (onneksi toinen ei mene vaunuihin) ja olisin niin mielelläni pitänyt vaunut siisteinä edes lapsen syntymään asti... :kieh: Meillä on tällä hetkellä vaunuissa itikkaverkko estämässä kissan pääsyn koppaan asti. Silti sen huomaa että päivittäin se on siinä päällä käynyt palloilemassa.
Nyt olen kahtena yönä herännyt siihen kun kissa on ollut tutkimassa pinnasängyssä. Se on vähän huonompi kun siellä se lapsikin tulee viettämään jo vähän enemmän aikaa. Tosin täytyy sanoa etten hetkeäkään usko siihen että samaan petiin sattuessaan kissa tukehduttaisi lapsen. Ei noi näiden vuosien aikana ole vielä kertaakaan hakeutuneet meidän naaman lähelle yön aikana. Ennemmin haluavat pysyä poissa huitomisetäisyydeltä. En usko että siitä tulee ongelmaa.

Ja tervetuloa kaikille uusille!
 
tup
Moi,
On sovittu lapsuudenystävän kanssa jo ehkä 15 tai 20 vuotta sitten että ollaan toistemme lasten kummit. On pidetty yhteyttä mutta nykyään yhä harvemmin. Elämä on vienyt eri suuntiin ja nykyään tämä ystävä viettää todella railakasta sinkkuelämää ja juokin monta kertaa viikossa. Koko raskauden aikana olemme nähneet 2 tai 3 kertaa, vaikka välimatka ei ole kovin kummoinen. Kertaakaan hän ei ole tainnut kysyä voinnistani tai osoittanut juurikaan kiinnostusta vauvelia kohtaan.
Mieheni ei missään nimessä haluaisi tätä tyyppiä kummiksi, koska hän ei ole "mallikelpoinen aikuisystävä". Ajattelin häntä lähinnä sellaiseksi "pakanakummiksi", sillä hän ei ole kuulunut kirkkoon sitten rippikoulun. Lisäksi olisi 2 kirkkoon kuuluvaa kummia (joista toinen on nykyinen sydänystäväni). Mitä te olette mieltä? Oletteko te tehneet tällaisia verilupauksia nuorempana? Ollaan todella oltu kuin paita ja peppu, mutta viimeiset 5 v vähemmän.
Entä oliko kellään kokemusta, voiko vauveli hermostua dopplerin äänestä tai tunnustelusta niin paljon, että syke pomppaa jonnekin 180-200:aan 20 minuutin ajaksi? Puolen tunnin odottelun jälkeen oli taas 150.
 
vilma80 Tervetuloa joukkoon vaan minunkin puolestani.

Hannikselle myöhästyneet onnittelut sinulle
:flower:

Mulla oli tänään äippäpolin lääkäri, tarkasteltiin sitä lapsiveden määrää, kun sitä oli kaksi viikkoa sitten liikaa. Kauhulla odotin "tuomiota" lekurilta. (neula kammoisena pelkäsin että he ottavat lapsivettä pois mahanläpi) mutta onneksi lapsiveden määrä olikin normaali,jotenka ei tarvinu tehdä mitään =)

vaavin painoarvio oli 2300g.

Oma painoni on noussut 21 kg. ja voitte kuvitella minkälaiselta virtahevolta näytän kun olen kuitenkin vain158 cm.

Onneksi tässä ei ole kuin 6 viikkoa laskettuun aikaan. Alkaa tämä vuodelepo jo hieman raivostuttamaan.

Kateellisena lueskelin kun jotkut urheilevat ja liikkuvat aivan normaalisti :'(

Meillä on kaikki vauvan tavarat valmiina ja kummit on kysytty jo. Nimikin on päätetty, että nyt sitten vain odotetaan että neiti syntyisi.

Jaksamisia kaikille

Ansu & "taateli" 33+4
 
Tervetuloa mukaan Chevitar,Miiuli77 ja papukaija.

Perlos:Meillä viimeinen lekurikäynti on noin 35-36 rv:lla.

äippä81: Oikein hyvää syntymäpäivää :flower:

Chevitar:Meillä näyttää olevan sama laskettuaika ja sama synnytyspaikka. Ihmettelin, kun tuossa aikaisemmin kirjoittelit, että sulla ei ole enää loppuraskaudessa lekurikäyntiä, vaikka samassa kaupungissa (ilmeisesti) asutaan. Hyvä, että sait selville, että sullekkin kuuluu lekurikäynti vielä lopussakin. =)

inka85:Ostin yhden paketin valmiiksi kertakäyttövaippoja (28kpl), ei niitä kannata kovin paljoa hankkia varastoon, vie vaan tilaa. Niitähän saa sitten tarpeen mukaan kaupasta lisää.

