***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

Suhveli ei mua ainakaan suuremmin sattunut, tai siis tuntui kyllä mutta ei sattunut. mulla on korkea kipukynnys ja käyrän mukaan supparit kyllä oli kovia.mut jokanen kokee ne tietenkin nii erilailla ja kyl ne silti harjotussuppareista erotti!Niitä meinaan mullakin oli ollut pitkin raskautta ja niistä ne kyllä erotti, mutta en silti tajunnut et olis vielä ihan niitä oikeitakaan suppareita...mut olihan ne.
 
Miialle ja DD:lle onnea vaaveista :flower:
Miia pakko kysyy ku samas sairaalassa pakerrettiin et ketä oli kätilönä? Mulla oli joku Maria olikohan Pelnader nuori vähän pyöreä tosi mukava ja osaava kätilö. Tsemppas kyl just oikeessa kohdassa. Mulle kun meinas ponnistusvaihees iskee paniikki etten haluukka ponnistaa=)
elohiiri ja tytteli taasen=)
 
Heipsan kaikki! Tulin vain kertomaan, että tasan 2,5h viimeisen viestinin jälkeen syntyi perheeseemme pieni tyttö kymmenen minuutin ponnistusvaiheen jälkeen (viikot 38+6). Strategiset mitat 48 cm, 2960g ja pipo 33 cm. Sairaalaan kirjauduttiin 04:14 ja 04:35 näki tyttö päivän valon. Pari henkäystä ilokaasua ehdin ottaa ja sitten menoksi. Synnytys oli siis nopea ja raju, mutta jätti ihan hyvät muistot.

Onnea myös muille vauvatuneille :heart:

Vielä odottajille tsemppiä - ottakaa nyt iisisti viimeiset päivät, kohta on kaikilla nyytti sylissä ja touhua taas yllin kyllin!

Onnesta sekaisin,

Kamiliya
 
Johan täällä nyt poksutaan! :)
Onnea Miia, Daydreams ja Kamiliya!!! :heart: :flower: Oliko vielä muitakin? DDn ja Kamiliyan synnytykset kuulostivat sellaisilta, jonka itsekin haluaisin: mahdollisesta kivuliaisuudesta ja repeämistä huolimatta ripeästi alta pois!

Meillä oli synnytysvalmennusta eilen illalla ja siellä oli nuori pari kertomassa omasta synnytyksestään ja alun vauva-ajasta. Heidän kokemustaan en mielelläni ottaisi: synnytys kestänyt 37 tuntia, valtavat kivut, eikä mikään kipulääke ollut lievittänyt kipuja missään vaiheessa... Lisäksi epiduraalin laitossa pientä häikkää ja siitä seurauksena kolmen päivän petiin kaatanut päänsärky. Eli kaikki mahdollinen suurin piirtein oli koettu heillä. Että en laittanut sitten sellaista synnytystä tilaukseen...!

Nyt olisi viikkoja 38+1 ja minusta on aivan epäuskoista, että meille tulee mukamas vauva! Ei käsitä tätä asiaa. Ymmärränköhän sitä vielä sittenkään, kun vauva on maailmassa? Unohdan hänet vielä laitokselle... :D
 
Miia, Daydreams ja Kamiliya!!! :hug: :hug: :hug: Ihanaa, että joka päivä on jotain uutisia!

Kiitoksia Mayahille unihiekan lähettämisestä, mut ei ainakaan tänään auttanut vielä..

