SYYSMASSUT '07 elokuussa

noista vihlaisuista sano mulle neuvolassa et hyvä et niitä tulee kun ne kuulemma avaa/pehmittää paikkoja :/ mä sittentiedä oonko nyt vääräs.... onko muil käsitystä mitä ne on tai tekeekö mitään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja janita:
onko muilla tuntunu sellaisia vihlaisuja kohdunsuulla ihan niinku joku vetäis veitsellä :/
Viimeksi eilen. Ensin tein inventaaria vauvan vaatteista ja sitten siivoilin laatikoston vaatteille ja laitoin ruokaa ym. Ei mitään valtavaa rehkimistä, mutta tuntemuksia tuli, vihlaisut on kyllä aika kovia ja ikävän tuntuisia.

Nyt pitää lähteä kaupungille asioille. Muistin tuossa pari päivää sitten, etten ole ilmoittanut kelaan työmatkakulujani viimeiseltä kuudelta kuukaudelta, ja eihän ne tietenkään siellä mitään rahoja minulle laske ennen kuin saavat kaikki tiedot.. Shoppailtavaakin riittää, mutta katsotaan monessako paikassa jaksan kiertää. Päivällä sitten vihdoin niiden pikkuvaatteiden pesuun.

Joe ja pieni 35+1

PS. Koin taas järkytyksen kun hoksasin, että parin-kolmen viikon päästä voi olla lähtö edessä minä päivänä tahansa.. Tosin voihan siihen synnytykseen mennä vielä reilusti pitempäänkin.
 
minttu mulla kanssa supistelut sai aikaseks sen että koko ajan kuuntelen että jokos tästä pitää kohta alkaa hoitopaikkaa soitteleen esikoiselle ja koiralle.. onnkes ne on valmiiks kysyttynä mutta kuitenkin ettei liian aikasin sitten soittele :whistle: eilen illalla taas kun suppareita tuli sen pari tuntia kymmenen minuutin välein mutta lopahtivat sitten..
pippurimamma :hug: voi sinun kärsimystesi kanssa, todella kurjaa kun olet joutunut noin kauan kärvistelemään..
hantta mikäs sulla siellä tilanne?? alkaa olemaan jänniä tilanteita ympäriinsä :saint:
janita mulla oli noita vihlaisuja esikoiselta ja on nytkin ollut, avaavat kuulemma paikkoja valmiiksi, ilkeetä tosiaan on, mulla ne on niin kovia väliin että lähtee jalat alta :/

omaa napaa hieman: eli menkkamaista jomotusta on ollut nyt sitten sunnuntaista asti suppareiden kera, välit menee 10-15 min. kestää aina pari tuntia mut loppuu sitten, lonkat ja liitokset paukkuu kävellessä :eek: aika ilkeen kuulosta/tuntusta..
vauva painaa itseensä alaspäin koko ajan, en usko että kuitenkaan on laskeutunut kun vielä on tuo masu aika ylhäällä mutta tuntee ihan selkeesti että pallo alkaa jaljokjen väliin muodostua, mieskin totesi eilen että nyt kävelet jo melkein kuin ankka :LOL: :kieh:
ja oma olotila on jotenkin muuttunut, on sellanen outo tunne koko ajan, en oikeen osaa edes selittää, nälkä vaivaa jatkuvalla syötöllä ja mulla myös tuo vatsa on tyhjentynyt ihan kiitettävästi..
mutta kohta ollaan jo hieman viisaampia kun neuvola on tuossa puol yks.. jos ei kuitenkaan tarttis sairaalaan lähtee näytille..
rv 36 tasan tänään :heart:
 
janita täällä vihloo myös ihan kiitettävästi, joten pitäis olla paikat hyvin auki muttei ne kyllä esikoisellakaan mitään suurempaa saaneet aikaan vaikka alkoivat tuolla 20 vikkon jälkeen :LOL:
pippurimamma tulin sun ystäväksi :wave:
 
on kyllä ollu ihan outo olo tänään ;) viimiset kaks päivää oon vaan makoillu kun oon ollu tosi väsyny nyt tänään yllättävän pirtee olo, tai no taas kyl tuntuu siltä et vois nukkuu pari tuntii :LOL: viimeyön nukuin tosi sikeesti... alvatsaa nippailee vähän väliä ja vihloo kohdunsuulta... jotenkin tunne etten pääse tiistaina lääkärille vaan makaan koksissa :LOL:
 
