***SYYSMASSUKAT 2008 toukokuussa***

enpä sitten ole ulos asti päässyt vieläkään.. :D
Dior minulla myös on kipuja aamulla ja koko masu on aamuisin yleensä jotenki arka.. :whistle: ja myös suppareita on vaikka levossa on ollut pidempään..esim.aamuisin..eilenkään en tosiaan mitään rasittavaa tai raskasta tehnyt ja kun illalla makoilin televion ääressä niin tuli suppareita vähän väliä.. ei mitenkään muuten kipeitä ole mutta sellaisia että ne hyvin jo tuntee..ja alaselkäkipuja myös on ollut supistusten yhteydessä..

niin ja uusille tervetuloa minunkin puolesta mukaan kirjoittelemaan.

jane ja 23+1
 
Haikara08 Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan =)

Dior Mulla kans usein aamuisin kipuja masussa ja öisin supistelee. Aamuisin oon ainakin huomannut, että kun rakkokin vielä ihan täynnä, niin kipu on kovempaa...

Mäkin meinasin ottaa teille ees jonkin näköisen masukuvan, mutta onnistuin sitte kamerankin tiputtamaan lattialle, joten luovutin :kieh: Jäi zoomit ja kaikki jumiin ja melkein itku tuli ku meinasin, että nyt mä jo tonkin hajoitin :'( Mutta sain mä sen sitte viel pelittämään :)
Jotenkin muutenkin ollut niin itkuherkkä päivä tänään... tuntuu siltä, että kaikki itkettää :ashamed: No me mennään pojan kanssa kohta yhessä päikkäreille, joten jos sekin jotain auttais :whistle: Ihania nää raskaushormonimyrskyt :kieh:

Katjuska ja Vilpertti 24+1 :heart:
 
Dior ja muut: Siis mäkin herään yöllä siihen, että vatsa on kivikova ja kiristävä. Enkä muista nähneeni edes sen kummempaa unta (esim. painajaista), joka vois aiheuttaa stressitilan. Tunne, joka siitä tulee, on tosi ahdistava. Eli eikö edes lepo auta? Mulla ei onneksi enää supistuksiin liity kipua, sen kyllä tuntee silti kun supistus alkaa sivulta keskelle.
Neuvolantätsy sanoi, että tällaiset supistukset (Braxton Hicks) on ihan normaaleja, tosi harmillisia. Mutta ne eivät yleensä ikinä saa mitään aikaseksi!! Sitten vasta, kun suppareiden kanssa tulee vellovaa menkkakipua ja SUUREMPAA selkäkipua, niin on aika huolestua. Ja näitäkin supistuksia saa kuulemma tulla 10 päivässä.

Käytiin elien 4D -ultrassa, oli ihana kokemus. Itkuhan siinä sitten tuli, kun näki pikkusen, oikean vauvan! Yritin laittaa kuvaa tänne, mutten vielä onnistunut. Josko mies vähän auttais. Meidän tytöllä oli kaikki kunnossa ja viimeinkin myös aivot katsottiin läpi. Mulla kun rakenneultrassa sanottiin, ettei aivoja tarvitse tarkastella. Sittemmin kuulin ihan muuta. Täti kertoi, että meille on tulossa ihan täydellinen tyttö, joka jo nyt näytti ihan omalta persoonalta. -Musta tyttö näytti aivan mun mieheltä, yhdistelmä, joka tuntuu niin hassulta, mutta tietenkin ihanalta.
Mulla kun on aika pikkunen suu, niin tytöllä on miehen leveä suu ja mun ylähuuli, joka on alahuulta hieman isompi :heart:
Kohdunsuu myös ultrattiin. Se oli kiinteä, suljettu molemmista päistä ja mittaa 4,76 cm!! Kyllä pisti rennoksi kaiken huolen jälkeen... :)

Nyt olen äidin päiväkodilla auttelemassa lapsosten kanssa ja syön ylihyvää kasviskaalikeittoa:D

Mukavaa viikonloppua ja don't let the evil contractions put you down!!
 
Aijoo, pitikin kysyä... Siis onko teillä supistelijoilla niin myös, että kun edes vähän ajattelee seksiä niin vatsa alkaa heti vetäytyä kasaan? Mä olen ihan tuskissani täällä himojeni kanssa kun en uskalla antaa niille valtaa... Ja yöllä herään usein orgasmiin :ashamed: ja supsituksen ilkeään kombinaatioon :LOL:
 