Mansku72:Mun mielestäkannattaa hankkia niitä pienenpiä vaatteita 50-56cm jonkin verran, on paljon mukavampi pukea vauva oikean kokoisiin vaatteisiin. Se käyttöaika riippuu täysin siitä, kuinka pieni vauva on syntyessään ja millaista vauhtia kasvaa.

Omasta olotilasta: Tänään on ollut supistus vapaapäivä. En kyllä ole tehnytkään yhtään mitään, löhöillyt vaan. Päänsärkyä pukkaa taas uhkaavasti. Alvar on hiljentänyt vauhtiaan huomattavasti, ei enää niin hirveitä möyrimisiä kuin aikaisemmin. Varmaan tila alkaa loppumaan tai sitten laiskuus iskenyt :LOL:

Huom! Tayssilaisettapaaminen olisi torstaina 9.8 klo 17.00 pikkukakkosen puistossa, sateen sattuessa varapaikka vielä aaaavoinna. Kaikki mukaan, ne joilla ei ole ennestään lapsia, niin ainahan itseä sen verran lapsettaa, että voi tulla muisteemaan lapsuusaikaa leikkipuistoon.

Nyt Alvar on sitä mieltä, että riittää tää konella nojailu...yrittää ilmeisesti tulla kyljestä ulos :LOL:

Nanna ja Alvar 32+3
 
Vaipoista joku kyseli, jos ei pitkä kauppamatka niin ei niitä älyttömästi varastoon kannata ostaa. Mä ostin noin 60kpl. Se riippuu niin lapsestakin paljonko päivää kohti kuluu ehkä 6-7kpl.
Kummiksi kannattaa musta valita ihminen jonka oikeasti haluaa eli jos on nuorempana tullut luvattua jollekin kummeus niin ei musta tarvitse välttämättä pyytää.
Synnytyspelosta, jos sellaista on kannattaa rohkeasti puhua neuvolassa ja jo useamman lapsen saaneiden kanssa. Itse en sellaista onneksi koe, vaikka syöksysynnytinkin nuoremman lapsen. Ehkä auttoi
kätilön kanssa keskustelu heti synnytyksen jälkeen.
50 cm vaatteita ei kannata paljoa ostaa, menevät äkkiä pieniksi. Yleensä myös saa lahjaksi pieniä vaatteita. Ehkä synnäriltä tuloa varten voi varata pienet vaatteet. Mulla on ainakin nyt kaapit väärällään vaatteita, kun aina on saatu ihan hirveästi lahjaksi vaatteita. Itse en ole ostanut kuin yhdet 56cm asun ja sama aikaisemmissa lapsissa. Eihän se meillä ainakaan ole ollut kuin kuukausi ja lapsi on 56cm. Sitten niitä pieniä vaatteita on sääli heti pakata pois. Nyt kyllä tämän lapsen jälkeen isosiskot ovat nukeille varanneet nämä pienet vaatteet.
t. papukaija ja vauva 35
 
mä varaan aika monta pakettia kertisvaippoja. kun niitä menee silloin aluksi monta päivässä eikä paketissa ole kun joku 30 vaippaa. ostan eri merkkejä niin voin kokeilla mitkä sopii vauvalle parhaiten.

50-56 senttisiä vaatteita olen ostanut huutonetistä ja kirpputorilta. ne on melkein uudenveroisia monesti kun ei niitä niin kauaa ehdi käyttää. kuitenkin on kiva että on suunnilleen sopivat vaatteet.

mullakin on ruskovillan harsoja ja parit villahousut odottamassa tulokasta.ja laitan siihen väliin pikkuhousut, pysyy paremmin paikallaan se paketti. kattoo sit jaksaako kestoilla. ei paineita :)

olo on ok. närästys vaivaa ja toispuoleinen liitoskipu. ja supisteleekin mutta epäsäännöllisesti ja iltaan painottuen.
 
Kiva huomata että tänne mun parin päivän poissaolon aikana tullut paljon lisää porukkaa ja tekstejäkin olen ahkeraan saanut lukea että olen perässä pysynyt :D Tervetuloa vaan kaikille uusille minunkin puolestani
Tuosta tayssilaisten tapaamisestaVoisimme pojan kanssa yrittää saapua paikalle mikäli ilmat ja kunto sen sallivat, ja tietenkin mikäli joukkoon mahtuu :whistle:

Mä epäilen pyhästi että nyt vauveli olisi kääntynyt perätilasta poikkitilaan |O
Mutta eiköhän sillä ole vielä aikaa siellä kääntyillä ja kieppejä heitellä jokunen viikko, kunhan sitten 36 viikolle mennessä olis sitten raivotarjonnassa kun on tayssissa synnytystapa-arvio(perätilan vuoksi).

