***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

Huomenta yhtenä kappaleena!

Onnittelut jälleen vauvautuneille! :flower:

Kiitokset synnytyskertomuksista, vauhdikkaat synnytykset senkun jatkuu! :flower:

Eilinen päivä meni oikein kaupungilla pörrätessä. Kävin vihdoin siellä kampaajalla ja nyt on tukka niin lyhyt, että pari kolme kuukautta voi huoletta mökkiintyä ;) Kävin vielä kaverin kanssa lounaalla ja töissäkin pyörähtämässä. Mukava päivä siis kaikenkaikkiaan. :D

Myös täällä ottaa päähän noi kyselyt... |O Puhelin piippaa "joko"-viestejä ja äiti soittelee aamuisin ja tivaa "onko ollut mitään tuntemuksia". Sanoinkin jo eilen illalla miehelle, et luuleeko ne oikeesti ettei me kellekään ilmoiteta kun lähtö tulee ja jotain on tapahtunut?!?! Argh! |O |O No, hyväähän kaikki tietty tarkoittaa ja kiva et ovat hommassa mukana... :ashamed:

Viime yönä oli ihmeellinen vatsakipu: käännähdin selältä kyljelle vähän turhan vauhdikkaasti ja tohon vasemman rinnan alapuolelle sattui siis niin järkyttävästi, et huusin ääneen ja vedet tuli silmistä! Aikani huohotettua kipu laantui ja meni ohi. Tuntui vähän kuin jotain sisuskalua olis revitty irti... Päättelin, et ois ollut jotain liitoskipu-tyylistä. Kai sitä voi olla ylävatsassakin eikä vaan tuolla alhaalla?? Nyt oon koko aamuyön ja aamun kuulostellut liikkeitä, jotka on ihan normaaleja, et eipä kai tässä tarvii mihinkään sännätä tutkittavaks. Ja se kipukin meni sitten silloin yöllä ohi. Mut olipahan kamalaa... Ehkä esimakua tulevasta - jaiks! :/ No, eipä pidä suorittaa mitään vauhdikkaita liikkeitä makuuasennossa :D

Mulla on alkanut tätä maitoa muuten virtaamaan. Öisin kun heräilen, huomaan et on peitto aina märkänä tissien kohdalta... :ashamed: Tossa olikin joku kuukauden verran ettei oikeestaan mitään valutellut vaikka jo keväästä saakka on vähän tiputellut. Mut nyt tuntuis tulevan sit enemmänkin. Ja verisuonet on rinnoissa ihan pinnassa. Et sais sieltä joku jo tulla syömään, ettei mene hyvät maidot hukkaan! :kieh:

Jotain alkavaa flunssa myös yrittää pukata :| Johtuu tietty siitä, kun kuljen koko ajan puolialasti. Oon vaan itellä niin kuuma, et tuntuu pärjäävän ihan kesävaatteilla vielä, vaikka ilma on jo kylmä. Ja eilenkin kun olin kaupungilla päivän, oli vaan kesätakki päällä ja sekin tietty auki, kun ei mene kiinni. Kaulahuivi olis kyllä ollut siinä tuulessa tarpeen. :ashamed:

Jaahas, jos yrittäis keksiä jotain ruokaa tälle päivälle ja vaikka lähtis kauppaan aikansa kuluksi. Sama fiilis kuin Mamituksella, ei jaksa enää ravata noita ostareita ja kirppiksiä läpi.

Jaksamisia alkavaan viikonloppuun! :hug: Pitää varmaan tosiaan ottaa seksi viikonlopun tavoitteeksi, sillä viime sunnuntainakin ne muutamat supparit irtos. :D

Zucchero 39 + 3
 
neuvolassa käyty.tein varmaan uuden ennätyksen!painoa tullu viikossa 1700 :D
nyt painoa yhteensä tullut 20kg :ashamed:
hemppa nousu kummasti viime viikosta 103 nyt 125 vaikken ole rautaa vetänyt..
pissa puhas,sf 36.

sain lähetteen jorviin,käyn kattomassa,ettei vaan vähän lorahtele pissaa,kun valkovuoto on hyvin vetistä.ja neuvolatäti sit meinas jos vauhdittaisi synnytyksen alkua,kun tehää sisätutkimus myös..on ihan kiva tietää onko auennut yhtään.kun silloin supisti yöllä ja seuraavana päivänä aika napakasti.

meripihka sovitaan,ettei yli mennä ja ensviikolla viim. yritetään päästä tositoimiin :D :whistle:
 
Kampaajalta juuri palailin, nyt on otsahiukset lyhentyneet niin, että sentään näkee vauvan kun se sitten joskus suvaitsee syntyä :LOL: .