Hei kaikki! Nuppu74 on kirjoitellut töistä irrottautumisesta. Mulla on samoja tuntemuksia. Töissä on kiireistä mutta mieluisaa, vastuullanikin vielä kiva projekti. Keljuttaa, kun teen siinä perusmyyräntyön ja sijaiseni hoitaa homman loppuun ja pääsee just siihen mukavimpaan vaiheeseen.
Meillehän on tulossa toinen lapsi, joten vauva-arki on tuttua. Töihin oli ihanaa palata hoitovapaiden jälkeen, kaipasin työyhteisön kavereita ja edes osittaista irtautumista kotitöistä. Mutta niin vain on, että lapsi vaikuttaa töihin palattuakin arkeen. Kotiin on jäätävä, jos lapsi on sairas ja päiväkodista poika haettava vaikka haluaisi jäädä ylitöihin. Mies tekee aika raskasta hoitotyötä vuorotyönä, joten arkirumban pyöritys jää pitkälti minulle.
Vaikka harmittaa vietävästi, että hommat jää osaltani ihan kesken enkä ole jaksanut antaa niin hyvää panosta töissä kuin olisin halunnut, on silti ihanaa vaihteeksi jäädä kotiin. Äitiysloman alettua vauvan tulo saattaakin täyttä ajatukset niin, ettei työasiat enää voisi vähempää kiinnostaa. Saapa nähdä. Muistelisin, että näin luonto hoiti asian viime kerralla ainakin omalla kohdallani. En olisi ikinä uskonut niin käyvän.
Aika menee tosiaan ihan hurjaa vauhtia. Olen aika pihalla raskausviikoista, mutta syyskuun alussa 4-5.9. keikkuu laskettuaika. Hui.

 
vuh
Huomentapäivää! Kaikille särkyisille ja muuten huonovointisille maailman isoin :hug: ! Ja erityisesti teille, jotka hoidatte kipuisena lasta tai lapsia kotona. :hug: :hug: Tämä on jotenkin niin epäreilua: töistä saa sairaslomaa mutta kotihommathan ne on usein paljon raskaampia ja niistä juuri pitäisi saada vapautus. Esim. lasten nosteleminen ei oo mitenkään kamalan mukavaa kolotusten säestyksellä. :( Sekin piti vielä sanoa, että tarkoitus ei ollut ärsyttää ketään viime kerralla, kun hehkutin tätä keskiraskauden auvoisuutta. Kun täällä monella on tosiaan kaikenlaista kremppaa. Itekin tietää, ettei tämä olo näin mahtavana ihan loppuun saakka pysy! :D

Itellä suurin huoli taitaa olla nyt niinkin järkyttävä, että toi ostamani masutuubi on ihan kökkö... Se rullautuu tohon mahan ympäri ruttuiseksi krympyksi eikä pysy yhtään suorana. Yhtenä päivänä olin oikaissut sen nurinperin niin, että pesulappu heilui tuolla persuksissa... (Pystyn milloin tahansa luennoimaan siitä, miten antaa itsestään Vakuuttava ja Aikuismainen kuva! :xmas:) Osaavatko kaikki muut käyttää masutuubia??

Aivan mahtavia mahakuvia kaikilla! Hauska vertailla, nyt oma uloke ei tunnu enää NIIIIN järkyttävän isolta. Jotain muutakin piti varmasti kommentoida, mutta pää on nyt tyhjä. Sitä korvatakseni lähden tästä täyttämään vatsaa... :LOL: Hyvinvointia kaikille!
 
vuh minkä merkkinen se sun masutuubi on?aattelin vaan kun oon just ostamassa ja en sit kyl samaa merkkiä ainaka osta :D
cora85 onnea ihanista ultrakuulumisista!vitsit kun itekin olis varaa mennä tohon 4D-ultraan, kuulostaa mukavalta!
sulta sainkin hyvät vertailumitat, mulla toi kohdunkaula oli alunperinkin vaan 3cm ja nyt sitten suppailujen takia lyhentynyt 1,5cm...ja tosiaan ulommainen suu pehmeä.Plääh.kunhan vaan nyt pysyis vielä siellä masun sisäpuolla.Tänään tarvis mennä puunaileen uutta kämppää, saa nähä mitä sitä jaksaa/pystyy tekeen, jos nyt ees parit kaapit sais pyyhittyä!
Suppareista vielä sen verran että mullakin tosiaan nää paikkoja pehmentäneet supparit on kaikki tullu levossa ja ollut tosiaan niin kivuliaita että tulee oksenneltua ja ripuloituakin (jo kertaalleen synnyttäneet varmaan saaneet sen ihanuuden kokea synnytyksen yhteydessä, niinkun mäkin viimeks....)joten tosi outoa että nyt jo tulee noin voimakkaita suppareita ja niinäkin päivinä vaikka en mitää ihmeempää olis tehnykkään!
Hoh, ehkä siinä oli tarpeeks valitusta tältä erää :D pahoittelut että saatte kestää mun kitinää, en vaa viitti kelleen muullekka valitta :LOL:
apua, unohdin täysin mitä vielä piti kirjottaa...
tervetuloa mukaan kirjoittelemaan haikara08!
Nyt lähen sinne "uuteen kotiin" matkaan menee varmaa taas puol tuntia vaikka ei ookaan kun 2km :)
Hauskat viikonloput!
 
daydreams: onhan sut tutkittu läpikotasin? Siis otettu tulehdusarvot, emätinnäytteet yms.? Tosi inhottavalta kuulostaa noi sun suppailut, varmaan mietityttää... :|

Siis mulla menee hermot. Söin viime viikolla Canesten kolmen puikon kuurin ja hiiva lähti pois. Nyt taas tulee kokkareista mönjää(sori)... Mikähän muakin vaivaa ku koko ajan on hiiva? Oon yrittäny syödä viisaasti, ei sokeria, vahenää tms. Ja juonu jugurttia ja syöny Gefilus-tabletteja.
Tiedän, että pieni vaiva, mutta erittäin kiusallinen...
 