Onko täällä muita joilla kaamea närästys kiusana? Mulla nyt reilu viikko sitten alkoi närästämään, ja sitä on lähes koko ajan... :headwall: Varsinkin yöllä ja syömisen jälkeen, ja ei rennie auta kuin vähän aikaa, eikä sitäkään koko ajan viitsisi popsia.

Joku noista vaatteista kyseli, että ostaako pieniä 50-56cm ollenkaan kun paljon 60cm valmiina. Mun mielipide on että muutama vaatekerta ainakin noita pieniäkin, meillä esikoisella 60cm vaatteita alettiin käyttämään vasta ensimmäisen 2kk jälkeen, ja sitä ennen olivat tosi isoja ja roikkuivat rumasti päällä. Mulla noita 50-56cm vaatteita löytyy varmaan äitiyspakkauslaatikollinen :LOL: Kuten muitakin vaatteita, mä olen niin hullu kauniisiin lastenvaatteisiin, että mieskään ei pysy enää perässä mun törsäilyissä :attn:

Hyviä vointeja kaikille, toivotteleepi:

Minnajajoel ja "Noah" huomenna 33viikkoa!!! :D
 
....ja kiitokset päivittäjille!

Ansu: Olen samanpituinen kuin sinä ja kiloja on tullut melkein yhtä paljon. Toooodella iso masuni on saanut aikaan reaktioita hämmästelystä ihasteluun. Neuvolalääkäri ja hoitaja on kokoajan olleet kuitenkin sitä mieltä että hyvä vauvan on masussa olla ja arvot mulla on kokoajan olleet ihan kohdallaan. Painosta eivät ole sanoneet mitään, että olisi ongelma vaikka olen kysynytkin. Olen pyytänyt myös vauvan painoarvioon, mutta lekuri sanoi viimeksi nyt keskiviikkona ettei siihen ole mitään aihetta ainakaan vielä. Kaikki mahdolliset ja klassiset raskausoireet mäkin olen kärsinyt, mutta sehän kuuluu asiaan? Liikunta ja mustikkametsät ovat multakin jääneet koska liikkuminen on jo aika vaivalloista ja häpyliitokset natisee ikävää jo pienestäkin ponnistelusta, mutta kerrankos sitä vauvaa odotellaan =) Kyllä sitä sitten ehtii. Tsemppiä sulle kovasti, elähän masennu ja otetaanhan lunkisti :hug:

Kummeista; Päädyttiin kaasoon ja bestmaniin, eli molempien parhaisiin kavereihin. Miehen sisarukset on jo ristikkäin lastensa kummeja ja mun veljistä toinen ei kuulu kirkkoon ja toinen väärään. Aikoinaan tein lapsuudeystävän kanssa lupauksen että olemme toistemme lasten kummeja, mutta olen viimeksi tavannut kyseistä ihmistä 10 v. sitten joten se siitä...

Ristiäisiin vuokrataan lähistöllä oleva kerhotila, joka on ihana vanha iso puutalo isolla puutarhalla, meidän torppa kun on liian pieni.

Neuvola keskiviikkona:
SF 32 (eri mittaaja, sentin "takapakkia" kadessa viikossa)
Pissa puhdas
Kohtu kiinni ja kaula 3 cm
Vauva pää alaspäin, hyvä liike, syke 140
Paino 700 g /vko
Hemppa raudalla palautunut 135:een. Mulle ei muuten ole tullut mitään oireita raudasta (huonoa oloa tai ummetusta) joten kai se on aika yksilöllistä. Olen syönyt päivittäin.

Tsemppiä kaikille!

Junnu ja peanut (huomenna rv 35!)


 
voi jee, huomenna aamusta hammaslääkäriin kun vanha paikka lohkes. Vielä niin huono tuuri että oma hammaslääkäri oli lomalla ja joudun toiselle jolla en oo peruskoulun jälkeen käyny koska sai aikaan minulle aivan totaalisen pelon hammashoitoa kohtaan. (repii suu pielet rikki ja puudutukset ei onnistu)

no pahinta täsä on nyt se että mulla on pienestäki selällään olosta todella tukala olo, ja sitte ko sitä jännitää ja pelottaa niin alkaa tietenki taas supisteleen niin se ei kyllä auta oloa yhtään.
(onneksi ei ole vielä pahemmin kivuliaasti supistellu)

Nökö rv 32+6 :snotty:
 
Hui, onpas tänne tullut tänään textiä :D

Tervetuloa myös papukaijalle! Mistä noin ihanan nicin keksit laittaa? (Kyselee ihminen joka on hulluna pappareihin :p ja joskus vähän "kasvattanutkin" )

Omaa napaa... hirmuset rasitus supparit tänään... pakko vain olla makuu asennossa, istuenkin supistukset yltyy.