Täällä on kans ihan järkyttävän kipeitä vihlaisuja kohdunsuulla. Kolme päivää tullu jo sekä liikkeessä että levossa. Mutta tietääkseni ei ollenkaan supistuksia. Toivottavasti ne kivut kuitenkin jotain tarkoittas..

Turvotus on kans ihan älytöntä. Myös yöllä ku herää vessaan niin tuntuu ettei sormet taivu.. Ja mulla on kans silmäluomet turvoksissa, ihan niinku ois edellisenä iltana itkenyt vaikkei ees oo :whistle: Paino nousee joka päivä vaikka kuin yritän syödä terveellisesti, ahdistaa :ashamed:

perlos 37+0
 
Tuo huuli juttu on muuten aika jännä.Tyttöä kun ootin(eka lapsi) ja kävin yhessä kaupassa,siellä lihatiskin takana oli kaupan omistaja nainen.Juteltiin siinä että vauvan pitäis syntyä ihan milloin vaan kun oli jo yli mennyt reippaasti,se katto mun huulia ja sanoi että ens yönä/vuorokauden sisään syntyy että lehmilläkin menee saman näköisiksi ennen synnytystä huulet,olin ihan että :eek: Nauroin naiselle että vertaatko mua lehemään?? :D Vitsillä sanoin tietysti enkä kuvitellutkaan että se ketään lehmäksi rupeais haukkuun :D Tosi mukava nainen oli ja mikä jännintä,se synnytys juttu piti paikkansa ja niin seuraavana aamuyönä irtosi limatulppa ja supistukset alkoi ja tyttö syntyi klo 10.38 :D
Noista vihlaisuista,on joo ollut niitä ja tosi pirullisen tuntosta!Niinku alapää venyis jotenkin ja vihlasee :$ Supistuksiakin on ollut kivasti,mutta rauhottuu sit ajan kans :DNiin ja nuo kuukautiskivun tapaiset"kivut" eli alamahaa painaa inhasti.. Vauva on rauhottunut aika kivasti mahassa ja alkanut yöllä painamaan enempi rakkoa.Jännittää vähän mennä ens keskiviikkona käymään lääkärissä että mitäs siellä sanotaan :D Eilen laitoin vauvan sängyn kuntoon eli petasin sen,vielä pitäis joku söpö lelu saaha sinne "koristeeksi".Pehmolelu siis ja meillähän noita riittää mutta pitäis alkaa ettimään joku =) Tuosta synnytyksestä,ite en oikein jaksais uskoa siihen että tämäkään vauva tulis ennen 40 rv:tä ulos,vaikka ois miten oireita :D Ja saattasin olla aika shokissa jos vaikka tänään käynnistys synnytys :D Ku ei osais oottaa yhtään.Ja jännä nähä sitten miten tämä synnytys käynnistyy ku aikasemmat on alkanu samallalailla.
Sunnuntaina ois kaverilla ristiäisetkin,en oo varma tuleeko musta sylikummi vai miten mutta jos tulee niin mitenhän tämä mamma jaksaa pitää vauvelia sylissä ku se on kasvanut niin paljon ja mun maha myös,pystynköhän enää mahan päällä pitämään :D Eiköhän se sinnillä mene :D
Ei mulla taas ihmeempiä,saattoi jäähä miljoona asiaa taas kommentoimatta,mutta ku ei muista niin ei muista.. :headwall: :headwall:

Ai niin,Hantalle onnea jos tulee synnytykseen lähtö!Toivotaan että kaikki menee hyvin ja suhteellisen kivuttomasti! =) Ja jos vaikka Pippurimamma pääsis ;) :D
 
Joo, sormet ei taivu nyrkkiin ku sängystä nousee.