Mulle tuli tänään elämäni toinen migreeni. Eka oli kun olin viimeisilläni raskaana ensimmäistä kertaa ja nyt sitten pimeni tänään toisen kerran. Oltiin esikoisen kanssa aika kaukana puistoilemassa (hän pyörällä ja mä kävellen) ja silmäoireesta yhtäkkiä tajusin, että nyt se on menoa. Soitin sitten veljelleni, että hae meidät kotiin ja kaverilleni, että voitko tulla meidän seuraksi iltapäiväksi, en uskalla olla yksin. Mieskin tuli sitten pari tuntia etuajassa kotiin. Hyvä, että sain kuitenkin soitettua, aika nopeasti oli meinaan näkökenttä yhtä puuroa ja olo tosi turvaton ja vaan itkin. Onneksi tiesin mistä on kyse, pelkäsin kuitenkin, että poitsu esim. sinkoaa autotielle tai jotain vastaavaa.. Kotona otin yhden lääkkeen (joita sain silloin viime kohtauksen jälkeen) ja se auttoi aika nopeasti silmäoireisiin ja puutumiseen, pääkipu tosin jäi ja hiipui pikkuhiljaa. Kun mies sitten tuli kotiin, menin pariksi tunniksi nukkumaan. Nyt olo on ihan suht ok, hiukan "krapulainen" tosin. Huomenna pitää soittaa neuvolaan ja kysellä, pitääkö tulla näytille. En taida kovin kaukaa kotoa enää poitsun kanssa kaksin uskaltaa...
Huomenna mulla onkin vyöhyketerapia, kovasti toivon, että se saisi vauvan ulostautumaan. Joku muukin oli käynyt, mutta en nyt millään muista kuka????

No juu, nyt hetkeksi vielä lepäämään, kun mies vei pojan ulos riehumaan, jos vaikka saisi yöllä nukuttua vähän paremmin...

*lisää jakaantumisuutisia odotellessa*

-kaiza ja masuasukki 39+4 (hui!)-
 
Vauvautuneille jälleen ihanat isot onnittelut! :flower: :flower: :flower: :flower:

Täällä on vietetty hektinen päivä ja nyt on sitten siivottu jääkaappikin sekä koirat on pesty hampaitaan myöten ja heidän viikon kynsienleikkuukin on suoritettu!
Saunasta tultiin juuri ja nyt saisi sitten ensi yönä vaikkapa vauva aloittaa matkansa kohti ulkomaailmaelämää...
On esikon hoitajakin paikalla, joten voidaan olla huoletta!

Mitenkäs muiden fiilikset?
Tuntuuko kellään supisteluita tai muuta vastaavaa?
Täällä ei tällä hetkellä mitään, päivällä oli sellaista kuukautiskipumaista juilintaa, mutta ei muuta.
Päikkäreillä ollessani, tuntui kuin jotain olisi falskannut, muttei sitten falskannutkaan, joten oli toiveajattelua sekin... :whistle:
Huomenna neuvolaan saamaan lähete sinne yliaikakontrolliin ja näkemään taas puntari silmästä silmään.
On ollut herkkuviikko nimittäin...

Nyt nauttimaan elokuvasta armaan vierelle!
Mamitus2 ja Nappula40+3
 
Onnittelut miia ja kamiliya ja perheet pienistä nyyteistä! :flower: :flower:

Huoh, on tämä oloa...nukahdin sohvalle ja nukukuin 2,5 tunnin unet. Nyt on sitten pää ihan sekaisin... :kieh: Vaavi melskaa mahassa nyt niin kovasti et oksettaa. :x

Maska ja papunen 40 :heart:
 
Kaiza: minä kävin vyöhiksessä myös, mutta en käynnistelemässä, vaan rentoutumassa ja harjoittelemassa hengityksiä yms., jolla voisin mahdollisesti helpottaa olotilaa synnytyksessä. Ystäväni ensimmäinen synnytys käynnistyi vyöhyketerapialla, joten toivottavasti toimii sinullakin! Minulla oli myös migreenikohtaus tämän raskauden alussa ja sen jälkeen olen kulkenut särkylääkkeet mukana joka paikassa, mutta ei ole iskenyt toistamiseen. Edellisen kerran koin vastaavan ensimmäisessä raskaudessani. Mulla tulee kans nuo näköhäiriöt, puutumiset ja puhekin on joskus mennyt ihan puuroksi. Varsinaista migreeniä ei ole koskaan todettu, mutta muutaman kohtauksen olen elämäni aikana saanut. Kaksi niistä raskauksien aikana ja välissä siis useampi vuosi. Toivon vaan, ettei koskaan tule säännölliseksi vieraaksi!!!
 