Kipeät supistukset ovat loppuneet, nyt tulee vain harjoitussupisteluja harvakseltaan. Tuskin siis miehen ennustus siitä, että vauva syntyy tänään toteutuu.

Pehmis, tule kertomaan mitä Jorvissa tapahtui. Aika monelle tuntuu tuo sisätutkimus tehonneen.

Zucchero, olipa inhottavan oloinen kipu. Onneksi vaavi liikkuu, ettei tarvitse olla huolissaan. Olisiko voinut olla myös jonkinlainen lihaskramppi? Varovaisuutta siihen yölliseen liikkumiseen ;) .

Cora, tervetuloa nettipimennosta takaisin odottavien joukkoon. Mietinkin eilen, että onko sinulla kaikki kunnossa. Mukava kuulla, että kärsimättömyyttä lukuunottamatta kaikki on hyvin.

Palataan illalla. Voimia kaikille odotukseen tasapuolisesti!

tiinuliini ja vauva 38 + 5

 
Onnittelut vauvansa syliin saaneille ja kiitos synnytyskertomuksista Jouskari ja Miia! =) Oli ihanan huolella ja tarkasti kirjoitettuja, näitä me jakautumattomat niin odotellaan :)

( . ) Anteeksi omanapaisuus, ei vaan nyt jaksa enempää. Ihan hirveä syysflunssa päällä ja iskias-hermo niin tajuttoman kipeä, että köpöttelen kuin vanha mummo. Aiemmin oli vähän flunssan tapaista ja sitte olin ulkona nukuttamassa kummityttöä yllättävän kauan ilman takkia, niin johan iski päälle. Nenä ihan tukossa, kurkku tajuttoman kipee, pää täynnä limaa ja olo on niin hehkeä. Ei voi edes piilareita laittaa ja täällä tosiaanki ihan mökkiytyneenä ja huonovointisena. Että minä en kyllä toivo, että joutuisin sairaana synnyttämään, ku ei jaksa tehdä mitään muutenkaan. Ei sillä, että tässä olis mitään merkkejäkään. Plääh. Mä lähden nukkumaan...

Suppareita niitä toivoville!!! :whistle:

Mayah ja Pikkuinen 38+5 :heart:
 
vuh
Päivää! Meille syntyi 9.9. klo 3.53 maailman ihanin poikavauva, 4030 gr, 51 cm! :heart:

Kaikki kävi sitten aikas nopeasti... Yhdeksältä illalla vielä täällä iloitsin ekoista "harjoitussupistuksista", kymmeneltä aloin miettiä, pitäisikö niitä käydä näyttämässä terveyskeskuksessa. Yhdeltätoista olin terv.kesk. kätilön tutkittavana ja sitten alkoikin haipakka: kohdunkaula hävinnyt ja kohdunsuu auki 1,5 cm. Kahdessa tunnissa ambulanssi ajoi Rovaniemelle, keskinopeus 150 km/h! Ja siellä parin tunnin päästä ilokaasun ja järkyttävän voimakkaiden viimeisten supistusten avulla syntyi ihanista ihanin poika! :heart:

Eilen päästiin jo kotiin ja nyt tutustutaan toisiimme. Kaikki meillä hyvin, vaikka väsyttää tieytsti! Superpaljon onnea muille vauvautuneille! :flower: :flower: Ja toisille onnea mahdollisimman pikaisiin tositoimiin! t. vuh ja pikkuinen japanilaistyylinen tonttu :heart:
 
herranpieksut mitä sprinttereitä täällä syntyy... :D huh. Kauhistun joka kerta... Vai eikö teillä hyvät naiset ole kipukynnystä lainkaa? Mä huudan tuskissani jo muutaman sentin aukeamisen jälkeen... :D

:flower: Vuh :flower: Onnea.
 