Onko muilla irronnu limatulppa?
Ku mulla äsken näytti ihan et sellanen sormenpään kokonen ois irronnu.
Ja paljonko sitä tulee? Luin että siitä saattaa olla vaan 1-10pv synnytykseen, ni tulipas aikas paniikki olo. Mulla ei oo supistuksia ollu, ainoostaan välillä kunnon vihlasuja alapäässä.

äityli75 + eemeli 34+5
 
Aika monella jo supistelee ja on synnytykseen lähtö tuntemuksia :)
Ite oon ensi viikolla vielä lähössä reissuun ja nyt alkaa jänskättämään et mitä jos se siellä lähtee synnytys käyntiin..mutta toisaalta tuntuu, et kyllä se vielä pysyy masussa muutaman viikon kun esikoinenkin syntyi vasta 42+2 viikolla ja kahden päivän käynnistyksillä.

Zemppiä kaikille ja varsinkin joilla synnytys jo lähellä :hug:
 
Kylläpä on paljon "jokohan"-tapauksia, ihanaa! :heart: Malttamattomana oottelen uutisia :p
Omasta voinnista yms.. Toissapäivän lääkärikäynnillä vauva oli jo laskeutunu ja kiinnittynyt, kohdunkaula pehmennyt ja lyhentynyt mutta kiinni. Kipeitä supistuksia ja menkkamaisia tuntemuksia päivittäin muttei yhtään säännöllisesti :kieh: Tulin siihen tulokseen, että tieto lisää tuskaa :LOL: Siis kun en ennen tota osannu kuvitellakaan mitään häpykipuja, ni johan samana päivänä koko jalkoväli tuntu kuin ois murtunu. SIis niin kipee :D Ja eilen piti miehelle itkeä vuolaasti (ekaa kertaa koko raskausaikana pimahin kyynelehtiin "tyhmistä asioista"): tunnen itseni niin rammaksi kun kylkiluut niin kipeet että kun vessassa koittaa pyyhkiä (masu tiellä, lyhyet kädet) että melkein tekis mieli huutaa "pyyhkimäään!" ja tyhmää kun kolottaa selkää, mahaa, lonkkia ja tarvii toisen apua ko nousee sängystä/sohvalta :ashamed: Ja pyttipannu paloi siinä samalla märistessä pannulle :LOL: :LOL: Ja sekös se vasta itketti enemmän :D No se siittä :xmas:

Päden huulijutusta.. Liekö mullakin huulet turvonneet kun ukolle eilen hampaiden pesun jälkeen totesin, et "ompas mulla kunnon suihinotto-huulet" :LOL:

Kovasti tsemppiä teille, joista tuntuu jo ihan tosissaan, että kohta se tuloo :hug: Ite oisin kans valmis synnyttään (ja lääkärikini antoi pikkuiselle luvan tulla, reipasta kolmikiloista arvioi kooltaan; rv 37+0 silloin)mutta taidan sinnitellä viel viikon, ni sais synttäripäivälahjaa kerrakseen :heart:
Maarja (vai kukas se tätä kuuta päivitteleekään.. ? :ashamed: )voikin jo merkata mulle uudeks iäks 23v :D Siis ihan vaan jos päivittäjälle tulee itelleen äkkihoppulähtö, ni ettei unohdu tommoset tärkeät faktat ;)

Mitähän muuta piti sanomani.. Kiitokset ainaki sille, jolla oli tuoretta tietoa siitä ajokorttiasiasta :flower: Ajattelin siivota kodin viel kertaalleen katosta lattiaan, laittaa loput hommelit valmiiksi vauvalle =) Kuitenkin jotain unohtuu, näin ensisynnyttäjänä kun kauhian vaikea tietää mitä kaikkea sitä todellisuudessa tulee sitten tarvitsemaan.. Eiköhän sitä kuites pärjätä!

mobic & pikkukainen 37+2 :heart: (kova temuaja.. kylkiluusoppaa tarjotaan, jos jollekin maittaa :LOL: )
 
Harvemmin tulee tänne kirjoteltua mut laitetaan nyt neuvola/ultra kuulumiset... 35+5

Hb 120--> vaikka syön rautaa jatkuvasti...
120/60 -->on pyörryttäny aika paljon kun on ollu niin kova helle...
sf-mitta oli 32cm eli yläkäyrällä mennään...
Painoa oli kertyny 329g / viikko ihan ihanan vähän kun edellisellä kerralla tuli kuukauteen yli kolme kiloa...hui!

