SYYSMASSUT '07 elokuussa

Miten on, ootteko käyneet vielä uimassa ihan huoletta esim.järvessä??
Ku tiedän että jos on paikat avautunut ni ei sain mennä mutta ku en minä tiiä onko ne avautunut.. Lääkäri oli 3-4 viikkoo sitten ja sillon ainaki oli ihan kiinni. Eikä oo yhtään vielä supistellukkaan.. Ni kai sitä voi ainaki silleen nopsaa käydä.. Tähän kuumuuteen tukehtuu niin sais ees vähän helpotusta.. |O

perlos 35+4

Alkuperäinen kirjoittaja poikax3:
Huomasin nyt vasta, et oot liikuskellut täällä meillä päin viikonloppuna.
Hyvä et ilmat suosivat viikonloppuna, saatiin olla ulkona ja sitä rataa..
Lämmintä piisaa edelleenkin ja hiki virtaa.Viileä suihku kutsuu meikäläistä kunhan oon saanut pyykit kuivumaan ja lapset unten maille.
Poikax3 ja taavimaija 33+ B)
Joo sisko muutti sinne vasta ja ekaa kertaa kävin Vuolijoella,kaunista seutua oli kyllä ei voi muuta sanoa! =) Ja oli kyllä tosi ihana kun oli niin sievät ilmat niin sai olla ulkona ja lapsia käyttää uimassa ym.Eikä tuullut juuri ollenkaan,mihin oon yleensä tottunut että ainakin jonkun verran tuulee =) Missä päin sinä asut??

Sopii minulle myös tuo ensi tiistai:)

Nyt vasta pääsin ylös sängystä, unta sain kolman jälkeen ja n. viisi kertaa oon heräilly tähän 12 mennessä..Noh pääasia että saa nukkua niin pitkään kun nukuttaa;)

Täällä myös näyttäisi olevan tosi ihana ilma, täytyy kohta lähteä kaupalle kävelemään:) mukavaa päivää kaikille!

Inka&vaavi 35+5 :heart:

Pääkaupunkilaisten tapaamisesta itsekin olen kiinnostunut,mutta vielä töissä kärvistelen :( Kaksi ja puoli viikkoa pitäisi vielä jaksaa, sen jälkeen olen varmasti mukana, jos vielä tapaamisia järkkäätte. Älkää sitten unohtako minua :wave:

Hapsuli (32+2)

Nauttiiko kaikki oikeesti tästä kuumuudesta!!!??? Mää oon kyllä yleensä sellanen aurinkoihminen, mutta nyt en! Tuntuu ettei saa senkään vertaan aikaseksi ku yleensä, aivan veto pois! Vauva painaa joka paikkaan, närästää ja oksennuskin on lentänny pari kertaa. Ja paino senku nousee. Turvotusta on vähän sormissa ja ennen kaikkea varpaat on ihan pökkelöt! Esikoiselta turpos loppuvaiheessa vaan nilkat.

Käytiin aamulla vähän asioilla kaupungilla esikoisen kaa, onneks jätkä simahti sitten heti ku tultiin ja määkin sain nukkua puolen tunnin päikkärit, ennen ku naapurin koirat aloitti haukkumiskonsertin, mää kohta ammun ne...(jaa mää oikeesti tykkään koirista, ai miten niin hermot kireellä...)

Nooh jos nyt menis tekeen jotain hyödyllistä, ku ei tää koneella istuminenkaan enää oikeen luonnistu. vali vali vali...

minttu-82 ja TaimiMainio 35+6

Nyt sit ollaan virallisesti mammalomalla :D . No en esikoisen jälkeen ole töissä ollutkaan, tänään on virallinen ensimmäinen äitiysloma päivä :D .

Kamalaa tämä kuumuus, mulla on jalat kuin jotkut tukit! Jalat niin kamalan näköiset, että pitkät housut pakko vetää päälle, kun ulos lähtee.

Supistelut ovat edelleenkin poissa :whistle: .. hassua! Niitä kun oli niin aikaisin ja päivittäin ja kipeitäkin olivat. Nyt vain lähinnä vauveli painaa tonne alas ja vauvan liikkeet sattuu aikas lailla, ei kivaa. Toki rasituksessa maha vetää kovaksi, mut ei ole kyllä yhtään kipeitä suppareita nyt tullut.

Uimisesta oli puhetta, mä sain jo pari viikkoa sitten uintikiellon supistelujen takia. Mut varmasti saa järvessäkin uida, jos ei ole supistellut ja paikat kiinni =) .

Mukavaa hellepäivää kaikille!!

MamMam ja Pikkanen rv 35+0

Hei!
Pitkästä aikaa...
Tulin vaan äkkiä piipahtamaan ja katsomaan, että jokos joku olisi saanut ensimmäisen vaavin.
Alkaa ainakin itsellä olemaan olo, että voisi pikku hiljaa tulla jo =)

Ehkä seuraavaksi olisi minulla sitten vauva uutisia (toivottavasti)...