Vuh onnittelut sinne pojan johdosta :heart: :flower:

Kukas se nyt kertoikaan nuo kehäkukan uutiset, niin millä päivällä tyttö syntyi??? :attn: Että saan oikeeseen kohtaan listalle :)

Ihana masu koiramammalla edelleen, mutta kietämättä ois kiva nähdä mitä sisältä löytyy :whistle: ;) :D

Kärsimätöntä sakkia alkaa olla... no niinhän sitä itsekin oli ne loppu viikot vaikkei laskettu aikakaan viel ollut mennyt :whistle:
Tsemppiä kaikille odotukseen vielä ja nyt on ainakin se tilanne, että kaikki listalla olevien vauvoilla ois turvallista syntyä maailmaan =) että poksumaan vaan :D

Katjuska ja Vilu jo 1 vko tänään :eek: :heart:
 
ei ollut lapsvettä tihkunut :/ supistelua on onneksi taas..sais nyt vaan voimistua =)
vitsi meinas itku tulla,kun sielä jorvissa olin sielä oli joku nainen kauheissa supistuksissaa ja huusi tosi kovaa!teki tosi pahaa hänen puolestaan ja kohta sielä ite myös kärvistelemässä :eek:

pehmis 38+6
 
Onnea uusille äideille! (Myös siis "vanhoillekin")

Tiinuliini, en toki mihinkään oo hävinnyt. Oli tosi turhauttavaa olla kaksi viikkoa ilman nettiä. Toisaalta koin sen tietyllä tapaa "puhdistavana" ja rauhoittavana, kun keskittyi enemmän ns. oleelliseen.

Zucchero, mulla tuli taas tänään kaupassa ihmeellinen kipukohtaus. Vasemmalla, rinnassa tuntui sellainen puristava vanne, joka jatkui selän puolelle. Samalla oli vaikeaa hengittää. Mies onneksi sai musta "otteen", kun ei jalat oikein pitäneet. Sama toistui heti kotona, helpotti heti makuuasennossa. Mutta siis tulivat tolleen yht'äkkiä. Krampaten. Mitälie...

Nawi, samaa mietin minäkin. Mulla ainakin tähän astiset oikeat supistukset on tosiaan tuntuneet ihan oikeilta, pelottavan kipeiltä.

Onkos muuten teillä muilla odottajilla ollut pyörrytystä? Mulla on ollut, inhottavaa. Ei oikein uskalla yksin lähteä kävelylle, jos maahan kupsahtaa. Ensin tulee tosi outo tunne otsaan, ja seuraavaksi jalat tuntuu ihan löysiltä. Ei kai siinä mitään, jos pyörtyy, kunhan ei kaadu...

Mayah, voi jaksuja! Mulla oli ihan kamala flunssa vielä viikko sitten. Pahinta oli just se liman nousu, kun muutenkin vaikea hengittää. Kokeilepa höyryhengitystä! Ja kurkkukipuun voi kuulemma syödä esim. Bafucinia. Mäkin silloin tuskissani mitein synnytystä, kun synnytys ei paikkaa tai aikaa katso...
:hug:

Mulla on muuten ollut ihan kauheita pms-oireita, siis mielialan vaihteluita ja tunnetta, et mikään ei ole hyvin. Ja itku tulee koko ajan ja lähtee yhtä nopeasti. Esim. kun iskä uudella urheiluautollaan hieman kaasutteli mun ollessa kyydissä, sain kauhean pillityskohtauksen. Tuntui vatsassa niin ilkeältä. Se tiet. sitten pelästyi, että teki kauhean väärin, kun itkin... En jaksais tällasta enää...

Nyt yritän ton miehen herätellä tosta sohvalta vessan pesuun.

Cora ja tyttö 37+6
 
Moi!

Tulipas taukoa kirjoitelussa...

Sunnuntaina 7.9.08 syntyi meille pikkuinen kaveri. Poijan jullikka painoi syntyessään 3664g ja 49cm pitkä. Oulusta kotiutus venahti pari päivää kun poika oli sinivalo hoidossa.

Onnittelut myös muille pikkuisen saaneille!

En nyt jouda lukemaan sivuja läpi, kun tänään tultiin kotiin ja nyt rauhoitutaan vauva perhe-elämään.