Piizu: Kääk. Jo vain sanovat erilailla lääkärit! Meidän tohtor sano, jotta keskenmenoriski loppuu ekaan kolmannekseen ja anemiariskit 24.viikkoon ja että sen jälkeen ei aiheuta sikiölle enää vaaraa. Höh. Ei taida olla siis heillekään selvä asia, mielipide riippunee koulutuksen tuoreudesta sekä paikalla olevasta kirjallisuudesta (meillä tohtor tarkasti vielä kirjasta asian). Minä päätin joka tapauksessa lopettaa asian miettimisen ja toivoa parasta. Mutta minulla ei ole ollutkaan mitään oireita. Ymmärrän täysin sinun huolesi, jos sinulla on ollut flunssakin. Epäilys on varmasti vahvana mielessä! Edelleen toivon, että kaik on hyvin!
 
täällä istuskellaan hiusväri päässä pitkästä aikaa, onko muut uskaltautuneet värjäämään hapsiaan? oli jo niin järkyttävä juurikasvu että oli vaan kerta kaikkiaan pakko kun oon lähössä tänään ja huomenna hummaamaan pitkästä aikaa B)

Coran kannattais kysellä lääkäriltä hiivasta! Ainakin mulle sanottiin että itsehoitoa saa koittaa mutta jos ei auta niin pitää ottaa yhteys lääkäriin ettei tulehdus pitkity jolloin siitä olis kai jotain haittaa pikkusellekkin...
Itselläkin ollut hiivaa aina välillä mutta nyt kyllä pysynyt aika hyvin kurissa, toistaiseksi!

Haikaralle tervetulotoivotukset ja onnea syysvauvasta :flower:

Mä en saa millään aikaseks täyttää niitä kelan papereita, saati sitten pyytää palkanlaskijalta sitä 6kk:n laskelmaa tai mikä Y17 lomake se nyt olikaan :headwall:

Nyt vois lähteä vähän siivoilemaan ja sit värit huuhteluun ja ruoan laittoon!
Ihunaista, kesäistä viikonloppua masukeille ja mammoille :heart:


Tini+Pingu rv 25+2
 
Tinii: Kyllä mä olen ainakin kutrini kerran värjännyt raskauden aikana. Kysäisin asiaa etukäteen tutulta lääkäriltä ja hän sanoi, ettei ole vaaraksi. Mielentyyneys ainakin säilyy äidillä, jos ei tarvitse juurikasvua katsella. :) Mulla tosin ei jäänyt käsittelystä päähän kuin aavistus, ja sekin liukeni pois parissa päivässä. Hormonit saattavat aiheuttaa, samoin että tuttukin tuote voi käyttäytyä eri tavalla kuin ennen. En siis uskaltanut itse päätäni värjätä vaan annoin sen kampaajan tehtäväksi. Ei pysynyt siitä huolimatta. Nyt sitten mennään omalla värillä, joka on kyllä ihan jees, mutta varsinkin näin auringon lisääntyessä muuttuu päivä päivältä punaisemmaksi. Saa nähdä tuleeko lapselle sama väritys. Muuten saisi kyllä saada isänsä karvankasvun ja somat luonnonkiharat. =)

Nuppu74 ja Esko 24+6
 
Iltaa :)

Cora Ihanaa, että ultrassa kaikki paremmin kuin hyvin :heart:
Toivotaan vielä, että saat ton hiivan kuriin jollain...inhoittava vaiva...

Vuh hehkuttele ihan reilusti vaan kun hehkuteltavaa on :D Ei se meiltä muilta pois ole =)
Ja masutuubista... kyllä mulla ainakin pysyy se ihan hyvin kuosissaan. Enpä muista mistä ostin ton...

Ja Daydreams kuulostaa kyllä hurjalta tuo mitä nyt jo sulle noi supparit vaikuttaneet kohdunsuulle :/ Rauhallisesti koetat nyt ottaa siellä :hug:

Tiniille potku persaukselle, jotta saa paperit etiäpäin :kieh:

Värjäyksestä...en viitsi värjätä, kun väri ei ota kunnolla hiuksiin kiinni |O

mukavaa viikonloppua kaikille B)
 
snodgrass
Moi taas!

No nyt kun tulin koneelle, niin olihan se kuva sittenkin päivittynyt sinne profiiliin! =)

Hiustenvärjäyksestä oli juttua, tulen juurikin kampaajalta väri tukassa :D Kyselin sitä kanssa joskus ekassa raskaudessa että voiko värjätä, ja ymmärsin että voisi. Olipas ihanaa olla "hoidettavana", paitsi kun nypittiin kulmakarvat - se kyllä sattuu niin että vesi tulee silmistä!

cora kannattaa tosiaan lääkäriltä kysyä jotain toista hiivalääkettä, mullekin lääkäri määräs viikon kuurin sellasta merkkiä mitä en oo niissä käsikauppamerkeissä nähnyt. Mut on tosiaan ärsyttävää, vaikka pieni vaiva onkin. Aika hurjalta ja hauskaltakin kuulosti toi mihin heräät! :LOL:

Katjuska toivottavasti ne päikkärit auttoi hormoniheilahduksiin, se on ärsyttävää ainakin musta jos vaan itkettää.

