***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

Aamuhuutoon ääni käheenä :snotty: :wave:

Viime yö meni sitten valvoessa kun henki ei kulje ja pää on kipeä sekä täynnä räkää. Nyt todennäköisesti nostattaa kuumetta että jee jee!! :headwall: :snotty: :( Mä todella toivon että NYT tää mun kroppa ymmärtää olla käynistämättä sitä saamarin synnytystä että menis koko hemmetin flunssa nopiaan ohi ja sitten vasta alkais tosi toimet... eli vaikka ensi viikolla sitten kiitos! Muille parempia vointeja ja suppareita toivottaa

Koiruus ja pentunen rv 40+3
 
Voi nenä. Täällä syntyy vauvat niin vauhdilla, että todennäköisyys päästä ponnistuksesta vähässä ajassa pienenee... mä siis varmaan ponnistelen sitä vauvaa ainakin tunnin! Jaiks.

Mutta tavoitteena pysyä kasassa tämä hautajaispäivä vielä, sitten hän saisi syntyä. Ei kyllä ole mitään tuntemuksia että tulisi mutta toivossa on hyvä elää :D

Hyvää viikonloppua odottajille ja vauvan kanssa pörrääville!

Pienpapu 39+4
 
Onnitteluja kaikille poksahtaneille! :flower: Nyt alkaa tapahtua oikein rytinällä. Enpä taida vielä itse vaan päästä tuohon autuuteen mukaan.. :|

Pms-tyyppisiä oireita oli jollain. Sama täällä. :ashamed: Hieman pisti noloksi, kun mies otti käsiinsä sen neuvolasta saadun vau-kirjan viime viikolla ja luki mitä miehelle kerrotaan vkon 38 kohdalla. Totes vaan, et hyvä joo kyllä täällä olikin tästä ärtyisyydestä ja mielialan vaihteluista vielä näillä viikoilla juttua. Minä ihan suu auki, et mitä sä oikein tarkoitat?! Oonko muka ollut ärtyisä??? :ashamed: No, onneks siitä mainittiin oikein kirjoissa ja kansissakin, niin eipä tullut suurempaa sanomista aiheesta ;) Itselle tietty vähän paska olo, kun oon miehelle taas tiuskinut. Aattelin vaan itekseni, et kyllä hänkin on ne varpajaiset ja kunnon ryyppäjäiset ansainnut tän 9 kuukauden veitsen terällä tanssimisen jälkeen. Koskaan kun ei taida tietää millä päällä rouva täällä on... :ashamed:

Cora: lihaskrampiksi mäkin ton kivun tulkitsin, varsinkin kun meni sitten hetken päästä ohi. Aamulla sit iski yhtäkkiä kauhee huoli, et mitä jos vauvalla ei ookaan kaikki hyvin ja se kipu oli siitä merkki enkä mä tajua tehdä asialle yhtään mitään! :eek: Ja sit putos se valtava vastuu päälle, et eihän kukaan muu tiedä tällä hetkellä näitä tuntemuksia ja jos en mä niiden mukaan toimi ja vauvalle tapahtuukin jotain!! |O |O Onneks tajusin taas puhua tostakin ääneen miehelle, joka sit rauhoitteli, et oishan kipu jatkunut, jos se vauvaan liittyis. Ja liikkeetkin tuntui sitten ihan normaalisti, kun aloin niitä kuulostelemaan, et eipä kai mitään hätää. Onneks on toi mies niin rauhallinen :heart: En kyl itekään ole yleensä mikään kovasti panikoitsija, mut jotenkin vaan iski kauhu päälle - tiedätte varmaan mitä tarkoitan... :/

Koiramammalle pikaista paranemista :hug: Oli kanssa eilen tosi tukkoinen ja flunssainen olo, mut hunaja-tee ja kevyt saunominen helpottivat oloa onneks.