Vauva oli rt
syke oli voimakas...oli neuvolalääkäri niin kuunteli vaan et ne kuuluu...
Kohdunsuu itsellä pehmeä mutta kuitenkin kiinni....

Ultrassa painoarvio oli 2.7kg eli odotettavissa joku 3,5 kg vauva mikäli ei mene yli...
Mies oli näkevinään pojan vehkeet mutta sanoin ettei liikoja uneksi ettei pety jos onkin tyttö......
Lapsivettä oli vielä paikoin joten ei ole syntymässä vielä. Ultraaja sanoi et se on aika hyvä merkki siitä millon vauva rupee syntyy kun lapsivesi vähenee olemattomiin...

Vaavi liikkuu aika vähän mitä nyt yöllä yrittää saada kylkiluut poikki...samassa asennossa on kököttäny jo monta viikkoa...Välillä tuntuu et mahanahka repeytyy rintojen alta irti ja samoilla kohdilla tuntuu kipuilua selässä..
Painoa on tullu n. 7kg että sekin rupee jaloissa ja yleiskunnossa tuntumaan...Työt onneks loppuu tänään niin saa ruveta nukkumaan pidempään ja esikoisen kanssa päiväunia.
Nyt ois ruvettava neuvolassakin ravaamaan joka viikko...esikoisella rupesi olemaan valkuaista virtsassa rv 37 , et sitä jännään käykö nytkin niin...
Närästäny on ihmeen vähän...esikoisella söin tähän aikaan rennietä kuin namia konsanaan...turvotustakaan ei varsinaisesti vielä ole...Pyörrytys taitaa olla ainoa kunnon vaiva...varsinkin noina hellepäivinä on muutaman kerran meinannu taju mennä kankaalle......

Kovasti odotelllaan vaavin syntyvän...häkkisänky ja hoitopöytä on kasattu...vaatteet on pesty ja kaapissa, lakanat ym on hyllyillä ja vaunutkin on taas otettu esiin...sairaalaan olen kirjoittanut listan mitä haluan mukaan jne. !
Ei millään meinaa tajuta et tää kaikki on niin lähellä...baby voi syntyä minä hetkenä hyvänsä...

hyvää odotusta kaikille ja eiköhän meitä ala pikkuhiljaa poksahdella...:)
 
Nythän teitä alkaa olla jo monta jotka ovat ihan kohta jo poksumassa. Ihme on jos ei viikonlopun aikana joku nyytti tule kainaloon ja alkuviikosta saada iloisia uutisia. =)

Itse tulin vaan kertomaan että ihka ensimmäinen mammalomapäivä on menossa. Kesälomaa kylläkin viikko takana mutta sehän on ihan eri asia. Samalla meillä siirryttiin uudelle viikolle ja taas ollaan hetkeä lähempänä laskettua. Toisaalta tuntuu että hirveän paljon vielä jäljellä mutta toisaalta taas eihän tässä ole kauaakaan aikaa.

Eilen oli ensimmäinen kipeä viilto-tunne alhaalla. Samoin ensimmäinen sellainen tunne kun menkoissa. Aiemmin ollut vaan sellaista kevyttä kivistystä jota esiintyy päivää tai paria ennenkuin menkat alkaa. No, tiistaina lääkäri, saapi nähdä onko mitään edistystä. Kun en ole ihan varma onko aiemmin supistanut (ilman kipua) vai onko se vaan poika painanut kovasti vatsaa vasten. Hölmöä kuinka huonosti sitä omia tuntemuksiaan loppujen lopuksi ymmärtää...