Tinii reippaasti vaan Kelan juttuja täyttelemään. Senhän voi täyttää verkossakin, ei tarvi kiikuttaa papereita välttämättä mihinkään. No paitsi se neuvolan antama todistus. Mäkin itse asiassa sain sitten tänään ne paperit vihdoin vietyä, jee!

Mistä tulikin mieleen, että eilen olin ahkera ja siivoilin kotona lipaston laatikosta ja ties mistä kaikenlaisia sekalaisia ajelehtivia työpapereita pois. Hassu olo noiden töitten kanssa, kun periaatteessa on sitten juhannuksen jälkeen menossa vielä kolmeksi viikoksi töihin, mutta toisaalta ei yhtään tiedä mikä on kunto silloin. Sinänsä töistä irrottautuminen ei ole kovin vaikeaa, kun on sijaisuutta tehnyt kuitenkin koko ajan, niin ei siihen hommaan ole samalla tavalla heittäytynyt kuin jos olisi "oma" virka. Toisaalta on tietty nauttinut siitä että on saanut olla aikuisten kanssa ja tehdä aikuisten juttuja, toisaalta sitten tämä kahden rintaman "taistelu" perheen ja työn yhteensovittamisessa ei ole pelkästään kivutonta. Sikäli tuntuu ihan kivalta, et nyt saa keskittyä taas vain yhteen asiaan. Ja sitten on näitä sydäntäsärkeviä tilanteita ollut, kun viikonloppuna oon töihin lähdössä ja neiti kysyy: "Äiti, koska sää oikein oot koko päivän täällä meidän kanssa?"

Mutta pitäkäähän itsestänne huolta. En tiedä miten sitä taas osaakaan olla viikon mökillä ilman nettiä... ;) Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille! :wave:

snodgrass ja neponen 25+1
ps. orlando tossahan noi viikot näkyy sullekin samalla :D
 
Sain äsken ensimmäisen viiltelykohtauksen tuonne vasemmalle puolelle alavatsaa ja vaikka järki kuinka sano, että nämä on niitä venymisiä ja kasvukipuja, niin paniikki meinasi iskeä päälle! Puolisen tuntia makoilin ja pidin kauratyynyä masun päällä ja mies intoili lähtevänsä ostamaan magnesiumia ja pisti minut siivouskieltoon. Olin juur alkamassa siivoilemaan, kun on tulossa viikonloppuvieraita, mutta saavat nyt vieraat tutustua meidän villakoiriin. Mies onneksi otti vähän enimpiä. Siinä mies sitten mainitsi, että olen liikkunut tällä viikolla niin paljon, että siksikin masu protestoi ja minä sitten heitin hormonit ja sen hetken pelkokiukun peliin ja meinasin ruveta matsaamaan siitä, jotta syyttääkö hän minua, etten ajattele vauvan parasta, kun harrastan liikuntaa ja... Eli hormonihirviö alkaa ottamaan minustakin hetkittäin valtaa. Yleensä se hirviö ymmärtääkseni vierailee alkuraskaudesta, mutta minulla alkuraskaus meni kyllä ihan euforiassa ja nuo kipakkuuspiikit ovat ilmaantuneet ihan lähiaikoina. Mutta että kylläpä siis säikäytti tuo viiltely. Ei ollut edes hirmuisen kovaa ja koko ajan muistelin, että teillä palstalaisillahan on ollut jos jonkinlaisia kipuiluja ja kaikki on hyvin, mutta silmien eteen nousi kaiken maaliman kauhukuvat.

Noh, nyt lähden odottelemaan vieraita ja otan rauhallisesti.
 
Jaksamisia kaikille joilla on jotakin kremppaa!
Tervetuloa uusille!

Tosta närästyksestä sen verran, et viime odotuksessa kun oli närästystä varsinkin sit loppuvaiheessa niin mulla kyl autto toi maidon juominen, jos närästys ei ollut päässyt kovin pahaksi. Mun käsityksen mukaan maito neutralisoi mahahappoja, mut toki jokaisella vaikuttaa kaikki ihan yksilöllisesti ja jos on oikein pahaa närästystä niin sit ei maitokaan auta. Rennie auttoi mua viimeksi ja nyt ei ole vielä tarvinnut muuta "lääkettä" kuin maidon.

Noi kaikenmaailman kivut ovat sitten inhottavia, kun periaatteessa tietää, että kuuluvat asiaan mut silti saa ihmisen ihan sekaisin mut sehän on vaan ihan inhimillistä.