Aurinkoista viikonloppua ja jaksamisia! B)

Zucchero 39+4
 
Heippa!
Täällä kanssa vielä yhdessä koossa..eilen illalla vähän supisteli, mutta ne loppuivat ennen kuin kerkes kunnolla alkaakaan :/

Pehmis kirjoitti menkkakivuista, mulla kans parina yönä ollut menkkajomotusta, outoa, en kans tiedä et mitä meinaa, toivottavasti jotain synnytystä käynnistävää ;)

Isäntä on koko viikon meinannut että Pikku-Kaveri syntyis tänään, joten katotaan miten käy, itse toivon kanssa..rupee jo olo olemaan sitä luokkaa että :kieh:

Niin ja taas on tullut uusia vauvauutisia, ONNEA kovasti nyytin saaneille ja nopeille synnyttäjille! :LOL: Kovaa touhua..

jkoo + Pikkuinen 39+1
 
Hellurei!

Yö meni yllättävän hyvin...pikkukaveri nukkui ja söi 3-4 tunnin välein.

Kerron vähän synnytykseni kulusta, en kyllä osaa niin hienosti kertoa kuin te muut:

Perjantaina 5.9 alkoi tulee niitä suppareita 10-5 min. välein ja siinä iltapv. vielä siivosin suppareiden voimalla koko kämpän ja kun mies tuli töistä niin vedin siinä pitkää tikkua et lähenkö näytille syki-osastolle...No sinne kuitenki loppujen lopuksi mentiin ja kätilö meinasi ennen käyrälle laittoa että päästään vielä kotiin.
Käyrälle sitten piirtyi suppareita hyvinkin tiuhaan ja kätilö sitten sanoi et hyvä olisi Oysiin lähteä ajelemaan, mutta hirveetä kiirettä ei tarvi pitää.
Matkalla alkoi väliin tulee supparit 5min ja 10min.
Perillä oltiin klo 23 jälkeen ja siellä oli pientä ruuhkan poikasta...Käyrällä ei sitten muutosta edelliseen ja kohdunsuu oli 2 sormelle auki.
Päästivät meidät kumminkin tarkkailuhuoneeseen nukkumaan miehen kanssa ja antoivat rauhoittavan unipillerin ja loppuyö sitten meni nukkuessa.
Lauantaina 6.9 aamulla käyrällä ja supistukset oli hiipumassa ja kohdunsuulla ei mitään tapahtunut. Meinasi kätilö että mennä shoppailemaan että saadaan vauhtia asioihin.
Mentiin kuitenkin mun äitin luo 70km päähän Oulusta nukkumaan lisää varastoon ja heräilin siinä klo15 tiukkoihin suppareihin. Siinä rauhassa syötiin ja lähettiin ajelemaan takas Ouluun. Olihan se tuskanen matka...Hirveä pakotus alapäässä ja selässä.
Oysissä käyrälle ja taaskaan ei ollut kohdunsuulle tapahtunu mitään!
Ottivat vuodeosastolle tarkkailuun ja mies lähti kaverinsa luokse yöksi.
Siinä ilta meni kärsien jatkuvista supistuksista ja kaikki supparit meni alaselkään.
Aattelin ittekseni että lähen kyllä huomenna kotiin kun p*rkele tapahu mitään!! :kieh:
Kyselin hoitsuilta että kokeilevatko vielä kohdunsuuta, mutta vastaus oli että kokeillaan sitten kun alkaa tulla oikein napakoita supistuksia.
Yöllä klo 1 kuului napsaus mahasta ja sinne lorahti lapsivedet!
Hoitsu moitti minua kun en ollu soittanu aiemmin että supparit on napakoita, mutta kun ne ei menneet napakammiksi ennen kuin vedet meni!
Sitten lähdettiin synnytyssaliin yläkertaan kävellen tuskaisesti. Soitin miehelle että tulisi henkiseksi turvaksi.
Oli kyllä aivan ihana yöhoitaja mulla! Kiitos hänelle tsempeistä!
Ilokaasulla yritin pehmentää suppareita mutta en osannu oikeaan aikaan sitä naukata.