balik ja "pikkuinen" 35+4
 
Olen sitten seonnut lopullisesti. Mun piti vaan laittaa äippäpakkaukseen kehtojalat paikoilleen, mutta miten kävikään......... Tuli laitettua vaunut kuntoon, kiillotetua keittiö, siivottua ja puunattua roskiskaappi, vaatehuone laitettua (vain n. 6 ISOA muovikassillista lähti roskiin ja säkillinen uffiin....) ja sitten pesin pikkuvessan ja sen matot ja kävin läpi vaatteet ja liinavaatteet.... olohuoneessakin vieraili "pyörremyrsky" ja makkarissa vaihtoi pikkuisen huonekalut paikkaa.... eli se siitä pienestä laittamisesta... :D ja nyt sitten kostautuu.... suppailee, mutta vain vähän ja masuun ottaa muutenkin ja selkä ihan sökönä....

Äiti onneksi oli auttamassa jonkin verran joten olkoon se lieventävä asianhaara.... :whistle:
 
Meillä on paluu arkeen miehen kesäloman loppuessa sujunut ihan hyvin..jotenkin kaikki arkihommat tän kohta 2v tytön kanssa sujuu paljon sutjakammin kun ollaan kahdestaan :whistle: Tietysti on jo ne omat tutut rutiinit, jotka aina lomaillessa sekoittuu...

Oma vointi on ollut ihan kohtalainen, supisteluja on kyllä usein mutta muuten ihan ok olo. Lääkärineuvolaa odotan kyllä innolla, kun haluaisi tietää kohdunsuun tilanteen...uskaltaako rasittaa itseään kuinka paljon jne. Meillä vähän päinvastainen tilanne kuin useimmilla, eli toivon että vauva olisi masussa mahd. pitkään :D Ainakin meidän putkiremontin ajan ;) Esikoinenkin viihtyi masussa rv. 42 yli joten ehkä siksi ei itsellä niin kiirettä.

Kummeista Meillä kanssa kummiehdokkailla jo monta kummilasta, joten mietitään kannattaako pyytää. Ja sitten on aika pieni lähisuku, ja kaveripiiri niin ei oikein selvillä vielä ketä pyytäisi..kun haluaisi yhtä kivat kummit kuin esikoisella. Mutta kauhean vanhoja ihmisiä en haluaisi kummiksi ja meillä nuoria vähän suvussa.

Ristiäisistä Ne pidetään luultavimmin ihan kotosalla, vaikkei meilläkään niin hirveästi tilaa ole. Mutta pyydetään vain lähisuku paikalle, ja kotona on kuitenkin vauvanhoito helpointa ( unet jne. ) niin siksi..mua mietityttää vaan ajankohta, miten saa sen sukkuloitua vauvan unien ja esikoisten päikkäreiden väliin :| Mutta eipä sitä vielä tiedä miten meillä silloin nukutaan...

Vaipoista Aion käyttää kertakäyttövaippoja ja kokeilla myös kestoja, mutta veikkaan että kertiksillä mennään ihan oman laiskuuden takia sekä sen, että pesukone on kellarikerroksessa jyrkkien rappujen takana, vaikea jatkuvasti kulkea sitä väliä. En varaa pienimpiä vaippoja kun yhden paketin valmiiksi, jäävät tosi nopeasti pieniksi ja äkkiä niitä saa kaupasta lisää. Esikoiselta jäi aina osa paketista käyttämättä, kun jäi pieniksi ja osa aiheutti ihottumaa jne.

Vaatteista Varaisin ennemmin vähän 56 cm vaatteita kuin 50 cm, eivät ole liian isoja mutta ei jää heti pieneksi. Meillä tyttö syntyi 53 cm ja 50 cm vaatteet meni viikon...vaippakin vie tilaa siellä bodyn sisällä sen verran, että saa mieluummin olla isompi koko.

Mutta nyt unten maille, huomenna meen esikon kanssa puistoilemaan ja lauantaina pääsen vapaalle ja kaverin kanssa kuninkuusraveihin :D

Hyviä vointeja kaikille!

Hassuliini ja masukas rv. 33+6
 
Kestoja aijotaan käyttää. Alkukuukausina harsovaippoja ja kuoria/villahousuja. Sitten kun juniori alkaa liikkua, siirrytään taskuvaippoihin, joissa sisäkangas fleeceä/puuvillaa ja päälliskangas PUVia. Harsot ei kuulemma kestä enää hyvin paikoillaan, kun lapsi alkaa liikkua. Taskuvaipat on siitä käteviä, että kuivuvat nopsaan, kun vaipan ja imun voi kuivattaa erillään. Koetan jaksaa ja osata ommella taskuvaipat ja imut itse, saa sitten nähdä, miten loppujen lopuksi käy :whistle: Jos nyt edes osan saisi itse väkerrettyä...

Mutta nyt nukkumaan, että jaksaa taas huomenna!

tiksu ja uffe (32)
 

Yhteistyössä