Hiusten värjäyksestä. Mä ainakin viimeksi ja oon nytkin käynyt kampaajalla ja on tehty värin poistoa ja värjätty ja ihan hyvin on väri tarttunut. En ole edes kampaajalla puhunut, että olen raskaana. Aion myös kohta itse värjätä hiukset. TOi värin tarttuminenkin on ihan yksilöllistä kuten niin moni muukin asia näin raskaana ollessa.

Ihania massukuvia oli jotkut laittanut. Kyl itsekin huomaa, että maha on tällä kertaa kasvanut nopeammin kuin viimeksi. Saas nähä millainen jätti vielä tulee. Täytyy varmaan sit rv 25 ottaa seuraava kuva.

Tänään ollut taas parempi päivä ton alapään vihlonnan suhteen mut eilen oli taas aika kipee päivä. Oon vaan alkanut miettiin, et jos toi häpyluu kovin vielä kipeytyy niin mitenköhän vaikuttaa synnytykseen? Voi olla meinaan aika tuskaa jos alapää on jo valmiiksi kuin tulessa, mut toivotaan, et puudutukset auttaa sit siihenkin.

Eipä kait muuta tällä erää. Tyttökin meni jo aikaisemmin maate joten töllö olkoon seuranani tästä eteenpäin.

Nenna ja siskoveli 23+1
 
Ihania masuja täällä :heart:
Iteki vois joku päivä lisätä ku sais ensin kuvat siirrettyä kamerasta koneelle.

Haikaralle tervetuloa mukaan joukkoomme! :flower:

Supisteluista oli puhetta. Mulla niitä ilmenee vaihtelevasti. Joskus menee monta päivää ettei mitään ja sitten välillä...niinku tänään..supistelee vähän väliä. Tuli ehkä isännän kans otettua liian "raju" sessio, ku lapset oli mummin luona käymässä päivällä :whistle: Pitäs muistaa että sitä on raskaana eikä olla liian vauhdissa :LOL:
11.6 on lääkärineuvola ja siellä varmaan katsotaan sit ekaa kertaa tässä raskaudessa kohdunsuun tilannekin, toivotaan kuitenki että kaikki olis ok. Mä kun kuulun ryhmään, jolla ei edes oikeat synnytyssupistukset tunnu ollenkaan kivuliailta, niin hankala tietää koska supistaa oikeasti...siis mitkä aukoo paikkoja ja mitkä ovat vaan harjotussuppareita :/

Kelan paperit kiikutin eilen Kelalle ja pakkaus kuulemma tulee kesäkuun puolivälin tienoilla =) Nyt vaan toivotaan että se on tän vuoden pakkaus.

Mä sit viisaana tyttönä kiskasin äsken tuossa kokonaisen Maraboun suklaalevyn ja kauhee mikä mahanvääntö siitä tuli :/ Ei auttanu ku istuu pytyllä pää punasena niin kauan ku helpotti, mut enpä syö toiste koko levyä kerralla :ashamed:

Mies on yön töissä ja mua ei väsytä ollenkaan. Pari yötä nukkunu niin huonosti ettei huvita tuonne sänkyyn lähteä pyörimään, flunssa pitää paikkoja niin tukossa ja kurkkuki on kipeenä, eikä tietenkään juuri mitään lääkkeitä saa näin raskausaikana ottaa että olo helpottais :(

Äippäskä ja syltty 24+2
 
No niin... Yöllä on sitte aikaa skriivailla :/

Tervehtymisiä sinne katjuskalle ja koko poppoolle!!

Tiinin lääkäri hmmm :/ ASENNETTA :LOL: Siinä tuntee ittensä orpopiruks ku tuollanen suorasuu tulee vastaan!

Kaikille jotka kärsitte selkä ja lantio ja vattakivuista... Voi myös vaivata sellanen ku lantion löystyminen... En nyt muista tarkaan mitä kaikkia oireita siinä oli. Mutta kuuluu asiaan, mut jos liiaksi asti niin saikkua pitää hakea.

Suhveli minä kans hengästyn helposti, kun nousee portaat ylös tuntuu ettei happi kulje. Töissä voi muuten kulkea kui haluaa ja lenkilläki voi käydä. Mut portaat ottaa henkeen.

Koiramamma Viisuilu into ei oo iskeny...
Sullahan menee töissä hyvin :) :) oot nää kettu!! Niin sitä pitää ja heti saikulle jos on kipee!!
Agility on meikäläiseltä jääny ihan vahingossa väliin. Joka kerta ku olis treenit niin on työhuki :kieh: ÄRSyttää!!! Mutta aion mennä juokseen heti ku pääsee, niitä ei väliin jätetä!