Vauvalle laitettiin pinni päähän kun karkasi koko ajan käyrän anturasta, vauva liikkui koko ajan kovasti.
Niin...minä sen korkean kipukynnyksen omaavana otin piiiiitkän harkinnan jälkeen epiduraalin ja voi taivas mikä helpotus se oli! =)
Mää en nuita kohdunsuun tilanteita enää muista mihin aikaan oli avautumiset.
Meni jos minkälaista lääkettä tipan kautta.
Mulle tuli sitten aivan kauhea horkka ja koko sänky tärisi hyvä ettei levinny mun alle
:D , kuumeen nosti 38,5 ja vauvalla samaten syke nousi 150. Mulle laitettiin tipan kautta kuumetta alentavaa lääkettä ja sitten antibioottia.
Ponnistuksen tarve alkoi jo 6 aikaan aamulla mutta kiellettiin ponnistamasta niin sitten meni kaikki energia siihen et suppareiden ajan piätin ponnistusta ja sehän sitten teki kamalan kipeetä. Mukava kätilö neuvoi tulevalle isukille mistä akupisteestä painaa aina suppareiden aikana ja se helpotti.
Ponnistusvaihe alkoi jotain klo 10.15.
Ponnistin ja pinnistin kovasti, mutta ei vaikutusta. En kait löytäny "oikeaa suuntaa".
Sitten laitettiin tipan kautta kohdun supistuksia voimistava lääke.
Kun mitään ei juuri saatu aikaiseksi niin lääkäri kävi laittamassa pudentaalipuudutuksen että rentoutuisi alavartalo kun oli kova jännite siellä päällä.
Sitten kun ponnistuvaihe oli kestäny jo n. 50min. Päätettiin vauva auttaa maailmaan imukupilla.
Ja en pistäny yhtään hanttiin, olin niin puhki ponnistamisesta että mikä vaan kelpaa että saadaan penska pihalle.
Ja sitten ei mennytkään enää kauan kun poika syntyi klo 11.17.
Yleisöähän meillä oli...kätilö, lääkäri, lastenhoitaja, lastenlääkäri ja kätilöopiskelija.
Ylpeä tuore isi sai kunnian katkaista napanuoran.
Pojalla oli myös napanuora kaulan ympärillä...äitini sanoi että se on väärin että pistetään liikkumaan vesien mentyä. Ennen vanhaan se oli varmasti oltava makuuasennossa kun vedet on menny.
Lastenlääkäri totesi vauvan olevan kunnosa ja tuotiin minun syliin. Siinä se sitten oli...meiän vauva :heart: . Ihana kun rauhottui syliin ja katteli suurin silmin äitiä :heart:
Poika mitattiin ja pestiin ja isi sai pojan kapalossa syliin. :heart:
Oli kyllä aivan ihana kätilö mulla! Se kävi vielä vuodeosastolla mua ja poikaa kattomassa.

Keltaisuus ilmeni tiistaina ja poika oli valohoidossa vuorokauden ja rubiini arvot lähti laskemaan. Vaikka ne ei menny koskaan sinne 300 vaan pysyi 270. hyvä että kävi sen valohoidon vaikka itelle oli aika kamalaa kun poika oli sillmät peitettynä.

Perjantaina sitten päästiin pitkälle kotimatkalle ja nytten meidän "vanhan parin" suhde sai aivan ihanan täydennyksen!

Synnytyksen jälkeen oli sellanen olo, että ei enää koskaan...mutta nyt on erit mietteet ja synnytyksestä ei jäänyt nitään traumoja.

Voi jesta minkä romaani ja vien turhaa palstatilaa joten lopetelen.

Supistustuulia kaikille ja onnittelut kaikille uusille vanhemmille!

hille & kaveri
ps. Katjuska mun kohdalle voisi lisätä vauvan syntymäajaksi klo 11.17 ja rv:t 39+4
 
Päivähutoon kokonaisena hyvin nukutun yön jälkeen!