Täällä myös yhdessä koossa vielä tänään! B)

Porukka poksahtelee ihan urakalla - ja millä vauhdilla! Onnittelut!!! :flower: :flower:

Tsemppiä myös suppailijoille :hug: Voisinpa sanoa kuuluvani samaan joukkoon -huoh :|

Ail: iso :hug:

Lizardin kanssa samat fiilikset iski pari päivää sitten: siis tuleeko meille tosiaankin vauva?!?

Täällä muuten myös kaalilaatikkoa tehtailtu ihan urakalla. :p Jo kaksi kertaa viikon aikana. Toinen satsi meni kyllä sujuvasti pakkaseen odottamaan parempia aikoja =)

Neuvolaa oli tänään ohjelmassa: paino noussut VAAN 400g viikossa. Pitkästä aikaa moneen viikkoon alle kilon nousu viikossa. Todellinen valas täälläkin siis :ashamed:
Sf-mitta oli kasvanut viime viikosta 2 sentillä, nyt 36 cm. Vaikka siis tuossa välissä jo ehti laskeakin pari senttiä. Kaikki muutoin ok. Laskeuduttu on ja pentunen on siirtynyt jotenkin tuohon eteen. Ehkäpä toi mitan kasvukin selittyy sillä. Lähtöä siis rauhallisin mielin odotellaan... Täti sanoikin, et älä ole huolissas siitä ens viikon ajan peruuttamisesta, jos ei sua näy niin tiedän että on tullut lähtö. Toiveajattelua???

Kaupassakäynnin saldona tuli sitten iso pussi irtokarkkeja sekä litra kermajäätelöä. Johan tässä litra kahden päivän aikana tulikin tuhottua... :ashamed:

Makoisaa iltaa & yritetään rentoutua :hug:

Zucchero 39+1
 
Daydreams, Miia ja Kamiliya Onnittelut myös minulta :heart: :heart: :flower: :flower:
On aikasmoisia vauhtivauvoja nämä syyskuun vauvat :D

Migreenistä kärvistelijöille :hug:

Pitipä jotain muutakin kommentoida, mut nyt lyö tyhjää nuppi :headwall:

R iikka
 
Iltaa

Tulin kirjottelemaan synnytyskertomusta tänne. Oon kelannu mielessäni tätä monta kertaa ja oon edelleen yhtä huvittunu ja ihmeissäni koko hommasta. Kaikki kävi niin nopeesti, sitten ku kävi, ja ennen ku edes tajusin mulle näytettiin 3960g ja 52cm tervettä poikaa (juu ja se päänympärys oli 35cm, mitä siskoni ei tiennyt pojasta ilmoittaessaan, raskausviikkoja oli 38+4).