Piizulle Nyt voimia koitokseen. Toivotaan että kaikki on parhain päin!!
Tuo on kyllä hassua kuulla näin palstaillessa et on niin erillaisia mielipiteitä näissä terveydellisissä asioissa. Esim. tää parvorokon kanssa, toinen saa toista tietoa ja toinen toista :/

Lizardille Harjotussupparesita piti jotain sanoa... ( sihteeri tehny huonot musitiinpanot :) ) Olikos sulla niitä ollu ja et ollu varma onko ne supistuksia. Taitaa olla ja useimmiten ( niinku täällä on tullu jo ilmi ) niiden ei pitäis aiheuttaa muutaku hankaluuksia liikkua ja tosiaan niitä ei kauheesti päivän mittaan oo hyvä tulla. Itellä esikoisen odotuksessa tuli niitä kivuttomia paljon ja kohdunkaula oliki sitte lyhentyny ja jouduin saikulle. Sillon tietää jo ottaa rauhallisemmin. Cora Minä kans, ihan ku esikoisen odotuksessa niin joka kerta ku ajattelee seksiä niin heti vetää vattan kovaks. Kuten myös kun saa orgasmi ( oli sitte kaverin kans tai ilman ;) )

Muistin tässä et tuohon hiivaongelmaan kannattaa kokeilla sellastaki kotikonstia et jättää hiivan pois ruokavaliosta. Eli leipä ja sellaset kattoo tarkemmin. Työkaveri joka kärvistelee usein tän vaivan kans sano et helpottaa ku ottaa pari kolme viikkoa hiivattoman kuurin. Ryvita näkkäri on sellanen hyvä ja terveellinen vaihtoehto norm leivälle. Ja jotain ruisruis leipää saa ilman hiivaa. Vie kans turhan turvotuksen pois... Taitaa olla niille joilla on tää vaiva ollu pitkään niin ainaki kokeilemisen arvonen.

Daydreams Ekan kerran kuulen et maito aiheuttas närästystä. Oon kans kuulu et se just helpottaa ( käynpä tässä samalla hakeen rennien :/ ) Tämä asia kuuluu samaan kastiin noiden juttujen kans ku toinen kulee toista ja toinen toista.

Omaa napaa... Mulla on tässä menny niin lujaa pari päivää et alkaa vatta haljeta. Supparit on lisiny Edelleenki kivuttomia. Ja selkä ei taho kestää... Kai sitä kohta pitää luovuttaa. Töissä oli tänään kiire, yli kuus tuntia töissä ilman taukoja :/ Eikä sen jälkeen jaksa kyllä mitään. Saunomassa käytiin porukoilla ja maha on VALTAVA... Mistä se on tohon ilmestyny???
Ja turvotus... iki-ihana turvotus :whistle: Suolaa suolaa ja enemmän suolaa... sitte päälle vähän karkkia :D :D Työhousuista meni vetskari rikki, onhan ne toki vanhat, mut ei tainnu kestää vetskari ku nappeja en oo käyttäny vähään aikaan. Mut ei viittis millään ostaa taas uusia housuja ja vaan työhousuja, täytynee jäädä saikulle jos ei housut kestä :LOL: :LOL:

Nyt jos lähtis koisiin ja odotteleen yökramppeja...

R iikka 22+4
 
HEips!
pitipäs pikaseen tulla kommentoimaan että tosiaan toi maito pahentaa jos närästys on vaikeaa ja jatkuu pitkään.Mulla tosiaan viime raskaudessa närästys oli niin pahaa että vatsan ja nielun limakalvot vuosi verta ja sitä sitten oksentelin...ja sillon lääkäri tiesi kertoa että vaikka maito ja muutkin maitohappobakteeri tuotteet voi helpottaa väliaikaista/satunnaista lievää närästystä niin pitkittyneissä tapauksissa se vaan pahentaa.
Ja mulla se taitaa olla ihan henk.koht. juttu että vesi närästää, tosin tuolla pikkukakkos-pinosta löysin kohtalontoverin eli ei se kai niin harvinaista oo sekään.
cora85 mullahan tosiaan noihin suppareihin voi vaikuttaa se aiemmin papasta löytynyt "pahanlaatuiset solumuutokset"-tuomio josta ei ole vieläkään selvyyttä että mitä muutoksia ne sitten on, kun ei koepalaa voi ottaa kun on raskaana.Onneks on parin viikon päästä taas lääkäri niin ehkä saadaan taas lisää selvyyttä siihen, muutakin kun että virtsatientulehdusta eikä sukupuolitauteja ne ei ainakaan oo :D
Hiusten värjäyksestä olitte jutellu, mä olen kans aina värjänny ihan normaalisti ja värikin on käyttäytynyt ihan kun aina ennenkin.
Saatiin eilen kämpästä kaapit siivottua, tänään olis tarkotus muuttaa varaston tavarat varastoon.Ja huomenna sit siivousta, isä lupas tulla peseen ikkunat, JEE!mä meinaan inhoon ikkunoiden pesua yli kaiken
:kieh:
Mut nyt aamupuuhiin (täällä herätty jo 5.30, en vaan jaksanu heti nousta :D) ja aijuu, mies menee hakeen tänään meidän tuplat!ei saanu niiden myyjä aikaseks laittaa niitä matkahuoltoon joten nyt mies joutuu hakemaan sitten ihan paikan päältä.
Kiva päästä lykkimään niitä :)
Aurinkoista päivää!