Teille kaikille vauvansa lunastaneille oikein mahtavat onnittelut!
:flower: :flower:
Teitä tuleekin nyt rytinällä taas!
Mutta se on ihanaa...

Sama meno jatkuu täällä eli odotellaan jotain tapahtuvaksi.
Tylsää ja mautonta on elo tällä hetkellä!
Ei merkin merkkiä synnytyksestä ja eilen sain tietää, että perjantaina EHKÄ sitten käynnistellään, jos hyvin sattuu.
Jos siis on tilaa synnytyssaleissa...

Tsempit teille, jotka painitte flunssan kanssa!
Se on inha tauti, ilman lääkkeitä potea.
Toivottavasti se on kuitenkin sitä laatua, kuin minulla, että kestää vain sen viikon ja helpottaa sitten.

Kuulumisiin taas pian!
Mamitus2 ja Nappula40+6
 
Paremmalla tuulella olevana ilmoittaudun mukaan :wave: .

Outo yö takana. Heräsin pari kertaa supistuksiin, nukuin huonosti ja aloin aikaisin aamusta touhuamaan, mm. lyhentämään verhoja. Jotenkin erikoinen olo koko kropassa, en osaa kuvailla tarkemmin. Lihakset tuntuvat väsyneiltä ja maha todella pinkeältä. Aamulenkillä köpöttelin kuin vanha mummo, ei vain päässyt nopeampaan etenemään :eek: .

Hille78, kiitos tosi kivasta synnytyskertomuksesta. Aika rankalta vaikutti tuo teidän lapsenne syntymä. Onneksi suurempia traumoja ei jäänyt, mikä johtuu varmasti ihanan postiivisesta asenteestasi.

Koiramamma, lämmin :hug: sinne flunssan keskelle. Toivottavasti teidän pentunen tosiaan tajuaa odottaa syntymistä siihen, että äiti on paremmassa kunnossa.

Jkoo, tuo on juuri kaikkein ärsyttävintä, että supistelee jo kunnolla ja sitten loppuu kuin seinään :headwall: . Mulle on käynyt juuri samalla tavalla pari kertaa ja se ottaa päähän.

Nyt valmistautumaan miehen mummon kahdeksankymmentä jotain synttäreille. Hauskaa ja supistusrikasta päivää kaikille.

Tiinuliini ja vauveli 38+6
 
Täällä minäkin. Oon varmaan hiukkasen hölmö, mutta mulla menee hermot tän raskauden kanssa jo nyt. Tosi lapsellinen olo koko ajan, koska vain valitan ja paasaan miehelle. Vaikka itse tiedostan käytökseni, silti ketuttaa... Johtuu varmaan tosi vähistä yöunista, max 5h/yö jo monta viikkoa.
Kaikkeen menee hermot. Eniten tähän oloon ja siihen, ettei edes äitiysvaatteet mahdu päälle. Ja yöks, mulle on ilmestynyt kaksoisleuka :D Järkyttävää...
Tätä tämä on; mammautumista. Ihanaa, mutta raskasta tällä hetkellä.

Synny jo vauva...

Superärtsy Cora ja tyttö 38+0

Anteeksi tämä typerän lapsellinen omanapainen valitukseni!
 