T. Hille ja kaveri
 
Terveisiä Maska82:lta :wave: Sain kunnian kertoa teille että tyttö syntyi tänään 12.9. 4min ponnituksella klo 17.09. Painoa 3115g pituutta 49cm ja pipo 34.
Äiti ja tyttö voivat hyvin :heart:

Hyviä vointeja kaikille mahakkaille ja jakautuneille :hug:
 
:flower: Onnea aivan tosi paljon taas kaikille :flower: kauhea tahti täällä.
Mä toivon että tänää pysytää masussa ku isäntä on juhlimassa, appivanhemmat on mein tyttären kaa toisaalla juhlimassa ja oon yksin pojan kaa koton.. mut toistaseks ei paineita että pitäs täältä mihkää lähteä... tää täältä ulos tuu ku lokakuussa :D
 
Voi onnea ihan mielettömästi kaikille tuoreille äideille (ja isille)!!! :heart: :heart: :heart:

Kiitos Cora sympatiasta, Pafucinia olenkin ottanu ja nyt oli pakko ottaa Panadol. Ärsyttävää, ku ei haluais liikaa syödä lääkkeitä, mutta pakko mikä pakko. Koita jaksaa hankalien oireiden kanssa, ei tarvi enää kauaa kärvistellä :hug:
 
Voi senkin rotupeturit!!! :kieh: Mä olen sitten se viimeinen mohikaani jäljellä joka pitää varmaan jouluun asti sitä vauvaa mahassansa! Ei vaineskaan... Ihan kilokaupalla ONNEA Maska ,Hille ja Suhveli!!!! :flower: :heart: :heart: hyviä vointeja kaikille!!!

Vuhille myös onnittelut!! :flower: :heart:

Pehmis mäkin keräsin yhden viikon aikana saman verran painoa ettet toki ole yksin...


Kurkku on kipeä ja nokka vuotaa, tää elo vaan näyttää parantuvan päivä päivältä *huokaus* flunssahan se tästä puuttuikin! :(
Nyt mä lähden sohvalle mököttämään!! Tsau :wave: :whistle:
Koiruus ja pentunen rv 40+2
 
Onnea vauvoista kaikille :heart: :heart: :heart: Nythän näitä tulikin joukolla.

Olen ollut iltapäivästä asti NIIN äkäinen. Tuntuu, että mikään ei ole sujunut ja kaikki on päin, no sitä itseään. Äsken aloin ripustaa julistetta kehyksissä seinälle ja tietenkin se lipesi mun käsistä, tippui hyllyn taakse ja lasi meni tuhannen palasiksi. En viitsi toistaa niitä sanoja, joita sen jälkeen tuli :x . Sitten vain keräilemään lasisirpaleita, imuroimaan ja viemään rikkoutuneet kehykset ja lasinpalat roskiin. Arg, mua ottaa päähän!!! Mies vetäytyi jo nukkumaan, tajusi kai, että musta ei ole seuraksi enää tänään.

Jatketaan huomenna. Toivottavasti silloin on ilmassa parempaa mieltä ja lisää vauvauutisia.

Äksyilevä-Tiinuliini ja vauva 38+5
 
Onnitteluja vauvan saaneille!!! Nythän näitä toellae tipahtelee kuin sieniä sateella!

Katjuska: Kehäkukka ilmoitti silloin minullekin vain, jotta tyttö tuli, joten en ole varma syntymäpäivästä: oliko juuri se aamu, vaiko jo edellispäivänä. Ootellaan, jotta hän kotiutuu itse kertomaan tarkemmin.
 
aamuhuutoon ensimmäisenä ja kokonaisena ilmoittautuu :wave:

onnea kaikille vauvaantuneille :flower: :heart:

heräsin tossa5.30 tosi koviin menkka maisiin kipuihin ja sitten rupesi oikeesti nenästä vuotaa verta :LOL: :LOL: :LOL:
en pystynyt enään nukkumaan ja nää menkka kivut ei lopu..mitäköhän ihme juttuja taas..?
ei mulla aikasemmissa raskauksissa enään loppuaikana mitään menkkakipuja ollu!!

pehmis 39+00


 

Yhteistyössä