Daydreams ja pipana 25+4
 
Huomenet täältäkin :)

Lizard Toivotaan, että vaarattomia vihlaisuja vaan oli. Kyllä se paniikki aina meinaa tulla kun jotain kipuja esiintyy, vaikka järki sanookin, että ei tätä raskausaikaakaan kivuitta läpi viedä. Mutta eiköhän kaikki hyvin oo :hug:

Nenna Mä viime raskaudessa mietin kans tota, että kun oli noi alakerran luut sen verta kipeet, että mites sen kivun synnytyksessä enää kestääkään :kieh: Mutta itte en ainakaan osannu sitte äksönin keskellä havaita sattuiko yhtään sen enempää. Kai se oli sitten jo siinä ihan sivuseikka ku sattui kumminkin :kieh:

Äippäskälle Paranemisia :hug:

ja R iikka kans koettaa vähän höllätä siellä töissä...kyl se on liian kova tahti kun housutkin hajoo :LOL:

Daydreams Mitkä tuplat teille nyt tulee? Mulle aiheuttaa päänvaivaa niidenkin hankinta, kun Carenalta tulee vissiin kauppoihin uudet värit joskus Jussin jälkeen ja vanhoihin väreihin ei tunnu saavan sitä koppaosaa enää mistään. :( Muuten oisin jo tilannut moiset... Ja nyt ku ois saanu viel vähän halvemmallakin noi ja varmasti uusissa väreissä olevat maksaakin taas enemmän. :kieh:

Meillä isäntä teki eilen tuplavuoron töissä ja meni nyt aamusta taas töihin... eli poika varmaan pelästyy, kun isi iltapäivällä pörhältää paikalle...meinaa, että ai niin tollanenkin meidän kalustoon kuuluu :whistle: Reppana kun on isin nähny viimeks torstai illalla ja joutunu olemaan hormonihirmu-äipän kanssa täällä :kieh:

Nätti ilma taas tuolla ulkona...meillä taas grilli kuumana tänään :p B)

katjuska ja Vilpertti 24+2 :heart:
 
Moikkelis moi!
Olen hengessä mukana vaikka ajaudun aina tuonne taustailemaan, luen kyl päivittäin, mut tuntuu ettei itte kehtaa kirjoitella...

Tervetuloa minunkin puolesta Haikara08!Onnea syysvauvasta! =)

On teil nätin näköisiä massukoita!Itte en kehtaa laittaa kuvaa yleisesti esille ku on niin ruma ja kutiseva iho.
Empä tiennyt et tuo kiristävä tunne mahassa on supistuksia..oon vaan aatellu et on tullu syötyä liikaa ku kiristelee..mut joka päivä oppii jotain uutta.
Täällä ei ole tullut lisää liitoskipuja ja toivon et pysyisivätkin poissa, on ne niin h-vetin inhottavan tuntuisia että!
Maanantaina kävin neuvolassa ja sain täällä paljon esillä olleet Kelan paperit...täyttelin mitä osasin ja perjantaina sitten Kelalla loput..kait ne tuli sit oikein..
Onkait tuolla Kaverilla kova syke,se oli 153 ku kuunneltiin terkkarin kanssa, se kyl liikku ja potki koko ajan anturiin et vaikuttiko se sitten siihen...terkkari kyl sano et on hyvin vahva syke. Hemoglobiini on allaalla (112), kuten on ollu alusta asti..ei antanu määräystä syödä rautaa..paino oli taas vähän noussu kääk!(ei sen puoleen olin normipainoinen ennen raskautta).Tuntuu vaan oudolta ku mahaa ei saa enää piiloon...
Pitäsköhän täs kohta ruveta tekemään hankintoja Kaverille...yhtään tavaraa/vaatetta en oo vielä ostanu, ja kaikki on hankittava ku on eka tulossa..mä täs äitillekin jo mainitsin saamattomuudesta et taitaa kaveri olla ilman vaatteita yms. vielä joulunakin :|

Juu...jännittävää Viisu-iltaa niille joita Viisut kiinnostaa! Ite en oo mikään kova viisufani, mutta se on tapa kattoa ne,ku penskana katottiin kotona aina.
Mukavaa ja aurinkoista viikonlopun jatkoa!
hille78+kaveri rv 24+jotain-
 