Nyt se meilläkin sitten alkoi vauvailu oikein tosissaan :heart:
Tyttö syntyi 11.9.2008 ja klo: 15.01
Painoa 3210g ja Pituutta 49cm Pipo 35cm :heart:
Raskaus meni siis kaikesta huolimatta 40+3 asti.
Tulenpa laittelemaan kertomusta kunhan jakselen :) Nyt ihailemaan nyyttiä :heart:

Snanna ja Tyty 3vrk
 
Höpöti
Onnittelut ensinnäkin kaikille vauvaantuneille :heart:

Täällä ollaan kans jo kahtena kappaleena.. ja onneksi päästiin kotiin tänään :)

Elikkäs... joskos synnytyskertomusta koittelisin kirjotella... :) Perjantaina menin aamulla ultraan tuon huikean sf-mitan takia... :) lääkäri sitten ultrasi ja soitti toisenkin lääkärin tekemään arviota... noh... toinen sai hiukan alle 4 kiloa mutta toinen sai 4300... ja päättivät et aletaan sytotekillä käynnistellä... ( en tiiä kuinka toi kirjotetaan mut... :D ) Noh... kaks tablettia sain perjantaina eikä mitään tapahtunu... supisteli mutta ei muuttunu miksikään... illalla sain sitten kipulääkettä et sain nukuttua...
Aamulla jatkettiin käynnistelyä... sain lääkkeen aamulla ja sitten toisen joskus 1 jälkeen.. Ja sanoin iskälle et nyt lähdetään kyllä hiukan kävelemään ulos et joskos saatais jotain aikaseks... käveltiin sitten aikas reippaasti hetken aikaa ulkona ja takas sisälle... Supisteli supisteli.. mutta ei mitenkään kipeesti...
Sitten puol 4 aikaan iltapäivällä sanoin et on hullu olo ja nousin ylös sängystä ja samassa meni vedet... ja alkokin sitte heti kipeet supistukset... Ensin vähä suihkuttelin ja sitten laitettiin käyrälle ja sain kipulääkettä ja ilokaasua... tunnin verran olin käyrällä.. ja sitten alettiin valmistella epiduraaliin... ennen epiduraalin laittoa katottiin niin oli n. 3,5 senttiä auki... epiduraali veikin supistus kivut kokonaan mutta aika pian sitten alkoi vauva painaa alas... puoli toista tuntia epiduraalin laitosta kätilö tutki tilanteen ja olin kokonaan auki, vauva vaan edelleen aika ylhäällä.. noh.. odoteltiin et vauva alkaa laskeutua ja sitten 20.00 sain alkaa ponnistaa... neiti syntyi siis 6.9. klo. 20.31. ja painoa oli 4160g ja pituutta 51cm. Istukkakin oli oikein rielu 1150g ja kätilö sanoi et olis neiti varmaan viihtynyt vielä pari viikkoa yliaikaseks eli hyvä kun käynnistettiin... Neiti sai hyvät pisteet 9-9..
Keltasuuden takia sitten jouduttiin olemaan hiukan pidempään... :) tänään onneksi päästiin kotiin... :) imetys on lähtenyt sujumaan ja neidin paino on noususuuntasta :D joten siirrynpäs siis vauva puolelle...

Höpöti ja mimmi ( tänään jo viikon vanha :) )
 
PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE :heart:  :flower: !Oli niin paljon uusia =) !Mä en edelleenkä oo kerenny kirjottaan synnytyskertomusta kun aina on joku tilanne päällä,mut sen verran kertoilen et synnytyksen jälkeen tämä kipeä suonikohjuni äityi tosi pahaksi ja kipeäksi,kyselin jo sairaalassa onko jalka ok?eilen se oli sitten jo tosi kipeä ja soitin osastolle,sain lähetteen päivystyksenä Meilahden röntgeniin tarkastamaan ultralla suonet ettei tukoksia.Syviä tukoksia ei ONNEKS ollu mut sisäreiden pintasuoni tukossa polvitaipeeseen...joten sain varmuudeks verenohennus lääkkeet ja nyt pistän itteeni aamuin illoin...KIVA!!!Tämä kestää pariviikkoa ja jalan pitäs olla ok ja kipulääkeetkin sain mitä voi ottaa imettäessä...nyt jalassa verenkierto selkeesti jo pikkuhiljaa alkaa toipua!Mut kaikkee sitä on mut onneks kävin näytillä!!!Vauvan kanssa kaikki ok ja hän on hurmannut minut täysin ja tietysti koko perheen,oikea rakkauspakkaus :heart: !Imetys tuntuu alkuun taas harjoittelulta ja vähän imuote ongelmia on ollu ja onneks yks imetysohjaaja lupautui auttamaan ens viikolla...jos vaikka rinnat olis ehjätkin joskus :LOL: !ison vatsan kanssa tuskaileville toivottelen vointeja ja SUPISTUKSIA!!!
 