Minna ja Nilvi 36 tasan
 
Nam...Iso kuppi nuudeleita naaman edessä... :p

Mulle ei kannata vielä onnea toivotella koitokseen, kymppi vetoo, niin menee monta viikkoo yli... :LOL: Tosin eiliset supistelut vähän loi toivoo. Tänään on kans hassut kivut mahassa jatkunnu, mutta ei mitään säännöllisyyttä. Alapäässä on täälläkin noita kivoja vihlasuja ollut...auts!

Esikoinen meni päikkäreille, ja kun ukkeli tulee töistä lähetään sukulaisille tapetointitalkoisiin. Toivottavasti tuottas tulosta... :LOL: Muutakin ku tapetit seinään...(toiveajattelua...)

minttu-82 ja TaimiMainio 37+2
 
Ompas täällä jo monella jännät paikat. :D Tsemppiä vain kaikille minultakin, jos lähtö tulee synnärille!

Täälläkin voisi jo pikkuhiljaa alkaa tapahtumaan jotain, kun on nyt nuo tavaratkin paikoillaan. Mutta mietityttää edelleen, että missähän asennossa se pieni on.. Ja ens viikolla saa vasta varmuuden! :kieh: Mies kyllä tänä aamuna kuunteli pienen sydänääniä masun läpi, niin kuuluivat navan alapuolella, joten toivoo on että olis pää alaspäin.. :) Ja semmonen kova "pallo" tuntuu tuossa virtsarakon kohdalla, vaikka rakko ois tyhjä. Ja nyt on alkanu ruveta vihlomaan ilkeesti tuohon häpyluuhun/liitokseen varsinkin, jos kumartelee tai vaikka on konttausasennossa..

Huomenissa lähdetään varmaankin Kuopioon Rock the globe -musiikkitapahtumaan. :) Mukava päästä välillä jonnekkin ihmisten ilmoille ja kuuntelemaan eri artisteja! Ja sitten sunnuntaina mökille, kun maanantaina alkaa se sorsanmetsästys.. Mahdan olla hieno näky puskassa isoine mahoineni ja kädet korvilla! (pelkään pauketta.. niin pyssyjen, kuin ilmapallojenkin..) :LOL:

Ihanaa kun tulee välillä vettä! raikastuu ilma mukavasti ja vähän laskee sisälämpötilakin.. :)

jahhah.. Taidanmpas ruveta vielä miettimään, mitä tarvitsisi vielä sairaalakassiin mukaan.. :)

-Bluedrama ja röllykän asukki 36+2 :heart:
 
tänään kun tuota menkkamaista kipua ollu enemmän niin tuli vähä epävarma olo :/ toivon että tää synnytys lähtis käyntii vesien menolla niin ainakin varmasti tietäisi että sitä se on =) kun nyt epävarmana pohtii et missä vaiheessa soittaa koksii/ menee näytille.... ettei tule ns turhaa käyntiä :(
 
Elikkä tänää tuli taas pyörähdettyä neuvolassa:
Rv. 37+1
Paino: 400g/viikko yhteensä 10Kg
Turvotus: -
RR:111/72
Pissa: Puhdas
Hb: ei otettu ku viimeks noussu nii hyvin (119)
sf-mitta: 33
Tarjonta: rt
:heart: :125
Liikkeet: ++

Kaikki hyvin, ei mitää toivoakaan, että vauva olis tulossa :/
Tsemppiä kaikille jänniin hetkiin! :hug:
 
heips!

laitanpa mäkin äippäpoli kuulumisia tänne! molemmat ovat perätilassa ja jos pysyvät tässä asennossa voin synnyttää alakautta =) eli en saanut sektioaikaa, nyt seurataan tilannetta! toivottavasti ei muutu tai jos muuttuu niin a vauva voisi kääntyä rt:aan, jos b vauva kääntyy rt:aan mutta a vauva ei on sektio eessä. mutta todella epätodennäköistä että kumpikaan enää mahtuisi kääntymään! pikkasen pelottaa toi synnytys mutta ennemmin synnytän normaalisti kuin sektiolla. lääkäri sanoi suoraan että kannattaa pakata sairaalakassi valmiiksi lähtö voi tulla koska tahansa =) hyvin olivat molemmat kasvaneet mutta silti ovat kovin pikkuisia vielä.
suppareita tulee edelleen päivittäin mutta loppuvat aina kuin seinään. :kieh:
tukala olo jatkuu vaikka ilma on viileentynyt.

toivottavasti joku syysmassu saa pian jo nyytin syliin!
 