Heidi-79 + asukas 36+2

Pikaisia neuvola ja synnytystapa arviointi uutisia.... :)

Verenpaine: 100/72
Hb: 133 (viimeks kun otettiin, nyt ei mitattu)
Sf-mitta: 32cm
Paino: viikossa +0kg
Syke: 140xmin
Liikkeet: ++
Pissa: puhdas
Turvotus: -
Tarjonta: RT

Lantio: norm (mahtuu alakautta tulemaan)
Vauvan painoarvio: Siro, 3500-4000g
Lapsivesi: norm

Kohdunsuu: pehmeä
Kohdunsuun pituus: 0,5cm
Kohdunsuu auki: 2cm

Epäili että saattaa tulla ajoissa maailmaan. Eikä aiempien ultrien mukaan isoa vauvaa ole tulossa..

Terv, Pia 35+5

Olipas tullut tarinaa parissa päivässä! Menee hetki jos toinenkin, että saa luettua kaikki läpi :) Itsellä supistelut jatkuu samanlaisina, mutta kohdunsuu on viikkoihin nähden normaali, että eipä nuo supistelut ainakaan vielä ole kypsyttäneet riittävästi paikkoja. Ihan hyvä niin, mun puolesta saakin pysyä kyydissä ainakin 37 viikoille saakka.
Alkaa tosiaan olemaan jännät paikat, kuka saa nyytin ensimmäisenä. ;) Itse veikkaan 17.8.

t.Chevitar 33+1

Tänään oli neuvola

pisu puhdas
RR 99/63
painoa tullut 200g/viikko
sf VAIN 31, vauva niin alhaalla, että ei usko kestävän enää kauaa
syke + 129-135 ja vaihtelua liikkuessa jopa 164 saatiin eli hyvä
liikkeet ++ , naurettiin hassua masua :)
raivotarjonnassa
turvotus ++
verikokeet otettiin, hemppaa en muistanut soittaa(otettiin putkiin, kun vasta-aineseula)
Lääkärineuvolan pitäisi olla ensi viikolla, mutta teehoo päätti, että treffataan me ensin jos sinne asti edes pääsen ja sitten katsotaan sitä seuraavalle viikolla lekuriaikaa.

Vaavin arvioi olevan reilu 3kg ja totesi, että näyttäisi olevan piakkoin tulossa... Saas nähdä kumpi on oikeassa, äiti 3 viikon veikkauksella vai teehoo viikon sisällä...vai kumpikaan :D

Nyt taustalle, jalat on kuin pylväät.....

Pk tapaaminen:
Minulle sopii myös 14.8 klo. 14 keskustassa. Laitattehan yv:nä paikan minullekkin :)

Sitten neuvolakuulumisia:pissa puhdas
verenpaine 123/88
painoa tullut +7++g/vko :ashamed: yhteensä +8,8kg
hemppaa ei otettu kun viimeksi 120 :/
vauvan syke 125
raivotarjonnassa
turvotus +

Huh hellettä, ei voi muuta sanoa! Meillä tuppaa olemaan +28 sisälläkin, joten nukkuminen on yhtä tuskaa...tai siis nukkumaan ei juurikaan pysty :headwall:
Nyt siirryn minäkin taustalle löhöilemään ja hikoilemaan kuin porsas :LOL:

Elwi ja papuli 32+5

Kiitos RäpäRällä mukavasta rupattelutuokiosta =)
Aika kauan me siinä sitten istuttiin, melkein kaksi tuntia!
Matka bussilla kotiin oli kuuuuuuma mutta selvisinpä. Tsemppiä messukierrokselle. Paljon vaan juomista ja varjoa ramille, niin eiköhän se siitä ;) Ollaanpi yhteyksissä!

Huomiselle luvattiin, jos mahdollista, vielä kuumempaa päivää. Ainakin auringon pitäisi porottaa täydeltä terältä. Kauheeta. Jospa vaan pistäisin tuulettimet pöhisemään enkä pistäisi päätäni ulos kertaakaan :LOL:

Meillä on kone rikki ja pääsen huonosti kirjoittelemaan teille, mutta luen textejänne päivittäin näin telkkarin kautta. Kiitos Maxisatin netti toimii sentään tätä kautta. Kirjoittaminen on vain todella hankalaa ja hermot tuntuu olevan aika kireällä.

olisin myös kiinnostunut Helsingin tapaamisesta silloin 14.8 :wave:

balik ja pikkuinen 36+2

Siis täällä on niin kuuma!!! Meillä on kans sisällä nytkin vielä +27, vaikka yleensä on viileempää. Mun jalat on turvonnu (nilkat+varpaat) tän päivän aikana niin kauhiasti että pistelee sikana...Neuvolakortissa lukis varmaan että turvotus kymmenellä plussalla...HITTO, ei oo seksipommi olo... :LOL:

Ja helteet kuulemma jatkuu....

minttu-82 ja TaimiMainio 35+6...