Sairaalaan lähdettiin tosiaan lauantai illalla, kun pappa oli hakenut esikoisen itselleen yökylään. Tyksiin ollaan kirjauduttu 20.39 ja siitä oltiinkin sitten käyrillä. Supistuksia tuli noin 10 min välein ja kohdun suu oli auki 4 senttiä. Sanoin heti että haluan epiduraalin kipuihin, mutta kätilö sanoi että odotetaan hetki että supparit tulee hiukan tiheemmin. No käyriltä ku nousin ja kävit vessassa alkoi supparit tulla sit melkeen heti perä perään ja sattui aivan hirveesti. Sain just ja just käveltyy saliin ja siellä sit nojasin sänkyyn ja hengitin happea naamarilla. Sanoin kätilölle että mä en saa hengitettyy. Mulle annettiin ohje että naukkaa tosta ihan happea naamarista jos tuntuu ettet saa hengitettyy ja koita rentoutuu supistusten välillä. Meinasin siinä kysyy että MIKÄ SE SELLAINEN VÄLI ON ku sattui kokoajan. Mun jalat alko mennä alta ja oli pakko nousta siihen sängylle sitten. Mies oli tosi avuttomana ja lämmitti kaurapussia mulle ja yritti hieroa selkää, mutta sai multa lähinnä tiuskimista kun sattui vaan. Hän kattos mua jonkun aikaa ku melkeen hyperventiloin kivusta siinä ja soitti kelloa. Ilmotetti kätilölle, että nyt vaimo tarvii epiduraalin. Kätilö kertoi ikäväkseni (just mun tuuri), että anestesialääkäri on kiinni leikkauksessa ja tulee heti kun irtoaa sieltä ja että mun vaihtoehdot oli suihku ja ilokaasu. Valitsin suihkun ja sinne hiippailin. Kuumaa vettä masuun ja mies toisella suihkulla selkään. Sattui julmetusti ja siellä sitten nojailin seinään ja hyräilin kovaan ääneen sitä Tapiolan vakuutus mainoksen tunnarii mitä ne ihmiset siellä viheltelee, että "näillä on syytä olla tyytyväisiä" :LOL: tiedä sitten mistä juuri tämä tunnari tuli mieleen. Mut ihme kyllä se rauhotti. 45 min päästä (joskus ennen 23) tuli kätilö kysymään miten pärjään, totesin vaan että en pärjää ja hän sanoi että anestesialääkäri on täällä. Sammutin suihkun heti ja mies siinä sit kuivas mut, puki mut, talutti saliin ja nosti mut siihen sängylle kyljelleen ja anestesiahoitaja tuli laittaa kanyylii käteen. Supisti jatkuvasti ja sattui niin pirusti. Anestesiahoitaja ja -lääkäri teki hommansa mahdollisimman nopeesti, mutta mä niillekin jotain tiuskin, että kauan tässä vielä menee että sattuu ihan mielettömästi. He hoiti hommansa ja ennen ku olin saanu koko satsin edes epiduraalia sanoin että mua ponnistututtaa. Sain lopun epiduraalin ja soitettiin kätilö paikalle. Tässä vaiheessa kätilö sanoi että tekee sisätutkimuksen (joka olis ollu hyvä tehä ENNEN sitä epiduraalin laittamista) kello oli tässä vaiheessa 23.15 kätilö sai lapsivedet päälleen ja totesi vaan että "vauva saa syntyä" mä olin siinäkohtaa keskittyny vaan saamaan sen kivunlievityksen että sanoin takas että "ei se nyt vielä oo tulossa ku edes lääke vielä vaikuttanu" ja kätilö siihen vaan että "pää on jo ulkona" ja totes että "ponnista vaan" ja mä tein työtä käskettyy ja HUMPS oli poika maailmassa 23.16! Mä katoin vaan siinä epäuskoisena jätkää että "et sä voi olla siinä vielä" samalla ku epiduraali alko viedä tuntoa mahasta :) Miehelle tuli kyyneleet silmiin ja mä melkeen nauroin että "miten ihmeessä sä siinä olet". Kätilöt katteli vaan että kattoiko kukaan kelloa ja totesivat että ponnistusvaihe kesti kaikki 1:n minuutin! Edes lastenhoitaja ei ehtinyt tähän synnytykseen ja anestesiahoitaja ei ehtinyt poistua paikalta puudutuksen laittamisen jälkeen, vaan pyöri siellä verenpaine mittarinsa kanssa :LOL: Voin kertoo että oli tuskaisen kivulias parituntia, mutta luoja se poika tuli nopeesti. Ei yhtään repeymiä ja Synnytyksen kokonaiskestoksi tuli 4 tuntia 25 min. (19.00 alkoi siis 10 min välein kivuliaat supistukset). Että näin meillä. :)

Kotiin päästiin eilen ja eka yö kotona meni hienosti. Mitä nyt tuli normooni itku äiteelle :) Onneks kultainen mieheni oli halaamassa mua uneen.


Onnea vauvaantuneille ja tsemppiä vielä odottaville. Nyytimyy siirtyy tuonne vauvapuolelle ja tulee lukemaan kuulumisia teiltä kyllä loppuun asti.

Nyyttimyy ja poju 4 pv
 
Väsynyt mutta onnellinen Jouskari ilmottautuu!