Minäkin eksyin vihdoin pitkästä aikaa tälle palstalle sitten alun odotusaikojen. Vieläkös kerkee mukaan? Sivusilmällä olen aina koittanut käydä lueskelemassa, mutta kuukaudet on edenneet hiukka nopeasti (luojan kiitos). Mulla on ollut ilo kuulua niihin odottajiin, jotka ovat saaneet karvaasti kokea ettei pahoinvointi lopukkaan aina siihen ensimmäiseen kolmannekseen ja että aamupahoinvointia voi myös ilmaantua kesken yöunien.

Mullapa näytti puuttuvan noita tietoja tuon lasketun ajan lisäksi, joten:
la esikoispojalle olisi 22.9 ja Helsingin NKL olisi synnytyspaikkana (toivottavasti). Ainiin ja tällä mammalla on ikää 25. Kiitokset vielä Maarjalle etukäteen päivittelystä :)

Lohduttavaa lukea kyllä, että muillakin on ollut hiukka samoja vaivoja kuin täällä viime viikkoina, mutta että jo saa osa olla jo valmiina kiiruhtamaan laitokselle. Itse kyllä epäilen, että taitaa meidän pikku-Papu viihtyä vatsassa viikoille 42 asti :p . Tosin neuvolatädistä lähtien kaikki on peloitelleet mua jo tässä useemman viikon, että voisivat ehkä käynnistellä synnytystä etuajassa (Papu on mennyt kaikista kasvukäyristä yli ilman diabetesta ja kantajalla toksemian oireita). Antoivatkin jo synnytystapaarvioon ajan. Onneksi siihenkin on vielä reilu viikko niin kerkeä hieman kärvistellä ja pelotella itseäni :ashamed:

Onnea koitokseen teille joilla se jo ihan nurkan takana on :)

venlae ja papu 34+6
 
mobic ikä tuunattu B) :flower: onnea!

venlae
Muokkasin sinunkin tietosi ajan tasalle. Kyllä tänne kirjuuttelemaan mahtuu, mukaan vaan :wave:
Minäkin epäilen, että yliajalle menee. Ei ainakaan pääse pettymään... Tosin kun täällä lukee, miten syysmasuilla alkaa olla tukalat oltavat, sitä alkaa ihan itsessäänkin huomaamaan jotain lähdön merkkejä
:LOL:
Ei kun ihan tosissaan, äsken oli jotenkin omituinen olo. Huippasi ja etoi mutta meni sitten onneksi ohi. Mitä lie ollut.

Mä vaan popsin luumuja täällä. Luumuja päivisin ja Obsidania iltaisin. Ummetus on melkoinen :'(
 
ZAU MAMMAT!! :flower: :flower:

Mä olen nyt niin koukussa tähän...että apua! Koko ajan pitää tulla tsekkaa onko vauvoja tullut. Syyskuussa niitä sitten alkaa oikeen satelee tänne. :D

Oletteko yrittäneet poppaskonsteja? Liekö niistä mitään apua... Mutta olenpahan siivonnut ainakin kodin lattiasta kattoon. :LOL: Saunominenkin rauhoittaa. Olen kyllä muutenkin oikea himosaunoja. :D Ja kävelyä tullut harrastettua loppua kohden ahkerammin.. :LOL:

Jee jee, huomenna rapujuhlat oman äidin luona. Tosin mun snapsit ovat vettä tai vichyä. :LOL:
Ja ylihuomenna olen sitten 23vuotta.
Kyselin tossa omalta äidiltä miten meni sen 2 synnytystä. Kummassakaan ei saanut puudutusta. Eka synnytys 12h, joten odottelen itselleni jotain sellasta kestoa. Ja "rohkaisi" minua sanoen: "Luulin että kuolen kun sinua synnytin..." :eek: :LOL:

Terv, Pia ja Pikku-Prinssi-Maximus 37+1 :heart:
 

Yhteistyössä