Onnea Snanna! :flower:

Kiitos synnytyskertomuksista Höpöti ja Hille! =)

Coralle sympatiaa ketutusolon kestämiseen :hug:

Koiramammalle jaksuja flunssan kanssa, täällä kans toinen jolla pää täynnä räkää :snotty: Autostakin kun nousin, tuntu päässä kummalta eli ei kyllä olis oikeen ponnistusolo... Koitetaanhan parantua!

( . ) Oon tilannu mielessäni synnytyksen maanantaille, niin saa eka parantua vielä tän viikonlopun ajan. Saapa nähdä toimiiko :LOL: Kaverini laitto just viestiä, että oli menny vedet ja nyt tositoimissa sairaalassa. Hänellä laskettu aika lokakuun puolella. Toivottavasti kaikki menee hienosti ja eiköhän tässä itsekin pääse vielä synnytyksen makuun :) Ihmeen tuskailematon olo sen suhteen, pitää nauttia tästä ihmeellisyydestä nyt :D

Jaksuja ja suppareita sekä hyviä vointeja! :flower:

Mayah ja Pikkuinen 38+6 :heart:
 
Voi että!!!

Onnea kaikille vauvautuneille!!!! :flower: :flower: :flower: :flower:

Täällä mä edelleen roikun ja sain vihdoin luetuksi kaikki kirjotuksetkin!

Nyt sitä pitkää pinnaa ja jaksuja kärvistelijöille!!!

Mä kävin silloin synnytystä edeltävänä päivänä kahteenki eri kertaan pitkällä reippaalla kävelylenkillä vaikka en tiedä auttoiko se siinä mitään...ainakin kulutin "aikaa"... :D

Maitolaitos on täällä aloittanut toimintansa ja pingotus päällä ja valuvat omine aikoinensa...neiti ei meinaa välillä saada "henkeä" kun tulee nii vauhdilla :eek: Onneksi ajan kanssa tasoittuu...

Viime yönä oli eka 4 tunnin pätkäkin putkeen!

:heart:
 
Elikkäs heti näin aluksi ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE [/b] ja kiitokset "ihanista" :LOL: synnytystarinoista!! Tais mennä taas persiilleen toi lihavointi =)

Käytiin miehen ja nuorimpien lasten kans eilen oulussa mutka...Ei synnärillä,mut oys:ssä kuitenki.Miehellä oli kirurgille aika sen jalan takia (hieho potkas polveen kk sitten) ja nyt sit vasta tutkittiin et mikä siinä oikeesti on...Ei tullu kyllä tälläkään reissulla selvyyttä...arvailevat vain...

Nooh...oli mukava reissu...mulle..sain käydä kirppiksillä!!! Isäntä ei niin kauheen innoissaan ollu,mut sit meän keskimmäinen on ihan innolla äitin kans shoppailemassa ja vielä ois halunnu jatkaa!!!Äitin poika!!