Tyttöhän sieltä syntyi :heart: :heart: :heart:

Silloin maanantaina 08.09.08. klo:14.58 41+3 rv

3770g, 51cm, pipo 36cm

Synnytys oli aikas nopeeta toimintaa kun katsoin että mun vika kirjoitus oli täällä puolen pvän aikaan ja siitä reilun 3 tunnin päästä oli neiti jo syntynyt.

Kauaa ei keretty sairaalassa olla mutta onneksi sentään ehdittiin sinne! =)

Luen kaikki tekstit kun ajan kanssa ehdin ja tulen sitten kertomaan synnytystarinan.

Nyt neiti kutsuu jo! :D
 
nyyttimyy kiitokset synnytyskertomuksesta!hassua tosiaan ettei ennen epiduraalin laittamista tehty sisätutkimusta!
Jouskari suuret onnittelut tytöstä!sun kohdalla sentääs osu mun sukupuoli-veikkaus oikeeseen :) hyvä että säkin olit saanut vauvan nopeesti maailmaan eikä tarvinnut pitkään kärvistellä.Saatiin sama synttäripäivä vauvoille, mä vaan otin varaslähdön jo yöllä :D

nyt pitäs varmaan kurkkia viä tonne vauva-puolelle, Suppareita tänne!!

ps. eka yö kotona takana, vauva nukkui TOSI hyvin, heräs ehkä 3 kertaa, mutta ite en jotenkin saanu nukuttua, varsinkaan sen jälkeen kun esikoinen hiippaili sänkyyn 4.30, siellä sitten oltiin ku sillit suolassa kaikki neljä :heart:

d. ja pikkuveli 3pv
 
Jouskarille suuret onnitelut!kyllähän se pikkuinen viihtyikin masussa pitkään mutta hyvä että sitten vauhdikkaasta tulosta riippumatta kerkesitte sairaalaan, olin vähän jo huolissan :D

Nyyttimyylle kiitoksia synnytyskertomuksesta, mua nauratti ihan kauheesti tuo sun suihkukohtaus :LOL: vauhdikkaita nämä meidän syyskuiset vauvat tuntuvat olevan!!! Onnea vielä kerran!

Kaizalla tosi kurja migreeni kohtaus :hug: toivon mukaan oli viimoinen laatuaan!!!

( . ) Mä yritän täällä perua tän päivän neuvolaa joka itseasiasa olis alkanut jo klo 8... ne pirulaiset ei vaan halua vastata puhelimeen... no niin... nyt ne vastas ja peruttu on! Eli tulin siihen tulokseen että kun eilen otettiin kaiken maailman testit ja ultrattiin pentunen niin mitäs mä nyt tänään sinne raahaudun uudelleen pissimään purkkiin! Supistukset lopahti sitten eilen vaikka niin mukavasti jurmi koko päivän, yöllä jo pari aika mojovaa tuli mutta nyt taas ihan kivuttomilla suppareilla mennään. Mä oikeesti alan pikku hiljaa kypsymään tähän että olen lähtökuopissa 24h/7 ja mitään ei tapahdu, supistuksetkin loppuu kuin seinään alkaakseen vaan uudestaan ja minä se jaksan aina nostaa toivoa että jospa ne nyt lähtis kunnolla jylläämään ja paskat! Taidan hautautua tuonne peittojen väliin mököttämään ainakin pariksi tunniksi, jospa se tästä sitten helpottais!

Koiruus ja pentunen rv 40+1
 
Aamuhuutoon kokonaisena ja pian varmaan ainoana! :kieh:

Mukavan nopeaa toimintaa ollut nyyttimyyllä.
Ja samaa ihmettelen kuin daydreams, ettei sitä sisätutkimusta tosiaan tehty ennen epiduraalin laittoa.
Luomuna meni siis sinullakin koko homma läpi!
Kiitos synnytyskertomuksesta!

Zuccheron luo vosin tulla kaalilaatikolle, sillä se on porkkanalaatikon kanssa ykkössijalla minun lemppareissa!
Miten se voikin olla niin hyvää?