Terkut työmatkalta Kuopiosta. Vielä reilut kaksi viikkoa töissä ja lähes koko ajan jossain reissussa. Ei siis onneksi vieläkään mitään ongelmia. Tänään ehdin mukavasti iltapäivästä uimarannalle ja olin kyllä uimassa. Mulla kun ei ole vielä tuntunut niitä supistuksiakaan, niin en ole juuri osannut rajoittaa muuta kuin nuo rajuimmat harrastamani lajit.

Mutta siis PK-tapaamiseen voisin vaikka osallistua, käyn Hkissä töissä konttoripäivinä. Ensi tiistaina tosin on kotikonttoripäivä, mutta ilmoitelkaa(tai seurailen toki palstaa) uusista tapaamisista. Tosin jos Hämeenlinnan seudulle on tapaamista tarjolla, niin sekin kiinnostaisi. Mutta taitaa jäädä puheeksi, kun loppu työssäolo aika mennee matkoilla ja äippäloman pari ekaa viikkoakin on tarkoitus reissailla.
Niin, siis jos ei ilmaannu yllättäen niitä ongelmia.
Tsemppiä ja vointeja kaikille!
32+2

Ai kamala... Mä VIHAAN tuota nla puntaria :ashamed:

Paino +1330/vko yhteensä 17kg :headwall:
Pissa puhdas
Paine 120/60
Hb 121, hyvin on rauta auttanut
Sf 36 :eek:
Raivotarjonta
Liikkeet ++
Syke 160

Karmeaa.. Mä vaan paisun ja paisun.. Ihmekkös, että yöllä kun kääntää kylkeä, vähän on jo hankalaa :whistle:

Ja Maarjalle kans kiitokset, oli oikein mukavaa!! Oli hauska kuulla, että mä olenkin ihan normaali B) Toivottavasti ei tullut synnytys-traumoja :whistle: Ja palaillaan ja kuullaan taas!!!

Huomenna juu toisaan menen kiertämään Hämeenlinnan asuntomessuja koko päiväksi.. Ja sisko luputui jo doulaksi jos tulee lähtö, majailen nyt muutaman yön täällä Tampereella!! Katsotaan miten tämä mamma kestää :kieh:

RäpäRällä ja Nestori 35+4

Siis ihan totta! Vauva tekee vissiin jotakin hengitysharjoituksia?? |O Maha hytkyy edes ja taas tai siis nousee ja laskee niinkuin pikkanen hengittelis sisällä, ja sit saa "hengittelystä" välillä kauheen hikan, ja taas jatkaa harjoittelua. Onko teillä muilla tälläistä?? Ihan ihmeellisen tuntuista

Alkuperäinen kirjoittaja RäpäRällä:
Ja Maarjalle kans kiitokset, oli oikein mukavaa!! Oli hauska kuulla, että mä olenkin ihan normaali B)
Aaagh! Mitähän muuta mä oikein suustani laskettelin?

:snotty: :D

On niin kuuma, ettei nukkuminen juuri houkuttele.
Tänään illalla tulikin jo paremman tekemisen puutteessa pakattua vähän sairaalakassia. Nyt se tuolla lastenhuoneessa odottaa, josko silloin tällöin uumeniinsa jotain yksittäistä viskattaisiin. Oli muuten vaikea keksiä, mitä vaatteita vauvalle kotiinlähtöä varten :eek: kuin se nyt niin vaikeaa on??

PK-tapaamisesta Minäkin voisin ilmottautua mukaan :)

Onpas pitkä päivä takana. Nukuin viime yönä tosi levottomasti ja joskus neljän aikaan nousin ylös, unta kun ei tullut.. Siinä sitten kuuteen asti luin lehteä.. Kello olikin jo 9 kun heräsin. Vessassa saa juosta myös kiitettävästi.. |O
Hirmuista siivousvimmaa on myös ollut viime päivinä, tänään koko päivän olen järkännyt kaappeja + vikoja vauvanvaatteita pessyt. Käsittämätöntä miten voi olla sellainen pakottava tarve koluta joka ikinen kaappi ja laatikko. Pakko on saada lisää tilaa järkättyä kaappeihin.. Helpompi olisi hankkia isompi asunto. 79 neliön kolmio tuntuu välillä aika ahtaalta kun on säilytystilaa tosi vähän.

Kohta voisi kömpiä nukkumaan..

Annmari ja tirppana 33+2

Täällä kukutaan taas aikaisin. Tänään alkoi sitten äitiysloma. Eilisessä lääkärineuvolassa sf-mitta oli kasvanut 4 senttiä kahdessa viikossa ja nyt on sitten aika äippäpolille maanantaina ultraan. Saa nähdä mikä on tuomio. Tänäänkin lupasi hellettä joten taidan pysyä sisätiloissa :p :p :p

Yhteistyössä