Just tos kotimatkalla sit isännän kans puhuttiin,et kun ollaan joskus kuultu autolla ajamisen/kyytissä istumisen vauhdittavan synnytyksen käynnistymistä,niin me ollaan viikon aikana ajeltu 1300km,et pitäs hyvinki olla jo tositoimissa :LOL: ,mutta mitä sitä hullua :p

Tänään on sit menny lepäillessä aamupäivä,et vasta tos neljän aikaan sain itteni kunnolla liikkeelle ja tein sit sämpylöitä ja kävin hiomassa makkarin seinän johon "yritämme"tehdä vanhan oven kohdalle seinään upotetun hyllyn... :LOL: niin ja sit tietenki paklasin sen vielä uudestaa,et jos huomenna sais pohjamaalin vedettyy siihen...

on...Ei niin mitään!!! Maha on vain tosi kosketusarka,et kun osuu johonki,esim.tiskipöytään,niin itku meinaa päästä :( Johtuukohan masutuubista,jota en niin hirveesti oo pitäny ja nyt sit 2pv putkeen..en tiijä...tuli vain mieleen...Kokemuksia?!?

Axda ja pikkuinen 38+4 tai jotain...
 
Nyt on supistuksia tullut iloisesti puolilta öiltä 5 minuutin välein ja jos meno jatkuu yhtä "hupaisana" niin ajattelin että lähdetään kohti sairaalaan tuossa kolmen aikaan. Illan aikana kuume nousi jo yli 38:n ja siihen otin klo 23 jo paracetamolin, sen jälkeen aika pian alkoi nää ah niin mojovat supitukset :whistle: Itseä huolettaa oma jaksaminen tällä hetkellä, veto on ihan pois... Omalla tavalla on ihan suht rauhalliset fiilikset, mieskin tuolla vielä kuorsaa! Ilmoitin hälle kyllä että herätän kolmen pintaan...

Mayahille myös paranemisia ja koitahan levätä ja juo kuumaa :hug:

Jouskarilla oli aivan syötävän suloinen tuhinatyttö!!! :heart:

Piizu hyvä että löyty ajoissa tukos eikä mitään vakavaa seurannut tuosta! Parantelemisia sinnekin...

Höpötille onnittelut pontevasta tytöstä :flower: :heart:

Snannalle pikkupimusta onnittelut myös :heart: :flower:

Mamitukselle , Katjuskalle ja Tiinulille kiitoksia sympatiasta :hug: taitaapa pentunen olla ihan vanhempiensa näköinen ja tulla just sillon kun itseä huvittaa :kieh: :LOL:

Hillelle kiitos synnytyskertomuksesta!

Zucchero mulla oli kanssa noilla viikoilla ihan kauheita kilareita että ällös huoli ja ymmärrystä miehelle!

Pienpavulle vielä osanotto ikävään päivään :hug:

huh, nyt taidan lähteä tuonne suihkun alle helpottamaan oloani. Ilmoitten kuinka tytön kävi!!! Kaikille supistuksia ja tsemppiä!!! Toivon mukaan saisi omansa tän päivän aikana syliin!!!

Koiruus ja pentunen rv 40+4
 
Kotona ollaan ;)
Kohdunkaula hävinnyt mutta paikat kiinni joten kotia hakemaan vauhtia ja katsomaan että käynnistyykö koko synnytys :kieh: :D puoli tuntia käyrillä ja siinä ei mitään kummallista. Nyt voisi kokeilla jos saisi muutaman tunnin nukuttua 1g paratabsin voimalla...

Hätähousu koiruus
 
Huomenta!
Meille syntyi poika 080908 (miehenkin helppo muistaa syntymäpäivä =) )
Klo 22. 51.
painoa 3820 g ja pituus 51,5. Rv oli 40+3.
synnytys kesti 1h 45 min, ponnistusvaihe 6 minuuttia.
Pudendaalipuudutuksen sain, joka hieman helpotti pahinta kipua ponnistamisessa. Ponnistin polvillaan, jota muuten edelleen suosittelen perässä tuleville! Ei repeämän repeämää.
Kokemuksena synnytys oli sanoinkuvaamattoman karmaiseva!
Ehkä johtuu siitä, että kun siihen tuskaan sisällytetään hirveä määrä kauhua, niin tulos ei voi olla kovin hyvä. Mutta hengissä ollaan! Ja vauva on aivan ihana ja rauhallinen pikku-ukkeli.
 

Yhteistyössä