Nyt aamutoimiin ja sinne neuvolaan tänään!
Hauskaa päivää kaikille!
Mamitus2 ja Nappula40+4
 
Tulin Kehäkukkasen puolesta kertomaan, jotta pitkähkön käynnistämisen jälkeen heille syntyi tyttö! 50cm ja 3310g. Hän kertoilee myöhemmin lisää.

Onnittelut Jouskarille! Ja Nyyttimyylle kiitokset synnytyskertomuksesta! :flower: :flower: :flower:
 
Täällä ilmottaudutaan taas aamuhuutoon yhtenä!!!! :kieh:

Valtaisat onnittelut Kehäkukkaselle ja perhelle pienestä nyytistä :flower: :flower:

Täällä ei muutosta tilaan...huoh! Eilen tuli muutama napakampi supistus mut vähemmän kuin toissa iltana. Kerkesin aatella että tyyntä myrskyn edellä. On semmoinen rauhallinen olo et kyllä me joskus lähetään ei se tuonnekkaan jää... :D

Koiramamma ja zucchero ei sitten eilen vallattu synnäreitä!!! :LOL:
Vai onkohan zucchero jo lähtenyt??

Maska82 ja papunen 40+1
 
Jouskarin ja kehäkukan perheelle ONNEA :heart: :flower: :heart: :flower:

Ja kiitos synnytyskertomuksista... Vikkeliä vauvoja :D

Nyyttimyy, onpas joo hassua etteivät tehny tilannekatsausta ennen ku laittoivat epiduraalin...

Nyt ei taaskaan jaksa/pysty/kykene keskittymään, vie kaiken energian polttareiden järjestelyt :/ Paremmalla ajalla taasen!!

R iikka
 
:flower: onnea kauheasti teille kaikille vauvautuneille. :flower:

Täällä ilmoittaudutaan aamuhuutoon kokonaisena näin neuvolan jälkeen.
Tiivistettynä: painoa -200g nyt siis 10kg tullu jos lasketaan ekasta neuvolasa eikä siitä mitä kotivaaka sano sitä ennen,muuten jo 15kg!!
paineet 130/88 ja mulla ei siis ikinä oo ollu tollaset, aina ollu 117/78 mut eikö joku sanonu että nousee ennen synnytystä?? Pls...
rt ja vihdoinkin myös kiinnittynyt.

4D ultran mukaanhan meillä on huomenna laskettu aika, menkojen mukaan se on viikonpäästä. Mutta jos oon ihan oikein käsittäny niin seksiä täytyy harrastaa jotta saa vauvoja aikaan ja sit toi 12pvä on paaljon lähempänä totuutta... :D nii ja mein isännällä on huomenna duunin grillibileet niin täytyhän mun väkisinkin "pilata" sen ilta ja synnyttää huomenna... :LOL:

nawi ja väinö 39+0 poks (39+6)
 
Ja lopuille tsemppiä loppuodotukseen ja itse rutistukseen :heart:

Piti vielä tulla sanomaan, että Lizard, itsekin toivoin etukäteen, että synnytys menisi suunnilleen noin - en ollut uskoa jälkikäteen, että niin todellakin tapahtui! Ei tarvinnut leikata välilihaa, pieni repeämä tuli, johon kätilö laittoi kolme tikkiä, mutta heti kyllä pystyin istumaan ihan normaalisti. Nyytimyyn synnytys on myös ollut mielenkiintoinen ja ponnistusvaihe kuulostaa ihan unelmalle! Itsellänikin oli suht nopea ponnistus, 10 min, mutta ihan tarpeeksi.. Ystäväni muisteli omaa synnytystään - sanoi, että tunsi rantapallon olevan tulossa ja hoki kätilölle "Tää ei onnistu, tää EI ONNISTU!" Mutta ainahan ne ovat sieltä ulos tulleet :)

Mutta nyt taidan lähteä pötköttelemään vauvan viereen :)
 

Yhteistyössä