heippa kaikille :) oon ollut jonkin aikaa taustailemassa kun toi hiton käsi otti ja tulehtu oikein kunnolla.joku ihonalaiskudosten tulehdus, mistä lienen moisen onnistunut samaan...tuntuu et oon ollut tän raskauden aikana enemmän kipeänä kuin koko ikänäni tuntuu et koko ajan on jotain pielessä, ja varsinkin tää käsi on masentanut tosi paljon ja kipujen takia itku ollut tosi herkässä.Pelko vaavinkin puolesta on kun sain semmoista antibioottia joka menee sikiöön,mut vaikusta ei tiedetä (dalasin) eka sain miedomman kuurin mut se ei tehonnut. (taas tuli oma napa ensimmäisenä) :headwall:
Täällä on puhuttu paljon masujen koosta ja suppareista..musta tuntuu et mun masu on kasvanut ihan lähiaikoina kamalasti ja tuntuu et mikään vaate ei mahdu enään päälle, täytyy varmaan ruveta soitteleen,et jos lainapeitteeltä sais jonkun pressun minkä alle kääriytyä loppuajaksi.
kaveri sai vauvan vappuna ja näin sen viikolla ensimmäistä kertaa voi että oli pieni ja söpö poika...tuli sellainen olo et tulispa tää oma pihalle pian saisi hoivata ja helliä sitä.. no toivottavasti kitenkin pysyy vielä jonkun aikaa masussa...
katjuskalle ja muille kipuileville voimia ja paranemisia ja toivottavasti katjuska ei teitin poitsu nyt kovasti säihkähtänyt kun isäntä "palasi kuvioihin"
meillä kanssa aina välillä iskee jostain nurkantakaa "hormoonihirviö" sääliksi käy tuota iskää silloin kun tuo hirviö on kyläilemässä meillä :)
saatiin eilen kutsu asunnonvaihto haastatteluun..toivottavasti saatasiin uusi asunto pian..nykyinen ihan hyvänkokoinen mut aika huonossa kunnossa, rakennettu-76 ja ainoa remppa mikä on tehty on kylppäri...sijainti on muuten hyvä mut vähän"slummi" (keskelle omakoti-rivitalo aluetta rakennettu joku 20-30 3kerroksista kerrostaloa,osa omistuasuntoja) mut meidän taloyhtiöön asutettu pultsareita,venäläisiä, mustalisia, neekereitä,ja nuorisoa ei oikein sopiva ympäristö pienelle vauvalle kun joka viikonloppu bielitä,riitelyä ja aamuisin lasinsirpaleita ym...no eiköhän tässä tullut taas MINÄ osastoa ihan tarpeeksi...anteeksi purkaukseni

nuppu08+äippyli 25 tasan POKS POKS
 
Nopeeta tulin vain kertomaan että tämä matami on saikulla kun häntä on tulessa eli issias pentele otti ja teki tenän! Nyt katsotaan jospa se rauhoittuisi viikossa ja sitten taas kokeilemaan jos tehtäisiin töitä. Voi hemmetti että toi meidän oma lääkäri ihan saman näköinen kuin Kaikkonen, puhuukin samanlailla!!!!

Lääkäri on ihan samanlainen kuin tämä:
http://www.youtube.com/watch?v=U4eEEJTB8cE

Vuorokeskustelu tunnin odottamisen jälkeen:

Kaikkonen: no niin mikäs vaivaa?
Koiruuus: No mua sattuu kauheesti issiakseen ja ei oikein työt onnistu.
(Kaikkonen tuijottaa varmaan minuutin hiljaa...)
Koiruus: Niin että semmosta vaivaa :|
Kaikkonen: Noh mitäs me sille oikeen sitten voidaan...
Koiruus: Jaa-a no enhän minä tiedä..
Kaikkonen: Niin juuri! Ei sille voi yhtään mitään!
(taas se tuijottaa minuutti tolkulla)
Kaikkonen: Noh, minäpä kirjoittelen sen sairasloman...
Koiruus: No teeppä se :whistle:

Nyt kannustamaan Suomea viisuvoittoon (... tai niin kuin epäilen häviöön!)

Koiruus ja pentunen rv 24+3
 
Dior Toivottavasti tää yö ois parempi sillä suunnalla. Ikäviä noi kipuilut ja supparit tässä vaiheessa. :hug:

Hille rohkeesti vaan kirjoittelemaan =) itsekään koskaan mitään kovin järkevää saa aikaiseksi...kunhan turisen ;)

Nuppu Joskus vaan on pakko syödä sellaisia lääkkeitä joiden vaikutusta sikiöön ei tiedetä, mutta toivotaan, että sun kohdalla kaikki hyvin. :hug: Ja toivottavasti se sopiva asunto löytyis pian =)

Mielenkiintoinen lääkäri taas Koiramammalla ollut :D Toisaalta tottahan tuo siinä suhteessa turisi, ettei tolle vaivalle mittään voi tehä... ite viime kesänä kärsin kolme kuukautta issiaskivuista :x Pilleriä meni kyllä jos jonkinmoista, kun veti tonne nilkkaan asti :kieh: että kaikki sympatia vaan sinne, kun raskausaikana noita lääkkeitäkään voi oikein ottaa :hug:

Mut nyt tekemään dippi ja kaivamaan sipsit kaapista ja kattomaan viisuja sen aikaa kun jaksaa :p
 
Huomenta :) Mä kans just kävin ylen sivuilta kattomassa miten pärjättiin, kun ei jaksanu katsoa kuin vähän yli puolet kappaleista... ja nyt oon ihan tyytyväinen, kun menin ajoissa nukkumaan :whistle: :D
Muutenkaan noi viisubiisit oo oikeen koskaan mun mieleen... sanotaanko näin, että turhan erikoisia pläjäyksiä mun makuun ainakin osa. ;) mutta onhan se kiva kauhistella niiden kamaluutta :kieh:

Jeps...nyt pojalle aamupuuroa laittamaan :wave:

Katjuska ja Vilpertti 24+3 :heart:
 

Yhteistyössä